SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Ik geloof er al een tijdje niet meer in. Dit zal wel weer allemaal over Duitsland trekken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:30 schreef aloa het volgende:
De zomer moet wel goed afgesloten worden![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een voortuitblik voor zondag
A level 1 was issued for N-France, Belgium, the Netherlands, N-Germany and the SW Baltic Sea (including surrounding areas) mainly for severe wind gusts, large hail and an isolated tornado threat.
Grappig. Dinsdag begint de herfst, en volgens het KNMI krijgen we dan ook per direct koude en regenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:09 schreef Dven het volgende:
Zomer is keihard terug. Maandag zelfs weer 38 graden op de kaart.
Herst... Begin september is een verkapt woord voor nazomerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Grappig. Dinsdag begint de herfst, en volgens het KNMI krijgen we dan ook per direct koude en regen
Nog geen wolkje aan de lucht gezien vandaag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:08 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het vandaag mooi weer zou worden?
Niet dus. Het is extreem zwaar bewolkt, grauw en koud. Slechts 18 graden
twitter:L1weer twitterde op zaterdag 29-08-2015 om 12:19:20morgen/maandag drukkend warm: morgen 32°, maandag bijna 30° en later onweersbuien. Vanaf dinsdag geen zomerweer: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 reageer retweet
Morgen, overmorgen kut, daarna lekkerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:20 schreef Burner82 het volgende:
twitter:L1weer twitterde op zaterdag 29-08-2015 om 12:19:20morgen/maandag drukkend warm: morgen 32°, maandag bijna 30° en later onweersbuien. Vanaf dinsdag geen zomerweer: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 reageer retweet
In September zijn er vaak perioden met rustig en niet te warm weer met temperaturen veelal tussen 17 en 23 graden en af en toe nog een uitschieter naar boven de 25. Maar dan nog is een week met zomerweer goed mogelijk, zelfs tot in oktober.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Herst... Begin september is een verkapt woord voor nazomerKomt wel weer goed. Is vaak zo dat het in de loop van de maand prima weer wordt omdat er vaak hogedrukgebieden boven zuid/oost Europa ontstaan
Kom iets zuidelijker, hier in Twente een heerlijk zonnige zomerdag!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Grappig. Dinsdag begint de herfst, en volgens het KNMI krijgen we dan ook per direct koude en regen
Ik denk dat de trend deze zomer vooral leipe shit in het (zuid)westen is incl. het normaal zo onweersloze Breda.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:17 schreef marcel-o het volgende:
Zo te zien net als elke keer.
De eerste onweersdag teleurstellend slapjes onweer en wat regen in t westen en de dag er na leipe shit in t oosten.
Maja vannacht onweer dus.
Wordt weer n latertje
Ik gok dat de onweersbui van begin juli toch het extreemste was dit jaar en dat was toch echt in midden-Nederland/Oost-Nederland.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik denk dat de trend deze zomer vooral leipe shit in het (zuid)westen is incl. het normaal zo onweersloze Breda.
Met als voordeel (net als bij warmte in het voorjaar) dat het s'nachts lekker af kan koelenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:07 schreef DemonRage het volgende:
De zomer afsluiten met vuurwerk vind ik wel een goed idee.![]()
[..]
In September zijn er vaak perioden met rustig en niet te warm weer met temperaturen veelal tussen 17 en 23 graden en af en toe nog een uitschieter naar boven de 25. Maar dan nog is een week met zomerweer goed mogelijk, zelfs tot in oktober.
Dit was bijvoorbeeld in 2011 het geval, met de volgende reeks max. temperaturen in Eindhoven:
24-09 22.5°C
25-09 23.1°C
26-09 24.9°C
27-09 22.5°C
28-09 25.0°C
29-09 26.3°C
30-09 25.4°C
01-10 26.8°C
02-10 25.7°C
03-10 26.4°C
Dat is zeker een voordeel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Met als voordeel (net als bij warmte in het voorjaar) dat het s'nachts lekker af kan koelen
Beetje uitleg hierbijquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:28 schreef DemonRage het volgende:
Er drijft een altocumulus-veld over met floccus.
Damn da's een mooie die nadert.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:44 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.opale-sud.com/(...)ebcams_en_temps_reel
Webcam met uitkijk op die supercel op het kanaal.
Holyshitquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:44 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.opale-sud.com/(...)ebcams_en_temps_reel
Webcam met uitkijk op die supercel op het kanaal.
+1!quote:Op zondag 30 augustus 2015 03:35 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben net wakker geworden van het onweermeestal slaap ik erdoorheen.
Ik woon in de buurt van het gele rondje op de kaart hierboven.
Heel klein beetje continue gerommel hier. Wel ontzettend veel flitsen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 03:39 schreef ingee het volgende:
[..]
+1!
Het gaat hier onderlangs, maar
het rommelt en flitst serieus. De honden in de buurt zijn ook wakker.
Waren enorme buien zeg, hemelsbrede bliksems met diepe rollende dreunen, had er tot 2 keer toe mooi uitzicht op, en dat 2 keer in 1 nacht.quote:Op zondag 30 augustus 2015 06:03 schreef zoem het volgende:
Die pit bij zeeland is behoorlijk actief zeg.
twitter:Weerplaza twitterde op zondag 30-08-2015 om 07:09:46Route van zwaarste buien in beeld. Op dit moment 5 forse onweersbuien achter elkaar. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/7vp40j34Cs reageer retweet
Die laatste bui trok hier ook ten noorden langs en dat is misschien ook maar goedquote:Op zondag 30 augustus 2015 08:11 schreef DemonRage het volgende:
Verdomme zeg... de hele nacht (en nog steeds) een trein van onweersbuien die allemaal net ten noorden langs Eindhoven trekken. Hier was het dan al die tijd weerlicht en gerommel in de verte.
Aan de andere kant... sucks voor diegenen die er midden in zitten. Wateroverlast en meerdere inslagen zijn daar een reële optie.
Hier in die bui die rond 07.00 ook hagel 1-2cmtwitter:WBMol twitterde op zondag 30-08-2015 om 08:00:573cm+ hagel ten noord van Eindhoven! @Meteo_Europe @Jantje_ @weermanreinier http://t.co/uUlZhCjnTD reageer retweet
De bovenste gele lijn kan een heel stuk naar onder, alles gaat via Nijmegen Duitsland in.quote:Op zondag 30 augustus 2015 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
We liggen op de route![]()
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op zondag 30-08-2015 om 07:09:46Route van zwaarste buien in beeld. Op dit moment 5 forse onweersbuien achter elkaar. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/7vp40j34Cs reageer retweet
Op 30 graden en mooi zonnetje?quote:
Hier welquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Was beloofd hč? Maar zo ziet het er buiten nog niet zo uit.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:45 schreef Re het volgende:
Amsterdam meldt strak blauw, wanneer gaat het hier omslaan?
Weerdiensten waarschuwen voor gevaarlijk weerquote:In de middag wordt het droger en gaat de zon schijnen. In het zuiden wordt het dan al snel broeierig warm, waarna zondagavond en -nacht nieuwe regen- en onweersbuien ontstaan. Die kunnen tot maandag aanhouden, zodat de kans bestaat op een extra drukke ochtendspits.
denk dat het hier dan wel mee gaat vallen, al is een flinke donderbui altijd wel te waarderen, bewolkt hier nu ineensquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:52 schreef bondage het volgende:
[..]
[..]
Weerdiensten waarschuwen voor gevaarlijk weer
't was er dus zoëen... dan ben ik wel blij idd dattie niet niet recht over me heen kwam. Ben als autobezitter niet zo'n fan van grote hagelstenen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 08:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die laatste bui trok hier ook ten noorden langs en dat is misschien ook maar goed
hagel van 3cm+ schijnbaar
[ afbeelding ]Hier in die bui die rond 07.00 ook hagel 1-2cmtwitter:WBMol twitterde op zondag 30-08-2015 om 08:00:573cm+ hagel ten noord van Eindhoven! @Meteo_Europe @Jantje_ @weermanreinier http://t.co/uUlZhCjnTD reageer retweet
Die hagel kanonnen bleven maar afgaan he. Ik had na een tijd geen ruimte meer op mn mobiel voor meer opnames. Bijna een uur kunnen filmen zo lang bleven beide onweersbuien in beeld.quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:18 schreef Fred0w het volgende:
Wat een onweer vannacht/vanmorgen vroeg.![]()
Eerst rond drie uur, nog met verbazing voor het raam gekeken.
Later rond zes uur wakker geworden van het onweer en hagelkanonnen.
Je zou er depressief van worden. Ik heb echt zo'n hekel aan de herfst en winter...quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:52 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een kut gevoel is dat altijd dat je weet dat de zomer voorbij isVanaf aanstaande week begint de herfst haast en krijgen we weer minstens 7 maanden grauw, nat, koud, donker weer
Dit ja!! Zie er altijd weer tegenop!!quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Je zou er depressief van worden. Ik heb echt zo'n hekel aan de herfst en winter...
In Otterlo is het wel heel warm, blauwe lucht met wat wolkjes. Ga zo maar ijsje halenquote:Op zondag 30 augustus 2015 13:37 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is het warme weer nu dan? En de zon? 22 graden hier nu of zo in Twente en bewolkt!
in Limburg, 30 aangetikt, wees blij met je 22 graden of verhuis naar Limburg, daar hebben we dit kutweer al zeker 15 keer gehad deze zomer.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:37 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is het warme weer nu dan? En de zon? 22 graden hier nu of zo in Twente en bewolkt!
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:52 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een kut gevoel is dat altijd dat je weet dat de zomer voorbij isVanaf aanstaande week begint de herfst haast en krijgen we weer minstens 7 maanden grauw, nat, koud, donker weer
quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.
Weet niet wat jij ziet maar....
[ afbeelding ]
Ik zie lekker weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.
[ afbeelding ]
Vanochtend 100 km gefietst in het gebied rond de bovenste gele lijn (Zwolle - Holten). Geen enkel spatje regen gehad en de laatste 1,5 uur volop zonquote:Op zondag 30 augustus 2015 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
We liggen op de route![]()
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op zondag 30-08-2015 om 07:09:46Route van zwaarste buien in beeld. Op dit moment 5 forse onweersbuien achter elkaar. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/7vp40j34Cs reageer retweet
Het was goed te horen hier, die kanonnen staan in Kapelle hemelsbreed 20km.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die hagel kanonnen bleven maar afgaan he.
Vanochtend was het lekker, toen de buien weggetrokken waren. Nu is het hier ook erg klam.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:47 schreef DemonRage het volgende:
Net een stap buiten gezet: tropisch regenwoudweer... hoge luchtvochtigheid enzo.
md --> Mesoscale discussion. (Mesoscale is ongeveer van 1-500 km). Dus in principe een discussie van het weer op de mesoscale.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:29 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in dat md?
Mesoscale Discussion... een soort herziening van de situatie, omdat er nu meer duidelijkheid is over de weerssituatie dan toen ze het waarschuwingsniveau bepaald hadden.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:29 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in dat md?
Was wel knaak om door te fietsen met onze toestandquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Vanochtend was het lekker, toen de buien weggetrokken waren. Nu is het hier ook erg klam.
Inderdaad ranzig. Alsof je de hele tijd met een klamme warme hoeslaken over je sodemieter loopt.quote:
dauwpunt is een van de dingen waarvan ik snap wat het is maar geen idee van heb wat het voor een invloed heeft op het weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:09 schreef DemonRage het volgende:
Dauwpunt in Ell naar 25°C ?!
Wil nog niet altijd zeggen dat de plek met de beste parameters het heftigste weer krijgt...
Hoog dauwpunt -> Lucht is sneller verzadigd -> Lucht koelt minder makkelijk af, omdat nat -> Lucht houdt warmte dus langer vast, waardoor een deeltje meer energie heeftquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:47 schreef Klonk het volgende:
Owwww, wacht eens even, dauwpunt, spul verdampt, wolken ontstaan maar door het verschil in temperatuur kan dus makkelijk onweer zijn toch?
Rois ga eens weg, ik ben bijna weer in Breda.quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En in dit geval in mijn regio dus ook een warme nacht vergelijkbaar met die we een tijdje terughadden (Juli?) dat het niet echt afkoelde, om het maar eens zacht uit te drukkenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoog dauwpunt -> Lucht is sneller verzadigd -> Lucht koelt minder makkelijk af, omdat nat -> Lucht houdt warmte dus langer vast, waardoor een deeltje meer energie heeft
En een lage luchtvochtigheid op grote hoogte is ook een grote hint, maar ik durf echt niet te zeggen wat dat betekent...
Er ontstaat idd een bui oost van Tilburg/ Hilvarenbeekquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:11 schreef Crazy-M het volgende:
In tilburg begint het nu ook te flitsen
En het flitst echt als een gek. donkere wolk tegen een voor de rest heldere luchtquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:14 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Er ontstaat idd een bui oost van Tilburg/ Hilvarenbeek
Ik zie 'm net verschijnen op de wolkenhoogte-kaart van buienradar.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:14 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Er ontstaat idd een bui oost van Tilburg/ Hilvarenbeek
Nicequote:Op zondag 30 augustus 2015 21:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Ze knallen de lucht in, wat een thermiek !
Flitsen zuid van Rotterdam via cam A16 van Brienenoordbrug. Cam staat op het zuiden:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_45
Alles gaat lekker naar zee toe, en boven land gebeurt er zoals gewoonlijk weer geen reetquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:18 schreef zoem het volgende:
Die lijn boven Zeeland gaat wel heel westelijk
we gaan weer ontploffen Oom_Agent :-)quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Ze knallen de lucht in, wat een thermiek !
Flitsen zuid van Rotterdam via cam A16 van Brienenoordbrug. Cam staat op het zuiden:
http://www.vid.nl/Camera/stream/cam_45
vertel mij wat. Maar er kan wat aankomen hier.....quote:
Haha idd Againzender, the good old times !!quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
we gaan weer ontploffen Oom_Agent :-)
ik hoop het... ik zit er écht op te wachten om eerlijk te zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
vertel mij wat. Maar er kan wat aankomen hier.....
zo is deze reeks ontstaanquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:22 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha idd Againzender, the good old times !!
eigenlijk wel zat regen gehad, de kruipruimte is erg nat nu, maar kom maar even met noodweer hier in Amsterdam. Ik repareer het wel weer.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:23 schreef FANN het volgende:
[..]
ik hoop het... ik zit er écht op te wachten om eerlijk te zijn
Filmen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:27 schreef marcel-o het volgende:
die dingen rollen over de wolken heen![]()
vage shit
pics!!quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:27 schreef marcel-o het volgende:
vage shit
dingen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:27 schreef marcel-o het volgende:
vage shit
idd, ik kijk ook graag deze:quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:31 schreef Toefjes het volgende:
Mooi hoe de rode vlekken elkaar aantrekken op de buienradar
Dank jequote:Op zondag 30 augustus 2015 21:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
idd, ik kijk ook graag deze:
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
Haaks omhoog zou mooi zijn, richting Leidenquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:38 schreef Againzender het volgende:
Zeer benieuwd of dit nog noordelijker trekt.
Lijkt meer dezelfde trekrichting als vannacht / vanmorgen toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:38 schreef Againzender het volgende:
Zeer benieuwd of dit nog noordelijker trekt.
Da's een flink complex idd. Ik zag 'm al eerder op lightningmaps, flink actief ook daar.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:38 schreef Ener-G het volgende:
Kijk Spanje even weggevaagd worden trouwens http://nl.sat24.com/nl/eu/km
toen lag ik te pitten....quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:39 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Lijkt meer dezelfde trekrichting als vannacht / vanmorgen toch?
Ik heb het schild nog even een tandje harder gezet voor ik wegging.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef Rabieluh het volgende:
Maar het ontwijkt Breda mooi, wie kan ik daar de schuld van geven?
Ben ik dus een dagje te vroeg terug naar Breda gegaanquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:44 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb het schild nog even een tandje harder gezet voor ik wegging.
Meanwhile in Zeeland continu geflits en zware dreunen.
regen heb ik niet eens gehad vannacht gezien de regenton.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Amsterdam was ook alleen regen hier.
Ja ik snap ook niet wat er met Breda aan de hand isquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef Rabieluh het volgende:
Maar het ontwijkt Breda mooi, wie kan ik daar de schuld van geven?
quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:49 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet wat er met Breda aan de hand is![]()
[ afbeelding ]
Ik moet nog een uur aan filmpjes van afgelopen nacht en eerder deze maand uitpluizen op wat bruikbaar materiaal voor compilaties.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:49 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben niet zo meer van filmpjes maken maar toch even wat bliksemschichten kunnen filmen. Was een mooie kans. Komt nog veel meer aan
Omdat een lichtshow in het donker beter tot z'n recht komtquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:50 schreef dolf1010 het volgende:
Waarom heeft onweer altijd zo'n kut timing? Ik wil vanacht gewoon slapen hoor, morgen weer vroeg op.
dat heb je met zomeronweer, is vaak 's avonds. Met een MCS vanuit het zuiden bennje de hele nacht bezig.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:50 schreef dolf1010 het volgende:
Waarom heeft onweer altijd zo'n kut timing? Ik wil vanacht gewoon slapen hoor, morgen weer vroeg op.
Bij zo'n uitzonderlijk weer kan me dat geen ruk schelen. Onweer is gaaf. Dan maar met een slaperige kop op het werk verschijnen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:50 schreef dolf1010 het volgende:
Dekking zoeken en bidden!quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:55 schreef Fred0w het volgende:
Die flinke rode pit in Zeeland komt recht op me af
Daar is op het moment een bui met een tophoogte van dik 14 km. Dus dat zal wel hard gaan.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:56 schreef Rabieluh het volgende:
Ik krijg allemaal berichten van hoe extreem het in Zeeland is, daar was ik 3 uur geleden nog. Best kut.
Grappig, 10 km ten oosten van Eindhoven niets te zien of horen...quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:47 schreef Crazy-M het volgende:
https://twitter.com/Emile(...)248519663618/video/1
Filmpje op snelweg naar eindhoven
Als er nog wat ontstaat wat nu over Breda gaat, dan zeker, ik blijf er wel voor op, gewoon weer de wekker zetten net als vannachtquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:59 schreef marcel-o het volgende:
https://www.youtube.com/e(...)video_referrer=watch
deel 2
het lijkt zeer actief inderdaad als ik naar de metingen kijkquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:02 schreef tralalala het volgende:
Gewoon 4 flitsen per seconde ofzo nu.
Nee, eigenlijk niet neequote:Op zondag 30 augustus 2015 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kan het niet meer aanzien, al die onweersbuien daar in het zuiden...als of ze vanmorgen niks hebben gehad!
Echt wel....1 grote lichtshow ten westen van Helmond.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:00 schreef d.k. het volgende:
[..]
Grappig, 10 km ten oosten van Eindhoven niets te zien of horen...
daar heb je wel een puntquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:06 schreef Toefjes het volgende:
De onweersgebieden uit Frankrijk en Nederland lijken te gaan fuseren boven België
hier in Amsterdam wel denk ik. Maar de zaak splitst, even afwachten.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit gaat weer een schampschot van epische proporties worden..
Ik zit nu regio Arnhem.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
hier in Amsterdam wel denk ik. Maar de zaak splitst, even afwachten.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
hier in Amsterdam wel denk ik. Maar de zaak splitst, even afwachten.
Zuid Limburg dito. Alsof er tussen twee wolkenlagen een gordijn naar een Doctor Who-intro is opengeschoven. En aan de andere kant een knoeperd van een maan en boven me de sterren.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:06 schreef Dipstaart het volgende:
Ik zie hier in het uiterste zuid oosten van Brabant gewoon in de verte de flitsen boven de wolken uitkomen.. Sick!
is een riskante buiquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:12 schreef Nattekat het volgende:
Boven Zeeland is een bow aan het ontstaan...
Dan toch echt zonder geluid. En het onweer zit niet boven Eindhoven maar veel verder westelijk. Onweerde het hier maar. Tis stik benauwd.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Echt wel....1 grote lichtshow ten westen van Helmond.
afwachtenquote:
Ik moet zo van de Maasvlakte naar Rotterdam rijdenquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:15 schreef Nattekat het volgende:
Die bui die nu nog voor de Zeeuwse kust hangt gaat straks flink in kracht toenemen, met een beetje mazzel wordt ie nog gevoedt door zijn kleine broertje die nu boven Zeeuws-Vlaanderen hangt.
Leuk voor forcefield-bewoners tussen de Rotterdamse havens en Bodegraven.
Flinke lichtshow inderdaad. Het lijkt er nu op lightningmaps op dat er bij Zeeland een bui wat zuidelijker blijft. Misschien wordt dat de lijn Tilburg, Eindhoven (en Son).quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:15 schreef DemonRage het volgende:
Genoeg weerlicht te zien vanuit Eindhoven richting het noorden.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:14 schreef trabant het volgende:
[..]
Zuid Limburg dito. Alsof er tussen twee wolkenlagen een gordijn naar een Doctor Who-intro is opengeschoven. En aan de andere kant een knoeperd van een maan en boven me de sterren.
Als het goed is, moeten jullie dit nu ook kunnen zien:
https://www.flickr.com/photos/24754830@N03/shares/94mbm4
Exact datquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:14 schreef trabant het volgende:
[..]
Zuid Limburg dito. Alsof er tussen twee wolkenlagen een gordijn naar een Doctor Who-intro is opengeschoven. En aan de andere kant een knoeperd van een maan en boven me de sterren.
Als het goed is, moeten jullie dit nu ook kunnen zien:
https://www.flickr.com/photos/24754830@N03/shares/94mbm4
Misschien een vreemde vraag, maar waarom?quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De nog inactive bui boven Zeeland is het gevaarlijkst. Lang geleden dat ik zulke mooie vormen op Buienradar zag.
Het is bijna een "Kijk daar ligt Breda" plaatje.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De nog inactive bui boven Zeeland is het gevaarlijkst. Lang geleden dat ik zulke mooie vormen op Buienradar zag.
Bow-echo in de maak.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Misschien een vreemde vraag, maar waarom?
Hier ook, maar het begint wel nevelig te wordenquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:15 schreef DemonRage het volgende:
Genoeg weerlicht te zien vanuit Eindhoven richting het noorden.
Hier in Eindhoven ook... 24,1°C en 88% (dauwpunt is 22°C)quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:23 schreef Basekid_NZ het volgende:
In Maastricht is het alleen ontiegelijk warm (25c) en erg vochtig (75%)
Dank voor de link.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bow-echo in de maak.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33204/uitleg-bow-echo/
De Betuwe verzuipt nu waarschijnlijk.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Veel geflits in Veenendaal en prachtig geluid.
Hier Almelo, hoor nog niksquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:29 schreef Koelkastje het volgende:
Grappig
Ik sta in het uiterste puntje van noordoost Twente en ik kan nu al flitsen zien en onweer horen!
15km, allemachtig zeg.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:30 schreef DemonRage het volgende:
In die lijn zitten een paar cellen verborgen met een tophoogte van ruim 15 km!
Nog nergens berichten van grote hagel of windschade?
http://www.buienradar.nl/wolkenhoogte
Ootmarsum, middle of nowherequote:
Nicequote:Op zondag 30 augustus 2015 22:34 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ootmarsum, middle of nowhere! Ik heb zo'n vrij zicht dat bij goed weer almelo te zien is vanaf waar ik sta
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |