De bovenste gele lijn kan een heel stuk naar onder, alles gaat via Nijmegen Duitsland in.quote:Op zondag 30 augustus 2015 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
We liggen op de route![]()
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op zondag 30-08-2015 om 07:09:46Route van zwaarste buien in beeld. Op dit moment 5 forse onweersbuien achter elkaar. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/7vp40j34Cs reageer retweet
Op 30 graden en mooi zonnetje?quote:
Hier welquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Was beloofd hè? Maar zo ziet het er buiten nog niet zo uit.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:45 schreef Re het volgende:
Amsterdam meldt strak blauw, wanneer gaat het hier omslaan?
Weerdiensten waarschuwen voor gevaarlijk weerquote:In de middag wordt het droger en gaat de zon schijnen. In het zuiden wordt het dan al snel broeierig warm, waarna zondagavond en -nacht nieuwe regen- en onweersbuien ontstaan. Die kunnen tot maandag aanhouden, zodat de kans bestaat op een extra drukke ochtendspits.
denk dat het hier dan wel mee gaat vallen, al is een flinke donderbui altijd wel te waarderen, bewolkt hier nu ineensquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:52 schreef bondage het volgende:
[..]
[..]
Weerdiensten waarschuwen voor gevaarlijk weer
't was er dus zoëen... dan ben ik wel blij idd dattie niet niet recht over me heen kwam. Ben als autobezitter niet zo'n fan van grote hagelstenen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 08:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die laatste bui trok hier ook ten noorden langs en dat is misschien ook maar goed
hagel van 3cm+ schijnbaar
[ afbeelding ]Hier in die bui die rond 07.00 ook hagel 1-2cmtwitter:WBMol twitterde op zondag 30-08-2015 om 08:00:573cm+ hagel ten noord van Eindhoven! @Meteo_Europe @Jantje_ @weermanreinier http://t.co/uUlZhCjnTD reageer retweet
Die hagel kanonnen bleven maar afgaan he. Ik had na een tijd geen ruimte meer op mn mobiel voor meer opnames. Bijna een uur kunnen filmen zo lang bleven beide onweersbuien in beeld.quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:18 schreef Fred0w het volgende:
Wat een onweer vannacht/vanmorgen vroeg.![]()
Eerst rond drie uur, nog met verbazing voor het raam gekeken.
Later rond zes uur wakker geworden van het onweer en hagelkanonnen.
Je zou er depressief van worden. Ik heb echt zo'n hekel aan de herfst en winter...quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:52 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een kut gevoel is dat altijd dat je weet dat de zomer voorbij isVanaf aanstaande week begint de herfst haast en krijgen we weer minstens 7 maanden grauw, nat, koud, donker weer
Dit ja!! Zie er altijd weer tegenop!!quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Je zou er depressief van worden. Ik heb echt zo'n hekel aan de herfst en winter...
In Otterlo is het wel heel warm, blauwe lucht met wat wolkjes. Ga zo maar ijsje halenquote:Op zondag 30 augustus 2015 13:37 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is het warme weer nu dan? En de zon? 22 graden hier nu of zo in Twente en bewolkt!
in Limburg, 30 aangetikt, wees blij met je 22 graden of verhuis naar Limburg, daar hebben we dit kutweer al zeker 15 keer gehad deze zomer.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:37 schreef Stefanovich het volgende:
Waar is het warme weer nu dan? En de zon? 22 graden hier nu of zo in Twente en bewolkt!
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:52 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een kut gevoel is dat altijd dat je weet dat de zomer voorbij isVanaf aanstaande week begint de herfst haast en krijgen we weer minstens 7 maanden grauw, nat, koud, donker weer
quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.
Weet niet wat jij ziet maar....
[ afbeelding ]
Ik zie lekker weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zie acceptabel, rustig nazomerweer met temperaturen net onder de 20 graden. Niks mis mee, beter dan vieze 30+ plak. Of zo'n broeidag als vandaag.
[ afbeelding ]
Vanochtend 100 km gefietst in het gebied rond de bovenste gele lijn (Zwolle - Holten). Geen enkel spatje regen gehad en de laatste 1,5 uur volop zonquote:Op zondag 30 augustus 2015 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
We liggen op de route![]()
[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op zondag 30-08-2015 om 07:09:46Route van zwaarste buien in beeld. Op dit moment 5 forse onweersbuien achter elkaar. http://t.co/cjxly6kH46 http://t.co/7vp40j34Cs reageer retweet
Het was goed te horen hier, die kanonnen staan in Kapelle hemelsbreed 20km.quote:Op zondag 30 augustus 2015 13:11 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die hagel kanonnen bleven maar afgaan he.
Vanochtend was het lekker, toen de buien weggetrokken waren. Nu is het hier ook erg klam.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:47 schreef DemonRage het volgende:
Net een stap buiten gezet: tropisch regenwoudweer... hoge luchtvochtigheid enzo.
md --> Mesoscale discussion. (Mesoscale is ongeveer van 1-500 km). Dus in principe een discussie van het weer op de mesoscale.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:29 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in dat md?
Mesoscale Discussion... een soort herziening van de situatie, omdat er nu meer duidelijkheid is over de weerssituatie dan toen ze het waarschuwingsniveau bepaald hadden.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:29 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in dat md?
Was wel knaak om door te fietsen met onze toestandquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Vanochtend was het lekker, toen de buien weggetrokken waren. Nu is het hier ook erg klam.
Inderdaad ranzig. Alsof je de hele tijd met een klamme warme hoeslaken over je sodemieter loopt.quote:
dauwpunt is een van de dingen waarvan ik snap wat het is maar geen idee van heb wat het voor een invloed heeft op het weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:09 schreef DemonRage het volgende:
Dauwpunt in Ell naar 25°C ?!
Wil nog niet altijd zeggen dat de plek met de beste parameters het heftigste weer krijgt...
Hoog dauwpunt -> Lucht is sneller verzadigd -> Lucht koelt minder makkelijk af, omdat nat -> Lucht houdt warmte dus langer vast, waardoor een deeltje meer energie heeftquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:47 schreef Klonk het volgende:
Owwww, wacht eens even, dauwpunt, spul verdampt, wolken ontstaan maar door het verschil in temperatuur kan dus makkelijk onweer zijn toch?
Rois ga eens weg, ik ben bijna weer in Breda.quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:55 schreef roislecxe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En in dit geval in mijn regio dus ook een warme nacht vergelijkbaar met die we een tijdje terughadden (Juli?) dat het niet echt afkoelde, om het maar eens zacht uit te drukkenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoog dauwpunt -> Lucht is sneller verzadigd -> Lucht koelt minder makkelijk af, omdat nat -> Lucht houdt warmte dus langer vast, waardoor een deeltje meer energie heeft
En een lage luchtvochtigheid op grote hoogte is ook een grote hint, maar ik durf echt niet te zeggen wat dat betekent...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |