Dikke boetes, boze gemeente.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken?
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken?
Het is best wel jammer dat we geen beelden vanaf de andere kant hebben, die pontons liggen niet veel dieper in het water dan een paar dagen eerder toen er met een drone opnames gemaakt werden toen het brugdeel klaar stond.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gebruikten ze "actieve" ballast controle, of rekenden ze erop dat de pontons stabiel genoeg waren? Problemen met de ballast zouden het overmatig rollen misschien kunnen verklaren. Compartimenten slechts gedeeltelijk gevuld, of verbonden compartimenten..
Ja, blijkt uit reconstructie AD. Klus werd steeds uitgesteld tijdens de dag.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?
Er was iets mis, de klus ging niet volgens de planning.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?
Nee, maar snap je wat ik bedoel? De afstand tussen beide blokken, van kraan 1 en van kraan 2, wordt tijdens de hijs kleiner als beide kranen moeten gaan draaien. Teken het maar uit. De last kan niks anders doen dan te gaan roteren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat draaien was niet het plan.
Nee ik snap niet wat je bedoeld, dat deel moest recht naar brug toe.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, maar snap je wat ik bedoel? De afstand tussen beide blokken, van kraan 1 en van kraan 2, wordt tijdens de hijs kleiner als beide kranen moeten gaan draaien. Teken het maar uit. De last kan niks anders doen dan te gaan roteren.
Je moet de kranen anders positioneren als je geen rotatie wilt. De onderste kraan zou eigenlijk op de andere bak moeten staan.
Ah, het was helemaal niet de bedoeling dat de kranen zouden roteren/zwenken. De last moet als het ware alleen maar eventjes omhoog worden getild en in die opstelling verplaatst worden?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee ik snap niet wat je bedoeld, dat deel moest recht naar brug toe.
Met ophijsen ging het al verkeerd toen 1 kraan langzaam ging overhellen omdat ponton niet dezelfde stabilisatie had dan die van andere kraan.
Yep. Omhoog, stukje varen en dan op goede plek laten zakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Ah, het was helemaal niet de bedoeling dat de kranen zouden roteren/zwenken. De last moet als het ware alleen maar eventjes omhoog worden getild en in die opstelling verplaatst worden?
Nee die stond rechtop met een kleine hoek op ander ponton.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik vraag me af hoe t eruit zag toen de brug arriveerde op de plek. horizontaal?
Zie je het al voor je, ter plekke wat brugdelen aan elkaar bakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dat andere ponton kon niet meteen onder de brug geparkeerd worden? en daarna van beide kanten een kraan-ponton toevoegen?
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
Dat is naar voren gekomen, zelfs zeeman wilde er aan meebetalen maar is wederom afgeblazen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef aveenhuijsen het volgende:
Was een tunnel nou gewoon niet goedkoper...hoeft die brug ook niet open voor elke boot die langskomt...
Je last eerst het brugdek aan elkaar en asfalteert dat, en daarna hou je het contragewicht even omhoog zodat dat er ook aan vastgelast kan worden?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
Daar hebben we ons technische talent weer met zijn repen!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dat andere ponton kon niet meteen onder de brug geparkeerd worden? en daarna van beide kanten een kraan-ponton toevoegen?
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
ik dacht dat het hele geval in de lengterichting op te splitsen zou zijn, zodat de 2 of 4 brugdelen met contragewicht en al naast elkaar geplaatst worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je last eerst het brugdek aan elkaar en asfalteert dat, en daarna hou je het contragewicht even omhoog zodat dat er ook aan vastgelast kan worden?
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar hebben we ons technische talent weer met zijn repen!
In de shop dit soort delen maken is vele malen goedkoper en sneller dan een brug in stukjes bouwen op de locatie zelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak.
Zo:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik vraag me af hoe t eruit zag toen de brug arriveerde op de plek. horizontaal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |