Ik zeg juist dat ze het leven wel fijner en gemakkelijker maken, maar dat ik de achterliggende intenties hekel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Technieken zijn niet goed of slecht ongeacht de achterliggende intentie. En smartphones maken het leven niet beter? Zeg dat maar miljoenen Afrikanen die dankzij mobieltjes en mobiel internet kunnen bankieren daardoor effectiever zaken kunnen doen om zodoende weer genoeg geld te verdienen hun kinderen naar school te sturen en voldoende eten te geven.
Maar nee joh, mobieltjes brengen niks goeds in de wereld.
Ik betwijfel het. Als ze opeens niet meer zouden bestaan, zouden we het leven als minder fijn en ongemakkelijker gaan ervaren? En hoe erg zou dat zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze het leven wel fijner en gemakkelijker maken, maar dat ik de achterliggende intenties hekel.
Waar baseer je op dat er sprake is van een beweging de andere kant op? Niet om er een te politiek gekleurde discussie van te maken, maar de PVV zou mijns inziens niet zo groot zijn als er een afname was in de polarisatie en 'verharding' van de maatschappij. Al heb je gelijk dat de sociale media geen goede bron zijn om deze trend aan te staven, aangezien de geluiden er misschien altijd al waren maar dan minder opvallend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja dit is uiteraard grote onzin. Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op. Die snelle media die jij noemt maakt een aantal dingen zichtbaarder, meer niet. Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten. Uiteindelijk zal het dat alleen maar makkelijker maken om die meningen te negeren.
Ik denk dat hij jong is en nog niet veel van de wereld snapt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat er sprake is van een beweging de andere kant op? Niet om er een te politiek gekleurde discussie van te maken, maar de PVV zou mijns inziens niet zo groot zijn als er een afname was in de polarisatie en 'verharding' van de maatschappij. Al heb je gelijk dat de sociale media geen goede bron zijn om deze trend aan te staven, aangezien de geluiden er misschien altijd al waren maar dan minder opvallend.
Ja of juist niet, door meer producten te verkopen kan de kostprijs omlaag omdat de vaste kosten over meer producten kunnen worden gespreid. Tenzij je alternatief communisme is natuurlijk, dan heb je gelijk want dan is er geen keuze.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Advertenties zijn niet gratis! Het zorgt ervoor dat de producten die jij koopt duurder worden.
Dit is typisch een voorbeeld van een verschijnsel dat ik jammer vind aan de samenleving. Het lijkt wel of sommige mensen over totaal geen empathisch vermogen beschikken. Dit illustreert dat maar weer eens goed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cry me a river zeg, doe normaal. Niemand houdt je tegen om het op jouw manier te doen.
Kortom, als je niets zinnigs hebt te melden zijn er zat andere plaatsen waar je lekker anderen kunt bashen.quote:Daarbij zou het fijn zijn als dit topic geen gebash wordt op mensen die hun ei kwijt willen, hoe onterecht hun ontevredenheid ook wel niet zou zijn
Dit zou nog wel eens Crisis 3.0 kunnen gaan veroorzaken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:04 schreef robin007bond het volgende:
over totaal geen empathisch vermogen beschikken
Hangt er vanaf met welke periode de huidige vergeleken wordt natuurlijk. 20 jaar geleden had je ook polarisatie, maar dan met andere bevolkingsgroepen. Nog iets verder daarvoor het dieptepunt van de 2e wereldoorlog en perioden van botsende religies en mensenrechten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij jong is en nog niet veel van de wereld snapt.
Maar het tegendeel kan ook zomaar aangetoond worden.
Ik wacht in spanning af in ieder geval.
Laten we eerst eens beginnen dat Afrika een continent groter is qua oppervlakte dan China, Amerika, India, Europa bij elkaar. Het extreem divers is qua culturen, klimaat en economieën. Iets zeggen over heel Afrika is natuurlijk nonsens (ja daar begon ik zelf meequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kent me denk ik wel een beetje en dat denk ik inderdaad niet.
Maar, even zonder die links door te spitten want ik heb het al zo druk (met oude dvd's bekijken momenteel...) : is er al enig zicht op dat het goed komt in Afrika juist door de mobiele telefoon?
En dus door het telebankieren?
Ik had eerlijk gezegd tot nu toe de indruk dat daar heel wat meer essentiële zaken bij komen kijken dan deze ontwikkelingen.
Even wat gechargeerd geloof ik niet dat de mobiele telefoon nu juist dat was wat zij nog misten.
In die zin van warlords afschaffen, oorlog daardoor ook, mensenrechten, niet-corrupt bestuur, infrastructuur, schoon drinkwater voor iedereen en gezondheidszorg. En nog zowat.
Goede post!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hangt er vanaf met welke periode de huidige vergeleken wordt natuurlijk. 20 jaar geleden had je ook polarisatie, maar dan met andere bevolkingsgroepen. Nog iets verder daarvoor het dieptepunt van de 2e wereldoorlog en perioden van botsende religies en mensenrechten.
Ik denk dat er met zoveel (verschillende) mensen bij elkaar er altijd wel spanningen zullen zijn. Het is dan maar de vraag of deze spanningen de laatste tijd hoger zijn dan 'normaal'. Het lijkt vooral te gaan om verschuivingen van de ene naar de andere zondebok. In tijden van crisis wordt dit mens-eigen wij/zij denken versterkt. Neem bijvoorbeeld de treinaanslagen, de periode na 9/11 en in tijden van economische crisis. Eigenlijk moeten we dus hopen dat het snel beter gaat met de arbeidsmarkt, de economie. En in de tussentijd door middel van bewustwording en gepaste maatregelen zorgen dat spanningen niet escaleren.![]()
Maar het is jammer dat er zoveel haat en verharding zit in sommige mensen, dat zeker.
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onverschillig? Wat een bizarre conclusie.
Ik val op dit moment andere meningen aan, die van mij komt wellicht nog wel. Ik hou niet zo van essays, ik doe het liever punt voor punt.
Precies!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef perro. het volgende:
[..]
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.
ga dan mensen in pol aanvallen. daar hoort het over feiten te gaan, hier om gevoelens/meningen.
Zonder de rest van je post tekort te doen (die ik heel goed vond):quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:
In ieder geval zorgt mobiel betalen ervoor dat je betalingen kan doen ook als er een zwakkere overheid of valuta is. Het is instant en betrouwbaar en werkt over grote afstanden. Om het belang aan te tonen?
Dit is uiteraard grote onzinquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:20 schreef jogy het volgende:
Als mensheid hebben we natuurlijk extreem knap werk verricht door de millennia heen, dat als eerste. Binnen een universeel moment zijn we van ongeorganiseerde kuddedieren naar een wereldwijd verbonden samenleving gegaan met extreem vernuftige communicatiemethodes en complexe interactie met elkaar.
Dat terzijde gelaten kan ik me wel eens een beetje boos maken over hoe de mensheid met elkaar omgaat en hoe kortzichtig het nu lijkt te zijn. Volgens mij zitten we nu in het ontwikkelde westen heel erg te schuren aan een mogelijke 'ondergang' door te ver doorgeschoten decadentie en hoogmoed en zo heeft de mensheid overal in elke verzameling aan mensen wel een paar zaken die funest kan zijn voor ze. decadentie, bijgeloof, extreme religiositeit en ga zo maar door.
Al moet je er eigenlijk wel bij bedenken dat de grootste schreeuwers de meeste aandacht trekken maar ook de kleinste minderheid zijn, dus het leeuwendeel van de mensen zijn gewoon in orde in de basis.
Maar hij bedoelt er wel wat mee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dit is uiteraard grote onzin
Aldus de PUA expert FireFly
Als je niet wil dat mensen je mening aanvallen moet je die hier niet neerplempen. Dit is een forum.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef perro. het volgende:
[..]
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.
ga dan mensen in pol aanvallen. daar hoort het over feiten te gaan, hier om gevoelens/meningen.
Een mening afdoen als onzin. Voila, je staaft bij deze de waarheid van mijn bewering.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja dit is uiteraard grote onzin. Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op. Die snelle media die jij noemt maakt een aantal dingen zichtbaarder, meer niet. Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten. Uiteindelijk zal het dat alleen maar makkelijker maken om die meningen te negeren.
Ik zeg niet dat het onzin isquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij bedoelt er wel wat mee.
Je zou m.i. ietsje meer moeten toelichten waarom het onzin is volgens jou. Lijkt me een eerlijke zaak.
Praktijkvoorbeeld zonder mogelijkheid tot mobiel bankieren of internet ben ik als lokale kledingmaker beperkt tot de lokale markt om mijn stoffen en materiaal te kopen. Misschien heb ik een scooter en kan ik tot een straal van 200 km stoffen halen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zonder de rest van je post tekort te doen:
Mobiel betalen is dacht ik geen vergelijkbaar fenomeen met b.v. internet.
Ik ben van mening dat je in deze de invloed van een zwakkere overheid cq valuta wel gaat merken en daar de nadelen van gaat ondervinden.
Ik zie dat juist als zeer positief. Ja de PVV is populair maar dat gold ook voor Fortuyn en nu ook de SP af en toe. Populisten zullen altijd populair zijn, maar de PVV is eigenlijk helemaal geen invloedrijke partij. Heeft er ook een beetje mee te maken dat de andere partijen iets populistischer geworden zijn helaas, maar dat heeft niets met 'verharding' te maken. Dat heeft meer met die nieuwe media te maken die grote schreeuwers invloedrijker kan maken. Dat zie ik niet als positief trouwens, maar daar komen we wel overheen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat er sprake is van een beweging de andere kant op? Niet om er een te politiek gekleurde discussie van te maken, maar de PVV zou mijns inziens niet zo groot zijn als er een afname was in de polarisatie en 'verharding' van de maatschappij.
Dat klopt. Jouw mening over die verharding is mijninziens nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef artelligence het volgende:
[..]
Een mening afdoen als onzin.
ik zag het net ook maar heb meer dan de helft niet gelezen. de politieke en financiele kant is in dit topic niet relevant en dus niet interessant.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies!
Gisteravond dacht ik er nog over om een apart topic te maken voor discussie, zodat mensen hier zonder vrees hun bevindingen over de samenleving kunnen delen. Toen leek het nog de goede richting in te gaan, dus liet ik het op z'n verloop gaan.
Fast-forward naar vandaag, ik ging naar m'n werk, kom terug naar huis. En kom een hele discussie tegen.![]()
Dus wellicht dat ik alsnog even een apart topic open voor de discussie.
blablabla. dan ga je toch fijn door? als je daar je pleziertje uit haalt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je niet wil dat mensen je mening aanvallen moet je die hier niet neerplempen. Dit is een forum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |