| NoXia | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:03 |
Bron: NOS Heftig filmpje van het ongeval (geluid niet te hard zetten) Andere hoek: Beelden van de ravage: Beelden van bovenaf na de tijd: Foto's van de ravage:
| |
| Zelfscanner | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:28 |
| Dit gaat nog heel lang duren... | |
| Deshain | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:29 |
Wilde ik ook wel maar dit topic is niks aan zonder Loekie1 | |
| Cassius | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:41 |
| Ben wel benieuwd hoe ze dat brugdek er weer uit gaan krijgen als de kranen verwijderd zijn. Daar zullen nog grotere kranen aan te pas moeten komen. | |
| skrn | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:43 |
Nou ja, dat ding ligt nu keurig op land dus een normale landkraan zou voldoende moeten zijn. | |
| Cassius | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:45 |
Dat wel, maar goed, een kleine 200 ton waarvan het zwaartepunt meer richting het water ligt... Aan de andere kant, het dek zal wel niet meer bruikbaar zijn dus wellicht snijden ze het gewoon aan stukken. | |
| ThePlaneteer | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:57 |
Niet echt plek voor dacht ik. | |
| Deshain | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:02 |
iig een stuk meer dan voordat ze begonnen met deze operatie | |
| Leandra | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:03 |
En dat in combinatie met de oever aan de overkant die al schade zou hebben..... | |
| Frutsel | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22 |
| https://www.facebook.com/(...)5243/?type=2&theater stond deze er al in? Sorry anders Tering wat heeft die vent een mazzel met dat straatjemaken.... | |
| Glitter_Aardbei | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:39 |
| http://m.alphens.nl/nieuw(...)brug-bij-davids.html Die stratenmaker.. | |
| Perrin | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:47 |
| Poe, door het oog van de naald. | |
| eigendeegcookie | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:59 |
waarom? -omdat daar nauwelijks plaats is voor 'gewoon kranen' -omdat het op zn plaats zetten van de losse reepjes minder risico's met zich meebrengt. -omdat de volgende keer de ene helft van de brug nog gebruikt kan worden terwijl de andere helft vervangen/gerepareerd wordt. | |
| CherryLips | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:07 |
| Het heeft dus al behoorlijke herrie gemaakt, anders had niet iedereen het m op een rennen gezet. geluk bij een ongeluk | |
| penny-wise | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:09 |
Tijd voor de bouwvak zal hij denken.... | |
| Arcee | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:35 |
Deze beelden zijn duidelijker: http://www.telegraaf.nl/b(...)napt_aan_dood__.html Heftig idd. Blijft een wonder dat er niemand zelfs maar gewond is geraakt. | |
| raptorix | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:59 |
| Wow kan je nu al zeggen dat dat filmpje zwaar viral zal gaan. | |
| raptorix | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:01 |
| Op liveleak: "Ok plan B let's build a tunnel" | |
| xpompompomx | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:06 |
Civieltechnisch meestertalent gespot. | |
| Weltschmerz | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:16 |
Al dat werk voor niks. | |
| #ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:17 |
| Die hadden mazzel | |
| raptorix | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:23 |
Er liggen nu genoeg stenen. | |
| raptorix | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:23 |
| Word trouwens nog een stevig verzekeringsklusje. | |
| Stokken_en_stenen | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:28 |
Bekijk en luister het filmpje van schreeuwmevrouw eens Deze dus; | |
| spijkerbroek | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:29 |
Dat horen ze nauwelijks/niet aan de andere kant van de huizen hoor. | |
| Rabieluh | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:30 |
Ik gok dat ze het gebeuk van dat brugdeel tegen de kranen wel hebben gehoord. | |
| Stokken_en_stenen | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:32 |
Op een filmpje wat ongeveer 1/2 kilometer verder aan de andere kant van het kanaal is opgenomen hoor je haar zelfs schreeuwen.. | |
| spijkerbroek | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:32 |
Dat denk ik eerder idd. | |
| StephanL | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:54 |
Over een half jaar weer een kans | |
| Stokken_en_stenen | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:56 |
| Ook Geenstijl is het met me eens; "Zo hallo wakkere Nederlanders (behalve die stratenmaker dan). Uitstekend opgelet hoor. Was het Gemmie de Gilmevrouw die jullie leven gered heeft? Want dan nemen we bijna al onze grapjes over haar krijspaniek des doods bij dezen terug. Gemmie's gilwerk kan zomaar levensreddend geweest zijn. Check die nieuwe beelden dan. Op de suffe stratenmaker met zijn 'huhwatdoetiedereennou'-hoofd nou na, is iedereen bijtijds uit de danger zone voordat het brugdek een halve straat met de grond gelijk maakt. Geen idee of het Gemmie's alarmgeluiden waren. Maar bij dezen. Van ons. Voor Gemmie de Gilmevrouw: een eigentijdse Alphense adaptatie van De Schreeuw. *bescheiden applaus van beleefd artistiekerig kunstpubliek die met de neus in de lucht zuinig kijken* " Bron, http://www.geenstijl.nl/m(...)hhhhhh.html#comments | |
| spijkerbroek | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:58 |
Geenstijl Maar goed, het maakt ook niet uit wie of wat hen gewaarschuwd heeft. Het belangrijkste is dat ze iets gehoord hebben en op tijd weg konden komen. | |
| ChevyCaprice | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:01 |
| Boeiende discussie dit | |
| Stokken_en_stenen | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:12 |
| |
| Zolderkamer | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:25 |
Ik snap echt niet dat er nog geen parodieen, mashups, of remixen gemaakt zijn.. | |
| Cassius | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:37 |
Featuring Kraantje Pappie. | |
| KingRadler | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:27 |
| ze zijn nu al bezig om de ramp te verfilmen. aan script word al aan gewerkt. | |
| Flitskikker | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:49 |
![]() | |
| crystal_meth | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:04 |
http://www.volkskrant.nl/(...)luk-alphen~a4113584/ Iemand die weet wat het maximum "zwenkkoppel" van die kranen was? Kraan specificaties lijken enkel max zwenksnelheid te geven. | |
| hottentot | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:07 |
Deskundigen blijken het achteraf al vaak fout te hebben, maar een concurrent die heeft verloren bij de inschrijving zou ik zeker met een korreltje zout nemen. | |
| Stokken_en_stenen | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:09 |
Ja Edvard Munch wist al in 1893 dat het fout zou gaan en waarschuwde ons daarvoor met zijn schilderij! Waarom luisterden we niet naar zijn waarschuwing | |
| spijkerbroek | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:09 |
Er was maar één inschrijving, toch? (het aloude 'ik krijg dit dan krijg jij dat') | |
| bedachtzaam | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:20 |
Deze kranen kunnen wel veel tillen en vervolgens zwenken met zware last, maar als zo een kraan op een ponton staat die gaat kantelen waardoor de kraan niet meer waterpas staat dan is er geen houden meer aan. | |
| ACT-F | woensdag 5 augustus 2015 @ 17:26 |
Veeg me op | |
| mtk | woensdag 5 augustus 2015 @ 18:21 |
Meer keren hijsen is meer risico. | |
| crystal_meth | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:04 |
Weet ik, daarom ben ik benieuwd hoeveel zo'n kraan aankan. Maar swing torque lijkt enkel bij graafmachines en dergelijke gespecifieerd... | |
| maily | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:08 |
Ramptoeristen klagen over catering in Alphen. | |
| maily | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:08 |
| |
| Zolderkamer | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:16 |
Ik dacht meer aan iets als een geit in beeld als ze gaat schreeuwen ofzo.. | |
| maily | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:20 |
Oja, die filmpjes zijn er genoeg Gemmie de geit ... | |
| Zolderkamer | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:35 |
Ik ben alleen zelf een noob wat dat betreft.. | |
| maily | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:36 |
Ik ook. | |
| Zolderkamer | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:37 |
| |
| bedachtzaam | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:54 |
http://blog.kenteken.tv/2(...)evens-nader-bekeken/ Heb even een paar pdf files doorgebladerd maar niets gevonden over swing torque. | |
| hottentot | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:35 |
Bij kranen toch niet interessant, als de kraan het kan tillen, kan hij er ook mee draaien. Last die word gegeven is afhankelijk van hoe ver deze van het centrum af staat, maar als het getild word kan er ook mee worden gedraaid. | |
| hottentot | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:37 |
Uit de link waar ik op reageerde: Meer kan ik er ook niet van maken. | |
| CherryLips | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:41 |
Er staat allang een geit op dumpert | |
| Nieuwschierig | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:16 |
Maar kan de draaiing ook worden geremd, als de kraan niet meer waterpas staat? Met een mechanische rem, een elektromagnetische rem, of met servobesturing? | |
| hottentot | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:42 |
Ik kan het je werkelijk niet vertellen. Ik neem aan dat net als met hoogwerkers dat als de sensoren een vorm van overbelasting of scheefstaand opmerken dat niet alle functies nog mogen, maar het exacte kan ik je niet vertellen. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:45 |
| |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:48 |
| Die stratenmaker is natuurlijk het ultieme voorbeeld dat het geluk met de dommen is. | |
| Simba | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:48 |
Klopt, ALS de kraan waterpas staat. Als de kraan scheef staat, gaat wel degelijk de kracht tellen waarmee gedraaid kan worden. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:50 |
Zo'n hydraulische kraan is aardig topzwaar, een ouderwetse kan veel meer hebben. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:52 |
| Geeft ook minder schade als die omvalt. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:54 |
*btw dat draaien was niet de bedoeling, toen was het al helemaal foute boel. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 01:58 |
| Er was een probleem met de ballast regeling van voorste ponton, die gaat vanaf begin hijs klus langzaam overhellen. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:04 |
| De achterste kraan zie je in het begin nog proberen om boel te redden maar wanneer brugdeel dwars gaat is het einde verhaal. Wanneer die niet meegenomen werd door de last was die blijven staan waarschijnlijk. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:14 |
Conclusie...achterste ponton was onstabiel | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:35 |
Op het filmpje de achterste, vanuit brug gezien de voorste. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:37 |
| Het brugdeel neemt de nog staande kraan mee. Dat ponton was wel stabiel. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 02:38:37 ] | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:39 |
Precies Op dit filmpje zie je ook goed hoe het in elkaar steekt | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:42 |
| Het was de bedoeling om last op te hijsen en dan langzaam naar brug te varen en daar op goede plek te laten zakken, doordat 1 ponton scheef ging lukte dat niet zo goed. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 02:43:20 ] | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:45 |
| Het is wel de vraag waarom daar nogal topzware kranen voor in te zetten? | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:47 |
Mooi bovenaanzicht vlak voor het gebeurde![]() | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:48 |
![]() | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:49 |
Maar degene met de minste topzwaarte ging Misschien omdat dat het ponton ook kleiner was?? | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:50 |
De bovenste kraan heeft lager aangehaakt en krijgt meer gewicht. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:53 |
Volgens mij zit dat wel gelijk...als ik op dit plaatje kijk.... (dit is enkele seconden voor hij valt) ![]() | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 02:59 |
Aan de achterkant zit het niet goed en wanneer de boel gaat draaien omdat 1 ponton schuin gaat en de andere niet, gaat het helemaal mis. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:01 |
| De hele achterste(vanuit dit standpunt) kraan zakt weg...let op het contragewicht van de achterste kraan... ...het ponton neemt zelfs de achterste sleep/duwboot mee Daarnaast lijkt het ook wel of ze geen controle hebben over het stuk brug. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door HiDiHo op 06-08-2015 03:06:58 ] | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:07 |
Ponton van kleinere kraan deugde niet en de rest was pech. Wel vind ik het stuk veiliger met zo'n ouderwetse kraan. Als die omvalt, ok bovenverdieping naar de kloten maar veel meer niet. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:10 |
| De rechtse kraan krijgt teveel gewicht, trekt door wegzakken van ponton nog meer erheen en laat last zwenken waardoor al het gewicht op 1 kraan op wankel ponton komt. Dat die 2e ook omdonderd is pure pech.. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:12 |
Die 2e wordt idd gewoon meegenomen | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:14 |
Die stratenmaker had meer geluk. | |
| HiDiHo | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:19 |
Ongelovelijk engeltje op zijn schouder Ik heb hem even vertraagd....let ook op de schaduw van de kraan | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:20 |
| Zit je rustig stoepje recht te leggen, zie je ineens allemaal mensen rennen. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 03:23 |
Classic. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 04:13 |
| De mensen aan andere kant krijgen al nachtmerries wanneer de boel opgeruimd gaat worden. Dan staan kranen kun kant op. | |
| Solique | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:15 |
Zorg ik dat ik niet thuis ben | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:33 |
Daarom worden er vaak crawler-cranes toegepast bij hijsklussen vanaf pontons. Die zijn wat robuuster omdat ze gebouwd zijn om met een last te rijden, en daarom beter in staat oneffenheden in de ondergrond en dynamische krachten van de last op te vangen. Bij offshore kranen worden een maximale trimhoeken gespecificeerd, en toelaatbare versnellingen. | |
| bedachtzaam | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:37 |
Dat hebben ze niet nee, bij het ophalen zie je dat het brugdeel licht draait richting de achterste kraan. Die zwenkt naar mijn mening overigens niet, doordat de ponton begint te kantelen draait het brugdeel naar de achterste kraan toe die vervolgens gewoon weggeduwd word. Dat ponton is volgens de gegevens 11,5 meter breed, 1,5 meter smaller dan het ponton waar de AC 700 op staat. Zoals Hottentot enkele topics terug al aangaf behoort het hijsen en verplaatsen heel geleidelijk te gaan zodat er voldoende tijd is om te ballasten. In beginsel is er ook geen probleem maar wanneer ze verder ophalen begint het fout te gaan, wilde ze te snel of is dat ponton gewoon te smal en daardoor onvoldoende stabiel? | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:48 |
Geeft meteen de complexiteit aan, namelijk een dual-lift vanaf verschillende bakken, maar ook dat er getild en gedraaid moet worden, tegelijkertijd. Het is niet alleen zwenken om de last te verplaatsen, maar ook om de last te roteren. Of was dat nou niet de bedoeling? Als de last niet geroteerd moest worden, moeten toch de tophoogtes tijdens het hijsen worden aangepast? Dus die gieken tijdens de hijs moesten dan omlaag? Maar dat kan denk ik niet, omdat het brugdeel dan ook lager komt te hangen. Iemand een idee? Was een spreader-beam op top ook niet beter als je de last moet roteren? | |
| maily | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:12 |
Het is een begin ... | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:17 |
Dat draaien was niet het plan. | |
| crystal_meth | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:57 |
Gebruikten ze "actieve" ballast controle, of rekenden ze erop dat de pontons stabiel genoeg waren? Problemen met de ballast zouden het overmatig rollen misschien kunnen verklaren. Compartimenten slechts gedeeltelijk gevuld, of verbonden compartimenten.. | |
| Zolderkamer | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:58 |
| |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:09 |
De ballast tussen beide pontons was sowieso niet hetzelfde, de 2e kraan had pech anders was die overeind gebleven. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:06 |
| Wauw. Wat een deskundigen hier. Bij de volgende grote bouwkundige operatie kan de uitvoerder maar beter eerst even een topic op FOK! openen. Scheelt een hoop ongelukken. | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:19 |
Had dit ongeluk kunnen voorkomen. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:22 |
De uitvoerder weet al die dingen ook wel maar tijdsdruk zorgt vaak voor wat extra risico's die genomen worden. | |
| Loekie1 | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:28 |
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken? | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:30 |
Dikke boetes, boze gemeente. | |
| xpompompomx | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:30 |
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren? | |
| bedachtzaam | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:57 |
Het is best wel jammer dat we geen beelden vanaf de andere kant hebben, die pontons liggen niet veel dieper in het water dan een paar dagen eerder toen er met een drone opnames gemaakt werden toen het brugdeel klaar stond. Ze zullen er niet zomaar op rekenen dat de pontons stabiel genoeg zijn, ze doen dit soort werk regelmatig maar nu ging het mis. Dit is het ponton waar de achterste kraan op stond. http://www.vanderwees.nl/uploads/files/general_arrangement/13.pdf | |
| Loekie1 | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:40 |
Ja, blijkt uit reconstructie AD. Klus werd steeds uitgesteld tijdens de dag. Er is iets mis met de ballast, zegt een medewerker. Daardoor is onzeker of alles wel in balans blijft als er wordt gehesen. Hoe dat komt, is niet bekend. Een nieuw tijdstip van de operatie kan Den Ouden ook niet noemen. Hij en zijn collega's turen naar de roerloze hijskranen en overleggen steeds opnieuw. http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)en-bij-de-klus.dhtml Het mannetje dat besloten heeft dat de klus tóch door moest gaan is nu wel de pisang. En terecht. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:45 |
Er was iets mis, de klus ging niet volgens de planning. | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:00 |
Nee, maar snap je wat ik bedoel? De afstand tussen beide blokken, van kraan 1 en van kraan 2, wordt tijdens de hijs kleiner als beide kranen moeten gaan draaien. Teken het maar uit. De last kan niks anders doen dan te gaan roteren. Je moet de kranen anders positioneren als je geen rotatie wilt. De onderste kraan zou eigenlijk op de andere bak moeten staan. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:05 |
Nee ik snap niet wat je bedoeld, dat deel moest recht naar brug toe. Met ophijsen ging het al verkeerd toen 1 kraan langzaam ging overhellen omdat ponton niet dezelfde stabilisatie had dan die van andere kraan. | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:10 |
Ah, het was helemaal niet de bedoeling dat de kranen zouden roteren/zwenken. De last moet als het ware alleen maar eventjes omhoog worden getild en in die opstelling verplaatst worden? | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:10 |
| Daarnaast was de last zo te zien op foto niet gelijk verdeeld en had 1 kraan meer gewicht. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:11 |
Yep. Omhoog, stukje varen en dan op goede plek laten zakken. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:17 |
| Op het moment dat last langzaam begint te draaien is het wegwezen omdat er dan geen houden meer aan is. | |
| eigendeegcookie | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:51 |
| ik vraag me af hoe t eruit zag toen de brug arriveerde op de plek. horizontaal? | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:53 |
Nee die stond rechtop met een kleine hoek op ander ponton. | |
| eigendeegcookie | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:58 |
| en dat andere ponton kon niet meteen onder de brug geparkeerd worden? en daarna van beide kanten een kraan-ponton toevoegen? maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:02 |
Zie je het al voor je, ter plekke wat brugdelen aan elkaar bakken. | |
| eigendeegcookie | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:03 |
| leg eens uit dan? wat is daar dom aan? | |
| aveenhuijsen | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:12 |
| Was een tunnel nou gewoon niet goedkoper...hoeft die brug ook niet open voor elke boot die langskomt... | |
| Solique | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:21 |
Dat is naar voren gekomen, zelfs zeeman wilde er aan meebetalen maar is wederom afgeblazen. Hele regio rondom zal dan wel verbouwd moeten worden. | |
| Weltschmerz | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:30 |
Je last eerst het brugdek aan elkaar en asfalteert dat, en daarna hou je het contragewicht even omhoog zodat dat er ook aan vastgelast kan worden? | |
| xpompompomx | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:38 |
Daar hebben we ons technische talent weer met zijn repen! | |
| eigendeegcookie | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:38 |
ik dacht dat het hele geval in de lengterichting op te splitsen zou zijn, zodat de 2 of 4 brugdelen met contragewicht en al naast elkaar geplaatst worden. | |
| eigendeegcookie | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:40 |
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak. | |
| Falco | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:51 |
In de shop dit soort delen maken is vele malen goedkoper en sneller dan een brug in stukjes bouwen op de locatie zelf. | |
| Tourniquet | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:54 |
Zo: ![]() | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:05 |
Zou het wegdek nog een beetje heel zijn nu? | |
| Tourniquet | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:20 |
Ik denk dat die val als verloren kan worden beschouwd. | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:47 |
Het kan meevallen, die huizen hebben de val aardig gebroken. | |
| Tourniquet | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:55 |
| |
| Haags | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:56 |
| Waren vorige week twee kraanvogels ontsnapt uit Avifauna...... | |
| #ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:59 |
Is dat een grap? | |
| Haags | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:59 |
Bloedserieus | |
| skrn | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:35 |
Je zit als eerste met toleranties, zo nauwkeurig als in de fabriek krijg het niet in elkaar. Zeker voor een bewegend onderdeel cruciaal. Daarbij kwaliteit, verbindingen maken, zeker lassen, vergt nog heel wat. Vergeet ook niet de controle op de verbindingen, coating, en dergelijke. En praktisch, je hebt een hoop extra mensen te mobiliseren. [ Bericht 1% gewijzigd door skrn op 06-08-2015 20:52:10 ] | |
| maily | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:31 |
Hijskraan dreigt om te vallen
| |
| Jump | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:33 |
Elk klein ongeval met een kraan komt de volgende maanden uitgebreid in het nieuws. We hadden dat in België ook toen in Gellingen een grote gasleiding ontploft was. Het kleinste lekje werd uitgesmeerd in het journaal tot een half uur lang. | |
| michaelmoore | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:37 |
best mogelijk ja | |
| Jump | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:39 |
| Kunnen ze die brug niet waterpas leggen en als basis gebruiken voor een grotere kraan voor een nieuwe brug in te hijsen? | |
| maily | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:44 |
| Ramptoerist opgepakt. | |
| Zelfscanner | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:17 |
| |
| Wespensteek | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:29 |
Sommige mensen zijn echt knettergek. Toen er brand was bij mij op het werk was ik druk bezig met de ontruiming komt er één of ander idioot binnen en duwt me aan de kant zodat hij wat foto's kan maken. Was de enige keer dat ik echt uit woede iemand zijn fototoestel kapot heb gegooid. | |
| Childofthe90s | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:34 |
Kunnen die twee kranen niet gewoon fungeren als nieuwe brug? | |
| eigendeegcookie | vrijdag 7 augustus 2015 @ 01:18 |
ok, tnx, wist ik niet | |
| crystal_meth | vrijdag 7 augustus 2015 @ 07:17 |
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rst-de-hel-los.dhtml Foute beslissing onder tijdsdruk? Als de berekende ballast niet de verwachte stabiliteit geeft, dan moet er iets mis zijn, lekkende tanks bvb; water los in het ruim kan je met extra ballast niet verhelpen. Wat het probleem ook was, verholpen heeft men het niet... | |
| skrn | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:44 |
Waar komt toch het idee vandaan dat ouderen altijd van die lieve mensen zijn? Ik vind dit soort acties juist van mensen met zo'n leeftijd. Lekker goedkope entertainment. Voor een dubbeltje op de eerste rang. | |
| maily | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:39 |
Kost hem E. 300,00 | |
| ThePlaneteer | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:53 |
| Zelfs onze rampen zijn goed geregeld | |
| Zelfscanner | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:25 |
Zo knijpen we onze oudjes uit | |
| maily | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:27 |
| |
| Zelfscanner | vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:27 |
Ze hebben nu wel al 300 euro opgehaald om de troep op te ruimen. Nog een paar bakken euro's te gaan! | |
| 9h05t | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:55 |
Die pontons lijken me nu toch stabiel , die mischien als nieuwe brug ? | |
| Childofthe90s | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:04 |
Of stort het kanaal vol met cement, wie moet er nou in Alphen zijn? | |
| 9h05t | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:05 |
neih ik kayak graag en als we alles gaan volstorten word dit wat moeilijk | |
| #ANONIEM | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:07 |
Ze hebben daar geen kanaal. | |
| maily | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:18 |
Klunen? | |
| 9h05t | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:22 |
wa betent da ? | |
| HiDiHo | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:39 |
Fierljeppen | |
| RAVW | zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:29 |
als je op de eerste rij wil zitten , dan moet je er ook voor betalen , ik ken optredens die meer kosten om op de eerste rij te mogen zitten | |
| PoezeligDing | zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:08 |
| - [ Bericht 100% gewijzigd door PoezeligDing op 08-08-2015 14:08:32 ] | |
| Zelfscanner | zondag 9 augustus 2015 @ 01:24 |
Dit is de oplossing. Ik voel het gewoon. | |
| Nieuwschierig | zondag 9 augustus 2015 @ 10:03 |
Er is altijd tijdsdruk bij aangenomen projecten. Dat hoeven niet eens boetes te zijn maar vaak kan het niet eens uit de aanneemsom. Getracht wordt (afhankelijk van het risico) op een marge van 25% uit te komen maar als het om grote bedragen gaat, of de orderportefeuille is een beetje dun, dat gaat men daar flink onder, richting 10% marge. En alleen deze montage-dag kost waarschijnlijk al meer dan 10% van het project. Dus een dagje uitstellen betekent het verschil tussen een project met winst of met verlies draaien. Dat zijn lastige afwegingen. | |
| Loekie1 | zondag 9 augustus 2015 @ 10:18 |
Maar vaak gebeuren bepaalde zaken twee keer na elkaar. Het zou echt wel groot nieuws geweest zijn als daar ook huizen waren geplet door een kraan. | |
| Loekie1 | zondag 9 augustus 2015 @ 15:20 |
| Zoals ook hier: http://www.telegraaf.nl/b(...)eluk_met_quad__.html | |
| Leandra | zondag 9 augustus 2015 @ 17:48 |
Wat heeft dat in godsnaam met dit topic te maken? | |
| bedachtzaam | zondag 9 augustus 2015 @ 18:59 |
Als er wel een echt probleem was.. ik geloof absoluut niet dat ze gaan hijsen als er daadwerkelijk een probleem zou zijn met de ballast en zodoende bewust een groot risico nemen. Het kost gewoon tijd om te ballasten terwijl het gewicht er in getrokken word zodat de pontons vlak liggen en blijven terwijl de last vrijkomt uit de steun. Overduidelijk ging er iets fout, als je naar de opname kijkt en goed luistert (00:22) dan hoor je 'pang' (nee, geen verdwaalde militair zonder kogels) en dan begint het brugdeel naar de kranen toe te bewegen. Of dat nu het moment is waarop het brugdeel uit de steun komt of dat het een tussenschot is van een ballasttank die het begeeft weet ik niet maar vanaf dat moment begint het helemaal fout te gaan. Overigens kun je op de opname zien dat er nog water geloosd word uit een ballasttank. ![]() De ballastpompen. ![]() ![]() ![]() | |
| crystal_meth | zondag 9 augustus 2015 @ 23:32 |
Hoor het ook. Zou iets onschuldig kunnen zijn, maar het lijkt inderdaad het moment waarop de brug naar de kranen toe gaat bewegen. De opstelling van de pompen is ook wat vreemd. (Het zijn centrifugaalpompen, in- en uitgang makkelijk te identificeren.) Op de voorste ponton is duidelijk dat de kleine pomp ballast van de "brugzijde" (kant waar de brug op ponton stond) kan wegpompen. Grote pomp is minder duidelijk, maar er hangen twee slangen overboord, één die water loost, de andere hangt onder water, waarschijnlijk dat die water opzoog om de ballast aan de "valzijde" te vullen. Op de foto van de achterste ponton lijkt de kleine pomp water van kanaal naar ballast aan de brugzijde te pompen, en de grote pomp van de brugzijde ballast naar de valzijde ballast. Voorste ponton kon dus slechts in één richting compenseren. Nu, die slangen zijn snel te verplaatsen, is niet zeker of dit gedurende heel de operatie zo zou blijven. | |
| Zelfscanner | maandag 10 augustus 2015 @ 16:55 |
| Geen nieuws meer? Zand erover zeker. | |
| Quyxz_ | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:21 |
Jawel, de directeur gaat door het stof in deze videoboodschap: http://nos.nl/artikel/205(...)-ongeluk-alphen.html Wat ontiegelijk ingestudeerd zeg. | |
| michaelmoore | zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:25 |
Het is gewoon zijn schuld. Op dat niveau in familiebedrijven is de directie betrokken bij iedere klus De lomperd , maar beter dat ie failliet gaat | |
| #ANONIEM | zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:29 |
Duurt het nog langer om de zooi op te ruimen. | |
| beantherio | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:23 |
Dat moet in de toekomst beter? Welke toekomst bedoeld ie? Ik vermoed zomaar dat zijn verzekeraar na deze uitspraken de schade niet meer gaat dekken en ie het geld zelf op mag hoesten. | |
| crystal_meth | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:33 |
Hij zegt dat ze niet de expertise hebben om de berekeningen te controleren, daarmee legt hij de verantwoordelijkheid bij degene die de berekeningen uitgevoerd heeft, Peinemann waarschijnlijk. | |
| PirE | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:43 |
Zijn die berekeningen wel gecontroleerd door iemand? Ik neem aan dat iemand (wie maakt niet uit) een plan opstelt en dat je dat dan laat controleren en goedkeuren door een engineer (geen willekeurige natuurlijk) voordat je aan de slag gaat. | |
| zatoichi | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:51 |
| Nou ja kan gebeuren. Goed dat ie het toegeeft. Veel succes de volgende keer hè! | |
| Loekie1 | donderdag 20 augustus 2015 @ 21:08 |
| Vreemd dat binnen zo'n bedrijf geen expertise aanwezig is om ballast van pontons te berekenen. En dan is er nog de vraag, waarom ging men door terwijl al duidelijk was dat er problemen waren met de pontons? | |
| Tourniquet | woensdag 9 september 2015 @ 00:09 |
Mammoet en Hebo Maritiemservice gaan de boel bergen:
| |
| Tourniquet | woensdag 29 juni 2016 @ 13:26 |
Het rapport van de OVV Reconstructie Onderzoeksraad kraanongeluk Alphen: |