Ik zou een "okee, jullie hebben gelijk"-post wel op prijs stellen, eigenlijk.quote:
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:29 schreef zarGon het volgende:
Verkeerslichten staan hoger in de hiėrarchie dan wegmarkeringen (in dit geval haaientanden).
Ja man, dat heb jij echt goed begrepen uit mijn post. Ik begin als een debiel te rijden met mijn auto, omdat het verkeerslicht voor fietsers op groen gegaan is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als de fietsers hier groen krijgen, ga jij hier ook rijden?
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is toch een apart verkeerslicht voor de fietsers?
Hoe wist je dat?!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ssssttt, zo wordt het wel erg makkelijk!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Voetgangers. En die moeten voorzichtigheid betrachten bij het oversteken en mogen dus niet door rood.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90. En waar valt de skeeleraar dan onder?
Ben je nou echt serieus of wat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook zo in de situatie van Ambertje90.
En jij vraagt nu wie er voorrang heeft of zo, ondanks het groene en het rode licht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:39 schreef ambertje90 het volgende:
Voor de vorm wil ik best nog een pijl in het groene verkeerslicht voor de automobiist stellen hoor. Dat verandert niets aan de zaak. Sterker nog, die staat er: https://www.google.nl/map(...)h%3D0!7i13312!8i6656
De skeelerpersoon steekt daar gewoon een weg over en heeft zich te houden aan de richtlijnen uit het verdrag van Wenen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef ambertje90 het volgende:
Maar gaan op basis van RVV 18 wel voor.
Het is toch hetzelfde, het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?quote:
quote:
quote:
Kom op, dit is briljant.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Er staat dat het vanaf donderdag 18:00 verboden is in verband met markt. Maar die was er dus niet want dat is op vrijdag.
Nee, want op jouw voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's rood; op haar voorbeeld is het verkeerslicht voor auto's groen. Los van de kruisende wegen in haar voorbeeld.quote:
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:11 schreef zarGon het volgende:
Dik voorrangsbord en zelfs haaientanden, en dan toch nog...
Damn.
Ja dat vond ik ook wel!quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
het is een verkeerslicht voor een bepaalde categorie verkeersdeelnemers. Hebben anderen zich daar ook aan te houden?
En nog steeds niemand?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:51 schreef zarGon het volgende:
de verkeerslichten voor fietsers voor fietsers?
nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:22 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Voorrangsborden en haaientanden gelden niet voor voetgangers.
Het zelfde zie je vaak bij rotondes. Bijvoorbeeld hier: https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Als je hier met de auto afslaat hoef je niet te stoppen voor fietsers, maar moet je wel stoppen voor voetgangers.
Het plaatje op het verkeerslicht doet niet ter zake voor voetgangers. Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.quote:
Loop jij maar door rood als voetganger omdat het verkeerslicht voor fietsers voor jou niet geldt - vooral als je weet dat het groen is voor auto's én jij een auto jouw kant op ziet komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel!
[..]
[..]
En nog steeds niemand?
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee hoor, dat hoeft niet.
Het idee dat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer gaat daar niet op en als dat wčl op zou gaan, moet je fietsers daar ook voor laten gaan.
Het fietspad ligt echter te ver van de weg af. Auto's die de rotonde verlaten bevinden zich voor fietsers op de kruisende weg. Fietsers moeten de auto's dus voorrang verlenen en voetgangers moeten de auto's voor laten gaan om de simpele reden dat ze niet mogen oversteken als er verkeer nadert, omdat dat onveilig is.
Je ziet toch dat het fietspad afbuigt van de loop van de rotonde, dus geen onderdeel meer van die rotonde is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
vijf meter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:24 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En wanneer is het dan precies te ver weg? Lekker vaag begrip, het is gewoon de zelfde weg.
Inclusief de oogkleppen. Maar ik denk eerder dat TS het holmaatje van Koos Spee is, die dwerg met die krullenbol.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is ambertje90 het troll account van Koos Spee ofzo?
Ze steken niet over ze volgen rechtdoor dezelfde weg als de afslaande auto. Artikel 18 weer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ze mogen daar door rood, behalve als er een auto aankomt, omdat ze gewoon niet mogen oversteken als er verkeer aankomt.
Is het een beetje een mooie dame? En is er verder geen verkeer in de buurt? Dan mag ze van mij best voor gaan hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef ambertje90 het volgende:
Omdat ik geen skeeleraar (nee geen skileraar) kan tekenen is dat een A geworden.
[ afbeelding ]
Wie laat haar voor en wie niet, en waarom?
Dus conclusie:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:07 schreef ambertje90 het volgende:
Maar goed, zin in een nieuwe?
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Diezelfde skeeleraar rijdt hier op het fietspad. Jij wil rechtsaf door groen de A20 op, skeeleraar wil rechtdoor door het rode fietslicht. Wie gaat voor?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:45 schreef kaassouffle het volgende:
Dus conclusie:
Fietsers moeten wachten op stoplicht. Een skeeleraar is een voetganger (die op fietspad mag rijden) dus die zou stoplichten mogen negeren... Dan geldt artikel 18 en moet auto voetganger (skeeleraar) voor laten gaan. (terwijl de fietsers nog lekker uit hun neus staan te eten voor het stoplicht).
Het wordt zo meer een Quiz 'verkeersregels letterlijk interpreteren'. Er zijn geen directe regels voor voetgangers op een fietspad (denk ik), dus deze regel gaat daar van oorsprong ws eigenlijk ook niet over... maar ja als je hem zo interpreteert...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:48 schreef ambertje90 het volgende:
[..]![]()
Artikel 68 lid 3: Indien een verlichte afbeelding van een fiets zichtbaar is, geldt het licht voor fietsers, bromfietsers op een fiets/bromfietspad en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig.
Ja leuk he!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:59 schreef kaassouffle het volgende:
Het wordt zo meer een Quiz 'verkeersregels letterlijk interpreteren'
Lichtsnelheid maar dan krijg je ws. wel een art.5 voor je broek.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:28 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja leuk he!
Hoe snel mag je hier hardlopen?
[ afbeelding ]
En hier?
[ afbeelding ]
De ironie...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:03 schreef defokkingfoker het volgende:
RIP TS
Skeeleraar (30) geschept en overleden
Blijkt de auto toch voorrang te hebben
Maar hoe moet die skeelerpersoon dat weten dan? Die ziet dat bord niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
De auto vervolgt de weg. De auto en de skeelerpersoon zitten niet op dezelfde weg.
Juist (!) omdat dat bord er staat om de zaken te verduidelijken.
Geen artikel 5 want dat geldt alleen voor niet omschreven gedragingen en de maximumsnelheid is wel degelijk in de wet vastgelegd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 04:57 schreef eP2e het volgende:
[..]
Lichtsnelheid maar dan krijg je ws. wel een art.5 voor je broek.
Niet voor voetgangers.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen artikel 5 want dat geldt alleen voor niet omschreven gedragingen en de maximumsnelheid is wel degelijk in de wet vastgelegd.
Euh...........Ik geloof niet dat voetgangers te maken hebben met een maximumsnelheid.quote:
Artikel 62quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:40 schreef vannelle het volgende:
Ik geloof niet dat voetgangers te maken hebben met een maximumsnelheid.
Als er een bordje met een maximumsnelheid (A1) staat, dan dienen voetgangers zich daar ook aan te houden ja, dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:22 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Op een erf is dat RVV45, en dat stelt dat bestuurders maar 15 mogen. Dus zonder bord 15 mag je daar zo hard rennen als je wilt, met bord maar 15. Het bord voegt dus voor bestuurders niets toe en hangt er slechts om voetgangers te beperken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Zonder bord wordt de maximumsnelheid echter gedefinieerd door artikel 19 t/m 22, en daar wordt nergens een maximumsnelheid voor voetgangers genoemd.
Nee, ze zijn die borden op gaan hangen omdat veel bestuurders niet wisten dat een woonerfaanduiding ook een snelheidsbeperking betekende (+ een hoop geouwehoer wat nu "stapvoets" was) .quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Het bord voegt dus voor bestuurders niets toe en hangt er slechts om voetgangers te beperken.
Als je als voetganger een sprint kan trekken van 100km/h zou ik me geen zorgen maken om een staandehouding.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef eP2e het volgende:
. Als ik daar een sprint trek van 100 km/h kunnen ze me nergens op pakken behalve me ophangen aan het kapstokartikel.
Ik zal je nog wat sterkers vertellen. Er zijn ook bestuurders die niet weten dat een woonerf al heel erg lang niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef eP2e het volgende:
Nee, ze zijn die borden op gaan hangen omdat veel bestuurders niet wisten dat een woonerfaanduiding ook een snelheidsbeperking betekende (+ een hoop geouwehoer wat nu "stapvoets" was) .
Dat heeft een fiets ook niet, of een auto van voor 1 juli 1967. Hoeven die zich ook niet aan verkeerstekens te houden dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef eP2e het volgende:
Een voetganger hoeft zich er niet aan te houden simpelweg omdat hij/zij zich er niet aan kan houden, voetgangers hebben nu eenmaal geen snelheidsmeters. Er kan door een voetganger gewoon geen gevolg aan gegeven worden en dat maakt het nutteloos voor een voetganger.
Nope, als de wetgever gewild had dat borden slechts voor bestuurders golden had ze daar niet weggebruikers geschreven. En als A1 niet voor voetgangers zou gelden dan had ze daar "maximumsnelheid voor bestuurders" neergezet.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef eP2e het volgende:
Art 62 is een algemene bepaling en daar kunnen uitzonderingen door optreden.
Een fietsstrook of een 'fiets-suggestiestrook'quote:Op dinsdag 1 september 2015 06:37 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat er overbodige borden opgehangen worden is niets nieuws natuurlijk. Ik kom regelmatig een E2 (verbod stil te staan) tegen op wegen waar een fietsstrook is aangelegd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |