abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155118873
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:09 schreef SicSicSics het volgende:
Sommige 'filosofen' zouden misschien meer moeten werken en minder moeten nadenken. :') Dat is een beetje de armoe van onze rijkdom. 8-)
Denken is werken ;
iets van meerdere kanten bekijken , afwegingen maken , consequenties in acht nemen en dan tot een besluit komen waar je mee kunt leven ongeacht het feit dat je toch ergens een denkfout kunt hebben gemaakt en de uitkomst toch anders is als gedacht.
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:22:34 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155118890
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Aha ....
Je wilt dus de kern van het probleem even demonstreren?
Ergens deel aan willen hebben zonder zelf iets toe te voegen of te geven?
Je kunt ook gewoon stoppen met antwoorden geven op vragen die je zelf stelt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:23:25 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155118922
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:20 schreef artelligence het volgende:
Ik ben vooral teleurgesteld in de huidige polarisatie. Zij tegen wij en vice versa. Het tot in het extreme toe in hokjes willen denken en alle vooroordelen die daarbij komen kijken. Of het nou geloof, geaardheid, 'sociale klasse' of afkomst is.
Hoe is dat 'huidig'?
pi_155118958
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe is dat 'huidig'?
"Huidig" kan weggelaten worden. Begon mijn post anders.
pi_155119005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei dat er een vangnet moest zijn.

Jij reageert elke keer in de trend van "Jaaa, maar je moet het toch echt zelluf doen hoor"
Vervolgens probeer ik jou duidelijk te maken dat het mij gaat om de gevallen als het gewoon overmacht is (andere bewoordingen dit keer, maar zelfde essentie als mijn vorige posts), maar om de 1 of andere reden blijf jij terugkomen op "de maakbaarheid van je eigen leven".
Dit is hoe ik jouw reacties begrijp (al begrijp ik nog steeds niet waarom je ook steeds blijft terugkeren naar dat ik alleen maar het materiële plaatje wil zien).

Boos op mij worden gaat het voor jou ook niet duidelijk maken om te begrijpen waar ik het over heb, dus beter laat je dat.

Als je iets niet snapt, kun je toch ook gewoon vragen?
Jullie denken gewoon hetzelfde en zijn het ook eens .
Miss_sly geeft alleen aan dat je bij tegenslagen er in kunt blijven hangen , maar het ook als een nieuwe mogelijkheid kunt zien.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:26:06 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155119021
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:24 schreef artelligence het volgende:

[..]

"Huidig" kan weggelaten worden. Begon mijn post anders.
Dat wordt juist alleen maar beter.
pi_155119052
Het idee dat we het leven helemaal zelf in de hand hebben en zo en 'het lot in jouw handen ligt', dat is eigenlijk helemaal niet zo. Het leven gebeurt gewoon, constant, de hele tijd. En jij als mens moet daar vervolgens dan maar vrede mee hebben. Verzet ertegen veroorzaakt het lijden.
pi_155119087
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon stoppen met antwoorden geven op vragen die je zelf stelt.
Aha, mijn gevoel mbt jou klopt dus.
Geen dialoog alleen maar monoloog van jou kant.
Jammer.
pi_155119166
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat wordt juist alleen maar beter.
Ik merk steeds meer verharding in de maatschappij. Mede door de (snelle) media uiteraard. Her kan uiteraard zi zijn dat je het anders ervaart.
pi_155119178
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:25 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Jullie denken gewoon hetzelfde en zijn het ook eens .
Miss_sly geeft alleen aan dat je bij tegenslagen er in kunt blijven hangen , maar het ook als een nieuwe mogelijkheid kunt zien.
Er zijn veel redenen te bedenken waarom je ergens in blijft hangen, maar als er een wil is, moet men ook de mogelijkheden van een weg aangeboden kunnen worden (bijvoorbeeld de mogelijkheid van psychotherapie en/of medicatie bij psychiatrische ziektes).
Er zijn vast wel mensen die er zelf juist voor kiezen erin te blijven hangen (die het wel best vinden zo met een uitkerinkje?), maar ik denk dat dat niet te voorkomen is (tenzij je de sociale zekerheid helemaal afschaft, maar geen enkel weldenkend mens zou zoiets ooit willen voorstellen).

Optimisme is zinloos als er letterlijk geen hoop meer is, dat is 1 van de redenen waarom sociale zekerheid zo geniaal is. Zelfde met de gezondheidszorg.
Mogelijkheden kunnen het verschil betekenen tussen vechten en kiezen voor zelfdestructie
pi_155119214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Het idee dat we het leven helemaal zelf in de hand hebben en zo en 'het lot in jouw handen ligt', dat is eigenlijk helemaal niet zo. Het leven gebeurt gewoon, constant, de hele tijd. En jij als mens moet daar vervolgens dan maar vrede mee hebben. Verzet ertegen veroorzaakt het lijden.
Dit is weer de tegenpool van de illusie dat alles in het leven maakbaar is
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:36:36 #187
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_155119306
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ik merk steeds meer verharding in de maatschappij. Mede door de (snelle) media uiteraard. Her kan uiteraard zi zijn dat je het anders ervaart.
Dat is al tientallen jaren aan de gang die verharding van de maatschappij. En uiteindelijk niet alleen hier in Nederland maar ook op globale schaal zie je dat.
pi_155119417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De meesten van ons zullen op hun sterfbed concluderen dat het (hun) leven niet maakbaar was.
Maar het zit in de menselijke natuur ingebakken dat je dit wel probeert.
Sommigen lukt dat maar het gros natuurlijk niet.
Het lijkt me wel fijn als je een karakter hebt dat je kunt "go with the flow". Peace brother. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_155119474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn veel redenen te bedenken waarom je ergens in blijft hangen, maar als er een wil is, moet men ook de mogelijkheden van een weg aangeboden kunnen worden (bijvoorbeeld de mogelijkheid van psychotherapie en/of medicatie bij psychiatrische ziektes).
Er zijn vast wel mensen die er zelf juist voor kiezen erin te blijven hangen (die het wel best vinden zo met een uitkerinkje?), maar ik denk dat dat niet te voorkomen is (tenzij je de sociale zekerheid helemaal afschaft, maar geen enkel weldenkend mens zou zoiets ooit willen voorstellen).

Optimisme is zinloos als er letterlijk geen hoop meer is, dat is 1 van de redenen waarom sociale zekerheid zo geniaal is. Zelfde met de gezondheidszorg.
Mogelijkheden kunnen het verschil betekenen tussen vechten en kiezen voor zelfdestructie
Denk je niet dat een heel scala aan opties , veilligheidsnetten net zo verlammend kan werken kan als geen opties en veilligheidsnetten?

Dan hoef je nl niet de verantwoordelijkheid te nemen door bv keuzes te maken.
Ergens voor kiezen kan nl ook bevrijdend werken .
Een keuze maak je omdat je graag een bepaalde uitkomst ziet ( hoop) en die wil je bereiken door een bepaalde keuze te maken. ( optimisme ).

Geen keuze maken is ook een vorm van zelfdestructie.
pi_155119624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is inderdaad de tegenpool daarvan ja. Daarom, dat wordt volop gepropageerd.. Maar het is een illusie. :Y
pi_155120216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad heel mooi zijn als dat waar is.
Ik heb zoals je begrijpt mijn twijfels over het waarheidsgehalte hiervan...
Dat komt omdat ik nog nooit van dit fenomeen gehoord heb maar dat zegt natuurlijk niets.
Kun je hier iets meer over vertellen?
http://www.theguardian.co(...)microfinance-farming

https://10innovations.alu(...)bile-revolution.html

http://www.theguardian.co(...)ted-increase-20-fold

Waarom denk je dat Grote bedrijven als Google en Facebook internet zo graag naar afgelegen gebieden willen brengen? Drones, ballonnen alles halen ze uit de kast. Ook zijn er veel bedrijven die eerst feature phones naar Afrika brachten en nu smartphones die bestand zijn tegen het gebruik daar.

Tenzij je denkt dat Google en Facebook en telefoonfabrikanten het uit de goedheid van hun hart doen :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Kandijfijn op 11-08-2015 17:13:29 ]
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:19:59 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155120537
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef artelligence het volgende:

[..]

Ja dit is uiteraard grote onzin. Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op. Die snelle media die jij noemt maakt een aantal dingen zichtbaarder, meer niet. Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten. Uiteindelijk zal het dat alleen maar makkelijker maken om die meningen te negeren.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:20:45 #193
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_155120561
Wat mij aan de maatschappij tegenstaat is dat het leeuwendeel geen fuck geeft om dingen als TTIP terwijl dat wel zaken zijn die onze maatschappij negatief gaan veranderen als ze doorgevoerd gaan worden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:20:54 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155120567
Als mensheid hebben we natuurlijk extreem knap werk verricht door de millennia heen, dat als eerste. Binnen een universeel moment zijn we van ongeorganiseerde kuddedieren naar een wereldwijd verbonden samenleving gegaan met extreem vernuftige communicatiemethodes en complexe interactie met elkaar.

Dat terzijde gelaten kan ik me wel eens een beetje boos maken over hoe de mensheid met elkaar omgaat en hoe kortzichtig het nu lijkt te zijn. Volgens mij zitten we nu in het ontwikkelde westen heel erg te schuren aan een mogelijke 'ondergang' door te ver doorgeschoten decadentie en hoogmoed en zo heeft de mensheid overal in elke verzameling aan mensen wel een paar zaken die funest kan zijn voor ze. decadentie, bijgeloof, extreme religiositeit en ga zo maar door.

Al moet je er eigenlijk wel bij bedenken dat de grootste schreeuwers de meeste aandacht trekken maar ook de kleinste minderheid zijn, dus het leeuwendeel van de mensen zijn gewoon in orde in de basis.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:21:06 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155120572
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:28 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Aha, mijn gevoel mbt jou klopt dus.
Geen dialoog alleen maar monoloog van jou kant.
Jammer.
Wat jij wil. Ik heb gewoon antwoord op je vragen gegeven terwijl je de mijne negeert.
pi_155120603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Tenzij je denkt dat Google en Facebook het uit de goedheid van hun hart doen
Je kent me denk ik wel een beetje en dat denk ik inderdaad niet.

Maar, even zonder die links door te spitten want ik heb het al zo druk (met oude dvd's bekijken momenteel...) : is er al enig zicht op dat het goed komt in Afrika juist door de mobiele telefoon?
En dus door het telebankieren?
Ik had eerlijk gezegd tot nu toe de indruk dat daar heel wat meer essentiële zaken bij komen kijken dan deze ontwikkelingen.

Even wat gechargeerd geloof ik niet dat de mobiele telefoon nu juist dat was wat zij nog misten.
In die zin van warlords afschaffen, oorlog daardoor ook, mensenrechten, niet-corrupt bestuur, infrastructuur, schoon drinkwater voor iedereen en gezondheidszorg. En nog zowat.
pi_155120636
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten.
Het is wel een inkopper. Maar ik doe het toch niet. Dat zou te makkelijk zijn.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:26:31 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155120700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel een inkopper. Maar ik doe het toch niet. Dat zou te makkelijk zijn.
Nou, scherp hoor. Maar inderdaad, het bewijst mijn punt.
pi_155120744
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou, scherp hoor. Maar inderdaad, het bewijst mijn punt.
Waar ik graag aan meegeholpen heb om jouw bewijs te leveren.
Dan snappen we alweer een klein beetje meer hoe de wereld in elkaar steekt.
pi_155121247
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op.
Het is geenszins een "ongedefinieerd" begrip. Waarom denk je dat of weet je dat?
En over dat 2e wil ik weten waarom er "juist" sprake is van een beweging de andere kant op volgens jou en waarom dat geen "ongedefinieerd" begrip zou zijn. Misschien omdat je dit begrip geen naam geeft.
Ik stel "verzachting" voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')