Ik weet hetquote:Op dinsdag 1 september 2015 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Lidl heeft elke week wel lekker fruit in de aanbieding. Jumbo ook. Scheelt echt. Of je haalt het op de markt.
Fruit is duur klopt..Mineola zijn zo lekkerquote:Op dinsdag 1 september 2015 11:48 schreef FANN het volgende:
Alleen fruit is soms wel duurmaar ja, ik eet het nou eenmaal graag
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
Deze twee komen het beste uit de spaghetti test ...
op nr.1
[ afbeelding ]
op nr. 2
[ afbeelding ]
http://www.radartv.nl/uit(...)-2010/spaghettitest/
Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?
Ah oke,quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?
Nee, als ze allebei goed zijn prof je geen verschil, ik koop ook liever die goedkopere maar
die zijn nou eenmaal altijd al overrijp of half verrot, vandaar
ah... ik zat nog met mijn hoofd bij de avocado'squote:Op dinsdag 1 september 2015 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah oke,
Nee ik bedoel verschil in smaak tussen bijv Gran italia en een goedkoper merk, zoals bijvoorbeeld Plus of AH huismerk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef Godtje het volgende:
BierPils is hartstikke goedkoop. Had je er wel bij kunnen doen.
zou niet moeten kunnen. wel goed gekookt?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze was niet zo heel bijzonder eigenlijk vanavond..... Hoe kan dit!
Het verschil tussen goede goedkope en duurdere spaghetti zit naar mijn mening voor een groot deel in de tolerantie voor net iets te lang koken. Goedkope slaat direct om terwijl duurdere iets langer redelijk lijkt te blijven.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze was niet zo heel bijzonder eigenlijk vanavond..... Hoe kan dit!
Nog betere en goedkopere pasta is uit een blauw zakjes van De Cecco. Iets met typo 00 en Semola di grano duro rimacinata. Moet je alleen wel zelf nog eieren bij stoppen en zelf maken. Nu snap ik ook wel dat niet iedereen daarvoor tijd wil maken, eerlijk gezegd heb ik soms ook gedroogde, maar probeer het eens op een verregende zaterdag. Je krijgt er vanzelf wel wat handigheid in. Koken is vervolgens ook maar 2 minuten ipv 10.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef _Newman_ het volgende:
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is. Ik heb het nog nooit mis gehad. Zelfs bij de Lidl hebben ze goede pasta. Maar ook bij de AH en de hoogvliet en allemaal zit het in een blauw pakje.
[ afbeelding ]
Textuur denk ik eerder. Vind de cecco, barilla of een ander echt italiaans merk altijd iets gummy achtiger. Smaak blijft daardoor beter hangen lijkt wel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?
Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die bovenste heb ik ook altijd.
Oh en gezond eten is helemaal niet duurder dan rotzooi eten. Het is misschien iets meer werk .
Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.
Dr oetker pizza's zijn 12 minuten + 3 minuten voorverwarmen. Patat bakken is ook 15 minuten met opwarmen.
Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.
Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.
En aardig gereedschap scheelt ook.
Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.
Ik heb soms de puf niet om uitgebreid te staan koken, naar de dokter ben ik al geweest,quote:Op woensdag 2 september 2015 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.
Dit doe ik ook, precies dezelfde tactiek. Wat ook helpt is op zondag beslissen wat je in de komende week wilt gaan koken, en dan de boodschappen in één keer halen. Dan ben je netto zo 10~20% goedkoper uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wij halen alles bij de Lidl wat ze hebben, de rest bij een standaardsupermarkt
Ik moet (lees wil, zodat hopelijk al mijn spijsverteringsklachten verdwijen) binnenkort beginnen met glutenvrij eten, dus dan moet ik sowieso alle gerechten vanaf 0 koken. Dat doe ik eigenlijk al, al gebruik ik soms kant-en-klare kruidenmixen of bouillonblokjes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas doen veel mensen dat niet, van wie ook, mijn generatie is al opgegroeid met pakjes, zakjes en blik en ik ben al voorbij de 50.
quote:Op woensdag 2 september 2015 10:57 schreef _Newman_ het volgende:
Toch wel cassave kroepoek he? want gewone kroepoekl is van garnalen gemaakt. Lijkt me niet echt vegetarisch zeg maar....
