abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155829282
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_155829309
En ik sloot met

Faptist, ik was toevallig bij de tandarts van de week en B was mee. Zij gaf aan dat je bij een beginnend tandje meteen kon gaan poetsen en dat dit ook direct elektrisch mocht ookal staat er op de kinder borsteltjes vanaf 3 jaar, dit was onzin zei ze.

En verder niet bijgelezen want geen tijd. Niets aan dat werken weer :{
pi_155829397
Ik vind de jip en janneke omnibus nog steeds 1 van de allerleukste kraamcadeautjes die wij hebben gekregen. En cadeaubonnen O+ altijd welkom
S. 2014
J. 2016
pi_155829401
En ik riep nog wat over winterslaapzakken.

Wat voor geluiden maken de 5/6 maanders trouwens? R heeft een soort langgerekte kreungil die omhoog en omlaag gaat en harder en zachter als favoriet. Nog geen gebababa enzo.
pi_155829559
O ja, echt goede kinderboeken: Jip en Janneke, Pluk van de Petteflat, Visje bij de thee van Annie M.G. Schmidt, Rupsje Nooitgenoeg, Dikkie Dik...
Stapeltoren, vormenstoof, ringen om een toren. Spul voor de oudere baby. Een slaapzakje? ;)
pi_155829726
Wij hebben ook een boekje gekregen, Gonnie en haar vriendjes of zo, die is ook erg leuk! Met schuifdingetjes en flapjes die open kunnen.
En cadeaubon ook altijd goed! Sommige mensen vragen wat we willen hebbdn, maar ja, ik weet ook niet wat we nog krijgen van mensen die dat niet vragen.
pi_155830064
Goffer, ruim 20 min met onderbrekingen op m'n mobiel zitten typen, is het topic dicht en is alles weg en ben ik geirriteerd :')

Nouja, kwam er op neer dat Q niet meer zo ontzettend in paniek wakker geworden was, maar nu wel ineens bij z'n voetjes kan. Ipv tot z'n broekrand en krabbels op z'n enkels achterlaten.

Z'n neusje is opengebleven en hij heeft zich niet meer verslikt :)

Hij wordt S nachts vaak wakker, maar wordt meestal pas echt wakker na 9 uur. Gister zelfs pas om half 11 :o. Maar dat was voor hem ook een record. Qua uitslapen mag ik dus heul niet klagen!

Wezen shoppen vandaag en alleen met spul voor Q thuisgekomen :')

Broekje en shirtje maat 68 bleken wel erg goed te zitten inmiddels.. Met z'n spijkerbroekje en schoentjes aan, was ik m'n kleine baby wel kwijt, wat lijkt ie dan groot zeg :o

Nog een O+ voor Kiekeboe-Mauw
Wat een dropje is het toch Mari!
Noh Stippel!! O+ zo schattig, man met baard en tattoos met minibeeb!

Tot zo ver m'n bijlees!
pi_155831516
Bedankt ikje!
Dan begin ik daar morgen toch maar eens mee.

Winterslaapzak
Ik ga er ook eentje aanschaffen.
Ro slaapt nu in een lange mouwenromper, pyjama en zomerslaapzak. Lekker warm :)

en snachts al zindelijk :+ haha.. Laatste tijd echt geen druppeltje plas meer in de luier tot de ochtendvoeding.. Blaas van haar moeder <3

Even tussendoor. Vreugde!
Ro had altijd enorme moeite met poepen -> kramp-> mopperen en huilie. Met 4maanden 2 weken zijn we begonnen met geprakte groenten/ fruit en haar krampjes zijn nu eindelijk over! *O*
En ze eet zo goed. Mijn kleine baby ben ik voor m'n gevoel wel een beetje kwijt, maar O+ ze is zo'n leukerd.
pi_155834226
Wij hebben vooralsnog een wat avontuurlijk weekend -O- Gister samen met mijn ouders aangekomen in Rockanje, straks bruiloft (deels werken, deels gast). Overnachten in een ingerichte safaritent leek een goed idee, maar het was gister snertweer, veel wind en regen :X Dus tent klapperde, is heel koud en het lekt hier zodat er nu een stopcontact in het water ligt :{ straks als de receptie weer open is even bellen, dit is niet zo fijn..
Gister uit eten, alvast een beetje voor mijn verjaardag, lopend door de regen met baby in Tula naar strand, ene tent dicht vanwege besloten bruiloft, andere vanwege clip-opname }:| Teruggelopen naar ander restaurant, sufheid troef, maar het was ok, en rustig, wat met baby wel fijn was ;)
Wel goed geslapen gelukkig, uk heeft fles gehad om 20-1.30-6 en ligt nu nog lekker tegen mij aan te slapen O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155834639
Kraamcadeau: wat hier succes was en nu nog is, zijn loopy rings van playgro, zo'n Oball, zo'n activity rattle van playgro geloof ik, klei afdruk idd.

Hier wordt de zomerslaapzak ook wat koud. Nu maar eens kijken in welke andere slaapzak hij past.
pi_155834792
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:50 schreef ingee het volgende:
En ik riep nog wat over winterslaapzakken.

Wat voor geluiden maken de 5/6 maanders trouwens? R heeft een soort langgerekte kreungil die omhoog en omlaag gaat en harder en zachter als favoriet. Nog geen gebababa enzo.
Dat doet mijn 10 maander ook nog niet :+ die kreungil van hoog naar laag is wel populair, ja :P

Die playgro ringen zijn hier inderdaad ook een dikke hit, al 10 maanden lang :Y
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:40:00 #12
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835063
Ik vind mooie prentenboeken de leukste cadeaus. En houten speelgoed. Waar ik echt een beetje gek van word, zijn al die knuffels. Super lief maar we hebben nu al 2 tassen vol ofzo.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155835103
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind mooie prentenboeken de leukste cadeaus. En houten speelgoed. Waar ik echt een beetje gek van word, zijn al die knuffels. Super lief maar we hebben nu al 2 tassen vol ofzo.
Dit ja, leuke boekjes vindt ik erg tof. Of idd dingen waar een kind van een maand of 8-12 mee kan spelen, zoals blokjes, autootjes of kleine puzzeltjes enzo.
Knuffels hoeven echt niet, en kleertjes ook niet - we hebben er zoveel gehad, en de meeste totaal niet mijn smaak (ik HAAT roze!!! AAAARGGH :P :{ :') )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:49:23 #14
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dit ja, leuke boekjes vindt ik erg tof. Of idd dingen waar een kind van een maand of 8-12 mee kan spelen, zoals blokjes, autootjes of kleine puzzeltjes enzo.
Knuffels hoeven echt niet, en kleertjes ook niet - we hebben er zoveel gehad, en de meeste totaal niet mijn smaak (ik HAAT roze!!! AAAARGGH :P :{ :') )
Oh ... Ik wilde net je adres vragen, had nog zo'n leuk cadeau voor je...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155835187
:D Ik moet zeggen dat van de kleertjes die we hebben gekregen een behoorlijk deel ook wel mijn smaak is. Maar wel veel roze inderdaad!
pi_155835202
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:49 schreef Mariposas het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wahahahaha :D
we hebben ook zeker wel leuke kleertjes gehad, maar het blijft toch een gok als je de smaak van de ouders niet goed kent.
pi_155835212
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

SPOILER
Heb jij nou de outfit van R. van Inge afgepakt??
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:58:12 #18
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835266
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh ik ben niet eens origineel dus. ;(

Wat ik trouwens ook nog vergat: heb ook Rituals gekregen (voor ons zelf), dat vond ik ook erg leuk!
pi_155835311
Ik vond boekjes heel leuk, en dan niet alleen dikke kartonboekjes maar ook voorleesboeken voor later O+

Van een stel vrienden hebben we se nijtnje sterrenprojector gekregen. Die heeft ons toch wel vaak geholpen als melba overstuur en moe was. Haar dochter geef ik voor haar eerste verjaardag een blokkentoren van janod (magical tree). Houten speelgoed vond ik ook tof om te krijgen. Knuffels idd minder. Behalve dan Olli O+ en de rammelballen en rammelaars van HEMA, en de handpopknuffelhaan van J's oom _O- die is tof!

Een fisher proce emmertje met vormpjes was ook een hit, playgro rammelbal en de Oball O+

Naast duizent knuffels hebben we inmiddels ook genoeg tandendoosjes voor zes babys :+
Kwak
pi_155835465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja dit! :o
pi_155835493
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ik ben niet eens origineel dus. ;(

Wat ik trouwens ook nog vergat: heb ook Rituals gekregen (voor ons zelf), dat vond ik ook erg leuk!
Dat vond ik ook leuk, als er iets fijns voor mij bij zat. Lekker douchespul enzo, en 1 vriendin kwam langs met sushi O+ O+
pi_155835520
Valt me tegen dat jullie niet allemaal met de tiny love als kraamcadeau aankomen. :D

Ik heb van mijn moeder naast het kraamcadeau ook een pakketje cadeautjes gekregen voor jezelf, één per kraamdag. Douchespul, lekkere thee, livera bonnen etc.
pi_155835715
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
+1 :Y Gipsspul heb ik ook gekregen. Erg leuk!

Qua niet leuke dingen: (roze) kleding die ik niet mooi vind inderdaad haha. Of zomerkleertjes in maat 62/68. Vrees dat ze die niet aan kan straks midwinter :P

Oehhh en ik kreeg chocola na de bevalling. Dure bonbons van mijn mams en twee grote dozen van mijn schoonmams :9

JM: oef sterkte in de tent. Hopelijk hebben jullie toch een geslaagd weekend!
pi_155835969
Wij hebben alleen maar leuke kleertjes gekregen gelukkig, wel roze, maar bijvoorbeeld gewoon een t-shirtje zonder andere frutsels. Van tevoren gezegd dat we niet zo'n zilveren armbandje of van die hoofdbandjes willen (vind ik zo tokkie :@ ).

Boekjes zijn hier grote favoriet, N. heeft er al wel 35, van voelboekjes tot voorleesboeken voor als ze wat groter is. Olli drollie. O+

Knuffels hebben we wel veel gekregen ook, dat zijn er nu echt wel genoeg. :@ De mooiste is een door een vriendin zelfgehaakt doekjesolifantje. O+
pi_155836045
knuffels... :D mijn jongste kan ik soms 's nachts niet vinden in haar bed tussen alle knuffels :') ik mag/kan ook echt niets weg doen want ze ziet het gelijk. En ze is aan allemaal gehecht <3
En ik ben zo allergisch als de neten voor huisstofmijt en zulks dus ik ben he-le-maal niet blij met knuffels :') maar vooruit, zolang ze in haar bed blijven...
:)
pi_155836224
Hier kwam een vriendin langs die zowel voor baby, voor mij én speciaal voor de pappa een cadeautje had gekocht. Kon ik erg waarderen en mijn man vond het ook erg leuk. Cadeautje was ook een hit (voorleesboek voor pappa's). Ik ben inderdaad het blijst met de prenten- en voorleesboeken die we krijgen.

Je kan ook een boekje van Woezel en Pip met de naam van de baby laten maken (http://www.primera.nl/boe(...)TF38cCFRQTGwod2WYDUA). Is het toch wat persoonlijker.

Mijn baby wil graag een gooi doen naar de narcolept titel van Mauw. Vannacht van 22:45-6:30 en sindsdien ligt ze alweer te tukken. Als ze wakker is heeft ze het heel erg druk met lachen naar alles en iedereen. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155836247
Fijn he Kris? N. wil wel strijden tegen L. voor die titel, 22.30-6.15, 7-8.30, 9.30-?. :')
pi_155836335
Mooie boekjes, jaaa O+

Wij hadden expres zelf geen knuffels gekocht omdat we dachten die toch wel veel te krijgen. Maar dat viel best tegen! Hebben er misschien 5 gehad? Vind ik eigenlijk wel een beetje jammer.

Ook een hit hier: een activity ding in de vorm van een vosje, van Lilliputiens. Vind 'm zelf heel schattig om te zien en Ketel vermaakt zich er prima mee. :)
pi_155837128
Tot wanneer vinden baby's de boxmobile ongeveer leuk? Onze tweedehands Tiny Love begint het te begeven en ik weet niet of ik zin heb om er nog eentje te kopen.
pi_155837620
Nijntje in ut Hoags was ook een hit hier. En we zijn niet eens Haags. :)

Geloof dat er ook wel een versie per streek is tegenwoordig.
pi_155837877
Jaa, wij hebben Nijntje in het Twents. :D
pi_155838906
Het fijnste kraamcadeau vond ik gezamenlijk bij elkaar gespaarde cadeau's. Familie had centjes bij elkaar gelegd.
Stokke stoel en de baby opzet stukken. Handig voor strakjes. Newborn ei hebben we van iemand geleend.

ook vrienden van ons hebben gezamenlijk cadeau gegeven. Een leuk speeltje voor in de box, een leuk voorleesboek en een flinke cadeaubon voor in onze favo baby winkel. Onze buurvrouw en mijn tante (en haar kids) hebben ons losse centjes voor daarbij gegeven (voor bij die cadeaubon). Het is de bedoeling om het voor het bibabad te kopen voor later. We hebben eens tussen neus en lippen door aangegeven die erg graag ooit te willen, zodat wurm lang in bad kan blijven spelen en handig ook met alle neefjes en nichtjes die gelijkertijd hier logeren ^^, Dus het was tof dat ze dat hadden onthouden.

Vreselijkste cadeau: kleding :') Wij houden niet van "de gekke teksten" of zoiets als nijntje of jip en janneke opdrukken. Kleding gehad die hij aankan als hij 3 is of zo :') Of voor een verkeerd seizoen :D en laat dat nou 9 van de 10 keer het geval zijn :D

cadeau waar ik hard om moest lachen is een racebaan voor wurm. Papa en Opa gaan hem de komende jaren uitvoerig testen :')
Schudden voor gebruik
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:08:56 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_155839900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 12:21 schreef ingee het volgende:
Nijntje in ut Hoags was ook een hit hier. En we zijn niet eens Haags. :)

Geloof dat er ook wel een versie per streek is tegenwoordig.
disclaimer
pi_155840001
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jaaaa! Zo jammer dat ik hier niet aan gedacht heb toen ons buurjongetje geboren werd. :D
pi_155840087
Zeg, hoe lang duurt die fase van je 10cm optrekken aan de spijlen van de box, een arm er uit steken, je gezicht er tegenaan pletten en dan hard huilend zo blijven hangen tot je gered wordt?
pi_155840308
De opa's en oma's waren hier ook keiblij met Brabantse Nijntje :D
pi_155840457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tot wanneer vinden baby's de boxmobile ongeveer leuk? Onze tweedehands Tiny Love begint het te begeven en ik weet niet of ik zin heb om er nog eentje te kopen.
Hier tot 6mnd.
Toen was op de rug liggen echt niet meer leuk

Ingee :D E doet het nog en is vandaag 10mnd haha
S niet :p

Vandaag 10maanden :o *O*
En ik ben ziek -O- En moet werken vanavond dus lig op bed..zodat ik genoeg puf heb om voor mijn patiënten te zorgen :')
pi_155840463
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:18 schreef ingee het volgende:
Zeg, hoe lang duurt die fase van je 10cm optrekken aan de spijlen van de box, een arm er uit steken, je gezicht er tegenaan pletten en dan hard huilend zo blijven hangen tot je gered wordt?
:D

ahhhhhhh! ik zie het helemaal voor me!
Schudden voor gebruik
pi_155841410
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hier tot 6mnd.
Toen was op de rug liggen echt niet meer leuk

Vandaag 10maanden :o *O*
En ik ben ziek -O- En moet werken vanavond dus lig op bed..zodat ik genoeg puf heb om voor mijn patiënten te zorgen :')
Mooi, dan koop ik geen nieuwe meer :) Dank je :)
En beterschap!!

SPOILER
Mag ik voor 1 dag een kind wat niet huilt iedere keer als ik het in bed probeer te leggen trouwens? Dat zou echt heel tof zijn.
pi_155841494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mooi, dan koop ik geen nieuwe meer :) Dank je :)
En beterschap!!

SPOILER
Mag ik voor 1 dag een kind wat niet huilt iedere keer als ik het in bed probeer te leggen trouwens? Dat zou echt heel tof zijn.
Kom maar halen hoor!
Heb je wel boxredduty. ;)
pi_155841508
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef ingee het volgende:

[..]

Kom maar halen hoor!
Heb je wel boxredduty. ;)
Oh doen we dan ruilen?

Vrouw is nu met Sjaak bezig, die ligt weer in z'n matras te schreeuwen zo te horen.
pi_155841692
Maar het matras is dan ook lava MC. :{w
pi_155842003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh doen we dan ruilen?

Vrouw is nu met Sjaak bezig, die ligt weer in z'n matras te schreeuwen zo te horen.
Zoiets zoek je?

Of liever dit?

Slapen is haar levensdoel geloof ik.

Edit - en ja, die kleurencombinaties maak ik gewoon :')
pi_155842396
Oh ja, MC, je hebt wel recht op chocolade en ijs. Die Ferrero dingen kan ik aanbevelen. Of goede bonbons. En the Notebook ofzo, met bezorgpizza :*
pi_155843022
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:46 schreef ingee het volgende:

[..]

Zoiets zoek je?

[ afbeelding ]

Of liever dit?

[ afbeelding ]

haar levensdoel! :D

ze zal wel goed groeien met al dat geslaap!
Schudden voor gebruik
pi_155843158
Ze heeft wat in te halen na de vakantie geloof ik. Elke nacht een paar keer krijsend wakker en 2 voedingen (normaal nul).

De hele terugweg geslapen en nu ook al weer een uur of twee onder zeil.
Zo maar eens een lekker herfstig Rapleybaar gerecht opzoeken om te maken.

Edit - gebakken schijfjes peer met kaneel klinkt goed. :)
pi_155843760
Die Nijntje regioboekjes, hebben die allemaal hetzelfde verhaal? Ik vind ze wel tof eigenlijk, ga ik m'n kind gewoon alle dialecten leren! :D

Hier zojuist een spiegeltje met het geboortekaartje erop gehad, ook wel een leuk kado! En verder is er alleen nog maar directe familie geweest, en die hebben grotendeels netjes iets van mijn vooraf gemaakte lijstje met dingen die ik bewust nog niet gekocht had gehaald. Dingen als een speelmat, een naamtrein en speelgoed voor aan de maxi cosi.
pi_155843836
quote:

[..]

Zoiets zoek je?

[ afbeelding ]

Of liever dit?

[ afbeelding ]

Slapen in de maxi cosi is een hoax... In dat ledikantje trouwens ook, dat vertikte Sjaak ook :') Had R. nog wel zo lief haar bed afgestaan.
pi_155844204
Geen idee, zo te zien niet, want Brabants gaat over steppen, en Haags is Nèntje an zei (nijntje aan zee).

Mijn bijna dreumes zit heel dreumeslike een dikke griekse knoflookolijf weg te kanen zojuist :')
Kwak
pi_155844388
En in het Twents is Nijntje in de dierentuin, lijken me verschillende verhaaltjes dus.
  zaterdag 5 september 2015 @ 17:52:16 #51
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155845091
Logisch, in Twente is kats geen zee!
pi_155845294
*lurker*
Hier ook de Brabantse versie maar dan van Nijntje naar de dierentuin. Dus zelfs per dialect zijn er verschillende verhalen.
*lurker*
pi_155846224
Nijntje in het fries zijn hele boeken van inclusief voelboek O+

We zijn weer in bewoonde wereld. Met mijn moeder en R paar dagen weggeweest O+ Super gehad. Nu weer thuis bij man, ook wel fijn.
Kwam er wel achter dat mijn bikini versleten was :{ Dat krijg je met zwangerschaps- en babyzwemmen. Intensief gebruik. Gelukkig pas ik die voor de zwangerschap weer.
pi_155847280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef kwakz0r het volgende:
Geen idee, zo te zien niet, want Brabants gaat over steppen, en Haags is Nèntje an zei (nijntje aan zee).

Mijn bijna dreumes zit heel dreumeslike een dikke griekse knoflookolijf weg te kanen zojuist :')
Bijnadreumesboks! Ze zat te smullen van nasi en gapte een stukje komkommer met sambal van mijn bord. Dus ik zat al klaar met een beker water. Geen kik :D . En maar wijzen dat ze meer wilde :') .
pi_155847486
Water helpt niet he bij sambal. Melk/zuivel wel :D
Luc is ook echt al heel lang gek van pittig eten.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:30:15 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155847495
Die van mij zat aan de roti vanavond :Y)
pi_155847607
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:29 schreef Skoap het volgende:
Water helpt niet he bij sambal. Melk/zuivel wel :D
Luc is ook echt al heel lang gek van pittig eten.
*Noteert*, dank!
pi_155847787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

*Noteert*, dank!
En als je dat niet hebt doet n hapje suiker de vlammen ook doven :P

mijn ma experimenteerde nog wel eens met pittig eten... :%
S. 2014
J. 2016
pi_155849460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

*Noteert*, dank!
Suiker/zoete limo ook!

Edit: spuit elf :+
Kwak
pi_155850260
Kroepoek helpt ook tegen auw door heet eten. :P

We zijn vrijdag naar de KA geweest, alles was goed verder. Koemelk allergie testen ze pas bij 3 maanden, ik mag er dan eventueel voor terugkomen. Voor nu kijk ik het thuis even aan. Straks weer koemelk introduceren en kijken hoe het gaat. We mochten kiezen of we volgende week nog eens willen terugkomen of verder willen bij het CB. Voor het laatste gekozen, we hebben op dit moment niet de indruk dat ze medicatie nodig heeft tegen de reflux. Het gaat namelijk best goed.

Wolk groeit vooral in de lengte geloof ik, 2 cm in een week. :o Ze is nu 56 cm en 4280 gram. :) Heel erg fijn om te zien dat ze de dip in de gewichtsgrafiek aan het inhalen is!

quote:

[..]

Zoiets zoek je?

[ afbeelding ]

Of liever dit?

[ afbeelding ]

Slaapbaby. O+ En jeej voor die geweldige kleurencombo's. *O*
pi_155850386
Iemand trouwens tips voor hoe ik mijn man kan overhalen dat we aan de speen moeten? :') Wolk mikt steeds vaker per ongeluk expres haar vuist duim eerst haar mond in en ik heb eigenlijk liever dat ze aan de speen gaat dan aan de duim.

Hij heeft de (nogal utopische) opvatting dat geen duim en geen speen het beste is, maar dat zie ik niet gebeuren tenzij we Wolk's armpjes gaan vastbinden. :P
pi_155850514
LuDann, maak de deal dat hij dan degene is die haar steeds troost? Hier is F. al aan de speen hoor (J. ook nog steeds trouwens...). Maar goed, die krijgt geen borstvoeding, dus dat was geen bezwaar...

We hebben F. vandaag maar eens gewogen, in de maxi-cosi, met de bagageweegschaal, en hij weegt gewoon al rond de 3 kilo *O* :o
pi_155850519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:
Iemand trouwens tips voor hoe ik mijn man kan overhalen dat we aan de speen moeten? :') Wolk mikt steeds vaker per ongeluk expres haar vuist duim eerst haar mond in en ik heb eigenlijk liever dat ze aan de speen gaat dan aan de duim.

Hij heeft de (nogal utopische) opvatting dat geen duim en geen speen het beste is, maar dat zie ik niet gebeuren tenzij we Wolk's armpjes gaan vastbinden. :P
Hier hebben we het tot in den treuren geprobeerd, maar Sjaak Wilde Geen Speen. Nu nog steeds niet, soms proberen we het nog. Alleen de rechterduim is goed genoeg.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:29:10 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155850970
Excuus, wij lezen hier nog wel mee tussen de soep en de aardappelen door, maar door Draak-perikelen kom ik amper aan reageren toe.

LuDann, ik zou het gewoon eerst even proberen met een speen. Begrijpelijk dat je man niet wilt dat ze gaat duimen maarja, wat MevrouwCactus ook zegt, straks wil ze het gewoon echt niet en dan zal ze alsnog duimen. En dat is heus geen wereldzonde ;).

Hier hebben ze overigens allebei maar een paar maanden een speen gehad. Ineens was dat ding niet goed zat meer en slapen ze gewoon zonder. Draak heeft wel nog een tijd gevingerfiept (2 vingers in de mond) maar toen de eerste tandjes kwamen en ze zich een keer beet was het meteen afgelopen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Piranha is een tijgerende kliko, alles wat je hem voor zet, gaat erin.
Zelf in slaap vallen nog steeds voor mietjes, maar inmiddels heeft mama zich er gewoon bij neergelegd dat hij in slaap gevoed moet worden. Scheelt een hoop frustratie en kost minder tijd. Hij slaapt nu wel wat langer door 's nachts (19-23-4-7.30), dus ook dat gaat de goede kant op.
En hij is nog steeds Koos Tandloos :') . Draak was ook niet de snelste daarin en die heeft nu ook de mond vol dus dan zal dit ook wel goed komen.
pi_155855109
Js was ook met drie weken al aan de speen (en hij kreeg toen ook bv, maar wel met tepelhoedje)
Dreumes + baby zonder speen, maar met pink werkte niet.
Nu heeft peuter nog steeds een speen voor het slapen en Js voor wanneer hij wilt.
pi_155856211
Wat een leuke berichten allemaal :)
Fijn dat de baby's allemaal lekker slapen.
Hier slaapt ro al sinds 8 uur in haar wandelwagenbak op de eettafel bij opa en oma. Morgen is m'n vader jarig en dat is altijd zo gezellig.
Ben blij dat ik er de hele dag bij kan zijn.

Ik ben op zoek naar speelgoed voor ro. 5 maandjes nu. Tips?
En qua eten.. Is het een doodzonde als ze al mee eet of zijn er eigenlijk dingen die ze nog niet mag?
pi_155856417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef faptist het volgende:
Hier slaapt ro al sinds 8 uur in haar wandelwagenbak op de eettafel bij opa en oma. Morgen is m'n vader jarig en dat is altijd zo gezellig.

En qua eten.. Is het een doodzonde als ze al mee eet of zijn er eigenlijk dingen die ze nog niet mag?
Onder 1 jaar geen honing, pinda's en toegevoegd zout
Onder zes maanden liever nog geen tarwe/brood geloof ik.

Als je heel voorzichtig bent kun je het schema van kleintjes erbij pakken. Dat komt neer op langer wachten met citrus, harige vruchten, koolsoorten etc.
Kwak
pi_155856534
:W
Vanuit m'n bedje in de ttttttent ( * klappertandt* ) na prachtige bruiloft waar ik (vooral) gefotografeerd heb en (ook een klein deeltje) gast was. Mooi bruidspaar, goed weer, very nice!

En baby heeft een topdag gehad met opa & oma.

Hier btw Nijntje in het westfries, met opa & oma Pluus!
pi_155856570
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef faptist het volgende:

Wat bedoel je met eten en doodzonde? Juist goed toch?
Ja op wat Kwak zegt na en ik zou ook niet direct voor ijs met slagroom gaan. ;)
En je weet neem ik aan van ronde dingen en verstikkingsgevaar enzo.

Speelgoed hits van het moment:
- Spiegel achter de box (zichzelf dus :') )
- stapeltoren om op te sabbelen
- fisher price radio
- boxtrapeze
- rammelaars
- merkjes van knuffels
- haar speen (daarmee kan je op dingen slaan)
- katten
- mijn hoofd
pi_155859561
Speelgoed:
- Lamaze heeft een paar dingen waar Sjaak nu veel naar grijpt, bijvoorbeeld het ding met zuignap wat op tafel kan staan. Dat is een grote hit op het speelkleed.
- knisperboekjes
- van die ringen die je in elkaar kan doen
- Sophie de Giraffe, groot en klein
- activity center in de box
- oma's vinger (Sjaak bij mij in de Tula in de Ikea, Sjaak heeft haar een kwartier lang vast gehouden terwijl we liepen :') )
- mijn haar
- muziek

Qua eten:
We houden het schema van Kleintjes aan, maar niet al te strak. Van de week gaan we pasta eten en dan gaat Sjaak ook wel wat krijgen. Tot nu toe hebben we het redelijk veilig gehouden. Sjaak krijgt al wel brood trouwens.
pi_155859700
Speelgoed..
Y houdt van labeltjes, dus heb een zachte kubus bij kruidvat gehaald met allemaal labeltjes erop. Ze pakt voornamelijk de lange waar het merk op staat :') , maar toch een hit.
Heb een verschoonkleedje van snooze baby, daar draait ze op haar buik ( }:| ) vanwege die labeltjes. Dus nu frot ik wat in haar handen tijdens verschoning.

We hebben de newbornkuip van de stokke gehaald en de babyset erop geklikt. Na wat frustratie ook het tuigje erin gekregen en ze zit er best goed in. Mijn baby zit! Maar dus alleen met ondersteuning. Na de vakantie volgende week, het eerste echte hapje. O+ Ze is dan voor het echie 6 maanden.
Mijn kleine baby ;( O+
pi_155859742
Speelgoed? Tegenwoordig alles wat van z'n grote broer is, en waar hij eigenlijk nog te klein voor is :')
(Puzzelstukjes om op te eten en kleine autootjes om heel hard mee te slaan :D )

Met 5 maanden was hier ook een kubus met labeltjes, een grote rammelauto en Sophie de giraf een hit O+

Tof toch Risu! Zitten en eten! Grote baby's zijn ook super tof!

Ik ben bezig met het verlanglijstje en de uitnodiging voor z'n verjaardag van Js :o
pi_155859787
Oef -O- Ging het eerst wat beter, sinds 2 dagen zitten we weer op minimaal 8 uur huilen op een dag. Hikken, zuur kijken, mega krampjes, veel windjes, veel dunne poep. Ik weet het niet meer. 's nachts slaapt ze van 12 tot 8 in de ochtend, maar ja, ze zal wel doodmoe zijn van dagen wakker en zoveel huilen.
Morgen de huisarts bellen want zo gaat het niet meer, we zitten er behoorlijk doorheen.

En als ze dan eens nergens last van heeft is het zo'n vrolijkerd, om vervolgens 10 minuten later weer helemaal de weg kwijt te zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155860030
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onder 1 jaar geen honing, pinda's en toegevoegd zout
Onder zes maanden liever nog geen tarwe/brood geloof ik.

Als je heel voorzichtig bent kun je het schema van kleintjes erbij pakken. Dat komt neer op langer wachten met citrus, harige vruchten, koolsoorten etc.
Oh echt geen pinda's? A krijgt al maanden pindakaas op brood zonder problemen :o . Las dat het juist goed was om vroeg te beginnen.
pi_155860111
Jeetje Fuente sterkte!

JM heb je nog kunnen slapen in de ttttent?

En wat een culi-baby's hier! Roti, nasi, olijven.. Doe mij er ook zo eentje :D

Wij hadden gisteren de eerste keer op visite tijdens een verjaardag (van sv). Leuk joh. Bij binnenkomst direct 10 man boven de maxicosi (kind was net wakker en helemaal beduusd) en de hele avond vragen beantwoord in de trant van: Slaapt ze al door? Wanneer mag ze hapjes? Hoe laat moet ze naar bed? En ook een leuke van zwager: doet kolven pijn? Etc. Hoogtepunt was sm die bijna van haar stoel viel toen ik zei dat M. 6 maanden volledige bv gaat krijgen. ("Maar dan heeft ze al tanden!" *shock*) :') Maar goed, ondanks alle prikkels heeft ze toch eventjes in het bedje daar geslapen en vannacht ging ook goed!
pi_155860336
Klinkt als een goede vuurdoop Kazy. :P

L. heeft het 's avonds gaan slapen ineens door. In plaats van haar 10 keer weg leggen, hoef ik haar maar 1 keer weg te leggen. Gisteravond sliep ze om 11 uur, ze meldde zich om half 7 en om half 10 zijn we maar met z'n allen eruit gegaan. :') Heerlijk. :D

Zo is ze een middagje aan het lot van opa en bonusoma overgeleverd. Wij gaan naar een uitgebreide lunch. Vind het nog steeds spannend om m'n kind over te dragen. Zal wel nooit weg gaan he? :P
pi_155860415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:

Wurm zit aan de speen. Een die meebeweegt met het tutten.
Hij krijgt hem enkel als hij krampjes heeft of enorme zuigbehoefte. Hij slaapt ook prima zonder als er niets aan de hand is.

Ik heb ook liever de tut dan de duim, want dat is makkelijker af te leren/ af te bouwen.
Schudden voor gebruik
pi_155860493
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:45 schreef kazy het volgende:
Jeetje Fuente sterkte!

Wij hadden gisteren de eerste keer op visite tijdens een verjaardag (van sv). Leuk joh. Bij binnenkomst direct 10 man boven de maxicosi (kind was net wakker en helemaal beduusd) en de hele avond vragen beantwoord in de trant van: Slaapt ze al door? Wanneer mag ze hapjes? Hoe laat moet ze naar bed? En ook een leuke van zwager: doet kolven pijn? Etc. Hoogtepunt was sm die bijna van haar stoel viel toen ik zei dat M. 6 maanden volledige bv gaat krijgen. ("Maar dan heeft ze al tanden!" *shock*) :') Maar goed, ondanks alle prikkels heeft ze toch eventjes in het bedje daar geslapen en vannacht ging ook goed!
hihi schoonmoeder alweer opgekrabbelt? :9
Wat een vuurdoop zeg met zoveel man er boven hangen!

Bij ons kwam dan de vraag.. maar dan kan je toch afkolven voor mij zodat ik ook eens een flesje kan geven? :')

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 08:48 schreef Fuente het volgende:
Oef -O- Ging het eerst wat beter, sinds 2 dagen zitten we weer op minimaal 8 uur huilen op een dag. Hikken, zuur kijken, mega krampjes, veel windjes, veel dunne poep. Ik weet het niet meer. 's nachts slaapt ze van 12 tot 8 in de ochtend, maar ja, ze zal wel doodmoe zijn van dagen wakker en zoveel huilen.
Morgen de huisarts bellen want zo gaat het niet meer, we zitten er behoorlijk doorheen.

En als ze dan eens nergens last van heeft is het zo'n vrolijkerd, om vervolgens 10 minuten later weer helemaal de weg kwijt te zijn.
Wat enorm sneu voor je baby (en ook jullie natuurlijk, want frustrerend en hartverscheurend als ze zo de weg kwijt zijn)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:29 schreef NotTheSame het volgende:
Excuus, wij lezen hier nog wel mee tussen de soep en de aardappelen door, maar door Draak-perikelen kom ik amper aan reageren toe.

LuDann, ik zou het gewoon eerst even proberen met een speen. Begrijpelijk dat je man niet wilt dat ze gaat duimen maarja, wat MevrouwCactus ook zegt, straks wil ze het gewoon echt niet en dan zal ze alsnog duimen. En dat is heus geen wereldzonde ;).

Hier hebben ze overigens allebei maar een paar maanden een speen gehad. Ineens was dat ding niet goed zat meer en slapen ze gewoon zonder. Draak heeft wel nog een tijd gevingerfiept (2 vingers in de mond) maar toen de eerste tandjes kwamen en ze zich een keer beet was het meteen afgelopen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Piranha is een tijgerende kliko, alles wat je hem voor zet, gaat erin.
Zelf in slaap vallen nog steeds voor mietjes, maar inmiddels heeft mama zich er gewoon bij neergelegd dat hij in slaap gevoed moet worden. Scheelt een hoop frustratie en kost minder tijd. Hij slaapt nu wel wat langer door 's nachts (19-23-4-7.30), dus ook dat gaat de goede kant op.
En hij is nog steeds Koos Tandloos :') . Draak was ook niet de snelste daarin en die heeft nu ook de mond vol dus dan zal dit ook wel goed komen.
Tijgerende kliko :D
Schudden voor gebruik
pi_155860514
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:06 schreef Krisvc het volgende:
Klinkt als een goede vuurdoop Kazy. :P

L. heeft het 's avonds gaan slapen ineens door. In plaats van haar 10 keer weg leggen, hoef ik haar maar 1 keer weg te leggen. Gisteravond sliep ze om 11 uur, ze meldde zich om half 7 en om half 10 zijn we maar met z'n allen eruit gegaan. :') Heerlijk. :D

Zo is ze een middagje aan het lot van opa en bonusoma overgeleverd. Wij gaan naar een uitgebreide lunch. Vind het nog steeds spannend om m'n kind over te dragen. Zal wel nooit weg gaan he? :P
Ik denk het niet :P Of ze moeten je horendol maken ;)
Ik heb nog steeds moeite als mijn hond (van ondertussen 10 jaar) gaat logeren.... ^^, dat beloofd wat :')
Schudden voor gebruik
pi_155860568
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 09:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh echt geen pinda's? A krijgt al maanden pindakaas op brood zonder problemen :o . Las dat het juist goed was om vroeg te beginnen.
Hm ik zie nu ook tegenstrijdige stukken erover.

Heb t altijd gewoon zo aangenomen. Maar goed, sesam zeggen ze dat ook over en hij eet al maanden probleemloos hummus met tahini erin.

Toch de notenpasta maar eens tevoorschijn halen dan!

Hoorde ook dat je allergie kunt testen door een beetje naast de neus/op de bovenlip te smeren, als dat rood wordt dan is de kans groot dat ze overgevoelig zijn.
Kwak
pi_155860776
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hm ik zie nu ook tegenstrijdige stukken erover.

Heb t altijd gewoon zo aangenomen. Maar goed, sesam zeggen ze dat ook over en hij eet al maanden probleemloos hummus met tahini erin.

Toch de notenpasta maar eens tevoorschijn halen dan!

Hoorde ook dat je allergie kunt testen door een beetje naast de neus/op de bovenlip te smeren, als dat rood wordt dan is de kans groot dat ze overgevoelig zijn.
hele pinda's misschien niet zo slim dan :P
Schudden voor gebruik
pi_155860879
Heerlijk Kris! Lekker uitgeslapen dus.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik denk het niet :P Of ze moeten je horendol maken ;)
Ik heb nog steeds moeite als mijn hond (van ondertussen 10 jaar) gaat logeren.... ^^, dat beloofd wat :')
Haha dit maar dan met de kat :')
Binnenkort gaat M. een ochtendje naar schoonouders om te wennen (ze passen straks een dag op). Ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat! Was wel blij dat ze in het bedje daar ging slapen gisteren. Dat was vast een zorg minder :)
pi_155861128
Hier gaat alles z'n gangetje, N. slaapt 's nachts door (10 tot half 7), is vrolijk, speelt graag, alles moet de mond in en drinkt weer goed uit de borst. O+

We zijn nu wel bezig met oefenen met slapen in haar grote ledikant, normaal slaapt ze overdag in de kinderwagenbak, maar daar groeit ze binnen twee maanden wel uit (ze is echt láng :o ), dus dat is wel spannend!

Oh en vorig jaar zat ik 's ochtends om 4 uur met een positieve test in m'n handen te trillen op de wc en nu heb ik gewoon een prachtige dochter van 4 maanden. :'( *O* :'(
pi_155861154
Oh en ik vind het helemaal niet moeilijk om N. uit handen te geven. :@ Ze heeft het daar (GO of bij m'n moeder) heel goed naar haar zin, dus allemaal prima! Ik kijk er wel altijd heel erg naar uit om haar weer op te halen. *;
pi_155861183
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:45 schreef kazy het volgende:
Jeetje Fuente sterkte!

Mijn moeder sprong ook echt haar stoel uit toen ik dat zei. :') het is ook zo'n verschil met vroeger. Ze vindt het ook nog steeds knap dat ik nog geef met 6 maanden, want bij haar was het op na 16 weken of iets. Maar dat vind ik niet zo gek als je op de klok voed en dan met 3 maanden al aan de hapjes begint.
Tandjes hoeft ook nog niet, die van mij is ook koos tandloos.
pi_155861187
Oh en speelgoed, knisperboekje (van Lamaze) is hier de grote favoriet! De zon (voorpagina) en dr eland (pagina 2) zijn nog steeds dé shit, lachen, niet normaal! :D Playgro hondje en Sophie de eetbare giraffe zijn ook leuk trouwens.
pi_155861229
Oh, die pindadiscussie.. Ik denk, als je kind niet allergisch is, je prima pindakaas op brood kan doen. De hele pinda's is vanwege stikkingsgevaar niet handig, en volgens mij ook omdat ze opzwellen als ze nat worden en dus in de keel blijven steken. Dus vrij lang niet geven, dacht ik. Pindakaas is stukjes, dus dat is dan geen probleem.
Als je allergieen in de familie hebt, zou ik wel wachten met pinda(kaas) tot ze wat ouder zijn. Of de truuk die hier eerder al genoemd is.
  zondag 6 september 2015 @ 11:15:09 #88
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155861260
Did not read bij #egopost etc ;) .

Wij zijn terug van twee heerlijke weken in italië O+ .

Frans gaat inmiddels verticaal ! Iemand mijn baby gezien?

SPOILER
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155861350
Awaytl
O+ knapperd en wat kijkt hij lekker nonchalant

JM
Hoop dat je wat hebt kunnen slapen!

Mini baby verhalen O+

E en S zijn nogsteeds ziek (en ik ook.. -O-) Dus slapen..werken..slapen..eten..etc
Nog 1 avond werken en dan zijn de 5 werkdagen om. Morgen nog een toets (zodat ik hopelijk mag injecteren) en dan 5dagen vrij *O*

E moest veel huilen vannacht ;( na pcm viel ze eindelijk in slaap
  zondag 6 september 2015 @ 11:30:37 #90
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155861466
Ik had vorig jaar ook een positieve test in handen, Selvaria. En nu zijn ze al bijna een half jaar oud. Wat vliegt de tijd!

Speelgoed, favoriet zijn:
De zonnetjes van difrax. Met knisper er in en labeltjes eraan vast (gekregen van de fysio).
Loopylinks ofzo van playgro.
(Stof)boekjes met knisper en voelen. Lamaze speeltjes voor in de kinderstoel/kinderwagen.
Spuugdoekjes, mama's haar, kettingen....
pi_155861704
Ik vind het alles meevallen idd, de gebroken nachten. N. krijgt nu meestal een voeding rond 23 uur (of later), daarna komt ze weer tussen 2 en 3.30 en dan weer tussen 6.30 en 7 uur. Meestal valt ze vrij snel weer in slaap, of vallen we gezellig samen in slaap :) Dus totaal krijg ik wel een uur of 7 slaap per nacht, en dat gaat prima. Ik ben alleen 's avonds na 20 uur echt moe, maar dan doe je toch weinig nuttigs meer.
pi_155861779
Mijn kind slaapt dus wel het klokje rond, maar dat is vanzelf zo gegaan. Ik zet nu zelfs een wekker omdat ze anders wel erg lang in bed ligt.
Of ze straks daardoor vmbo doet ipv gymnasium, zie ik dan wel weer. :P
pi_155861851
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
pi_155861931
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
Precies. Het komt zoals het komt.

Melba is echt door gaan slapen sinds hij goed eet. K ga hem nu niet wakker maken zodat hij slimmer wordt hoor :+ bij dit soort onderzoeken vind ik ook altijd wat lastig in hoeverre een correlatie oorzaak en gevolg betreft. Je hebt geen controlegroep want je kunt niet hetzelfde kind wel en niet laten doorslapen, daarbij kun je dus de andere factoren die van invloed zijn op ontwikkeling en intelligentie nooit uitsluiten.

/nerd

Maar dat niet doorslapen gewoon normaal babygedrag is lijkt me evident.
Kwak
pi_155862083
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Precies. Het komt zoals het komt.

Melba is echt door gaan slapen sinds hij goed eet. K ga hem nu niet wakker maken zodat hij slimmer wordt hoor :+ bij dit soort onderzoeken vind ik ook altijd wat lastig in hoeverre een correlatie oorzaak en gevolg betreft. Je hebt geen controlegroep want je kunt niet hetzelfde kind wel en niet laten doorslapen, daarbij kun je dus de andere factoren die van invloed zijn op ontwikkeling en intelligentie nooit uitsluiten.

Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...

Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
pi_155862140
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
precies. Ze bepalen het echt zelf :D
Schudden voor gebruik
pi_155862171
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...

Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.

Maar goed, ik heb het artikel niet gelezen en het onderzoek ook niet!
pi_155862176
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jawel, maar daarmee sluit je andere factoren niet uit (wat eet en drinkt een kind, hoe intelligent zijn de ouders, moeder thuis of kdv, waar speelt het mee, etc.). Je kint dus alleen de correlatie vaststellen tussen niet doorslapen en slimmere kinderen (en, hoe gemeten dan? Welke populatir, hoe grote groep, wat voor test?).

Maar wie weet is een groot deel van die groep overlappend met het hebben van intelligentere ouders, of een vam de amdere duizend factoren op intelligentie.

Causaal verband is lastig aan te tonen als je geen absoluut vergelijkibgsmateriaal hebt (hetzelde kind dus).
Kwak
pi_155862198
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.

Maar goed, ik heb het artikel niet gelezen en het onderzoek ook niet!
Dat is ook weer waar :Y
Kwak
pi_155862232
Zoiets dus: http://www.tylervigen.com/spurious-correlations :D

Wetenschapper mama's... ik heb alweer wat geprobeerd aan artikelen te werken, maar dat is best lastig als er een baby aan je tiet hangt :P
pi_155862608
Ik heb ook wel met baby aan de borst foto's zitten bewerken ja :X :+

Redelijk geslapen, en uk ook, hoewel hij wel heel koude handjes en neus had -O- Onder 2 dekens + lakentje en met 'gewone' kleding in slaapzak :X Mijn ouders zouden morgen pas naar huis maar gaan ook vandaag terug, te koud, teveel klapperend tentzeil, teveel gedoe.

Wij zijn ook weer unterwegs naar huis. Benieuwd hoe smurf het houdt tijdens bijna 3u in de auto. Hij ligt nu nog gesjellig te kletsen tegen z'n konijn O+
pi_155862635
Oh, en wetenschappelijke gesprekken O+

En speelgoed: ik zag veel bekende dingen voorbij komen! Dus +1 op veel ;)

En verticale Frans :o *O*
pi_155862762
Lijkt me inderdaad dat het om hele pindas gaat... Ik heb ooit gehoord dat ze die pas mogen als ze met hun hand achter hun hoofd langs aan hun oren kunnen trekken. Kennelijk ben je er fysiek aan toe als je dat kan :? Maar goed, bakerpraatje wellicht. Minke vindt pindas nog steeds niks maar pindakaas heerlijk.

Wij deden een avondje HAP en SEH gister -O- Ik vond Fedde wat warm aan voelen tijdens het avondflesje dus met het naar bed brengen van Minke hem meteen getempt: 39.0... Maar ja, noet ziekig dus ach. Maar toch gegoogled en daaruit bleek dat je wel de huisarts moest bellen want minder dan 3 maanden oud. Dus HAP gebeld en mochten met spoed langskomen. Eenmaal daar zag de arts weinig maar juist daarom vond hij het erg raar dat er koorts was dus op naar de SEH. Daar helemaal uitgehoord en doorgelicht, urine gecheckt en bloedgeprikt maar op een lichte ontstekingswaarde na niks gevonden dus naar huis.... Nu nog steeds wel koorts maar we houden hem goed in de gaten!
pi_155863014
Spannend zeg Lijn! Wel fijn dat hij heel goed is nagekeken. Hoe oud is hij nu?
pi_155863035
11 weken.... Vandaar dat ze zo voorzichtig waren.
pi_155863578
Verticale Frans!! *O*
pi_155863723
Dat is schrikken Lijn!

Jammer dat het slapen in de tent zo in het water viel JufM. Gaat het naar huis rijden goed?

Verticale Frans! O+ *O*

Verder zag ik heel veel speelgoed langs komen. Wij hebben niet zoveel speelgoed waar Frits mee speelt. Hij vindt zijn rammelaar geweldig, knisperboekjes zijn ook tof en verder is alles wat in zijn mond kan (of dat nou de bedoeling is of niet :+ ) supermegaturbotof.

Zojuist rolde hij met slaapzak en al door het bed heen, dus misschien gaat hij binnenkort ook rollen op zijn speelkleed als laatste van de maart lichting geloof ik .
  zondag 6 september 2015 @ 13:51:29 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155863819
Wat schrikken Lijn, vervelend ook dat ze niet weten waar het door komt!

Heeeee verticale Frans! Lijkt wel een dreumes zo joh! Lekkere vakantie gehad?

Speelgoed... Hier wordt veel met v-tech dieren gespeeld, boekjes, duplo, frummels (als in: een bakje en een blokje, nep papiergeld, een slofje, armbandje van zus etc). Nog anderhalve week een baby!
pi_155867318
Spees! Ik heb net voor het eerst met zo'n snotzuigslang A's neus leeggezogen! Ik moest aan je denken. Wat een leed. Gillen, krijsen. En nu lekker slapen met een lege neus O+ . Nog even met terugwerkende kracht veel RESPTEPTC voor jullie _O_ !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 16:34:37 ]
pi_155867333
En als iemand nog tips heeft tegen een doorlopende neusverkoudheid sinds ze naar het KDV gaat dan houd ik me sterk aanbevolen.
pi_155867949
Ja snotslurper is hier nog steeds geen succes en ook nog nooit gelukt ermee snot te zuigen ;( Verkeerde techniek of opzetstuk misschien?

Wie nodigen jlie allemaal uit voor de 1e verjaardag en echt met kaartjes? Wij hebben alleen omas en opas en die weten hoe laat en wanneer, waarvoor is een uitnodiging dan? :X :@ En wat vragen jullie als cadeautjes?

Lopen alle oktober baby's al of zo? :o Hier nog niet. Wel vandaag 2 volledige bananen weggewerkt :o
  zondag 6 september 2015 @ 17:05:41 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_155868106
Nee hoor Hilmo, mijne loopt nog niet. En sodeju, twee bananen :D _O_
Ik nodig voor de verjaardag alleen de opa's en oma's uit. Waarschijnlijk via whatsapp. Maar ik ben ook een saaie moeder :')
Als de ooms en tantes willen komen zijn ze welkom, maar ik nodig ze niet specifiek uit, omdat het dan als een moetje kan voelen :P
disclaimer
pi_155868313
Lou loopt nu met 1 hand los, de ander houd ik vast. Of ze loopt met de ikea kinderstoel door de kamer :')
Ze is nu meer bezig met taal. Naar alles wijzen waarna wij benoemen wat het is, klanken nazeggen, woorden vormen en trots zijn dat ze naar de kat wijst als ik vraag waar de kat is O+

En stapelen. Alles. Moet stapelen.
Filmpje O+

Als je je geluid er bij aanzet geeft Lou ook uitleg en commentaar erbij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Skittles op 06-09-2015 17:17:10 ]
pi_155868322
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:00 schreef Hilmo het volgende:
Ja snotslurper is hier nog steeds geen succes en ook nog nooit gelukt ermee snot te zuigen ;( Verkeerde techniek of opzetstuk misschien?

Wie nodigen jlie allemaal uit voor de 1e verjaardag en echt met kaartjes? Wij hebben alleen omas en opas en die weten hoe laat en wanneer, waarvoor is een uitnodiging dan? :X :@ En wat vragen jullie als cadeautjes?

Lopen alle oktober baby's al of zo? :o Hier nog niet. Wel vandaag 2 volledige bananen weggewerkt :o
Nee hoor, Js loopt nog niet.
Nou soms achter het loopwagentje. Pet ongeluk ;)

Ik nodig opa's en oma's, zussen en wat goede vrienden uit. Dus dan is een uitnodiging wel handig. Ik zit alleen te twijfelen of we het van 11.00-16.00 doen of van 14.00-19.00.

Cadeautjes: hij krijgt een keukentje ;) en verder duplo, keukenspulletjes, kleding, prentenboeken en wat smart games gevraagd.
Wat ook leuk is (maar daar hebben we al zoveel van), dikke potloden, houten puzzels en little people spul O+ )
pi_155868360
Ja, ik doe wel een uitnodiging maken tegen die tijd. Maar gewoon omdat ik dat zelf erg leuk vind. Met een foto erop denk ik. Gewoon simpel via kaartjetogo ofzo.
En ik nodig alleen grootouders, en mijn zusje, en mijn broer en z'n gezinnetje uit. Dat zijn (even denken) 8 man erbij. Lekker redelijk rustig dus.
Ik wil ook wel graag een mooie taart, maar geen idee wat voor een. Maar goed, ze is ook pas 6 maanden :') beetje vroeg nog. (Oh, en een muts die ze ook op kdv krijgen enzo, met hoera 1 jaar erop)

Ik kreeg vanmorgen een filmpje te zien van neefje. 11 maanden en het loopt. (Ook oktober) Ik zie het Y nog niet zo gauw nadoen over 5 maanden. Die rolt net _O-
Maar je weet maar nooit.
pi_155868407
Wij hebben de oma's en opa's en A's enige oom en tante en neefje van drie maanden uitgenodigd op zondag. En op zaterdag een paar vriendinnen + kinderen. Geen kaartje, ik heb gewoon gemaild. En ze heeft al zoveel zut dat we geen cadeau's hoeven. Als mensen toch iets willen geven dan graag een bijdrage voor een schommel in de tuin. We vieren het van 13-17, dan is A altijd wel ergens wakker daar tussenin.

Ik heb er nog niet zoveel zin in -O- , maar dat is ook mijn state of mind nu alles nog zo onzeker is v.w.b. de zwangerschap. Alsof ik weer normaal kan denken / plannen / ademen als we maar gewoon weten wat er is.

Ohja en A loopt nog niet hoor, die staat overal tegenaan, zet stapjes langs de tafel, en staat héél af en toe even een paar seconden los en dan kiepert ze om :') .
pi_155868473
Lou O+ ! Je ziet haar ook echt kijken, "Kan dit houten bakje er nog bovenop? Vast wel *) "
Wat gaat ze snel zeg!
pi_155868565
Bak moet erop! Oh, zwaar.... Moet erop! :Y
  zondag 6 september 2015 @ 17:20:03 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_155868566
Stapelloutje! Zo ontzettend knap O+

Dat is wel een goede, Razz, een bijdrage vragen voor 1 groter kado. Al willen mensen toch graag iets ingepakts geven aan kinderen, dus waarschijnlijk krijg je alsnog heel veel zooi :')

Hier past al het speelgoed nog in twee kleine manden die onder de box staat en van mij mag dat ook nog wel even zo blijven :')

En ik hoop ook dat je snel goed nieuws krijgt :*
disclaimer
pi_155868628
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:12 schreef Skittles het volgende:
Lou loopt nu met 1 hand los, de ander houd ik vast. Of ze loopt met de ikea kinderstoel door de kamer :')
Ze is nu meer bezig met taal. Naar alles wijzen waarna wij benoemen wat het is, klanken nazeggen, woorden vormen en trots zijn dat ze naar de kat wijst als ik vraag waar de kat is O+

En stapelen. Alles. Moet stapelen.
Filmpje O+

Als je je geluid er bij aanzet geeft Lou ook uitleg en commentaar erbij.
:o :o :D _O_ holie! Dat zie ik R nog lang niet doen. Stapel ommeppen of er dom naar kijken wel. Wijzen ook niet, klanken nadoen helemaal niet maar jongens zijn over het algemeen trager dacht ik. Hier alleen wild slaan met speelgoed en niet-speelgoed.

Smart games is geweldig spul!
Grappig, een keukentje zie ik hier vaker voorbij komen. Zou ik minder snel aanschaffen, zie hem daar niet mee spelen. Duplo hebben we ook op lijstje staan en teken- en verfspul. Krijtjes O+ en IKEA auto's en garage.
pi_155868635
De oppasoma's zijn nogal van het ooohkijknou-ditisvoorAn.ne-alsjeblieft-leukhè! En dan hebben we weer een plastic emmer met vormpjes / bal van Woezel en Pip / rammelend iets / knisperboekje / WEEReenknuffel. Heel lief hoor O+ , en ik maak er ook geen probleem van. Het echt mooie spul kopen we zelf wel (houten speelgoed, blokken). En dus voor de verjaardag straks een schommel in de tuin O+ . Kan ik zelf ook schommelen *O* !
pi_155868644
Kan me voorstellen dat je hoofd er op dit moment niet naar staat Razz :*
Een schommel in de tuin O+ Wat heerlijk lijkt me dat!

Ja, dat dienblad kwam toch wel iets te dichtbij op het laatst :+
pi_155869072
Razz, sterkte met afwachten :*

Houten puzzels vind ik zelf ook geweldig en heb ik ook gevraagd. Nog geen opbergmogelijkheid hier gevonden :') duplo al een wereld van maar basis blokken en bouwplaat niet.

Verjaardag vind ik al druk met een man of 7. Mijn moeder gaf aan te willen helpen later bij een kinderfeestje en op die manier dan zijn verjaardag te vieren. Een verjaardag met volwassenen om een kind heen vind ik niks. Kinderfeestje ook niet :') (heb niet zoveel met andere kinderen :@) maar daar zet ik me wel overheen als R dat leuk vindt.

Loj, welke smart games heb je gevraagd?? Welke lijkt je leuk? Ik heb heel wat voor mezelf maar daar is hij nog veel te jong voor. Rush hour, colour code, iq spellen, chicken shuffle, camouflage, hide and seek :) oh day and night zou vanaf 1,5 al kunnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 06-09-2015 20:39:11 ]
pi_155869614
Woah Lou!!

Lucas staat tegen alles aan, nu ook met 1 hand los. Lopen nog met 2 handen vast langs tafel/bank/mensen... omdat hij nog te hard wiebelt. Klanken probeert hij wel veel, maar behalve 'huh!' (Als antwoord op vraag/opmerking of als hij een pousse ziet O+ ) komt-ie nog niet. Stapelen doet-ie niet, wel hard aan het oefenen op z'n fijne motoriek. En hij high-fivet en zwaait, maar nog niet altijd gericht :') We oefenen hard op hiep-hiep-hoera -> armen in de lucht óf 'mama' want ik ben dinsdag jarig ;)

Oja, en verlanglijstje, door het afgelopen ruime jaar verzameld: https://www.pinterest.com/marisdegroot/lucas-wish-list/
pi_155870582
Baard is as we speak de uitnodiging aan het photoshoppen. :D. Op I's verlanglijstje staan een slee, een pyjama, toebehoren voor een keukentje (krijgt hij van ons, samen met een wheely bug), een stoffen pop, houten muziekinstrumenten en prentenboeken. We nodigen de opa's en oma's uit, mijn broer en zus met aanhang, Baard zijn broer met aanhang, en twee vrienden. Van die vrienden en de broer van Baard met gezin verwacht ik niet dat ze komen, aangezien zij allebei rond I's eerste verjaardag zelf uitgerekend zijn van een kindje.

Lou! :o. O+. Sowieso, al die snellerds en mooierds hier. O+. I zette vandaag zijn eerste stapjes langs de bank.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155870746
Ssst we hebben een plan is leuk! En Stoute hond ook. Sjors!?!?!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155870764
Wat gaan alle baby's toch snel! K. loopt ook overal langs, gaat van lig naar zit alsof hij nooit anders gedaan heeft, klapt op commando en zwaait als we dag zeggen. Zijn tandloze bekkie verraadt nog dat ie een baby is gelukkig haha!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 september 2015 @ 19:46:49 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155874850
Hoe is het nu Lijn? Nog steeds koorts?

Ik kwam eigenlijk binnenvallen met een vraagje; Michael had afgelopen week wat verhoging, snot, heeft een bobbel in z'n onderkaakje, knaagt op alles, en heeft groene drekluiers. Soms wat rode billen, maar dat verhelpt de sudo wel. Ik verdenk hem van z'n eerste tandje. hoe lang kunnen die groene luiers aanhouden?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 6 september 2015 @ 19:53:32 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155875248
Stoute hond is idd leuk O+. Of 'mama kwijt'!

Hier vraag ik vooral cadeaus waar de beide meiden mee kunnen spelen, en boekjes. Ook hier alleen opa's, oma's, tantes en aanhang. Alles bij elkaar al druk genoeg vind ik! Wat vieren jullie de verjaardagen lang joh! Hier van 11 tot 2. Tussen de slaapjes in. Vind ik echt lang zat :@

Lou de stapelaar *O*! Superlief! Stapelen is hier ook een hit. En mijn septemberbaby loopt los, maar Hilmo, dat lopen komt echt nog hoor! Ze zijn nog geeneens 1. Daar is niks traags aan :).
pi_155875842
Ik zou de verjaardag ook liever korter vieren, maar m'n schoonfamilie moet 1,5-2 uur rijden :')
En ik heb 6 (schoon)zussen, die allemaal heel graag willen komen + wat vrienden die ik er graag zelf bij zou willen hebben. Dus een beetje verspreid is fijn.

Verder moet ik toegeven dat het cadeautje voor Js, z'n keukentje, meer voor peuter is dan voor hem :@ .

Ik heb day and night voor peuter, die vindt hem helemaal fantastisch Hilmo :) en Js trouwens ook, hij oefent druk met blokjes erop doen. (Voor andere moeders, echt een aanrader!) Ik heb bunny boo en trucky 3 erop staan. (En voor Sint voor m'n peuter camelot jr. O+ )

Trouwens tof filmpje Skittles!
  zondag 6 september 2015 @ 20:11:12 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_155875997
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:07 schreef Loj het volgende:
Ik heb day and night voor peuter, die vindt hem helemaal fantastisch Hilmo :) en Js trouwens ook, hij oefent druk met blokjes erop doen. (Voor andere moeders, echt een aanrader!) Ik heb bunny boo en trucky 3 erop staan. (En voor Sint voor m'n peuter camelot jr. O+ )

ik probeer te begrijpen wat ik lees, ik voel me zo'n ontzettende noob :')
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:11:54 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_155876039
Oh zijn het apps?
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:13:06 #134
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155876083
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik probeer te begrijpen wat ik lees, ik voel me zo'n ontzettende noob :')
Dat is hier met een peuter niet anders hoor. Is voor mij ook abracadabra..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155876139
Googelen naar smartgames.
Zijn denkspelletjes (nee geen apps :) )
En Hilmo snapte mij vast wel ;) het ging om cadeautjes voor op het verlanglijstje :D
  zondag 6 september 2015 @ 20:19:27 #136
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155876331
Wij doen een grote verjaardag, maar dan (voor mij) omdat het moet voor de familie en de vrienden worden uitgenodigd onder het mom 'goh, zin in een borrel drinken? Wijn en bier staat koud tussen half 3 en 6 a 7' . Met de mensen die blijven plakken halen we meestal een patatje/chinees oid.

Scheelt dat wij de eerste met kinderen zijn en dat er nog geen 100 kinderen afgegaan moet worden :P en het is vrijblijvend. Cadeau hoeft niet (al doen ze dat wel).

Wij vragen geld voor de verjaardagen om een grote speelboot/speelhuis te kopen voor buiten. Kregen al wel de opmerking 'ja maar iets uitpakken is ook leuk' . Tja, dan koop je zooi, is niet wat wij willen, maar als jij er blij mee bent.

Bij de ikea hebben ze nu ook een super leuke kassa. Met creditcard en kleingeld O+ .
  zondag 6 september 2015 @ 20:20:59 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155876392
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:14 schreef Loj het volgende:
Googelen naar smartgames.
Zijn denkspelletjes (nee geen apps :) )
En Hilmo snapte mij vast wel ;) het ging om cadeautjes voor op het verlanglijstje :D
Ziet er leuk uit!

(was ook geen aanval hoor ;) . Hetzelfde zou gezegd zijn als er ineens in programmeertaal zou worden gesproken :) )
  zondag 6 september 2015 @ 20:27:32 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_155876672
Kunnen jullie kinderen dat dan al? Mauw kan met een beetje geluk twee bakjes tegen elkaar meppen :')
disclaimer
pi_155876876
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Kunnen jullie kinderen dat dan al? Mauw kan met een beetje geluk twee bakjes tegen elkaar meppen :')
Nou, dan loopt Mauw wel achter hoor :+ . A. kan de ringen van dat FisherPrice ringen ding eromheen doen. Soms. Als ik haar hand stuur en die staaf recht houd. En als het niet lukt dan is gooien met de ringen en gaan krijsen ook tof. Verder kan ze de blokjes in de vormenstoof drukken als ik ze boven het goede gat houd *) . En ze kan wel VIER houten blokjes tegelijk vasthouden. Eén in elke hand en twee in haar mond }:| . Ze kan ook héél goed de krant verscheuren en opeten. En met houten blokjes muziek maken door er deuken mee in de tafel/TV/keukenkastjes te slaan. Ohja, en vandaag heeft ze geleerd hoe ze de afstandsbediening in de radiator kan duwen. Het is ons nog niet gelukt om hem er ook weer uit te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 20:32:25 ]
  zondag 6 september 2015 @ 20:33:15 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_155876928
_O- A. O+
disclaimer
pi_155877007
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou, dan loopt Mauw wel achter hoor :+ . A. kan de ringen van dat FisherPrice ringen ding eromheen doen. Soms. Als ik haar hand stuur en die staaf recht houd. En als het niet lukt dan is gooien met de ringen en gaan krijsen ook tof. Verder kan ze de blokjes in de vormenstoof drukken als ik ze boven het goede gat houd *) . En ze kan wel VIER houten blokjes tegelijk vasthouden. Eén in elke hand en twee in haar mond }:| . Ze kan ook héél goed de krant verscheuren en opeten. En met houten blokjes muziek maken door er deuken mee in de tafel/TV/keukenkastjes te slaan. Ohja, en vandaag heeft ze geleerd hoe ze de afstandsbediening in de radiator kan duwen. Het is ons nog niet gelukt om hem er ook weer uit te krijgen.
Mijn thee _O- :D
pi_155877015
En er zitten twee toetsen van de piano vast omdat ze persé mee wilde meppen toen ik een liedje ging spelen.
pi_155877021
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

_O- _O-
pi_155877117
Vormenstoof. Ze kan er wel blokjes in leggen. Nu nog het goede gat :7

zondag 6 september 2015 @ 20:38:24 #145
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877166
_O_ _O_ _O_ A O+
  zondag 6 september 2015 @ 20:39:04 #146
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877194
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:37 schreef Skittles het volgende:
Vormenstoof. Ze kan er wel blokjes in leggen. Nu nog het goede gat :7

[ afbeelding ]
Als ze 16 is herhaalt zij dat laatste zinnetje vast O+
pi_155877199
A loopt vet voor! :o

De mijnes heeft het krant eten vandaag ook ontdekt. Maar dan de ongelezen Autoweek van M :D
pi_155877230
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:39 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Als ze 16 is herhaalt zij dat laatste zinnetje vast O+
:D _O-
Als ik dat maar niet hoef te doen voor d'r

Oh en zonder blokjes, hopelijk ;( :')
pi_155877256
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:39 schreef ingee het volgende:
A loopt vet voor! :o

De mijnes heeft het krant eten vandaag ook ontdekt. Maar dan de ongelezen Autoweek van M :D
Mijn lief was laatst oprecht beledigd dat ze één van zijn oude Donald Ducks had opgegeten. Alsof dat kind het verschil snapt tussen de Volkskrant en de Duckies :') . Kon ik weer gaan bemiddelen tussen paps en baby, zucht :+ .
pi_155877287
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:40 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Mijn lief was laatst oprecht beledigd dat ze één van zijn oude Donald Ducks had opgegeten. Alsof dat kind het verschil snapt tussen de Volkskrant en de Duckies :') . Kon ik weer gaan bemiddelen tussen paps en baby, zucht :+ .
Kwestie van smaak. Ze heeft 't O+
  zondag 6 september 2015 @ 20:42:03 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_155877324
Ik zou Donald ducks ook opeten.
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:42:17 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877334
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

:D _O-
Als ik dat maar niet hoef te doen voor d'r

Oh en zonder blokjes, hopelijk ;( :')
Nou ja op zn minst aan een touwtje.

In het andere geval ben je blij dat je in ieder geval niet op de rontgenafdeling werkt.
  zondag 6 september 2015 @ 20:43:04 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_155877364
Oh en weet je wat écht de shit is momenteel? De wc. Kinderen staat te pas en te onpas met dr handjes op de bril in het diepe te turen :')
disclaimer
pi_155877405
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:43 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en weet je wat écht de shit is momenteel? De wc. Kinderen staat te pas en te onpas met dr handjes op de bril in het diepe te turen :')
Nee! Is jouwes al zindelijk aan het worden! :o
pi_155877420
quote:
Als je even 5 minuten hebt: vanaf 1 minuut wordt het interessant voor je :)

zondag 6 september 2015 @ 20:44:49 #156
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877429
quote:
Hoezo heb je die deur open dan..

Frans heeft het wc hok alleen van binnen gezien in het geval dat ik echt moest en hij vervelend was/in de doek zat.
  zondag 6 september 2015 @ 20:45:10 #157
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877444
Wacht.. badkamer met wc zeker..
pi_155877483
quote:
Ja, dit! En de toiletrol in de pot gooien is ook helemaal tof. In de badkamer inderdaad, als ik het bad laat vollopen om in bad te gaan. Toch knap wat ze in die 2 seconden dat ik niet kijk allemaal voor elkaar krijgt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 20:46:28 ]
  zondag 6 september 2015 @ 20:46:34 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_155877505
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef AwayTL het volgende:
Wacht.. badkamer met wc zeker..
jup en ze volgt me sowieso altijd als ik naar de wc ga :')

Deur gaat hier alleen dicht als er visite is :P
disclaimer
pi_155877512
quote:
Even serieus hè. Ik betrapte vandaag m'n kind bij de wc. Met dr handjes heel lief met het water aan het spetteren. Het water in de wcpot :r :'(
  zondag 6 september 2015 @ 20:47:15 #161
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877531
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jup en ze volgt me sowieso altijd als ik naar de wc ga :')

Deur gaat hier alleen dicht als er visite is :P
Ja, maar als je er op zit, zit ze hopelijk niet met dr handen aan de bril..
  zondag 6 september 2015 @ 20:47:21 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_155877540
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, dit! En de toiletrol in de pot gooien is ook helemaal tof. In de badkamer inderdaad, als ik het bad laat vollopen om in bad te gaan. Toch knap wat ze in die 2 seconden dat ik niet kijk allemaal voor elkaar krijgt.
je scheermes pakken wat nog op de badrand lag en die naar je mond brengen bijvoorbeeld ;(
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:47:32 #163
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877551
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Even serieus hè. Ik betrapte vandaag m'n kind bij de wc. Met dr handjes heel lief met het water aan het spetteren. Het water in de wcpot :r :'(
Kan je gewoon drinken hoor ;(
pi_155877577
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nou ja op zn minst aan een touwtje.

In het andere geval ben je blij dat je in ieder geval niet op de rontgenafdeling werkt.
Dat ze op dr 16e naar me toe komt, bukt en boos vertelt dat ze alsnog bloed in dr onderbroek heeft? Tampon in dr anus in plaats van vagina? :D
  zondag 6 september 2015 @ 20:48:15 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_155877581
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

herkenbaar! O+ :r

Always, zodra ik opsta staat ze tegen de pot hoor :D
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:48:28 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_155877591
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dat ze op dr 16e naar me toe komt, bukt en boos vertelt dat ze alsnog bloed in dr onderbroek heeft? Tampon in dr anus in plaats van vagina? :D
pisbuis!
disclaimer
pi_155877593
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je scheermes pakken wat nog op de badrand lag en die naar je mond brengen bijvoorbeeld ;(
Mauwtje :o eng!
Ze had hier wel de toiletborstel te pakken en was vrolijk alle bacterieën door de badkamer aan het zwiepen :') .
pi_155877642
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:47 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Kan je gewoon drinken hoor ;(
Zal ik maar niet vertellen wat ik 10 minuten daarvoor had gedaan op die wc. Wel doorgetrokken maar de sporen niet opgeruimd zeg maar.
;(
pi_155877655
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
Oh zijn het apps?
_O- Ik moest even hardop lachen, maar dat kon je niet weten dat het spellen zijn. Heel verantwoorde en vooral ontzettend gave spellen. Aanrader. Ook vaak in gewone speelgoed winkels te vinden dus voor oma's en opa's (de ouderwetse soort :P ) ook te kopen. Thinkfun is ook zo'n gaaf merk, daar heb ik Rush hour van. (Deluxe versie met enorm grote auto's *O* en ja, voor mezelf gekocht jaren geleden). Geen idee of R het wat vindt of er wat mee kan hoor, die van mij is nog zo onhandig als het maar kan. Badeendje vasthouden is wel het toppunt ;) Maar vast iets voor het komende jaar in huis hebben aan zo'n spel vind ik wel leuk. Vind ik een echt leuk cadeau.

Een slee zag ik hier voorbij komen. Gaaf idee. Maar dan denk ik, hoe groot is de kans op sneeuw? Wil eigenlijk nu ook een slee :+ Ik ga nu een lijst maken. Gave pinterest pagina van JM ook!

Oh en vormenstoof is hier alleen nog zo snel mogelijk de deksel eraf trekken en weg lanceren en dan de blokjes eruit gooien en dan met in elk hand 1 blokje rond gaan kruipen... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Hilmo op 06-09-2015 21:13:05 ]
  zondag 6 september 2015 @ 20:49:36 #170
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877657
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een

maar dan met blokjes..
  zondag 6 september 2015 @ 20:49:40 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_155877658
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:48 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Mauwtje :o eng!
Ze had hier wel de toiletborstel te pakken en was vrolijk alle bacterieën door de badkamer aan het zwiepen :') .
nou ja, nu is mijn badrand ook heel opgeruimd en leeg enzo. #babyproof alles
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:50:27 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_155877703
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:49 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zal ik maar niet vertellen wat ik 10 minuten daarvoor had gedaan op die wc. Wel doorgetrokken maar de sporen niet opgeruimd zeg maar.
;(
drink jij uit de wc ja?
disclaimer
pi_155877755
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja, nu is mijn badrand ook heel opgeruimd en leeg enzo. #babyproof alles
Ja je huis knapt er wel van op, van zo'n baby. Of nouja, de balans verschuift. De badrand ligt nu vol met Dikkie Dik badspeeltjes en Nijntje badfluitjes. Ook heel esthetisch verantwoord, natuurlijk :+ .
pi_155877776
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:49 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een

[ afbeelding ]

maar dan met blokjes..
:o
Op dr 16e al? Deed jij dat ook in je tienerjaren? :o

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

herkenbaar! O+ :r

Always, zodra ik opsta staat ze tegen de pot hoor :D
Lou probeert de hand achter mij erin te frotten :')
  zondag 6 september 2015 @ 20:53:05 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_155877848
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:51 schreef Skittles het volgende:

[..]

[..]

of zo tussen je benen door?
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 20:53:15 #176
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155877856
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:51 schreef Skittles het volgende:

[..]

[..]

Ik ben nog een tiener toch 8-)
pi_155878007
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 20:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

of zo tussen je benen door?
Nee, tussen mn benen zit ze altijd m'n ondergoed heel aandachtig te bekijken. Geen luier? Wat is dit voor nonsense! Ik hoor het haar denken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:53 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik ben nog een tiener toch 8-)
Dat is waar!
Wat voor kinky zooi heb jij dan in je nachtkastje O+
  zondag 6 september 2015 @ 21:01:02 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_155878250
Die anusballen zijn ook handig als je flink geobstipeerd bent!
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:04:23 #179
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_155878386
Jongens. Ik lurk hier in OUD en in SEX. En ik werd even verward in welk subfora ik nu lees door het woord anusballen.
:{ ;(
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 6 september 2015 @ 21:10:47 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_155878623
Sorry. We stoppen ze zelden in onze babies trouwens.
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:11:31 #181
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155878652
Ach, die thermometers doen er niet veel voor onder denk ik.

Hoogstens wat puntiger.
pi_155878667
Zelden?! Fuuuu... Zou Lou daarom zo slapen? Voortaan laat ik die ballen er wel uit -O-
  zondag 6 september 2015 @ 21:12:24 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_155878688
Om het goed te maken!

Een foto van een baby.
disclaimer
pi_155878753
Met kat op veilige afstand te observeren O+
pi_155878972
Jullie :D O+

En Mr Pousse hier is ook zeer verbolgen dat we weer thuis zijn O+ Maar De Baby ook weer meegenomen hebben }:| :{w :N -O- o|O
pi_155878975
Hahahha ja die kat op veilige afstand. Net onze hond _O-

En onze baby heeft de wc nog niet ontdekt. De wc borstel wel maar we waren op tijd. *) Maar we hebben best hoge wc's (nooit bij nagedacht dat er ook wel eens een kind op zou moeten zitten en lekker hoog laten monteren :7 ) dus dat gaat niet eens echt lukken denk ik. Mist mijn kind nou iets :P
  zondag 6 september 2015 @ 21:19:59 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_155879042
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:18 schreef Hilmo het volgende:
Hahahha ja die kat op veilige afstand. Net onze hond _O-

En onze baby heeft de wc nog niet ontdekt. De wc borstel wel maar we waren op tijd. *) Maar we hebben best hoge wc's (nooit bij nagedacht dat er ook wel eens een kind op zou moeten zitten en lekker hoog laten monteren :7 ) dus dat gaat niet eens echt lukken denk ik. Mist mijn kind nou iets :P
ja, een hoop strontbacterien aan zn vingers :+

Arme poezen :')
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:22:05 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_155879143
Oh en na het filmpje van Razz mocht ze het ook zelf proberen, dat eten met een lepel.
(Het is een of ander smaakloos olvarit goedje, wij aten iets baby-ongeschikts. Dus het enthousiasme is wat matig :'))

disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:23:56 #189
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_155879243
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry. We stoppen ze zelden in onze babies trouwens.
*slikt foute opmerking in*
:'(
  zondag 6 september 2015 @ 21:24:39 #190
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_155879284
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
Om het goed te maken!

[ afbeelding ]

Een foto van een baby.
Mooi kind heb je O+

//klinkt als creep -modus uit//
pi_155879324
Hahhahaha geweldig filmpje SQ! Lekker met de mond doen! Ziet er idd heel goor uit haha. En ook zo'n mooie bordhouder zie ik!

Wij gaan ook wat vaker iets proberen met een lepel.
pi_155879547
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:22 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en na het filmpje van Razz mocht ze het ook zelf proberen, dat eten met een lepel.
(Het is een of ander smaakloos olvarit goedje, wij aten iets baby-ongeschikts. Dus het enthousiasme is wat matig :'))

Met een lange lepel ook _O_ HELD! A. kan het alleen met de korte neplepel :') . De lange komt overal maar niet in d'r mond.

Oh trouwens, is dat een bord met zuignap? Waar hebbie die vandaan? Ik kan zoiets nergens vinden en ben wel een beetje klaar met alles op de playtray en dat het dan allemaal op de grond ligt }:| .
pi_155879599
Kruidvat hebben wij zo'n zuignap ding vandaan, van bambino. Was een tijd terug (volgens mij voor de geboorte van R al hihi) in de winkels te krijgen. Ideaal!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 september 2015 @ 21:31:41 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155879643
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Met een lange lepel ook _O_ HELD! A. kan het alleen met de korte neplepel :') . De lange komt overal maar niet in d'r mond.

Oh trouwens, is dat een bord met zuignap? Waar hebbie die vandaan? Ik kan zoiets nergens vinden en ben wel een beetje klaar met alles op de playtray en dat het dan allemaal op de grond ligt }:| .
ik wil straks deze hebben voor Michael: http://www.bol.com/nl/p/p(...)5760%26itm_role%3din
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 6 september 2015 @ 21:32:30 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_155879681
Da's een zuignap bordhouder van kruidvat. Dus daar druk je het bord weer los op.

Wat ik zo grappig vind is dat ze wel steeds die lepel in dr mond steekt, maar dat haar hersenen het onderdeel "eten op de lepel doen" nog niet geprogrammeerd hebben :')

Zeefje, tnx!
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:33:40 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_155879744
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik wil straks deze hebben voor Michael: http://www.bol.com/nl/p/p(...)5760%26itm_role%3din
die is ook leuk! Lijkt me alleen wel kut schoonmaken :D
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 september 2015 @ 21:37:55 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155879936
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die is ook leuk! Lijkt me alleen wel kut schoonmaken :D
ach, gewoon gelijk goed scrobben met een borstel (niet met spons) of afspoelen en in de vaatwasser moet goed werken. Ik heb stille hoop dat het me hierdoor wel lukt om tenminste één van m'n kinderen aan tafel te houden tijdens het eten :')

pi_155880308
Mijn avond is weer goed, dank voor het vermaak :D

Koorts was effe weg na de zetpil vanmiddag maar nu weer terug. Nu maar luchtig gekleed zijn bedje in en hopen dat het morgen over is.

Kiek tan, mijn sneutje:
pi_155880682
Ah gossie, beterschap Lijn!
  zondag 6 september 2015 @ 21:52:33 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_155880700
Ach gossie lijn. Je ukkie. Hopelijk knapt hij snel op! :*
disclaimer
  zondag 6 september 2015 @ 21:58:04 #201
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155881005
Ach lijn arme F..

wat lijkt hij extra klein in dat grote bed met alle toeters en bellen.
pi_155881040
Och lijn wat een kleine frummel zo. Hopelijk is 'ie snel beter!
pi_155881846
Och Lijn, beterschap!
  zondag 6 september 2015 @ 22:21:38 #204
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155882323
Oh wat sneu, lijnloos! Hopelijk knalt hij snel op!
En die kamer op de SEH is heftig, ik was er ook met L en voelde me ook best opgelaten dat wij er alleen zaten met een baby die achteraf alleen compleet hysterisch bleek te zijn, terwijl er ook kinderen worden gereanimeerd enzo daar.

Jullie verhalen over grote baby's! Ik geloof er niets van dat de mijne over 10 maanden ook zo is!
een verjaardag vieren zie ik trouwens nog niet echt zitten. L snapt daar toch nog niets van en zelf ben ik niet echt van allemaal familie over de vloer en een kringgesprek. Als we wat doen zal het eerder een drankje op het strand zijn. Maar zeker niet iets met uitnodigingen en cakesmashes. Maar misschien verandert mijn gevoel daar nog in. ;)
pi_155883060
+1 op verjaardagen van Mariposas.

Lijnloos, wat een ontzettend zielig hummeltje zo zeg. :*

Mauw is zoals altijd weer leuk en vermakelijk. Ik vind haar echt briljant. En het eten ziet er heel vies uit zo...

Sjaak heeft vandaag de hele familie ge-entertaind op de verjaardag van mijn moeder. Hij was super cute en vrolijk en brabbelde en lachte tegen iedereen O+ Toen hij daar naar bed moest (want gapen en moe) duurde het dit keer maar 20 minuten tot hij stopte met huilen! Verbetering! En vanavond was het zonder huils helemaal zelfs! Jeuj!

SPOILER
pi_155885517
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:22 schreef Stormqueen het volgende:

O kijk, ze heeft wel opgelet bij de pousse!

Er zit niks in haar haar joh, hoe kan dat? Mijnes smeert zich ermee in als dagcreme of gel ofzo.

Vandaag aten we box:
Want geen zout / suiker / honing / pinda's, dus prima.
SPOILER
SQ check dr pakje :D

[ Bericht 3% gewijzigd door ingee op 06-09-2015 23:48:25 ]
pi_155885697
Slecht ouderschap hier:

De poedermelk was gewoon op! :o Op zondagavond. :(
Ik dacht nog een pak te hebben, maar die was op vakantie al opgegaan.

Heb bij de buurvrouw moeten lenen. Hopelijk belt ze het AMK niet. :')
pi_155888321
Maar als je ook al een box rapleyd hoef je geen melk meer toch? :D wat zal je je klote gevoeld hebben... Gelukkig dat de buuf wat had.

MC, wat kut allemaal. Hopelijk heb je lekker kunnen slapen en ziet de wereld er morgen een stuk beter uit!

Ik lig wakker van snurkende doodzieke kerel (want verkouden :') ) en koorts bij kind is ook terug incl diarree nu. Heel gezellig. Morgen toch maar geen kdv denk ik en mijn moeder vragen. Kan moeilijk mijn 2e week terug aan het werk alweer vrij vragen wegens ziek kind :(
pi_155889334
Wat sneu dat de baby ziek is Lijn! En je manflu-kerel is ook dramatisch natuurlijk ;)

Hier slapende baby van 23.00 tot 05.45! *O* en van 06.00 tot nu. Wordt al wat onrustig dus ik denk dat ze zo wakker wordt.
pi_155890280
Ach kleine F. :'( Hopelijk knap je snel op.

Ingee, ze is toch gewoon oud genoeg om met de pot mee te eten. ;) Gelukkig had je buurvrouw wat!

MC, yay voor de zonder huils slapen. Dikke :* voor je spoiler.

IMA, slaapboks! 23:00-6:30(toen alles onderpoepen tijdens het verschonen)-9:00.

Dit is dag 4 op rij. Als ze vanavond een beetje in haar hum is ga ik kijken of ik d'r een half uur eerder in bed krijg. Verwacht er alleen niet te veel van, want we gaan zo naar het CB en ze krijgt d'r eerste prikjes. Wat was het ook alweer, meteen een koude washand erop en thuis een paaseimolletje?

Ben benieuwd wat ze nu weegt. :D
pi_155890319
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:05 schreef Krisvc het volgende:

Ingee, ze is toch gewoon oud genoeg om met de pot mee te eten. ;) Gelukkig had je buurvrouw wat!

Dit is dag 4 op rij. Als ze vanavond een beetje in haar hum is ga ik kijken of ik d'r een half uur eerder in bed krijg. Verwacht er alleen niet te veel van, want we gaan zo naar het CB en ze krijgt d'r eerste prikjes. Wat was het ook alweer, meteen een koude washand erop en thuis een paaseimolletje?

vragen of de vloeistof direct uit de koelkast komt of niet. Zoja, graag even warm maken in de hand. Dat is echt zo gebeurd. Scheelt een hoop.

Goede tip van mijn schoonmoeder (die geregeld moet injecteren).
Schudden voor gebruik
pi_155890383
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:05 schreef Krisvc het volgende:

Beentje masseren en paaseimolletje alleen als nodig ;) en verder proberen zelf zo rustig mogelijk te blijven, onrust voelen die kleintjes aan.
maar ik schijn nogal een ijskonijn te zijn wat prikken betreft volgens mijn omgeving...
S. 2014
J. 2016
pi_155890476
Pcm werd ons afgeraden als het niet echt nodig was, schijnt de werking van de vaccinatie te kunnen verminderen (?). Gelukkig twee keer niet nodig geweest hier. :)

Lijn, je arme F. :'( Hopelijk knapt hij snel op!

Jullie gesprek gisteren. :D Baby's en seksspeeltjes in één zin. :'(

Hier geslapen van half 10 tot 5 en van 6 tot half 9. ^O^

Nu zijn we weer aan het oefenen N. in haar grotemeisjesbed te leggen. Gisteren sliep ze er 3 kwartier en later nog 1,5 uur. O+

Verder weinig te melden hier, N. kletst en lacht en drinkt weer goed, dus alles top voor nu. O+
  maandag 7 september 2015 @ 10:29:20 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_155890732
MevrouwCactus, gaat het vandaag alweer wat beter? :*

Ingee, meestal zit het wel in dr haar, viel me alleszins mee! En je R. O+ lekker likken aan de box! Toffe outfit 8-) enne, je poedermelkfail is herkenbaar, hebben we hier ook al eens gehad. :@ (nu kan ik nog aanleggen, maar echt bevredigend lijkt dat niet meer).

Succes met de prikjes Kris!

Ik had dus zaterdag een buurtfeest en moeders mocht los en toen heb ik te diep in het glaasje gekeken en ik heb nog zo'n KDV-verkoudheid er bij dus al met al voel ik me schijtbagger O+ gelukkig heb ik over een week eindelijk verkansie. Had ik denk ik eerder moeten doen :')
disclaimer
pi_155891159
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Beentje masseren en paaseimolletje alleen als nodig ;) en verder proberen zelf zo rustig mogelijk te blijven, onrust voelen die kleintjes aan.
maar ik schijn nogal een ijskonijn te zijn wat prikken betreft volgens mijn omgeving...
Nou nou.. ijskonijn..

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mijn baby heeft voor t eerst gekrijst bij de prikken.... :'( toen wilde ik dat mens slaan... :@

maar spekkie groeit goed!
7286 gram en 65 cm.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
:+
pi_155891193
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nou nou.. ijskonijn..

[..]

Oh kijk k ben toch nog mens :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 7 september 2015 @ 10:54:36 #217
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155891201
SQ, wat had je eerder moeten doen? Losgaan? Te diep in het glaasje kijken? Of die vakantie opnemen :P. Sterkte vandaag c_/ (en dat filmpje O+, ik vind Mauwtje zó leuk!)

Succes met de prikjes Kris, pcm zou ik alleen geven als ze er ziek van wordt/koorts krijgt.

Skittles :D, jij neemt gewoon ff de sherlock functie over :+

Soezeltje heeft vannacht eindelijk weer 'ns doorgeslapen. Wel had ze om 6 uur al reuzedorst om vervolgens weer in slaap te donderen. Toen ik haar om 7 uur wakker kwam maken (ze moest naar het KDV!) was ze echt niet wakker te krijgen :'). We hebben dit weekend haar eerste schoentjes besteld O+!

SPOILER
/shoot, wel erg groot. Dan maar even in spoiler
  maandag 7 september 2015 @ 10:55:33 #218
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155891225
Haha, dat krijg je als he dingen op internet/fok zet. 8-)

Wij mogen over 2,5 week. Ben benieuwd. De hielprik deed mij en L niets, L was lekker aan de borst en ik keek niet naar de prik.
  maandag 7 september 2015 @ 10:55:50 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_155891236
Schoentjes voor Soesje :D Leuk! O+

En die vakantie opnemen ja :') Te diep in het glaasje kijken gebeurt me niet zo vaak meer, en als het gebeurt vervloek ik mezelf drie dagen naderhand nog :')
disclaimer
  maandag 7 september 2015 @ 10:56:48 #220
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155891262
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nou nou.. ijskonijn..

[..]

:D
  maandag 7 september 2015 @ 10:57:38 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_155891282
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:55 schreef Mariposas het volgende:
Haha, dat krijg je als he dingen op internet/fok zet. 8-)

Wij mogen over 2,5 week. Ben benieuwd. De hielprik deed mij en L niets, L was lekker aan de borst en ik keek niet naar de prik.
ik heb mijn baby uitgelachen bij de eerste prikjes :')
Mauw kan echt ZO hysterisch in paniek raken als ze iets niet leuk vindt. Dan stopt ze met ademen, wordt ze bordeauxrood en lijkt het alsof je naar een verkleurende still zit te kijken van een baby met open mond :') :@
Mijn moeder was er ook bij en die vond het wel heel zielig gelukkig :')
disclaimer
pi_155891284
Schoentjes O+ leuk!!
pi_155891341
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mauw kan echt ZO hysterisch in paniek raken als ze iets niet leuk vindt. Dan stopt ze met ademen, wordt ze bordeauxrood en lijkt het alsof je naar een verkleurende still zit te kijken van een baby met open mond :') :@
_O- _O-

Prikjes heb ik eigenlijk nooit zielig gevonden. Ze is ook nooit helemaal van de kaart, het is even kort "MWEEEEHHH :( :( " en zodra ik haar vasthoud is het weer goed. Na de prik ook geen last.. Wat saai eigenlijk ;(
pi_155891443
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
SQ, wat had je eerder moeten doen? Losgaan? Te diep in het glaasje kijken? Of die vakantie opnemen :P. Sterkte vandaag c_/ (en dat filmpje O+, ik vind Mauwtje zó leuk!)

Succes met de prikjes Kris, pcm zou ik alleen geven als ze er ziek van wordt/koorts krijgt.

Skittles :D, jij neemt gewoon ff de sherlock functie over :+

Soezeltje heeft vannacht eindelijk weer 'ns doorgeslapen. Wel had ze om 6 uur al reuzedorst om vervolgens weer in slaap te donderen. Toen ik haar om 7 uur wakker kwam maken (ze moest naar het KDV!) was ze echt niet wakker te krijgen :'). We hebben dit weekend haar eerste schoentjes besteld O+!

SPOILER
/shoot, wel erg groot. Dan maar even in spoiler
Tip: als je van [img] maakt [img=400] dan wordt het plaatje meteen kleiner.
  maandag 7 september 2015 @ 11:05:13 #225
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155891463
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, wij moeten ook wel eens lachen om de krampjes van L, dan wordt ie ook ineens helemaal rood en doet gillerig als een meisje. Of als een geitje. En dan doen we hem na. :@ _O-
  maandag 7 september 2015 @ 11:06:05 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_155891478
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:05 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ja, wij moeten ook wel eens lachen om de krampjes van L, dan wordt ie ook ineens helemaal rood en doet gillerig als een meisje. Of als een geitje. En dan doen we hem na. :@ _O-
Rotmama's united! *O*
disclaimer
pi_155891508
Naast doorslapen hadden we hier na 10 dagen ook weer poep! Ruikt m'n baby tenminste weer fris bij de visite :')

Hahaha, SQ, ik zie het helemaal voor me :D Over twee weken moet M haar eerste prikjes, ben benieuwd.
  maandag 7 september 2015 @ 11:09:28 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155891566

Foto's ervan maken is ook leuk. :7
  maandag 7 september 2015 @ 11:10:07 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_155891587
Mari _O-
De eerste is overigens wel heel lief zeg O+!
disclaimer
pi_155891616
Wel een heel knap kindje hoor Mari O+
pi_155891655
Knapperd hoor! Dat plukje O+

Wij hebben ook wel filmpjes van krijsen hoor. Later alleen maar materiaal van een blije baby is ook niet helemaal realistisch ;)
pi_155891694
Whahahaha :) _O-
N. heeft het idee van lachen nog niet helemaal door, geloof ik; af en toe trekt ze zo'n vrolijk gezicht, maar dan begint ze meteen daarna te huilen. Dus ze snapt nog niet helemaal dat 'lachen' betekent dat je vrolijk bent (of ze heeft last van stemmingswisselingen natuurlijk :P )

T is trouwens ook erg leuk als ze een scheet moet laten; dan kijkt ze heel lastig, volgt een enorme scheet en een geschrokken huiltje, en daarna kijkt ze ineens heel opgelucht :)
pi_155891809
Whehe, nog een rotmama hier. Gisteren 'stond' N. op man en moest de hele tijd heel erg lachen. Ineens veranderde haar big smile in een pruillipje en daarna begon ze ineens heel zielig (en een beetje aanstellerig, en hárd) te huilen. We moesten echt zó hard lachen dat we er bijna zelf van moesten huilen. _O-

Toen tiet erin gefrot en alles was weer goed. O+
  maandag 7 september 2015 @ 11:27:47 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_155891958
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:20 schreef Selvaria het volgende:
Whehe, nog een rotmama hier. Gisteren 'stond' N. op man en moest de hele tijd heel erg lachen. Ineens veranderde haar big smile in een pruillipje en daarna begon ze ineens heel zielig (en een beetje aanstellerig, en hárd) te huilen. We moesten echt zó hard lachen dat we er bijna zelf van moesten huilen. _O-

Toen tiet erin gefrot en alles was weer goed. O+
dat klinkt ook hilarisch _O-

Dit is mijn lievelings jankplaat trouwens:

Jammer dat de kwaliteit zo kut is :')
disclaimer
pi_155892095
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat klinkt ook hilarisch _O-

Dit is mijn lievelings jankplaat trouwens:

[ afbeelding ]

Jammer dat de kwaliteit zo kut is :')
Zo heb ik er ook een :')

De hele tijd aan het lachen. Ik wil een foto van ons twee maken en toen.. naja.. dit gezicht dus.
:')
  maandag 7 september 2015 @ 11:38:42 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_155892169
janklou O+
disclaimer
  maandag 7 september 2015 @ 11:45:19 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155892281
Nohhh, die foto's _O-. Ik heb ook zo'n jankfoto O+. Wil je een leuke foto maken voor het papawerkfront krijg je zo'n huilie :').

Thanks IMA, stiekem wist ik ergens nog wel hoe het zat maar kreeg het ff niet voor elkaar :)
pi_155892357
Haha, briljant!!!
Hielprik vond F net als de prikjes echt niet leuk maar daar moest ik nog wel om (glim)lachen... Toen we van het weekend in het ziekenhuis bloed moesten afstaan hebben we hem met 3 man in bedwang moeten houden en hebben ze uiteindelijk zijn duim maar aangeprikt want het was niet te doen :D Dat vond ik overigens wel zielig... net als de verpleegkundige die maar stond te sussen... O+
pi_155892386
quote:
17s.gif Op maandag 7 september 2015 11:50 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, briljant!!!
Hielprik vond F net als de prikjes echt niet leuk maar daar moest ik nog wel om (glim)lachen... Toen we van het weekend in het ziekenhuis bloed moesten afstaan hebben we hem met 3 man in bedwang moeten houden en hebben ze uiteindelijk zijn duim maar aangeprikt want het was niet te doen :D Dat vond ik overigens wel zielig... net als de verpleegkundige die maar stond te sussen... O+
Hoe gaat het ondertussen?
Schudden voor gebruik
pi_155892469
Vanochtend was de temp weer ok maar goed dat was 4 uur na de zetpil. Hij was wel huilerig en zielig aan het zijn dus vermoedt dat hem toch wel echt iets dwars zit. Ook weer diarree in de luier. Nu is mijn moeder bij hem en zit ik op het werk (te knikkebollen). Ze was al wel lekker met hem gaan wandelen en hij sliep lekker.... Ze gaat straks nog tempen weer.
pi_155892520
quote:
17s.gif Op maandag 7 september 2015 11:56 schreef Lijnloos het volgende:
Vanochtend was de temp weer ok maar goed dat was 4 uur na de zetpil. Hij was wel huilerig en zielig aan het zijn dus vermoedt dat hem toch wel echt iets dwars zit. Ook weer diarree in de luier. Nu is mijn moeder bij hem en zit ik op het werk (te knikkebollen). Ze was al wel lekker met hem gaan wandelen en hij sliep lekker.... Ze gaat straks nog tempen weer.
Wat fijn dat je moeder goed op hem past.
klinkt alsof hij in goede handen is en dat moet ook wel even een beetje ruimte en rust geven bij je.

Fijn dat zijn temp ok was. Hoop dat het strakjes ook weer zo is.
Vond het maar een zielige foto hoor, van in het ziekenhuisbed.
Schudden voor gebruik
pi_155892717
Terwijl ik het afgelopen half uur op zoek was naar verjaardagscadeaus voor papa heeft mijn baby een 180 in de box gedaan en zijn bijna alle speeltjes van plek veranderd. _O-

Nog even en alles moet hier echt in het bubbeltjesplastic. :'(
pi_155892778
Mijn baby kan wat! :o

Zal even een foto uploaden zo.. O+

edit
SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_155892861
Haha die huilbabyfoto's, ik hoor het bijna als ik de foto zie.

Sterkte Lijn! Wat naar voor hem en voor jullie :*
pi_155892878
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2015 12:09 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn baby kan wat! :o

Zal even een foto uploaden zo.. O+

edit
SPOILER
Awww lachbaby! O+
pi_155892964
Oeh, timing! Heb even een rondje gelopen met M in de doek, stap net weer binnen en nu begint het keihard te regenen. Net liep ik te zweten in een zonnetje!
pi_155893074
Ik wil zo ook graag met N. naar buiten in de doek, maar het is hier zo donker ineens. -O-

LachStippelMini O+
pi_155893215
Die huilfoto's :') Hier ook een rotmamma. Uitlachen bij dramaqueen huiltjes en vooral foto's maken.

Lijn, fijn dat de koorts weer wat gezakt is!

Gehaakte dekens zijn dan ook geweldig leuk Stippel. Wat een lief lachje!

Die eerste foto van L. is wel om op te vreten Mari. O+

Prikjes zitten er in. Mevrouw moest heel hard huilen en daarna nog harder huilen toen ze aangekleed moest worden, want aankleden is marteling. :{w Ze kreeg een dikke 10. Weegt inmiddels 5800. Verpleegkundige wilde het gesprek nog aan gaan dat ze wel veel woog, maar toen ik zei dat ze borstvoeding op verzoek krijgt waren we uitgesproken. :P Nu ligt ze lekker te knorren.
pi_155893352
Wat een cutie Stippel! O+
pi_155893399
Ik ben een softie. Nu gaat het wel, maar bij de eerste prikjes stond ik zelf harder te janken dan Y. :') Bij de derde was het al omgedraaid.

Die pruillipjes vond ik ook altijd superschattig. Maar ze doet het niet meer zovaak. Ze lacht heel veel. O+
pi_155893458
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:22 schreef Selvaria het volgende:
Ik wil zo ook graag met N. naar buiten in de doek, maar het is hier zo donker ineens. -O-

LachStippelMini O+
Misschien straks? Volgens mij zijn het vandaag allemaal korte buitjes, nu schijnt hier weer de zon.
pi_155893479
Wat lief stippel! Ik ben ook een kleedje aan het haken, maar dat wordt voor M meer uitlachen dan toelachen :+
pi_155894375
Hier gingen ze van de prikjes altijd lekker slapen :P Dus ik had er eigenlijk ook nooit zo'n moeite mee :@

Mariposas wat issie mooi! En al echt zo'n eigen gezichtje. Hoe gaat het nu met het huilen en de krampjes?

SQ _O-

Lijnloos beterschap met je kleine :*

Goeie stats Kris! En heerlijk toch zo'n kleine bolle? Ik hou van spekkies :9~ Hopelijk niet teveel last van de prikjes!

Stippel O+ Lachjes zijn hier alleen voor papa, niet voor mij ;(

MiniBeritspam

SPOILER
Vanmorgen bij de huisarts geweest omdat B zo huilt. Gisteren trok ik het niet meer. Ik weet het ook gewoon niet meer. Ze huilde gisteren van 13 uur tot 00 uur.
De huisarts wil dat we eerst koemelkallergie gaan uitsluiten omdat M dit ook had. M had alleen veel meer symptomen voor mijn gevoel. Maar goed, we hebben dus pepti gehaald en dat nu een week proberen. Om 11 uur de eerste fles erin, en tot nu toe gaat het dus goed, op wat hikken na de voeding na. Ze ligt nu lekker te slapen. Maar ik doe niet meer aan jompelen. Eerst maar een paar dagen aanzien.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 september 2015 @ 13:33:37 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_155894550
Och je arme kleintje fuente ;( ik jompel wel stilletjes dan voor je!

(Goeie outfits trouwens wel 8-) dat lachje O+!!!)

Stippel, wat lief! O+
disclaimer
pi_155894570
Minibaby's O+ Wat een knappies!

En rotmama-boks, wij kunnen ook zó lachen om zieluge uk :') En z'n pruillip O+

Ik heb kleren-nieuwe-maat geshopt, zit nu bekant spinnend op de bank alles uit te pakken ;) En de box maar weer opgeruimd, gebruiken 'm zo weinig.. En nu kan de kachel weer aan, ook fijn! (Gaskachel) nu schijnt de zon en is het alweer niet echt nodig, maar vanmorgen.. Brrr!
pi_155894668
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
Och je arme kleintje fuente ;( ik jompel wel stilletjes dan voor je!

(Goeie outfits trouwens wel 8-) dat lachje O+!!!)

Stippel, wat lief! O+
Nog steeds zo blij met de outfits, ze past ze nog en ze zitten zo fijn O+
Sara
Merel
Ukje
pi_155894876
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:34 schreef JufMariska het volgende:
Minibaby's O+ Wat een knappies!

En rotmama-boks, wij kunnen ook zó lachen om zieluge uk :') En z'n pruillip O+

Ik heb kleren-nieuwe-maat geshopt, zit nu bekant spinnend op de bank alles uit te pakken ;) En de box maar weer opgeruimd, gebruiken 'm zo weinig.. En nu kan de kachel weer aan, ook fijn! (Gaskachel) nu schijnt de zon en is het alweer niet echt nodig, maar vanmorgen.. Brrr!
Kleding voor jezelf of voor L?

Van mijn eigen nieuwe maat wordt ik nog niet direct heel erg gelukkig.. Voor ik ga werken nog maar even op zoek naar een nieuwe goede broek, want ik pas niks anders dan mijn positiebroeken.
pi_155894985
Kleding voor L :@ ik ben niet echt van maat veranderd, alleen 2 broekmaten afgevallen, maar dat is al snel na de bevalling gebeurd..
pi_155895156
Noh, wat een lieve kleine B. O+

Ik had N. tijdens het was ophangen even in de doek, maar ze bleef maar een beetje mopperen. Overgelegd in de box met doek en al zodat ik snel even naar de wc kon (zonder mopperend en spartelend kind), vind ik deze pretletter als ik terugkom:

SPOILER
O+
  maandag 7 september 2015 @ 14:00:56 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_155895191
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:59 schreef Selvaria het volgende:

Ik had N. tijdens het was ophangen even in de doek, maar ze bleef maar een beetje mopperen. Overgelegd in de box met doek en al zodat ik snel even naar de wc kon (zonder mopperend en spartelend kind), vind ik deze pretletter als ik terugkom:

SPOILER
O+
dotje O+
disclaimer
pi_155895244
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oeh, timing! Heb even een rondje gelopen met M in de doek, stap net weer binnen en nu begint het keihard te regenen. Net liep ik te zweten in een zonnetje!
Zeker timing.. voelde je nattigheid :9
Schudden voor gebruik
pi_155895272
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:28 schreef Krisvc het volgende:
Die huilfoto's :') Hier ook een rotmamma. Uitlachen bij dramaqueen huiltjes en vooral foto's maken.

Lijn, fijn dat de koorts weer wat gezakt is!

Gehaakte dekens zijn dan ook geweldig leuk Stippel. Wat een lief lachje!

Die eerste foto van L. is wel om op te vreten Mari. O+

Prikjes zitten er in. Mevrouw moest heel hard huilen en daarna nog harder huilen toen ze aangekleed moest worden, want aankleden is marteling. :{w Ze kreeg een dikke 10. Weegt inmiddels 5800. Verpleegkundige wilde het gesprek nog aan gaan dat ze wel veel woog, maar toen ik zei dat ze borstvoeding op verzoek krijgt waren we uitgesproken. :P Nu ligt ze lekker te knorren.
Ik vind dat "ze weegt wel veel" altijd een beetje vreemd......
willen ze je baby dan al op dieet zetten?

Fijn dat het goed was gegaan!
Schudden voor gebruik
pi_155895288
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat lief stippel! Ik ben ook een kleedje aan het haken, maar dat wordt voor M meer uitlachen dan toelachen :+
Ik zag het in creatief topic dat je gestart was. Je hebt wel een leuk project voor de boeg O+
Schudden voor gebruik
pi_155895341
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:25 schreef Fuente het volgende:
Hier gingen ze van de prikjes altijd lekker slapen :P Dus ik had er eigenlijk ook nooit zo'n moeite mee :@

Mariposas wat issie mooi! En al echt zo'n eigen gezichtje. Hoe gaat het nu met het huilen en de krampjes?

SQ _O-

Lijnloos beterschap met je kleine :*

Goeie stats Kris! En heerlijk toch zo'n kleine bolle? Ik hou van spekkies :9~ Hopelijk niet teveel last van de prikjes!

Stippel O+ Lachjes zijn hier alleen voor papa, niet voor mij ;(

MiniBeritspam

SPOILER
Vanmorgen bij de huisarts geweest omdat B zo huilt. Gisteren trok ik het niet meer. Ik weet het ook gewoon niet meer. Ze huilde gisteren van 13 uur tot 00 uur.
De huisarts wil dat we eerst koemelkallergie gaan uitsluiten omdat M dit ook had. M had alleen veel meer symptomen voor mijn gevoel. Maar goed, we hebben dus pepti gehaald en dat nu een week proberen. Om 11 uur de eerste fles erin, en tot nu toe gaat het dus goed, op wat hikken na de voeding na. Ze ligt nu lekker te slapen. Maar ik doe niet meer aan jompelen. Eerst maar een paar dagen aanzien.
Wat naar dat ze zolang huilt!
Goed om aan de bel te trekken voor je er helemaal doorheen zit.

Ik hoop voor jullie dat het dat dan is, want dan vat je gelijk de koe bij de horens en zulks. :*

Leuke foto's!
Schaterlach lijkt het wel
Schudden voor gebruik
pi_155895376
quote:

SPOILER
O+
wat een mooie kijkers, net nog boven de doek uit :D
Schudden voor gebruik
pi_155896641
quote:

SPOILER
O+
O+ !
pi_155900885
Getverdemme ik denk dat ik bacillen heb opgepikt van iemand. Ga ik ook eens ergens heen... ze hadden wel even mogen waarschuwen dat mijn nichtje weer snotverkouden was.

Zeer strot,snotterig en zo bang om wurm aan te steken :'( :{
Strepsils kunnen niet met bv las ik in de bijsluiter..... dan maar een pcm en veel drinken. :{
Schudden voor gebruik
pi_155901652
Huilfoto's O+ Kinderen kunnen zo ontzettend schattig zijn als ze huilen. Wij hebben hier ook het 'booh-face' zoals mijn vrouw dat noemt.

Fuente, goed dat je naar de huisarts bent gegaan en dat je Pepti aan het proberen bent! Ik hoop heel erg dat het helpt :*

Nieuwe maat shoppen voor L. van JM *O* hij wordt ook al zo'n grote jongen (en is zo'n knapperd).

Ik zag nog een lieve doeken-N. van Selvaria, dat is toch ook al zo'n knapperd.

Met mij gaat het vandaag weer wat beter. Heb flink wat chocolade naar binnen gestouwd :') en dat helpt gelukkig. En Sjaak rolde net voor het eerst (nja, de eerste keer dat ik het zag) *O* Ik heb 5 minuten voor hem zitten *O*-en. Hij keek mij aan van: "moeders, wat ben jij een rare klapjosti :{w "
pi_155903084
Rol baby boks Cactus!
Fijn dat je chocolade je weer wat vrolijker maakt!

Beterschap Stippelrientje, voordeel van bv is dat je je anti stoffen aan L meegeeft.
pi_155903282
Filmpje van rollende Frits

[ Bericht 29% gewijzigd door Cholula op 07-09-2015 21:04:07 ]
  maandag 7 september 2015 @ 19:41:40 #271
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155903524
Die doekfoto O+
En snottermama's en baby's, beterschap :*

Mijn baby heeft zojuist zijn tummytub ondergepoept :X . En daarna ook zijn handdoek, en zijn schone romper ondergeplast }:| . Maar nu ligt ie heerlijk in mijn armen te slapen en is alles weer goed O+
pi_155903568
Stippel, hij krijgt jouw antistoffen via de melk, dus baby wordt ws niet ziek.

Hier even weinig reactie, maar inmiddels op werk geregeld dat er een klas afgaat en dan is mijn takenplaatje helemaal in balans. Heel fijn. Zo'n opluchting...

Welke maat zit L nu JufM? Ik ben laatst losgegaan op 80 en een beetje 86 (alleen vestjes) O+

Verder all hail the kiddyboo oefenbeker, Melba snapte m in 1 keer dus we kunnen minder tuiten en toch geen natte nekjes!
Ik wil er zelf stiekem ook een. Kan ik lekker liggend op de bank uit een beker drinken :')
Kwak
  maandag 7 september 2015 @ 20:00:04 #273
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155904079
Ik kom me even met het schaamrood op de kaken laten zien.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om te forummen.
Werk is inmiddels weer leuk, maar ontzettend zwaar. Ben elke dag compleet afgedraaid. Alsof ik m'n lio stage weer opnieuw aan het doen ben. :o

Met ro is alles goed. We hebben 2 tandjes in aanbouw en helaas is ze snotverkouden. Ze hoest ook -en dat vind ik zó sneu.

Ben blij om jullie verhalen te lezen.

Lijnloos, fijn dat de temp gezakt is. Schrok wel van je kleine mannetje op zo'n groot ziekenhuisbed. Geen fijne plek om te moeten zijn met zo'n ukkepuk.
Beterschap!

Huilfoto's. Ik hou er van. Ik zou er zo graag een paar willen hebben, maar het lukt hier maar niet. Alsof ze het aanvoelt ofzo.

En eerste lachje! Hoe ubercute!
Ben alleen even vergeten wie hem postte. :@

:Z terug m'n bed in :Z
pi_155904796
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:00 schreef faptist het volgende:
Ik kom me even met het schaamrood op de kaken laten zien.
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om te forummen.
Werk is inmiddels weer leuk, maar ontzettend zwaar. Ben elke dag compleet afgedraaid. Alsof ik m'n lio stage weer opnieuw aan het doen ben. :o

Met ro is alles goed. We hebben 2 tandjes in aanbouw en helaas is ze snotverkouden. Ze hoest ook -en dat vind ik zó sneu.

Ben blij om jullie verhalen te lezen.

Lijnloos, fijn dat de temp gezakt is. Schrok wel van je kleine mannetje op zo'n groot ziekenhuisbed. Geen fijne plek om te moeten zijn met zo'n ukkepuk.
Beterschap!

Huilfoto's. Ik hou er van. Ik zou er zo graag een paar willen hebben, maar het lukt hier maar niet. Alsof ze het aanvoelt ofzo.

En eerste lachje! Hoe ubercute!
Ben alleen even vergeten wie hem postte. :@

:Z terug m'n bed in :Z
eerste lachfoto was van mij .. maar waarom schaamrood op je kaken.. Lijkt me normaal dat foummen niet op de prio staat ;)
Schudden voor gebruik
pi_155904825
Nou zou fijn zijn als ik de antistoffen aan hem meegeef en ik het hem zo bespaar O+
want keelpijn vind ik vet rot en zeker voor zo een ukkie.
Schudden voor gebruik
  maandag 7 september 2015 @ 20:28:56 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155904919
Beterschap stippel! Daar had ik vorige week ook last van. Nu heeft mijn man de manflu. Hoop dat de lachjes van je uk je beter doen voelen!
pi_155905260
Iemand dé tip tegen krampjes? Ik vind het zo zielig! :'(

-fietsen met de beentjes; check
-massage buikje; check
-pink laten zuigen; check
-infacol; check (die moeten we alleen wat frequenter geven. Nu vergeten we de infacol vaak)
pi_155905313
Infacol deed hier niks, Cinababy helpt hier beter. Verder: bij je dragen en af en toe meehuilen. :*
pi_155905597
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:38 schreef coccinelle het volgende:

-massage buikje; check
-infacol; check (die moeten we alleen wat frequenter geven. Nu vergeten we de infacol vaak)
Draagdoek! :)
pi_155905664
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Draagdoek! :)
Ja, dit. Hoe vaak ik me na een paar uur prutsen voor m'n hoofd sloeg dat ik toch niet eerder die draagdoek had gepakt, want dan was ze meteen stil! Middenin de nacht werkt je hoofd gewoon niet zo snel :') .
pi_155905680
Razz, hoe gaat het met jullie?
pi_155905774
Hier een avondje 'ik wil alleen maar slapen met mama's tepel in mijn mond'...

Morgen gaan we kijken bij de opvang die we hebben uitgekozen, ben heel benieuwd!
pi_155905813
Oh! Sorry! Ik had het al in Z&G gezet maar nog niet hier :@ .

Ons kindje (een jongetje O+ ) heeft definitief geen Down of Trisomie 13/18. Dat is superfijn nieuws en er valt echt een enorme last van onze schouders nu.

Nu gaan we wel een tijd in van tweewekelijkse echo's om de ontwikkeling van het hartje in de gaten te houden, want de kans op een hartafwijking blijft groot. Ook moeten we nog een paar weken wachten op de uitslag van het Array-onderzoek waar in meer detail de chromosomen van de baby onderzocht worden op afwijkingen.

Oftewel - we zijn nog niet klaar, maar de eerste horde is genomen.
  maandag 7 september 2015 @ 20:56:47 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155905984
quote:

-massage buikje; check
Naast de al genoemde dingen
Warme hydrofiel op het buikje. Opgerolde handdoek of zo'n nekkussen wat je in het vliegtuig gebruikt onder de beentjes.
douchen of warm badje
Zorg dat hij niet overstrekt, want dan spannen ze de buik aan. Zorg dat het bekkenbodem ontspannen is.
Zorg dat hij goed boert na de voeding!
Helaas heb ik nog niet de gouden tip. De krampjes duren hier nog steeds uren per dag. Ik kijk zo uit naar een krampvrije baby!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 07-09-2015 21:02:45 ]
pi_155906067
Wij hebben deze voor op de buik: http://www.kipkep.com/nl/16-woller-warmtekussen.html
Niet dat N. veel krampjes heeft, maar de warmte vindt ze wel fijn.
pi_155906125
Wat fijn Razz, de eerste beetjes zekerheid! Ik duim voor meer goed nieuws.
Kwak
pi_155906132
quote:

-massage buikje; check
De 'krampjeshouding' was het enige wat hier werkte.
Op de buik op een onderarm liggen, hoofd in/naast de elleboogholte en hand onder de billen door, en dan lopen.
Was voor de draagdoek in huis kwam trouwens.

Razz wat een goed nieuwe!
pi_155906245
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:52 schreef Razztwizzle het volgende:

Ons kindje (een jongetje O+ ) heeft definitief geen Down of Trisomie 13/18. Dat is superfijn nieuws en er valt echt een enorme last van onze schouders nu.

Nu gaan we wel een tijd in van tweewekelijkse echo's om de ontwikkeling van het hartje in de gaten te houden, want de kans op een hartafwijking blijft groot. Ook moeten we nog een paar weken wachten op de uitslag van het Array-onderzoek waar in meer detail de chromosomen van de baby onderzocht worden op afwijkingen.

Een jongetje! Wat tof! Ben oprecht blij voor jullie met het resultaat wat jullie tot nu toe hebben :)
pi_155906248
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:52 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik had het nog niet gelezen, maar wat een fijn nieuws, voor nu. Hopen dat het uiteindelijk gewoon een speknek blijkt :)
pi_155906340
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:00 schreef ingee het volgende:

De 'krampjeshouding' was het enige wat hier werkte.
Op de buik op een onderarm liggen, hoofd in/naast de elleboogholte en hand onder de billen door, en dan lopen.
Was voor de draagdoek in huis kwam trouwens.

wij noemen dit de 'monorail cat'. Mn man heeft er zelfs een liedje bij gemaakt :P
pi_155906353
Wat een fijn nieuws Razz!
pi_155906364
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:04 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

wij noemen dit de 'monorail cat'. Mn man heeft er zelfs een liedje bij gemaakt :P
Filmpje!
pi_155906389
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:04 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jaaaa, filmpje met liedje! *O* *G*
pi_155906405
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:04 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Filmpje!
GMTA :D
pi_155906407
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:05 schreef ingee het volgende:

[..]

Jaaaa, filmpje met liedje! *O* *G*
Ik zal 'ns kijken!
pi_155906719

Wel vast n foto van toen ze 3 dagen was en een van vorige week bij onze rapiertraining.
Mn man kan erg goed multitasken O+
pi_155906851
Die tweede foto :D :') ! Wat een held!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 september 2015 @ 21:15:09 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155906858
_O- Saskia! geweldige foto's, vooral die onderste :D O+

Razz: wat fijn, en een jochie O+

pi_155906908
We hebben al plastic zwaardjes voor haar :)
pi_155906951
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel vast n foto van toen ze 3 dagen was en een van vorige week bij onze rapiertraining.
Mn man kan erg goed multitasken O+
:D :D :D
  maandag 7 september 2015 @ 21:17:33 #301
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155906955
Haha, die 2e foto!

Maar bij krampjes is het hier niet verantwoord om L met 1 hand vast te houden, due worstelt alle kanten op. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')