abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155308018
Ik heb trouwens helemaal geen anticonceptie dus de hormonen kunnen hier hun gang gaan }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155308547
Ik kom ook eens kijken hier. :@
Ik wil op het moment zoooo graag een kindje in mijn buik hebben.
pi_155309075
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..

Klinkt in mijn geval wel als waarheid _O-
Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse. :P
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered. :P
pi_155309609
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse. :P
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered. :P
Ja precies als het hier nu zou gebeuren zou het ook welkom zijn en regelen we dat ook wel weer.. Niet dat het handig zou zijn met verhuizen enzo _O-

Het kan altijd beter.. Maarja op een gegeven moment maar gewoon vrede hebben met de situatie hoe hij is.

Brusjes lijken me ook erg leuk. Weet dat nog van vroeger met mijn broertje O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155318729
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point is :@ hoe gek ik ook op hem ben. Ik wil te graag kinderen denk ik.

Maar sprak voor mezelf want ik kan alles echt blijven afwegen en in zo'n cirkel blijven gaan. Dus op een gegeven moment maar gewoon in het diepe springen.
Ja snap ik! Dat heb ik zelf dan ook vaak weer (met veel beslissingen), op een gegeven moment gewoon wel of niet doen (en ik doe dan vaak wel, onder het mom van, alle nieuwe ervaringen zijn goed :P).

Ik vind dat een heel moeilijke, maar het zou bij mij ook wel een break up point kunnen zijn denk ik...! Ik bedoel, in het begin van de relatie hebben we heel duidelijk besproken dat we kinderen wilden in de toekomst. Hij kan/mag natuurlijk van gedachten veranderen, maar hij weet waarmee ik er in ben gegaan en bij mij is het níet veranderd. Dan zou een conclusie kunnen zijn dat we dan maar uit elkaar moeten.
Maar goed, dat is gelukkig helemaal niet het geval. Ik vind het juist heel schattig dat hij steeds van die kleine stapjes in de richting van zet <3
pi_155323874
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is :Y
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:36:55 #182
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155324271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is :Y
Dan kunnen meneer Mamiemoe en ik elkaar de hand schudden. Sinds ik gestopt ben heb ik ook steeds zoiets van: "ow help my life is over *insert dramamuziek*)" :') Heeft denk ik gewoon even tijd nodig om te wennen. Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen. En met die instelling van jou komen jullie er vast wel :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Manager PR/Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:46:50 #183
269689 crew  Viv
pi_155335010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen.
Ik denk dat het veel moeilijker en pittiger gaat worden dan je je nu kan voorstellen, maar ook veel mooier en leuker dan je van tevoren had kunnen bedenken. :*
pi_155338648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ik :D en dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.

Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven? ;)
pi_155340765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:16 schreef Anthemis het volgende:

[..]

Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ik :D en dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.

Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven? ;)
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken :')

Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS? :') ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
pi_155345197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:23 schreef Mamiemoe het volgende:

[..]

Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken :')

Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS? :') ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
Haha oh got mannen. Net zo erg als vrouwen. :p
  Moderator/colorchick woensdag 19 augustus 2015 @ 08:42:21 #187
382129 crew  Donna
pi_155345533
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten. *O*

Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
pi_155346804
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschil :@ Alleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo :+ (TMI? :P).

Gister weer bij mijn nichtje geweest O+
Sommige mensen gingen echt van die baby-stemmetjes opzetten (koetsiekroel enzo) en dat vond ik irritant :@ Zal je zien dat ik straks ook zo word :@ :+
pi_155346824
Rammelen en carriere -O-

Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.

Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.

Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.

Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...

Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.

En dan komt dit dus nu op mijn pad -O- *O*

Man en ik zijn heel stellig.

Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.

Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:11:19 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155346870
Wat een impertinente vraag, Twinkle. Dat mag hij ook helemaal niet vragen -O-.
KuikenGuppy
pi_155346895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere -O-

Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.

Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.

Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.

Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.

Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.

Ja verrot is dat he. Ik ben nu ook steeds aan het solliciteren en ik zie er ook een beetje tegenop, als ik dan net een nieuwe baan heb en ik moet in mijn jaarcontract melden dat ik zwanger ben? (Heb nu vast). Maar goed, zit dan wel weer in een zacht ei sector waar 90% parttime werkt en heel veel vrouwen zitten, dus zo lang ik binnen de sector blijf (wat wel goed mogelijk is want ik kom voorlopig nog niet ergens anders aan de bak :z ) verwacht ik niet dat het een probleem gaat zijn.
Hij mag dat trouwens helemaal niet vragen?
pi_155347016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere -O-

Hij mag niet vragen naar een eventuele kinderwens van een sollicitant, maar dat terzijde...

Ik begrijp je wel, mijn situatie is anders maar toch ben ik ook bang wat mijn werkgever zal zeggen.
Ik ben de enige vrouw op mijn kantoor, en een van mijn werkgevers is echt een carrièretijger. Ik denk niet dat hij het zal begrijpen.
Wel werken we veel met een cloud-oplossing, dus ik hoop dat zij zich begripvol opstellen en dat ik een beetje thuis kan werken...

Soms maak ik mij echt zorgen over mijn verlof enzo, we zijn maar een klein kantoor dus iedereen is redelijk "belangrijk" enzo. Maarja -O-
pi_155348069
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek (my god wat hoop ik dat dit wat wordt! Droombaan!!) en denk ook wel eens: straks nemen ze me niet omdat ik een vruchtbare leeftijd zit. Maar ja, dan hadden ze me niet uit moeten nodigen toch? Leeftijd staat op mijn CV.
Volgende gedachte: stel ik word aangenomen, binnen hoeveel tijd kan ik het maken om zwanger te worden?
Tegen een vriendin zou ik zeggen: maak je daar niet druk over, maar als het over jezelf gaat is het toch een heel ander verhaal. :D

Ik zou gewoon voor die baan gaan Twinkle20. Stel dat dat niets wordt, kun je makkelijk weer wat vinden in je sector?
Dit, dat, alles.
pi_155348239
Ja ik kom denk ik wel redelijk makkelijk aan de bak. Hierna wil ik nog een vervolgstudie doen en daarmee ben ik zeker binnen.

En ik weet dat ze het niet mogen vragen. Maar erover liegen past niet in mijn persoonlijkheid. Als hij me om die reden niet wil hebben so be it :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:35:38 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155348330
Je hoeft er ook niet over te liegen, je kunt bijvoorbeeld zeggen dat de vraag ongepast is, of niet relevant omdat het niks te maken heeft met jouw kwaliteiten als werknemer.
KuikenGuppy
pi_155351570
Voor hetzelfde barst iemand in huilen uit na zo'n vraag. |:( . Kan echt niet zeg.

Of je begint gewoon een verhandeling van een half uurtje waarin je al je twijfels over wel of niet kinderen uiteenzet. >:) .

Maar ik had waarschijnlijk echt met mijn mond vol tanden gezeten als ze mij zo'n vraag een aantal jaren geleden gesteld hadden tijdens een sollicitatiegesprek. En ik had meteen ook een black out gekregen van de schrik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155351911
Ik vind dat altijd zo raar als dat gevraagd wordt tijdens een sollicitatiegesprek. Het is aan mij ook wel eens gevraagd. Het zou niet uit moeten maken. Je bent geschikt of je bent het niet. Ik heb dat toen ook op een nette manier zo gezegd. :)

Ik ben tegenwoordig al op het punt dat ik bij sollicitaties en stages (ik studeer nog) niet vermeld dat ik al een kind heb. Gewoon omdat ik het idee heb dat er dan gedacht wordt dat het mij beperkt.
pi_155352204
Mijn implanon (hormoonstaafje) gaat er in september uit. Dan paar maanden condooms en hopelijk vanaf maart 2016 voor een kindje.
Ik ben eind januari afgestudeerd en een voorwaarde om voor een kindje te gaan is wel dat ik een baan heb met een jaarcontract. Op het moment heb ik wel een baan aangeboden gekregen vanaf februari, maar moet het nog wel echt zien gebeuren. Kans bestaat dus ook dat ik zwanger ben terwijl mijn contract afloopt.
Helaas is het tegenwoordig niet zo makkelijk om een vast contract te krijgen, dus wij gaan daar dan ook niet op wachten. Gelukkig ga ik wel werken in een sector waar banen te vinden zijn. :)

Ik herken de angst ook wel. Op het moment kijk ik echt uit maar een kindje, terwijl ik volgende maand kan denken; zullen we niet nog even wachten..!
Er is geen goed moment denk ik.
pi_155356810
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschil :@ Alleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo :+ (TMI? :P).
Wij allebei wel helaas. We vinden het allebei erg onprettig en ik reageer niet goed op glijmiddel :') dan liever even een zeer sober bestaan :')

Ik heb nu een tijdelijk contract en heb ook lang gedacht dat ik een vast contract erg belangrijk vond. Maar uiteindelijk: een droombaan ga ik pas vinden als ik een diploma in de zorg behaald heb. Dus ik ben wel klaar met uitstellen en zo. Als het moet, vind ik vast wel ergens een andere baan. Dat ligt ongetwijfeld anders als je een baan hebt die je waanzinnig leuk vindt. Maar als je net als ik een baan hebt omdat je rekeningen te betalen hebt en niet omdat je er voldoening uit haalt, dan is het denk ik iets makkelijker om een andere baan te vinden.
pi_155356860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef DonnaRush het volgende:
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten. *O*

Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
Kittens! <3 wij hebben twee, drie maanden geleden ook nog een kitten in huis gehaald, die ligt nu heerlijk op mijn schouder te spinnen :D hebben jullie voor een bepaald ras gekozen? En hoe oud is hij/zij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')