Even om op de pasta terug te komen, vandaag hadden we dus de pasta delizia gegeten, érg lekkerquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:09 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... ik zat nog met mijn hoofd bij de avocado's![]()
Géén idee want ik heb nog nooit van Gran italia gekocht, die test kwam ik tegen met Googelen![]()
Als het even kan kopen we meestal ''verse pasta'' zal ook wel meevallen dat ''Vers'' maar dat
verkopen ze bijvoorbeeld bij AH in die grote zakken, bij de Landmarkt in pakjes en toevallig hebben
we nu deze liggen maar nog niet geprobeerd, dus géén idee hoe die smaakt![]()
http://www.ah.nl/producte(...)roccoli-peulvruchten
Hoe kom je op het idee dat je problemen met gluten hebt?quote:Op woensdag 2 september 2015 11:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik moet (lees wil, zodat hopelijk al mijn spijsverteringsklachten verdwijen) binnenkort beginnen met glutenvrij eten, dus dan moet ik sowieso alle gerechten vanaf 0 koken. Dat doe ik eigenlijk al, al gebruik ik soms kant-en-klare kruidenmixen of bouillonblokjes.
Met goede producten uit blik of de diepvries (tomaten, bonen en linzen uit blik, groente uit de diepvries) is trouwens niets mis als je het mij vraagt.
Zeker niet. Vooral als je dingen bereidt als soep, of in stoofpotten zijn diepvriesgroenten een goede uitkomst.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:15 schreef JeMoeder het volgende:
Met goede producten uit blik of de diepvries (tomaten, bonen en linzen uit blik, groente uit de diepvries) is trouwens niets mis als je het mij vraagt.
MLD onderzoeken (scan, echo, scopie), chronisch vit D en B12 tekort, sinds april constant verstopt wanneer ik geen oplosbare vezels neem.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe kom je op het idee dat je problemen met gluten hebt?
Probeer eens uit of je wel andere granen dan tarwe verdraagt (rogge, spelt, etc.). Vaak wordt een tarwe-allergie aangezien voor glutenproblematiek. Je leven is een stuk makkelijker als je alleen tarwe hoeft te vermijden.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
MLD onderzoeken (scan, echo, scopie), chronisch vit D en B12 tekort, sinds april constant verstopt wanneer ik geen oplosbare vezels neem.
Bloedonderzoek wees niets uit, helaas geeft dat maar voor een zeer klein percentage de diagnose. Ik heb nog geen zin in een maagonderzoek (dunne darm), en de huisarts gaat in mijn redenatie mee.
Ik heb trouwens al sinds mijn 16e constante darm problemen en ook gediagnosticeerd met PDS. Die darmproblemen waren altijd het overgestelde van een verstopping, tot enkele maanden geleden...
Spelt is een tarwe en heeft een hoog glutengehaltequote:Op woensdag 2 september 2015 23:27 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Probeer eens uit of je wel andere granen dan tarwe verdraagt (rogge, spelt, etc.). Vaak wordt een tarwe-allergie aangezien voor glutenproblematiek. Je leven is een stuk makkelijker als je alleen tarwe hoeft te vermijden.
Al is de samenstelling van de gluten anders, het moet inderdaad gemeden worden:quote:Op donderdag 3 september 2015 06:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Spelt is een tarwe en heeft een hoog glutengehalte
Deze producten en afgeleiden daarvan moeten door iemand met coeliakie uit het dieet gehaald worden.quote:Gluten is een eiwit dat van nature voorkomt in tarwe, rogge, gerst, spelt en khorasan tarwe
Ik vermijd de tarwe, rogge en gerst, niet voor de gluten, maar voor de fructanen (koolhydraat type). Spelt is fructaan arm, dus dat mag wel. Heb laatst lasagne gedraaid van gewone speltbloem en dat is toch nog lekkerder dan die droge pasta's.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:27 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Probeer eens uit of je wel andere granen dan tarwe verdraagt (rogge, spelt, etc.). Vaak wordt een tarwe-allergie aangezien voor glutenproblematiek. Je leven is een stuk makkelijker als je alleen tarwe hoeft te vermijden.
Pasta uit grijze verpakkingen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Even om op de pasta terug te komen, vandaag hadden we dus de pasta delizia gegeten, érg lekker
pasta, de groente die erin zitten proef je trouwens hélemaal niets van![]()
Maar met de zelfgemaakte Spaghettisaus waar al van alles in zat was dat ook niet nodig..
en de verpakking was dus niet blauw![]()
[ afbeelding ]
reageer dan gewoon niet lulloquote:Op donderdag 3 september 2015 13:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Pasta uit grijze verpakkingen.
Ja ik vond het echt een leuk garpje lig helemaal dubbelgevouwen onder de tafel te schuddenbuiken hahahaquote:
topic niet gevolgd ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2015 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt een leuk garpje lig helemaal dubbelgevouwen onder de tafel te schuddenbuiken hahaha
Ik ben bang van nietquote:Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk dat ongezond eten stukken duurder is.
Ik bedoel meer de lui die elke dag langs de Mac Drive gaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet![]()
20 Frikandellen voor 1,99 euro
http://www.aldi.nl/aldi_frikandellen_11351_11137_401_3655.html
Ah.... Mac Donald is best duur geloof ik, als je tenminste een ''hele maaltijd'' neemt,quote:Op donderdag 3 september 2015 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de lui die elke dag langs de Mac Drive gaan.
En de uiteindelijke doktersrekeningen.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef _Newman_ het volgende:
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is. Ik heb het nog nooit mis gehad. Zelfs bij de Lidl hebben ze goede pasta. Maar ook bij de AH en de hoogvliet en allemaal zit het in een blauw pakje.
[ afbeelding ]
shoarma gewoon zelf wokken met groentenquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:48 schreef Red_85 het volgende:
Als mensen naar marqt gaan ipv de markt en naar AH ipv de turk, dan is het gezondere eten duurder.
Mijn tip naast die van Piet zn seizoensgroente: de turk. Die bij mij haalt prima spul uit (zoveel mogelijk) de omliggende polders direct bij de boer vandaan en verkoop het los. Geen geklooi met standaard verpakkingen, per stuk verpakte paprika's en komkommers in plastic condooms.
Gezonder, milieuvriendelijker en goedkoper. In m'n eentje heb ik nooit hoger dan 17,50 a 20,- per week aan verse groente en fruit. Staat nog een bak met olijven in het midden ook.
En ik houd mij totaal niet in daar.
[..]
Nog betere en goedkopere pasta is uit een blauw zakjes van De Cecco. Iets met typo 00 en Semola di grano duro rimacinata. Moet je alleen wel zelf nog eieren bij stoppen en zelf maken. Nu snap ik ook wel dat niet iedereen daarvoor tijd wil maken, eerlijk gezegd heb ik soms ook gedroogde, maar probeer het eens op een verregende zaterdag. Je krijgt er vanzelf wel wat handigheid in. Koken is vervolgens ook maar 2 minuten ipv 10.
Eieren kan je vervolgens ook bij een boer uit je naburige polder wegtrekken. Boven AMS hoef je maar even van de snelweg af en je komt er zo 2 tegen.
En ja, ook blijven de specialiteiten lastig.
[..]
Textuur denk ik eerder. Vind de cecco, barilla of een ander echt italiaans merk altijd iets gummy achtiger. Smaak blijft daardoor beter hangen lijkt wel.
Grande italia is denk ik meer gebasseerd op de libelle smaak.
Ja dat is het ook, maar ook wel goed kijken naar hoe het eruit ziet. Ja kan het meestal zo al zien dat het goede pasta is, ziet er veel mooier en dikker uit.quote:
Ah kijk eens, ik was vandaag ietsjes duurder uit want had rode besjes gekocht van ¤4 en een blok spek van rond de 8 euro ofzo. Normaal koop ik vlees bij slager, maar had ik geen zin meer in vandaagquote:Op donderdag 3 september 2015 14:35 schreef Rodulf het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik was net 29 euro kwijt voor 6 dagen eten. Weet niet precies hoe het komt dat ik deze keer minder kwijt was. Heb sowieso geen aardbeien gekocht want die dingen bederven telkens zo snel. Verder wel gewoon vlees (kip, tartaar, biefstuk). Dat ik bezig ben met afvallen zal er ook mee te maken hebben.
Ik had dit keer geen fruit gekocht dus dat scheelt idd met geld. Denk dat ik volgende week wel effe langs de fruitwinkel ga. Betaal je iets meer maar het fruit is daar veel beter.quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah kijk eens, ik was vandaag ietsjes duurder uit want had rode besjes gekocht van ¤4 en een blok spek van rond de 8 euro ofzo. Normaal koop ik vlees bij slager, maar had ik geen zin meer in vandaag
Zit wel kalk in het leiding waterquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:08 schreef FANN het volgende:
Water uit de kraan is nóg goedkoperen gezonder ook
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |