omg!quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:12 schreef mignonne het volgende:
Jaaaaa ga dr gewoon voorwie weet kunnen we nog eventjes samen zwangeren
Haha goede strategiequote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
omg! [ afbeelding ]
Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoe lang hij het volhoudt om condooms te gebruiken.Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
Finally!! Vandaag deze leuke emmertjes NIET gekocht in de lidl:quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef mignonne het volgende:
Haha goede strategie![]()
Zal wel gek zijn strakjes. Als je eindelijk iets kunt met je gerammel en er aan toe kunt geven.
Vast goed voor je relatie laat staan het kindquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
omg! [ afbeelding ]
Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken.Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
hahahaquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Finally!! Vandaag deze leuke emmertjes NIET gekocht in de lidl:
[ afbeelding ]
Ja hoi (ook meteen een korte samenvatting voor de nieuwelingen hierquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:33 schreef Elan het volgende:
Vast goed voor je relatie laat staan het kind
Sounds like a plan! Leuk, leuk!quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
omg! [ afbeelding ]
Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken.Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
Hihi ik ben heel erg benieuwd hoe snel dat gaat zijn. Mijn vent was er heel erg snel klaar mee. Het vrijen is dan toch.. anders.. qua gevoel en zo.. zegt hijquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:21 schreef DonnaRush het volgende:
Same here. Wij gebruiken nu condooms en zodra m'n vriend ze kwijt wil dan ehh ja, zijn we officieel los.
Check. Hier duurde het dan ook welgeteld 24 uur voor de condooms de deur uit gingen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Hihi ik ben heel erg benieuwd hoe snel dat gaat zijn. Mijn vent was er heel erg snel klaar mee. Het vrijen is dan toch.. anders.. qua gevoel en zo.. zegt hij
In ieder geval gaat het al een half jaar goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Hihi ik ben heel erg benieuwd hoe snel dat gaat zijn. Mijn vent was er heel erg snel klaar mee. Het vrijen is dan toch.. anders.. qua gevoel en zo.. zegt hij
Dat is bij ons de reden, cyclus alvast op gang laten komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Oh, en mijn man stelde het zelf voor om na onze road trip te stoppen (ik had voorjaar 2016 verwachtquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef DonnaRush het volgende:
En als we voor een kindje gaan ben ik alvast fijn vrij van al die rommel.
Ik zit nu mobiel en het lukte me niet om je andere post te quotenquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben niet aan de pil dus daar hoef ik straks iig al niet meer mee te stoppen![]()
Denk dat zodra hij van die dingen af kan hij ze ritueel gaat verbranden van blijdschap
Zo snel gaan wij niet beginnen denk ik haha. Eerst dat huis af. Dan trouwen en dan mogen we los.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:41 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel en het lukte me niet om je andere post te quoten
Maar we lopen inderdaad best gelijkhahaha, nu nog regelen dat we tegelijk zwanger zijn
![]()
Gisteren op kraamvisite geweest, zo leukMoeders heeft nog wel veel pijn, maar dat maakt mij niet meer echt bang wanneer ik zie hoe zij naar haar dochter kijkt *smelt.
Ik vroeg mijn vriend wanneer hij wilde beginnen, hij zei misschien na de vakantie? Dat zou dan al in oktober zijn.
Ik ben benieuwd of ik regelmatig blijf, ik hou jullie wel op de hoogte van de cyclushahaha. Ik ben nu ongeveer 4 maanden gestopt met de pil, voor mij voelt het niet echt anders. Alleen de menstruatie is wel veranderd, maar dat vind ik wel fijn eigenlijk :p. Het voelt nu natuurlijker ofzo
Ik weet ook nog niet of we dan echt gaan beginnen. Mijn vriend wacht nu tot ik groen licht geefquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zo snel gaan wij niet beginnen denk ik haha. Eerst dat huis af. Dan trouwen en dan mogen we los.
Zou wel leuk zijn
Haha ja ik ken dat. Mijn ouders hadden veel vrienden die bezig waren met een kleine en dat duurde allemaal best een tijd. Dus mijn ouders dachten van nou als wij kinderen willen mogen we wel al eens beginnen... Ja 9 maanden later werd ik geborenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet of we dan echt gaan beginnen. Mijn vriend wacht nu tot ik groen licht geef.
Soms zit ik ook wel met het huis, stel dat het in 1 keer raak is (wat volgens mijn berekeningen, als ik regelmatig blijf, toch niet kan), en het huis is bijv.af in maart, dan zou ik 6 maanden zwanger zijn ofzo...
. Misschien even de burenmeeting afwachten
![]()
Ik verwacht ook niet dat het in 1 keer raak is hoor. Als ik op mijn moeder lijk, zal het wel snel gaan
zij werd zelfs zwanger na een sterilisatie (dat was ik
) en een soort van zwanger zonder baarmoeder
(deze is ongeveer 10 jaar geleden eruit gehaald ivm zwellingen enzo, maar haar eierstokken waren wel blijven zitten). Dat werd dus ook geen baby maar meer een soort grote zak met vocht
Okee, dan snap ik het trouwen ook wel. Voor mijn moeder maakt dat niet zoveel uit. Maar alsnog durf ik niet echt te vertellen dat ik aan het rammelen benquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ja ik ken dat. Mijn ouders hadden veel vrienden die bezig waren met een kleine en dat duurde allemaal best een tijd. Dus mijn ouders dachten van nou als wij kinderen willen mogen we wel al eens beginnen... Ja 9 maanden later werd ik geborenNiet minder gewenst hoor maar het zou ons erg slecht uit komen. Als dat zou gebeuren
![]()
Ik snap mijn vriend met zijn trouwen ook wel een beetje. Zijn ouders zijn nogal kerkelijk en hoewel deze dolblij zouden zijn zullen ze ons toch liever eerst getrouwd zien.. En daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk.
Zo volwassen om over dit soort dingen te pratenben toch pas 17 ofzo
Maar jouw moeder is dus goed vruchtbaar![]()
Gezellig hier alles eruit gooien. Ik zit ook op een kantoor met alleen maar mannen. Al hebben zij bijna allemaal kinderen en vragen ze me ongeveer iedere week wanneer de baby's komen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:49 schreef Miezziej het volgende:
Het voelt best vreemd he om zo te pratenVooral ook omdat mijn vrienden en collega's er nog helemaal niet mee bezig zijn.
Ik zit op een kantoor met alleen maar mannen, dus dat wordt nog wat...
Ik vind het ook gezellig zoquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:02 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Gezellig hier alles eruit gooien. Ik zit ook op een kantoor met alleen maar mannen. Al hebben zij bijna allemaal kinderen en vragen ze me ongeveer iedere week wanneer de baby's komen.![]()
Gisterenochtend een vriendin die een foto van een positieve test appte en gisterenavond appte een van m`n beste vriendinnen een echofoto. Zo dichtbij dan ineens.
Ohja, dat is wel inderdaad een jong bedrijf. Wij zijn allemaal tussen de 23 en 33. Zitten ook nog wel wat kinderloze nerds tussen, maar die zie ik de komende 10 jaar niet eens een vriendin krijgen, laat staan trouwen haha.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:14 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik vind het ook gezellig zoKan ik er eindelijk echt over praten
Mijn collega's zijn ook vrij jong (tussen de 21 en 30), allemaal vrijgezel en kinderloos. Er zijn 2 directeuren en 1 daarvan heeft wel kinderen, de ander niet. Ik ben benieuwd hoe die ander zal reageren wanneer het zover is, dat is namelijk echt een carrièremens.
Dat is inderdaad dichtbij dan! Wel heel leuk
Om ons heen komen er al heel veel kleintjes enzo. Mensen lopen ook al een tijd te gissen. Maar wij houden dat een beetje af. Gaat ze immers niks aan.. (Vind ik danquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:49 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Okee, dan snap ik het trouwen ook wel. Voor mijn moeder maakt dat niet zoveel uit. Maar alsnog durf ik niet echt te vertellen dat ik aan het rammelen ben. Ik heb haar nu foto's gestuurd van mijn nichtje om te kijken hoe ze reageert
haha.
Voor de schoonfamilie zijn we in principe al in september getrouwd, omdat we dan die tradities hebben gedaan enzo.
Het voelt best vreemd he om zo te pratenVooral ook omdat mijn vrienden en collega's er nog helemaal niet mee bezig zijn.
Ik zit op een kantoor met alleen maar mannen, dus dat wordt nog wat...
Van die types hebben wij hier ook welquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:02 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ohja, dat is wel inderdaad een jong bedrijf. Wij zijn allemaal tussen de 23 en 33. Zitten ook nog wel wat kinderloze nerds tussen, maar die zie ik de komende 10 jaar niet eens een vriendin krijgen, laat staan trouwen haha.
Super leuk idd dat m`n vriendinnen zwanger zijn. Ben ook echt heel blij voor ze!
Herkenbaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:26 schreef vencodark het volgende:
Is de ene in mijn omgeving net bevallen, komt de volgende weer met de aankondiging dat ze zwanger is.![]()
Zo krijg ik ook geen rust hè.
Mijn vriend drinkt eigenlijk ook vrijwel nooit. Maar ondanks dat (naar mijn idee) iedereen wel weet dat ik al jaren geen alcohol drink, krijg ik de vraag toch best wel regelmatig. Misschien komt het omdat onze vrienden allemaal jonger zijn en wel (veel) alcohol drinken haha.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:59 schreef Elleska het volgende:
ik drink ook bijna nooit maar daar heb ik nog geen opmerkingen over gehoord. het scheelt misschien dat mijn man helemaal niet drinkt. dat het daardoor bij mij ook niet wordt verwacht, krijg het ook niet aangeboden.
Ik drink ook nooit alcohol dus in dat opzicht zal het niet opvallenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:43 schreef DonnaRush het volgende:
Drink je geen alcohol *wink wink*?
- Ik drink nooit alcohol
Weet je het zeker?
Ehhhhh...
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat alcohol betreft.. Weet nog niet hoe ik dat moet gaan aanpakken
Die is inmiddels ook al aardig doorzichtigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef DonnaRush het volgende:
[..]![]()
![]()
Komt vast goed! De eerste paar weken een antibiotica kuurtje faken, gaat er meestal wel in als smoes.
Naaaaahhhh. Beetje er bij hoesten, zakdoekjes erbij. Zware voorhoofdholte ontsteking.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:41 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Die is inmiddels ook al aardig doorzichtig
Daar trappen ze bij mij echt niet in.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef DonnaRush het volgende:
[..]![]()
![]()
Komt vast goed! De eerste paar weken een antibiotica kuurtje faken, gaat er meestal wel in als smoes.
zeggen dat je wat af wil vallen en daarom even geen alcohol drinkt werkte hier primaquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat alcohol betreft.. Weet nog niet hoe ik dat moet gaan aanpakken
Bijv. Een feest neus reputatie is soms lastigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zeggen dat je wat af wil vallen en daarom even geen alcohol drinkt werkte hier prima
Moest lachenquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
omg! [ afbeelding ]
daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken.
Doen alsof je drinktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bijv. Een feest neus reputatie is soms lastig![]()
Komt vast wel goed voorlopig toch nog niet aan de orde![]()
Ik twijfel ook over een tweedehands wandelwagen. Want idd een hele nieuwe kopen terwijl het plan is veel te dragen, is ook absurd. Maar ja, dadelijk lukt het dragen niet enzo....quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:19 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben nog geen dingen aan het uitzoeken, wel heel hard aan het nadenken hoe ik ons nieuwe huis het beste kan inrichten ivm babyspullen enzo. Ook al aan het twijfelen of ik een tweedehands of nieuwe wagen wil, gezien ik eigenlijk wil gaan dragen. Zoveel mogelijkheden aarg
![]()
![]()
Ik hoop dat wij allemaal spoedig zwanger mogen worden zodra de rammelfase voorbij is. Dan zien we elkaar weer in Z&G enzo
![]()
Ik heb mijn pilstrip nog steeds in de badkamer liggen. Ik slikte altijd anderhalve strip in 1 keer dus ik heb nog een halve liggen
Ja, dat denk ik ook!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:26 schreef Philomijn het volgende:
Leuk mama...lala... Eh iets.Lastige naam haha! Ik denk dat dit ook een kwestie is van man met rust laten, anders gaat het onderwerp hem tegen staan. Dus kom inderdaad hier maar rammelen!
![]()
Hier 24 toen de eerste geboren werd, vriend was toen 29. Ik wilde ook jong moeder worden. Bevalt prima, maar in mijn vriendenkring ben ik veruit de eerste. Nu de oudste een peuter is en echt met andere kindjes speelt leer ik wel veel nieuwe mensen kennen, waar ook weer vriendschappen uit kunnen ontstaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:09 schreef Miezziej het volgende:
Wij lopen een beetje gelijk met de leeftijd, ik word over 3 weken 24 en mijn vriend is 27(Stiekem een geruststelling dat er meer mensen zijn van mijn leeftijd hier
In mijn omgeving zijn veel vrouwen 30+ wanneer ze beginnen)
Een meitai is alleen geschikt om mee te beginnen als het aan te passen isquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:38 schreef Miezziej het volgende:
Je hebt ook zoiets als een maitye? (waarschijnlijk schrijf ik het fout ) Soort halve doek/zak? Dat leek me wel iets om mee te beginnen
Okee, goed om te weten!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:51 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een meitai is alleen geschikt om mee te beginnen als het aan te passen is![]()
zoals bijvoorbeeld de hoptye of de didytai
Ik las in het draagtopic dat sommige dames zelf de cursus aan het volgen waren/zijn voor consulent, dat lijkt me dan wel weer tofquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:01 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Okee, goed om te weten!
tzt zal ik mij ook wel melden in het draagtopic denk ikEn een draagdoekenconsult lijkt mij ook wel wat
Fok! Draagconsulent-meetquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik las in het draagtopic dat sommige dames zelf de cursus aan het volgen waren/zijn voor consultent, dat lijkt me dan wel weer tof
Klopt! Het bekendste voorbeeld is de Baby Björn. Daarbij komt alle gewicht op het kruis van de baby te hangen ipv verdeeld. En de natuurlijke kromming van de rug wordt volgens mij ook ondermijnd. Terwijl er zat ergonomische dragers zijn. Belangrijkste is dat je tzt gaat kijken naar hoe je kind in die drager komt te zitten/hangen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dragen enzo weet ik allemaal nog niet. Sowieso wel iets kopen waarmee gedragen kan worden. Denk geen doek maar iets wat vriend ook kan gebruiken.
Tegen die tijd eens kijken wat goed is want heb wel gelezen dat er ook een hoop rotzooi re koop is wat niet goed ondersteund enzo
Ja precies komt ook wel goed tegen die tijd. Momenteel zit mijn hoofd toch meer bij ons huis.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef Mamiemoe het volgende:
[..]
Klopt! Het bekendste voorbeeld is de Baby Björn. Daarbij komt alle gewicht op het kruis van de baby te hangen ipv verdeeld. En de natuurlijke kromming van de rug wordt volgens mij ook ondermijnd. Terwijl er zat ergonomische dragers zijn. Belangrijkste is dat je tzt gaat kijken naar hoe je kind in die drager komt te zitten/hangen.
En ondertussen rammelen we nog rustig even verder. Toch spannend dat ik vandaag met foliumzuur ben begonnen. Wordt het toch een beetje concreter, echter door
Same here, ik lees wel mee in de desbetreffende topics maar ik ga niet al hele boodschappenlijstjes aanleggen, daar is nog tijd genoeg voor als het eenmaal gelukt is om zwanger te worden/blijven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:29 schreef Peacefulll het volgende:
Ohw wow, ik lurk hier al jaren, maar zo ver als jullie ben ik nog niet gekomen. Draagdoeken, babykamers en wandelwagens zijn nog een ver van min bed show.
Of het is niet meer te koop. Dat had ik met mijn kinderkleertjes boardquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:19 schreef Elleska het volgende:
zul je zien, eenmaal zwanger vind het hormoonmonster in mij alles wat is opgeslagen op pinterest lelijk
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:19 schreef Elleska het volgende:
zul je zien, eenmaal zwanger vind het hormoonmonster in mij alles wat is opgeslagen op pinterest lelijk
kinderkleren heb ik me nog niet in verdiept. ik heb alleen enkele naaiprojecten opgeslagen. maar dat is ook altijd nog leuk om weg te geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of het is niet meer te koop. Dat had ik met mijn kinderkleertjes board
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik rammel helemaal de pan uit en ben liever gister dan vandaag zwanger!
Lijstjes maken durf ik niet zo goed. Jinx het dan voor mijn gevoel in mijn hoofd heb ik er al wat ideeën over![]()
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:15 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik kom mij hier ook melden. Weet momenteel even niet zo goed in welk topic ik het beste mee kan schrijven.Sterkte! Weet niet zo goed wat ik moet zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik rammel helemaal de pan uit en ben liever gister dan vandaag zwanger!
Lijstjes maken durf ik niet zo goed. Jinx het dan voor mijn gevoel in mijn hoofd heb ik er al wat ideeën over![]()
![]()
Ik hoop dat je lichaam zich snel herstelt en dat je je ook spoedig kunt melden in WOHTS. (en daarna natuurlijk Z&G)
Zo zag ik gisteren weer eens een pakjequote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of het is niet meer te koop. Dat had ik met mijn kinderkleertjes board
Uitverkocht is goedquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Is niet eens online te vinden dus zal wel uitverkocht zijn (Next)
Nu even fotootje uit het reclame boekje gehaald die ik gisteren kreeg. Foto staat scheef, maar vind 'm zo poppig
[ afbeelding ]
Nopen, wij wisten het bij F ook niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uitverkocht is goed(minder verleiding).
Hij is lief ja!
Maar jullie zouden het geslacht bij een fictieve tweede niet op voorhand willen weten?
Boeken! Ik heb nu al een lijstje gemaakt van alle Dr. Seuss-boeken die ik uit Amerika ga meebrengen (wordt onze huwelijksreis. Dus met heul veul mazzel ben ik dan ook al zwanger en is het hartstikke geoorloofd om voor ¤100 kinderboeken mee te brengenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:44 schreef Elleska het volgende:
die is heel erg lief.
ik vind de hema hier zo gemeen. ze hebben alle schattige babykleertjes bij de ingang gehangen, dus daar moet je tussendoor lopen wanneer je voor iets anders komt.
enige waar ik me schuldig aan maak zijn kinderboeken. heb nu al een aantal gekocht en mijn eigen kinderboeken heb ik ook nog. gelukkig ligt alles verspreid dan lijkt het nog mee te vallen
Mijn vriend en ik worden ook oom en tante, zijn zus wil het geslacht niet weten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:53 schreef GotC het volgende:
Bij T. wilde ik het wel weten en m'n man niet, bij een eventuele volgende wil ik het niet weten en hij wel
QFT! Unisex babykleertjes zijn vooral heel schattig als je zwanger bentquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:22 schreef BlueEyes het volgende:
Dat geld uitgeven haal je wel in hoor
Oh wat lief dat ze dat doen!quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Hier ruim 34 weken zwanger en wij weten het geslacht niet. Hebben wel veel echo's (want baby is wat aan de kleine kant) en bij iedere echo zeggen we het vooraf, mogen we heerlijk meespieken en waarschuwt de gynaecoloog ons als ze richting beentjes gaat. Dan draaien wij onze hoofden even weg. Werkt prima.
O te leukquote:Op maandag 10 augustus 2015 11:20 schreef elamanilo het volgende:
Ik was de eerste tijd na de geboorte met hele andere dingen bezig dan met kleertjes kopen.. En ik vond uniseks kleertjes juist ook fijn/mooi toen ze al geboren was, ik wilde echt alleen maar lichte/witte kleertjes, zo neutraal mogelijk. Elke andere kleur/print/opsmuk stond zo té overheersend op mijn perfecte mooie baby <3 Mijn baby bracht haar eerste maand door in omslag-luiertruitjes van mij vroeger en een omslag doek <3 en gebreide slofjes van oma.
[ afbeelding ]
Masterlijkquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had een paar unisex setjes gekocht voor na een geboorte.
En de afspraak dat na de geboorte mijn vriend zelf zonder mij de eerste echte kleertjes passend bij een jongetje of meisje zou kopen.
Dat vertrouwen had ik wel en was ook goed gekomen.
Holymoly dure smaak heeft die gozerHeb hem echt aan zitten kijken met een blik van dit meen je niet.
Alles voor het jochie was de opmerking toen![]()
Vond dit ook leuk voor hem, even voor zijn zoontje shoppen, zonder mij en dan trots als een pauw als F die kleertjes aan had.
ALS (ja daar ga ik weer) dan gaat het een volgende keer wat mij betreft weer zo.
Wat naar..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef DonnaRush het volgende:
Ik had een hele nare 'ik moet NU een baby emotie' en toen ik hem nog eens vroeg hoe hij het zich voorstelde en voelde zaten we uiteraard niet op 1 lijn want hij wil het nog niet. Heb zelfs wat tranen gelaten.
Jawel, volgend jaar, als de verbouwing klaar is. En dat weet ik ook wel en daar was ik ook heel blij mee. Ik snap ook niet waar ineens die drang vandaan kwam. Vond het van mezelf ook echt niet leuk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat naar..heeft hij er wel een idee bij wanneer dan wél te beginnen?
Hij ook waarschijnlijkquote:
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dusquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:56 schreef Elleska het volgende:
L-E ookal weet je nu nog niets, het is toch een klein lichtpuntje.
is er naast de bloedstollingsprobleem bij de zwangerschap ook nog gevaar voor jou persoonlijk? zegmaar in niet zwangere toestand?
dan is het extra fijn als er een behandelbare oorzaak wordt gevonden, ook met oog op jou gezondheid.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus
Klinkt behoorlijk heftig, maar wat fijn dat het met medicatie goed te ondervangen is! Dit klinkt wel als goed nieuws, ook al wens je niemand een aandoening toe. Maar goed kunnen behandelen en daardoor de kans op een kindje vergroten, dat klinkt echt goed!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus
Spannend Miezziej! Ik hoop dat het jullie gegund is. En wat zou het bijzonder zijn als je zwanger mag raken in het land waar je vriend geboren is!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetjeWe gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam (
). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld
![]()
Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Spannend L-E, ik hoop voor jullie dat het jullie gegund is![]()
Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetjeWe gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam (
). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld
![]()
Precies dit. Want hoewel onze wens sterk is, zijn er - ook als er medisch gezien geen risico's zijn - ook allerlei andere redenen om niet voor een vierde kindje te gaan. Het voelt een beetje alsof iedereen er vanuit gaat dat we dat gewoon doen als blijkt dat mijn bloedstolling het probleem is, maar zo ver zijn wij nog lang niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
L-Enormaal wens je iemand geen aandoening toe, maar wat zou het in dit geval fijn zijn omdat je het ook gericht kan behandelen en de risico's kan minimaliseren. Wel of geen volgend kindje wordt dan weer jullie eigen keuze en minder gedwongen door de omstandigheden. Succes met afwachten de komende 2 weken.
Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Anthemis het volgende:
Ik spring hier even zomaar in, wannnnnt er is een deadline in zicht voor mijn gerammelHeb hier al eens eerder rondgekeken (met een andere naam volgens mij) maar toen was het nog niet zo relevant allemaal. Maar nu is er wel startdatum in zicht, nl januari 2016
En ik vind de sfeer op de zwangerschapsfora echt doodeng maar ik wil wel ergens anoniem mijn enthousiasme spuien, dus vandaar: Fok! Zo lang ik het aandurf
Nu even topic teruglezen!
Dank je! Hmm ietwat nerveus haha. Op zich wil hij wel kinderen, maar er zijn nu nog wat praktische bezwaren. Die zijn straks allemaal uit de weg. Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer. Maar last van rammelen heeft hij niet, hooguit dat hij mijn gerammel goed kan horenquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?
Jaa, dat is wel gaaf. Kun je niet een paar weken langer blijvenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅
Wel een leuke anekdote voor later
Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:43 schreef Anthemis het volgende:
Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer.
Oh dat is wel fijn!quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet.
Ik kan niet zeggen dat bij mij de hormonen meespelen, die zijn al bijna 15 jaar overschaduwd door mijn pilgebruik.
Oh en: niet dat het hier nog een harde eis was voordat we beginnen, maar ik heb een vast contract gekregen. Toch wel fijn!
Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn manquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..
Klinkt in mijn geval wel als waarheid
Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point isquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn manvoor mij geldt dan wel weer, als hij niet echt wil, dan hoeft het van mij ook niet. Achtien jaar in een bepaalde situatie zitten samen die hij eigenlijk niet echt wilde... Brrrr. Maar goed, gelukkig zou hij dat dan weer niet doen, het is of niet, of wel, en dan gaan we er ook voor. En in principe is het dus wel, als alle voorwaarden voldaan zijn
Haha, soms denk ik daar ook aan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..
Klinkt in mijn geval wel als waarheid
Ja precies als het hier nu zou gebeuren zou het ook welkom zijn en regelen we dat ook wel weer.. Niet dat het handig zou zijn met verhuizen enzoquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse.![]()
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered.
Ja snap ik! Dat heb ik zelf dan ook vaak weer (met veel beslissingen), op een gegeven moment gewoon wel of niet doen (en ik doe dan vaak wel, onder het mom van, alle nieuwe ervaringen zijn goedquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point ishoe gek ik ook op hem ben. Ik wil te graag kinderen denk ik.
Maar sprak voor mezelf want ik kan alles echt blijven afwegen en in zo'n cirkel blijven gaan. Dus op een gegeven moment maar gewoon in het diepe springen.
Dan kunnen meneer Mamiemoe en ik elkaar de hand schudden. Sinds ik gestopt ben heb ik ook steeds zoiets van: "ow help my life is over *insert dramamuziek*)"quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is
Ik denk dat het veel moeilijker en pittiger gaat worden dan je je nu kan voorstellen, maar ook veel mooier en leuker dan je van tevoren had kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen.
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig makenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:16 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk iken dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.
Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven?
Haha oh got mannen. Net zo erg als vrouwen. :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:23 schreef Mamiemoe het volgende:
[..]
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken![]()
Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS?ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
Ja verrot is dat he. Ik ben nu ook steeds aan het solliciteren en ik zie er ook een beetje tegenop, als ik dan net een nieuwe baan heb en ik moet in mijn jaarcontract melden dat ik zwanger ben? (Heb nu vast). Maar goed, zit dan wel weer in een zacht ei sector waar 90% parttime werkt en heel veel vrouwen zitten, dus zo lang ik binnen de sector blijf (wat wel goed mogelijk is want ik kom voorlopig nog niet ergens anders aan de bakquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere![]()
Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.
Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.
Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.
Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...
Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.
En dan komt dit dus nu op mijn pad![]()
![]()
Man en ik zijn heel stellig.
Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.
Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
Hij mag niet vragen naar een eventuele kinderwens van een sollicitant, maar dat terzijde...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere![]()
Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.
Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.
Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.
Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...
Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.
En dan komt dit dus nu op mijn pad![]()
![]()
Man en ik zijn heel stellig.
Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.
Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
Wij allebei wel helaas. We vinden het allebei erg onprettig en ik reageer niet goed op glijmiddelquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschilAlleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo
(TMI?
).
Kittens! <3 wij hebben twee, drie maanden geleden ook nog een kitten in huis gehaald, die ligt nu heerlijk op mijn schouder te spinnenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef DonnaRush het volgende:
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten.![]()
Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
Ik kan niet tegen latex en ook niet tegen glijmiddelen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschil Alleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo (TMI? ).
Ik kan wel tegen latex maar idd niet tegen glijmiddel. Verschrikkelijk spul is dat. Zo te lezen zitten wij op dezelfde lijnquote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:03 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen latex en ook niet tegen glijmiddelen.
Dan zijn er wel niet latexcondooms maar daar word het er ook niet vrolijker van als ik het maand na maand na maand zou moeten gebruiken.. En dat is zeg maar het puur lichamelijke.
Dan heb ik het nog niet eens over hoe het er mee aan voelt..
Succes!!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:21 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek (my god wat hoop ik dat dit wat wordt! Droombaan!!)
Bij mijn eerste (bijbaan niet meegeteld) sollicitatiegesprek kreeg ik de vraag ook, maar dan indirect. Het betrof een fulltime functie en ze vroegen of ik dat wist te combineren met mijn leven thuis. Ik had 'm al eerlijk beantwoord voor ik er erg in had.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:48 schreef Franny_G het volgende:
Maar ik had waarschijnlijk echt met mijn mond vol tanden gezeten als ze mij zo'n vraag een aantal jaren geleden gesteld hadden tijdens een sollicitatiegesprek. En ik had meteen ook een black out gekregen van de schrik.
Dat was ook mijn instelling, maar inmiddels heb ik alsnog een vast contract gekregen voordat we begonnen zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:13 schreef appelsap het volgende:
Helaas is het tegenwoordig niet zo makkelijk om een vast contract te krijgen, dus wij gaan daar dan ook niet op wachten.
Eeew!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat spul van durex wat ook massage spul moet zijn is vreselijk. Dat droogt op en dan krijg je van die bolletjes net als met lijm wat droogt aan je vingers zeg maar. Echt vreselijk
Haha ja dat is rotspul. Je moet van die dure op oliebasis (maar dan dus niet met condooms), die blijft echt heel glibberig.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat spul van durex wat ook massage spul moet zijn is vreselijk. Dat droogt op en dan krijg je van die bolletjes net als met lijm wat droogt aan je vingers zeg maar. Echt vreselijk
Super goedquote:
Grappig dat je dit zo zegt, want ik rij sinds kort een Fiat 500 en droom dagelijks van het kinderzitje op de achterbankquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:48 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Super goedthanks 4 asking! 's Avonds hebben vriend en ik zitten fantaseren/kijken naar een andere, betere auto voor als ik ga forenzen (mocht ik aangenomen worden). En toen zei ie bij een foto van een Fiat 500: "Zie je het al voor je? Met een Maxi Cosi op de stoel naast je?"
![]()
![]()
![]()
Kinderwensvraag niet gehad.Nu maar duimen draaien. Dit is de laatste voorwaarde die nog vervuld moet worden voor de kinderwens... Pompiedom...
Wat fijn!quote:
Awwquote:En toen zei ie bij een foto van een Fiat 500: "Zie je het al voor je? Met een Maxi Cosi op de stoel naast je?"![]()
![]()
![]()
Ik duim met je mee! Wanneer weet je meer?quote:Nu maar duimen draaien. Dit is de laatste voorwaarde die nog vervuld moet worden voor de kinderwens... Pompiedom...
Ik duim met je mee, spannend!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:48 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Super goedthanks 4 asking! 's Avonds hebben vriend en ik zitten fantaseren/kijken naar een andere, betere auto voor als ik ga forenzen (mocht ik aangenomen worden). En toen zei ie bij een foto van een Fiat 500: "Zie je het al voor je? Met een Maxi Cosi op de stoel naast je?"
![]()
![]()
![]()
Kinderwensvraag niet gehad.Nu maar duimen draaien. Dit is de laatste voorwaarde die nog vervuld moet worden voor de kinderwens... Pompiedom...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Miezziej, spannend wel. Ik ben in juli gestopt maar wacht nog op mijn eerste ronde.....geduld opbrengen is lastig (geduldig zijn is niet mijn sterkste kant schijnbaar)
Ik was afgelopen week opeens super chagrijnigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vandaag ook eigenlijk, maar goed
SPOILER: TMIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan wat je van een app verwacht. Het is niet meer dan een kalender in feite. En die kunnen een 'gemiddelde cyclus' berekenen, maar heb je in de praktijk niet zo gek veel aan. Of je hebt een cyclus die heel regelmatig is, dan is het gemiddelde niet zo'n verrassing. Of je hebt een onregelmatige cyclus, en dan heb je ook niks aan een gemiddelde. Een eisprong kan wel gemiddeld op dag 13 komen, maar als dat gemiddelde bestaat uit uitschieters van 8 en 20 dagen dan gebeurt er op dag 13 ook niks ;-)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb zo'n app woman log. Weet niet of die een beetje betrouwbaar is?
Volgens mij bedoelen vrouwen dat als ze zeggen dat ze hun eisprong voelen. Zelf zou ik het niet weten, bijna 15 jaar aan de pil en daarvoor lette ik er nooit op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef Peacefulll het volgende:
Zijn er trouwens nog meer vrouwen waarbij de eisprong ook een beetje pijn doet?
Ik heb dat ook idd. Beetje krampen zoals ik ze ook heb als mijn menstruatie eraan komt. Dus niet heel zwaar maar voel het soms wel. En mijn rug is idd ook wat gevoelig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef Peacefulll het volgende:
Zijn er trouwens nog meer vrouwen waarbij de eisprong ook een beetje pijn doet? Ik heb dan een halve dag (4 a 5 uur) een zeurend gevoel in mijn rug en buik. Af en toe een krampen of steekje. Daarna een beetje bruine afscheiding.
Jup, zo heb ik dat ook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef Peacefulll het volgende:
Zijn er trouwens nog meer vrouwen waarbij de eisprong ook een beetje pijn doet? Ik heb dan een halve dag (4 a 5 uur) een zeurend gevoel in mijn rug en buik. Af en toe een krampen of steekje. Daarna een beetje bruine afscheiding.
Gaan jullie voor een derde? Tof!!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb vandaag de laatste pil van de strip gepakt. Had het er net met man over .. zou het wel fijn vinden om te weten of mijn lijf weer gaat doen 'zoals het moet volgens de boekjes' . Dus kijken of mijn cyclus het bog doet. Dan maar tot het moment dat we er echt voor gaan condooms.
Dus ik hoor nog niet in wohts thuis maar vind het toch spannend.
Ik gebruik die ookquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:12 schreef Elleska het volgende:
ik heb Period tracker, geen idee of woman log beter is. Gebruik de app enkel om in te schatten wanneer ik ongesteld wordt, aangezien dat met een spiraaltje niet zo gemakkelijk is als met een pilstrip.
de berekening gebeurd op basis van een gemiddelde. hoe betrouwbaar het is hangt dus af van hoe regelmatig en gemiddeld je cyclus is.
Jupquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:41 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Gaan jullie voor een derde? Tof!!
Jup, hier ook. Krampen sowieso heel lichtjes, soms beetje bloedverlies, en de laatste keer was het echt een steek aan een kant van mijn buik, moet duidelijk eisprong geweest zijn. Volgens mij is het bij mij erg versterkt door het spiraaltje. Ik vermoed omdat dat een soort kleine ontstekingsreactie veroorzaakt in je baarmoeder om innesteling te voorkomen; ik denk dat het daardoor andere reacties in die regionen ook wat heftiger maakt. Voor ik aan de pil ging vroegah als tiener voelde ik het namelijk nooit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef Peacefulll het volgende:
Ja, dat vond ik ook fijn!! Het is nog niet genoeg, maar zeker een grote verbetering.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:09 schreef Nolita het volgende:
Heel wat nieuwe rammelaars erbij sinds mijn laatste post, gezellig!
Twinkle lijkt me idd spannend, het stoppen met de pil. Nu is het echt aftellen tot jullie er echt voor gaan.
eisprong heb ik ook nooit bewust gevoeld, voordat ik op mijn 15de aan de pil ging. Was ook superregelmatig met een cyclus van 24 dagen en hoop natuurlijk dat mijn lichaam dat weer oppakt straks. Ben zo benieuwd, nog maximaal 9 pilstrips. Kan ik toch al een beetje beginnen met aftellen.
afgelopen week las ik dat het vaderschapsverlof wordt uitgebreid naar 5 dagen vanaf 2017. Dus toch nog een voordeel voor de rammelaars die nog even 'moeten' wachten.
Mijn vriend appte me de link van nu.nl met het commentaar "we moeten nog heel even wachten schat". Jaaa, maar kindje maken in 2016 is wss kindje krijgen in 2017, heb ik geantwoord.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:09 schreef Nolita het volgende:
afgelopen week las ik dat het vaderschapsverlof wordt uitgebreid naar 5 dagen vanaf 2017. Dus toch nog een voordeel voor de rammelaars die nog even 'moeten' wachten.
Bij allebei de kindjes pilbloeding gehad ... 28 dagen gewacht en kassa. Dus verdomd veel mazzel gehad.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:38 schreef appelsap het volgende:
Spannend Twinkle, laatste pilstrip! Komt wel erg dichtbij dan. was je bij de andere zwangerschappen snel zwanger?
Als alles goed gaat ben ik vanaf volgende week zonder hormonen.Ik ben heel benieuwd hoe snel of het lang duurt voor ik weer een (regelmatige) cyclus heb.
Ben nu al ruim een jaar niet ongesteld geweest. Ik heb niet echt een regelmatige cyclus. Het verschilt heel erg, tussen de 20-50 dagen. Kan dus best even duren voor het op gang komt. Maakt ook niet uit want vriend en ik gaan op zijn vroegst pas maart 2016 proberen.
In september ook een afspraak met mijn psychiater om te gaan starten om medicatie af te bouwen. Hoop heel erg dat het lukt, want huidige medicatie wordt afgeraden bij een zwangerschap. In ieder geval wat kleine stapjes.
Wauw, dat is wel heeeeel vlug! Afwachten of je deze keer ook zoveel gelukt hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bij allebei de kindjes pilbloeding gehad ... 28 dagen gewacht en kassa. Dus verdomd veel mazzel gehad.
Heb je er zelf ook vertrouwen in dat je zondrr meficatie kan?
Je mag pas in oktober bellen voor een afspraak die dan in december plaats mag vinden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:27 schreef Anthemis het volgende:
Maakt het uit voor een eventuele zwangerschap, appelsap?
Hmmm ik wil bellen om een afspraak om het spiraaltje eruit te laten halen maar mag pas in oktober ofzo anders is het te vroeg. En de afspraak zelf pas in december. Grm! Meestal ben ik er niet zo voor dat de zomer snel voorbij is, maar dit jaar...![]()
En dan hoef ik niet eens in één keer zwanger te zijn. Gewoon het feit dat het mág lijkt me zo leuk
Ja nee we willen allebei pas december spiraaltje eruit, en het ziekenhuis zegt dat ik dan niet voor oktober mag bellenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:05 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Je mag pas in oktober bellen voor een afspraak die dan in december plaats mag vinden?Arme mannen, soms moeten ze toch ernstig wennen aan het idee.
Ik heb binnenkort tweede gesprek voor de droombaan die me een stap dichterbij een kindje brengt.![]()
![]()
![]()
zenuwachtig much!
En heb vriend op het hart gedrukt dat ik wil trouwen.Antwoord: Ach schatje, dat komt wel goed.
Okeeee. *wacht op aanzoek*
![]()
De volgende ronde, goed gedaan!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:05 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb binnenkort tweede gesprek voor de droombaan die me een stap dichterbij een kindje brengt.![]()
![]()
![]()
zenuwachtig much!
Ja dat spul werkt fijn iddquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:12 schreef DonnaRush het volgende:
Feminax vind ik de eerste 2 dagen van m`n menstruatie echt heel fijn Miezziej!
Yep drie maanden inderdaad. En dan kan het natuurlijk ook nog even duren voor alles weer op gang komt (volgens mij zelfs wat langer dan bij de gewone pil, maar dat weet ik niet zeker).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef Philomijn het volgende:
Goed zeg Kirb! Hoe lang duurt het voordat de hormonen van de prikpil dan uitgewerkt zijn? 3 maanden?
Oeh dat ken ik, hier in 1 week ook twee zwangerschapsaankondigingen! Dat zwengelt de eierstokken behoorlijk aan he? Hopelijk volgend jaar dan samen door naar 2e streepjestopic!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:21 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Ja dat spul werkt fijn idd![]()
En ugh, in 1 week tijd hebben we van 2 stellen gehoord dat ze in verwachting zijn. Ook allebei rond dezelfde tijd uitgerekend. Vannacht nog gedroomd dat ik zwanger wasIk ben echt heel erg aan het rammelen nu. Vorige week riep mijn vriend nog gekscherend 'als ik m'n vaste contract heb volgend jaar mei dan mag je met de pil stoppen'. Dus daar hou ik hem ook maar aan
komt dan ook wel goed uit, ik ben hopelijk juli klaar met opleiding dus hopelijk dan ook een baan (al gok ik dat ik niet in 1x een baan heb, maar he, positief denken
). Dus tot mei blijf ik lekker door rammelen.
Jaaa! Leuk! We gaan gelijk op. Ons plan is ook in/rond december. Mooi verjaardagscadeau. Ik hoop wel dat het verwijderen gemakkelijker en minder pijnlijk verloopt dan het plaatsen. Waarom moet jij naar het ziekenhuis voor het verwijderen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:27 schreef Anthemis het volgende:
Maakt het uit voor een eventuele zwangerschap, appelsap?
Hmmm ik wil bellen om een afspraak om het spiraaltje eruit te laten halen maar mag pas in oktober ofzo anders is het te vroeg. En de afspraak zelf pas in december. Grm! Meestal ben ik er niet zo voor dat de zomer snel voorbij is, maar dit jaar...![]()
En dan hoef ik niet eens in één keer zwanger te zijn. Gewoon het feit dat het mág lijkt me zo leuk
Leuk! Van harte welkom. Ben je een bekende van OUD of daarbuiten?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:17 schreef KrakenOfTheStraits het volgende:
Oh hoi. Ik kom meerammelen.Voorlopig blijft mijn spiraal nog even zitten, want geen werk momenteel en eerst nog een tijdje met z'n tweetjes willen zitten.
Maar het kriebelt wel.
en ja, dit is een kloon, want bekenden irl die van mijn andere nick kennen en ik liever even in het ongewisse houd.
Daarbuiten, al zullen er wel wat OUD-ers zijn die me kennen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:27 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Leuk! Van harte welkom. Ben je een bekende van OUD of daarbuiten?
Nog even wat eelt kwekenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:42 schreef Kirb het volgende:
[..]
Yep drie maanden inderdaad. En dan kan het natuurlijk ook nog even duren voor alles weer op gang komt (volgens mij zelfs wat langer dan bij de gewone pil, maar dat weet ik niet zeker).
Wanneer krijg jij duidelijkheid over je (hopelijk) nieuwe baan? Ik blijf maar duimen namelijk
Ohh leuk en spannend hoor!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:26 schreef Peacefulll het volgende:
Mijn aanstaande man (over 1,5 week al!)
Muchos herkenbaaros! Mijn vriendinnetje is in aprik bevallen van haart zoon en ik ben helemaal verliefd op haar ventje. Heb de zwangerschap "meegemaakt" van begin tot eind. Voor hen was ik alleen maar 100% blij. Maar meiden waarmee ik op de hogeschool heb gezeten krijgen nu ook kindjes en dat kan ik veel minder goed hebben :/quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:49 schreef Philomijn het volgende:
Kreeg gisteren een app van een vriendin dat ze zwanger is. Ik kon alleen maar blij voor d'r zijn. Terwijl ik bij de aankondiging van iemand anders een tijdje terug daarna moest janken.Blijkbaar maakt het voor mij uit wie het is. Aan de ene kant voelt dat stom, aan de andere kant vind ik het fijn dat ik dit keer gewoon oprecht blij was en er zelf niet mee zat.
Herkenbaar?
Vandaag een oud vriendinnetje van het HBO bevallen van een zoontje. Zo leuk! Toen goede vrienden van ons aankondigden zwanger te zijn, was ik echt even totaal flabbergasted en vond ik het even ook niet leuk. Het was ook zo onverwacht. Nu t kindje er is, valt het toch mee. Ik merk wel dat de vriendschap er anders door wordt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:13 schreef Mamiemoe het volgende:
[..]
Muchos herkenbaaros! Mijn vriendinnetje is in aprik bevallen van haart zoon en ik ben helemaal verliefd op haar ventje. Heb de zwangerschap "meegemaakt" van begin tot eind. Voor hen was ik alleen maar 100% blij. Maar meiden waarmee ik op de hogeschool heb gezeten krijgen nu ook kindjes en dat kan ik veel minder goed hebben :/
Yup, bij onze beste vrienden alles meegemaakt vanaf het begin (wij wisten dat ze met de pil gestopt waren, dat wisten hun ouders niet eens) en dat was alleen maar tof.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:49 schreef Philomijn het volgende:
Blijkbaar maakt het voor mij uit wie het is. Aan de ene kant voelt dat stom, aan de andere kant vind ik het fijn dat ik dit keer gewoon oprecht blij was en er zelf niet mee zat.
Herkenbaar?
Whehe respect voor de ambtenaar 😂quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Yup, bij onze beste vrienden alles meegemaakt vanaf het begin (wij wisten dat ze met de pil gestopt waren, dat wisten hun ouders niet eens) en dat was alleen maar tof.
Later heel onverwacht via facebook van een ander bevriend stel vernomen dat ze papa en mama waren geworden. Like, ik wist niet eens dat zij zwanger was, of dat ze het überhaupt gingen proberen, aangezien ze allebei tijdelijke contracten met te weinig uren hadden. Precies een jaar eerder waren we nog op hun bruiloft waren geweest, toen zei de ambtenaar nog "dit wordt jullie eerste contract voor onbepaalde tijd".Anyway, dat trok ik dus een stuk minder.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Precies een jaar eerder waren we nog op hun bruiloft waren geweest, toen zei de ambtenaar nog "dit wordt jullie eerste contract voor onbepaalde tijd".Anyway, dat trok ik dus een stuk minder.
Tja, is het jaloezie? Het is meer een gevoel van: wauw, zoiets wil ik ook meemaken! Wat fantastisch/geweldig/mooi/bijzonder... Maar de ander maakt het mee en ik (nog) niet. De wens is en blijft gewoon groot. Het is niet zo dat je het iemand absoluut niet gunt (uitzonderingen daargelaten. Iets met verstandig zijn en zo...)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:17 schreef Philomijn het volgende:
[..]![]()
![]()
Goh, ik had niet gedacht dat zoveel het zouden herkennen. Lekker groepje jaloersoos hiero.Unite.
Bij mij was het: "wauw, kennelijk zijn we geen vrienden meer, anders waren we wel op de hoogte geweest!" plus dat ik het zelf in hun situatie qua werkgelegenheid niet had aangedurfd. Daar kan ik wel jaloers op zijn, mensen die gewoon ergens in durven te stappen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:23 schreef Peacefulll het volgende:
Tja, is het jaloezie? Het is meer een gevoel van: wauw, zoiets wil ik ook meemaken!
Ja dat laatste, dat is herkenbaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bij mij was het: "wauw, kennelijk zijn we geen vrienden meer, anders waren we wel op de hoogte geweest!" plus dat ik het zelf in hun situatie qua werkgelegenheid niet had aangedurfd. Daar kan ik wel jaloers op zijn, mensen die gewoon ergens in durven te stappen.
Dat heb ik ook, dat laatste.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bij mij was het: "wauw, kennelijk zijn we geen vrienden meer, anders waren we wel op de hoogte geweest!" plus dat ik het zelf in hun situatie qua werkgelegenheid niet had aangedurfd. Daar kan ik wel jaloers op zijn, mensen die gewoon ergens in durven te stappen.
Ha, leuk! En hihi @ kindje. Bij mij weet de omgeving volgens mij wel dat het er een keer aan zit te komen, maar op mijn werk vraagt nog niemand er naar. Al zal het ook niemand verbazen, heb de leeftijd er wel naar.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:26 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Jaaa! Leuk! We gaan gelijk op. Ons plan is ook in/rond december. Mooi verjaardagscadeau. Ik hoop wel dat het verwijderen gemakkelijker en minder pijnlijk verloopt dan het plaatsen. Waarom moet jij naar het ziekenhuis voor het verwijderen?
Mijn aanstaande man (over 1,5 week al!) is er ook helemaal klaar voor. Fantaseert er ook al lekker samen met mij op los.
Een kind uit mijn klas zei vandaag: juf, jij krijgt nog geen baby hè? Daar ben jij nog veel te jong voor... Hij moest eens weten
Daar heb ik eigenlijk niet zo veel problemen mee. Veel zwangeren in de omgeving nu (familie, vrienden), zit echt in die leeftijd rond de dertig waarop iedereen het toch maar eens moet gaan doen. En ben eigenlijk nooit jaloers, omdat het voor mij ook pas emotioneel 'kan' als manlief voor is en de situatie goed is. Dus alleen blij voor ze. Merk wel dat ik daardoor zelf ook liever zwanger wil zijn, als ik er mee geconfronteerd word.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:49 schreef Philomijn het volgende:
Kreeg gisteren een app van een vriendin dat ze zwanger is. Ik kon alleen maar blij voor d'r zijn. Terwijl ik bij de aankondiging van iemand anders een tijdje terug daarna moest janken.Blijkbaar maakt het voor mij uit wie het is. Aan de ene kant voelt dat stom, aan de andere kant vind ik het fijn dat ik dit keer gewoon oprecht blij was en er zelf niet mee zat.
Herkenbaar?
Oh dat zou ik ook stom vinden ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:33 schreef Anthemis het volgende:
Alleen kreeg mijn ex laatst een baby en daar ben ik dan wel een beetje jaloers op, ík wilde de eerste zijnHeel kinderachtig, want ik gun het hem ook wel echt.
Ja dat merk ik nu ook! Merk nu ook dat mensen het bij ons verwachten sinds we verhuisd zijn. Maargoed niet op een vervelende manier gelukkig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh dat zou ik ook stom vinden ja.
Hier ook veel zwangeren in de omgeving, vooral op facebook stond het bol van de aankondigingen de laatste tijd. Kennelijk bestaat het toch, zo'n leeftijd waarop ineens iedereen kinderen krijgt...
Volgens mij is dat onzin. De pil is na een paar weken weer uit je lichaam. Ontpillen is eigenlijk ook een verkeerde term. Ja het kan dat het even duurt voor je cyclus op orde is, maar dat komt omdat je cyclus nep in stand gehouden is door de pil, niet omdat de pil nog IN je lichaam zit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Kirb het volgende:
Iets anders.. ik weet van een vriendin dat ze gestopt is met de pil, nu drie rondes achter de rug en ze zei dat ze wel een beetje opgelucht is dat het nog niet gelukt is omdat er de eerste paar maanden na het stoppen met de pil een veel hogere kans is op een miskraam. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord en kan er ook niet echt iets over vinden. Hebben jullie hier ooit van gehoord?
Ja ik vond het ook al zo'n vreemd verhaal! Ze zei dat het te maken had met hormonen die nog in je lichaam rondzwerven zeg maar. Het leek mij ook al sterk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Volgens mij is dat onzin. De pil is na een paar weken weer uit je lichaam. Ontpillen is eigenlijk ook een verkeerde term. Ja het kan dat het even duurt voor je cyclus op orde is, maar dat komt omdat je cyclus nep in stand gehouden is door de pil, niet omdat de pil nog IN je lichaam zit.
Vroeger werd wel afgeraden om direct na het stoppen met de pil zwanger te raken omdat het dan lastig te bepalen was wanneer bevruchting plaatsgevonden had als de cyclus nog onregelmatig was. Tegenwoordig kunnen ze dat meestal wel goed bepalen met een termijnecho.
*Edit, verschillende sites zeggen dat ook. Het is niet verkeerd om direct zwanger te worden, maar kan onhandig zijn met bepalen van de bevruchting.
Mja het is niet dat ik met hem had willen eindigen; het is een schat van een jongen, maar mijn huidige man past toch een stuk beter bij mij / onze relatie is veel prettiger. Maar híj was degene die toen niet meer verder wilde (inclusief kindjes maken)... dan is het gewoon nog een beetje 'net goed' als ik eerder een baby heb. Ofzo. Wat ik zei, enorm kinderachtigquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:42 schreef DonnaRush het volgende:
Mijn ex is vorige maand ook vader geworden. Ik kon eigenlijk alleen maar blij zijn dat ik niet met hem geëindigd ben haha. In dat geval gelukkig geen jaloezie.
Maar idd, wij komen nu in een leeftijd (25) waarop steeds meer koppels een kindje krijgen en zij stappen er voor mijn gevoel ook zomaar in. Best wel lastig dan. Ik ben normaal iemand die apen en beren op de weg ziet, maar nu mijn kinderwens dat gevoel overspoeld heeft is het m`n vriend die apen en beren ziet haha. Hopelijk worden die ook wel gauw weggespoeld.![]()
Twee dagen geleden droomde ik dat we ineens een meisjesbaby hadden. Ik was niet eens bevallen, die baby was er gewoon ineens toen ik wakker werd. En m`n vriend had haar Leonie genoemd. Dat was niet de afspraak.En ik gaf borstvoeding, terwijl ik dat IRL nog niet echt zie zitten omdat ik altijd veel pijn en ontstekingen heb. Al met al een gekke droom.
En het wordt geen Leonie.
M`n vriend vond het overigens wel goed gekozen, toen ik hem m`n droom vertelde.
Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:30 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Mijn draadjes zijn verdwenenAl sinds hij geplaatst is; bij de echo om te checken of hij goed zat bleek dat hij wel goed zat, de draadjes zijn gewoon teruggetrokken. Maakt verder niet uit, maar je kunt 'm er dus niet uit halen door even aan de draadjes te trekken. Moet ff langs gynaecoloog. Ik zie nogal op tegen de procedure want ze gaan met zo'n buis in je baarmoeder kijken. En dat openpielen van die baarmoeder was al zó leuk bij het plaatsen
Maar goed, het zal wel te overleven zijn.
Oh, dat is een geruststelling. Ik vond het bij het zetten echt een rotgevoel, die baarmoedermond openen; was in principe maar één steek, maar het was wel echt een naar soort pijn, totaal niet te vergelijken met ongesteld zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo.
Prettig om te weten wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo.
Het plaatsen vond ik echt afschuwelijk, alsof er een minuut lang een naald in m'n baarmoeder werd gestoken. Ik heb een half uur moeten zitten in de wachtkamer om er een beetje van bij te komen, dus ik zag er ook vreselijk tegenop! Maar het verwijderen was echt 1000 x minder pijnlijk, en het steekje duurde een seconde ofzo. Ik heb er daarna vrijwel ook geen last meer van gehad, ben meteen door naar werk gefietst. Een uurtje lichte menstruatiepijn ofzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:10 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Oh, dat is een geruststelling. Ik vond het bij het zetten echt een rotgevoel, die baarmoedermond openen; was in principe maar één steek, maar het was wel echt een naar soort pijn, totaal niet te vergelijken met ongesteld zijn.
Maar idd, dat is de reden waarom dit jaar mijn eigen risico minimaal is
Ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor! Zo handig, als je beiden enigs kind bent.. dan vindt iedereen het even speciaalquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:35 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, dat laatste.
Soms ben ik ook een soort van jaloers op mijn zwagerIk ben echt heel blij voor ze en vind mijn nichtje echt heel leuk
Maar soms zegt mijn schoonmoeder een beetje onhandige dingen en dat steekt soms een beetje. Iets in de trant van "mijn eerste kleinkind, zo leuk en speciaal, eerste kleinkind dit en dat".
Dan denk ik, ow, tweede kleinkind is dus minder?
Maargoed, ik gooi het maar op stomme hormonen van mij
Ondanks dat ze dan met die kijkbuis gaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het plaatsen vond ik echt afschuwelijk, alsof er een minuut lang een naald in m'n baarmoeder werd gestoken. Ik heb een half uur moeten zitten in de wachtkamer om er een beetje van bij te komen, dus ik zag er ook vreselijk tegenop! Maar het verwijderen was echt 1000 x minder pijnlijk, en het steekje duurde een seconde ofzo. Ik heb er daarna vrijwel ook geen last meer van gehad, ben meteen door naar werk gefietst. Een uurtje lichte menstruatiepijn ofzo.
Vet kinderachtig ja, poehee... Maar we kunnen handjes schudden hoor, ik denk precies hetzelfde :p en denk dan ook "mens doe ff niet zo kinderachtig, zij wilden vast net zo graag een kindje als dat jij een kindje wil". Maar toch...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:06 schreef Philomijn het volgende:
Ja dat laatste is het denk ik bij mij ook. Degene bij wie ik moest janken heeft véél korter een relatie dan ik en is jonger en ja... Lastig om de vinger op te leggen, maar ik zit op het juiste moment te wachten en zij kroop voor.En dan kan ik ook wel balen dat wij wel alles netjes "volgens de regels" doen.
En wanneer ik dit typ klinkt dit weer zoo kinderachtig.![]()
Na ja, maar snel zorgen dat ik ook aan de bak mag.
mijn spiraaltje is gewoon door een huisarts geplaatst. verschilt een beetje per huisarts hoe erover wordt gedacht, of de huisarts er training in heeft gehad, enzovoort. ik hoop dat een volgende plaatsing na een zwangerschap isquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:38 schreef Mamiemoe het volgende:
En @spiraaltjes en huisartsen: mijn huisarts vertelde dat de huisarts alleen een spiraaltje plaatst bij vrouwen die al een vaginale bevalling hebben ondergaan. Als dst niet het geval is, doet de gyn het. Over verwijderen heb ik echter geen idee, dus miss was deze toevoeging toch niet zo nuttig
Hoe lang is dat geleden? Ik begreep namelijk dat dat vorig jaar of zo was veranderdquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Elleska het volgende:
[..]
mijn spiraaltje is gewoon door een huisarts geplaatst. verschilt een beetje per huisarts hoe erover wordt gedacht, of de huisarts er training in heeft gehad, enzovoort. ik hoop dat een volgende plaatsing na een zwangerschap is![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou j als je alleen aan de touwtjes moet trekken, dan lijkt het me idd eenvoudiger. Maar die buis moet de baarmoedermond door, dat lijkt me dan toch weer even pijnlijk als het buisje waarmee het spiraaltje gezet is?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:11 schreef Elleska het volgende:
ligt er waarschijnlijk ook aan hoe makkelijk het spiraaltje te pakken is.
maar meeste verhalen zijn idd dat verwijderen veel minder pijnlijk is dan plaatsen. ik moet nog ff informeren of mijn huidige huisarts spiraaltjes plaatst/verwijderd. niet elke huisarts kan/wil spiraaltjes plaatsen maar het lijkt me toch dat elke huisarts wel een spiraaltje kan verwijderen?
Ja zelfde hier. Het idee dat er constant iets in m'n lijf zit vind ik toch minder prettig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ja mijn kinderloze vriendinnen hebben ook allemaal een spiraaltje bij de huisarts laten zetten. Ik heb een spiraaltje altijd maar een eng idee gevonden haha. Misschien dat ik het wel overweeg als we later 'klaar' zijn met kinderen.
Toen wel, maar dat is ondertussen al meer dan vijf jaar geleden. Ik maak me wel eens zorgen dat hij ingegroeid is ofzo :s maar daar komen we dan wel achter. Ik hoop idd dat ze gewoon bij de ingang zitten. (Kan ze zelf helemaal niet meer voelen). Maar voor de zekerheid wil ik meteen naar de gynaecoloog.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:56 schreef Elleska het volgende:
geen ervaring mee. maar daarom ook mijn opmerking dat het verschil maakt hoe makkelijk het spiraaltje te pakken is. misschien valt het wel mee en zitten de draadjes gewoon iets hoger maar niet voelbaar. met de echo is al gezien dat het spiraaltje gewoon op z'n plek zit toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |