abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 10:42:39 #276
382129 crew  Donna
pi_155584381
Mijn ex is vorige maand ook vader geworden. Ik kon eigenlijk alleen maar blij zijn dat ik niet met hem geëindigd ben haha. In dat geval gelukkig geen jaloezie.

Maar idd, wij komen nu in een leeftijd (25) waarop steeds meer koppels een kindje krijgen en zij stappen er voor mijn gevoel ook zomaar in. Best wel lastig dan. Ik ben normaal iemand die apen en beren op de weg ziet, maar nu mijn kinderwens dat gevoel overspoeld heeft is het m`n vriend die apen en beren ziet haha. Hopelijk worden die ook wel gauw weggespoeld. :D

Twee dagen geleden droomde ik dat we ineens een meisjesbaby hadden. Ik was niet eens bevallen, die baby was er gewoon ineens toen ik wakker werd. En m`n vriend had haar Leonie genoemd. Dat was niet de afspraak. :N En ik gaf borstvoeding, terwijl ik dat IRL nog niet echt zie zitten omdat ik altijd veel pijn en ontstekingen heb. Al met al een gekke droom.
En het wordt geen Leonie.
M`n vriend vond het overigens wel goed gekozen, toen ik hem m`n droom vertelde. :P
pi_155584510
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh dat zou ik ook stom vinden ja.

Hier ook veel zwangeren in de omgeving, vooral op facebook stond het bol van de aankondigingen de laatste tijd. Kennelijk bestaat het toch, zo'n leeftijd waarop ineens iedereen kinderen krijgt...
Ja dat merk ik nu ook! Merk nu ook dat mensen het bij ons verwachten sinds we verhuisd zijn. Maargoed niet op een vervelende manier gelukkig.

Iets anders.. ik weet van een vriendin dat ze gestopt is met de pil, nu drie rondes achter de rug en ze zei dat ze wel een beetje opgelucht is dat het nog niet gelukt is omdat er de eerste paar maanden na het stoppen met de pil een veel hogere kans is op een miskraam :?. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord en kan er ook niet echt iets over vinden. Hebben jullie hier ooit van gehoord?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 10:54:18 #278
382129 crew  Donna
pi_155584698
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Kirb het volgende:

Iets anders.. ik weet van een vriendin dat ze gestopt is met de pil, nu drie rondes achter de rug en ze zei dat ze wel een beetje opgelucht is dat het nog niet gelukt is omdat er de eerste paar maanden na het stoppen met de pil een veel hogere kans is op een miskraam :?. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord en kan er ook niet echt iets over vinden. Hebben jullie hier ooit van gehoord?
Volgens mij is dat onzin. De pil is na een paar weken weer uit je lichaam. Ontpillen is eigenlijk ook een verkeerde term. Ja het kan dat het even duurt voor je cyclus op orde is, maar dat komt omdat je cyclus nep in stand gehouden is door de pil, niet omdat de pil nog IN je lichaam zit.

Vroeger werd wel afgeraden om direct na het stoppen met de pil zwanger te raken omdat het dan lastig te bepalen was wanneer bevruchting plaatsgevonden had als de cyclus nog onregelmatig was. Tegenwoordig kunnen ze dat meestal wel goed bepalen met een termijnecho.

*Edit, verschillende sites zeggen dat ook. Het is niet verkeerd om direct zwanger te worden, maar kan onhandig zijn met bepalen van de bevruchting.
pi_155584741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:54 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. De pil is na een paar weken weer uit je lichaam. Ontpillen is eigenlijk ook een verkeerde term. Ja het kan dat het even duurt voor je cyclus op orde is, maar dat komt omdat je cyclus nep in stand gehouden is door de pil, niet omdat de pil nog IN je lichaam zit.

Vroeger werd wel afgeraden om direct na het stoppen met de pil zwanger te raken omdat het dan lastig te bepalen was wanneer bevruchting plaatsgevonden had als de cyclus nog onregelmatig was. Tegenwoordig kunnen ze dat meestal wel goed bepalen met een termijnecho.

*Edit, verschillende sites zeggen dat ook. Het is niet verkeerd om direct zwanger te worden, maar kan onhandig zijn met bepalen van de bevruchting.
Ja ik vond het ook al zo'n vreemd verhaal! Ze zei dat het te maken had met hormonen die nog in je lichaam rondzwerven zeg maar. Het leek mij ook al sterk.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_155585181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:42 schreef DonnaRush het volgende:
Mijn ex is vorige maand ook vader geworden. Ik kon eigenlijk alleen maar blij zijn dat ik niet met hem geëindigd ben haha. In dat geval gelukkig geen jaloezie.

Maar idd, wij komen nu in een leeftijd (25) waarop steeds meer koppels een kindje krijgen en zij stappen er voor mijn gevoel ook zomaar in. Best wel lastig dan. Ik ben normaal iemand die apen en beren op de weg ziet, maar nu mijn kinderwens dat gevoel overspoeld heeft is het m`n vriend die apen en beren ziet haha. Hopelijk worden die ook wel gauw weggespoeld. :D

Twee dagen geleden droomde ik dat we ineens een meisjesbaby hadden. Ik was niet eens bevallen, die baby was er gewoon ineens toen ik wakker werd. En m`n vriend had haar Leonie genoemd. Dat was niet de afspraak. :N En ik gaf borstvoeding, terwijl ik dat IRL nog niet echt zie zitten omdat ik altijd veel pijn en ontstekingen heb. Al met al een gekke droom.
En het wordt geen Leonie.
M`n vriend vond het overigens wel goed gekozen, toen ik hem m`n droom vertelde. :P
Mja het is niet dat ik met hem had willen eindigen; het is een schat van een jongen, maar mijn huidige man past toch een stuk beter bij mij / onze relatie is veel prettiger. Maar híj was degene die toen niet meer verder wilde (inclusief kindjes maken)... dan is het gewoon nog een beetje 'net goed' als ik eerder een baby heb. Ofzo. Wat ik zei, enorm kinderachtig :')

@Pil: ik dacht ook dat het geen invloed had op je kans om een miskraam te krijgen... maar wie weet zijn er wel onderzoeken waaruit dat blijkt? Anekdotisch bewijs heb ik er iig helemaal niet voor, ken best wat mensen die direct na het stoppen zwanger waren zonder miskraam.
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 11:45:56 #281
382129 crew  Donna
pi_155585735
Ik snap het hoor. Kinderachtig of niet, dat zijn nou eenmaal gevoelens/hormonen. Ik vind het terecht dat je dat even dacht hoor ;).
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:13:10 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155586345
Nuvaring gebruik schijnt daar dus wel invloed op te hebben. Overigens niet bewezen (uiteraard).
KuikenGuppy
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:16:41 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155586450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:30 schreef Anthemis het volgende:

[..]

Mijn draadjes zijn verdwenen -O- Al sinds hij geplaatst is; bij de echo om te checken of hij goed zat bleek dat hij wel goed zat, de draadjes zijn gewoon teruggetrokken. Maakt verder niet uit, maar je kunt 'm er dus niet uit halen door even aan de draadjes te trekken. Moet ff langs gynaecoloog. Ik zie nogal op tegen de procedure want ze gaan met zo'n buis in je baarmoeder kijken. En dat openpielen van die baarmoeder was al zó leuk bij het plaatsen :') Maar goed, het zal wel te overleven zijn.
Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155587821
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo. }:|
Oh, dat is een geruststelling. Ik vond het bij het zetten echt een rotgevoel, die baarmoedermond openen; was in principe maar één steek, maar het was wel echt een naar soort pijn, totaal niet te vergelijken met ongesteld zijn.
Maar idd, dat is de reden waarom dit jaar mijn eigen risico minimaal is *O*
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:25:04 #285
442796 KrakenOfTheStraits
Scourge of Fleets is toffer
pi_155588206
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb dit ook gehad, het duurde hooguit een minuut en ik voelde 1 steekje. Vervelender vond ik dat dit van je eigen risico afgaat, was weer ¤150,- ofzo. }:|
Prettig om te weten wel. :+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:42:40 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155588690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:10 schreef Anthemis het volgende:

[..]

Oh, dat is een geruststelling. Ik vond het bij het zetten echt een rotgevoel, die baarmoedermond openen; was in principe maar één steek, maar het was wel echt een naar soort pijn, totaal niet te vergelijken met ongesteld zijn.
Maar idd, dat is de reden waarom dit jaar mijn eigen risico minimaal is *O*
Het plaatsen vond ik echt afschuwelijk, alsof er een minuut lang een naald in m'n baarmoeder werd gestoken. Ik heb een half uur moeten zitten in de wachtkamer om er een beetje van bij te komen, dus ik zag er ook vreselijk tegenop! Maar het verwijderen was echt 1000 x minder pijnlijk, en het steekje duurde een seconde ofzo. Ik heb er daarna vrijwel ook geen last meer van gehad, ben meteen door naar werk gefietst. Een uurtje lichte menstruatiepijn ofzo. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:50:39 #287
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_155588890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:35 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, dat laatste.

Soms ben ik ook een soort van jaloers op mijn zwager :@ Ik ben echt heel blij voor ze en vind mijn nichtje echt heel leuk O+ Maar soms zegt mijn schoonmoeder een beetje onhandige dingen en dat steekt soms een beetje. Iets in de trant van "mijn eerste kleinkind, zo leuk en speciaal, eerste kleinkind dit en dat".
Dan denk ik, ow, tweede kleinkind is dus minder?

Maargoed, ik gooi het maar op stomme hormonen van mij :+
Ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor! Zo handig, als je beiden enigs kind bent.. dan vindt iedereen het even speciaal :D. Hopelijk is het voor ons volgend jaar zo ver, na onze reis naar Canada (ik denk in juni).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_155589344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:42 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het plaatsen vond ik echt afschuwelijk, alsof er een minuut lang een naald in m'n baarmoeder werd gestoken. Ik heb een half uur moeten zitten in de wachtkamer om er een beetje van bij te komen, dus ik zag er ook vreselijk tegenop! Maar het verwijderen was echt 1000 x minder pijnlijk, en het steekje duurde een seconde ofzo. Ik heb er daarna vrijwel ook geen last meer van gehad, ben meteen door naar werk gefietst. Een uurtje lichte menstruatiepijn ofzo. :)
Ondanks dat ze dan met die kijkbuis gaan?
pi_155589408
ligt er waarschijnlijk ook aan hoe makkelijk het spiraaltje te pakken is.

maar meeste verhalen zijn idd dat verwijderen veel minder pijnlijk is dan plaatsen. ik moet nog ff informeren of mijn huidige huisarts spiraaltjes plaatst/verwijderd. niet elke huisarts kan/wil spiraaltjes plaatsen maar het lijkt me toch dat elke huisarts wel een spiraaltje kan verwijderen?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:23:12 #290
442796 KrakenOfTheStraits
Scourge of Fleets is toffer
pi_155589708
Zou wel makkelijk zijn als je HA dat deed. :P

Vind ik bij de mijne toch wel fijn, daar wordt het gedaan door een praktijkondersteuner, dus ook iemand die het zo ongeveer dagelijks doet. :+
pi_155593228
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:06 schreef Philomijn het volgende:
Ja dat laatste is het denk ik bij mij ook. Degene bij wie ik moest janken heeft véél korter een relatie dan ik en is jonger en ja... Lastig om de vinger op te leggen, maar ik zit op het juiste moment te wachten en zij kroop voor. :( En dan kan ik ook wel balen dat wij wel alles netjes "volgens de regels" doen.

En wanneer ik dit typ klinkt dit weer zoo kinderachtig. :')

Na ja, maar snel zorgen dat ik ook aan de bak mag. :Y)
Vet kinderachtig ja, poehee... Maar we kunnen handjes schudden hoor, ik denk precies hetzelfde :p en denk dan ook "mens doe ff niet zo kinderachtig, zij wilden vast net zo graag een kindje als dat jij een kindje wil". Maar toch... :')

En @spiraaltjes en huisartsen: mijn huisarts vertelde dat de huisarts alleen een spiraaltje plaatst bij vrouwen die al een vaginale bevalling hebben ondergaan. Als dst niet het geval is, doet de gyn het. Over verwijderen heb ik echter geen idee, dus miss was deze toevoeging toch niet zo nuttig :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:43:05 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155593351
Ik vond het verwijderen echt veel beter te doen dan het plaatsen idd ^O^ ^O^
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155594009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:38 schreef Mamiemoe het volgende:

En @spiraaltjes en huisartsen: mijn huisarts vertelde dat de huisarts alleen een spiraaltje plaatst bij vrouwen die al een vaginale bevalling hebben ondergaan. Als dst niet het geval is, doet de gyn het. Over verwijderen heb ik echter geen idee, dus miss was deze toevoeging toch niet zo nuttig :')
mijn spiraaltje is gewoon door een huisarts geplaatst. verschilt een beetje per huisarts hoe erover wordt gedacht, of de huisarts er training in heeft gehad, enzovoort. ik hoop dat een volgende plaatsing na een zwangerschap is O-)

met verwijderen lijkt me idioot om een paar honderd euro te betalen omdat een gyn aan 2 touwtjes moet trekken. als de touwtjes verstopt zitten is het een ander verhaal natuurlijk.
pi_155594628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Elleska het volgende:

[..]

mijn spiraaltje is gewoon door een huisarts geplaatst. verschilt een beetje per huisarts hoe erover wordt gedacht, of de huisarts er training in heeft gehad, enzovoort. ik hoop dat een volgende plaatsing na een zwangerschap is O-)
Hoe lang is dat geleden? Ik begreep namelijk dat dat vorig jaar of zo was veranderd :) of mijn huisarts probeerde zich in te dekken, wat ik ook nooit uitsluit.
pi_155595688
langer dan een jaar ;)
ook toen waren er al artsen die geen spiraaltjes wilden plaatsten bij jonge vrouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155596614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:11 schreef Elleska het volgende:
ligt er waarschijnlijk ook aan hoe makkelijk het spiraaltje te pakken is.

maar meeste verhalen zijn idd dat verwijderen veel minder pijnlijk is dan plaatsen. ik moet nog ff informeren of mijn huidige huisarts spiraaltjes plaatst/verwijderd. niet elke huisarts kan/wil spiraaltjes plaatsen maar het lijkt me toch dat elke huisarts wel een spiraaltje kan verwijderen?
Nou j als je alleen aan de touwtjes moet trekken, dan lijkt het me idd eenvoudiger. Maar die buis moet de baarmoedermond door, dat lijkt me dan toch weer even pijnlijk als het buisje waarmee het spiraaltje gezet is?
pi_155597722
geen ervaring mee. maar daarom ook mijn opmerking dat het verschil maakt hoe makkelijk het spiraaltje te pakken is. misschien valt het wel mee en zitten de draadjes gewoon iets hoger maar niet voelbaar. met de echo is al gezien dat het spiraaltje gewoon op z'n plek zit toch?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:04:37 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_155600664
Echt iedere huisarts kan een spiraal verwijderen als de touwtjes zichtbaar zijn. En iedere huisarts kan op z'n minst proberen om de touwtjes te 'pakken' met een tangetje aan het begin van de baarmoedermond als ze niet gelijk te zien zijn. Dat doet niet extra pijn, als ze even moeten zoeken. Het verwijderen zelf is echt peanuts vergeleken met plaatsen, zoals hierboven staat.

En best veel huisartsen plaatsen trouwens ook wel spiraaltjes hoor bij vrouwen die nooit kinderen hebben gehad. Dat is niet veel moeilijker, het is alleen wat vervelender voor de vrouw in kwestie. Maar dat is in dit topic minder relevant ;)

rent weer heel hard weg
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 20:10:41 #299
382129 crew  Donna
pi_155600898
Ja mijn kinderloze vriendinnen hebben ook allemaal een spiraaltje bij de huisarts laten zetten. Ik heb een spiraaltje altijd maar een eng idee gevonden haha. Misschien dat ik het wel overweeg als we later 'klaar' zijn met kinderen.
pi_155602288
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ja mijn kinderloze vriendinnen hebben ook allemaal een spiraaltje bij de huisarts laten zetten. Ik heb een spiraaltje altijd maar een eng idee gevonden haha. Misschien dat ik het wel overweeg als we later 'klaar' zijn met kinderen.
Ja zelfde hier. Het idee dat er constant iets in m'n lijf zit vind ik toch minder prettig.
it's the map in my mind that sends me on my way.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')