Ik zou een "okee, jullie hebben gelijk"-post wel op prijs stellen, eigenlijk.quote:
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:29 schreef zarGon het volgende:
Verkeerslichten staan hoger in de hiërarchie dan wegmarkeringen (in dit geval haaientanden).
Ja man, dat heb jij echt goed begrepen uit mijn post. Ik begin als een debiel te rijden met mijn auto, omdat het verkeerslicht voor fietsers op groen gegaan is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?
Hoe wist je dat?!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ssssttt, zo wordt het wel erg makkelijk!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Voetgangers. En die moeten voorzichtigheid betrachten bij het oversteken en mogen dus niet door rood.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Ben je nou echt serieus of wat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90.
En jij vraagt nu wie er voorrang heeft of zo, ondanks het groene en het rode licht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef ambertje90 het volgende:
Voor de vorm wil ik best nog een pijl in het groene verkeerslicht voor de automobiist stellen hoor. Dat verandert niets aan de zaak. Sterker nog, die staat er: https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
De skeelerpersoon steekt daar gewoon een weg over en heeft zich te houden aan de richtlijnen uit het verdrag van Wenen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef ambertje90 het volgende:
Maar gaan op basis van RVV 18 wel voor.
Het is toch hetzelfde, het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?quote:
quote:
quote:
Kom op, dit is briljant.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Er staat dat het vanaf donderdag 18:00 verboden is in verband met markt. Maar die was er dus niet want dat is op vrijdag.
Nee, want op jouw voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's rood; op haar voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's groen. Los van de kruisende wegen in haar voorbeeld.quote:
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:11 schreef zarGon het volgende:
Dik voorrangsbord en zelfs haaientanden, en dan toch nog...
Damn.
Ja dat vond ik ook wel!quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?
En nog steeds niemand?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:51 schreef zarGon het volgende:
de verkeerslichten voor fietsers voor fietsers?
nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:22 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.
Het zelfde zie je vaak bij rotondes. Bijvoorbeeld hier: https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Als je hier met de auto afslaat hoef je niet te stoppen voor fietsers, maar moet je wel stoppen voor voetgangers.
Het plaatje op het verkeerslicht doet niet ter zake voor voetgangers. Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.quote:
Loop jij maar door rood als voetganger omdat het verkeerslicht voor fietsers voor jou niet geldt - vooral als je weet dat het groen is voor auto's én jij een auto jouw kant op ziet komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel!
[..]
[..]
En nog steeds niemand?
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee hoor, dat hoeft niet.
Het idee dat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer gaat daar niet op en als dat wèl op zou gaan, moet je fietsers daar ook voor laten gaan.
Het fietspad ligt echter te ver van de weg af. Auto's die de rotonde verlaten bevinden zich voor fietsers op de kruisende weg. Fietsers moeten de auto's dus voorrang verlenen en voetgangers moeten de auto's voor laten gaan om de simpele reden dat ze niet mogen oversteken als er verkeer nadert, omdat dat onveilig is.
Je ziet toch dat het fietspad afbuigt van de loop van de rotonde, dus geen onderdeel meer van die rotonde is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
vijf meter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
Inclusief de oogkleppen. Maar ik denk eerder dat TS het holmaatje van Koos Spee is, die dwerg met die krullenbol.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ze steken niet over ze volgen rechtdoor dezelfde weg als de afslaande auto. Artikel 18 weer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |