abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155729904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De Lidl heeft elke week wel lekker fruit in de aanbieding. Jumbo ook. Scheelt echt. Of je haalt het op de markt.
Ik weet het :Y als het seizoen er is zijn de aardbeien gelukkig ook niet duur, maar advocado's
en dat soort dingen blijven over het algemeen nou eenmaal duurder dan appels bijvoorbeeld en
ik kan nu eenmaal niet altijd naar de markt .... da's wel jammer, zou véél schelen inderdaad :Y
pi_155729939
Bij Jumbo is ook wel veel te krijgen gelukkig O+ alleen de avocado's die daar liggen
zijn half verrot :D je hebt ook wel verpakte, biologische die zijn beter maar duuuuuuuuuuuuuuur...
maar ik koop die dan toch maar :P
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:08:28 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_155732675
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:48 schreef FANN het volgende:

Alleen fruit is soms wel duur :@ maar ja, ik eet het nou eenmaal graag :P
Fruit is duur klopt..Mineola zijn zo lekker :9 maar wel prijzig ik koop ze bij de groentenboer aan de kar.
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:44:41 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155734542
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:41 schreef FANN het volgende:
Deze twee komen het beste uit de spaghetti test ...

op nr.1

[ afbeelding ]

op nr. 2

[ afbeelding ]

http://www.radartv.nl/uit(...)-2010/spaghettitest/
Zit er nu echt veel verschil in qua smaak? Of gaat het vooral om textuur?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155735182
Als je weinig geld hebt, dan is fruit eten in het seizoen altijd handiger. Tropisch fruit alleen in de aanbieding kopen.
Ook weten hoe je dingen moet bewaren kan enorm helpen. Veel fruit wordt er niet beter op in de koelkast.
pi_155737924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?

Nee, als ze allebei goed zijn prof je geen verschil, ik koop ook liever die goedkopere maar
die zijn nou eenmaal altijd al overrijp of half verrot, vandaar :+
pi_155740070
Patatten zijn redelijk goedkoop.
Ура для россии
  dinsdag 1 september 2015 @ 19:53:50 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155740689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Bedoel je Biologisch of niet Biologisch?

Nee, als ze allebei goed zijn prof je geen verschil, ik koop ook liever die goedkopere maar
die zijn nou eenmaal altijd al overrijp of half verrot, vandaar :+
Ah oke,
Nee ik bedoel verschil in smaak tussen bijv Gran italia en een goedkoper merk, zoals bijvoorbeeld Plus of AH huismerk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155740799

Deze was niet zo heel bijzonder eigenlijk vanavond..... Hoe kan dit!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_155741151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 19:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ah oke,
Nee ik bedoel verschil in smaak tussen bijv Gran italia en een goedkoper merk, zoals bijvoorbeeld Plus of AH huismerk.
ah... ik zat nog met mijn hoofd bij de avocado's :D

Géén idee want ik heb nog nooit van Gran italia gekocht, die test kwam ik tegen met Googelen :+

Als het even kan kopen we meestal ''verse pasta'' zal ook wel meevallen dat ''Vers'' maar dat
verkopen ze bijvoorbeeld bij AH in die grote zakken, bij de Landmarkt in pakjes en toevallig hebben
we nu deze liggen maar nog niet geprobeerd, dus géén idee hoe die smaakt :P

http://www.ah.nl/producte(...)roccoli-peulvruchten
pi_155743567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef Godtje het volgende:
BierPils is hartstikke goedkoop. Had je er wel bij kunnen doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155745352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Water uit de kraan is nóg goedkoper :+ en gezonder ook :P
pi_155745856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

zou niet moeten kunnen. wel goed gekookt?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_155746427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 19:57 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

Het verschil tussen goede goedkope en duurdere spaghetti zit naar mijn mening voor een groot deel in de tolerantie voor net iets te lang koken. Goedkope slaat direct om terwijl duurdere iets langer redelijk lijkt te blijven.
pi_155747221
Als mensen naar marqt gaan ipv de markt en naar AH ipv de turk, dan is het gezondere eten duurder.
Mijn tip naast die van Piet zn seizoensgroente: de turk. Die bij mij haalt prima spul uit (zoveel mogelijk) de omliggende polders direct bij de boer vandaan en verkoop het los. Geen geklooi met standaard verpakkingen, per stuk verpakte paprika's en komkommers in plastic condooms.

Gezonder, milieuvriendelijker en goedkoper. In m'n eentje heb ik nooit hoger dan 17,50 a 20,- per week aan verse groente en fruit. Staat nog een bak met olijven in het midden ook.
En ik houd mij totaal niet in daar.

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:57 schreef _Newman_ het volgende:
Oh ja en voor pasta houd ik meestal de stelregel aan dat als het in een blauw pakje zit en duur is dat het dan goede kwaliteit is. Ik heb het nog nooit mis gehad. Zelfs bij de Lidl hebben ze goede pasta. Maar ook bij de AH en de hoogvliet en allemaal zit het in een blauw pakje.

[ afbeelding ]
Nog betere en goedkopere pasta is uit een blauw zakjes van De Cecco. Iets met typo 00 en Semola di grano duro rimacinata. Moet je alleen wel zelf nog eieren bij stoppen en zelf maken. Nu snap ik ook wel dat niet iedereen daarvoor tijd wil maken, eerlijk gezegd heb ik soms ook gedroogde, maar probeer het eens op een verregende zaterdag. Je krijgt er vanzelf wel wat handigheid in. Koken is vervolgens ook maar 2 minuten ipv 10.
Eieren kan je vervolgens ook bij een boer uit je naburige polder wegtrekken. Boven AMS hoef je maar even van de snelweg af en je komt er zo 2 tegen.

En ja, ook blijven de specialiteiten lastig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Textuur denk ik eerder. Vind de cecco, barilla of een ander echt italiaans merk altijd iets gummy achtiger. Smaak blijft daardoor beter hangen lijkt wel.

Grande italia is denk ik meer gebasseerd op de libelle smaak.

[ Bericht 14% gewijzigd door Red_85 op 01-09-2015 22:57:07 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155747449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die bovenste heb ik ook altijd.
Oh en gezond eten is helemaal niet duurder dan rotzooi eten. Het is misschien iets meer werk .
Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.

Dr oetker pizza's zijn 12 minuten + 3 minuten voorverwarmen. Patat bakken is ook 15 minuten met opwarmen. Shoarma halen is 20 minuten in de rij staan.
1947-2016
pi_155747564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Met roerbakken bijvoorbeeld. Kan binnen 10 minuten een gezond bord met eten op tafel zetten. Zonder voorgesneden zakjes overigens, inclusief eigen gemaakt woksausje.

Dr oetker pizza's zijn 12 minuten + 3 minuten voorverwarmen. Patat bakken is ook 15 minuten met opwarmen.
Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.
pi_155747705
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja dat lukt mij ook prima en dus is het niet moeilijk om gezonder én goedkoper te eten.
Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.
En aardig gereedschap scheelt ook.
1947-2016
pi_155747803
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je moet het ook een beetje leuk gaan vinden denk ik. Beetje interesse in hebben.
En aardig gereedschap scheelt ook.
Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.
pi_155749214
Ik vind zelfgemaakte pasta dus inderdaad echt ontzettend lekker, maar wat een gedoe zeg. Ik ben er meestal heel lang mee bezig maar toen zag ik jamie oliver hoe je pasta kan maken zonder pasta machine....

Toen dacht ik wtf, waarom duurt het bij mij altijd zo lang ls het ook in 10 minuten kan blijkbaar....
Het duurt bij mij echt veel langer altijd... Ik ben er niet handig in.

Overigens is het beste een combinatie van typo 00 tenero (zachte tarwe) en grano duro (harde durum tarwe). Ik weet aleen de verhoudingen niet precies meer. Maar volgens mij was het iets van 2/3 typo 00 en 1/3 grano duro ofzoiets.

Meestal als ik verse pasta wil koop ik het uit de koeling in de supermarkt maar dat is helemaal niet zo lekker als zelf vers maken en het is duur dus ik koop dat alleen als het in de aanbieding is.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Newman_ op 02-09-2015 00:21:08 ]
pi_155752845
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Idd. Een beetje moeite doen. Ik heb vaak het idee dat mensen uit luiheid rommel eten. Je moet natuurlijk hakken snijden en koken en daar hebben sommige mensen gewoon geen zin in.
Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.
1947-2016
pi_155753030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Snap ik dus niet echt he, uit luiheid. Je voeding is een belangrijk, hoe jong of oud je ook bent. Ga je daar als een idioot mee om, dan vraag je zelf om een bezoek aan de dokter.
Ik heb soms de puf niet om uitgebreid te staan koken, naar de dokter ben ik al geweest,
dus dat hoef ik niet meer te doen, de oorzaak weet ik ook wel :P maar dan nóg kan je
met bami + bamigroentepakket en desnoods dan maar een zakje met bamimix snel en
makkelijk een redelijk gezonde maaltijd bereiden, ik ben Vegetarisch dus vlees doe
ik er dan niet in, maar een gebakken eitje er bovenop en wat kroepoek erbij dás óók
lekker ....
pi_155753999
Toch wel cassave kroepoek he? want gewone kroepoekl is van garnalen gemaakt. Lijkt me niet echt vegetarisch zeg maar....
  Redactie Frontpage woensdag 2 september 2015 @ 11:15:50 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_155754322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wij halen alles bij de Lidl wat ze hebben, de rest bij een standaardsupermarkt :)
Dit doe ik ook, precies dezelfde tactiek. Wat ook helpt is op zondag beslissen wat je in de komende week wilt gaan koken, en dan de boodschappen in één keer halen. Dan ben je netto zo 10~20% goedkoper uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Helaas doen veel mensen dat niet, van wie ook, mijn generatie is al opgegroeid met pakjes, zakjes en blik en ik ben al voorbij de 50.
Ik moet (lees wil, zodat hopelijk al mijn spijsverteringsklachten verdwijen) binnenkort beginnen met glutenvrij eten, dus dan moet ik sowieso alle gerechten vanaf 0 koken. Dat doe ik eigenlijk al, al gebruik ik soms kant-en-klare kruidenmixen of bouillonblokjes.

Met goede producten uit blik of de diepvries (tomaten, bonen en linzen uit blik, groente uit de diepvries) is trouwens niets mis als je het mij vraagt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_155754750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:57 schreef _Newman_ het volgende:
Toch wel cassave kroepoek he? want gewone kroepoekl is van garnalen gemaakt. Lijkt me niet echt vegetarisch zeg maar....
:D :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')