abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155082907
Zijn er mensen hier die ontevreden zijn over de samenleving of teleurgesteld? En wat doet dat gevoel met je? Ik ben heel benieuwd hoe andere FOK!kers hierin staan.

In dit topic wil ik geen discussie over hoe de samenleving dan wel ingericht zou moeten worden, dat is meer voor in POL. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich min of meer somber voelen op de manier hoe het nu is.

Mijn vragen zijn:

Ben je teleurgesteld in de samenleving?

Waarom ben je teleurgesteld?

Om deze vragen voor mezelf te beantwoorden:

Ik ben soms wel ontevreden over hoe de samenleving is. Mensen zie ik heel hun leven inrichten rondom werk, alsof dat het centrale punt van hun leven is. Er is naar mijn mening te weinig tijd voor mensen om zich goed te ontplooien op persoonlijk gebied en ik heb vaak zo'n gevoel van "moet dit nou het leven zijn?"

Wat ik ook jammer vind is dat de samenleving erg hard is. Ik ben te jong om te kunnen zeggen dat er een verharding heeft plaatsgevonden, maar voor mijn gevoel is dat wel een trend. Om me heen zie ik dat mensen alle problemen van anderen vaak proberen te reduceren tot individuele keuzes. Alsof ze hun leven helemaal in de hand hebben en volledig autonome individuen zijn. Die mentaliteit die heerst er over het algemeen wel voor mijn gevoel en leidt vaak tot het 'victim blaming' van mensen die het minder goed hebben getroffen.

Ik erger me eraan hoe mensen zo makkelijk tegen elkaar op te zetten zijn, terwijl ze zo veel gedeelde belangen hebben. Dan denk ik: "We zijn toch allemaal mensen? Waarom moet er zoveel nadruk worden gelegd op waarin we verschillen in plaats van wat ons bindt?"

Het voelt alsof groepen best gesegregeerd leven in Nederland. Het blijft vaak lastig om mensen te ontmoeten die niet binnen je al bestaande 'type' mensen voortkomt. Iedereen lijkt een beetje bij zijn eigen soort te blijven. Dat dit verschil er is tussen laag- en hogeropgeleiden is in ieder geval wel aangetoond door het Cultureel Planbureau, dus wellicht is dit gevoel van mij wel enigszins terecht.

http://www.volkskrant.nl/(...)na-nergens~a3806665/

Kan het ook anders? Daar gaat dit topic niet over. Ik ben benieuwd naar waarom mensen soms teleurgesteld zijn in de samenleving. Daarbij zou het fijn zijn als dit topic geen gebash wordt op mensen die hun ei kwijt willen, hoe onterecht hun ontevredenheid ook wel niet zou zijn. Misschien is het ook interessant om te kijken of er veel mensen zich aan bepaalde dingen ergeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Copycat op 14-08-2015 08:44:23 ]
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:14:52 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155083061
Leuk topic. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155083147
Ja, soms wel. Mensen zijn onaardig, hard, hebben geen medeleven, generaliseren waar je bij staat en hoe het hen uitkomt, negeren elkaar en weigeren verder de kijken dan de neus lang is, vinden dat vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan alles en iedereen de huid vol mogen schelden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig zijn er ook een hoop toffe mensen.
Ja doei.
pi_155083161
Ja en nee, aan de ene kant zie ik veel mensen maar een beetje aankloten wat ik jammerlijk vind maar aan de andere kant kan ik me niet erg druk maken om onbekenden. Ik stoor me met name aan de media (inclusief social media) waar te pas en te onpas de berichten de deur uit vliegen. Veel mensen geloven alles wat ze lezen en moeten per se een mening hebben over complexe problemen waar zij geen verstand van hebben. In het verlengde daarvan ligt de politiek. Weinig mensen hebben de kennis EN interesse om de juiste stem uit te brengen. De debatten zijn bestaan veelal uit populistische onderwerpen wat de kwaliteit van de democratie niet ten goede komt. Een direct alternatief zie ik echter niet. Men zou eventueel een technocratie kunnen instellen welke binnen bepaalde kaders wetten mag maken.

Verder merk ik dat Nederland erg individualistisch is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geheel voor zelfontplooiing maar hier en daar mensen helpen, inclusief onbekenden, wordt je echt niet slechter van. Uit ervaringen op vakanties weet ik dat het niet overal zo is, hoewel overal wel rotte appels zitten natuurlijk.

Ook stoor ik me aan populistisch gebruik van zogenoemde politieke correctheid. Eén van de meest spraakmakende politieke onderwerpen is immigratie. Men voert het debat echter in een misplaatste context. Economische vluchtelingen zouden beter in eigen land ondersteunt kunnen worden waarvoor w.m.b. de ontwikkelingshulp mag intensiveren. Anderzijds heb je humanitaire vluchtelingen die je natuurlijk niet kan laten creperen. Het is m.i. ook jammer dat de verdeelsleutel op zoveel weerstand stuit in het EP.

Tot zover maar even op de mobiel, wellicht dat ik het later uitbreid.

Edit: beetje waarig verhaal. Ik schrijf over 1-2 weken wel wat leesbaars, wellicht met een paar eigen topics in F&L en POL.

[ Bericht 11% gewijzigd door Moralitas op 10-08-2015 17:42:49 ]
pi_155083246
interessant topic robin. kom er later op terug maar ben het grotendeels wel met je eens.
pi_155083391
Nog een punt waar ik me een beetje aan erger is dat ik soms het gevoel heb alsof mensen collectief eenzaam zijn. Dat ze die eenzaamheid compenseren door social media, maar dat ze zelf weten dat het eigenlijk geen vervanger is voor menselijk contact.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:18 schreef perro. het volgende:
interessant topic robin. kom er later op terug maar ben het grotendeels wel met je eens.
Ben benieuwd. Neem gerust de tijd. Het is ook altijd mogelijk om aanvullingen te geven op je eerdere post (zoals ik dus nu doe :P).
pi_155083589
Je hebt hele goede punten en zelf ervaar ik het ook zo.

Het is een beetje dubbel voor mij. Samenleving is hard voor mij geweest, maar ik heb tot nu toe ondanks alle tegenslagen wel weten mezelf staande te houden. Maar ik haat het feit dat ik mezelf überhaupt staande moet houden. Waarom heb ik het zo moeilijk gehad en anderen zo makkelijk? Ik heb ook wat topics hierover gemaakt, helaas werd vooral uitgemaakt voor een klootzak of zeurpiet. Mensen zijn gewoon hard, deze samenleving is misschien wel minder hard dan de meeste andere samenleving.

Ik denk gewoon dat mensen zo ongevoelig kunnen zijn. De gemiddelde mens is vooral bezig met zichzelf in de mensen in zijn kringen. Als jij voor wat voor reden dan ook geïsoleerd raakt van je groep mensen of afgestoten wordt, heb je het moeilijk. Zelf heb ik best wel nare dingen meegemaakt de afgelopen zeven jaar en grotendeels niet mijn schuld, maar alsnog heeft de maatschappij en mijn omgeving gedurende die tijd weinig begrip gehad. Nu dat het goed met me gaat, wil iedereen mijn verhaal horen en steunen. Als je lacht, heb je vrienden. Als je huilt, huil je alleen.

Over de jaren heen ben ik ook harder geworden, wat mij misschien minder sympathiek maakt bij sommigen. Maar je kan ook niet beide hebben. Als mensen je "sympathiek" blijven vinden, krijg je ook weinig ruimte om te groeien en te ontplooien. De maatschappij kan anders en wij als mensen moeten ook daar naartoe werken. Maar in de tussentijd moet ik ook voor mezelf zorgen.

Ik denk dat een grote probleem in de samenleving is dat er een soort "it" groep is. Een groep mainstreamers, populaire mensen die vaak rijk, knap en invloedrijk zijn en veelmensen die buiten de groep vallen willen bij die groep horen. In plaats van te kijken naar elkaar en samen hun "eigen" groep te vormen, gaan ze tegen elkaar strijden om bij de mainstream groep te horen. Niet iedereen doet dit, uiteraard.
pi_155083703
Oh ja, nog iets. Wat ik heel jammer vind is dat veel technologie niet oprecht wordt gemaakt om de levens van mensen te verbeteren. De smartphone heeft het leven voor veel mensen gemakkelijker gemaakt, maar aan de andere kant is het gelijk weer een nieuw platform geworden voor adverteerders om mensen te volgen. Het geld verdienen heeft de hoogste prioriteit. Als daarmee de levens van mensen aangenamer worden, dan vinden ze dat mooi meegenomen, maar het draait primair om geld. Daarom zie je denk ik zo massaal privacyschendingen door apps en de dingen die Google doet. Dat maakt me soms een beetje sip. Waar zijn de mensen die oprecht de wereld willen verbeteren zonder er een andere agenda op na te houden?

Je ziet nu ook Facebook flink investeren in kunstmatige intelligentie. Ik hou mijn hart al vast. ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2015 17:31:13 ]
pi_155083920
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef robin007bond het volgende:
Oh ja, nog iets. Wat ik heel jammer vind is dat veel technologie niet oprecht wordt gemaakt om de levens van mensen te verbeteren. De smartphone heeft het leven voor veel mensen gemakkelijker gemaakt, maar aan de andere kant is het gelijk weer een nieuw platform geworden voor adverteerders om mensen te volgen. Het geld verdienen heeft de hoogste prioriteit. Als daarmee de levens van mensen aangenamer worden, dan vinden ze dat mooi meegenomen, maar het draait primair om geld. Daarom zie je denk ik zo massaal privacyschendingen door apps en de dingen die Google doet. Dat maakt me soms een beetje sip. Waar zijn de mensen die oprecht de wereld willen verbeteren zonder er een andere agenda op na te houden?

Je ziet nu ook Facebook flink investeren in kunstmatige intelligentie. Ik hou mijn hart al vast. ;(
Voor niets gaat de zon op. Ik stel maar al te graag mijn gegevens beschikbaar om van alles gratis te krijgen. Anders zou je voor al deze diensten mcoeten betalen. Als ze met jouw gegevens doelgerichter kunnen adverteren kunnen ze met minder advertenties eenzelfde omzet halen dankzij een hogere conversie.
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:34:36 #10
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155083946
quote:

Voor niets gaat de zon op inderdaad.
pi_155084131
Wat een geweldig topic! _O_
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:11 schreef robin007bond het volgende:
Mijn vragen zijn:

Ehm, ik word wel vaak teleurgesteld, maar vergeet het gelukkig ook vaak weer snel...waarna ik misschien enkele dagen daarna weer teleurgesteld word etc enz.

Ik probeer er wel zo min mogelijk bij stil te staan, omdat erbij stilstaan verder toch zinloos is.

Ik probeer me te concentreren op die enkelingen die ik wel de moeite waard vind en de rest laat ik links liggen.

Ik reageer later wel uitgebreider, nogmaals geweldige OP _O_ teveel om in 1x te bevatten

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 10-08-2015 17:52:59 (tikfout) ]
pi_155084506
Ik ben wel tevreden over de samenleving hier. Zou zelf wel dingen anders willen zien, verwacht niet dat het goed blijft gaan, maar voor dit moment is het best wel goed vertoeven hier (woon in het Noorden, dat maakt ook uit).

Mensen hebben volgens mij genoeg tijd om zichzelf te 'ontplooien'. Geef ze meer tijd en ze verkloten meer tijd. Kijk naar alle studenten die eigenlijk niks hoeven te doen voor school en de rest van hun studietijd maar gewoon yolo leven. Die hebben echt geen extra tijd nodig om extra productief te zijn ofzo lol. En een baan is nou eenmaal belangrijk. Als je wat geschoold werk doet kan je daar ook in groeien en kan je het ook zien als een hobby enigszins.

De 'maatschappij' kan volgens mij een stuk beter ingericht worden maar als je daar zo erg mee zit betekent het vrijwel altijd gewoon dat je het voor jezelf niet mooi hebt gemaakt (voor elkaar hebt)... heb wat vrienden, een wat normale baan en een vriendin en dan maakt de maatschappij al veel minder uit.

Om toch een wat sombere tint eraan te geven: ik vind het te leip dat er miljoenen en miljoenen en miljarden overal heen kunnen gaan en we gewoon voorgelogen worden en zoveel wat dat betreft verneukt wordt. De politiek is te ziek voor woorden naar mijn idee. Maar goed wat doe je eraan
Fylax is op televisie geweest
pi_155084754
hmm ik kan me wel vinden in de OP eigenlijk.

Wat mij vooral irriteert is, dat zodra je afwijkt van de rest (beeld wat de 'maatschappij' heeft van...)
Dan doe je het dus snel al niet goed in de ogen van anderen. Of te wel je moet je schikken naar die algemene mening om niet buiten de boot te vallen zeg maar.
Do what you love, love what you do!
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:58:16 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_155084771
Ik ben wel een beetje teleurgesteld. Ik ben veel geld verloren, en vaak bestolen. Geld maakt het leven makkelijker, en iedereen wil er veel van hebben. Er is een groep mensen die op allerlei manieren geld proberen te verzamelen. Ze gebruiken manieren als corruptie en geweld om mensen geld af te pakken. Tot moord toe.

Justitie is beperkt in haar optreden, slachtoffers worden vaak niet geholpen, dat is teleurstellend. De omgeving weet er vaak wel van, maar ieder leidt zijn eigen leven. Als justitie niet kan optreden, dan is er nog altijd de samenleving die kan optreden, maar omdat bijna iedereen egoistisch door het leven gaat komt daar niets van terecht. Een slachtoffer kiest er niet voor om slachtoffer te worden, dat overkomt je. Het kan iedereen overkomen. Er ontstaan groepen die liever dader zijn dan slachtoffer. Want als slachtoffer sta je alleen, maar als dader hoor je tot een grote groep. De corruptie. En dat is teleurstellend.

Ik deel de wereld dan ook vaak in twee.
1. De wereld waar alles draait om productie, behoeftebevrediging, beschaving en vooruitgang.
2. De wereld van geld en ego.

1 is OK. 2 is KUT.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_155085090
Top topic. Zelf geen toevoeging.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155085145
Mensen hebben geen medelijden inderdaad.
ADHD-C
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:25:12 #17
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155085754
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:09 schreef LazyDave het volgende:
Mensen hebben geen medelijden inderdaad.
Het is vaak contraproductief om medelijden of empathie te hebben. Als je (veel) medelijden of empathie hebt naar onbekenden, gaat het vaak tegen je werken.
pi_155085944
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:25 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Het is vaak contraproductief om medelijden of empathie te hebben. Als je (veel) medelijden of empathie hebt naar onbekenden, gaat het vaak tegen je werken.
Niks mis met medelijden en empathie, je moet ze op de juiste manier gebruiken

Weet trouwens niet of TS het oké vindt als er een discussie ontstaat?

Edit:
In de OP staat dit:
quote:
In dit topic wil ik geen discussie over hoe de samenleving dan wel ingericht zou moeten worden, dat is meer voor in POL
Misschien een idee een apart topic voor discussie aan te maken? (mits er voldoende animo voor is)
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:30:40 #19
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155085984
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit toch? Het is immers een forum?

Medelijden en empathie moet op de juiste manier gebruikt worden, maar wanneer is het goed en wanneer is het slecht?
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:32:16 #20
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155086058
quote:

[..]

Edit:
In de OP staat dit:

[..]

Misschien een idee een apart topic voor discussie aan te maken? (mits er voldoende animo voor is)
Geen discussie over hoe de samenleving ingericht moet worden, maar misschien wel discussie over wat er mis is met de samenleving?
pi_155087062
quote:

[..]

Edit:
In de OP staat dit:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:32 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Geen discussie over hoe de samenleving ingericht moet worden, maar misschien wel discussie over wat er mis is met de samenleving?
Omdat sommige onderwerpen erg veel raakvlakken hebben was ik bang dat het zou kunnen veranderen in een politieke discussie. Vandaar de opmerking in de OP.

Over discussies met wat er mis is in de samenleving, die zijn welkom naar mijn mening. Maar zoals ik al aangaf moet het niet zo worden dat mensen gebasht worden om wat zij ervaren. Mensen moeten nog wel hun ei kwijt kunnen zonder dat ze bang hoeven te zijn om geflamed te worden door alles en iedereen.

Daarom mijn voorstel om het niet echt een discussie te laten worden, maar meer een dialoog (al is dat wel echt een modewoord geworden ;(). Kortom, heb een beetje respect voor wat anderen teleurstelt in de maatschappij, ook al ben je het er niet mee eens.

Misschien dat de mods van R&P hier ook over kunnen meedenken. :) Misschien is het handig om de discussie 'for the time being' in ieder geval op een goede toon te houden. Dat lijkt me sowieso wel een vereiste in R&P.

Hou het wel bij het onderwerp. Dingen die jij mis vindt gaan in de samenleving. Anders wordt het een veel te breed topic, waarin de rode draad misschien verloren gaat.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:54:40 #22
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_155087193
Klinkt heel herkenbaar! :Y Ik zal later inhoudelijk reageren :)
pi_155089589
Fylax is op televisie geweest
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:03:19 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155089700
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, soms wel. Mensen zijn onaardig, hard, hebben geen medeleven, generaliseren waar je bij staat en hoe het hen uitkomt, negeren elkaar en weigeren verder de kijken dan de neus lang is, vinden dat vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan alles en iedereen de huid vol mogen schelden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit dus. Hier ben ik het helemaal mee eens.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:04:56 #25
446903 TheBlackbird
voluntaristische vogel
pi_155089757
Ik kan me vinden in veel punten die worden genoemd. Desondanks ben grotendeels tevreden met de samenleving en tijd waarin ik mag leven, met zoveel vrede, tolerantie, vrijheid, welvaart etc. vergeleken met het verleden of andere regio's in de wereld. Hopelijk zal de toekomst nog beter zijn met verbeteringen in de punten die beschreven zijn.
Voluntaryism: het radicale idee dat menselijke relaties vrijwillig zouden moeten zijn, vrij van dwang en geweld
pi_155089830
Ik ben vooral teleurgesteld omdat mensen vaak denken dat hun goede ideeën door anderen betaalt zouden moeten worden. Keer op keer op keer.

Laat mij gewoon met rust dan laat ik jou ook met rust ^O^
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:37:03 #27
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_155091156
quote:
Zijn er mensen hier die ontevreden zijn over de samenleving of teleurgesteld? En wat doet dat gevoel met je? Ik ben heel benieuwd hoe andere FOK!kers hierin staan.

In dit topic wil ik geen discussie over hoe de samenleving dan wel ingericht zou moeten worden, dat is meer voor in POL. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich min of meer somber voelen op de manier hoe het nu is.

Mijn vragen zijn:

Om deze vragen voor mezelf te beantwoorden:

Ik ben soms wel ontevreden over hoe de samenleving is. Mensen zie ik heel hun leven inrichten rondom werk, alsof dat het centrale punt van hun leven is. Er is naar mijn mening te weinig tijd voor mensen om zich goed te ontplooien op persoonlijk gebied en ik heb vaak zo'n gevoel van "moet dit nou het leven zijn?"

Wat ik ook jammer vind is dat de samenleving erg hard is. Ik ben te jong om te kunnen zeggen dat er een verharding heeft plaatsgevonden, maar voor mijn gevoel is dat wel een trend. Om me heen zie ik dat mensen alle problemen van anderen vaak proberen te reduceren tot individuele keuzes. Alsof ze hun leven helemaal in de hand hebben en volledig autonome individuen zijn. Die mentaliteit die heerst er over het algemeen wel voor mijn gevoel en leidt vaak tot het 'victim blaming' van mensen die het minder goed hebben getroffen.

Ik erger me eraan hoe mensen zo makkelijk tegen elkaar op te zetten zijn, terwijl ze zo veel gedeelde belangen hebben. Dan denk ik: "We zijn toch allemaal mensen? Waarom moet er zoveel nadruk worden gelegd op waarin we verschillen in plaats van wat ons bindt?"

Het voelt alsof groepen best gesegregeerd leven in Nederland. Het blijft vaak lastig om mensen te ontmoeten die niet binnen je al bestaande 'type' mensen voortkomt. Iedereen lijkt een beetje bij zijn eigen soort te blijven. Dat dit verschil er is tussen laag- en hogeropgeleiden is in ieder geval wel aangetoond door het Cultureel Planbureau, dus wellicht is dit gevoel van mij wel enigszins terecht.

http://www.volkskrant.nl/(...)na-nergens~a3806665/

Kan het ook anders? Daar gaat dit topic niet over. Ik ben benieuwd naar waarom mensen soms teleurgesteld zijn in de samenleving. Daarbij zou het fijn zijn als dit topic geen gebash wordt op mensen die hun ei kwijt willen, hoe onterecht hun ontevredenheid ook wel niet zou zijn. Misschien is het ook interessant om te kijken of er veel mensen zich aan bepaalde dingen ergeren.
Ja idd. Ook vind ik dat er iets is als "lijden doet lijden". Het makkelijkste aan te tonen met kansarmoede, waar generaties nooit uit die cirkel geraken en ze daarbij worden beschuldigt het niet te willen veranderen. Mijn ouders zijn misschien van de weinigen die "bewust" een hippieleventje leidden. Nu werd niks me écht ontzegt, maar herinner ik me wel altijd gezeur over dat we nu alweer een rekenmachine of atlas, nieuw soordenboek want spelling veranderd, moesten aanschaffen voor school. Een deels terechte kritiek van mijn ouders, maar zij moedigden me in hun jaren 60 mentaliteit ook niet echt aan. Alles zou wel goedkomen, wat je ook doet.
Echt rot voor die kinderen die helemaal geen geld hadden thuis, denk ik dan. Tja die zakten allemaal af naar beroeps en leercontract. Dus weer laaggeschoold en weer arm...

Ik denk dat je ook niet veel meer kan veranderen als volwassen mens, je vorming gaat door op het moment dat je nog emotioneel en financieel afhankelijk bent van je ouders, en dat bepaalt grotendeels je toekomst. Als daar al iets scheef zit, of fallicant misloopt en mishandeling plaats vindt, wat dan met de toekomst?

Ik heb de problemen zien starten toen mijn ouders kwamen te overlijden. Alles valt dan weg. Vanaf toen begon in persoonlijk te ervaren hoe voor andere mensen heel veel zaken vanzelfsprekend zijn. Ook lijk je dan makkelijker vatbaar voor mensen die kwade bedoelingen hebben en je hebt dan geen vangnet. Zoals iemand eerder vermeldde over studenten met een "yololeventje". Ik had de indruk dat ik tijd te kort kwam om alles bol te werken; ik kon niet vatten hoe anderen nog tijd hadden om zoveel uit te gaan en maar wat te hangen. Zij gingen op reis in de zomermaanden, deden leuke dingen met hun ouders en vrienden. Ik was aan het werk.

Bij de vrienden waar ik nu mee optrek, zie ik ook een soort zelfde patroon dat slechte situaties opnieuw slechte situaties uitlokken. Mijn beste maat werd verstoten door familie omdat hij misbruikt werd door zijn ooms. Daardoor heeft hij nu geen diploma en komt hij in van die jobs terecht die nogal homofoob zijn, dus pesterijen, burn-out, ontslag. Ook had dan opnieuw een abusieve relatie en daarop kende hij een man die hem voor heel de homogemeenschap in de stad belachelijk maakte omdat hij bepaalde sexuele handelingen niet wou. Drie vierden van het milieu heeft hem ook de rug toe gekeerd of ging dan "adviseren" dat hij in therapie moest zodat hij voor wat meer zou openstaan. Dat vind ik nu echt :r Alsof het allemaal naar zich toetrekken; hij moet iets doen aan iets vreselijks wat 'm is aangedaan voor 'n ander zijn sexuele zinnetjes.

Dat vind ik ook zo'n beetje de insteek en hele mentaliteit van alle hulpverlening. Je moet aan jezelf werken en dat is helemaal niet voor jezelf als het erop aankomt maar om een aangenamer product te zijn voor anderen en ook beter inzetbaar te zijn in de maatschappij.

Nu heb ik gehoord van een Nederlandse vriend die in België woont dat het in Nederland bvb wel kan dat je voor een griep een week kan thuisblijven, zonder dat je naar de dokter moet, want iederéén weet dat je dat gewoon moet "uitzieken". In België moet je elke ziekte direct staven met doktersbezoek en diens toelating dat je "gewettigd afwezig" bent. Dan heb je bvb ook de controle arts van het werk die langskomt om te kijken of jouw eigen huisarts wel de waarheid spreekt. Toevallig komen die ook altijd langs als je naar de apotheek bent om je medicijnen. En dan krijg je dus problemen op je werk. Je was er niet toen de controlearts kwam, dus je hebt gelogen, dus negatieve nota en/of ontslag.
Zo'n controle arts mag dan dus ook beslissen dat jij stante pede naar je werk gaat als hij je niet ziek genoeg acht. Kan je je voorstellen hoe dat dan gaat bij iemand met depressie of burnout, en je hebt zo'n kaliber controle-arts die denkt dat werken dé oplossing is tegen dergelijke klachten.
Die arts bepaalt ook of je recht hebt op ziekte-uitkering of niet, dus als hij je niet ziek of gehandicapt genoeg vindt, komen ze binnen enkele maanden de stroom afknippen en je meubels openbaar verkopen.

Dergelijke zaken gaan mij best wel tegen, en dat men dat ook zo vaak alleen moet verduren. Vanaf er maar het minste met je scheelt ben je te mijden materiaal, (of letterlijk vanop dit forum: zulke labiele wijven, daar heb je wat lol mee, als in voor de sex dus, maar niks serieus) ze schilderen je af alsof jij onherroepelijk de afvoer zal in gaan en je hen zal meetrekken. Als men nu gewoon eens wat normaler zou doen... Het is altijd die dikke, die schizofrene, die zonder familie, die borderline, die met MS, die misbruikte, enz... Iedereen heeft gvd een voornaam, en nog heel wat andere zaken dan altijd die éne negatieve eigenschap. Ik denk soms dat er in vele gevallen veel meer lijden zit in hoe mensen op hun situatie reageren dan de situatie zelf.

Ook in België; geen studiefinanciering. Er is een soort studiebeurs die hangt af van het inkomen van je ouders, maar daar kan je dus een paar boeken mee kopen en dat is het. Ook ontvangen je ouders die (net zoals andere uitkeringen voor hun kinderen) niet jij. En zou heeft de moeder van een vriendin van mij het geld gewoon voor zich gehouden. Eigenlijk komt het erop neer dat als je ouders niets (kunnen/willen) betalen dat je nooit een studie kan afronden. Geen diploma betekent dan weer minder werk of soort werk waar je gedoemd bent tot burnout. En nu haalt de regering het in hun stomme kop om werkloosheid en invaliditeit systematisch te schrappen onder de noemer van "jacht op de profiteurs" Dat gaat dan over uitkeringen tussen 300 en 1100 euro afhankelijk van je gezinssamenstelling en hoelang je al zonder werk zit of invalide bent. Maar men stelt zich geen vragen wat de oorzaken zijn. :N
pi_155095337
quote:

Ik kwam hier terecht door je link en zoals anderen zeggen "voor niets gaat de zon op" maar een beetje gelijk heb je wel als je ziet wat er vroeger allemaal patentloos en voor 'algemeen belang' werd gemaakt of gefinancierd (penicilline, om eens een voorbeeld te nomen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155097068
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:34 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op. Ik stel maar al te graag mijn gegevens beschikbaar om van alles gratis te krijgen. Anders zou je voor al deze diensten mcoeten betalen. Als ze met jouw gegevens doelgerichter kunnen adverteren kunnen ze met minder advertenties eenzelfde omzet halen dankzij een hogere conversie.
Voor niets gaat de zon op vind ik wel wat te gerelativeerd. Er worden/werden gigantische winsten gemaakt en elk jaar moet het meer en meer worden. Niks mis met winst willen maken overigens, maar het lijkt allemaal steeds zwaarder te worden terwijl altijd een select groepje er van profiteert.

Ontopic

Ik ben op veel punten tevreden, maar erger mij aan politieke correctheid en (salon)socialisme. Als je politiek via de media volgt is/lijkt het 1 groot theater.
Er is een hele grote groep (salon)socialisten in Nederland/Europa die hun zogenaamde boomknuffelerij aan jan en alleman willen opdringen, terwijl ik het gevoel heb dat er steeds meer aan de zelfredzame (financieel en instelling) wordt gevraagd.
pi_155097382
Over boomknuffellaars gesproken.. Ik kwam er warempel een tegen vandaag, stond helemaal in love tegen een boom te hangen, al telecommunicerend met een of andere tak.

Stond toch even te kijken :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155097639
quote:

Ik vind je vragen een beetje suggestief naar een bepaald antwoord toe, maar goed :)
Nee, ik ben niet teleurgesteld in de maatschappij. Natuurlijk zijn er altijd groepen of bewegingen/stromingen waarmee je minder blij kan zijn, maar in zijn algemeenheid denk ik dat we best sociaal zijn. Nederland voelt voor mij aan als een tolerant land waarin iedereen ook echte kansen krijgt. Iedereen kan studeren en werken, wanneer dit niet lukt wordt er voor je gezorgd. En ja, je hebt dan minder te besteden, maar vergeleken met heel veel landen heb je het dan alsnog goed.
En ik heb het idee dat je in dit land kan zijn wie je bent. Natuurlijk zijn er altijd groepen die moeilijk kunnen doen, maar wederom, in het geheel genomen wordt je eigenlijk altijd wel geaccepteerd.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:40:13 #32
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_155100004
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:31 schreef Snepar het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op vind ik wel wat te gerelativeerd. Er worden/werden gigantische winsten gemaakt en elk jaar moet het meer en meer worden. Niks mis met winst willen maken overigens, maar het lijkt allemaal steeds zwaarder te worden terwijl altijd een select groepje er van profiteert.

Ontopic

Ik ben op veel punten tevreden, maar erger mij aan politieke correctheid en (salon)socialisme. Als je politiek via de media volgt is/lijkt het 1 groot theater.
Er is een hele grote groep (salon)socialisten in Nederland/Europa die hun zogenaamde boomknuffelerij aan jan en alleman willen opdringen, terwijl ik het gevoel heb dat er steeds meer aan de zelfredzame (financieel en instelling) wordt gevraagd.
Lol _O- ik moest zo hard lachen... Ik moet daarbij gewoon zo denken aan die mensen die oh zo tolerant zijn en maar prevelen over anti-racisme, maar als armoezaaier ben je al lang niet meer welkom op hun feestjes met bio-champagne en gecertificeerd bietensap om te lachen om hun post-moderne humor.
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik vind je vragen een beetje suggestief naar een bepaald antwoord toe, maar goed :)
Nee, ik ben niet teleurgesteld in de maatschappij. Natuurlijk zijn er altijd groepen of bewegingen/stromingen waarmee je minder blij kan zijn, maar in zijn algemeenheid denk ik dat we best sociaal zijn. Nederland voelt voor mij aan als een tolerant land waarin iedereen ook echte kansen krijgt. Iedereen kan studeren en werken, wanneer dit niet lukt wordt er voor je gezorgd. En ja, je hebt dan minder te besteden, maar vergeleken met heel veel landen heb je het dan alsnog goed.
En ik heb het idee dat je in dit land kan zijn wie je bent. Natuurlijk zijn er altijd groepen die moeilijk kunnen doen, maar wederom, in het geheel genomen wordt je eigenlijk altijd wel geaccepteerd.
Hmm dit vind ik een beetje moeilijk. Ik kan niet spreken over Nederland. Ik heb zo nu en dan vernomen dat de studiefinanciering wel iets beter is bij jullie. Blijkbaar kunnen jullie dus geld lenen. Oké, niet tof dat je moet terugbetalen, maar als master-houder verdien je al snel een paar honder eurotjes meer. Dat lijkt me een aantal jaar even wat minder standaard, maar als niet gediplomeerde is het dus die mindere standaard voor heel je leven met op de koop toe slecht en saai werk en ellendig domme collega's, meer gezondheidsproblemen op lange termijn...

Ik lees hier vaak over mensen met hun wajong met depressieve klachten. In België krijg je niet zomaar een invaliditeitsuitkering zoals dat bij ons heet. Depressie en andere "onzichtbare" aandoeningen is maar een ziekte naargelang de controlearts zijn hoedje staat.

Ik vind dat er toch wel heel veel clandestiene discriminatie in de maatschappij aanwezig is. Ook zijn er zovele onderwerpen die zogezegd bespreekbaar zijn... tot als puntje bij paaltje komt. Dan is zelfdoding plots "aandacht trekken" of doe je maar alsof je een burnout hebt. Vriendin van me had een miskraam, alweer ongepaste reacties.
Kijk, in België zijn zogezegd alle Belgen gelijk. Daar doelt men ook op gelijkheid tussen mannen en vrouwen, same sex marriage is toegelaten, racisme en sexisme bij wet verboden. En toch zijn die zaken wél heel frequent aanwezig. Zeker bij selectieprocedures voor een baan.

Ik zie "maatschappij" niet enkel als politiek maar een combinatie van beleid en cultuur en gedrag van de gewone burger. Ik vind het dan niet bepaald zorgend dat er zoveel in het werk moet worden gesteld om een luttele 800 euro per maand te mogen ontvangen als alleenstaande (je mag dan niet samen huizen of andere besparende trucjes uithalen, anders word je geschrapt en kan je onder een brug slapen of in de prostitutie gaan) te ontvangen en daarvan alles te moeten rooien. Je wordt vervolgens niet aangenomen want je hebt niet de scholing en/of hebt niet de gepaste kleur, geaardheid, geslacht of tout court je kop en lijf staat hun niet aan. Duurt dat te lang... zo dat werk zoeken zonder resultaat, wel vieze profituur, zo teren op ons kleine landje! Uitkering geschrapt!

Verder vind ik ook dat de bevolking over de verkeerde onderwerpen te veel forum krijgt en op dat gebied met een bliksemafleiding zich bezig houdt en eigenlijk toch wel onwetend wordt gehouden en voort ploetert in ellende waarvan ze denken dat het enkel hun overkomt en zo ook in verdeeldheid...
pi_155101098
Ik ben niet zozeer teleurgesteld in de maatschappij, maar goed ik heb dan ook weinig te klagen omtrent de eigen situatie, ook nooit gehad.

Ik ben wel teleurgesteld dat mensen steeds afstandelijker worden, toen ik in de jaren '70 als kind opgroeide stond bij ons de achterdeur open en was het vrije instuif voor vrienden en bekenden en we woonden in het centrum dus iedereen die ging winkelen kwam wel even bij ons langs, want we hadden ook meerdere parkeerplaatsen vrij. Op koopavond en zaterdag wist je dat er meer mensen gingen winkelen en kookte je standaard al wat meer, want met een biertje erbij was het al snel gezellig en bleef men hangen. Of mensen vonden dat het nu hun beurt was en zeiden van te voren dat ze wat zouden regelen en dat je niet hoefde te kopen, dan kwam men met 2 tassen van de chinees of cafetaria aan na het winkelen.

Tegenwoordig als je spontaan bij veel mensen aanwipt kijken ze je aan alsof je ze met de broek op de enkels betrapt hebt, en vinden sommigen het zelfs storend want eigenlijk wilde men met de laptop op schoot een film kijken.

Daarbij waren sommige dingen vroeger juist harder maar wel beter, als je deurtje belde als kind en het waren ouderen dan was hun buurman nooit te beroerd om je een draai om de oren te geven, thuis hoefde je daar niet over te klagen want eigen schuld, dikke bult. Als dat nu gebeurt gaan ouders helemaal over de zeik omdat men met de poten van hun jantje af moet blijven. Sociale controle is er amper meer, een oud overbuurvrouwtje wiens man is gestorven vinden we zielig, maar af en toe wat extra koken en een maaltje langs brengen doen we zelden tot niet meer, ze red zich maar. De buren vragen we amper meer om de dieren op vakantie te verzorgen, want die vertrouwen we niet meer, beter een vriend even 5km na zijn werk om laten rijden hiervoor. Een spontaan feest is amper meer mogelijk want hoewel iedereen de halve week op zijn luie reet hangt hebben ze de agenda vol op de leuke dagen voor de komende 2 maand.

Jongeren zijn vaak verwende kutpubers geworden, wij vermaakten ons zelf, richten een eigen jeugdsoos op, regelden zelf concerten daar hadden wij geen gemeente voor nodig, nu loopt men maar te smeken en te bedelen om forse subsidies voor ene centrum, daar moeten dan natuurlijk professionele jongerenwerkers achter de bar, een biertje mag pas vanaf 18 dus dat verloedert daarna snel weer. Dan zijn de zuipketen toch veel beter.

Verder doen velen zo panisch, speeltuinen moeten rubber tegels, gevaarlijke toestellen mogen niet meer, vroeger brak je als kind je been en het boeide eigenlijk niemand, hoorde erbij en werd je hard van. Laat die kinderen toch een keer vrij en dan hebben ze maar een keer een wond. En je kinderen hebben echt geen 1000,- aan speelgoed nodig, koop alles kant en klaar dan weet je ook gelijk dat de fantasie en creativiteit er nooit meer zal komen zoals wij die wel hadden.

En zo kan ik nog wel een uur doorgaan.

Natuurlijk zijn er ook jongeren die het wel zelf gezellig maken, en zijn er mensen die een maaltijdje naar de overkant brengen, of vinden dat hun zoontje terecht een draai om de oren kreeg, of een huissleutel bij de buren hebben liggen, maar het worden er steeds minder.

Nee, ik word niet blij van Nederland en hoe de sociale cohesie wegebt. Noem mij op mijn 42e gerust een oude lul, maar veel dingen waren vroeger wel beter in de jaren '70/'80, ja ik vind oprecht dat de maatschappij naar de kloten gaat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_155104072
Wat me tegenstaat is de oppervlakkigheid en de algemene acceptatie daarvan.
De facade is belangrijker geworden als het fundament.
En het fundament is volgens mij langzaam aan het rotten .
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:36:26 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155104251
Oeh, verzameltopic voor linkse zelfhaters :9.

Serieus: ik ben absoluut niet ontevreden. Sterker, ik vind dat de mensheid als geheel een ongekend succes is dat alleen maar beter en beter wordt in een tempo dat bijna niet te vatten valt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155104354
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:36 schreef Fir3fly het volgende:
Oeh, verzameltopic voor linkse zelfhaters :9.

Serieus: ik ben absoluut niet ontevreden. Sterker, ik vind dat de mensheid als geheel een ongekend succes is dat alleen maar beter en beter wordt in een tempo dat bijna niet te vatten valt.
Voorbeeld?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:57:59 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155104498
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:44 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Voorbeeld?
In slechts een paar honderdduizend jaar (wellicht zelfs minder) de wereld naar de hand te zetten is voor weinig soorten weggelegd. Zeker als er aan het einde van die periode nog een periode van zo'n 4000 jaar aan exponentiele groei optreedt.
pi_155104835
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In slechts een paar honderdduizend jaar (wellicht zelfs minder) de wereld naar de hand te zetten is voor weinig soorten weggelegd. Zeker als er aan het einde van die periode nog een periode van zo'n 4000 jaar aan exponentiele groei optreedt.
Misschien is het ook niet de bedoeling dat een soort alles zo naar zijn hand zet.
Alles is natuurlijk gebaseerd op een evenwicht , als 1 soort de overhand krijgt/ heeft loopt dat zelden goed af . ;)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:41:16 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155104918
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:31 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Misschien is het ook niet de bedoeling dat een soort alles zo naar zijn hand zet.
Alles is natuurlijk gebaseerd op een evenwicht , als 1 soort de overhand krijgt/ heeft loopt dat zelden goed af . ;)
Tja, met dit soort gewauwel kan niemand wat.
pi_155104953
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, met dit soort gewauwel kan niemand wat.
Biologie 1.0
pi_155104965
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:22 schreef nofuelleft het volgende:
Daar ben ik het mee eens, zonder basis is er eigenlijk niks. De fundamentele zaken in het leven zoals een dak boven je hoofd, eten op tafel en het gevoel dat je ertoe doet om het even wie je bent zijn zeer belangrijk. En dat staat te wankelen voor meer en meer mensen.

Niet voor mij gelukkig maar ik ken er zat die net op het randje balanceren. En dat heeft lang niet altijd te maken met "eigen schuld, dikke bult". Rotte appels houdt je altijd.

Daar baal ik weleens van, maar over het algemeen ben ik best tevreden. :)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 03:49:30 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155104973
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:46 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Biologie 1.0
:D. Dat is wel grappig. Wat jij zegt is juist compleet het tegenovergestelde van hoe de wereld eigenlijk werkt.
pi_155105277
Waar ik het meest ontevreden over ben is hoe druk het is in dit land. Er wonen te veel mensen op een te klein gebied. Je kan je reet niet keren of je komt mensen tegen.

Verder ben ik een beetje onverschillig geworden, het interesseert me niet meer zo wat mensen allemaal uitvreten. Ik geloof in ieder geval dat het bergafwaarts gaat.
pi_155105291
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:D. Dat is wel grappig. Wat jij zegt is juist compleet het tegenovergestelde van hoe de wereld eigenlijk werkt.
Hoe zie jij de werking van de wereld voor je?
In een eerder bericht noem je het ;" de wereld naar je hand zetten".
Maar wat houdt dat voor jou in? Op welke gebieden ? Zijn er " grenzen" aan dingen naar je hand zetten? Zijn alle manieren geoorloofd om dingen naar je hand te zetten?
Of is het als je het naar je hand kan zetten dan moet je het doen ongeacht de consequenties?
pi_155105294
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ieder voor zich en god voor ons allen.
pi_155105302
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ieder voor zich en god voor ons allen.
Dat is dus de rot in het fundament .
pi_155105303
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.

De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....

De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.

In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
pi_155105306
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:16 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Dat is dus de rot in het fundament .
Ja en al die verschillende maakt het er niet eenvoudiger op.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 05:20:57 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155105307
Mooi topic. Chapeau!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_155105311
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja en al die verschillende maakt het er niet eenvoudiger op.
Afschaffen en atheisme tot het enige ware geloof verheffen!
pi_155105312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:24 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Afschaffen en atheisme tot het enige ware geloof verheffen!
Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.
pi_155105314
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.
Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....
pi_155105316
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:28 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....
Echt lastig is het niet om kalashnikov te scoren.
pi_155105425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:22 schreef nofuelleft het volgende:
De meerderheid vindt die oppervlakkigheid juist prima, daar dat de mensen zijn die simpelweg niet meer diepgang hebben.

Je kent het wel: "xxx will bring you down to their level and beat you with experience", vul op de kruisjes maar de oppervlakkige mens in en daar heb je gelijk ook je reden waarom die oppervlakkigheid door de meesten algemeen geaccepteerd wordt...omdat het in hun voordeel is.

Vandaar ook het idee van "steek je kop boven het maaiveld en die gaat eraf". Vandaar dat ik er schijt aan heb, maar ik ben sowieso altijd al sociaal wat beperkter geweest dus zeg ik gewoon dat het daaraan ligt :P

Edit: Overigens zet ik mezelf ergens halverwege nofeulleft en fir3fly in met de volgende mededeling:
Het is waanzinnig knap en een godswonder dat de mensheid überhaubt zover gekomen is (en al helemaal een wonder dat de mensheid zichzelf niet reeds vernietigd heeft)

[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-08-2015 06:43:31 ]
pi_155105697
Hier past maar 1 plaatje bij. :D

quote:

Ja, ik ben over veel dingen teleurgesteld. Van kleine tot grote zaken.

Ideale oplossing: Een meteoriet dat alles en iedereen op aarde kapot maakt. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_155105717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 06:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

Edit: Overigens zet ik mezelf ergens halverwege nofeulleft en fir3fly in met de volgende mededeling:
Het is waanzinnig knap en een godswonder dat de mensheid überhaubt zover gekomen is (en al helemaal een wonder dat de mensheid zichzelf niet reeds vernietigd heeft)
Het geluk is met de dommen.
pi_155105735
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:29 schreef superniger het volgende:
Hier past maar 1 plaatje bij. :D

[ afbeelding ]

Dit plaatje onderstreept mijn "kop boven het maaiveld" idee trouwens wel weer dan, dus heb je met dit plaatje sowieso wel een punt, ongeacht wat je eigenlijke mening is.
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het geluk is met de dommen.
Neen, geluk moet je gewoon afdwingen :P
pi_155105748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.

De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....

De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.

In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_155106419
quote:

Dit is zo'n beetje hoe ik er ook over denk.

Ja, ik ben niet blij met de huidige maatschappij. Het individualisme, het egoïsme, de veroordeling, de propaganda en de domheid van 'het volk'.
Het lijkt wel alsof veel mensen tegenwoordig in een soort cocon leven, in het groot en in het klein. Een bubbel waarin alleen hun eigen belang telt. In het klein te zien bij mensen die een doorgang blokkeren om gezellig te kletsen met iemand die ze tegenkomen.. en echt niet beseffen dat ze alle mensen om hen heen daarmee hinderen, parkeerders die met hun auto uit gemakzucht twee parkeerplaatsen innemen in een straat waar een gebrek aan parkeerplaatsen heerst.
In het groot de harde stellingen over hen die het minder getroffen hebben, uitspraken als dat een bijstandsgerechtigde geen koelkast of wasmachine nodig heeft en het dus maar met minder moet doen.
Het egoïsme waarbij kijken voorbij het eigen straatje voor veel mensen onmogelijk blijkt. Van het inpikken van algemene zaken en het niet willen delen met minderbedeelden tot het zichzelf verrijken over de rug van een ander. Daarbij tel ik ook ouders van volwassen kinderen die het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden, die zelf geen hand toesteken naar hun kinderen maar klagen dat hun 4 vakanties per jaar toch wat minder luxe worden.
Het veroordelen van iedereen die anders is dan jij, te dik, te ziek, te arm, te laagopgeleid, werkloos, met of zonder kinderen..
De laatste jaren verbaas ik me steeds meer in negatieve zin over de propaganda in Nederland en het daverende succes daarvan. Waar het niet zo idioot lang geleden nog om vrij onschuldige zaken ging zoals de aanvaarding van een persoon als Maxima in ons koningshuis, gaat het nu om uitbuiting, uitsluiting, veroordeling, vervolging (denk Yanis Varoufakis) en regelrechte oorlogstaal.
Hetgeen mij brengt op de domheid van 'het volk' die zich laat sturen in deze en niet zelf instaat blijkt verbanden te kunnen leggen. Maar ook in communicatie waarbij ik steeds vaker oploop tegen volslagen onbenul in het lezen en antwoord geven op vragen. In emailwisselingen met bedrijven raak ik steeds vaker uitermate gefrustreerd omdat het hen onmogelijk blijkt een eenvoudige vraag te beantwoorden. In eerste instantie zoek ik altijd de fout bij mijzelf; lees ik mijn vraagstelling nog eens na om te zien of daar verwarring over kan bestaan (niet dus) en stel ik de vraag nogmaals in extreem simpele bewoordingen. Maar ja.. als ik vraag of die auto rood is en ik krijg steevast antwoorden als; Die fiets is groen... Dan rest mij uiteindelijk weinig anders dan met mijn hoofd tegen de muur te beuken.
Als laatste wil ik noemen de extreem ver gaande controle door de overheid waarbij elke beweging van de burger gevolgd wordt en vastgelegd wordt en de acceptatie daarvan door het volk.
We gaan steeds meer op de voormalige DDR lijken.. juist op die punten waar we voor de val van de muur zoveel kritiek op hadden.

Vroeger was niet alles beter maar sommige dingen wel zoals sociale controle, opvoeding door het dorp, de wijk, nabuurschap, sociale cohesie, normen en waarden.
pi_155106667
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.

Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft ;)
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
pi_155106732
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.

Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft ;)
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
Dank.

Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
pi_155106785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

Neen, geluk moet je gewoon afdwingen :P
En hoe doe je dat dan?
pi_155106788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank.

Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
Blijkbaar is het een biologisch voordeel om dom te zijn.
Niet alleen blijkt vaak dat praktisch gezien dom >> slim, maar ook uit het feit dat de prevalentie van domme mensen veel hoger is.
pi_155106797
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan?
Kweetniet, ik probeerde dat altijd al, dus nooit bewust bij stilgestaan verder.
pi_155106806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank.

Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
pi_155106820
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Conflicten met ambtenarendomme mensen is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
ff verbeterd
pi_155106824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kweetniet, ik probeerde dat altijd al, dus nooit bewust bij stilgestaan verder.
Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.
pi_155106838
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.
Oké, geen probleem verder dus, netjes
pi_155106842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

ff verbeterd
Ga je nu de wijsneus uithangen?
pi_155106857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.
Ik denk dat als iedereen in het klein, dus om zich heen in de eigen omgeving (je gezin, familie, vrienden, collega's, maar ook vreemden die op je pad komen), anderen zo behandelt als men zelf behandeld wil worden (meestal met vriendelijkheid en empathie), dan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Dan hoef je 'de wereld' niet te veranderen, want uiteindelijk grijpen al die groepen in elkaar.

Ja, ik weet het, het is idealisme van de bovenste plank. Toch weiger ik het op te geven, probeer ik zo te leven en onze dochter ook mee te geven om op die manier met mensen om te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155106876
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ga je nu de wijsneus uithangen?
Nee, de autist
pi_155106889
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, de autist
Ok, dan snap ik het.
pi_155106890
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.
pi_155106920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.
Dat advies was dan ook gericht aan Ouder1 en niet aan iedereen.
quote:
Ik denk dat als iedereen in het klein, dus om zich heen in de eigen omgeving (je gezin, familie, vrienden, collega's, maar ook vreemden die op je pad komen), anderen zo behandelt als men zelf behandeld wil worden (meestal met vriendelijkheid en empathie), dan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Dan hoef je 'de wereld' niet te veranderen, want uiteindelijk grijpen al die groepen in elkaar.

Ja, ik weet het, het is idealisme van de bovenste plank. Toch weiger ik het op te geven, probeer ik zo te leven en onze dochter ook mee te geven om op die manier met mensen om te gaan.
Nee, dat is geen idealisme, dat is normaal.
Het enige idealistische wat ik hier lees is dat je denkt dat de meeste mensen dit wel aan te leren is, daar waar ik denk dat dat niet zo is.
pi_155107000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.
Ze doen dat omdat dat is wat hun voldoening geeft: Ze moeten constant bewijzen dat ze wel af en toe anderen "de baas zijn" (in jouw geval dus door het jou moeilijk te maken en vervolgens voor "jouw" falen te beboeten, dan zijn ze jou "te slim af" geweest en daar geilen ze op).
Ze doen dit op deze manier omdat het voor hun de enige manier is om zelf ook eens te ervaren dat ze van een ander kunnen winnen, omdat ze in eerlijkere omstandigheden sowieso gewoonlijk het onderspit delven (en wat bij die mensen in het dagelijks leven wsl veelvuldig zal voorkomen).

Alleen kan je hier helaas niet zoveel mee.

Serieus, neem de eer aan jezelf en ik snap je frustratie, maar bedenk je dat dit nou eenmaal het standaardniveau van "de mens" is en dat je hier je hele leven tegenaan zult gaan lopen.
pi_155107015
Over vooroordelen gesproken!

Oh, het zijn ambtenaren, dus ze moeten zichzelf wel haten/machtsgeil zijn. Ook dat is wat er mis is met de maatschappij. -O-
Ja doei.
pi_155107041
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Over vooroordelen gesproken!

Oh, het zijn ambtenaren, dus ze moeten zichzelf wel haten/machtsgeil zijn. Ook dat is wat er mis is met de maatschappij. -O-
Ik zit met hetzelfde gevoel te lezen, inderdaad. Evenals over domme mensen die het niet willen snappen.

Ik denk dat een dergelijke negatieve kijk op mensen de zaak zeker niet beter zal maken.
pi_155107077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zit met hetzelfde gevoel te lezen, inderdaad. Evenals over domme mensen die het niet willen snappen.

Ik denk dat een dergelijke negatieve kijk op mensen de zaak zeker niet beter zal maken.
En dat terwijl een paar topics geleden nog iedereen slim was op zijn/haar eigen manier, en domme mensen niet bestonden ;(

Valt onder het dikgedrukte uit mijn post.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:16 schreef motorbloempje het volgende:

Ja doei.
pi_155107088
quote:

[..]

Ik heb het over domme mensen voor wie het onmogelijk is om het te snappen.. Wezenlijk verschil.
Wel weer een mooi voorbeeldje in het klein van hoe zo iets gaat.
pi_155107102
quote:

[..]

Nee hoor, deste blijer ben ik dan als ik voor de verandering eens wel iemand ontmoet die wel meer dan een grijze pinda boven de nek heeft :P
En zo word ik ook minder verrast als ik weereens met die oostindische koppigheid geconfronteerd wordt :P
pi_155107118
quote:

Eens. Ik werk met die minder voorspoedigen, en de 'hadden ze maar... moeten doen'... ;(
Ja doei.
pi_155107129
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En dat terwijl een paar topics geleden nog iedereen slim was op zijn/haar eigen manier, en domme mensen niet bestonden ;(
Maar dit is toch deel 1 van deze "reeks"? #voelt zich dom :@
pi_155107187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb het over domme mensen voor wie het onmogelijk is om het te snappen.. Wezenlijk verschil.
Wel weer een mooi voorbeeldje in het klein van hoe zo iets gaat.
Maar als mensen het niet kunnen snappen, waarom dan op ze neer zien?
pi_155107258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op ze neerkijken?
Misschien moeten die mensen maar eens gewoon leren zich niet zo snel aangevallen te voelen...o ik zei dat ze dat dan moeten leren, contradictie dus lamaar :@
pi_155107730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zie ik op ze neer dan?
pi_155108205
Ik heb een teringhekel aan de maatschappij. Voornamelijk omdat je leven al ingericht is voordat je geboren bent.

0-2 je bent baby/beginnend peuter
2-4 je gaat naar een peuter speelzaal waarin je half opgevoed wordt door de begeleiders daar
4-12 je gaat naar de basis school, waar je als experiment gebruikt wordt om te kijken wat er van je terecht komt als je dingen uit boeken leert.
12-16 bovenstaand experiment gaat verder, op verschillende niveaugradaties, tevens krijg je een brommer/scooter als je ouders genoeg geld hebben, zoniet dan mag je zelf met een bijbaantje sparen ervoor.
17-2x je gaat een vervolgopleiding doen om je te "specialiseren" om het collectief in stand te houden en te dienen voor de machtigen (lees: de rijken). Je haalt een rijbewijs.

Dit druist zó hard tegen de natuur in, dat we ons zelf tegenwoordig niet meer zien als de "natuur". We raken steeds verder verwijderd van de natuur. Het individualisme wordt ook nog eens fu-cking hard empowered door de komst van social media, smartphones, ipad's en nog meer van die crap. Met de graaicultuur die hedendaags heerst zijn we niets meer dan moderne slaven van een verdorven systeem. En het mooie is; je ontkomt er niet aan, want je bent vanaf het begin van je leven verslaafd gemaakt aan (als je geluk hebt) één van de 2 grote bronnen van ellende in de wereld, namelijk; GELD. Als je pech hebt, ben je ook nog slaaf gemaakt van de ander; Religie.

Hoe verder we van de natuur af raken (zoals dus gebeurt) hoe slechter het voor ons is, onze gezondheid. Waarom? Je bent gemaakt voor en door de condities van de natuur op aarde. Waarom denk je dat de psychiatrie overuren draait in het westen? En amper in landen als Afrika, waar ze amper te eten hebben? Atleast they got their mind straight en zijn vaak ook nog het gelukkigst van iedereen. We're chasing shadows. Ons ego is zó groot geworden, met name door reclames, utopische films en vooral de verwachting die anderen van ons hebben. "Jezelf zijn" kan bijna niet meer hier, dan ben je een vreemde eend in de bijt, je moet immers presteren toch? Zodat je ook mee kan doen aan die graaicultuur.

Dit allen wordt ook nog eens met gevaarlijke ontwikkelingen onder controle gehouden; NSA praktijken. Nanotechnologie. Het duurt niet lang meer voordat ze écht onze gedachten kunnen lezen aangezien ze dromen al vrij nauwkeurig kunnen uitlezen. Zo gek is dat Alu-hoedje dus nog niet.

Kijk voor de gein dit filmpje;

En dreun daarna t volgende op;

:*
Lambo of Rekt
pi_155108235
quote:
Om me heen zie ik dat mensen alle problemen van anderen vaak proberen te reduceren tot individuele keuzes. Alsof ze hun leven helemaal in de hand hebben en volledig autonome individuen zijn. Die mentaliteit die heerst er over het algemeen wel voor mijn gevoel en leidt vaak tot het 'victim blaming' van mensen die het minder goed hebben getroffen.
TS heeft wel een punt.

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het niet anders kan, en ben tot de conclusie gekomen dat het zeker wel anders kan, maar dat we daar met z'n allen niet rijp voor zijn.

Wij verwarren tolerantie met geen fuck om iets geven. Het eerste is iets goeds, het tweede niet. Daarnaast is er een drang om steeds langer kind te zijn, waardoor kinderen nu het voorbeeld moeten geven aan kinderen.

Dat is vragen om problemen.

Kinderen kun je een heleboel dingen aanleren, waardoor ze al vroeg op eigen benen kunnen staan. Dat moet je dan wel als maatschappij willen. Wij willen dat niet. We willen kind blijven, en ons als kinderen blijven gedragen. We vinden het prima dat kinderen 'mondig' zijn (lees: een grote bek hebben zonder dat ze iets in hun leven hebben bereikt), dat kinderen de 'wereld moeten kunnen verkennen' (lees: op alles wat los en vast zit klimmen, zonder dat dit tot enige verdieping van de kinderlijke geest leidt), dat kinderen ruw in de omgang zijn en sociale vaardigheden missen.

Kinderen die bepaalde basisvaardigheden missen, zullen het niet goed doen op school. Daardoor komen ze te kort op de arbeidsmarkt, ze komen te kort in hun sociale leven en uiteindelijk zit je als maatschappij met de gebakken peren.

De TS heeft gelijk dat dit niet het gevolg is van individuele keuzes. Deze mensen zijn de dupe geworden van keuzes die we als Nederlanders, als cultuur, met elkaar genomen hebben.

Dat veranderen? Ik zie het niet gebeuren.
pi_155108539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:39 schreef Struan het volgende:
Kinderen die bepaalde basisvaardigheden missen, zullen het niet goed doen op school. Daardoor komen ze te kort op de arbeidsmarkt, ze komen te kort in hun sociale leven en uiteindelijk zit je als maatschappij met de gebakken peren.
1 van die basisvaardigheden is bijvoorbeeld anderen de grond in boren (bijvoorbeeld pesten op de basisschool en daarna in het vervolgonderwijs, op de werkvloer, het hoort gewoon bij de mens blijkbaar), het is gewoon een vorm van concurrentie.
Want waarom proberen zelf beter te worden dan de ander als je de ander ook gewoon in de kiem psychisch (want lichamelijk mag tegenwoordig nauwelijks meer) kapot kunt maken? Heb je gelijk je belangrijkste concurrent uitgeschakeld en deze methode is lekker makkelijk ook, dus why not he?

Als je niet vanuit jezelf het leuk vindt om anderen kapot te maken en kapot te zien gaan (of nog erger: Als je van nature nieteens de drang hebt om anderen de grond in te boren (dus dat die drang simpelweg ontbreekt)) dan ben jij juist diegene die als 1e in de gehaktmolen gestopt wordt.

Dit wordt al gedaan door peuters, het zit in het grootste deel van de mens in de genen en elke beweging om hier iets tegen te doen, wordt de wind uit de zijlen genomen, thats the way it is!

Dus gewoon ja-knikken, rustig aan doen, lekker je eigen ding zoveel mogelijk doen zonder je teveel te laten storen door die dingesen en verder maar hopen dat het morgen geen paddestoelenwolken regent enzo, succes en geniet van het zonnetje! :)
edit: ook al is het hier nu bewolkt :')
pi_155108747
Maar als je toch zo negatief in het leven staat, zo negatief over anderen, zelfs peuters al, denkt, pfff, ik kan daar niets mee. Wat een narigheid, dan moet je wel teleurgesteld zijn in het leven, de maatschappij, andere mensen.
pi_155108815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Maar als je toch zo negatief in het leven staat, zo negatief over anderen, zelfs peuters al, denkt, pfff, ik kan daar niets mee. Wat een narigheid, dan moet je wel teleurgesteld zijn in het leven, de maatschappij, andere mensen.
Klopt ook eigenlijk wel ja, maar ik heb er ook een gewoonte van gemaakt het zoveel mogelijk te negeren en dat gaat me redelijk goed af nu.
pi_155108817
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo werkt dat, het baantje is belangrijker dan het zich druk maken over hoe de regels uitpakken voor een burger die pech heeft.
pi_155108897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt ook eigenlijk wel ja, maar ik heb er ook een gewoonte van gemaakt het zoveel mogelijk te negeren en dat gaat me redelijk goed af nu.
Heb van mijn pa geleerd om de grootste lul gelijk op zijn bek te rammen wanneer het me niet beviel, dat werkte aardig goed.
pi_155110908
Robin topic. _O_

Ben het met je eens. Vooral het leven om te werken is iets wat me erg tegen staat. Toch zie je het wel veel omdat onze maatschappij daarop ingericht is. Inb4 'dat heb je zelf in de hand'. Klopt natuurlijk, maar part-time werken en goed rond kunnen komen is maar voor weinig mensen weggelegd.
pi_155111049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

1 van die basisvaardigheden is bijvoorbeeld anderen de grond in boren (bijvoorbeeld pesten op de basisschool en daarna in het vervolgonderwijs, op de werkvloer, het hoort gewoon bij de mens blijkbaar), het is gewoon een vorm van concurrentie.
Eh, wat?

Nee, dat lijkt me nou precies iets dat prima af te leren is, en iets dat wij als maatschappij tolereren, omdat we er niets om geven.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:24:08 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_155111097
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:34 schreef Moralitas het volgende:
Advertenties zijn niet gratis! Het zorgt ervoor dat de producten die jij koopt duurder worden.
censuur :O
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:36:21 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155111622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Advertenties zijn niet gratis! Het zorgt ervoor dat de producten die jij koopt duurder worden.
Wat? Dat geloof je echt?
pi_155112043
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:23 schreef Struan het volgende:

[..]

Eh, wat?

Nee, dat lijkt me nou precies iets dat prima af te leren is, en iets dat wij als maatschappij tolereren, omdat we er niets om geven.
Prima idee verder :)
Maar dan moet er wel voldoende draagvlak voor zijn (en sowieso als je iets iemand moet afleren, dan moet die persoon het toch al aangeleerd hebben? En aangezien er peuters zijn die dat volautomatisch doen en er tegelijk ook peuters zijn die het hele concept van "pesten" niet kennen, dan weet je al dat het zeer waarschijnlijk is dat het goeddeels om aangeboren gedrag gaat).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:49:19 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_155112129
"De maatschappij dat ben jij!"

En laat ik nou eens uitermate in mijn nopjes zijn over mezelf! 8-) Ik ben awesome. ^O^ Dus nee, ik herken het beeld van TS niet en ben niet teleurgesteld.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_155113958
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:21 schreef robin007bond het volgende:
Nog een punt waar ik me een beetje aan erger is dat ik soms het gevoel heb alsof mensen collectief eenzaam zijn. Dat ze die eenzaamheid compenseren door social media, maar dat ze zelf weten dat het eigenlijk geen vervanger is voor menselijk contact.

[..]

Ben benieuwd. Neem gerust de tijd. Het is ook altijd mogelijk om aanvullingen te geven op je eerdere post (zoals ik dus nu doe :P).
zo dan. heb er even over na moeten denken, het is bij mij meer een gevoel (wat ik overigens al heel lang heb en steeds sterker lijkt te worden helaas), dus ik weet niet of ik het goed onder woorden kan brengen. :P

ik denk dat er twee zaken zijn die de wereld drastisch hebben veranderd in het oppervlakkige gedrocht wat het nu is.

geld. alles draait om geld. elke beslissing wordt afgewogen in termen van winst en verlies. de economie moet groeien, want anders stelt 'men' dat het niet zo goed gaat met een land. het geluk van landen wordt veelal uitgedrukt in het bbp/staatsschuld/begrotingstekorten. wat verder nog minder dan niets zegt over hoe gelukkig de gemiddelde inwoner van desbetreffend land is.

het gevolg is dat mensen als nutteloos worden beschouwd zodra ze niet van waarde kunnen zijn voor de maatschappij/het land. ze worden gedwongen met elkaar te concurreren, ipv samen te werken. mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen, iedereen wil de beste zijn, moet de beste zijn. het is winnen of verliezen en als je verliest is dat je eigen schuld. eigen verantwoordelijkheid, wat natuurlijk een naïef sprookje is. dit doet de onderlinge verhoudingen tussen mensen, de sociale cohesie, geen goed. dat zien we goed terug op social media. iedereen zet zijn of haar masker op om de wereld te laten zien hoe goed/beter je wel en niet bent, terwijl we eenzamer zijn dan ooit tevoren. en ons bestaan wellicht ook leger. wat heb je immers aan al die troep die we kunnen kopen als je niet kunt delen? en dan te bedenken dat men uit is op economische groei, waardoor we nog meer troep kunnen kopen. :?

daarnaast gaan, door de dominantie van geld, zaken die echte waarde hebben verloren. denk bijvoorbeeld maar aan de natuur, o.a. klimaatverandering. maar ook, zoals we recentelijk nog gezien hebben, exotische dieren die met uitsterven bedreigd worden. maar ook innovatie door samenwerking, door de bijna gedwongen concurrentie wordt er te weinig geïnnoveerd omdat iedereen er voor zichzelf het maximale uit wil halen (patenten?).

rechtvaardigheid/recht is in verval. geld bepaalt steeds meer of je je recht kunt halen. tegen een machtig (rijk) persoon of bedrijf kun je weinig beginnen, als zij een leger aan topadvocaten hebben die ze eeuwig in dienst kunnen houden.

nu was er natuurlijk al heel lang geld, en bestaat de ruilmethode ook al erg lang. maar sinds reagan, thatcher en lubbers is er toch iets veranderd; geld werd niet meer als middel gezien, maar als doel. alles werd ondergeschikt gemaakt aan geld. zelfs de wil van mensen (de euro, de europese 'grondwet', het aankomende ttip). democratie is steeds verder te zoeken.

ik weet niet hoe we het anders zouden kunnen doen (misschien is (een variant op) the venus project wel een goed uitgangspunt).

al heb ik erg weinig vertrouwen in de huidige generatie politici:
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)ver-de-toekomst.html

de tranen springen er bijna van in mijn ogen. :{

dan het tweede wat in mijn ogen voor een drastische verandering heeft gezorgd. internet.

internet is een zeer goede ontwikkeling, in het efficiënter maken van een heleboel zaken. en dat zal ook in de toekomst niet anders zijn.

maar communicatie via internet? nee. je kunt mij niet wijsmaken dat contact via internet een vooruitgang is, ik vind het een achteruitgang. mensen plempen hun verbale diarree alsof het niets is op internet. alles mag gezegd worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting. iemand daarbij kwetsen is van ondergeschikt belang, moet je maar een dikkere huid kweken, immers is vrijheid om te zeggen wat je wilt de heilige graal (je mag wel alles (veel) zeggen natuurlijk, maar het hoeft niet). maar kennelijk draaien een heleboel mensen hun hand niet meer om voor een bedreiging, als iets hen niet aanstaat.

maar tegelijktijd proberen we onszelf wel zo enorm voordelig te presenteren, d.m.v. facebook en linkedin, een grotere tegenstelling bestaat er bijna niet. we hebben geen contact met mensen meer. contact hebben met mensen betekent investeren in diegene, tijd vrijmaken, open staan voor elkaar en luisteren naar elkaar. niet een berichtje van 144 tekens op het internet pleuren en weer over gaan tot de orde van de dag. dat creëert een afstand, de echte waarde van het contact gaat in mijn ogen daardoor verloren.

teleurgesteld in de maatschappij? niet zozeer. eerder teleurgesteld in de mensen die de maatschappij maken (of breken).

verder wil ik nog even melden dat ik het ook volledig eens ben met jou, robin, en met motorbloempje, hottentot en nofuelleft. maar dan werd mijn toch al te lange verhaal nog langer.

[ Bericht 0% gewijzigd door perro. op 11-08-2015 13:50:35 ]
pi_155114118
Is tegenwoordig niet teveel " afgezet" met rubbere tegels , lintjes , richtingsaanwijzers en wat nog meer en zijn we daardoor vergeten dat er gewoon ook keuzes kunnen en moeten worden gemaakt?

" Polderen " met een enorme bandbreedte is tot de norm verheven met als resultaat een enorme grijze massa die verstikt in onverschilligheid en het lef tot het maken van keuzes is verleerd.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:05:49 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155114682
Mensen die 'teleurgesteld' zijn hebben per definitie onrealistische verwachtingen. De wereld is zoals die is, niet zoals jij het graag zou willen zien. En gelukkig maar, want er zijn net zoveel ideale werelden als er mensen zijn.
pi_155114831
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:43 schreef perro. het volgende:

[..]

zo dan. heb er even over na moeten denken, het is bij mij meer een gevoel (wat ik overigens al heel lang heb en steeds sterker lijkt te worden helaas), dus ik weet niet of ik het goed onder woorden kan brengen. :P

ik denk dat er twee zaken zijn die de wereld drastisch hebben veranderd in het oppervlakkige gedrocht wat het nu is.

geld. alles draait om geld. elke beslissing wordt afgewogen in termen van winst en verlies. de economie moet groeien, want anders stelt 'men' dat het niet zo goed gaat met een land. het geluk van landen wordt veelal uitgedrukt in het bbp/staatsschuld/begrotingstekorten. wat verder nog minder dan niets zegt over hoe gelukkig de gemiddelde inwoner van desbetreffend land is.

het gevolg is dat mensen als nutteloos worden beschouwd zodra ze niet van waarde kunnen zijn voor de maatschappij/het land. ze worden gedwongen met elkaar te concurreren, ipv samen te werken. mensen gunnen elkaar het licht niet meer in de ogen, iedereen wil de beste zijn, moet de beste zijn. het is winnen of verliezen en als je verliest is dat je eigen schuld. eigen verantwoordelijkheid, wat natuurlijk een naïef sprookje is. dit doet de onderlinge verhoudingen tussen mensen, de sociale cohesie, geen goed. dat zien we goed terug op social media. iedereen zet zijn of haar masker op om de wereld te laten zien hoe goed/beter je wel en niet bent, terwijl we eenzamer zijn dan ooit tevoren. en ons bestaan wellicht ook leger. wat heb je immers aan al die troep die we kunnen kopen als je niet kunt delen? en dan te bedenken dat men uit is op economische groei, waardoor we nog meer troep kunnen kopen. :?

daarnaast gaan, door de dominantie van geld, zaken die echte waarde hebben verloren. denk bijvoorbeeld maar aan de natuur, o.a. klimaatverandering. maar ook, zoals we recentelijk nog gezien hebben, exotische dieren die met uitsterven bedreigd worden. maar ook innovatie door samenwerking, door de bijna gedwongen concurrentie wordt er te weinig geïnnoveerd omdat iedereen er voor zichzelf het maximale uit wil halen (patenten?).

rechtvaardigheid/recht is in verval. geld bepaalt steeds meer of je je recht kunt halen. tegen een machtig (rijk) persoon of bedrijf kun je weinig beginnen, als zij een leger aan topadvocaten hebben die ze eeuwig in dienst kunnen houden.

nu was er natuurlijk al heel lang geld, en bestaat de ruilmethode ook al erg lang. maar sinds reagan, thatcher en lubbers is er toch iets veranderd; geld werd niet meer als middel gezien, maar als doel. alles werd ondergeschikt gemaakt aan geld. zelfs de wil van mensen (de euro, de europese 'grondwet', het aankomende ttip). democratie is steeds verder te zoeken.

ik weet niet hoe we het anders zouden kunnen doen (misschien is (een variant op) the venus project wel een goed uitgangspunt).

al heb ik erg weinig vertrouwen in de huidige generatie politici:

de tranen springen er bijna van in mijn ogen. :{

dan het tweede wat in mijn ogen voor een drastische verandering heeft gezorgd. internet.

internet is een zeer goede ontwikkeling, in het efficiënter maken van een heleboel zaken. en dat zal ook in de toekomst niet anders zijn.

maar communicatie via internet? nee. je kunt mij niet wijsmaken dat contact via internet een vooruitgang is, ik vind het een achteruitgang. mensen plempen hun verbale diarree alsof het niets is op internet. alles mag gezegd worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting. iemand daarbij kwetsen is van ondergeschikt belang, moet je maar een dikkere huid kweken, immers is vrijheid om te zeggen wat je wilt de heilige graal (je mag wel alles (veel) zeggen natuurlijk, maar het hoeft niet). maar kennelijk draaien een heleboel mensen hun hand niet meer om voor een bedreiging, als iets hen niet aanstaat.

maar tegelijktijd proberen we onszelf wel zo enorm voordelig te presenteren, d.m.v. facebook en linkedin, een grotere tegenstelling bestaat er bijna niet. we hebben geen contact met mensen meer. contact hebben met mensen betekent investeren in diegene, tijd vrijmaken, open staan voor elkaar en luisteren naar elkaar. niet een berichtje van 144 tekens op het internet pleuren en weer over gaan tot de orde van de dag. dat creëert een afstand, de echte waarde van het contact gaat in mijn ogen daardoor verloren.

teleurgesteld in de maatschappij? niet zozeer. eerder teleurgesteld in de mensen die de maatschappij maken (of breken).

verder wil ik nog even melden dat ik het ook volledig eens ben met jou, robin, en met motorbloempje, hottentot en nofuelleft. maar dan werd mijn toch al te lange verhaal nog langer.
effe over ttip ,sorry ;
We gaan even afspraken maken op macro niveau over het feit of een land zelf wetten en regels mag als die de belangen van bedrijven schaden.
Als we die afspraken gemaakt hebben gaan we eens rustig bekijken of we a)de afspraken die we hebben gemaakt worden voorgelegd aan de landen afzonderlijk zodat het " democratisch " gekozen bestuur van dat land geinformeerd is .
B) of het " democratisch " gekozen bestuur van de afzonderlijke landen de regels en wetten die we gemaakt hebben mag afwijzen of aanneemt.

WTF!?
Waarom ontstaat er geen collectieve verontwaardiging over zoiets , maar worden gewoon de schouders weer een opgehaald onder het mom van " Tsja".
pi_155114899
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
Mensen die 'teleurgesteld' zijn hebben per definitie onrealistische verwachtingen. De wereld is zoals die is, niet zoals jij het graag zou willen zien. En gelukkig maar, want er zijn net zoveel ideale werelden als er mensen zijn.
Nee, het zijn juist mensen die verwachtingen hebben die teleur kunnen worden gesteld.
Diegene zonder verwachtingen zullen niet teleur kunnen worden gesteld.
pi_155114945
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:12 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Nee, het zijn juist mensen die verwachtingen hebben die teleur kunnen worden gesteld.
Na ons de zondvloed.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:14:28 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155114954
quote:

[..]

Alweer zo'n warrig antwoord, lees eens goed waar je op reageert. In je eerste zin zeg je precies hetzelfde als ik.
pi_155115015
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_155115027
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:10 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

effe over ttip ,sorry ;
We gaan even afspraken maken op macro niveau over het feit of een land zelf wetten en regels mag als die de belangen van bedrijven schaden.
Als we die afspraken gemaakt hebben gaan we eens rustig bekijken of we a)de afspraken die we hebben gemaakt worden voorgelegd aan de landen afzonderlijk zodat het " democratisch " gekozen bestuur van dat land geinformeerd is .
B) of het " democratisch " gekozen bestuur van de afzonderlijke landen de regels en wetten die we gemaakt hebben mag afwijzen of aanneemt.

WTF!?
Waarom ontstaat er geen collectieve verontwaardiging over zoiets , maar worden gewoon de schouders weer een opgehaald onder het mom van " Tsja".
Wat de politiek betreft, er zijn simpelweg geen regels opgewassen tegen onwil.
De politiek wil gewoon niet, dan kunnen er nog regeltjes gemaakt worden tot er geen onbedrukte plek meer is op aarde, ze vinden altijd wel een manier om de regeltjes te omzijlen.

Schiet niet op zo, beter worden er mensen in de politiek geplaatst die wel willen.
quote:

[..]

Tsja, in dat geval heb ik blijkbaar toch nog hoop...maar denk zelf dat die hoop meer bestaat voor die paar mensen die wel aan die "verwachtingen" (je kunt het ook "wensen" noemen wellicht) voldoen dan die massa die toch weer teleur gaat stellen
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:22:55 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115192
Oh ja, dan hebben we inderdaad ook nog de mensen die menen dat 'geld' en kapitalisme de schuld van alle kwaad in de wereld is :').
pi_155115241
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:22 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja, dan hebben we inderdaad ook nog de mensen die menen dat 'geld' en kapitalisme de schuld van alle kwaad in de wereld is :').
Zoveel zijn dat er niet hoor, maak je niet zo druk.
pi_155115294
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:22 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is niet zo'n vreemde gedachte wanneer 90% van bezit in handen is van nog geen 5% van de wereldbevolking.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:30:03 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zoveel zijn dat er niet hoor, maak je niet zo druk.
Ten eerste zeg ik 'ook', ten tweede door het zeggen van 'maak je niet zo druk' diskwalificeer je jezelf uit de discussie.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:30:54 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115419
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n vreemde gedachte wanneer 90% van bezit in handen is van nog geen 5% van de wereldbevolking.
En dat komt door geld en kapitalisme?

Daarna is er ook nog de vraag of dat überhaupt zo slecht is.
pi_155115557
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat komt door geld en kapitalisme?

Daarna is er ook nog de vraag of dat überhaupt zo slecht is.
Ons kent ons en geld houdt elkaar stand.
Op de goede plek geboren worden maakt al veel verschil.

Is dat slecht? Ja eigenlijk wel maar een ander alternatief is er niet en je kunt van krantenjongen miljonair worden alleen wordt dat steeds lastiger.
pi_155115605
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik 'ook', ten tweede door het zeggen van 'maak je niet zo druk' diskwalificeer je jezelf uit de discussie.
Je zegt "ook"...wat verandert dat dan aan mijn reactie?
En nee, want jij diskwalificeerde jezelf al toen je de :') gebruikte en dus kan ik mezelf niet gediskwalificeerd hebben wegens het diskwalificeren van iets wat zichzelf reeds gediskwalificeerd had.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:39:59 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115667
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Is dat slecht? Ja eigenlijk wel maar een ander alternatief is er niet en je kunt van krantenjongen miljonair worden alleen wordt dat steeds lastiger.
Nee dat wordt steeds makkelijker.

Je hebt de vraag ook niet beantwoord. De dingen die jij noemt zouden ook voorkomen als er geen geld was. Sterker, ze zouden veel meer aanwezig zijn.
pi_155115685
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ben het op zich niet met vetgedrukte eens.

Mij maakt het niet uit dat er mensen zijn die meer geld hebben dan atomen in hun lijf.

Het enige wat mij kan schelen is dat ik voor mezelf ook iets kan opbouwen, ik hoef niet persé 3 auto's voor de deur, een zwembad in mn tuin en elke week de knapste golddigger in mn nest (en achter het fornuis). Ik wil gewoon kunnen bestaan.

Maar als dat onmogelijk wordt gemaakt (omdat een kleine elite toch kijkt waar in deze droge citroenschil nog een extra druppeltje te persen valt), dan wordt het al wat onmenselijker he?

Ik denk trouwens dat er best wel veel mensen zijn die niet persé veel geld hoeven te hebben, het gaat veel mensen gewoon om bestaansrecht
pi_155115721
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee dat wordt steeds makkelijker.

Je hebt de vraag ook niet beantwoord. De dingen die jij noemt zouden ook voorkomen als er geen geld was. Sterker, ze zouden veel meer aanwezig zijn.
Met geld kun je geld maken, geen geld aanwezig dan wordt het wie beste ruilmiddel heeft.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:42:02 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je zegt "ook"...wat verandert dat dan aan mijn reactie?
Ik heb echt wel door dat er mensen zijn met andere meningen dan degene die ik bekritiseerde in die reactie. Daar heb ik jouw zelfingenomen reactie niet voor nodig.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:43:05 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115753
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met geld kun je geld maken, geen geld aanwezig dan wordt het wie beste ruilmiddel heeft.
Precies. En je denkt dat dat alle ongelijkheid teniet doet? Of ook maar een beetje?
pi_155115805
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb echt wel door dat er mensen zijn met andere meningen dan degene die ik bekritiseerde in die reactie. Daar heb ik jouw zelfingenomen reactie niet voor nodig.
ik vind het curieus dat uitgerekend jij, die kennelijk de mens zo hoog heeft zitten omdat we in staat zijn geweest in een aantal duizend jaar de wereld naar "onze" hand te zetten, een dergelijke onverschillige houding heeft.

als we dat al konden (wat ik er van vind doet er nu niet toe) denk je dan niet dat we nog heel erg veel beter kunnen dan dit? ipv die oneliners zou je dan ook eens uit de doeken kunnen doen wat jij er zo goed aan vindt, aan de manier waarop "we" het nu doen? komt de discussie veel meer ten goede dan je huidige repertoire.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:45:20 #121
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_155115812
quote:

Cry me a river zeg, doe normaal. Niemand houdt je tegen om het op jouw manier te doen.
2000 light years from home
pi_155115887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben het op zich niet met vetgedrukte eens.

Mij maakt het niet uit dat er mensen zijn die meer geld hebben dan atomen in hun lijf.

Het enige wat mij kan schelen is dat ik voor mezelf ook iets kan opbouwen, ik hoef niet persé 3 auto's voor de deur, een zwembad in mn tuin en elke week de knapste golddigger in mn nest (en achter het fornuis). Ik wil gewoon kunnen bestaan.

Maar als dat onmogelijk wordt gemaakt (omdat een kleine elite toch kijkt waar in deze droge citroenschil nog een extra druppeltje te persen valt), dan wordt het al wat onmenselijker he?

Ik denk trouwens dat er best wel veel mensen zijn die niet persé veel geld hoeven te hebben, het gaat veel mensen gewoon om bestaansrecht
Ik snap je wel maar de wereld draait nu eenmaal om geld voor wat het waard is.
Het is ook geen complot of zo alleen een systeem waar je ingezet bent, met geluk in villa en rijke ouders.
Dat kan ook nog verkeerd uitpakken maar zo'n loser heeft in ieder geval kansen gehad waar andere hard voor moeten knokken.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:50:10 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155115945
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef perro. het volgende:

[..]

ik vind het curieus dat uitgerekend jij, die kennelijk de mens zo hoog heeft zitten omdat we in staat zijn geweest in een aantal duizend jaar de wereld naar "onze" hand te zetten, een dergelijke onverschillige houding heeft.
Onverschillig? Wat een bizarre conclusie.

Ik val op dit moment andere meningen aan, die van mij komt wellicht nog wel. Ik hou niet zo van essays, ik doe het liever punt voor punt.
pi_155115965
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar de wereld draait nu eenmaal om geld voor wat het waard is.
Het is ook geen complot of zo alleen een systeem waar je ingezet bent, met geluk in villa en rijke ouders.
Dat kan ook nog verkeerd uitpakken maar zo'n loser heeft in ieder geval kansen gehad waar andere hard voor moeten knokken.
Zelf vind ik het vooruitgang als het als gewoon wordt gezien (en ook naar wordt gehandeld) dat iedereen een bestaan kan opbouwen, iedereen die ook maar wil en iedereen die ook maar een beetje kan.

Nu wordt het meer een soort stoelendans met te weinig stoelen, de hardste vechters en grootste geluksvogels winnen en die die zonder stoel eindigen, mogen maar bij de familie om geld bietsen om hun aangeprate minderwaardigheidscomplex te laten behandelen
pi_155116035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf vind ik het vooruitgang als het als gewoon wordt gezien (en ook naar wordt gehandeld) dat iedereen een bestaan kan opbouwen, iedereen die ook maar wil en iedereen die ook maar een beetje kan.

Nu wordt het meer een soort stoelendans met te weinig stoelen, de hardste vechters en grootste geluksvogels winnen en die die zonder stoel eindigen, mogen maar bij de familie om geld bietsen om hun aangeprate minderwaardigheidscomplex te laten behandelen
Loodgieters en timmermannen die hun vak goed verstaan die worden steeds zeldzamer, nog even en we hebben land vol met managers.
pi_155116045
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Loodgieters en timmermannen die hun vak goed verstaan die worden steeds zeldzamer, nog even en we hebben land vol met managers.
watte?
pi_155116071
Ow wacht ik vergeet de adviseurs nog.
pi_155116075
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alweer zo'n warrig antwoord, lees eens goed waar je op reageert. In je eerste zin zeg je precies hetzelfde als ik.
Nee, het is niet warrig.
uit je eerdere antwoorden maak ik op dat jij van mening bent dat je de wereld naar je hand kunt zetten.
Mijn vraag aan jou was , en is nog steeds, waar ligt voor jou de grens aan " naar je hand zetten" ?
Betrek je dat alleen op je zelf , of ben je in staat het grotere geheel te zien?
Als jij iets naar je hand zet mag dat gevolgen hebben voor iemand anders ?

Je hebt een " visie" maar waar is die op gebaseerd?
Dat is waarna ik benieuwd ben.
pi_155116112
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

watte?
Dat de gemiddelde werkende Nederlander geen spijker recht in een plank kan slaan.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:57:20 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155116120
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:55 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Nee, het is niet warrig.
uit je eerdere antwoorden maak ik op dat jij van mening bent dat je de wereld naar je hand kunt zetten.
Ooh, je hebt het gewoon verkeerd begrepen.

Ik kan het niet. Ik bedoel de mens als soort. Homo sapiens sapiens.
pi_155116152
quote:

[..]

Als je nooit iets positiefs verwacht ben je gewoon cynisch, dat lijkt me ook geen pretje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:58:44 #132
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_155116162
quote:

Mijn vragen zijn:

Teleurgesteld zou ik het niet willen noemen, maar wat ik jammer vind is dat onze maatschappij zo individualistisch is ingesteld. Van de ene kant kunnen mensen nu meer het leven leiden zoals ze dat voor ogen hebben en worden bepaalde minderheden zoals de LGTB community meer getolereerd. Zoiets was vroeger ondenkbaar. Van de andere kant lijkt het dat mensen tegenwoordig minder met elkaar begaan zijn en voor elkaar over te hebben. Iedereen is immers vrij te doen en laten wat die wil. Het geluk ligt in 'eigen handen' en het individu staat centraal, maar wat vaak vergeten wordt is dat geluk en welvaart gezamenlijk wordt gecreëerd.
pi_155116198
ook ik ga hierop terugkomen. Goed topic man ^O^
pi_155116201
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat de gemiddelde werkende Nederlander geen spijker recht in een plank kan slaan.
Oké

Mensen moeten ook de kans krijgen zich te ontwikkelen en groeien beter in een maatschappij die niet onvergeeflijk is (en dat is waar we nu naartoe gaan).

Ook is het handig dat je op realistische manier aan eigen woonruimte moet kunnen komen, ook als je niet zoveel geld hebt.

Zekerheid is zo'n machtig iets, het geeft waanzinnig veel zelfvertrouwen en juist die zekerheden worden uitgehold "want alles is toch maakbaar" (wat natuurlijk een kutsmoes is van de rijke elite, maarja, hij wordt wel geloofd om de 1 of andere reden).
pi_155116226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:58 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Teleurgesteld zou ik het niet willen noemen, maar wat ik jammer vind is dat onze maatschappij zo individualistisch is ingesteld. Van de ene kant kunnen mensen nu meer het leven leiden zoals ze dat voor ogen hebben en worden bepaalde minderheden zoals de LGTB community meer getolereerd. Zoiets was vroeger ondenkbaar. Van de andere kant lijkt het dat mensen tegenwoordig minder met elkaar begaan zijn en voor elkaar over te hebben. Iedereen is immers vrij te doen en laten wat die wil. Het geluk ligt in 'eigen handen' en het individu staat centraal, maar wat vaak vergeten wordt is dat geluk en welvaart gezamenlijk wordt gecreëerd.
Dat is te socialistisch gedachtegoed en bij voorbaat afgeschoten.
pi_155116258
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ooh, je hebt het gewoon verkeerd begrepen.

Ik kan het niet. Ik bedoel de mens als soort. Homo sapiens sapiens.
Waar sta jij dan binnen de soort mens?
Wat is jou mening / gevoel/ standpunt , hoe je het ook wilt noemen, over jou rol binnen de soort mens?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:02:10 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155116259
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zekerheid is zo'n machtig iets, het geeft waanzinnig veel zelfvertrouwen en juist die zekerheden worden uitgehold "want alles is toch maakbaar" (wat natuurlijk een kutsmoes is van de rijke elite, maarja, hij wordt wel geloofd om de 1 of andere reden).
Wat :D! Dat is juist het linkse sprookje waar mensen zoals de OP intrappen: "De schuld van alles ligt bij de maatschappij want die wordt door diezelfde 'rijke elite' zo ingedeeld dat zij alle voordeel pakken!!!''

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 11-08-2015 15:09:19 ]
pi_155116299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oké

Mensen moeten ook de kans krijgen zich te ontwikkelen en groeien beter in een maatschappij die niet onvergeeflijk is (en dat is waar we nu naartoe gaan).

Ook is het handig dat je op realistische manier aan eigen woonruimte moet kunnen komen, ook als je niet zoveel geld hebt.

De nadruk ligt teveel op doorleren totdat je zo lucratief mogelijk papiertje hebt.
Wanneer de waterleiding in luxe villa gaat lekken heb je toch een loodgieter nodig .
pi_155116323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je nooit iets positiefs verwacht ben je gewoon cynisch, dat lijkt me ook geen pretje.
Precies, verwacht niets , dan kun je ook niet teleurgesteld worden , wordt je volgens mij inderdaad cynisch en onverschillig van .
Is dat niet wat er op dit moment in het groot gebeurd?
pi_155116391
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat :D! Dat is juist het linkse sprookje waar mensen zoals de OP intrappen. De schuld van alles ligt bij de maatschappij want die wordt door diezelfde 'rijke elite' zo ingedeeld dat zij alle voordeel pakken.
Je conclusie strookt niet met je aanname.
Je conclusie zit al dichter bij de waarheid denk ik, maar punt is dat diezelfde maatschappij al jaren lang machteloos is om zich daartegen te verzetten.
Politiek gezien hebben die mensen in de maatschappij sowieso geen stem (want VVD steunt de rijke elite en PvdA de hele wereld waarbij de armere Nederlander samen met de economische parasiet achter in de rij mag aansluiten. Waar is de partij voor de "standaard" armere Nederlander die niet alles weggeeft aan de wereld of aan dat kleine groepje dat toch al bijna alles heeft?), zelf weet ik niet zo goed waarom er buiten de politiek niet bijvoorbeeld meer gedemonstreerd wordt, maar ik heb zelf het idee dat een deel van het antwoord is dat demonstreren zinloos is omdat er toch niemand naar de demonstranten luistert

Je aanname over dat linkse sprookje, weet niet of die door de linkse politieke top de wereld in is geholpen, maar het zou me niet verbazen, daar die linkse politieke top de connectie met "het Nederlandse klootjesvolk" al jaaaaren terug is verloren
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:08:23 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155116396
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:02 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Waar sta jij dan binnen de soort mens?
Wat is jou mening / gevoel/ standpunt , hoe je het ook wilt noemen, over jou rol binnen de soort mens?
Ik ben ook gewoon een homo sapiens sapiens, net zoals jij (vermoedelijk).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:08:56 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155116410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je conclusie strookt niet met je aanname.
Oh, ik had die tussen aanhalingstekens moeten zetten. Momentje.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:10:35 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155116459
Ik ben enkel somber als ik 1 tegen 100 kijk en de kandidaat minder vragen goed heeft dan ik. Maar in het dagelijks leven kan ik me prima voorhouden dat iedereen slimmer is en meer weet dan mij en dat is best een prettige maatschappij om in te leven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155116512
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon een homo sapiens sapiens, net zoals jij (vermoedelijk).
Volgens mij wel, twijfel soms toch wel 😉

Maar je hebt dus geen inhoud ?
Het " ik " is voor jou het belangrijkste?
pi_155116568
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De nadruk ligt teveel op doorleren totdat je zo lucratief mogelijk papiertje hebt.
Wanneer de waterleiding in luxe villa gaat lekken heb je toch een loodgieter nodig .
Neen.

De nadruk ligt teveel op de illusie dat alles in het leven maakbaar is "zolang je maar genoeg gemotiveerd bent" en als je in het leven niet goed tegen bepaalde tegenslagen bestand bent (wat bijna iedereen in het leven zal overkomen), dan is het tegenwoordig zo dat het op de 1 of andere reden jouw eigen schuld is (jouw fout dus zit jij maar op de blaren).

Het gewone klootjesvolk wordt eerst monddood gemaakt (door een linkse partijtop die al jarenlang niet meer voor hun eigen achterban op wil komen) en vervolgens monddood gemaakt (want als je straks niet 80 uur in de week werkt, kan je je hypotheek niet meer betalen).

En ten slotte terugkomend op je post, wat opleidingen betreft, als je niet rijk bent, hoe kun je dan nog zorgeloos studeren als je je minder goed op je studie kunt concentreren?
Nog even en je kunt alleen nog maar studeren als je rijk bent omdat je anders alles moet lenen terwijl je (doordat je van arme komaf bent) 15 jaar moet wachten op een sociale huurwoning.
pi_155116656
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, ik had die tussen aanhalingstekens moeten zetten. Momentje.
Dat is wel een heel karig antwoord op een karig klein stukje van de reactie waar je op reageert.
Ik wacht geduldig af, stel me niet teleur :)
pi_155116708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen.

De nadruk ligt teveel op de illusie dat alles in het leven maakbaar is "zolang je maar genoeg gemotiveerd bent" en als je in het leven niet goed tegen bepaalde tegenslagen bestand bent (wat bijna iedereen in het leven zal overkomen), dan is het tegenwoordig zo dat het op de 1 of andere reden jouw eigen schuld is (jouw fout dus zit jij maar op de blaren).

Het gewone klootjesvolk wordt eerst monddood gemaakt (door een linkse partijtop die al jarenlang niet meer voor hun eigen achterban op wil komen) en vervolgens monddood gemaakt (want als je straks niet 80 uur in de week werkt, kan je je hypotheek niet meer betalen).

En ten slotte terugkomend op je post, wat opleidingen betreft, als je niet rijk bent, hoe kun je dan nog zorgeloos studeren als je je minder goed op je studie kunt concentreren?
Nog even en je kunt alleen nog maar studeren als je rijk bent omdat je anders alles moet lenen terwijl je (doordat je van arme komaf bent) 15 jaar moet wachten op een sociale huurwoning.
Nee, het gaat er om of je het allemaal wel ok vindt, of het lef hebt om zonder dat de uitkomst zeker is een keuze te maken .
Tegenslagen gaat iedereen krijgen , maar hoe ga je er mee om?
Begrijp je dat iets wat niet zo gaat als gedacht ook een kans is om het anders te doen ?
Ga je schommelen ook al liggen er geen rubberen tegels?
pi_155116712
quote:

[..]

Neen.

Je vergeet dat inmiddels vakmannen die nog wat kunnen steeds zeldzamer worden en er overschot aan hoogopgeleide managers ontstaat waarvan ik me afvraag wat die nu precies toevoegen?
pi_155116806
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat :D! Dat is juist het linkse sprookje waar mensen zoals de OP intrappen: "De schuld van alles ligt bij de maatschappij want die wordt door diezelfde 'rijke elite' zo ingedeeld dat zij alle voordeel pakken!!!''
Dat laatste is ook zo. Alleen weet je dat nog niet blijkbaar.
Het kwartje is nog niet gevallen.
En dat is niet links, maar logisch na enig nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 11-08-2015 15:30:06 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:23:54 #150
5428 crew  miss_sly
pi_155116858
quote:

Waarom zou je zorgeloos moeten kunnen studeren? is het verkeerd om dan maar nog harder te werken om je studie af te ronden?

Daarnaast moet je van het leven maken wat je kunt. En tja, dat is soms (heel vaak) niet wat je had verwacht, gehoopt, gewild, maar je zult het er mee moeten doen. Dat heeft niets te maken met een maakbaar leven, maar met iets van je leven maken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')