De goede voegen een hele hoop toe; nl de omgeving waarin de vakmannen en vrouwen hun werk kunnen doen naar eer en geweten en met een voldaan gevoel naar huis kunnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je vergeet dat inmiddels vakmannen die nog wat kunnen steeds zeldzamer worden en er overschot aan hoogopgeleide managers ontstaat waarvan ik me afvraag wat die nu precies toevoegen?
Mwa.. Tja. Het zal heus wel bestaan maar we moeten dat denk ik niet zien als de regel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:24 schreef nofuelleft het volgende:
De goede voegen een hele hoop toe; nl de omgeving waarin de vakmannen en vrouwen hun werk kunnen doen naar eer en geweten en met een voldaan gevoel naar huis kunnen.
Neen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:12 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Volgens mij wel, twijfel soms toch wel 😉
Maar je hebt dus geen inhoud ?
Het " ik " is voor jou het belangrijkste?
De vraag is: Ga je schommelen als je weet dat wanneer je je been breekt, je de rest van je leven kreupel zult zijn omdat er niemand meer is die je been weer goed kan zetten?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:18 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Ga je schommelen ook al liggen er geen rubberen tegels?
Even off-topic: wat is dat gele dingetje en wat betekent het?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:12 schreef nofuelleft het volgende:
Volgens mij wel, twijfel soms toch wel 😉
Omdat alleen al het bestaan van een vangnet, mensen meer zekerheid en (zelf)vertrouwen geeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou je zorgeloos moeten kunnen studeren? is het verkeerd om dan maar nog harder te werken om je studie af te ronden?
Als je dingen wilt maken, dan heb je daar wel de juiste gereedschappen voor nodig.quote:Daarnaast moet je van het leven maken wat je kunt. En tja, dat is soms (heel vaak) niet wat je had verwacht, gehoopt, gewild, maar je zult het er mee moeten doen. Dat heeft niets te maken met een maakbaar leven, maar met iets van je leven maken
Dakloos is een ander uiterste, maar zorgeloos ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat alleen al het bestaan van een vangnet, mensen meer zekerheid en (zelf)vertrouwen geeft.
Als je zekerder kunt studeren, wordt de kans ook groter dat je slaagt omdat je goed genoeg bent, niet omdat je rijk bent
Het stukje van mijn post die je weghaalde, benadrukte die gedachtengang ook wat beter.
[..]
Als je dingen wilt maken, dan heb je daar wel de juiste gereedschappen voor nodig.
Hoe kun je een opleiding doen terwijl je dakloos bent?
Ik noem maar even wat
Een knipoog-smiley die er niet hoort. Kopieer de tekst maar eens naar Word.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Even off-topic: wat is dat gele dingetje en wat betekent het?
Dank. Ik heb helaas geen Word.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:35 schreef 2dope het volgende:
[..]
Een knipoog-smiley die er niet hoort. Kopieer de tekst maar eens naar Word.
/off-topic
Zorgen hebben een grote impact op iemands bestaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dakloos is een ander uiterste, maar zorgeloos ook.
Ja, het leven komt nu eenmaal met huizen, wegen, school, speelgoed, internet, mobieltjes...o wacht...dat is niet standaard zo, maar dat is hoe we het gemaakt hebben.quote:Het leven komt nou eenmaal met tegenslagen en ongemakken. Je kunt maar beter leren daarmee om te gaan en er iets van te maken.
Jij laat het nu allemaal draaien om geld, maar dat is niet waar het mij om gaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zorgen hebben een grote impact op iemands bestaan.
Ik zie niet in hoe dat niet relevant is?
[..]
Ja, het leven komt nu eenmaal met huizen, wegen, school, speelgoed, internet, mobieltjes...o wacht...dat is niet standaard zo, maar dat is hoe we het gemaakt hebben.
Dat heet toch vooruitgang?
Zelf vind ik het ook vooruitgang dat wanneer een kleuter een been breekt, dat dat gebroken been weer gewoon gefixt kan worden en dat kind niet met kreupelheid wordt opgezadeld.
Zelf vind ik het ook vooruitgang dat wanneer je echt alles tegen hebt zitten, je tenminste nog ergens kunt aankloppen en sneller weer op de rails gezet kunt worden.
Sociale zekerheid is niet voor niets zo'n goed idee, het voorkomt een hoop leed en zorgt ervoor dat mensen niet nodeloos verder wegzakken
Edit: Het zorgt trouwens ook voor significant betere kansen voor de armere onderlaag Nederlanders tegen relatief lage kosten
Technieken zijn niet goed of slecht ongeacht de achterliggende intentie. En smartphones maken het leven niet beter? Zeg dat maar miljoenen Afrikanen die dankzij mobieltjes en mobiel internet kunnen bankieren daardoor effectiever zaken kunnen doen om zodoende weer genoeg geld te verdienen hun kinderen naar school te sturen en voldoende eten te geven.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef robin007bond het volgende:
Oh ja, nog iets. Wat ik heel jammer vind is dat veel technologie niet oprecht wordt gemaakt om de levens van mensen te verbeteren. De smartphone heeft het leven voor veel mensen gemakkelijker gemaakt, maar aan de andere kant is het gelijk weer een nieuw platform geworden voor adverteerders om mensen te volgen. Het geld verdienen heeft de hoogste prioriteit. Als daarmee de levens van mensen aangenamer worden, dan vinden ze dat mooi meegenomen, maar het draait primair om geld. Daarom zie je denk ik zo massaal privacyschendingen door apps en de dingen die Google doet. Dat maakt me soms een beetje sip. Waar zijn de mensen die oprecht de wereld willen verbeteren zonder er een andere agenda op na te houden?
Je ziet nu ook Facebook flink investeren in kunstmatige intelligentie. Ik hou mijn hart al vast.
Ja, toch ga ik schommelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb de rest van jouw post weggehaald, maar meer omdat dit de kern van ons misverstand beter raakt denk ik
[..]
De vraag is: Ga je schommelen als je weet dat wanneer je je been breekt, je de rest van je leven kreupel zult zijn omdat er niemand meer is die je been weer goed kan zetten?
Elk kind kan een been breken, maar vroeger betekende dat dat je waarschijnlijk levenslang kreupel was. Tegenwoordig wordt je been in een ziekenhuis gewoon weer gefixt.
En net zo werkt het met sociale zekerheid. Het heet niet voor niets sociale zekerheid
Je been breek je meestal niet met lef, maar door gewoon domme pech (bijvoorbeeld als je tussen wal en schip terecht komt, ik zeg maar even wat).
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In beide gevallen komt het leven met tegenslagen en kan het zomaar anders lopen dan je had gehoopt, gedacht, verwacht, gewild. Daar moet je mee dealen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelf vind ik het ook vooruitgang dat wanneer je echt alles tegen hebt zitten, je tenminste nog ergens kunt aankloppen en sneller weer op de rails gezet kunt worden.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen.
De nadruk ligt teveel op de illusie dat alles in het leven maakbaar is "zolang je maar genoeg gemotiveerd bent" en als je in het leven niet goed tegen bepaalde tegenslagen bestand bent (wat bijna iedereen in het leven zal overkomen), dan is het tegenwoordig zo dat het op de 1 of andere reden jouw eigen schuld is (jouw fout dus zit jij maar op de blaren).
Ik heb het over het bestaan van een vangnet voor als je er niet meer mee kunt dealen, niet over dat je geen ene flikker hoeft te doen en dat alles op een zilveren dienblad aangereikt wordt en dat elke keer wanneer je effe gaat pissen, de rode loper voor je wordt uitgerold (met bloemblaadjes speciaal gekweekt in Saudi-Arabiė).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zekerheid is zo'n machtig iets, het geeft waanzinnig veel zelfvertrouwen en juist die zekerheden worden uitgehold "want alles is toch maakbaar" (wat natuurlijk een kutsmoes is van de rijke elite, maarja, hij wordt wel geloofd om de 1 of andere reden).
Dit!!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:50 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Ik snap wat je aangeeft mbt sociale zekerheid en ben het er mee eens dat die onterecht wordt afgebroken.
Eten, kleding en een dak boven je hoofd behoord voor mij tot de basis rechten van mensen.
Dan als je daar aan gaat breken maak je het heel erg zwaar voor mensen om een mens te zijn.
Nogmaals, jij gooit alles op het materiele, met een sneer naar mensen die rijk zijn. Een zeker financieel (sociaal) vangnet is zeer prettig, maar er zijn nog veel meer tegenslagen die je tegen kunt komen en die met geen financieel (sociaal) vangnet op te vangen zijn. En daar zul je ook mee moeten om kunnen gaan, iets van je leven moeten maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ga nu delen van jouw post deleten, aangezien je de essentie van mijn posts niet goed leest
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb het over het bestaan van een vangnet voor als je er niet meer mee kunt dealen, niet over dat je geen ene flikker hoeft te doen en dat alles op een silveren dienblad aangereikt wordt en dat elke keer wanneer je effe gaat pissen, de rode loper voor je wordt uitgerold (met bloemblaadjes speciaal gekweekt in Saudi-Arabiė).
Aha ....quote:
Dus omdat je het niet met mijn sneer naar de rijken eens bent, ben je het gelijk niet eens met alles wat ik hier zeg ofzo?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogmaals, jij gooit alles op het materiele, met een sneer naar mensen die rijk zijn. Een zeker financieel (sociaal) vangnet is zeer prettig, maar er zijn nog veel meer tegenslagen die je tegen kunt komen en die met geen financieel (sociaal) vangnet op te vangen zijn. En daar zul je ook mee moeten om kunnen gaan, iets van je leven moeten maken.
"er" niet meer mee kunt dealen is nogal vaag, vind je zelf ook niet?
Ik vind de manier waarop je je nu opstelt niet heel erg prettig, het is nogal aanvallend. Omdat ik jou volgens jou niet goed genoeg begrijp, ligt dat aan mij, (onvermogen of onwil doet er dan niet toe). Je zou ook eens kunnen bekijken of je werkelijk zo duidelijk bent als je zelf denkt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus omdat je het niet met mijn sneer naar de rijken eens bent, ben je het gelijk niet eens met alles wat ik hier zeg ofzo?
En even voor de duidelijkheid: Hoe kom je tot de conclusie dat het mij puur om het financiėle plaatje gaat?
Misschien moet je mijn bovenstaande post ook nog maar eens even lezen. Als die niet duidelijk is...
Ach, wat moet is afhankelijk van wie je t vraagt he?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:09 schreef SicSicSics het volgende:
Sommige 'filosofen' zouden misschien meer moeten werken en minder moeten nadenken.Dat is een beetje de armoe van onze rijkdom.
Dat zou inderdaad heel mooi zijn als dat waar is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Technieken zijn niet goed of slecht ongeacht de achterliggende intentie. En smartphones maken het leven niet beter? Zeg dat maar miljoenen Afrikanen die dankzij mobieltjes en mobiel internet kunnen bankieren daardoor effectiever zaken kunnen doen om zodoende weer genoeg geld te verdienen hun kinderen naar school te sturen en voldoende eten te geven.
Maar nee joh, mobieltjes brengen niks goeds in de wereld.
Ik zei dat er een vangnet moest zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop je je nu opstelt niet heel erg prettig, het is nogal aanvallend. Omdat ik jou volgens jou niet goed genoeg begrijp, ligt dat aan mij, (onvermogen of onwil doet er dan niet toe). Je zou ook eens kunnen bekijken of je werkelijk zo duidelijk bent als je zelf denkt.
Daar kan ik wel in meegaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop je je nu opstelt niet heel erg prettig, het is nogal aanvallend. Omdat ik jou volgens jou niet goed genoeg begrijp, ligt dat aan mij, (onvermogen of onwil doet er dan niet toe). Je zou ook eens kunnen bekijken of je werkelijk zo duidelijk bent als je zelf denkt.
Denken is werken ;quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:09 schreef SicSicSics het volgende:
Sommige 'filosofen' zouden misschien meer moeten werken en minder moeten nadenken.Dat is een beetje de armoe van onze rijkdom.
Je kunt ook gewoon stoppen met antwoorden geven op vragen die je zelf stelt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Aha ....
Je wilt dus de kern van het probleem even demonstreren?
Ergens deel aan willen hebben zonder zelf iets toe te voegen of te geven?
Hoe is dat 'huidig'?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:20 schreef artelligence het volgende:
Ik ben vooral teleurgesteld in de huidige polarisatie. Zij tegen wij en vice versa. Het tot in het extreme toe in hokjes willen denken en alle vooroordelen die daarbij komen kijken. Of het nou geloof, geaardheid, 'sociale klasse' of afkomst is.
Jullie denken gewoon hetzelfde en zijn het ook eens .quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zei dat er een vangnet moest zijn.
Jij reageert elke keer in de trend van "Jaaa, maar je moet het toch echt zelluf doen hoor"
Vervolgens probeer ik jou duidelijk te maken dat het mij gaat om de gevallen als het gewoon overmacht is (andere bewoordingen dit keer, maar zelfde essentie als mijn vorige posts), maar om de 1 of andere reden blijf jij terugkomen op "de maakbaarheid van je eigen leven".
Dit is hoe ik jouw reacties begrijp (al begrijp ik nog steeds niet waarom je ook steeds blijft terugkeren naar dat ik alleen maar het materiėle plaatje wil zien).
Boos op mij worden gaat het voor jou ook niet duidelijk maken om te begrijpen waar ik het over heb, dus beter laat je dat.
Als je iets niet snapt, kun je toch ook gewoon vragen?
Dat wordt juist alleen maar beter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:24 schreef artelligence het volgende:
[..]
"Huidig" kan weggelaten worden. Begon mijn post anders.
Aha, mijn gevoel mbt jou klopt dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon stoppen met antwoorden geven op vragen die je zelf stelt.
Ik merk steeds meer verharding in de maatschappij. Mede door de (snelle) media uiteraard. Her kan uiteraard zi zijn dat je het anders ervaart.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wordt juist alleen maar beter.
Er zijn veel redenen te bedenken waarom je ergens in blijft hangen, maar als er een wil is, moet men ook de mogelijkheden van een weg aangeboden kunnen worden (bijvoorbeeld de mogelijkheid van psychotherapie en/of medicatie bij psychiatrische ziektes).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:25 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Jullie denken gewoon hetzelfde en zijn het ook eens .
Miss_sly geeft alleen aan dat je bij tegenslagen er in kunt blijven hangen , maar het ook als een nieuwe mogelijkheid kunt zien.
Dit is weer de tegenpool van de illusie dat alles in het leven maakbaar isquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Het idee dat we het leven helemaal zelf in de hand hebben en zo en 'het lot in jouw handen ligt', dat is eigenlijk helemaal niet zo. Het leven gebeurt gewoon, constant, de hele tijd. En jij als mens moet daar vervolgens dan maar vrede mee hebben. Verzet ertegen veroorzaakt het lijden.
Dat is al tientallen jaren aan de gang die verharding van de maatschappij. En uiteindelijk niet alleen hier in Nederland maar ook op globale schaal zie je dat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik merk steeds meer verharding in de maatschappij. Mede door de (snelle) media uiteraard. Her kan uiteraard zi zijn dat je het anders ervaart.
De meesten van ons zullen op hun sterfbed concluderen dat het (hun) leven niet maakbaar was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit is weer de tegenpool van de illusie dat alles in het leven maakbaar is
Denk je niet dat een heel scala aan opties , veilligheidsnetten net zo verlammend kan werken kan als geen opties en veilligheidsnetten?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen te bedenken waarom je ergens in blijft hangen, maar als er een wil is, moet men ook de mogelijkheden van een weg aangeboden kunnen worden (bijvoorbeeld de mogelijkheid van psychotherapie en/of medicatie bij psychiatrische ziektes).
Er zijn vast wel mensen die er zelf juist voor kiezen erin te blijven hangen (die het wel best vinden zo met een uitkerinkje?), maar ik denk dat dat niet te voorkomen is (tenzij je de sociale zekerheid helemaal afschaft, maar geen enkel weldenkend mens zou zoiets ooit willen voorstellen).
Optimisme is zinloos als er letterlijk geen hoop meer is, dat is 1 van de redenen waarom sociale zekerheid zo geniaal is. Zelfde met de gezondheidszorg.
Mogelijkheden kunnen het verschil betekenen tussen vechten en kiezen voor zelfdestructie
Het is inderdaad de tegenpool daarvan ja. Daarom, dat wordt volop gepropageerd.. Maar het is een illusie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dit is weer de tegenpool van de illusie dat alles in het leven maakbaar is
http://www.theguardian.co(...)microfinance-farmingquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad heel mooi zijn als dat waar is.
Ik heb zoals je begrijpt mijn twijfels over het waarheidsgehalte hiervan...
Dat komt omdat ik nog nooit van dit fenomeen gehoord heb maar dat zegt natuurlijk niets.
Kun je hier iets meer over vertellen?
Ja dit is uiteraard grote onzin. Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op. Die snelle media die jij noemt maakt een aantal dingen zichtbaarder, meer niet. Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten. Uiteindelijk zal het dat alleen maar makkelijker maken om die meningen te negeren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik merk steeds meer verharding in de maatschappij. Mede door de (snelle) media uiteraard. Her kan uiteraard zi zijn dat je het anders ervaart.
Wat jij wil. Ik heb gewoon antwoord op je vragen gegeven terwijl je de mijne negeert.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:28 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Aha, mijn gevoel mbt jou klopt dus.
Geen dialoog alleen maar monoloog van jou kant.
Jammer.
Je kent me denk ik wel een beetje en dat denk ik inderdaad niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Tenzij je denkt dat Google en Facebook het uit de goedheid van hun hart doen
Het is wel een inkopper. Maar ik doe het toch niet. Dat zou te makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
Domme mensen hebben meer kans om hun ongzouten mening te uiten.
Nou, scherp hoor. Maar inderdaad, het bewijst mijn punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel een inkopper. Maar ik doe het toch niet. Dat zou te makkelijk zijn.
Waar ik graag aan meegeholpen heb om jouw bewijs te leveren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, scherp hoor. Maar inderdaad, het bewijst mijn punt.
Het is geenszins een "ongedefinieerd" begrip. Waarom denk je dat of weet je dat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ten eerste is 'verharding' een ongedefinieerd begrip en ten tweede is er juist sprake van een beweging de andere kant op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |