Ik weet hetquote:Op dinsdag 1 september 2015 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Lidl heeft elke week wel lekker fruit in de aanbieding. Jumbo ook. Scheelt echt. Of je haalt het op de markt.
Fruit is duur klopt..Mineola zijn zo lekkerquote:Op dinsdag 1 september 2015 11:48 schreef FANN het volgende:
Alleen fruit is soms wel duurmaar ja, ik eet het nou eenmaal graag
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
Deze twee komen het beste uit de spaghetti test ...
op nr.1
[ afbeelding ]
op nr. 2
[ afbeelding ]
http://www.radartv.nl/uit(...)-2010/spaghettitest/
Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?
Ah oke,quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?
Nee, als ze allebei goed zijn prof je geen verschil, ik koop ook liever die goedkopere maar
die zijn nou eenmaal altijd al overrijp of half verrot, vandaar
ah... ik zat nog met mijn hoofd bij de avocado'squote:Op dinsdag 1 september 2015 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah oke,
Nee ik bedoel verschil in smaak tussen bijv Gran italia en een goedkoper merk, zoals bijvoorbeeld Plus of AH huismerk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef Godtje het volgende:
BierPils is hartstikke goedkoop. Had je er wel bij kunnen doen.
zou niet moeten kunnen. wel goed gekookt?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze was niet zo heel bijzonder eigenlijk vanavond..... Hoe kan dit!
Het verschil tussen goede goedkope en duurdere spaghetti zit naar mijn mening voor een groot deel in de tolerantie voor net iets te lang koken. Goedkope slaat direct om terwijl duurdere iets langer redelijk lijkt te blijven.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Deze was niet zo heel bijzonder eigenlijk vanavond..... Hoe kan dit!
Nog betere en goedkopere pasta is uit een blauw zakjes van De Cecco. Iets met typo 00 en Semola di grano duro rimacinata. Moet je alleen wel zelf nog eieren bij stoppen en zelf maken. Nu snap ik ook wel dat niet iedereen daarvoor tijd wil maken, eerlijk gezegd heb ik soms ook gedroogde, maar probeer het eens op een verregende zaterdag. Je krijgt er vanzelf wel wat handigheid in. Koken is vervolgens ook maar 2 minuten ipv 10.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef _Newman_ het volgende:
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is. Ik heb het nog nooit mis gehad. Zelfs bij de Lidl hebben ze goede pasta. Maar ook bij de AH en de hoogvliet en allemaal zit het in een blauw pakje.
[ afbeelding ]
Textuur denk ik eerder. Vind de cecco, barilla of een ander echt italiaans merk altijd iets gummy achtiger. Smaak blijft daardoor beter hangen lijkt wel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?
Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die bovenste heb ik ook altijd.
Oh en gezond eten is helemaal niet duurder dan rotzooi eten. Het is misschien iets meer werk .
Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.
Dr oetker pizza's zijn 12 minuten + 3 minuten voorverwarmen. Patat bakken is ook 15 minuten met opwarmen.
Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.
Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.
En aardig gereedschap scheelt ook.
Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.
Ik heb soms de puf niet om uitgebreid te staan koken, naar de dokter ben ik al geweest,quote:Op woensdag 2 september 2015 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.
Dit doe ik ook, precies dezelfde tactiek. Wat ook helpt is op zondag beslissen wat je in de komende week wilt gaan koken, en dan de boodschappen in één keer halen. Dan ben je netto zo 10~20% goedkoper uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wij halen alles bij de Lidl wat ze hebben, de rest bij een standaardsupermarkt
Ik moet (lees wil, zodat hopelijk al mijn spijsverteringsklachten verdwijen) binnenkort beginnen met glutenvrij eten, dus dan moet ik sowieso alle gerechten vanaf 0 koken. Dat doe ik eigenlijk al, al gebruik ik soms kant-en-klare kruidenmixen of bouillonblokjes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas doen veel mensen dat niet, van wie ook, mijn generatie is al opgegroeid met pakjes, zakjes en blik en ik ben al voorbij de 50.
quote:Op woensdag 2 september 2015 10:57 schreef _Newman_ het volgende:
Toch wel cassave kroepoek he? want gewone kroepoekl is van garnalen gemaakt. Lijkt me niet echt vegetarisch zeg maar....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |