Ik ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ben alleen zelf een noob wat dat betreft..
http://blog.kenteken.tv/2(...)evens-nader-bekeken/quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weet ik, daarom ben ik benieuwd hoeveel zo'n kraan aankan. Maar swing torque lijkt enkel bij graafmachines en dergelijke gespecifieerd...
Bij kranen toch niet interessant, als de kraan het kan tillen, kan hij er ook mee draaien. Last die word gegeven is afhankelijk van hoe ver deze van het centrum af staat, maar als het getild word kan er ook mee worden gedraaid.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weet ik, daarom ben ik benieuwd hoeveel zo'n kraan aankan. Maar swing torque lijkt enkel bij graafmachines en dergelijke gespecifieerd...
Uit de link waar ik op reageerde:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er was maar één inschrijving, toch?
(het aloude 'ik krijg dit dan krijg jij dat')
Meer kan ik er ook niet van maken.quote:Volgens Jan Zwagerman, wiens kraanbedrijf eerder dit jaar meedong naar de opdracht,
Er staat allang een geit op dumpertquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan iets als een geit in beeld als ze gaat schreeuwen ofzo..
Maar kan de draaiing ook worden geremd, als de kraan niet meer waterpas staat?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bij kranen toch niet interessant, als de kraan het kan tillen, kan hij er ook mee draaien. Last die word gegeven is afhankelijk van hoe ver deze van het centrum af staat, maar als het getild word kan er ook mee worden gedraaid.
Ik kan het je werkelijk niet vertellen. Ik neem aan dat net als met hoogwerkers dat als de sensoren een vorm van overbelasting of scheefstaand opmerken dat niet alle functies nog mogen, maar het exacte kan ik je niet vertellen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar kan de draaiing ook worden geremd, als de kraan niet meer waterpas staat?
Met een mechanische rem, een elektromagnetische rem, of met servobesturing?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Oja, die filmpjes zijn er genoeg. Kwestie van goed monteren denk ik ...
Gemmie de geit ...
Klopt, ALS de kraan waterpas staat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bij kranen toch niet interessant, als de kraan het kan tillen, kan hij er ook mee draaien. Last die word gegeven is afhankelijk van hoe ver deze van het centrum af staat, maar als het getild word kan er ook mee worden gedraaid.
Zo'n hydraulische kraan is aardig topzwaar, een ouderwetse kan veel meer hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:48 schreef Simba het volgende:
[..]
Klopt, ALS de kraan waterpas staat.
Als de kraan scheef staat, gaat wel degelijk de kracht tellen waarmee gedraaid kan worden.
*btw dat draaien was niet de bedoeling, toen was het al helemaal foute boel.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 01:48 schreef Simba het volgende:
[..]
Klopt, ALS de kraan waterpas staat.
Als de kraan scheef staat, gaat wel degelijk de kracht tellen waarmee gedraaid kan worden.
Conclusie...achterste ponton was onstabielquote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
De achterste kraan zie je in het begin nog proberen om boel te redden maar wanneer brugdeel dwars gaat is het einde verhaal.
Wanneer die niet meegenomen werd door de last was die blijven staan waarschijnlijk.
Op het filmpje de achterste, vanuit brug gezien de voorste.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:14 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Conclusie...achterste ponton was onstabiel
Preciesquote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op het filmpje de achterste, vanuit brug gezien de voorste.
Maar degene met de minste topzwaarte gingquote:Op donderdag 6 augustus 2015 02:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is wel de vraag waarom daar nogal topzware kranen voor in te zetten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |