Geweldig! We zijn er bijna!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
Dan zijn ze verkeerstechnisch nog steeds een voetganger, want ze zijn geen voertuig, en dus hebben ze op dat punt geen voorrang, want ik zie geen VOP.
Wordt dat zo geïnterpreteerd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, er zijn 2 straten naar rechts.
Ja.quote:
Dat snap je zelf ook wel toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geweldig! We zijn er bijna!
Als je nu nog even de betekenis van haaientanden opzoekt dan hang ik tevreden achterover in mijn bureaustoel
De auto slaat niet af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:45 schreef tombolafan het volgende:
Haaientanden gelden alleen voor voertuigen/bestuurders en skeeleraar telt als voetganger dus heeft voorrang omdat de auto afslaand verkeer is tov de skeeleraar?
Inderdaad. De auto staat niet af, en aangezien de auto dan rechtdoor op een voorrangsweg (zie bord) gaat heeft de auto voorrang.quote:
volgens ts wel, vandaar mijn antwoordquote:
Die skeeleraar moet jou gewoon voor laten gaan, maar.. gezien het feit dat het een voetgangsel is, is het aan te raden om het kneusje niet voor zijn wieltjes te rijden, want je bent gewoon fout (zwakkere verkeersdeelnemer bladiebla), en je gaat dik voor gaas als je zijn voortandjes in jouw motorkap hebt staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geweldig! We zijn er bijna!
Als je nu nog even de betekenis van haaientanden opzoekt dan hang ik tevreden achterover in mijn bureaustoel
ziehier de mening van ts. Ik weet ook niet zeker of het wel zo is dat de skeeleraar voorrang heeft, maar ts denkt t wel volgens mij en vandaar mn antwoordquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Precies, ook het richting aangeven bij een afbuigende voorrangsweg is iets wat niet bij alle bestuurders is doorgedrongen. Je moet het wel gewoon doen want je slaat af als in artikel 17, de loop van de voorrang doet daar niets aan af.
Maar borduur even door op Sounddragons opmerking over de stoep.
Da's leuk voor TS, maar het klopt niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:53 schreef tombolafan het volgende:
volgens ts wel, vandaar mijn antwoord
maar dit bord telt niet voor een voetganger (itt bv een STOP-bord)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:53 schreef mergbot het volgende:
verkeersborden hebben altijd gelijk boven alle andere verkeersregels dus ik weet niet wat jullie lopen te bazalen maar op het verkeersbord staat precies wie voorrang heeft
Voetganger had voorang gehad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boeit niet wie of wat het is (tenzij voorrangsvoertuig met sirene en zwaailicht).
true miaschien, maar t is zijn quiz dus ik geef t gewenste antwoordquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Da's leuk voor TS, maar het klopt niet.
Dat moet wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:40 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Nee dat hoeft de auto niet. Alleen als hij naar rechts zou gaan.
De skeeleraar moet sowiezo wachten want haaientanden.
Zijn sommige mensen nou echt zo dom? Of trollen ze allemaal?
denk ik ook hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:00 schreef Catch22- het volgende:
Ik denk dat ts een redenatiefout maakt en het zelf niet door heeft.maakt niet uit hoor popje
in deze quiz zijn er geen winnaarsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
denk ik ook hoormaar ik wilde de quiz winnen
En naar wie gaat het prijzenpakket dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
in deze quiz zijn er geen winnaars
De vraag is of het prijzenpakket wel aankomt, met die rare regels van TS.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:10 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En naar wie gaat het prijzenpakket dan?
Onzin;quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:08 schreef Metro2005 het volgende:
Auto mag voor.
Rechtdoor op dezelfde weg geldt niet omdat een skeeleraar een voetganger is en rechtdoor alleen geldt voor bestuurders. Komt nog bij dat de auto op een voorrangsweg rijdt en de doorgaande weg volgt en dus technisch gezien niet afslaat.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Onzin;
Ook bij afslaande bestuurders geldt dat deze al het verkeer (dus inclusief voetgangers) dat daar rechtdoor gaat voor moet laten gaan (rechtdoor op dezelfde weg gaat voor).
Bron: VVN
blijkbaar nogal lastig te begrijpenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Alleen in dit geval gaan ze niet rechtdoor op dezelfde weg. De auto slaat ook niet af maar volgt de voorrangsweg.
Bijna, hij heeft geen voorrang want artikel 18 spreekt over voorlaten. Maar de skeeleraar mag dus inderdaad eerst.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:45 schreef tombolafan het volgende:
Haaientanden gelden alleen voor voertuigen/bestuurders en skeeleraar telt als voetganger dus heeft voorrang omdat de auto afslaand verkeer is tov de skeeleraar?
Nee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:38 schreef ambertje90 het volgende:
Bijna, hij heeft geen voorrang want artikel 18 spreekt over voorlaten. Maar de skeeleraar mag dus inderdaad eerst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |