Blistering | vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:17 | |
TT: Schaamteloze reclame | ||
nattermann | vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:40 | |
Mooie foto. | ||
Blistering | zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:12 | |
Dankjewel! Hartverwarmend: | ||
flipsen | zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:04 | |
Prachtig | ||
donroyco | zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:49 | |
| ||
Blistering | zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:35 | |
Waar ik gister trouwens voornamelijk voor ging: Oud beest [ Bericht 5% gewijzigd door Blistering op 29-08-2015 22:53:46 ] | ||
Fred | zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:46 | |
Mooie plaat | ||
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:42 | |
Doet ut niet meer Morgen weer us Airbus vliegen Nu vlieg ik niet zo vaak maar Airbus is sowieso al eventjes geleden | ||
nattermann | zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:48 | |
Ik mag volgende week. Als passagier, uiteraard | ||
Blistering | zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:53 | |
Excuses, is aangepast ` HF morgen! [ Bericht 1% gewijzigd door Blistering op 29-08-2015 23:18:55 ] | ||
Fred | zondag 30 augustus 2015 @ 13:03 | |
Vandaag heeft Arke de I-NEOT B737-800 van NEOS gehuurd voor extra vlucht van Gran Canaria naar Amsterdam. De livery van deze toestellen toont grote overeenkomsten met de oude livery van Arke/Thomson/Jetairfly en de huidige livery van TUIfly. Dat is op zich niet zo verwonderlijk, NEOS is in 2001 opgericht als onderdeel van TUI. In 2004 is deze maatschappij afgestoten, het is wel verwonderlijk dat de livery 11 jaar later nog hetzelfde is en ook "nieuw" geleverde toestellen nog steeds in het "TUI blauw" worden gespoten. Op de long-haul routes van deze maatschappij kleeft een Nederlands tintje, afgelopen winter heeft de PH-OYJ voor zijn overstap naar JAF enkele maanden voor NEOS gevlogen. Twee van de huidige 767's van NEOS zijn hun loopbaan ooit begonnen bij de KLM. | ||
Fred | zondag 30 augustus 2015 @ 13:41 | |
De poes van een fotomodel heeft afgelopen vrijdag voor wat consternatie gezorgd in het Amerikaanse luchtruim:Het toestel maatkte uiteindelijk een extra landing in Denver, onder begeleiding van F16's. | ||
Surveillance-Fiets | zondag 30 augustus 2015 @ 13:43 | |
WAT | ||
NewHorizon | zondag 30 augustus 2015 @ 13:44 | |
'Murica! | ||
donroyco | zondag 30 augustus 2015 @ 13:55 | |
Fotomodel met hoofdletter schrijven | ||
OEM | zondag 30 augustus 2015 @ 15:31 | |
Ordnung muss sein!
| ||
Viezze | zondag 30 augustus 2015 @ 15:42 | |
Bij de poes van een fotomodel denk ik aan heel wat anders. | ||
Blistering | zondag 30 augustus 2015 @ 15:42 | |
| ||
NewHorizon | zondag 30 augustus 2015 @ 16:51 | |
Airlines hebben ook interne protocollen voor 'vervelende' passagiers, onderverdeeld in levels. Geen idee hoe dat bij Condor geregeld is, maar het zou zo maar kunnen dat daar een miscommunicatie is ontstaan | ||
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 17:08 | |
Ik wou de opmerking niet maken idd | ||
Houtenbeen | maandag 31 augustus 2015 @ 10:32 | |
| ||
Fred | maandag 31 augustus 2015 @ 11:08 | |
TUI heeft formeel laten weten dat er idd geen vluchten vanaf Eindhoven naar de Antillen komen. Het hing al een paar weken in de lucht dat het niet door zou gaan. De vluchten worden niet alleen verplaatst naar Amsterdam, ook de rotaties worden aangepast. Zo wordt st. Maarten niet met Curaao gecombineerd, maar met Aruba. Ook het wekelijkse non-stop retourtje naar Curaao blijft. | ||
Fred | maandag 31 augustus 2015 @ 15:06 | |
De OY-JTD had vrijdag een klapband, tijdens de start. Toestel wordt in Izmir hersteld en tot die tijd vervangen door de OY-JTF. | ||
Fred | maandag 31 augustus 2015 @ 15:08 | |
De "nieuwe" Airbus A340 van Surinam Airways hangt momenteel in de lucht voor een testvlucht: http://www.flightradar24.com/AIB242/7491ce3 | ||
LintuxCx | maandag 31 augustus 2015 @ 17:24 | |
Niet meer vindbaar, ook niet met het AIB242 callsign. Maar, grappig, Airbus is 'm zelf aan het oplappen en heeft een eigen callsign prefix voor testvluchten dus. | ||
Iemand91 | maandag 31 augustus 2015 @ 18:32 | |
KLM's eerste 787-9 (PH-BHA) staat op het punt van de final assembly line gerold te worden:
| ||
Gezicht | maandag 31 augustus 2015 @ 18:36 | |
Gistermiddag teruggekomen van vakantie, we zaten in Rhodos in een hotel recht onder de aanvliegroute van het vliegveld daar, rond de 10 kilometer voor de landingsbaan. Om het kwartier vliegtuigen op een paar 100 meter hoogte. Naast de talloze A320's en 737's ook nog enkele Dreamliners, 747's en militaire Hercules(sen?) over zien komen, zo laag dat je ze met een steen bijna zou kunnen raken. | ||
Fred | maandag 31 augustus 2015 @ 18:49 | |
Was er niet een probleem met de levering van de stoelen? | ||
Thetallguy | maandag 31 augustus 2015 @ 18:49 | |
Las op Scramble dat er nog wat problemen met de levering van de stoelen zou zijn wat eventueel de eerste revenue vluchten nog in de weg zou kunnen gaan staan. Edit: net te laat | ||
Iemand91 | maandag 31 augustus 2015 @ 19:26 | |
Hier toevallig ook geweest?
Las ik ook en ik zag de delivery date ook al verschuiven. Boeing had al eerder leveringsproblemen vanwege de trage levering van stoelen door Zodiac (o.a. American Airlines en Etihad) en KLM krijgt ook deze stoelen. Maar die persoon op Scramble zegt dat het niet daar aan ligt dus... Jammer dat een van de mooiste liveries voor een 787 nu zo lelijk wordt... [ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 31-08-2015 19:33:39 ] | ||
Flylib | maandag 31 augustus 2015 @ 19:28 | |
Ik weet niet in hoeverre er nog veranderingen zijn doorgevoerd in het interieur van die nieuwe SLM-kist in de Air China-tijd, maar afgaande op onderstaand filmpje was het toestel in 2012 nog PTV-loos in economy. Zou wel een achteruitgang zijn ten opzichte van de PZ-TCP, die het oude Air France-interieur nog heeft, met PTV (weliswaar kleintjes, maar toch). Maar goed, zou net zo goed kunnen dat er in de tussentijd nog wel het 1 en ander is veranderd van binnen | ||
Iemand91 | maandag 31 augustus 2015 @ 23:41 | |
Zoek de verschillen. PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994: PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998: Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3 | ||
Thetallguy | dinsdag 1 september 2015 @ 07:15 | |
Op de oude staat www.flyslm.com in het zwart, de nieuwe alleen flyslm.com in het rood. De configuratie van de ramen is ook iets anders en de nieuwe heeft een communicatie/satelliet-pod voorop de romp | ||
Flylib | dinsdag 1 september 2015 @ 09:05 | |
Alleen jammer dat de Surinaamse vlag niet op de winglets staat. Vond ik wel een leuk detail op de oude A340 | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 11:21 | |
Voor degene die deze Kenya Airways 777's nog wil zien op Schiphol; ga deze week nog even kijken. Na zondag komt deze kist hier nooit meer. Vanaf komende maandag wordt deze dagelijkse vlucht uitgevoerd door hun 787-8's en worden hiermee de vierde maatschappij die dit type toestel zal inzetten op Amsterdam. En als de vluchttijden nog hetzelfde zijn als eerder dit jaar en de Kenya kist een paar minuten vertraging heeft heb je kans dat de bezoekende 787's nooit tegelijk op Schiphol staan. (Hier tijdens uitwijking naar Amsterdam afgelopen december vanwege mist in Parijs) [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 01-09-2015 12:07:42 ] | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 11:35 | |
Wat schieten ze er mee op, door een vliegtuig van 17 ipv 21 jaar oud te vliegen? Of heeft deze heel wat minder vlieguren of is ie niet helemaal uit elkaar geweest? | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 11:56 | |
In dat tijdsbestek is de A330 een stuk efficinter geworden; ook de maximum takeoff weight (MTOW en range zijn sterk verbeterd. De A340 is nagenoeg een A330 met 2 extra motoren. Daarnaast loopt de lease van hun huidige toestel per oktober af. Kan zijn dat de leasemaatschappij het toestel terug wil hebben (lijkt me stug), kan zijn dat ze geen nieuwe lease kunnen onderhandelen of dat hun oude toestel gewoon niet mee door willen vliegen. Daarnaast hebben ze ook weinig keus; het is dit (o.i.g. een versie van de A340) of een 747. Die laatste is veel te groot dus dan houden ze weinig opties over. Daarnaast kan hun operatie nooit financieel winstgevend zijn (IMHO) dus een duurdere, nieuwere kist (als in; nieuwere A340) is dan mogelijk ook geen slim idee. Kan van alles zijn en zelf hebben ze geloof ik nog niet aangegeven wat en waarom. Alleen dat leasecontract van huidig toestel afloopt en dat hun huidige toestel regelmatig voor onderhoud aan de grond staat (nog meer als anders ). Hoeven ze ook niet want SLM is 100% in handen van de Surinaamse regering. | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 12:12 | |
Aha, dus ook behoorlijke brandstofbesparing. Ik weet dat SLM niet met tweemotorige vliegtuigen de oceaan over mag. Maar even gek gezegd, is een MD11 dan niet wat? Of mogen drie motoren ook niet en moeten het er perse vier zijn? | ||
NewHorizon | dinsdag 1 september 2015 @ 12:26 | |
Het moeten meer dan twee motoren zijn, maar hoeveel MD-11 in paxconfiguratie zijn er nog? | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 12:59 | |
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk dat het wel meevalt. Er is een flinke vloot van A340's die je voor een habbekrats kunt overnemen aangezien die kisten overal worden uitgefaseerd. De MD-11 zou in theorie ook kunnen, maar daar zitten ze direct met 1 probleem dat NewHorizon hierboven al aankaart; waar haal je een pax-MD11 vandaan? Voor zover ik weet zijn er misschien 2 MD-11's van de Saoedische regering mogelijk nog terug te krijgen is in vliegende staat (die staan sinds augustus 2011 opgeslagen op de luchthaven van Jeddah) maar dat zou serieus veel geld kosten. De KLM MD-11's zijn of gesloopt of ook in een staat die die niet meer vliegbaar te maken is. | ||
boriq | dinsdag 1 september 2015 @ 13:25 | |
Wat houdt ze tegen een 777 variant te leasen? | ||
Mikey92 | dinsdag 1 september 2015 @ 13:36 | |
Ze hebben geen ETOPS certificaat dus kunnen ze sowieso niet met een 2-motorige over de oceaan of ze moeten er helemaal omheen, en dat is niet te doen. | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 13:36 | |
ETOPS Of beter gezegd het gebrek daaraan bij de SLM | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 13:38 | |
Er zijn nog meer gebieden waar je zonder ETOPS niet mag vliegen. Het gaat namelijk om gebrek aan vliegvelden om naar uit te wijken, niet zozeer omdat er over water wordt gevlogen. | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 13:51 | |
In theorie niets; ze zouden prima een 777 kunnen leasen in de vorm van een wet of damp lease (respectievelijk kist + totale crew en kist + cockpitcrew). Maar als je al denkt dat een kale 777 leasen al duur is, dan wil je nog niet weten wat zo'n type lease kost. En zelf vliegen kan dus niet vanwege wat men hierboven al noemt. | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 14:00 | |
Ik dacht dat er van de KLM MD11's nog wel wat te maken was, staan nog (net) geen jaar aan de grond. Ik dacht dat je met 'efficint' bedoelde zuiniger qua brandstof | ||
NewHorizon | dinsdag 1 september 2015 @ 14:02 | |
Wellicht, maar een van de redenen dat KLM gestopt is met het vliegen van MD11's is dat het onderhoud significant duurder wordt. Onderdelen worden steeds slechter leverbaar, etc. | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 14:16 | |
Alle 5 MD-11's die naar Victorville gingen zijn ondertussen gesloopt; niets meer van over. De overige 5 zijn ook al in zoverre 'staat van ontbinding' dat die ook niet meer vliegwaardig te krijgen zijn. Dat ook, maar ook mogelijk gewichtsbesparing hier en daar, hogere MTOW enz. Uiteindelijk zijn dat procenten en voor die 5 retourtjes per week zal dat geen gigantische verbetering opleveren; dat ding staat toch meer stil op de grond dan dat die vliegt. | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 15:16 | |
| ||
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 15:17 | |
Vet! Ook om aan te mogen werken Wanneer landt 'ie ook weer voor het eerst op Schiphol? Neem ik die dag even vrij van studie & werk. | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 15:22 | |
Hij zou eerst op 13 oktober aan KLM geleverd worden maar dat is nu al verschoven naar 15 oktober. Vermoedelijk landt de kist dan de volgende dag op Schiphol. | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 15:38 | |
De komende tijd zal er regelmatig een vliegtuig van SAS te zien zijn op vliegveld Eelde. http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-vlekkeloos-verlopen Zijn die vluchten dan ook ontzichtbaar op bijvoorbeeld Flyradar? | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 15:44 | |
Daar staan ze gewoon in: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ln-rpx/#74b349d SK7107/7108 | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 15:55 | |
Aha, als het echt wil weten dat gewoon in de gaten houden dus Trouwens, ik las afgelopen zondag in het "WizzAir magazine" dat ze 110 A321-NEO's hadden besteld. De huidige vloot is iets van 68 vliegtuigen dacht ik. Dat klinkt als een flinke groei. Is dat dan gelijk vervanging van de A320? Hoe dan ook, dat is een serieuze uitbreiding | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 16:16 | |
Uitbreiding en vervanging idd. Bron: https://wizzair.com/en-GB/about_us/news/wizzen328 | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 16:28 | |
Met de komst van de 320Neo en de 737Max lijkt het er haast op dat de 2e hands markt overspoeld gaat worden met relatief jonge narrow body toestellen. Zal me niet verbazen als de laatste 737-1/2/3/4/5/600's hiermee definitief uit het luchtruim verdwijnen. | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 16:34 | |
Fred, 600 is toch ook nog onderdeel van de 737NG? | ||
Mikey92 | dinsdag 1 september 2015 @ 16:36 | |
Vanaf de 700 is volgens mij pas Next Gen | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 16:40 | |
(wiki) | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 18:19 | |
Je hebt helemaal gelijk. | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 19:22 | |
En het heeft nu motoren: | ||
OEM | dinsdag 1 september 2015 @ 19:28 | |
Je kan ook van de -600 niet echt zeggen dat die ooit het luchtruim heeft betreden | ||
OEM | dinsdag 1 september 2015 @ 19:33 | |
Met zo'n witte kist en de KLM-livery in gedachten heb ik een beetje het Theo Maasen gevoel:
| ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 19:36 | |
Eeuwig zonde die lelijke LCC-lijn inderdaad. | ||
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 19:45 | |
Ik ben nog altijd niet heel gecharmeerd van de nieuwe KLM-livery. Ben wel benieuwd hoe die zal staan op de 787. | ||
NewHorizon | dinsdag 1 september 2015 @ 19:57 | |
Zo ongeveer. Kan er ook nog steeds niet echt aan wennen | ||
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 20:04 | |
Hmm, op die foto gaat het wel. Maar in het echt is het toch altijd weer anders. Trouwens, zou jij er ook niet in willen vliegen? Ik heb echt geen idee hoe dat gaat bij een luchtvaartmaatschappij. Stel dat je iets groters wilt, moet je dat zelf aankaarten? Komt de maatschappij naar jou toe na een x-aantal vlieguren? | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 20:58 | |
Aeroflot en Transaero Airlines samen verderBenieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero... | ||
Mikey92 | dinsdag 1 september 2015 @ 21:34 | |
Werden toch al uitgesteld? | ||
Iemand91 | dinsdag 1 september 2015 @ 22:23 | |
Eerst voor begin 2016 maar juist de laatste dagen/weken was er weer onduidelijkheid. | ||
Fred | dinsdag 1 september 2015 @ 22:24 | |
Blijft toch leuk: | ||
NewHorizon | dinsdag 1 september 2015 @ 22:38 | |
Bij ons mag je bieden op andere functies, en dan gaat het in principe op basis van aantal vacatures en senioriteit. Je moet dus zelf bieden op iets anders. Overigens wordt de 787 gemixed gevlogen met de 777, het is een gedeelde typerating 777/787. Wel een conversiecursus, maar je hoeft geen compleet nieuwe typerating te halen | ||
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 22:48 | |
Thanks, tof om te weten | ||
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 23:38 | |
Wat moet je bieden dan? | ||
flipsen | dinsdag 1 september 2015 @ 23:49 | |
Hangt af van de structuur, de hoogte van de blinds op dat moment, je positie op tafel... oh wacht, ik haal 2 hobbies door elkaar | ||
flipsen | dinsdag 1 september 2015 @ 23:49 | |
Dan toch liever aan de andere kant, minder last van die WC daar links. En dan nog liever raampje, maar dat ben ik | ||
JamesBontkraag | woensdag 2 september 2015 @ 00:00 | |
er wordt gekeken naar een aantal aspecten maar primair telt het aantal dienstjaren (senioriteit). je biedt niet echt iets, het is meer interesse tonen, je biedt je interesse aan | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 10:16 | |
Gelukkig mogen er maar een beperkt aantal mensen gebruik maken van dit toilet tijdens de vlucht Raampje hoeft van mij niet zo: 95% van de vlucht zijn er toch maar wolken te zien. De 3% die ziet in Nederland bij het opstijgen ken ik inmiddels wel en tijdens de 2% tijdens het landen ben ik veel te druk met onder controle houden van mijn oorpijn. | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 2 september 2015 @ 10:27 | |
Ik had daar ook altijd veel last van. Nu mijn oren zijn uitgespoten (zaten dicht na het zwemmen) heb ik er geen last meer van. | ||
Mikey92 | woensdag 2 september 2015 @ 13:14 | |
Staat weer binnen op een andere station, geen idee waarom. Schijnt snel de paint in te gaan om er de 10de weer uit te komen. | ||
donroyco | woensdag 2 september 2015 @ 14:07 | |
-edit- [ Bericht 92% gewijzigd door donroyco op 02-09-2015 14:16:32 ] | ||
donroyco | woensdag 2 september 2015 @ 14:16 | |
Vraag: Met Arke of KLM naar het Caribisch gebied? Thanks alvast! | ||
flipsen | woensdag 2 september 2015 @ 14:20 | |
Raampje is voor mij ook niet om naar buiten te kijken (wel bij start en landing), maar vooral omdat ik dan een beetje tegen de wand kan hangen. De enige manier dat ik met hl veel geluk nog een kwartiertje ofzo kan slapen (op een vlucht van 12+ uur). | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 18:09 | |
Arke, enerzijds omdat KLM niet rechtstreeks naar de "vakantievliegvelden" (zoals Cancun, Holguin, Varadero, Punta Cana, Puerto Plata, Montego Bay) vliegt en anderzijds omdat ik een hekel heb aan economy vliegen en KLM Business class te duur is. Tel daarbij op dat bij een pakketreis er ook nog eens een korting wordt gerekend. Die goedkopere prijs maakt het de grotere kans op vertragingen wel waard. Slapen heb ik opgegeven in een vliegtuig. Hoewel ik een paar maanden geleden wel in slaap was gevallen, ik schrok er gewoon wakker van Nog een voordeel van Arke, je kan vrij gemakkelijk de stoel naast je ook reserveren en zoals het er nu naar uitziet, heb ik twee stoelen | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 18:36 | |
U-turn op de landingsbaan? | ||
donroyco | woensdag 2 september 2015 @ 18:50 | |
Thanks! En hoe zit het dan met de ABC-eilanden? Heeft Arke/TUI daar ook een voorsprong? | ||
inkjet | woensdag 2 september 2015 @ 19:23 | |
Foutje van FR. | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 19:25 | |
Arke biedt meer variatie in vluchten, zodat je altijd wel een reis kan boeken met zowel heen als terug een non-stop vlucht. Met KLM is dat alleen mogelijk als je naar Curaao gaat. Met de huidige prijzen is Economy bij de KLM iets goed koper dan Premium Comfort bij Arke. Het aanbod van films is iets minder bij Arke tov KLM en de verzorging van de innerlijke mens is wat beperkter in keuze. De ruimte die je krijgt tov Economy maakt dat allemaal ruimschoots goed. Grootste nadeel is de grotere kans op vertraging en gedoe als er opeens een ander toestel gebruikt moet worden. Economy zou ik met Arke niet doen. 3-3-3 in een 787 is krap en je moet voor alles bijbetalen tijdens de vlucht (bagage, eten, drinken, IFE). Je krijgt het minimale om de vlucht te "overleven": water en n maaltijd. KLM vliegt nu met een A330, mijn verwachting is dat deze vluchten als eerste vervangen gaan worden door een 787-9, die in Economy dezelfde 3-3-3 opstelling heeft als Arke.
| ||
Sunri5e | woensdag 2 september 2015 @ 19:35 | |
Sinds wanneer vliegt ArkeFly 2 maal daags naar naar Curacao? | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 20:37 | |
Ik wilde alleen de variatie in vluchten aangeven, niet de frequentie Dit is het globale schema voor de komende winter (onder voorbehoud van wijzigingen en typefouten):
| ||
Sunri5e | woensdag 2 september 2015 @ 20:43 | |
Het was ook niet een reactie op jouw post maar een algemene vraag. Ik zag net dat ze op bijvoorbeeld zondag 2 maal daags met een 787 vliegen. Ongeveer een half uur naar elkaar. 1 met tussenlanding en 1 direct. | ||
donroyco | woensdag 2 september 2015 @ 21:01 | |
Heldere uitleg. Dank | ||
Iemand91 | woensdag 2 september 2015 @ 21:09 | |
Als ik naar de bestemmingen kijk lijkt KLM de 787 meer in te zetten op 777 bestemmingen en de 777's gaan weer 747 bestemmingen overnemen. KLM heeft ook aangegeven dat ze met de (wat kleinere) 787's ze de mogelijkheid krijgen om hogere frequenties en/of nieuwe bestemmingen te halen. | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 21:19 | |
Ah. Op die fiets. Sinds vorig jaar zomer. Toen was het nog alleen op zaterdag. Sinds deze zomer op woensdag en zondag. Komende winter dus dagelijks 1 maal een vlucht naar Curaao. | ||
Houtenbeen | woensdag 2 september 2015 @ 22:45 | |
| ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 22:49 | |
Hij zit nu op FL100... | ||
Houtenbeen | woensdag 2 september 2015 @ 22:50 | |
Zal wel gaan landen op Chennai | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 22:53 | |
Lijkt er idd wel op, bocht is inmiddels ingezet: | ||
zlotka | woensdag 2 september 2015 @ 23:00 | |
En geland | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 23:01 | |
De Telegraaf zal morgen vast wel iets speculeren. | ||
Fred | woensdag 2 september 2015 @ 23:05 | |
Dit verzin je toch niet: (de clue zit in hem in het symbooltje iets net noorden van Chennai) | ||
Houtenbeen | woensdag 2 september 2015 @ 23:06 | |
Helemaal, omdat dit het nieuwe vluchtnummer is van MH17 | ||
Blistering | woensdag 2 september 2015 @ 23:15 | |
Kan haast geen toeval meer zijn h | ||
Ed_Lamskotelet | donderdag 3 september 2015 @ 08:19 | |
Zou gaan om kapotte toiletten op de vlucht, inmiddels weer door naar Kuala Lumpur. http://www.nst.com.my/new(...)ht-mh19-land-chennai | ||
donroyco | donderdag 3 september 2015 @ 09:33 | |
World Airports Voronoi https://www.jasondavies.com/maps/voronoi/airports/ | ||
Karstman | donderdag 3 september 2015 @ 10:09 | |
Fleurig plaatje maar waar kijk ik naar? | ||
donroyco | donderdag 3 september 2015 @ 10:11 | |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voronoi-diagram | ||
Karstman | donderdag 3 september 2015 @ 10:15 | |
Ah. Feitelijk een andere manier om inzichtelijk te maken waarom je ETOPS nodig hebt | ||
Iemand91 | donderdag 3 september 2015 @ 11:48 | |
Ook al? Paar dagen eerder ook al een Lufthansa A343 van Bangkok naar Frankfurt waar 6 v.d. 9 toiletten niet meer te gebruiken waren en ze een tussenlanding moesten maken in Ankara. En herinneren we ons dit bericht nog?
Legendarisch vliegtuig na jaren terug op Schiphol
En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit: https://www.facebook.com/(...)nk/1091659874197297/ Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen ) passen. Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken. Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-09-2015 11:59:29 ] | ||
Thetallguy | donderdag 3 september 2015 @ 12:04 | |
Ryanair heeft vanochtend de eerste route naar Amsterdam officieel aangekondigd. Vanaf het winterseizoen (27 oktober) 4x per dag Dublin - Amsterdam. Tickets staan er nu in vanaf 9,99 enkele reis dus daar kan je best een mooi dagtripje van maken | ||
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 12:31 | |
4x per dag? Zo. Hopen ze dat veel Ieren een grote reis met RyanAir beginnen? Dat lijkt me niet heel handig want dan niet je eerst je bagage weer vd band halen en opnieuw inchecken. | ||
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 12:39 | |
Hoe moet je een typerating voor de DC4 behalen dan. Als ie al jaren weg staat te roesten en er berhaubt nog naar 3 vliegvaardig zijn lijkt nee niet dat er nog veel leermeesters zijn Of hoef je die alleen te halen als je voor je beroep vliegt (net als iemand die een hobby vrachtwagen heeft geen chauffeursdiploma hoeft te halen) | ||
Iemand91 | donderdag 3 september 2015 @ 13:11 | |
De exacte manier weet ik niet maar het is i.i.g. lang niet zo streng/stricts als voor commercile piloten nee. Emirates celebrates it’s 150th 777 delivery
En die 149e (A6-EPA) staat momenteel gepland om morgen retour naar Amsterdam te gaan voor de avondvlucht. | ||
Iemand91 | donderdag 3 september 2015 @ 21:48 | |
En dan denk je dat thuis wat schilderen veel moeite kan kosten Hele gave foto's. Toch de kant van luchtvaart die je als leek niet vaak ziet helaas... Trouwens, naast Ryanair die nu definitief komt lijkt er nog een nieuwe speler te komen op Amsterdam; het Indiase Jet Airways: KLM gaat in zee met Indirs Kon je eigenlijk ook wel zien aankomen nadat Delta Airlines in maart dit jaar haar Fifth freedom-flight naar Mumbai ophief. Gezien de vloot van Jet Airways kunnen we denk ik deze jongens verwachten als het doorgaat: [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-09-2015 22:44:42 ] | ||
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 22:23 | |
Wat lokaal luchtvaartnieuws, tenminste voor mij. HeliHolland is min of meer mijn achtertuin http://www.rtvdrenthe.nl/(...)baan-is-tegen-de-wet Ik hoop dat HH in het gelijk wordt gesteld en dat die lelijke molens er niet komen. Trouwens, zou dit 'vliegveld' nog in gevaar komen? Die man woont aan dezelfde straat als HH. Het is puur voor eigen gebruik en niet commercieel | ||
OEM | donderdag 3 september 2015 @ 23:14 | |
Los van wie er gelijk gaat krijgen... weer zo'n typisch geval van een kansloze gemeente die denkt boven de wet te staan en alles maar te mogen doen. Ga gvd eerst ontheffing vragen bij Verkeer en Waterstaat, dan weet je meteen hoe of wat. Nu gaat het weer bakken met geld kosten aan rechtzaken. Maar goed, dikke kans dat die gemeente niet eens wist dat er een Regeling Burgerluchthavens bestaat. Team Emmer-Compascuum International Airport | ||
OEM | donderdag 3 september 2015 @ 23:24 | |
Baas! Alleen al omdat ie blijkbaar ontheffing op de luchtvaartwet heeft gekregen, want in principe mag dat helemaal niet. En dat in Nederland Regelland. | ||
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 23:35 | |
Je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijven
| ||
derLudolf | donderdag 3 september 2015 @ 23:37 | |
Wat mag niet? Opstijgen/landen zonder verdere voorzieningen op de grond? Maar wel briljant idd hoe ie dat ding zo even uit zijn garage trekt en mooi over eigen terrein de lucht in kan | ||
OEM | donderdag 3 september 2015 @ 23:44 | |
Wet luchtvaart, artikel 8.1a: Het is verboden met een luchtvaartuig op te stijgen of te landen, anders dan van of op een luchthaven. Dus hij heeft het voor elkaar gekregen om z'n akker als luchthaven te erkennen. Snuverink International Airport En hij staat er inderdaad netjes bij: Dikke kans dat de gemeente daar niet van op de hoogte is [ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 04-09-2015 00:06:15 ] | ||
NewHorizon | vrijdag 4 september 2015 @ 05:12 | |
Haha, mooie dingen. | ||
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 08:25 | |
Haha geniaal! Dit vind ik leuk, bedankt voor het uitzoeken. Dit gaan we es even doorspelen naar de tegenstanders eens zien wat zij daar mee kunnen. [ Bericht 6% gewijzigd door derLudolf op 04-09-2015 08:32:01 ] | ||
LintuxCx | vrijdag 4 september 2015 @ 09:31 | |
Dus nou komt iemand z'n bizarre persoonlijke hobbyhelivliegveldje in de weg te staan van Emmen's publieke energievoorziening? Da's ook lastig. Beetje doen alsof je met een heliport last hebt van windmolens op 2km afstand. De Heliport bij mij in de buurt heeft ook enorm te lijden onder alle hoge gebouwen die binnen een straal van een paar honderd meter staan ja, zielig ding. [ Bericht 21% gewijzigd door LintuxCx op 04-09-2015 09:40:29 ] | ||
derLudolf | vrijdag 4 september 2015 @ 11:42 | |
Je haalt twee dingen door elkaar. HeliHolland is er gevestigd - een van de grootste helibedrijven van NL dacht ik - en die melkveehouder met zijn hobbyvliegveld. Met de energie voorziening in Emmen is niets mis dus die molens hoeven er niet te komen. Ik snap het ook niet eigenlijk, waarom zelf van die dure dingen bouwen als je voor een prikkie stroom uit Noorwegen (waterkracht) of Duitsland (wind+zon) kunt halen | ||
Fred | vrijdag 4 september 2015 @ 16:02 | |
Nu de zomer weer voorbij is, verdwijnen ook langzaam maar zeker de zomerleases van Arke. De N738MA is via Gander en Portsmouth weer terug naar Miami, de G-RAJG staat weer op het thuishonk in Birmingham. Pechvogel OY-JTD is dinsdag van Izmir naar Kopenhagen gevlogen (en staat daar nog steeds), zijn vervangen OY-JTF vliegt inmiddels weer zijn rondjes bij Jet Time. De SE-DZV blijft nog in elk geval tot het einde van de maand. De zomerleases van Corendon (CS-TQU) en de GOL machines bij Transavia vliegen nog wel. | ||
Fred | vrijdag 4 september 2015 @ 16:09 | |
Over wijzigingen gesproken, KLM gaat vanaf 12 november ook BON-AUA vliegen naast AUA-BON, met op donderdag een A330-300:
Een vriend van heeft net een vergelijkend warenonderzoek gedaan tussen de A330 en de B747 en die riep de Boeing uit tot winnaar op gebied van comfort. [ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 04-09-2015 17:02:59 ] | ||
Fred | vrijdag 4 september 2015 @ 17:20 | |
- vliegtuig: | ||
buzz1291 | vrijdag 4 september 2015 @ 18:38 | |
Een 747 die meer confort biedt dan een A330? Zo zo, nou ben ik wel fan van die A330/340 toestellen hoor. Maar heeft enige 747 een 2-5-2 stoel opstelling zoals Malaysian dat in hun 777 heeft? Daar scoor je punten mee bij mij. En ook de grootte van de toiletten, ja lach maar, vind ik in een A330/340 veel ruimer. En voor mijn gevoel zijn ze stiller. Op een intercontinentale vlucht duurt het vliegen in een 747 meestal wel een uurtje korter, dat dan weer wel. | ||
Fred | vrijdag 4 september 2015 @ 19:04 | |
KLM heeft 3-4-3 op de 747. Ik zou het zelf niet weten, heb nog niet in een 747 of 330 gezeten. | ||
Fred | vrijdag 4 september 2015 @ 20:11 | |
U wilt uw vliegtuig hier op zijn buik parkeren, mag dat? Rotterdam, afgelopen dinsdag: Vliegverkeer Rotterdam The Hague Airport gestremd na buiklanding | ||
Fiorano | vrijdag 4 september 2015 @ 22:59 | |
| ||
Iemand91 | zaterdag 5 september 2015 @ 00:57 | |
Komt niet erg gelegen voor Boeing want Nippon Cargo Airlines heeft enkele dagen geleden ook al 4 orders voor 747-8F geannuleerd. En kennen we PH-KCA Amy Johnson nog die nu in Florida staat? Sinds een paar dagen heeft ze extra ventilatiegaten gekregen. 3 van haar deuren zullen eruit gehaald worden en van een van de twee kisten daar (deze plus -KCB) wordt de gehele neussectie eraf gehaald. Alles voor simulators. Over three-holers; de DC-10 van Biman Bangladesh Airlines die vorig jaar februari de allerlaatste passagiersvluchten van de DC-10 uitvoerde (mijn post van toen hier) is ook niet meer. S2-ACR is gesloopt: En op Schiphol is het dit weekend het laatste weekend voor 2 (types) vliegtuigen. Om te beginnen; Kenya vliegt vandaag en morgen haar allerlaatste vluchten met de 777-300ER naar Schiphol. Vanaf maandag wordt de 787-8 ingezet. Kenya Airways haalt alle 777's uit haar vloot wegens financile problemen. En dit weekend wordt ook het allerlaatste weekend voor PH-MCR. De dame van 1995 die altijd voor Martinair heeft gevlogen en ruwweg de helft van haar leven passagiers en de andere helft vracht heeft vervoerd zal zondagmorgen om 10:35 uur vertrekt ze naar Chicago als MP111. Op maandag zal ze doorvliegen naar Mojave; haar laatste rustplaats... [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-09-2015 01:03:25 ] | ||
Blistering | zaterdag 5 september 2015 @ 07:08 | |
Vind ik niet leuk Misschien morgen nog maar ff op en neer naar Schiphol om haar te spotten | ||
ShaoliN | zaterdag 5 september 2015 @ 08:28 | |
Die MD11 ben ik nog een keer mee naar Mallorca geweest. Bijzondere ervaring. Martinair vloog destijds 2 MD11 welke binnen 5 minuten van elkaar vertrokken en aankwamen naar Mallorca. 600 NL'se tokkies in 1 keer. | ||
El_Grando101 | zaterdag 5 september 2015 @ 09:55 | |
Gemeente is daar van op de hoogte, kerel heeft een vergunning. Al jaren. Hoe het precies geregeld is weet ik niet. Familie van mij woont er naast. Niemand in de buurt heeft er problemen mee. Vinden het allemaal wel leuk. Dat scheelt een hoop natuurlijk bij het verkrijgen van een vergunning. Rond vliegveld Eelde een verenging vol klagers. Waarom ga je dan rond een vliegveld wonen vraag ik dan af? Derludolf dat zie je die snorvlieger uit Zuidbarge ook wel eens zeker. | ||
derLudolf | zaterdag 5 september 2015 @ 10:13 | |
Is dat zo'n vent met zon Mercedes die zo'n propeller op zijn rug heeft en onder een parachute hangt? Waar die opstijgt is max 1,5km vanaf hier. | ||
El_Grando101 | zaterdag 5 september 2015 @ 12:58 | |
Klopt, volgens mij gaat die weg van dat veld tussen het industrie terrein en Zuidbarge. Zag hem laatst boven het veld in de buurt van Oranjedorp vliegen toen ik aan de bladerswijk aan het vissen was. Maatje van mij is laatst ook een keer wezen snor vliegen. Dat was in een buggy met prob er achterop. Was super gaaf volgens hem en ook niet heel duur bij elkaar. | ||
donroyco | zaterdag 5 september 2015 @ 17:20 | |
Is de PH-MCS al uitgevlogen? | ||
Lucifer_Doosje | zaterdag 5 september 2015 @ 18:46 | |
Die is ergens dit jaar uit de vloot gehaald. | ||
donroyco | zaterdag 5 september 2015 @ 18:50 | |
Zonde, vorig jaar op de plaat gelegd (zoals hierboven te zien). Ik zag net (voor de eerste keer) PH-KBX overvliegen, wordt dat toestel vaak ingezet? | ||
Mikey92 | zaterdag 5 september 2015 @ 18:54 | |
Valt wel mee, staat meestal in hangar 73 te wachten op een vlucht | ||
Iemand91 | zaterdag 5 september 2015 @ 21:01 | |
Doen. Vertrektijd staat momenteel op 10:15 uur. En dan weet je wat je daarna te doen staat. Dat is vast al een tijdje geleden? Wel mooie tijden; dikke widebodies binnen Europa. Zie je niet veel meer... Rechts op die foto in de hangar is PH-MCS. Die ging op 22 maart dit jaar uit de vloot; een week voor -MCR. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 05-09-2015 22:16:52 ] | ||
Flylib | zaterdag 5 september 2015 @ 21:14 | |
Ik zag de MCR vandaag nog toen ik langs Schiphol kwam. Spijtig on te vernemen dat hij weggaat De MCP is de eerste en enige MD-11 waar ik in heb gezeten, in 1997 naar Dalaman. Oh wat was ik blij toen we richting gates E liepen en ik op E3 ineens de MD-11 zag staan (ik rekende op een 767). Heeft impact als 16 jarig broekie Ik probeer de komende jaren mijn reizen zo in te plannen dat ik nog vliegtuigen kan meepakken die niet extreem lang meer onder ons zullen zijn. De MD-11 was helaas een gemiste kans, maar nog genoeg andere mogelijkheden. | ||
Spaardertje | zaterdag 5 september 2015 @ 21:31 | |
Leuk om jullie fascinaties van vliegtuigen etc te zien. Ik kijk af en toe in dit topic voor foto's en nieuwe weetjes etc. Ondanks mijn vriend/partner piloot is, heb ik er verder weinig mee. Lijkt me niets om te werken in de luchtvaartbranche, maar het fascineert me wel. Ik vond die MCR ook een tof vliegtuig! | ||
Blistering | zaterdag 5 september 2015 @ 22:16 | |
Nee, vertel? | ||
Iemand91 | zaterdag 5 september 2015 @ 22:17 | |
Foto's posten. | ||
Blistering | zaterdag 5 september 2015 @ 22:18 | |
Blijkbaar komt de TF-FIU, oftewel de Icelandair Hekla Aurora morgen ook. Maar ik heb geen gratis OV helaas | ||
derLudolf | zaterdag 5 september 2015 @ 22:24 | |
Vliegt IcelandAir nog steeds met 757's? | ||
Blistering | zaterdag 5 september 2015 @ 22:27 | |
Si seor. edit: Omvangrijke werkzaamheden rond Schiphol. Het word je ook weer niet makkelijk gemaakt h | ||
derLudolf | zaterdag 5 september 2015 @ 22:36 | |
Dan maar met de auto h Spotten lijkt me ook wel een keer lachen. Alleen woon in nogal ver vanaf Schiphol. 's Nachts is het al 1:40 uur rijden tot P1. Dus overdag ergens naar een spot plaats is wel 2:30u denk ik | ||
Blistering | zaterdag 5 september 2015 @ 22:49 | |
Heb geen auto, denk ook niet dat ik ga. Moet het zelf betalen, moet omreizen, het gaat regenen en ik heb nog wat andere belangrijke dingen die ik moet doen. Zal de Hekla Aurora een andere keer moeten spotten En die MCR, jammer maar helaas. | ||
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 03:02 | |
AFR442 maakt een beste vlucht terug naar Parijs. Waarschijnlijk technische problemen. Was al onder in Spanje en op weg naar Rio. Vliegt overigens vanaf zijn retour al op 22.000ft [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 03:04:07 ] | ||
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 03:05 | |
Ben je 4 uur verder, en nog op dezelfde plek | ||
ShaoliN | zondag 6 september 2015 @ 12:45 | |
Ik denk 15 jaar geleden | ||
NewHorizon | zondag 6 september 2015 @ 15:03 | |
Motor afgezet, waarschijnlijk | ||
El_Grando101 | maandag 7 september 2015 @ 17:14 | |
Gelukkig hebben ze er 2. | ||
NewHorizon | maandag 7 september 2015 @ 18:03 | |
Jep, een 777 zet je niet even in het weilandje van boer Harms neer | ||
#ANONIEM | maandag 7 september 2015 @ 18:12 | |
Maar er zijn zat grote vliegvelden dichterbij, of is het gewoon veilig om met 1 motor zo'n end terug te vliegen? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2015 18:13:29 ] | ||
NewHorizon | maandag 7 september 2015 @ 18:34 | |
Sowieso zijn die toestellen allemaal ETOPS, theoretisch mag je dus 3 uur van een luchthaven verwijderd zijn (en dan zou je dus 3 uur moeten vliegen op 1 motor). De handboeken/checklisten zeggen: "Land at nearest suitable airport." Dat is dus vrij grijs. In principe neem je verschillende factoren in overweging, met veiligheid op nummer n uiteraard, maar daarnaast ook commercile factoren (denk aan passagiers, maintenance, etc). Overigens ben ik niet bekend met de vlucht, het zou ook kunnen dat ze bijvoorbeeld de motor idle hebben laten draaien, of dat er nog een hele andere reden is voor de lagere vlieghoogte. | ||
Thetallguy | maandag 7 september 2015 @ 19:22 | |
En je wil het liefste gewoon terug naar Parijs natuurlijk. Kan je de passagiers zo snel mogelijk in een vervangende kist weer op weg sturen, en heb je je eigen technici om de kist weer zo snel mogelijk op te lappen. Sta je in pak em beet Malaga met een stukke 777 wordt her logistiek allemaal al weer wat lastiger. | ||
Thetallguy | maandag 7 september 2015 @ 22:43 | |
Net een ticket bij Arke geboekt, kan ik nog net met ze vliegen voordat het TUI is | ||
Iemand91 | maandag 7 september 2015 @ 22:49 | |
Airbus van start met productieeerste A330neo
Daar kwam ze dan... https://www.flickr.com/photos/edsardveen/ En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden. Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland. Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing: Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavk, hier te volgen. | ||
Fred | maandag 7 september 2015 @ 22:51 | |
Arke(fly) is altijd al TUI geweest, de ICAO is niet voor niets TFL Waar ga je heen? | ||
Thetallguy | maandag 7 september 2015 @ 22:54 | |
Nu staat er nog groot Arke op de zijkant van de kisten, straks niet meer. Mallorca. | ||
derLudolf | maandag 7 september 2015 @ 22:58 | |
Nou dat is een "aangename" verrassing zeg, met een 737 naar New York | ||
Fred | maandag 7 september 2015 @ 22:58 | |
Over Arke gesproken, de PH-TFK is vandaag naar Brussel gevlogen om een nieuwe stoelindeling te krijgen. Van 307 naar 300 stoelen, gelijk aan de andere 787's in de groep. Star Class verdwijnt Premium Comfort komt er voor terug. Grote vraag is natuurlijk, welke letters pronken aan de buitenzijde als hij terug komt? Arke of TUI? Het toestel wordt in de tussentijd vervangen door de PH-TFM, die op zijn beurt wordt vervangen door de PH-OYI. Voor de meeste short-haul bestemmingen zijn voldoende 737's, op een aantal routes vliegt de I-NEOS mee. | ||
Fred | maandag 7 september 2015 @ 23:03 | |
Arke zal nog wel even blijven staan. Het zijn namelijk geen stickers die ze in een nachtje kunnen vervangen | ||
Fred | maandag 7 september 2015 @ 23:06 | |
Incl. Site seeing in Reykjavik? | ||
buzz1291 | maandag 7 september 2015 @ 23:08 | |
Die directe "KLM" vlucht in een 737 naar Houston was anders prima te doen. Kostte een beetje, maar dan had je ook wat. Bestaat die vlucht eigenlijk nog? | ||
Blistering | maandag 7 september 2015 @ 23:09 | |
Zeker. KLM661 & KLM662, worden alleen niet gevlogen met 737's maar met 747's | ||
Thetallguy | maandag 7 september 2015 @ 23:10 | |
Al een tijdje niet meer. Privatair (de uitvoerende airline) vliegt nu met de 737 voor Scandinavian van Stavanger naar Houston | ||
derLudolf | maandag 7 september 2015 @ 23:16 | |
Dan stapte in in Reykjavik uit, daar. IJsland staat nog wel op het lijstje | ||
Ed_Lamskotelet | dinsdag 8 september 2015 @ 08:45 | |
Een onvoorziene tussenlanding voor transavia. Ging om een medical emergency. Inmiddels weer onderweg. [ Bericht 27% gewijzigd door Ed_Lamskotelet op 08-09-2015 08:52:48 ] | ||
Pinnenmutske | dinsdag 8 september 2015 @ 08:46 | |
eens met de TT. hoewel de Airbus ook goed is | ||
XL | dinsdag 8 september 2015 @ 09:00 | |
Staat voor mij nog wel op het wensenlijstje, met een 737 de plas over. Maar dan wel de business class only directe vlucht new york jfk - london city. | ||
Fred | dinsdag 8 september 2015 @ 09:42 | |
Interessante ontwikkeling: Op 29-9 vlieg ik naar Cuba met Arke en 6-10 weer terug. Gepland was een B787 met Premium Comfort (Want de PH-TFK en PH-TFL worden omgebouwd), maar nu staat er toch weer een configuratie met Star Class... | ||
zlotka | dinsdag 8 september 2015 @ 10:55 | |
Das een A318 Verder lijkt me dat ook wel heel tof ja | ||
Viezze | dinsdag 8 september 2015 @ 11:21 | |
Straks met Turkish Airlines van Schiphol via Istanboel naar Jakarta, iemand ervaringen met die maatschappij? Hoorde er wel goede verhalen over. Laatste stuk in ieder geval 2-4-2 opstelling, heerlijk als je met twee personen bent. | ||
Karstman | dinsdag 8 september 2015 @ 15:56 | |
Een keer met Turkish van Munchen naar Istanboel gevlogen. Met een 737(800?) was prima vlucht, geloof zelfs een maaltijd aan boord. | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 16:01 | |
Turkish Airlines is een top 5 maatschappij, dus daar mag je wel wat van verwachten | ||
donroyco | dinsdag 8 september 2015 @ 16:22 | |
ATR heeft een nieuw logo. | ||
boriq | dinsdag 8 september 2015 @ 16:24 | |
747 van Delta onderweg van Amsterdam naar Detroit is net na een birdstrike weer terug gekeert naar Amsterdamedit: nu veilig geland op de Kaagbaan | ||
donroyco | dinsdag 8 september 2015 @ 16:33 | |
Mooie lus. | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 16:35 | |
Een birdstrike heb je toch vrijwel meteen door? Waarom gaat hij zo ver van schiphol af voor hij terug vliegt? Kan me voorstellen dat hij wat brandstof moet lozen, maar dat doe je dan toch boven zee. | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 16:41 | |
Je kan en mag gewoon doorvliegen naar je eindbestemming (in tegenstelling tot een engine failure op een twee motorig toestel). Dan wordt het dus weer een afweging qua kosten (want eindbestemming heb je waarschijnlijk te weinig brandstof voor), passagiers-opvang, maintenance-mogelijkheden, etc. Dat besluit komt meestal tot stand na een conference call met het thuisfront, die de mogelijkheden en de gevolgen ervan veel beter inzichtelijk hebben dan de vliegers. | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 16:42 | |
Ah, ja dan gaat er wel wat tijd over heen natuurlijk | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 16:47 | |
Klopt En initieel, na de birdstrike, zal je eerst je procedures doorlopen voor het afzetten van de motor. Dan volg je gewoon de vertrekroute, zodat je je niet druk hoeft te maken over seperatie met andere toestellen etc. Daarom zie je dat ze pas na een tijdje van hun route zijn afgeweken (en waarschijnlijk 'wat' fuel gedumpt hebben boven Engeland. Als je hoog genoeg zit is dat toch al lang en breed verdampt en verspreid voor het op de grond is). | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 16:49 | |
Hoezo een mogelijk brandstoftekort? Omdat het vliegtuig met 3 motoren meer verbruikt dan met 4? Of is er een brandstoftank per motor? | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 16:51 | |
Je zal iets meer verbruiken omdat de motoren wat harder moeten werken. Echter, het grootste verlies ontstaat doordat je lager dan je geplande vlieghoogte zal moeten vliegen. | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 16:53 | |
Ze zullen 'm wel hebben laten terugkomen omdat Delta ook op Schiphol onderhoud kan plegen, en indien nodig de passagiers met een andere kist kan vervoeren. | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 16:54 | |
Bedankt voor de uitleg Jij bent zelf piloot of niet? | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 16:55 | |
Jep | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 16:55 | |
Gaaf | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 16:55 | |
Ja dat dacht ik al, de motoren zijn natuurlijk zo aangepast dat ze met zijn vieren op een gunstig 'toerenral' kunnen draaien. Mogen ze met 3 motoren minder hoog of kunnen ze berhaupt niet zo hoog komen? | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 16:56 | |
Ik ben nooit verder gekomen dan en | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 16:58 | |
Je hebt minder vermogen beschikbaar, en daardoor kun je inderdaad niet meer zo hoog komen als met vier motoren. En je vliegt het liefst zo hoog mogelijk, qua efficintie. Daarom merk je ook dat vliegtuigen tijdens lange vluchten af en toe klimmen. De optimale kruishoogte gaat omhoog naarmate je lichter wordt. | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 17:01 | |
Aha, interessant. Het is mij nooit zo opgevallen, maar dat ligt ook aan het feit dan Amsterdam-Sofia mijn langste vlucht is geweest | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 17:12 | |
Achja, FSX met een degelijke addon (PMDG biedt qua systemen een ongelofelijk gedetailleerde 737 en 777 aan) is al een hele kluif hoor Wie weet vlieg je nog wel een keer intercontinentaal, dan moet je er maar eens op letten (al is het in een 777 bijvoorbeeld echt niet te missen als je ergens achter de motoren zit) | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 17:16 | |
Ik heb wel heel wat vluchten gemaakt in de PMDG 747. Voelde me net een echte piloot toen ik alle checklists aan het afwerken was. Maar goed, het blijft een simulator en ik kan mij echt niet voorstellen dat het ook maar in de buurt komt van het echte werk. Wel grote voldoening toen ik de eerste keer een succesvolle vlucht had uitgevoerd met m'n PMDG 747. Van AMS naar LAX | ||
Thetallguy | dinsdag 8 september 2015 @ 17:18 | |
Doe je dan de volledige 11-12 uur achtereen, of doe je 's ochtends de takeoff, dan op autopilot zetten, naar je werk gaan en 's avonds bij terugkomst te landing? (of het stuk op cruisehoogte versneld doen kan ook nog geloof ik) | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 17:19 | |
Wat is PDMG? | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 17:23 | |
Een add on voor FSX. | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 17:24 | |
Zodra ik op kruishoogte zat zette ik de simulation speed vaak wel wat hoger ja Maar voor de rest deed ik alles zelf. https://www.precisionmanuals.com/ PMDG maakt hele realistische vliegtuigen voor FSX/P3D etc. Kosten dan ook al gauw 50/70 dollar per stuk De manual bij mijn 747 heeft ruim 380 blz, dus het is echt een simulator en geen ''spelletje'' | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 17:28 | |
Cool | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 17:39 | |
Qua vliegmodel lijkt het inderdaad niet, maar qua systemen hebben die gasten echt goed werk geleverd. Mening vlieger loopt ter voorbereiding op omscholing in de simulator alvast op een dergelijk product een paar keer door de procedures heen. Autopilot aan, handboeken erbij, prima | ||
Thetallguy | dinsdag 8 september 2015 @ 17:39 | |
Kon dat in het echt ook maar | ||
buzz1291 | dinsdag 8 september 2015 @ 17:41 | |
Ja die vluchten in een wide body naar Houston waren er ook maar ik bedoelde dat KLM vluchtnummer met een 737 full 2-2 business class. Of kende je die niet? | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 17:44 | |
Zeker wel. Ik las je post alleen iets anders | ||
buzz1291 | dinsdag 8 september 2015 @ 17:48 | |
Yep, simpele overstap op IST, uitstekende verzorging aan boord, intercontinentaal vaker een lage bezettingsgraad, dus veel lege stoelen. A330 van Turkish is halen en brengen, soms goed, soms oud en versleten en dan zit zo'n loshangende voetensteun danig in de weg. Entertainment system is niet denderend maar dat zal niet boeiend zijn op een vakantie trip. | ||
NewHorizon | dinsdag 8 september 2015 @ 17:53 | |
Gewoon ouderwets een goed boek, niks mis mee toch | ||
Viezze | dinsdag 8 september 2015 @ 18:20 | |
Thanks Heb een e-reader mee, en het is een nachtvlucht, dus dat komt wel goed | ||
Fred | dinsdag 8 september 2015 @ 19:12 | |
Op Scramble gelezen dat dit niet doorgaat:Heb ik in elk geval star class op de heenweg. Voor de terugweg wordt het nog een verrassing, hoewel volgens Arke ik nog steeds Premium Comfort vlieg.... | ||
Sunri5e | dinsdag 8 september 2015 @ 20:19 | |
| ||
Sunri5e | dinsdag 8 september 2015 @ 20:19 | |
Martinair nieuw leven inblazen? | ||
Sunri5e | dinsdag 8 september 2015 @ 20:21 | |
Een interessant bericht van Scramble:
| ||
Mikey92 | dinsdag 8 september 2015 @ 20:27 | |
Geruchten over alle 787's van Air France naar KLM en alle 350 naar Air France gaan al langer de ronde;) | ||
Sunri5e | dinsdag 8 september 2015 @ 20:31 | |
Dat weet ik. Maar er staat wel meer in dat bericht dan alleen dat. | ||
Mikey92 | dinsdag 8 september 2015 @ 20:35 | |
A330 verhaal was al bekend, 747 verhaal wisselt steeds, sneller/langzamer uitfaseren. 787 routes zijn al langer bekend, maar kan nog wisselen zoals ze al een aantal keer hebben gedaan. | ||
Thetallguy | dinsdag 8 september 2015 @ 20:52 | |
Zal eerder een geheel nieuwe merknaam worden denk ik. | ||
El_Grando101 | dinsdag 8 september 2015 @ 20:58 | |
Hoe groot was het verschil tussen de sim en het echte werk? Ik weet dat ze behoorlijk realistisch zijn maar qua bewegingen en gevoel moet er toch verschil in zitten? Na je rating lijkt me het net alsof je je autorijbewijs net hebt gehaald, je kunt het trucje maar dat is het dan ook. Maar dan heb je wel les gehad in een echte auto. Tuurlijk ken je als je op het echte werk gaat vliegen alle procedures en alles wel maar lijkt me toch behoorlijk imponerend om dan voor de eerste keer in een echte kist te gaan vliegen. Medical gehaald dus eerste solo komt er snel aan. Vandaag weer veel circuitjes gevlogen, zit er nu helemaal in. Wat blijft vliegen toch mooi! | ||
Fred | dinsdag 8 september 2015 @ 21:09 | |
Zou er op de Frans markt naast Aigle Azur, Air Austral, Air Carabes, Corsair International, XL Airways France en Air France natuurlijk nog plek zijn voor een extra speler op de Long-Haul markt in Frankrijk? Een extra speler naast TUI en KLM op de Nederlandse markt lijkt me ook niet echt levensvatbaar. | ||
derLudolf | dinsdag 8 september 2015 @ 21:13 | |
Nou io hoop toch echt dat er een aantal A350's in KLM kleuren komen | ||
Mikey92 | dinsdag 8 september 2015 @ 21:16 | |
Met maar 7 die zouden komen en de vertrekkende 330's zou het niet echt efficint zijn om een subvloot te hebben van 7 kisten tegen een gedeelde vloot van 777/787. Het scheelt nogal een hoop geld. | ||
Iemand91 | dinsdag 8 september 2015 @ 23:37 | |
Dat wordt weer een leuk kerstcadeau. o<:)
In other news; de eerst gebouwde Boeing 747-400 staat op het punt haar allerlaatste commercile vlucht te maken. Begin 1988 rolt N401PW de fabriek in Seattle uit. Op 29 april 1988 maakt het haar eerste vlucht: De eerste 747-400 vlucht; uitgevoerd door dit toestel: Nadat het testprogramma was afgerond werd het omgebouwd voor commercieel gebruik en werd het op 8 december 1989 aan Northwest Airlines geleverd en kreeg het de registratie N661US. Toen deze maatschappij in 2008 fuseerde met Delta Airlines kreeg het de nieuwe livery. Nu na bijna 26 jaar is het voorbij. Op dit moment vliegt ze naar Honolulu. Over ruim 5 uur zal ze terugvliegen naar Atlanta waar het om 06:22 uur plaatselijke tijd zal landen om nooit meer op te stijgen. Op de luchthaven van Atlanta zal ze ontdaan worden van bruikbare onderdelen en omgebouwd worden voor museum gebruikt. In december krijgt ze een nieuwe paintjob en zal ze op een parkeerplaats bij de Delta Flight Museum gezet worden. Op de ochtend van 7 augustus kwam ze voor het laatst naar Schiphol waar ze de rotatie Atlanta - Amsterdam - Detroit uitvoerde. Hier de dag ervoor dat ze de omgekeerde rotatie uitvoerde: | ||
Blistering | dinsdag 8 september 2015 @ 23:44 | |
Helaas de 661 niet mogen spotten, de 662 wel. Ook een oudje | ||
Mikey92 | woensdag 9 september 2015 @ 00:19 | |
De eerste 787 van KLM heeft nog niet eens gevlogen, maar de 2de staat alweer in de final assembly, de PH-BHC. Geen BHB want die is al geregistreerd op een luchtballon. | ||
Houtenbeen | woensdag 9 september 2015 @ 01:34 | |
| ||
Houtenbeen | woensdag 9 september 2015 @ 01:46 | |
| ||
NewHorizon | woensdag 9 september 2015 @ 09:41 | |
Filmpje van slide deployment, evacuatie en brandweer. | ||
Mikey92 | woensdag 9 september 2015 @ 10:05 | |
Die vliegt voorlopig niet of helemaal niet meer... | ||
OEM | woensdag 9 september 2015 @ 10:48 | |
Kist is bijna 17 jaar oud, beschadigde wingbox... het zou me ten zeerste verbazen als die nog gerepareerd gaat worden. | ||
NewHorizon | woensdag 9 september 2015 @ 10:56 | |
Oei | ||
derLudolf | woensdag 9 september 2015 @ 11:08 | |
Die kunnen ze wel afschrijven denk ik... | ||
Iemand91 | woensdag 9 september 2015 @ 12:27 | |
Familie van mij gaat over een 2 uur naar Turkije; op dit moment rollen ze waarschijnlijk met de trein het station van Schiphol binnen. EDIT: Nee dus. Leuke verrassing ook (denk ik); de gebruikelijke 737 is de 767 PH-OYI geworden. Niet dat hen dat ook maar iets kan schelen... [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 09-09-2015 12:36:02 ] | ||
Blistering | woensdag 9 september 2015 @ 12:29 | |
Lijkt mij ook sterk dat ze die nog gaan fixen. | ||
OEM | woensdag 9 september 2015 @ 12:29 | |
BHB, BHD en BHK worden al jaren niet meer gebruikt. Echter, een registratie mag pas na 30 jaar weer hergebruikt worden. Daarom mogen BHB en BHK niet gebruikt worden (2010 en 2006 voor het laatst gebruikt) en BHD wel (1957). | ||
derLudolf | woensdag 9 september 2015 @ 12:47 | |
Weer "brand" in de Schipholtunnel? Zit je in zo'n 767 ook ruimer of maakt dat bij Arme en consorten weinig verschil? | ||
Iemand91 | woensdag 9 september 2015 @ 13:02 | |
Nee, ze zitten in een andere trein dan ik dacht. Lijkt erop van niet. Maar ach; een 767 is weer 'ns wat anders dan een 737 niet waar? | ||
Fred | woensdag 9 september 2015 @ 13:03 | |
Als je Economy of Confort vliegt zit je net zo krap als in een 737. Je zit alleen ruimer in Premium Comfort. | ||
flipsen | woensdag 9 september 2015 @ 13:48 | |
Wat me altijd opvalt bij die blusacties: Ze kunnen toch echt niet richten met die schuimkanonnen ala ze die aanzetten. Ze spuiten mensen echt letterlijk van hun sokken (of van de brommer) | ||
Karstman | woensdag 9 september 2015 @ 14:29 | |
Op 2:35 gaat de straal zo door de open deur de cabine in. Als ik de foto's zo zie misschien niet eens een slecht idee, volgens mij fikte het binnen ook al. | ||
flipsen | woensdag 9 september 2015 @ 15:58 | |
Rare plek trouwens voor brand Het is dus niet de motor. Ook wel link, daar zit toch n van de brandstoftanks? En ik denk dat Boeing ook nog wel wat vragen gaat krijgen over die flapperende en dus niet functionerende slide rechtsachter | ||
JamesBontkraag | woensdag 9 september 2015 @ 17:35 | |
Waarschijnlijk weer een lithium accu die in het ruim gek besloot te doen. | ||
NewHorizon | woensdag 9 september 2015 @ 18:10 | |
Gezagvoerder heeft achteraf wel laten weten dat er sprake is geweest van een 'catastrophic engine failure'. Als er ook nog eens wat wind staat richting de kist zal de warmte vooral daar schade aanrichten. | ||
Viezze | woensdag 9 september 2015 @ 18:27 | |
Ik heb nog nooit met zo'n lage bezettingsgraad gevlogen Mensen lagen over 3/4 stoelen languit te slapen En veel mensen hadden een "tweezits" voor zichzelf. | ||
flipsen | donderdag 10 september 2015 @ 00:05 | |
Hm, dan zou Turkish nog een aardige optie zijn vanuit Buenos Aires naar Amsterdam, ware het niet dat je dan wel rg lang onderweg bent, met niet aansluitende vluchten. | ||
zlotka | donderdag 10 september 2015 @ 10:52 | |
9 Oktober Finnair met de A350 op Schiphol Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841 Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842 Bron | ||
Sunri5e | donderdag 10 september 2015 @ 21:06 | |
Hier zie je de Trans niet vaak | ||
NewHorizon | donderdag 10 september 2015 @ 21:09 | |
Blijven mooie plaatjes | ||
#ANONIEM | donderdag 10 september 2015 @ 21:10 | |
Hoe vliegt hij daar eigenlijk naar toe? met meerdere tussenstops? zou dat wel eens willen zien. | ||
Fred | donderdag 10 september 2015 @ 21:15 | |
Miami Airways vliegt bijvoorbeeld zo: Een andere bekende route is via Sal (Kaapverdische eilanden). Arke heeft zo enkele jaren twee keer per week naar Brazili gevlogen. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 september 2015 @ 21:16 | |
In een 737 ? Dacht dat die de oceaan niet over mocht met passagiers? | ||
#ANONIEM | donderdag 10 september 2015 @ 21:16 | |
Al zou het vanaf daar natuurlijk wel kunnen. | ||
Fred | donderdag 10 september 2015 @ 21:17 | |
Met ETOPS kom je overal met een 737 | ||
Spaardertje | donderdag 10 september 2015 @ 21:17 | |
Jawel, dit mag wel. Er moeten alleen wel aan een aantal dingen worden voldaan om bijvoorbeeld genoeg uitwijkmogelijkheden te hebben etc. | ||
NewHorizon | donderdag 10 september 2015 @ 21:20 | |
ETOPS is wederom het sleutelwoord hier inderdaad En anders zou je helemaal noordelijk kunnen vliegen, voor zo een 'eenmalige' vlucht ook wel te doen. | ||
Iemand91 | donderdag 10 september 2015 @ 21:20 | |
Al een tijdje bekend :
Ja, want het wordt een beetje moeilijk om dat non-stop te doen. Als er geen mogelijkheid is om te stoppen dan wil men voor de nog wel eens brandstoftanks in de cabine plaatsen; zoals deze gloednieuwe 717 voor Hawaiian Airlines vanuit Long Beach naar Hawai gevlogen moest worden: | ||
#ANONIEM | donderdag 10 september 2015 @ 21:21 | |
Lol Dat mag zeker ook wel wat kosten dan | ||
zlotka | donderdag 10 september 2015 @ 21:21 | |
Oeps | ||
NewHorizon | donderdag 10 september 2015 @ 21:22 | |
Ha daar trappen wij niet in Iemand91, dit is duidelijk een chemtrail-vlucht | ||
Fred | donderdag 10 september 2015 @ 21:25 | |
Het is overigens niet of nauwelijks rendabel om met een 737 de oceaan over te steken. Kwa ticketprijs is het niet eens zo'n gekke optie, maar passagiers willen op de een of andere manier niet 2x 5/6 uur in een 737 zitten met nog eens een uur grondtijd. | ||
Mylene | donderdag 10 september 2015 @ 21:27 | |
'It's safe to say I'm finished flying': Hero BA pilot who saved 157 passengers when jet burst into flames reveals he heard loud explosion and fought to keep plane under control after it suddenly ‘veered to the left’ Henkey was due to make return trip to Barbados for his final flight with BA But the 63-year-old has revealed he will not get behind the controls again Pilot was waiting in Vegas to brief investigators before flying home to UK Boeing 777 he was due to fly to Gatwick caught fire on Vegas runway | ||
Iemand91 | donderdag 10 september 2015 @ 21:35 | |
Tja; je moet die kist toch op een manier daar krijgen h. Ach, dit soort info tussendoor zakt nou eenmaal snel weg. Shit, betrapt. | ||
NewHorizon | donderdag 10 september 2015 @ 21:43 | |
Dit soort dingen maak je in principe nooit mee, en dan een week voor je pensioen... Ongelofelijk. | ||
Fred | donderdag 10 september 2015 @ 22:02 | |
Er is nog een filmpje op gedoken: (Schaamteloos van Tweakers geplukt) [ Bericht 37% gewijzigd door Fred op 10-09-2015 22:19:13 ] | ||
derLudolf | donderdag 10 september 2015 @ 22:12 | |
A350 | ||
Sunri5e | vrijdag 11 september 2015 @ 08:14 | |
biertapper | vrijdag 11 september 2015 @ 14:46 | |
Iets te veel regen gevallen op Malaga Airport | ||
Sunri5e | vrijdag 11 september 2015 @ 21:16 | |
JamesBontkraag | vrijdag 11 september 2015 @ 21:51 | |
Deze is echt mooi! | ||
Iemand91 | vrijdag 11 september 2015 @ 22:36 | |
Kom ik net (weer) tegen: N612UA; de Boeing 767-200 van United Airlines. Foto genomen in februari 1993; toestel was ruim 10 jaar oud. Die maand werd het World Trade Center getroffen door een bomaanslag waarbij 6 doden vielen en 1042 gewonden. Ruim 8 jaar later vloog dit vliegtuig in de Zuidelijke toren. Het WTC is op deze foto onder de staart te zien. | ||
Nemephis | zaterdag 12 september 2015 @ 11:52 | |
bron: TheAvionist.com | ||
Fred | zaterdag 12 september 2015 @ 12:11 | |
Met al die incidenten op vliegshows de laatste tijd begin me ergens toch wel af te vragen of de bekwaamheid van monteurs en vliegers nog wel op peil is om veilig met die apparaten te vliegen. | ||
Fred | zaterdag 12 september 2015 @ 13:36 | |
NWS / Dode verstekeling in vliegtuig op Schiphol | ||
Fred | zaterdag 12 september 2015 @ 16:45 | |
De relatie tussen Schiphol en KLM komt volgens mij steeds verder onder druk te staan...
| ||
Mikey92 | zaterdag 12 september 2015 @ 16:56 | |
Hoezo? Volgens het artikel zoeken ze samen naar een compromis, lijkt mij dan juist een normale samenwerking. | ||
Fred | zaterdag 12 september 2015 @ 17:50 | |
KLM liep al eerder te mopperen over de tarieven, ik kan even zo snel geen linkje vinden. En nu is het weer de KLM die vindt dat Schiphol haast moet maken. | ||
Mikey92 | zaterdag 12 september 2015 @ 17:53 | |
Tarieven zijn al naar beneden en volgend jaar nog meer, dus dat zal steeds minder een probleem worden denk ik:) Op zich hebben ze wel gelijk dat die pier eerder klaar moet zijn, had er namelijk al moeten staan, maar het plan werd steeds groter. | ||
Iemand91 | zaterdag 12 september 2015 @ 18:51 | |
De 787 R2-D2™ ANA JET is zojuist in Seattle in een grootste ceremonie naar buiten gerold: | ||
Nemephis | zaterdag 12 september 2015 @ 18:54 | |
Ik vind 'm lelijk.. | ||
Kleffe_Dop | zondag 13 september 2015 @ 00:19 | |
Echt niet mooi inderdaad... | ||
Sunri5e | zondag 13 september 2015 @ 08:50 | |
Ik vind hem wel "iets" hebben. | ||
Nieuwschierig | zondag 13 september 2015 @ 10:24 | |
Een boordschutterskoepeltje | ||
JamesBontkraag | zondag 13 september 2015 @ 10:51 | |
Ik vind hem heel cool! | ||
Iemand91 | zondag 13 september 2015 @ 23:47 | |
G-DOCX op Schiphol, afgelopen augustus. Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways Boeing 737 naar Schiphol. British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's. Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA. Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit; vluchtnummer is mij (nog) onbekend. De laatste vlucht voor de 737 bij BA is op 30 september van en naar Turijn. Let wel; zoals altijd met uitfasering van toestellen is dit alles onder voorbehoud. Dit betekend na ruim 35 jaar het einde voor de 737 bij British Airways. Daarnaast betekend dit ook het einde voor Boeing narrow-bodies bij BA. In juli 1978 plaatste BA 19 nieuwe 737-200's om hun Hawker Siddeley Trident toestellen te vervangen. Vanaf november 1977 kreeg het ervaring met het type door het leasen van enkele toestellen van Transavia. In totaal heeft BA 35 737-200's rechtstreeks bij Boeing besteld. Later kwam hier nog een totaal van 27 orders voor de 737-400 bij. Ook heeft het nog met 737-300's en 737-500's gevlogen. De laatste -200 ging in 2001 uit de vloot. De -300 werd tussen 1988 en 2009 gevlogen en de -500 tussen 1996 en 2009. De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad. De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst. Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan. | ||
Thetallguy | maandag 14 september 2015 @ 09:35 | |
Gelukkig zijn deze er dan nog | ||
Iemand91 | maandag 14 september 2015 @ 11:07 | |
Tja, maar dat is niet echt British Airways en die zul je hier ook niet tegenkomen in de buurt. | ||
Iemand91 | maandag 14 september 2015 @ 13:14 | |
Over A320's gesproken:Nu definitief geworden: Order Wizz Air voor 110 Airbus A321neo’s officieel Daarnaast: Airbus opent A320-assemblagelijn in VS
[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 14-09-2015 13:21:51 ] | ||
Fiorano | maandag 14 september 2015 @ 14:26 | |
Interceptors come and go, but mighty Bear stays for ever. | ||
Sunri5e | maandag 14 september 2015 @ 18:05 | |
Erg mooi | ||
Iemand91 | maandag 14 september 2015 @ 18:17 | |
Qua hard product niet zo goed als de concurrentie (maar dat schijnt ook met de routes te maken te hebben) maar qua design staat het IMHO bovenaan. Vele malen stijlvoller dan die kitch van Emirates. | ||
derLudolf | maandag 14 september 2015 @ 18:21 | |
239 man in een A321NEO? Is die groter dan de CEO dan? Komen de stoelen krapper te staan dan hun huidige vliegtuigen? | ||
inkjet | maandag 14 september 2015 @ 19:17 | |
Tja mensen willen goedkope tickets en dat kan door de kosten per passagier-mijl te verlagen. Dus stoppen de meeste maatschappijen steeds meer mensen in de economy. Aan de andere kant zie je een verluxing van de premium cabins optreden. | ||
Kleffe_Dop | maandag 14 september 2015 @ 19:55 | |
Mee eens, maar het is wel wat je verwacht bij een airline uit die contreien, een hoop nep hout en gouden rommels. | ||
derLudolf | maandag 14 september 2015 @ 20:11 | |
Ja duidelijk, maar nog niet echt een antwoord vind ik. Van 199 naar 239 passagiers doe jr niet door de stoelen dichter opeen te zetten lijkt me Wikipedia geeft die getallen bij een pitch van 71cm dus het vliegtuig zal wel groter worden | ||
buzz1291 | maandag 14 september 2015 @ 20:16 | |
Moet je gewoon doorheen kijken. De service in Business Class is perfect en op een nachtvlucht komt zo'n hoog blonde Roemeense trolly dollie ook nog je bedje opmaken. Krijg je bij BA gegarandeerd niet. | ||
buzz1291 | maandag 14 september 2015 @ 20:20 | |
Alles een paar inch krapper naar 30 max, twee toiletten eruit en je hebt zo 30 seats extra. In een 737-900 kunnen tenslotte ook 215 stoelen in. Vraag niet hoe, maar het kan. | ||
Thetallguy | maandag 14 september 2015 @ 22:23 | |
Configuratie van de deuren wordt ook iets anders. Waar de CEO volledige deuren heeft krijgt de NEO emergency exit 'hatches' boven de vleugels (wat de A319/320 ook heeft) dat scheelt ook weer een paar rijen. | ||
Fred | maandag 14 september 2015 @ 22:29 | |
Klapstoeltjes in het gangpad? | ||
Kleffe_Dop | maandag 14 september 2015 @ 23:22 | |
Dat bedoelde ik er ook mee, je weet gewoon dat je dat kan verwachten bij die airlines. | ||
Kleffe_Dop | maandag 14 september 2015 @ 23:25 | |
En dicht! |