abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155829282
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_155829309
En ik sloot met

Faptist, ik was toevallig bij de tandarts van de week en B was mee. Zij gaf aan dat je bij een beginnend tandje meteen kon gaan poetsen en dat dit ook direct elektrisch mocht ookal staat er op de kinder borsteltjes vanaf 3 jaar, dit was onzin zei ze.

En verder niet bijgelezen want geen tijd. Niets aan dat werken weer :{
pi_155829397
Ik vind de jip en janneke omnibus nog steeds 1 van de allerleukste kraamcadeautjes die wij hebben gekregen. En cadeaubonnen O+ altijd welkom
S. 2014
J. 2016
pi_155829401
En ik riep nog wat over winterslaapzakken.

Wat voor geluiden maken de 5/6 maanders trouwens? R heeft een soort langgerekte kreungil die omhoog en omlaag gaat en harder en zachter als favoriet. Nog geen gebababa enzo.
pi_155829559
O ja, echt goede kinderboeken: Jip en Janneke, Pluk van de Petteflat, Visje bij de thee van Annie M.G. Schmidt, Rupsje Nooitgenoeg, Dikkie Dik...
Stapeltoren, vormenstoof, ringen om een toren. Spul voor de oudere baby. Een slaapzakje? ;)
pi_155829726
Wij hebben ook een boekje gekregen, Gonnie en haar vriendjes of zo, die is ook erg leuk! Met schuifdingetjes en flapjes die open kunnen.
En cadeaubon ook altijd goed! Sommige mensen vragen wat we willen hebbdn, maar ja, ik weet ook niet wat we nog krijgen van mensen die dat niet vragen.
pi_155830064
Goffer, ruim 20 min met onderbrekingen op m'n mobiel zitten typen, is het topic dicht en is alles weg en ben ik geirriteerd :')

Nouja, kwam er op neer dat Q niet meer zo ontzettend in paniek wakker geworden was, maar nu wel ineens bij z'n voetjes kan. Ipv tot z'n broekrand en krabbels op z'n enkels achterlaten.

Z'n neusje is opengebleven en hij heeft zich niet meer verslikt :)

Hij wordt S nachts vaak wakker, maar wordt meestal pas echt wakker na 9 uur. Gister zelfs pas om half 11 :o. Maar dat was voor hem ook een record. Qua uitslapen mag ik dus heul niet klagen!

Wezen shoppen vandaag en alleen met spul voor Q thuisgekomen :')

Broekje en shirtje maat 68 bleken wel erg goed te zitten inmiddels.. Met z'n spijkerbroekje en schoentjes aan, was ik m'n kleine baby wel kwijt, wat lijkt ie dan groot zeg :o

Nog een O+ voor Kiekeboe-Mauw
Wat een dropje is het toch Mari!
Noh Stippel!! O+ zo schattig, man met baard en tattoos met minibeeb!

Tot zo ver m'n bijlees!
pi_155831516
Bedankt ikje!
Dan begin ik daar morgen toch maar eens mee.

Winterslaapzak
Ik ga er ook eentje aanschaffen.
Ro slaapt nu in een lange mouwenromper, pyjama en zomerslaapzak. Lekker warm :)

en snachts al zindelijk :+ haha.. Laatste tijd echt geen druppeltje plas meer in de luier tot de ochtendvoeding.. Blaas van haar moeder <3

Even tussendoor. Vreugde!
Ro had altijd enorme moeite met poepen -> kramp-> mopperen en huilie. Met 4maanden 2 weken zijn we begonnen met geprakte groenten/ fruit en haar krampjes zijn nu eindelijk over! *O*
En ze eet zo goed. Mijn kleine baby ben ik voor m'n gevoel wel een beetje kwijt, maar O+ ze is zo'n leukerd.
pi_155834226
Wij hebben vooralsnog een wat avontuurlijk weekend -O- Gister samen met mijn ouders aangekomen in Rockanje, straks bruiloft (deels werken, deels gast). Overnachten in een ingerichte safaritent leek een goed idee, maar het was gister snertweer, veel wind en regen :X Dus tent klapperde, is heel koud en het lekt hier zodat er nu een stopcontact in het water ligt :{ straks als de receptie weer open is even bellen, dit is niet zo fijn..
Gister uit eten, alvast een beetje voor mijn verjaardag, lopend door de regen met baby in Tula naar strand, ene tent dicht vanwege besloten bruiloft, andere vanwege clip-opname }:| Teruggelopen naar ander restaurant, sufheid troef, maar het was ok, en rustig, wat met baby wel fijn was ;)
Wel goed geslapen gelukkig, uk heeft fles gehad om 20-1.30-6 en ligt nu nog lekker tegen mij aan te slapen O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155834639
Kraamcadeau: wat hier succes was en nu nog is, zijn loopy rings van playgro, zo'n Oball, zo'n activity rattle van playgro geloof ik, klei afdruk idd.

Hier wordt de zomerslaapzak ook wat koud. Nu maar eens kijken in welke andere slaapzak hij past.
pi_155834792
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:50 schreef ingee het volgende:
En ik riep nog wat over winterslaapzakken.

Wat voor geluiden maken de 5/6 maanders trouwens? R heeft een soort langgerekte kreungil die omhoog en omlaag gaat en harder en zachter als favoriet. Nog geen gebababa enzo.
Dat doet mijn 10 maander ook nog niet :+ die kreungil van hoog naar laag is wel populair, ja :P

Die playgro ringen zijn hier inderdaad ook een dikke hit, al 10 maanden lang :Y
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:40:00 #12
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835063
Ik vind mooie prentenboeken de leukste cadeaus. En houten speelgoed. Waar ik echt een beetje gek van word, zijn al die knuffels. Super lief maar we hebben nu al 2 tassen vol ofzo.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155835103
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind mooie prentenboeken de leukste cadeaus. En houten speelgoed. Waar ik echt een beetje gek van word, zijn al die knuffels. Super lief maar we hebben nu al 2 tassen vol ofzo.
Dit ja, leuke boekjes vindt ik erg tof. Of idd dingen waar een kind van een maand of 8-12 mee kan spelen, zoals blokjes, autootjes of kleine puzzeltjes enzo.
Knuffels hoeven echt niet, en kleertjes ook niet - we hebben er zoveel gehad, en de meeste totaal niet mijn smaak (ik HAAT roze!!! AAAARGGH :P :{ :') )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:49:23 #14
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dit ja, leuke boekjes vindt ik erg tof. Of idd dingen waar een kind van een maand of 8-12 mee kan spelen, zoals blokjes, autootjes of kleine puzzeltjes enzo.
Knuffels hoeven echt niet, en kleertjes ook niet - we hebben er zoveel gehad, en de meeste totaal niet mijn smaak (ik HAAT roze!!! AAAARGGH :P :{ :') )
Oh ... Ik wilde net je adres vragen, had nog zo'n leuk cadeau voor je...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155835187
:D Ik moet zeggen dat van de kleertjes die we hebben gekregen een behoorlijk deel ook wel mijn smaak is. Maar wel veel roze inderdaad!
pi_155835202
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:49 schreef Mariposas het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wahahahaha :D
we hebben ook zeker wel leuke kleertjes gehad, maar het blijft toch een gok als je de smaak van de ouders niet goed kent.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155835212
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

SPOILER
Heb jij nou de outfit van R. van Inge afgepakt??
  zaterdag 5 september 2015 @ 09:58:12 #18
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155835266
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh ik ben niet eens origineel dus. ;(

Wat ik trouwens ook nog vergat: heb ook Rituals gekregen (voor ons zelf), dat vond ik ook erg leuk!
pi_155835311
Ik vond boekjes heel leuk, en dan niet alleen dikke kartonboekjes maar ook voorleesboeken voor later O+

Van een stel vrienden hebben we se nijtnje sterrenprojector gekregen. Die heeft ons toch wel vaak geholpen als melba overstuur en moe was. Haar dochter geef ik voor haar eerste verjaardag een blokkentoren van janod (magical tree). Houten speelgoed vond ik ook tof om te krijgen. Knuffels idd minder. Behalve dan Olli O+ en de rammelballen en rammelaars van HEMA, en de handpopknuffelhaan van J's oom _O- die is tof!

Een fisher proce emmertje met vormpjes was ook een hit, playgro rammelbal en de Oball O+

Naast duizent knuffels hebben we inmiddels ook genoeg tandendoosjes voor zes babys :+
Kwak
pi_155835465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja dit! :o
pi_155835493
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:58 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ik ben niet eens origineel dus. ;(

Wat ik trouwens ook nog vergat: heb ook Rituals gekregen (voor ons zelf), dat vond ik ook erg leuk!
Dat vond ik ook leuk, als er iets fijns voor mij bij zat. Lekker douchespul enzo, en 1 vriendin kwam langs met sushi O+ O+
pi_155835520
Valt me tegen dat jullie niet allemaal met de tiny love als kraamcadeau aankomen. :D

Ik heb van mijn moeder naast het kraamcadeau ook een pakketje cadeautjes gekregen voor jezelf, één per kraamdag. Douchespul, lekkere thee, livera bonnen etc.
pi_155835715
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
+1 :Y Gipsspul heb ik ook gekregen. Erg leuk!

Qua niet leuke dingen: (roze) kleding die ik niet mooi vind inderdaad haha. Of zomerkleertjes in maat 62/68. Vrees dat ze die niet aan kan straks midwinter :P

Oehhh en ik kreeg chocola na de bevalling. Dure bonbons van mijn mams en twee grote dozen van mijn schoonmams :9

JM: oef sterkte in de tent. Hopelijk hebben jullie toch een geslaagd weekend!
pi_155835969
Wij hebben alleen maar leuke kleertjes gekregen gelukkig, wel roze, maar bijvoorbeeld gewoon een t-shirtje zonder andere frutsels. Van tevoren gezegd dat we niet zo'n zilveren armbandje of van die hoofdbandjes willen (vind ik zo tokkie :@ ).

Boekjes zijn hier grote favoriet, N. heeft er al wel 35, van voelboekjes tot voorleesboeken voor als ze wat groter is. Olli drollie. O+

Knuffels hebben we wel veel gekregen ook, dat zijn er nu echt wel genoeg. :@ De mooiste is een door een vriendin zelfgehaakt doekjesolifantje. O+
pi_155836045
knuffels... :D mijn jongste kan ik soms 's nachts niet vinden in haar bed tussen alle knuffels :') ik mag/kan ook echt niets weg doen want ze ziet het gelijk. En ze is aan allemaal gehecht <3
En ik ben zo allergisch als de neten voor huisstofmijt en zulks dus ik ben he-le-maal niet blij met knuffels :') maar vooruit, zolang ze in haar bed blijven...
:)
pi_155836224
Hier kwam een vriendin langs die zowel voor baby, voor mij én speciaal voor de pappa een cadeautje had gekocht. Kon ik erg waarderen en mijn man vond het ook erg leuk. Cadeautje was ook een hit (voorleesboek voor pappa's). Ik ben inderdaad het blijst met de prenten- en voorleesboeken die we krijgen.

Je kan ook een boekje van Woezel en Pip met de naam van de baby laten maken (http://www.primera.nl/boe(...)TF38cCFRQTGwod2WYDUA). Is het toch wat persoonlijker.

Mijn baby wil graag een gooi doen naar de narcolept titel van Mauw. Vannacht van 22:45-6:30 en sindsdien ligt ze alweer te tukken. Als ze wakker is heeft ze het heel erg druk met lachen naar alles en iedereen. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155836247
Fijn he Kris? N. wil wel strijden tegen L. voor die titel, 22.30-6.15, 7-8.30, 9.30-?. :')
pi_155836335
Mooie boekjes, jaaa O+

Wij hadden expres zelf geen knuffels gekocht omdat we dachten die toch wel veel te krijgen. Maar dat viel best tegen! Hebben er misschien 5 gehad? Vind ik eigenlijk wel een beetje jammer.

Ook een hit hier: een activity ding in de vorm van een vosje, van Lilliputiens. Vind 'm zelf heel schattig om te zien en Ketel vermaakt zich er prima mee. :)
pi_155837128
Tot wanneer vinden baby's de boxmobile ongeveer leuk? Onze tweedehands Tiny Love begint het te begeven en ik weet niet of ik zin heb om er nog eentje te kopen.
pi_155837620
Nijntje in ut Hoags was ook een hit hier. En we zijn niet eens Haags. :)

Geloof dat er ook wel een versie per streek is tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')