Bron?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:59 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat moet wel.
- op een afbuigende voorrangsweg moet je richting aangeven wanneer je afslaat net als op een normale kruising.
- de skeeleraar moet voorrang verlenen want de auto rijdt op een voorrangsweg die weliswaar de bocht om gaat. Maar rechtdoor op dezelfde weg geldt hier niet.
Je moet als bestuurder kenbaar maken in welke richting je je gaat begeven, toch?quote:
Als je de weg volgt (met de bocht mee naar links in dit geval) hoeft dat niet. Het is wel zo netjes om het te doen, dan weet iedereen wat je gaat doen, maar het is niet verplicht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet als bestuurder kenbaar maken in welke richting je je gaat begeven, toch?
Als reeds gezegd, juist het feit dat dat onderbord er staat geeft aan dat het niet dezelfde weg is!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:27 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, hij bevindt zich niet op dezelfde weg. Het bord 'afbuigende voorrangsweg' vertelt je dat.
Dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
Als je dit niet snapt zou ik lekker in de achtertuin blijven skeeleren.
In principe is dat bord idd overbodig, want je kunt het aan de markeringen op de wegen zien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:34 schreef ambertje90 het volgende:
Als reeds gezegd, juist het feit dat dat onderbord er staat geeft aan dat het niet dezelfde weg is!
Was dat immers wel het geval was het onderbord overbodig.
precies, en juist omdat het niet dezelfde weg is, hoeft de automobilist de skeelerpersoon niet voor te laten gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Als reeds gezegd, juist het feit dat dat onderbord er staat geeft aan dat het niet dezelfde weg is!
Was dat immers wel het geval was het onderbord overbodig.
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:38 schreef ambertje90 het volgende:
De skeeleraar zit wel op dezelfde weg.
De loop van de voorrang is anders dan de loop van de weg. Links is dus een andere weg
Nee. Sorry, maar nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:38 schreef ambertje90 het volgende:
De skeeleraar zit wel op dezelfde weg.
De loop van de voorrang is anders dan de loop van de weg. Links is dus een andere weg
ik wees je alleen op t feit dat voetgangers OOK voorrang hebben bij rechtdoor op dezelfde weg, wat jij ontkendequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Alleen in dit geval gaan ze niet rechtdoor op dezelfde weg. De auto slaat ook niet af maar volgt de voorrangsweg.
Ze hebben geen voorrang, maar je moet ze voor laten gaanquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik wees je alleen op t feit dat voetgangers OOK voorrang hebben bij rechtdoor op dezelfde weg, wat jij ontkendeging mij niet om dit geval
mooi plaatjequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
"De fietser rijdt op de afbuigende voorrangsweg en de blauwe auto en de voetganger moeten de fietser voor laten gaan."
http://www.gratistheorie.nl/auto/theorie/voorrang/afbuigen.html
Ik wil eerst weten wat ik gewonnen heb.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:05 schreef mergbot het volgende:
maar ik denk dat wel een slotje kan op deze troll
Ja en er circuleert ook een verjo plaatje waarbij een motorrijder voor zou mogen op een voetganger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[ afbeelding ]
"De fietser rijdt op de afbuigende voorrangsweg en de blauwe auto en de voetganger moeten de fietser voor laten gaan."
http://www.gratistheorie.nl/auto/theorie/voorrang/afbuigen.html
Maar dat is inherent aan het CBR. Die geloven ook nog steeds dat je met een parkeerverbod zonder "uitgezonderd in de vakken" bordje erbij niet in de vakken mag staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef ambertje90 het volgende:
Dat zijn dezelfde boeken die denken dat een parkeerverbod ook in de berm geldt, toch?
Wat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:07 schreef ambertje90 het volgende:
Maar goed, zin in een nieuwe?
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Diezelfde skeeleraar rijdt hier op het fietspad. Jij wil rechtsaf door groen de A20 op, skeeleraar wil rechtdoor door het rode fietslicht. Wie gaat voor?
Diegene met groen licht. Want je mag niet door rood (ook de skeelerpersoon niet, want door rood oversteken is onveilig).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:07 schreef ambertje90 het volgende:
Diezelfde skeeleraar rijdt hier op het fietspad. Jij wil rechtsaf door groen de A20 op, skeeleraar wil rechtdoor door het rode fietslicht. Wie gaat voor?
Je hoort me wel. Verkeerslicht staat op rood, afbeelding van een fietsje erin.quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:18 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hoort me wel. Verkeerslicht staat op rood, afbeelding van een fietsje erin.
Maar er staan ook haaientanden voor dat fietspad, dus wie gaat er voor? De skeeleraar op het fietspad die door rood gaat, of de automobilist die door groen rijdt.
En, oh, als je je afvraagt waarom ik eenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:18 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hoort me wel. Verkeerslicht staat op rood, afbeelding van een fietsje erin.
Maar er staan ook haaientanden voor dat fietspad, dus wie gaat er voor? De skeeleraar op het fietspad die door rood gaat, of de automobilist die door groen rijdt.
Ik zou een "okee, jullie hebben gelijk"-post wel op prijs stellen, eigenlijk.quote:
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:29 schreef zarGon het volgende:
Verkeerslichten staan hoger in de hiërarchie dan wegmarkeringen (in dit geval haaientanden).
Ja man, dat heb jij echt goed begrepen uit mijn post. Ik begin als een debiel te rijden met mijn auto, omdat het verkeerslicht voor fietsers op groen gegaan is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?
Hoe wist je dat?!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ssssttt, zo wordt het wel erg makkelijk!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Voetgangers. En die moeten voorzichtigheid betrachten bij het oversteken en mogen dus niet door rood.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Ben je nou echt serieus of wat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90.
En jij vraagt nu wie er voorrang heeft of zo, ondanks het groene en het rode licht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef ambertje90 het volgende:
Voor de vorm wil ik best nog een pijl in het groene verkeerslicht voor de automobiist stellen hoor. Dat verandert niets aan de zaak. Sterker nog, die staat er: https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
De skeelerpersoon steekt daar gewoon een weg over en heeft zich te houden aan de richtlijnen uit het verdrag van Wenen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef ambertje90 het volgende:
Maar gaan op basis van RVV 18 wel voor.
Het is toch hetzelfde, het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?quote:
quote:
quote:
Kom op, dit is briljant.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Er staat dat het vanaf donderdag 18:00 verboden is in verband met markt. Maar die was er dus niet want dat is op vrijdag.
Nee, want op jouw voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's rood; op haar voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's groen. Los van de kruisende wegen in haar voorbeeld.quote:
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:11 schreef zarGon het volgende:
Dik voorrangsbord en zelfs haaientanden, en dan toch nog...
Damn.
Ja dat vond ik ook wel!quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?
En nog steeds niemand?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:51 schreef zarGon het volgende:
de verkeerslichten voor fietsers voor fietsers?
nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:22 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.
Het zelfde zie je vaak bij rotondes. Bijvoorbeeld hier: https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Als je hier met de auto afslaat hoef je niet te stoppen voor fietsers, maar moet je wel stoppen voor voetgangers.
Het plaatje op het verkeerslicht doet niet ter zake voor voetgangers. Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.quote:
Loop jij maar door rood als voetganger omdat het verkeerslicht voor fietsers voor jou niet geldt - vooral als je weet dat het groen is voor auto's én jij een auto jouw kant op ziet komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel!
[..]
[..]
En nog steeds niemand?
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee hoor, dat hoeft niet.
Het idee dat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer gaat daar niet op en als dat wèl op zou gaan, moet je fietsers daar ook voor laten gaan.
Het fietspad ligt echter te ver van de weg af. Auto's die de rotonde verlaten bevinden zich voor fietsers op de kruisende weg. Fietsers moeten de auto's dus voorrang verlenen en voetgangers moeten de auto's voor laten gaan om de simpele reden dat ze niet mogen oversteken als er verkeer nadert, omdat dat onveilig is.
Je ziet toch dat het fietspad afbuigt van de loop van de rotonde, dus geen onderdeel meer van die rotonde is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
vijf meter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
Inclusief de oogkleppen. Maar ik denk eerder dat TS het holmaatje van Koos Spee is, die dwerg met die krullenbol.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ze steken niet over ze volgen rechtdoor dezelfde weg als de afslaande auto. Artikel 18 weer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.
Is het een beetje een mooie dame? En is er verder geen verkeer in de buurt? Dan mag ze van mij best voor gaan hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef ambertje90 het volgende:
Omdat ik geen skeeleraar (nee geen skileraar) kan tekenen is dat een A geworden.
[ afbeelding ]
Wie laat haar voor en wie niet, en waarom?
Dus conclusie:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:07 schreef ambertje90 het volgende:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:45 schreef kaassouffle het volgende:
Dus conclusie:
Fietsers moeten wachten op stoplicht. Een skeeleraar is een voetganger (die op fietspad mag rijden) dus die zou stoplichten mogen negeren... Dan geldt artikel 18 en moet auto voetganger (skeeleraar) voor laten gaan. (terwijl de fietsers nog lekker uit hun neus staan te eten voor het stoplicht).
Het wordt zo meer een Quiz 'verkeersregels letterlijk interpreteren'. Er zijn geen directe regels voor voetgangers op een fietspad (denk ik), dus deze regel gaat daar van oorsprong ws eigenlijk ook niet over... maar ja als je hem zo interpreteert...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:48 schreef ambertje90 het volgende:
[..]![]()
Artikel 68 lid 3: Indien een verlichte afbeelding van een fiets zichtbaar is, geldt het licht voor fietsers, bromfietsers op een fiets/bromfietspad en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig.
Ja leuk he!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:59 schreef kaassouffle het volgende:
Het wordt zo meer een Quiz 'verkeersregels letterlijk interpreteren'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |