Dikke boetes, boze gemeente.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken?
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken?
Het is best wel jammer dat we geen beelden vanaf de andere kant hebben, die pontons liggen niet veel dieper in het water dan een paar dagen eerder toen er met een drone opnames gemaakt werden toen het brugdeel klaar stond.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gebruikten ze "actieve" ballast controle, of rekenden ze erop dat de pontons stabiel genoeg waren? Problemen met de ballast zouden het overmatig rollen misschien kunnen verklaren. Compartimenten slechts gedeeltelijk gevuld, of verbonden compartimenten..
Ja, blijkt uit reconstructie AD. Klus werd steeds uitgesteld tijdens de dag.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?
Er was iets mis, de klus ging niet volgens de planning.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wisten ze dan dat er dingen niet in orde waren?
Nee, maar snap je wat ik bedoel? De afstand tussen beide blokken, van kraan 1 en van kraan 2, wordt tijdens de hijs kleiner als beide kranen moeten gaan draaien. Teken het maar uit. De last kan niks anders doen dan te gaan roteren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat draaien was niet het plan.
Nee ik snap niet wat je bedoeld, dat deel moest recht naar brug toe.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:00 schreef skrn het volgende:
[..]
Nee, maar snap je wat ik bedoel? De afstand tussen beide blokken, van kraan 1 en van kraan 2, wordt tijdens de hijs kleiner als beide kranen moeten gaan draaien. Teken het maar uit. De last kan niks anders doen dan te gaan roteren.
Je moet de kranen anders positioneren als je geen rotatie wilt. De onderste kraan zou eigenlijk op de andere bak moeten staan.
Ah, het was helemaal niet de bedoeling dat de kranen zouden roteren/zwenken. De last moet als het ware alleen maar eventjes omhoog worden getild en in die opstelling verplaatst worden?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee ik snap niet wat je bedoeld, dat deel moest recht naar brug toe.
Met ophijsen ging het al verkeerd toen 1 kraan langzaam ging overhellen omdat ponton niet dezelfde stabilisatie had dan die van andere kraan.
Yep. Omhoog, stukje varen en dan op goede plek laten zakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Ah, het was helemaal niet de bedoeling dat de kranen zouden roteren/zwenken. De last moet als het ware alleen maar eventjes omhoog worden getild en in die opstelling verplaatst worden?
Nee die stond rechtop met een kleine hoek op ander ponton.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik vraag me af hoe t eruit zag toen de brug arriveerde op de plek. horizontaal?
Zie je het al voor je, ter plekke wat brugdelen aan elkaar bakken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dat andere ponton kon niet meteen onder de brug geparkeerd worden? en daarna van beide kanten een kraan-ponton toevoegen?
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
Dat is naar voren gekomen, zelfs zeeman wilde er aan meebetalen maar is wederom afgeblazen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef aveenhuijsen het volgende:
Was een tunnel nou gewoon niet goedkoper...hoeft die brug ook niet open voor elke boot die langskomt...
Je last eerst het brugdek aan elkaar en asfalteert dat, en daarna hou je het contragewicht even omhoog zodat dat er ook aan vastgelast kan worden?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
Daar hebben we ons technische talent weer met zijn repen!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef eigendeegcookie het volgende:
en dat andere ponton kon niet meteen onder de brug geparkeerd worden? en daarna van beide kanten een kraan-ponton toevoegen?
maar sowieso heb ik nog geen goede uitleg gekregen van de noodzaak om met een complete brug aan te komen vanuit friesland, i.p.v. wat losse repen die aan mekaar gemaakt moeten worden nadat ze op hun plek gehesen zijn.
ik dacht dat het hele geval in de lengterichting op te splitsen zou zijn, zodat de 2 of 4 brugdelen met contragewicht en al naast elkaar geplaatst worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je last eerst het brugdek aan elkaar en asfalteert dat, en daarna hou je het contragewicht even omhoog zodat dat er ook aan vastgelast kan worden?
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar hebben we ons technische talent weer met zijn repen!
In de shop dit soort delen maken is vele malen goedkoper en sneller dan een brug in stukjes bouwen op de locatie zelf.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak.
Zo:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik vraag me af hoe t eruit zag toen de brug arriveerde op de plek. horizontaal?
Ik denk dat die val als verloren kan worden beschouwd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou het wegdek nog een beetje heel zijn nu?
Het kan meevallen, die huizen hebben de val aardig gebroken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik denk dat die val als verloren kan worden beschouwd.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het kan meevallen, die huizen hebben de val aardig gebroken.
Is dat een grap?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waren vorige week twee kraanvogels ontsnapt uit Avifauna......
Je zit als eerste met toleranties, zo nauwkeurig als in de fabriek krijg het niet in elkaar. Zeker voor een bewegend onderdeel cruciaal. Daarbij kwaliteit, verbindingen maken, zeker lassen, vergt nog heel wat. Vergeet ook niet de controle op de verbindingen, coating, en dergelijke. En praktisch, je hebt een hoop extra mensen te mobiliseren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
lachen is altijd leuk natuurlijk, maar laat mij nou eens mee lachen, en leg uit wat er zo idioot is aan deze aanpak.
quote:In Keulen dreigt een grote, 25 meter hoge hijskraan om te vallen op de omliggende huizen. In een omtrek van 50 meter zijn tientallen mensen geëvacueerd. De Hauptstrasse van de wijk Zündorf, een belangrijke verbindingsweg, is gestremd. Er ontstonden kilometers lange files. Het wachten is op een tweede kraan om de scheefstaande hijskraan weer recht te tillen.
Een bedlegerige omwonende wacht in een ambulance tot zij weer veilig haar huis in kan. De hijskraan ging aan het eind van de middag plotseling scheef staan. De oorzaak daarvoor is nog niet bekend, aldus een politiewoordvoerder donderdagavond, zo melden plaatselijke media.
Elk klein ongeval met een kraan komt de volgende maanden uitgebreid in het nieuws. We hadden dat in België ook toen in Gellingen een grote gasleiding ontploft was. Het kleinste lekje werd uitgesmeerd in het journaal tot een half uur lang.quote:
best mogelijk jaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:45 schreef Cassius het volgende:
[..]
Dat wel, maar goed, een kleine 200 ton waarvan het zwaartepunt meer richting het water ligt... Aan de andere kant, het dek zal wel niet meer bruikbaar zijn dus wellicht snijden ze het gewoon aan stukken.
Sommige mensen zijn echt knettergek. Toen er brand was bij mij op het werk was ik druk bezig met de ontruiming komt er één of ander idioot binnen en duwt me aan de kant zodat hij wat foto's kan maken. Was de enige keer dat ik echt uit woede iemand zijn fototoestel kapot heb gegooid.quote:
Kunnen die twee kranen niet gewoon fungeren als nieuwe brug?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:39 schreef Jump het volgende:
Kunnen ze die brug niet waterpas leggen en als basis gebruiken voor een grotere kraan voor een nieuwe brug in te hijsen?
ok, tnx, wist ik nietquote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:35 schreef skrn het volgende:
[..]
Je zit als eerste met toleranties, zo nauwkeurig als in de fabriek krijg het niet in elkaar. Zeker voor een bewegend onderdeel cruciaal. Daarbij kwaliteit, verbindingen maken, zeker lassen, vergt nog heel wat. Vergeet ook niet de controle op de verbindingen, coating, en dergelijke. En praktisch, je hebt een hoop extra mensen te mobiliseren.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:49 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar degene met de minste topzwaarte ging
Misschien omdat dat het ponton ook kleiner was??
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rst-de-hel-los.dhtmlquote:Er is iets mis met de ballast, zegt een medewerker. Daardoor is onzeker of alles wel in balans blijft als er wordt gehesen. Hoe dat komt, is niet bekend. Een nieuw tijdstip van de operatie kan Den Ouden ook niet noemen. Hij en zijn collega's turen naar de roerloze hijskranen en overleggen steeds opnieuw. Dan komt het bericht: om klokslag 13.00 uur zal Alphens aanwinst z'n nieuwe plek krijgen.
13.00 uur
Wéér wordt de operatie uitgesteld. Er is extra ballast nodig, wordt gezegd. De tanks die aan de onderkant van de pontons zitten, worden gevuld met water.
Waar komt toch het idee vandaan dat ouderen altijd van die lieve mensen zijn? Ik vind dit soort acties juist van mensen met zo'n leeftijd. Lekker goedkope entertainment. Voor een dubbeltje op de eerste rang.quote:
Kost hem E. 300,00quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Waar komt toch het idee vandaan dat ouderen altijd van die lieve mensen zijn? Ik vind dit soort acties juist van mensen met zo'n leeftijd. Lekker goedkope entertainment. Voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ze hebben nu wel al 300 euro opgehaald om de troep op te ruimen. Nog een paar bakken euro's te gaan!quote:
Die pontons lijken me nu toch stabiel , die mischien als nieuwe brug ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kunnen die twee kranen niet gewoon fungeren als nieuwe brug?
Of stort het kanaal vol met cement, wie moet er nou in Alphen zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:55 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Die pontons lijken me nu toch stabiel , die mischien als nieuwe brug ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |