Goede post!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hangt er vanaf met welke periode de huidige vergeleken wordt natuurlijk. 20 jaar geleden had je ook polarisatie, maar dan met andere bevolkingsgroepen. Nog iets verder daarvoor het dieptepunt van de 2e wereldoorlog en perioden van botsende religies en mensenrechten.
Ik denk dat er met zoveel (verschillende) mensen bij elkaar er altijd wel spanningen zullen zijn. Het is dan maar de vraag of deze spanningen de laatste tijd hoger zijn dan 'normaal'. Het lijkt vooral te gaan om verschuivingen van de ene naar de andere zondebok. In tijden van crisis wordt dit mens-eigen wij/zij denken versterkt. Neem bijvoorbeeld de treinaanslagen, de periode na 9/11 en in tijden van economische crisis. Eigenlijk moeten we dus hopen dat het snel beter gaat met de arbeidsmarkt, de economie. En in de tussentijd door middel van bewustwording en gepaste maatregelen zorgen dat spanningen niet escaleren.![]()
Maar het is jammer dat er zoveel haat en verharding zit in sommige mensen, dat zeker.
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onverschillig? Wat een bizarre conclusie.
Ik val op dit moment andere meningen aan, die van mij komt wellicht nog wel. Ik hou niet zo van essays, ik doe het liever punt voor punt.
Precies!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef perro. het volgende:
[..]
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.
ga dan mensen in pol aanvallen. daar hoort het over feiten te gaan, hier om gevoelens/meningen.
Zonder de rest van je post tekort te doen (die ik heel goed vond):quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:
In ieder geval zorgt mobiel betalen ervoor dat je betalingen kan doen ook als er een zwakkere overheid of valuta is. Het is instant en betrouwbaar en werkt over grote afstanden. Om het belang aan te tonen?
Dit is uiteraard grote onzinquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:20 schreef jogy het volgende:
Als mensheid hebben we natuurlijk extreem knap werk verricht door de millennia heen, dat als eerste. Binnen een universeel moment zijn we van ongeorganiseerde kuddedieren naar een wereldwijd verbonden samenleving gegaan met extreem vernuftige communicatiemethodes en complexe interactie met elkaar.
Dat terzijde gelaten kan ik me wel eens een beetje boos maken over hoe de mensheid met elkaar omgaat en hoe kortzichtig het nu lijkt te zijn. Volgens mij zitten we nu in het ontwikkelde westen heel erg te schuren aan een mogelijke 'ondergang' door te ver doorgeschoten decadentie en hoogmoed en zo heeft de mensheid overal in elke verzameling aan mensen wel een paar zaken die funest kan zijn voor ze. decadentie, bijgeloof, extreme religiositeit en ga zo maar door.
Al moet je er eigenlijk wel bij bedenken dat de grootste schreeuwers de meeste aandacht trekken maar ook de kleinste minderheid zijn, dus het leeuwendeel van de mensen zijn gewoon in orde in de basis.
Maar hij bedoelt er wel wat mee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:54 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dit is uiteraard grote onzin
Aldus de PUA expert FireFly
Als je niet wil dat mensen je mening aanvallen moet je die hier niet neerplempen. Dit is een forum.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:34 schreef perro. het volgende:
[..]
robin vroeg in de op expliciet om iedereen in zijn waarde te laten vwb hun mening. dus wellicht kun je daar ook gewoon respect voor hebben? zijn topic immers.
ga dan mensen in pol aanvallen. daar hoort het over feiten te gaan, hier om gevoelens/meningen.
Een mening afdoen als onzin. Voila, je staaft bij deze de waarheid van mijn bewering.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja dit is uiteraard grote onzin. Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op. Die snelle media die jij noemt maakt een aantal dingen zichtbaarder, meer niet. Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten. Uiteindelijk zal het dat alleen maar makkelijker maken om die meningen te negeren.
Ik zeg niet dat het onzin isquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij bedoelt er wel wat mee.
Je zou m.i. ietsje meer moeten toelichten waarom het onzin is volgens jou. Lijkt me een eerlijke zaak.
Praktijkvoorbeeld zonder mogelijkheid tot mobiel bankieren of internet ben ik als lokale kledingmaker beperkt tot de lokale markt om mijn stoffen en materiaal te kopen. Misschien heb ik een scooter en kan ik tot een straal van 200 km stoffen halen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zonder de rest van je post tekort te doen:
Mobiel betalen is dacht ik geen vergelijkbaar fenomeen met b.v. internet.
Ik ben van mening dat je in deze de invloed van een zwakkere overheid cq valuta wel gaat merken en daar de nadelen van gaat ondervinden.
Ik zie dat juist als zeer positief. Ja de PVV is populair maar dat gold ook voor Fortuyn en nu ook de SP af en toe. Populisten zullen altijd populair zijn, maar de PVV is eigenlijk helemaal geen invloedrijke partij. Heeft er ook een beetje mee te maken dat de andere partijen iets populistischer geworden zijn helaas, maar dat heeft niets met 'verharding' te maken. Dat heeft meer met die nieuwe media te maken die grote schreeuwers invloedrijker kan maken. Dat zie ik niet als positief trouwens, maar daar komen we wel overheen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat er sprake is van een beweging de andere kant op? Niet om er een te politiek gekleurde discussie van te maken, maar de PVV zou mijns inziens niet zo groot zijn als er een afname was in de polarisatie en 'verharding' van de maatschappij.
Dat klopt. Jouw mening over die verharding is mijninziens nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:58 schreef artelligence het volgende:
[..]
Een mening afdoen als onzin.
ik zag het net ook maar heb meer dan de helft niet gelezen. de politieke en financiele kant is in dit topic niet relevant en dus niet interessant.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies!
Gisteravond dacht ik er nog over om een apart topic te maken voor discussie, zodat mensen hier zonder vrees hun bevindingen over de samenleving kunnen delen. Toen leek het nog de goede richting in te gaan, dus liet ik het op z'n verloop gaan.
Fast-forward naar vandaag, ik ging naar m'n werk, kom terug naar huis. En kom een hele discussie tegen.![]()
Dus wellicht dat ik alsnog even een apart topic open voor de discussie.
blablabla. dan ga je toch fijn door? als je daar je pleziertje uit haalt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je niet wil dat mensen je mening aanvallen moet je die hier niet neerplempen. Dit is een forum.
Het staat in mijn post. Nergens heb ik het als een feit verkondigdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Jouw mening over die verharding is mijninziens nergens op gebaseerd.
Dat zeg ik ook helemaal nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef artelligence het volgende:
[..]
Het staat in mijn post. Nergens heb ik het als een feit verkondigd
Zeker en zeer juist.quote:
Een land heeft natuurlijk zelf weinig servers nodig om goed internet te hebben. De randvoorwaarden waarin jij echter blijft hangen zijn inderdaad heel belangrijk maar het is een beetje een kip ei verhaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker en zeer juist.
Wat ik probeerde te zeggen dat mobiel kunnen betalen niet hetzelfde fenomeen is als internet, in die zin dat "het er is" en dat het "bestaat".
In die landen zijn deze zaken pas een betrouwbaar iets juist als de infrastructuur en de overheid en het land en de verhouding met de buurlanden stabiel zijn.
Ik ontken dus niet dat het belangrijk kan zijn (als je ook schoon drinkwater hebt en die andere zaken) maar dat het geen gegeven is.
Ik weet dat van Cuba b.v.: (10 jaar geleden, tegenwoordig beter) geen internet wegens geen infrastructuur. Die moet je eerst willen en kunnen maken.
Je hebt daar o.a. ook een betrouwbare stroomvoorziening voor nodig, voor die servers.
Ook dat is nog geen gegeven natuurlijk aldaar.
Dat snap ik. Daar kan ik me ook wel deels in vinden. Voor het gros van de mensen is dit beter vertoeven dan vroeger en nog nooit zijn mensen zo welvarend geweest. Ik ben dan ook niet iemand die verlangt naar een niet-bestaand perfect verleden (zoals reactionairen). Maar de samenleving is naar mijn idee nooit echt "af" en voortdurend in beweging. Vandaar dat ik ook graag verandering zie en het daarom nuttig vindt om aspecten die mensen niet zo fijn vinden aan de maatschappij te zien benoemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef Tijn het volgende:
Ik ben niet echt teleurgesteld in de samenleving als geheel, Robin. Mensen zijn denk ik gelukkiger dan ze vroeger waren. En verder, ach, het is zoals het is.
Ik verwacht niet zoveel en probeer me alleen te omgeven door mensen die me aanstaan. Zo is het prima uit te houden.
Ik voel me er niet zo verantwoordelijk voor, eerlijk gezegd. Ik maak me liever druk om dingen waar ik daadwerkelijk invloed op heb.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook graag verandering zie en het daarom nuttig vindt om aspecten die mensen niet zo fijn vinden aan de maatschappij te zien benoemen.
Dat lijkt filosofisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:35 schreef Scorpie het volgende:
Waarom je zorgen maken over dingen waar je geen invloed op hebt?
Dat kan zo zijn. Maar als er zowel geen kip als geen ei is dan heb je natuurlijk geen internet en geen internetbankieren. En vermoedelijk als die andere zaken die bijdragen aan een beetje dragelijk leven ook niet.quote:
Dat zeer zeker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:28 schreef Kandijfijn het volgende:
En vergeet niet de wet van de remmende voorsprong veel tusseninnovaties kunnen ze daar gewoon overslaan .
Ik vind de samenleving onbetrouwbaar, te weinig inhoudelijk en constructief, de hedendaagse marktideologie te individualistisch, competitief en resultaatgericht.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:11 schreef robin007bond het volgende:
Ben je teleurgesteld in de samenleving?
Waarom ben je teleurgesteld?
Daar kan ik me ook wel in vinden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik vind de samenleving onbetrouwbaar, te weinig inhoudelijk en constructief, de hedendaagse marktideologie te individualistisch, competitief en resultaatgericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |