abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2015 @ 17:52:16 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155845091
Logisch, in Twente is kats geen zee!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155845294
*lurker*
Hier ook de Brabantse versie maar dan van Nijntje naar de dierentuin. Dus zelfs per dialect zijn er verschillende verhalen.
*lurker*
pi_155846224
Nijntje in het fries zijn hele boeken van inclusief voelboek O+

We zijn weer in bewoonde wereld. Met mijn moeder en R paar dagen weggeweest O+ Super gehad. Nu weer thuis bij man, ook wel fijn.
Kwam er wel achter dat mijn bikini versleten was :{ Dat krijg je met zwangerschaps- en babyzwemmen. Intensief gebruik. Gelukkig pas ik die voor de zwangerschap weer.
pi_155847280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef kwakz0r het volgende:
Geen idee, zo te zien niet, want Brabants gaat over steppen, en Haags is Nčntje an zei (nijntje aan zee).

Mijn bijna dreumes zit heel dreumeslike een dikke griekse knoflookolijf weg te kanen zojuist :')
Bijnadreumesboks! Ze zat te smullen van nasi en gapte een stukje komkommer met sambal van mijn bord. Dus ik zat al klaar met een beker water. Geen kik :D . En maar wijzen dat ze meer wilde :') .
pi_155847486
Water helpt niet he bij sambal. Melk/zuivel wel :D
Luc is ook echt al heel lang gek van pittig eten.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:30:15 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155847495
Die van mij zat aan de roti vanavond :Y)
pi_155847607
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:29 schreef Skoap het volgende:
Water helpt niet he bij sambal. Melk/zuivel wel :D
Luc is ook echt al heel lang gek van pittig eten.
*Noteert*, dank!
pi_155847787
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

*Noteert*, dank!
En als je dat niet hebt doet n hapje suiker de vlammen ook doven :P

mijn ma experimenteerde nog wel eens met pittig eten... :%
S. 2014
J. 2016
pi_155849460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

*Noteert*, dank!
Suiker/zoete limo ook!

Edit: spuit elf :+
Kwak
pi_155850260
Kroepoek helpt ook tegen auw door heet eten. :P

We zijn vrijdag naar de KA geweest, alles was goed verder. Koemelk allergie testen ze pas bij 3 maanden, ik mag er dan eventueel voor terugkomen. Voor nu kijk ik het thuis even aan. Straks weer koemelk introduceren en kijken hoe het gaat. We mochten kiezen of we volgende week nog eens willen terugkomen of verder willen bij het CB. Voor het laatste gekozen, we hebben op dit moment niet de indruk dat ze medicatie nodig heeft tegen de reflux. Het gaat namelijk best goed.

Wolk groeit vooral in de lengte geloof ik, 2 cm in een week. :o Ze is nu 56 cm en 4280 gram. :) Heel erg fijn om te zien dat ze de dip in de gewichtsgrafiek aan het inhalen is!

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:46 schreef ingee het volgende:

[..]

Zoiets zoek je?

[ afbeelding ]

Of liever dit?

[ afbeelding ]

Slapen is haar levensdoel geloof ik.

Edit - en ja, die kleurencombinaties maak ik gewoon :')
Slaapbaby. O+ En jeej voor die geweldige kleurencombo's. *O*
pi_155850386
Iemand trouwens tips voor hoe ik mijn man kan overhalen dat we aan de speen moeten? :') Wolk mikt steeds vaker per ongeluk expres haar vuist duim eerst haar mond in en ik heb eigenlijk liever dat ze aan de speen gaat dan aan de duim.

Hij heeft de (nogal utopische) opvatting dat geen duim en geen speen het beste is, maar dat zie ik niet gebeuren tenzij we Wolk's armpjes gaan vastbinden. :P
pi_155850514
LuDann, maak de deal dat hij dan degene is die haar steeds troost? Hier is F. al aan de speen hoor (J. ook nog steeds trouwens...). Maar goed, die krijgt geen borstvoeding, dus dat was geen bezwaar...

We hebben F. vandaag maar eens gewogen, in de maxi-cosi, met de bagageweegschaal, en hij weegt gewoon al rond de 3 kilo *O* :o
pi_155850519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:
Iemand trouwens tips voor hoe ik mijn man kan overhalen dat we aan de speen moeten? :') Wolk mikt steeds vaker per ongeluk expres haar vuist duim eerst haar mond in en ik heb eigenlijk liever dat ze aan de speen gaat dan aan de duim.

Hij heeft de (nogal utopische) opvatting dat geen duim en geen speen het beste is, maar dat zie ik niet gebeuren tenzij we Wolk's armpjes gaan vastbinden. :P
Hier hebben we het tot in den treuren geprobeerd, maar Sjaak Wilde Geen Speen. Nu nog steeds niet, soms proberen we het nog. Alleen de rechterduim is goed genoeg.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:29:10 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155850970
Excuus, wij lezen hier nog wel mee tussen de soep en de aardappelen door, maar door Draak-perikelen kom ik amper aan reageren toe.

LuDann, ik zou het gewoon eerst even proberen met een speen. Begrijpelijk dat je man niet wilt dat ze gaat duimen maarja, wat MevrouwCactus ook zegt, straks wil ze het gewoon echt niet en dan zal ze alsnog duimen. En dat is heus geen wereldzonde ;).

Hier hebben ze overigens allebei maar een paar maanden een speen gehad. Ineens was dat ding niet goed zat meer en slapen ze gewoon zonder. Draak heeft wel nog een tijd gevingerfiept (2 vingers in de mond) maar toen de eerste tandjes kwamen en ze zich een keer beet was het meteen afgelopen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Piranha is een tijgerende kliko, alles wat je hem voor zet, gaat erin.
Zelf in slaap vallen nog steeds voor mietjes, maar inmiddels heeft mama zich er gewoon bij neergelegd dat hij in slaap gevoed moet worden. Scheelt een hoop frustratie en kost minder tijd. Hij slaapt nu wel wat langer door 's nachts (19-23-4-7.30), dus ook dat gaat de goede kant op.
En hij is nog steeds Koos Tandloos :') . Draak was ook niet de snelste daarin en die heeft nu ook de mond vol dus dan zal dit ook wel goed komen.
pi_155855109
Js was ook met drie weken al aan de speen (en hij kreeg toen ook bv, maar wel met tepelhoedje)
Dreumes + baby zonder speen, maar met pink werkte niet.
Nu heeft peuter nog steeds een speen voor het slapen en Js voor wanneer hij wilt.
pi_155856211
Wat een leuke berichten allemaal :)
Fijn dat de baby's allemaal lekker slapen.
Hier slaapt ro al sinds 8 uur in haar wandelwagenbak op de eettafel bij opa en oma. Morgen is m'n vader jarig en dat is altijd zo gezellig.
Ben blij dat ik er de hele dag bij kan zijn.

Ik ben op zoek naar speelgoed voor ro. 5 maandjes nu. Tips?
En qua eten.. Is het een doodzonde als ze al mee eet of zijn er eigenlijk dingen die ze nog niet mag?
pi_155856417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef faptist het volgende:
Hier slaapt ro al sinds 8 uur in haar wandelwagenbak op de eettafel bij opa en oma. Morgen is m'n vader jarig en dat is altijd zo gezellig.

En qua eten.. Is het een doodzonde als ze al mee eet of zijn er eigenlijk dingen die ze nog niet mag?
Onder 1 jaar geen honing, pinda's en toegevoegd zout
Onder zes maanden liever nog geen tarwe/brood geloof ik.

Als je heel voorzichtig bent kun je het schema van kleintjes erbij pakken. Dat komt neer op langer wachten met citrus, harige vruchten, koolsoorten etc.
Kwak
pi_155856534
:W
Vanuit m'n bedje in de ttttttent ( * klappertandt* ) na prachtige bruiloft waar ik (vooral) gefotografeerd heb en (ook een klein deeltje) gast was. Mooi bruidspaar, goed weer, very nice!

En baby heeft een topdag gehad met opa & oma.

Hier btw Nijntje in het westfries, met opa & oma Pluus!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155856570
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:58 schreef faptist het volgende:

Wat bedoel je met eten en doodzonde? Juist goed toch?
Ja op wat Kwak zegt na en ik zou ook niet direct voor ijs met slagroom gaan. ;)
En je weet neem ik aan van ronde dingen en verstikkingsgevaar enzo.

Speelgoed hits van het moment:
- Spiegel achter de box (zichzelf dus :') )
- stapeltoren om op te sabbelen
- fisher price radio
- boxtrapeze
- rammelaars
- merkjes van knuffels
- haar speen (daarmee kan je op dingen slaan)
- katten
- mijn hoofd
pi_155859561
Speelgoed:
- Lamaze heeft een paar dingen waar Sjaak nu veel naar grijpt, bijvoorbeeld het ding met zuignap wat op tafel kan staan. Dat is een grote hit op het speelkleed.
- knisperboekjes
- van die ringen die je in elkaar kan doen
- Sophie de Giraffe, groot en klein
- activity center in de box
- oma's vinger (Sjaak bij mij in de Tula in de Ikea, Sjaak heeft haar een kwartier lang vast gehouden terwijl we liepen :') )
- mijn haar
- muziek

Qua eten:
We houden het schema van Kleintjes aan, maar niet al te strak. Van de week gaan we pasta eten en dan gaat Sjaak ook wel wat krijgen. Tot nu toe hebben we het redelijk veilig gehouden. Sjaak krijgt al wel brood trouwens.
pi_155859700
Speelgoed..
Y houdt van labeltjes, dus heb een zachte kubus bij kruidvat gehaald met allemaal labeltjes erop. Ze pakt voornamelijk de lange waar het merk op staat :') , maar toch een hit.
Heb een verschoonkleedje van snooze baby, daar draait ze op haar buik ( }:| ) vanwege die labeltjes. Dus nu frot ik wat in haar handen tijdens verschoning.

We hebben de newbornkuip van de stokke gehaald en de babyset erop geklikt. Na wat frustratie ook het tuigje erin gekregen en ze zit er best goed in. Mijn baby zit! Maar dus alleen met ondersteuning. Na de vakantie volgende week, het eerste echte hapje. O+ Ze is dan voor het echie 6 maanden.
Mijn kleine baby ;( O+
pi_155859742
Speelgoed? Tegenwoordig alles wat van z'n grote broer is, en waar hij eigenlijk nog te klein voor is :')
(Puzzelstukjes om op te eten en kleine autootjes om heel hard mee te slaan :D )

Met 5 maanden was hier ook een kubus met labeltjes, een grote rammelauto en Sophie de giraf een hit O+

Tof toch Risu! Zitten en eten! Grote baby's zijn ook super tof!

Ik ben bezig met het verlanglijstje en de uitnodiging voor z'n verjaardag van Js :o
pi_155859787
Oef -O- Ging het eerst wat beter, sinds 2 dagen zitten we weer op minimaal 8 uur huilen op een dag. Hikken, zuur kijken, mega krampjes, veel windjes, veel dunne poep. Ik weet het niet meer. 's nachts slaapt ze van 12 tot 8 in de ochtend, maar ja, ze zal wel doodmoe zijn van dagen wakker en zoveel huilen.
Morgen de huisarts bellen want zo gaat het niet meer, we zitten er behoorlijk doorheen.

En als ze dan eens nergens last van heeft is het zo'n vrolijkerd, om vervolgens 10 minuten later weer helemaal de weg kwijt te zijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155860030
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 00:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onder 1 jaar geen honing, pinda's en toegevoegd zout
Onder zes maanden liever nog geen tarwe/brood geloof ik.

Als je heel voorzichtig bent kun je het schema van kleintjes erbij pakken. Dat komt neer op langer wachten met citrus, harige vruchten, koolsoorten etc.
Oh echt geen pinda's? A krijgt al maanden pindakaas op brood zonder problemen :o . Las dat het juist goed was om vroeg te beginnen.
pi_155860111
Jeetje Fuente sterkte!

JM heb je nog kunnen slapen in de ttttent?

En wat een culi-baby's hier! Roti, nasi, olijven.. Doe mij er ook zo eentje :D

Wij hadden gisteren de eerste keer op visite tijdens een verjaardag (van sv). Leuk joh. Bij binnenkomst direct 10 man boven de maxicosi (kind was net wakker en helemaal beduusd) en de hele avond vragen beantwoord in de trant van: Slaapt ze al door? Wanneer mag ze hapjes? Hoe laat moet ze naar bed? En ook een leuke van zwager: doet kolven pijn? Etc. Hoogtepunt was sm die bijna van haar stoel viel toen ik zei dat M. 6 maanden volledige bv gaat krijgen. ("Maar dan heeft ze al tanden!" *shock*) :') Maar goed, ondanks alle prikkels heeft ze toch eventjes in het bedje daar geslapen en vannacht ging ook goed!
pi_155860336
Klinkt als een goede vuurdoop Kazy. :P

L. heeft het 's avonds gaan slapen ineens door. In plaats van haar 10 keer weg leggen, hoef ik haar maar 1 keer weg te leggen. Gisteravond sliep ze om 11 uur, ze meldde zich om half 7 en om half 10 zijn we maar met z'n allen eruit gegaan. :') Heerlijk. :D

Zo is ze een middagje aan het lot van opa en bonusoma overgeleverd. Wij gaan naar een uitgebreide lunch. Vind het nog steeds spannend om m'n kind over te dragen. Zal wel nooit weg gaan he? :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155860415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:10 schreef LuDann het volgende:

Wurm zit aan de speen. Een die meebeweegt met het tutten.
Hij krijgt hem enkel als hij krampjes heeft of enorme zuigbehoefte. Hij slaapt ook prima zonder als er niets aan de hand is.

Ik heb ook liever de tut dan de duim, want dat is makkelijker af te leren/ af te bouwen.
Schudden voor gebruik
pi_155860493
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:45 schreef kazy het volgende:
Jeetje Fuente sterkte!

Wij hadden gisteren de eerste keer op visite tijdens een verjaardag (van sv). Leuk joh. Bij binnenkomst direct 10 man boven de maxicosi (kind was net wakker en helemaal beduusd) en de hele avond vragen beantwoord in de trant van: Slaapt ze al door? Wanneer mag ze hapjes? Hoe laat moet ze naar bed? En ook een leuke van zwager: doet kolven pijn? Etc. Hoogtepunt was sm die bijna van haar stoel viel toen ik zei dat M. 6 maanden volledige bv gaat krijgen. ("Maar dan heeft ze al tanden!" *shock*) :') Maar goed, ondanks alle prikkels heeft ze toch eventjes in het bedje daar geslapen en vannacht ging ook goed!
hihi schoonmoeder alweer opgekrabbelt? :9
Wat een vuurdoop zeg met zoveel man er boven hangen!

Bij ons kwam dan de vraag.. maar dan kan je toch afkolven voor mij zodat ik ook eens een flesje kan geven? :')

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 08:48 schreef Fuente het volgende:
Oef -O- Ging het eerst wat beter, sinds 2 dagen zitten we weer op minimaal 8 uur huilen op een dag. Hikken, zuur kijken, mega krampjes, veel windjes, veel dunne poep. Ik weet het niet meer. 's nachts slaapt ze van 12 tot 8 in de ochtend, maar ja, ze zal wel doodmoe zijn van dagen wakker en zoveel huilen.
Morgen de huisarts bellen want zo gaat het niet meer, we zitten er behoorlijk doorheen.

En als ze dan eens nergens last van heeft is het zo'n vrolijkerd, om vervolgens 10 minuten later weer helemaal de weg kwijt te zijn.
Wat enorm sneu voor je baby (en ook jullie natuurlijk, want frustrerend en hartverscheurend als ze zo de weg kwijt zijn)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:29 schreef NotTheSame het volgende:
Excuus, wij lezen hier nog wel mee tussen de soep en de aardappelen door, maar door Draak-perikelen kom ik amper aan reageren toe.

LuDann, ik zou het gewoon eerst even proberen met een speen. Begrijpelijk dat je man niet wilt dat ze gaat duimen maarja, wat MevrouwCactus ook zegt, straks wil ze het gewoon echt niet en dan zal ze alsnog duimen. En dat is heus geen wereldzonde ;).

Hier hebben ze overigens allebei maar een paar maanden een speen gehad. Ineens was dat ding niet goed zat meer en slapen ze gewoon zonder. Draak heeft wel nog een tijd gevingerfiept (2 vingers in de mond) maar toen de eerste tandjes kwamen en ze zich een keer beet was het meteen afgelopen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Piranha is een tijgerende kliko, alles wat je hem voor zet, gaat erin.
Zelf in slaap vallen nog steeds voor mietjes, maar inmiddels heeft mama zich er gewoon bij neergelegd dat hij in slaap gevoed moet worden. Scheelt een hoop frustratie en kost minder tijd. Hij slaapt nu wel wat langer door 's nachts (19-23-4-7.30), dus ook dat gaat de goede kant op.
En hij is nog steeds Koos Tandloos :') . Draak was ook niet de snelste daarin en die heeft nu ook de mond vol dus dan zal dit ook wel goed komen.
Tijgerende kliko :D
Schudden voor gebruik
pi_155860514
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:06 schreef Krisvc het volgende:
Klinkt als een goede vuurdoop Kazy. :P

L. heeft het 's avonds gaan slapen ineens door. In plaats van haar 10 keer weg leggen, hoef ik haar maar 1 keer weg te leggen. Gisteravond sliep ze om 11 uur, ze meldde zich om half 7 en om half 10 zijn we maar met z'n allen eruit gegaan. :') Heerlijk. :D

Zo is ze een middagje aan het lot van opa en bonusoma overgeleverd. Wij gaan naar een uitgebreide lunch. Vind het nog steeds spannend om m'n kind over te dragen. Zal wel nooit weg gaan he? :P
Ik denk het niet :P Of ze moeten je horendol maken ;)
Ik heb nog steeds moeite als mijn hond (van ondertussen 10 jaar) gaat logeren.... ^^, dat beloofd wat :')
Schudden voor gebruik
pi_155860568
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 09:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh echt geen pinda's? A krijgt al maanden pindakaas op brood zonder problemen :o . Las dat het juist goed was om vroeg te beginnen.
Hm ik zie nu ook tegenstrijdige stukken erover.

Heb t altijd gewoon zo aangenomen. Maar goed, sesam zeggen ze dat ook over en hij eet al maanden probleemloos hummus met tahini erin.

Toch de notenpasta maar eens tevoorschijn halen dan!

Hoorde ook dat je allergie kunt testen door een beetje naast de neus/op de bovenlip te smeren, als dat rood wordt dan is de kans groot dat ze overgevoelig zijn.
Kwak
pi_155860776
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hm ik zie nu ook tegenstrijdige stukken erover.

Heb t altijd gewoon zo aangenomen. Maar goed, sesam zeggen ze dat ook over en hij eet al maanden probleemloos hummus met tahini erin.

Toch de notenpasta maar eens tevoorschijn halen dan!

Hoorde ook dat je allergie kunt testen door een beetje naast de neus/op de bovenlip te smeren, als dat rood wordt dan is de kans groot dat ze overgevoelig zijn.
hele pinda's misschien niet zo slim dan :P
Schudden voor gebruik
pi_155860879
Heerlijk Kris! Lekker uitgeslapen dus.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik denk het niet :P Of ze moeten je horendol maken ;)
Ik heb nog steeds moeite als mijn hond (van ondertussen 10 jaar) gaat logeren.... ^^, dat beloofd wat :')
Haha dit maar dan met de kat :')
Binnenkort gaat M. een ochtendje naar schoonouders om te wennen (ze passen straks een dag op). Ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat! Was wel blij dat ze in het bedje daar ging slapen gisteren. Dat was vast een zorg minder :)
pi_155861128
Hier gaat alles z'n gangetje, N. slaapt 's nachts door (10 tot half 7), is vrolijk, speelt graag, alles moet de mond in en drinkt weer goed uit de borst. O+

We zijn nu wel bezig met oefenen met slapen in haar grote ledikant, normaal slaapt ze overdag in de kinderwagenbak, maar daar groeit ze binnen twee maanden wel uit (ze is echt láng :o ), dus dat is wel spannend!

Oh en vorig jaar zat ik 's ochtends om 4 uur met een positieve test in m'n handen te trillen op de wc en nu heb ik gewoon een prachtige dochter van 4 maanden. :'( *O* :'(
pi_155861154
Oh en ik vind het helemaal niet moeilijk om N. uit handen te geven. :@ Ze heeft het daar (GO of bij m'n moeder) heel goed naar haar zin, dus allemaal prima! Ik kijk er wel altijd heel erg naar uit om haar weer op te halen. *;
pi_155861183
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 09:45 schreef kazy het volgende:
Jeetje Fuente sterkte!

Mijn moeder sprong ook echt haar stoel uit toen ik dat zei. :') het is ook zo'n verschil met vroeger. Ze vindt het ook nog steeds knap dat ik nog geef met 6 maanden, want bij haar was het op na 16 weken of iets. Maar dat vind ik niet zo gek als je op de klok voed en dan met 3 maanden al aan de hapjes begint.
Tandjes hoeft ook nog niet, die van mij is ook koos tandloos.
pi_155861187
Oh en speelgoed, knisperboekje (van Lamaze) is hier de grote favoriet! De zon (voorpagina) en dr eland (pagina 2) zijn nog steeds dé shit, lachen, niet normaal! :D Playgro hondje en Sophie de eetbare giraffe zijn ook leuk trouwens.
pi_155861229
Oh, die pindadiscussie.. Ik denk, als je kind niet allergisch is, je prima pindakaas op brood kan doen. De hele pinda's is vanwege stikkingsgevaar niet handig, en volgens mij ook omdat ze opzwellen als ze nat worden en dus in de keel blijven steken. Dus vrij lang niet geven, dacht ik. Pindakaas is stukjes, dus dat is dan geen probleem.
Als je allergieen in de familie hebt, zou ik wel wachten met pinda(kaas) tot ze wat ouder zijn. Of de truuk die hier eerder al genoemd is.
  zondag 6 september 2015 @ 11:15:09 #88
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155861260
Did not read bij #egopost etc ;) .

Wij zijn terug van twee heerlijke weken in italië O+ .

Frans gaat inmiddels verticaal ! Iemand mijn baby gezien?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155861350
Awaytl
O+ knapperd en wat kijkt hij lekker nonchalant

JM
Hoop dat je wat hebt kunnen slapen!

Mini baby verhalen O+

E en S zijn nogsteeds ziek (en ik ook.. -O-) Dus slapen..werken..slapen..eten..etc
Nog 1 avond werken en dan zijn de 5 werkdagen om. Morgen nog een toets (zodat ik hopelijk mag injecteren) en dan 5dagen vrij *O*

E moest veel huilen vannacht ;( na pcm viel ze eindelijk in slaap
  zondag 6 september 2015 @ 11:30:37 #90
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155861466
Ik had vorig jaar ook een positieve test in handen, Selvaria. En nu zijn ze al bijna een half jaar oud. Wat vliegt de tijd!

Speelgoed, favoriet zijn:
De zonnetjes van difrax. Met knisper er in en labeltjes eraan vast (gekregen van de fysio).
Loopylinks ofzo van playgro.
(Stof)boekjes met knisper en voelen. Lamaze speeltjes voor in de kinderstoel/kinderwagen.
Spuugdoekjes, mama's haar, kettingen....
pi_155861704
Ik vind het alles meevallen idd, de gebroken nachten. N. krijgt nu meestal een voeding rond 23 uur (of later), daarna komt ze weer tussen 2 en 3.30 en dan weer tussen 6.30 en 7 uur. Meestal valt ze vrij snel weer in slaap, of vallen we gezellig samen in slaap :) Dus totaal krijg ik wel een uur of 7 slaap per nacht, en dat gaat prima. Ik ben alleen 's avonds na 20 uur echt moe, maar dan doe je toch weinig nuttigs meer.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155861779
Mijn kind slaapt dus wel het klokje rond, maar dat is vanzelf zo gegaan. Ik zet nu zelfs een wekker omdat ze anders wel erg lang in bed ligt.
Of ze straks daardoor vmbo doet ipv gymnasium, zie ik dan wel weer. :P
pi_155861851
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
pi_155861931
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vraag me idd af in hoeverre je dit kan sturen... je legt je kind in bed en je ziet wel wanneer het wakker wordt, toch? Je kan hem niet dwingen door te slapen, hoe graag onze 'moderne maatschappij' dat ook zou willen. Het enige punt van dit stuk is dat je je minder zorgen hoeft te maken als het niet doorslaapt.
Precies. Het komt zoals het komt.

Melba is echt door gaan slapen sinds hij goed eet. K ga hem nu niet wakker maken zodat hij slimmer wordt hoor :+ bij dit soort onderzoeken vind ik ook altijd wat lastig in hoeverre een correlatie oorzaak en gevolg betreft. Je hebt geen controlegroep want je kunt niet hetzelfde kind wel en niet laten doorslapen, daarbij kun je dus de andere factoren die van invloed zijn op ontwikkeling en intelligentie nooit uitsluiten.

/nerd

Maar dat niet doorslapen gewoon normaal babygedrag is lijkt me evident.
Kwak
pi_155862083
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Precies. Het komt zoals het komt.

Melba is echt door gaan slapen sinds hij goed eet. K ga hem nu niet wakker maken zodat hij slimmer wordt hoor :+ bij dit soort onderzoeken vind ik ook altijd wat lastig in hoeverre een correlatie oorzaak en gevolg betreft. Je hebt geen controlegroep want je kunt niet hetzelfde kind wel en niet laten doorslapen, daarbij kun je dus de andere factoren die van invloed zijn op ontwikkeling en intelligentie nooit uitsluiten.

Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...

Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
pi_155862140
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:53 schreef SaskiaR het volgende:
precies. Ze bepalen het echt zelf :D
Schudden voor gebruik
pi_155862171
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nerd-boks! Ik vond alles super interessant tijdens de zwangerschap; 'goh, werkt dat zo? Weer wat geleerd!' Zelfs tijdens de bevalling zat ik vragen te stellen over hoe het allemaal werkte enzo...

Het artikel zegt niets over controlegroepen, maar het lijkt me wel dat ze baby's die wel en niet doorslapen met elkaar vergeleken hebben qua intelligentie enzo. Hoe kunnen ze anders die conclusie trekken?
en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.

Maar goed, ik heb het artikel niet gelezen en het onderzoek ook niet!
pi_155862176
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jawel, maar daarmee sluit je andere factoren niet uit (wat eet en drinkt een kind, hoe intelligent zijn de ouders, moeder thuis of kdv, waar speelt het mee, etc.). Je kint dus alleen de correlatie vaststellen tussen niet doorslapen en slimmere kinderen (en, hoe gemeten dan? Welke populatir, hoe grote groep, wat voor test?).

Maar wie weet is een groot deel van die groep overlappend met het hebben van intelligentere ouders, of een vam de amdere duizend factoren op intelligentie.

Causaal verband is lastig aan te tonen als je geen absoluut vergelijkibgsmateriaal hebt (hetzelde kind dus).
Kwak
pi_155862198
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en als je sample groot genoeg is dan kun je ervan uitgaan dat je een random distributie hebt tussen beide groepen en zou ik het wel okay vinden daar conclusies uit te trekken.

Maar goed, ik heb het artikel niet gelezen en het onderzoek ook niet!
Dat is ook weer waar :Y
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')