abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154947133
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 02:47 schreef HiDiHo het volgende:
Mooi bovenaanzicht vlak voor het gebeurde
[ afbeelding ]
De bovenste kraan heeft lager aangehaakt en krijgt meer gewicht.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 02:53:36 #77
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154947161
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 02:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De bovenste kraan heeft lager aangehaakt en krijgt meer gewicht.
Volgens mij zit dat wel gelijk...als ik op dit plaatje kijk....
(dit is enkele seconden voor hij valt)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_154947211
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 02:53 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Volgens mij zit dat wel gelijk...als ik op dit plaatje kijk....
(dit is enkele seconden voor hij valt)
[ afbeelding ]
Aan de achterkant zit het niet goed en wanneer de boel gaat draaien omdat 1 ponton schuin gaat en de andere niet, gaat het helemaal mis.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 03:01:21 #79
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154947235
De hele achterste(vanuit dit standpunt) kraan zakt weg...let op het contragewicht van de achterste kraan...
...het ponton neemt zelfs de achterste sleep/duwboot mee
Daarnaast lijkt het ook wel of ze geen controle hebben over het stuk brug.


[ Bericht 11% gewijzigd door HiDiHo op 06-08-2015 03:06:58 ]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_154947276
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:01 schreef HiDiHo het volgende:
De hele achterste(vanuit dit standpunt) kraan zakt weg...let op het contragewicht van de achterste kraan...
...het ponton neemt zelfs de achterste sleep/duwboot mee
[ afbeelding ]
Ponton van kleinere kraan deugde niet en de rest was pech.
Wel vind ik het stuk veiliger met zo'n ouderwetse kraan.
Als die omvalt, ok bovenverdieping naar de kloten maar veel meer niet.
pi_154947302
De rechtse kraan krijgt teveel gewicht, trekt door wegzakken van ponton nog meer erheen en laat last zwenken waardoor al het gewicht op 1 kraan op wankel ponton komt.
Dat die 2e ook omdonderd is pure pech..
  donderdag 6 augustus 2015 @ 03:12:11 #82
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154947310
quote:
3s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
De rechtse kraan krijgt teveel gewicht, trekt door wegzakken van ponton nog meer erheen en laat last zwenken waardoor al het gewicht op 1 kraan op wankel ponton komt.
Dat die 2e ook omdonderd is pure pech..
Die 2e wordt idd gewoon meegenomen :Y
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_154947326
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:12 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Die 2e wordt idd gewoon meegenomen :Y
Die stratenmaker had meer geluk.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 03:19:14 #84
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154947340
quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die stratenmaker had meer geluk.
Ongelovelijk engeltje op zijn schouder :Y
Ik heb hem even vertraagd....let ook op de schaduw van de kraan
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_154947347
Zit je rustig stoepje recht te leggen, zie je ineens allemaal mensen rennen.
pi_154947367
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:19 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Ongelovelijk engeltje op zijn schouder :Y
Ik heb hem even vertraagd....let ook op de schaduw van de kraan
Classic.
pi_154947615
De mensen aan andere kant krijgen al nachtmerries wanneer de boel opgeruimd gaat worden.
Dan staan kranen kun kant op.
pi_154947775
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 04:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
De mensen aan andere kant krijgen al nachtmerries wanneer de boel opgeruimd gaat worden.
Dan staan kranen kun kant op.
Zorg ik dat ik niet thuis ben
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_154947825
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 01:48 schreef Simba het volgende:

[..]

Klopt, ALS de kraan waterpas staat.
Als de kraan scheef staat, gaat wel degelijk de kracht tellen waarmee gedraaid kan worden.
Daarom worden er vaak crawler-cranes toegepast bij hijsklussen vanaf pontons. Die zijn wat robuuster omdat ze gebouwd zijn om met een last te rijden, en daarom beter in staat oneffenheden in de ondergrond en dynamische krachten van de last op te vangen.

Bij offshore kranen worden een maximale trimhoeken gespecificeerd, en toelaatbare versnellingen.
pi_154947843
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:01 schreef HiDiHo het volgende:
De hele achterste(vanuit dit standpunt) kraan zakt weg...let op het contragewicht van de achterste kraan...
...het ponton neemt zelfs de achterste sleep/duwboot mee
Daarnaast lijkt het ook wel of ze geen controle hebben over het stuk brug.
[ afbeelding ]
Dat hebben ze niet nee, bij het ophalen zie je dat het brugdeel licht draait richting de achterste kraan.
Die zwenkt naar mijn mening overigens niet, doordat de ponton begint te kantelen draait het brugdeel naar de achterste kraan toe die vervolgens gewoon weggeduwd word.
Dat ponton is volgens de gegevens 11,5 meter breed, 1,5 meter smaller dan het ponton waar de AC 700 op staat.
Zoals Hottentot enkele topics terug al aangaf behoort het hijsen en verplaatsen heel geleidelijk te gaan zodat er voldoende tijd is om te ballasten.
In beginsel is er ook geen probleem maar wanneer ze verder ophalen begint het fout te gaan, wilde ze te snel of is dat ponton gewoon te smal en daardoor onvoldoende stabiel?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_154947903
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 02:47 schreef HiDiHo het volgende:
Mooi bovenaanzicht vlak voor het gebeurde
[ afbeelding ]
Geeft meteen de complexiteit aan, namelijk een dual-lift vanaf verschillende bakken, maar ook dat er getild en gedraaid moet worden, tegelijkertijd. Het is niet alleen zwenken om de last te verplaatsen, maar ook om de last te roteren. Of was dat nou niet de bedoeling?

Als de last niet geroteerd moest worden, moeten toch de tophoogtes tijdens het hijsen worden aangepast? Dus die gieken tijdens de hijs moesten dan omlaag? Maar dat kan denk ik niet, omdat het brugdeel dan ook lager komt te hangen.

Iemand een idee?

Was een spreader-beam op top ook niet beter als je de last moet roteren?
  Spellchecker donderdag 6 augustus 2015 @ 08:12:38 #92
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_154948073
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 07:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Geeft meteen de complexiteit aan, namelijk een dual-lift vanaf verschillende bakken, maar ook dat er getild en gedraaid moet worden,
Dat draaien was niet het plan.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:57:13 #94
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154948505
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 07:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet nee, bij het ophalen zie je dat het brugdeel licht draait richting de achterste kraan.
Die zwenkt naar mijn mening overigens niet, doordat de ponton begint te kantelen draait het brugdeel naar de achterste kraan toe die vervolgens gewoon weggeduwd word.
Dat ponton is volgens de gegevens 11,5 meter breed, 1,5 meter smaller dan het ponton waar de AC 700 op staat.
Zoals Hottentot enkele topics terug al aangaf behoort het hijsen en verplaatsen heel geleidelijk te gaan zodat er voldoende tijd is om te ballasten.
In beginsel is er ook geen probleem maar wanneer ze verder ophalen begint het fout te gaan, wilde ze te snel of is dat ponton gewoon te smal en daardoor onvoldoende stabiel?
Gebruikten ze "actieve" ballast controle, of rekenden ze erop dat de pontons stabiel genoeg waren? Problemen met de ballast zouden het overmatig rollen misschien kunnen verklaren. Compartimenten slechts gedeeltelijk gevuld, of verbonden compartimenten..
are we infinite or am I alone
  donderdag 6 augustus 2015 @ 08:58:15 #95
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154948693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gebruikten ze "actieve" ballast controle, of rekenden ze erop dat de pontons stabiel genoeg waren? Problemen met de ballast zouden het overmatig rollen misschien kunnen verklaren. Compartimenten slechts gedeeltelijk gevuld, of verbonden compartimenten..
De ballast tussen beide pontons was sowieso niet hetzelfde, de 2e kraan had pech anders was die overeind gebleven.
pi_154949616
Wauw. Wat een deskundigen hier. Bij de volgende grote bouwkundige operatie kan de uitvoerder maar beter eerst even een topic op FOK! openen. Scheelt een hoop ongelukken.
pi_154949872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:06 schreef Jigzoz het volgende:
Wauw. Wat een deskundigen hier. Bij de volgende grote bouwkundige operatie kan de uitvoerder maar beter eerst even een topic op FOK! openen. Scheelt een hoop ongelukken.
Had dit ongeluk kunnen voorkomen.
pi_154949920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:06 schreef Jigzoz het volgende:
Wauw. Wat een deskundigen hier. Bij de volgende grote bouwkundige operatie kan de uitvoerder maar beter eerst even een topic op FOK! openen. Scheelt een hoop ongelukken.
De uitvoerder weet al die dingen ook wel maar tijdsdruk zorgt vaak voor wat extra risico's die genomen worden.
pi_154950019
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De uitvoerder weet al die dingen ook wel maar tijdsdruk zorgt vaak voor wat extra risico's die genomen worden.
Wat is ertegen om de klus een dag uit te stellen als zaken niet in orde blijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')