abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154878144
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
:)
pi_154878154
kak ik sloot hem :')
  Manager PR/Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 21:23:32 #3
269689 crew  Viv
pi_154878548
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:12 schreef mignonne het volgende:
Jaaaaa ga dr gewoon voor O+ wie weet kunnen we nog eventjes samen zwangeren :7
omg! O+

Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken. 8-) Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
pi_154878618
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

omg! [ afbeelding ] O+

Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoe lang hij het volhoudt om condooms te gebruiken. 8-) Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
Haha goede strategie :7
Zal wel gek zijn strakjes. Als je eindelijk iets kunt met je gerammel en er aan toe kunt geven.
  Manager PR/Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 21:31:09 #5
269689 crew  Viv
pi_154878842
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef mignonne het volgende:
Haha goede strategie :7
Zal wel gek zijn strakjes. Als je eindelijk iets kunt met je gerammel en er aan toe kunt geven.
Finally!! Vandaag deze leuke emmertjes NIET gekocht in de lidl:
pi_154878914
quote:

[..]

omg! [ afbeelding ] O+

Plan is nu begin oktober stoppen met de pil, daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken. 8-) Sowieso ergens in 2016 hoor, maar ik hoop al eerder.
Vast goed voor je relatie laat staan het kind :')
blablablabla
pi_154878929
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Finally!! Vandaag deze leuke emmertjes NIET gekocht in de lidl:
[ afbeelding ]
hahaha :D
je gaat vast los strakjes.
  Manager PR/Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 21:40:40 #8
269689 crew  Viv
pi_154879182
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:33 schreef Elan het volgende:
Vast goed voor je relatie laat staan het kind :')
Ja hoi (ook meteen een korte samenvatting voor de nieuwelingen hier :+ )
Wij zijn 15 jaar samen, waarvan 2,5 jaar getrouwd en juist omdat we het zó leuk hebben samen, hebben we lang getwijfeld of we ons leven wel overhoop moesten halen door voor een kind te gaan. Inmiddels twijfelen we niet meer en willen we het allebei heel graag, het is alleen nog de vraag wanneer precies. Praktische bezwaren zoals opleiding afronden, huis kopen enerzijds en mijn niet jonger wordende baarmoeder/eierstokken anderzijds. :W
pi_154880194
waarom zou het slecht zijn voor de relatie om de man de touwtjes in handen te geven?
hier ligt precies hetzelfde plan klaar, ergens 2016/2017(wanneer een aantal praktische bezwaren uit de weg zijn) spiraaltje eruit en dan is het condoomgebruik aan manlief.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 22:21:21 #10
382129 crew  Donna
pi_154880442
Same here. Wij gebruiken nu condooms en zodra m'n vriend ze kwijt wil dan ehh ja, zijn we officieel los.
pi_154880515
quote:

[..]

omg! [ afbeelding ] O+

Sounds like a plan! Leuk, leuk!
pi_154880580
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:21 schreef DonnaRush het volgende:
Same here. Wij gebruiken nu condooms en zodra m'n vriend ze kwijt wil dan ehh ja, zijn we officieel los.
Hihi ik ben heel erg benieuwd hoe snel dat gaat zijn. Mijn vent was er heel erg snel klaar mee. Het vrijen is dan toch.. anders.. qua gevoel en zo.. zegt hij ;)
pi_154880600
Don't feed the troll ;)

Ieder heeft zn redenen om te wachten of juist al te beginnen en op welk punt in je relatie enz. En onder welke voorwaarden je dan gaat beginnen moet iedereen zelf weten lijkt me.

En hoe je relatie er bij vaart is altijd maar afwachten :)
pi_154881012
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:25 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hihi ik ben heel erg benieuwd hoe snel dat gaat zijn. Mijn vent was er heel erg snel klaar mee. Het vrijen is dan toch.. anders.. qua gevoel en zo.. zegt hij ;)
Check. Hier duurde het dan ook welgeteld 24 uur voor de condooms de deur uit gingen. :')
pi_154881637
Ik ben niet aan de pil dus daar hoef ik straks iig al niet meer mee te stoppen :)

Denk dat zodra hij van die dingen af kan hij ze ritueel gaat verbranden van blijdschap :')
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:04:08 #16
382129 crew  Donna
pi_154881885
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:25 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

In ieder geval gaat het al een half jaar goed. :P
Ik ben gestopt met de pil omdat ik me er niet meer goed bij voelde. Ik zit nu veel beter in m'n vel. M'n vriend stelde het zelf voor om dan maar gewoon condooms te gebruiken. Hij vindt condooms wel prima. Gelukkig ook maar, want ik ben eigenlijk niet van plan om ooit weer iets van hormonen te gebruiken. En als we voor een kindje gaan ben ik alvast fijn vrij van al die rommel.
pi_154882316
DonnaRush, hier precies zo, ik ben jaren geleden al gestopt met de pil omdat ik mij daar (lichamelijk) niet fijn bij voel. Zowel ik als mijn vriend hebben nooit problemen gehad om een condoom te gebruiken. Ook na de zwangerschap en na een eventuele volgende(n) ga ik niet meer aan de pil. Gelukkig vindt mijn vriend dat dus ook geen probleem <3 (Hij zou het eens een probleem moeten vinden ook, dan zouden we niet eens bij elkaar passen denk ik ;) )
  Manager PR/Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:17:50 #18
269689 crew  Viv
pi_154882444
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef DonnaRush het volgende:
En als we voor een kindje gaan ben ik alvast fijn vrij van al die rommel.
Dat is bij ons de reden, cyclus alvast op gang laten komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Oh, en mijn man stelde het zelf voor om na onze road trip te stoppen (ik had voorjaar 2016 verwacht O+ ).
pi_154882515
Haha vooral dat laatste idd ook Ela :Y
Hier na de zw.schap van de jongste nog een maand of 3 cerazette geslikt. En bij de laatste strip meer pillen vergeten dan gebruikt geloof ik :') Sindsdien dus al een jaar of 4 geen pil meer en dat bevalt me eigk best prima zo. Ook het hebben van een eigen cyclus vind ik prettig.
pi_154884028
voordat ik mijn man leerde kennen ook gestopt met de pil omdat ik een wandelende hormoonbom was. geen pil is dan zo'n verademing.

in het begin dus ook een hele tijd condooms gebruikt en dat ging prima. na een jaar een spiraaltje wat ook prima bevalt. ook hier geen plannen om weer de pil te gaan gebruiken.
pi_154887573
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben niet aan de pil dus daar hoef ik straks iig al niet meer mee te stoppen :)

Denk dat zodra hij van die dingen af kan hij ze ritueel gaat verbranden van blijdschap :')
Ik zit nu mobiel en het lukte me niet om je andere post te quoten :')
Maar we lopen inderdaad best gelijk :9 hahaha, nu nog regelen dat we tegelijk zwanger zijn :9

Gisteren op kraamvisite geweest, zo leuk :D Moeders heeft nog wel veel pijn, maar dat maakt mij niet meer echt bang wanneer ik zie hoe zij naar haar dochter kijkt *smelt.

Ik vroeg mijn vriend wanneer hij wilde beginnen, hij zei misschien na de vakantie? Dat zou dan al in oktober zijn :@.
Ik ben benieuwd of ik regelmatig blijf, ik hou jullie wel op de hoogte van de cyclus :') hahaha. Ik ben nu ongeveer 4 maanden gestopt met de pil, voor mij voelt het niet echt anders. Alleen de menstruatie is wel veranderd, maar dat vind ik wel fijn eigenlijk :p. Het voelt nu natuurlijker ofzo :')
pi_154887623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:41 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik zit nu mobiel en het lukte me niet om je andere post te quoten :')
Maar we lopen inderdaad best gelijk :9 hahaha, nu nog regelen dat we tegelijk zwanger zijn :9

Gisteren op kraamvisite geweest, zo leuk :D Moeders heeft nog wel veel pijn, maar dat maakt mij niet meer echt bang wanneer ik zie hoe zij naar haar dochter kijkt *smelt.

Ik vroeg mijn vriend wanneer hij wilde beginnen, hij zei misschien na de vakantie? Dat zou dan al in oktober zijn :@.
Ik ben benieuwd of ik regelmatig blijf, ik hou jullie wel op de hoogte van de cyclus :') hahaha. Ik ben nu ongeveer 4 maanden gestopt met de pil, voor mij voelt het niet echt anders. Alleen de menstruatie is wel veranderd, maar dat vind ik wel fijn eigenlijk :p. Het voelt nu natuurlijker ofzo :')
Zo snel gaan wij niet beginnen denk ik haha. Eerst dat huis af. Dan trouwen en dan mogen we los.

Zou wel leuk zijn ^O^
pi_154887728
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zo snel gaan wij niet beginnen denk ik haha. Eerst dat huis af. Dan trouwen en dan mogen we los.

Zou wel leuk zijn ^O^
Ik weet ook nog niet of we dan echt gaan beginnen. Mijn vriend wacht nu tot ik groen licht geef :P.
Soms zit ik ook wel met het huis, stel dat het in 1 keer raak is (wat volgens mijn berekeningen, als ik regelmatig blijf, toch niet kan :+), en het huis is bijv.af in maart, dan zou ik 6 maanden zwanger zijn ofzo... :P. Misschien even de burenmeeting afwachten :')
Ik verwacht ook niet dat het in 1 keer raak is hoor :9. Als ik op mijn moeder lijk, zal het wel snel gaan :') zij werd zelfs zwanger na een sterilisatie (dat was ik :+) en een soort van zwanger zonder baarmoeder :') (deze is ongeveer 10 jaar geleden eruit gehaald ivm zwellingen enzo, maar haar eierstokken waren wel blijven zitten). Dat werd dus ook geen baby maar meer een soort grote zak met vocht :P
pi_154887788
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik weet ook nog niet of we dan echt gaan beginnen. Mijn vriend wacht nu tot ik groen licht geef :P.
Soms zit ik ook wel met het huis, stel dat het in 1 keer raak is (wat volgens mijn berekeningen, als ik regelmatig blijf, toch niet kan :+), en het huis is bijv.af in maart, dan zou ik 6 maanden zwanger zijn ofzo... :P. Misschien even de burenmeeting afwachten :')
Ik verwacht ook niet dat het in 1 keer raak is hoor :9. Als ik op mijn moeder lijk, zal het wel snel gaan :') zij werd zelfs zwanger na een sterilisatie (dat was ik :+) en een soort van zwanger zonder baarmoeder :') (deze is ongeveer 10 jaar geleden eruit gehaald ivm zwellingen enzo, maar haar eierstokken waren wel blijven zitten). Dat werd dus ook geen baby maar meer een soort grote zak met vocht :P
Haha ja ik ken dat. Mijn ouders hadden veel vrienden die bezig waren met een kleine en dat duurde allemaal best een tijd. Dus mijn ouders dachten van nou als wij kinderen willen mogen we wel al eens beginnen... Ja 9 maanden later werd ik geboren :') Niet minder gewenst hoor maar het zou ons erg slecht uit komen. Als dat zou gebeuren _O-

Ik snap mijn vriend met zijn trouwen ook wel een beetje. Zijn ouders zijn nogal kerkelijk en hoewel deze dolblij zouden zijn zullen ze ons toch liever eerst getrouwd zien.. En daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk.

Zo volwassen om over dit soort dingen te praten :+ ben toch pas 17 ofzo 8)7

Maar jouw moeder is dus goed vruchtbaar :D
pi_154888086
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja ik ken dat. Mijn ouders hadden veel vrienden die bezig waren met een kleine en dat duurde allemaal best een tijd. Dus mijn ouders dachten van nou als wij kinderen willen mogen we wel al eens beginnen... Ja 9 maanden later werd ik geboren :') Niet minder gewenst hoor maar het zou ons erg slecht uit komen. Als dat zou gebeuren _O-

Ik snap mijn vriend met zijn trouwen ook wel een beetje. Zijn ouders zijn nogal kerkelijk en hoewel deze dolblij zouden zijn zullen ze ons toch liever eerst getrouwd zien.. En daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk.

Zo volwassen om over dit soort dingen te praten :+ ben toch pas 17 ofzo 8)7

Maar jouw moeder is dus goed vruchtbaar :D
Okee, dan snap ik het trouwen ook wel. Voor mijn moeder maakt dat niet zoveel uit. Maar alsnog durf ik niet echt te vertellen dat ik aan het rammelen ben :@. Ik heb haar nu foto's gestuurd van mijn nichtje om te kijken hoe ze reageert :+ haha.
Voor de schoonfamilie zijn we in principe al in september getrouwd, omdat we dan die tradities hebben gedaan enzo.

Het voelt best vreemd he om zo te praten :+ Vooral ook omdat mijn vrienden en collega's er nog helemaal niet mee bezig zijn.
Ik zit op een kantoor met alleen maar mannen, dus dat wordt nog wat... :P
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:02:53 #26
382129 crew  Donna
pi_154888251
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:49 schreef Miezziej het volgende:

Het voelt best vreemd he om zo te praten :+ Vooral ook omdat mijn vrienden en collega's er nog helemaal niet mee bezig zijn.
Gezellig hier alles eruit gooien. Ik zit ook op een kantoor met alleen maar mannen. Al hebben zij bijna allemaal kinderen en vragen ze me ongeveer iedere week wanneer de baby's komen. 8)7

Gisterenochtend een vriendin die een foto van een positieve test appte en gisterenavond appte een van m`n beste vriendinnen een echofoto. Zo dichtbij dan ineens.
pi_154888411
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Gezellig hier alles eruit gooien. Ik zit ook op een kantoor met alleen maar mannen. Al hebben zij bijna allemaal kinderen en vragen ze me ongeveer iedere week wanneer de baby's komen. 8)7

Gisterenochtend een vriendin die een foto van een positieve test appte en gisterenavond appte een van m`n beste vriendinnen een echofoto. Zo dichtbij dan ineens.
Ik vind het ook gezellig zo :D Kan ik er eindelijk echt over praten :9
Mijn collega's zijn ook vrij jong (tussen de 21 en 30), allemaal vrijgezel en kinderloos :P. Er zijn 2 directeuren en 1 daarvan heeft wel kinderen, de ander niet. Ik ben benieuwd hoe die ander zal reageren wanneer het zover is, dat is namelijk echt een carrièremens.

Dat is inderdaad dichtbij dan! Wel heel leuk O+
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:02:42 #28
382129 crew  Donna
pi_154889293
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik vind het ook gezellig zo :D Kan ik er eindelijk echt over praten :9
Mijn collega's zijn ook vrij jong (tussen de 21 en 30), allemaal vrijgezel en kinderloos :P. Er zijn 2 directeuren en 1 daarvan heeft wel kinderen, de ander niet. Ik ben benieuwd hoe die ander zal reageren wanneer het zover is, dat is namelijk echt een carrièremens.

Dat is inderdaad dichtbij dan! Wel heel leuk O+
Ohja, dat is wel inderdaad een jong bedrijf. Wij zijn allemaal tussen de 23 en 33. Zitten ook nog wel wat kinderloze nerds tussen, maar die zie ik de komende 10 jaar niet eens een vriendin krijgen, laat staan trouwen haha.

Super leuk idd dat m`n vriendinnen zwanger zijn. Ben ook echt heel blij voor ze! :Y
pi_154889332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:49 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Okee, dan snap ik het trouwen ook wel. Voor mijn moeder maakt dat niet zoveel uit. Maar alsnog durf ik niet echt te vertellen dat ik aan het rammelen ben :@. Ik heb haar nu foto's gestuurd van mijn nichtje om te kijken hoe ze reageert :+ haha.
Voor de schoonfamilie zijn we in principe al in september getrouwd, omdat we dan die tradities hebben gedaan enzo.

Om ons heen komen er al heel veel kleintjes enzo. Mensen lopen ook al een tijd te gissen. Maar wij houden dat een beetje af. Gaat ze immers niks aan.. (Vind ik dan >:) )
pi_154889409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ohja, dat is wel inderdaad een jong bedrijf. Wij zijn allemaal tussen de 23 en 33. Zitten ook nog wel wat kinderloze nerds tussen, maar die zie ik de komende 10 jaar niet eens een vriendin krijgen, laat staan trouwen haha.

Super leuk idd dat m`n vriendinnen zwanger zijn. Ben ook echt heel blij voor ze! :Y
Van die types hebben wij hier ook wel :+

@Think:
Ik hou het ook af, vertel het ze wel wanneer ik zwanger ben. De enige die weten van mijn gerammel zijn jullie en mijn schoonfamilie :+ hahah

Gister bij het kraambezoek zei schoonmoeder weer dat zij mij zal helpen na de bevalling en dat ze zo nieuwsgierig is naar ons kind enzo... :P (het wordt dan een halfbloed, dat vindt ze leuk :P). Oma's rammelen dus lekker mee zo te zien haha
pi_154892187
Is de ene in mijn omgeving net bevallen, komt de volgende weer met de aankondiging dat ze zwanger is. :')
Zo krijg ik ook geen rust hè. :P
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:40:23 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154892492
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:26 schreef vencodark het volgende:
Is de ene in mijn omgeving net bevallen, komt de volgende weer met de aankondiging dat ze zwanger is. :')
Zo krijg ik ook geen rust hè. :P
Herkenbaar :D.
KuikenGuppy
pi_154892517
het kan ook heel snel gaan in de omgeving. toen we hier kwamen wonen leek niemand ermee bezig. we werden door sommigen zelfs raar aangekeken dat we een gezinswoning kochten. zoals mijn moeder die even kwam melden dat ze nog geen oma hoefde te worden.

inmiddels zijn er in de familie en vriendenkring baby's en zwangeren. ik moet zelfs op mijn woorden gaan letten want sommige mensen zien overal hints in. of bij etentje dat er ff wordt opgemerkt dat ik rood vlees eet.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:43:01 #34
382129 crew  Donna
pi_154892556
Drink je geen alcohol *wink wink*?
- Ik drink nooit alcohol
Weet je het zeker?

Ehhhhh... :N
pi_154892885
ik drink ook bijna nooit maar daar heb ik nog geen opmerkingen over gehoord. het scheelt misschien dat mijn man helemaal niet drinkt. dat het daardoor bij mij ook niet wordt verwacht, krijg het ook niet aangeboden.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:07:32 #36
382129 crew  Donna
pi_154893077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:59 schreef Elleska het volgende:
ik drink ook bijna nooit maar daar heb ik nog geen opmerkingen over gehoord. het scheelt misschien dat mijn man helemaal niet drinkt. dat het daardoor bij mij ook niet wordt verwacht, krijg het ook niet aangeboden.
Mijn vriend drinkt eigenlijk ook vrijwel nooit. Maar ondanks dat (naar mijn idee) iedereen wel weet dat ik al jaren geen alcohol drink, krijg ik de vraag toch best wel regelmatig. Misschien komt het omdat onze vrienden allemaal jonger zijn en wel (veel) alcohol drinken haha.
pi_154893691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:43 schreef DonnaRush het volgende:
Drink je geen alcohol *wink wink*?
- Ik drink nooit alcohol
Weet je het zeker?

Ehhhhh... :N
Ik drink ook nooit alcohol dus in dat opzicht zal het niet opvallen :+
De sushi daarentegen.. ;( :P
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:36:02 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154893724
:W Wat leuk al die nieuwe rammelaarsters :)

Hier worden we ook bedolven onder de vragen. Vrij irritant en lastig....want verzin maar eens een excuus. Maar misschien is dat ook wel onze eigen schuld. Iedereen weet ondertussen dat mijn vriend helemaal gek is van kinderen (hij showt aan iedereen foto's van kinderen van onze vrienden ed :D) en hebben het ook regelmatig over: wat als we kinderen hebben enzo.
Dus mensen weten wel dat het "speelt" zeg maar, maar dan nog....we vertellen wel wanneer het zo ver is! :{w
Volgens mij heb ik me laatst wel verluld tegenover schoonmoeder. Zij is niet zo op de hoogte over onze situatie, maar we hadden het over een geboortekaartje dat we hadden gekregen. Toen vroeg ik aan vriend of wij dan ook al zijn oude klasgenoten een kaartje moeten sturen en dat hij dan maar vast adressen moet gaan verzamelen. Schoonmoeder vroeg verder niets, weet ook niet zeker of ze het door had, maar toch... foutje 8)7
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_154895214
Wat alcohol betreft.. Weet nog niet hoe ik dat moet gaan aanpakken _O-
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:32:36 #40
382129 crew  Donna
pi_154896718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
:s) :s)

Komt vast goed! De eerste paar weken een antibiotica kuurtje faken, gaat er meestal wel in als smoes.
pi_154896993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Komt vast goed! De eerste paar weken een antibiotica kuurtje faken, gaat er meestal wel in als smoes.
Die is inmiddels ook al aardig doorzichtig :D
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:46:36 #42
382129 crew  Donna
pi_154897104
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:41 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Die is inmiddels ook al aardig doorzichtig :D
Naaaaahhhh. Beetje er bij hoesten, zakdoekjes erbij. Zware voorhoofdholte ontsteking. :Y

Als je niet teveel over kinderen o.i.d. hebt laten vallen kom je er wel mee weg denk ik.
pi_154897135
Of je gaat dichtbij planten staan en dumpt het daar in :+
Maar dat werkt zeker alleen in films enzo :9
pi_154897205
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:32 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Daar trappen ze bij mij echt niet in.

Komt wel goed verzinnen we dan wel wat op.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:53:22 #45
382129 crew  Donna
pi_154897271
Haha, helaas. Maar idd, tegen die tijd komt het vast goed.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:21:19 #46
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154897962
En gewoon zeggen dat je de BOB bent? Of doen jullie niet veel met de auto (als je er überhaupt 1 hebt)?

Ik moet sowieso altijd BOB'ben en drink nooit alcohol dus dat is hier geen probleem. *)
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:47:15 #47
269689 crew  Viv
pi_154905254
Hier eigenlijk geen vragen vanuit onze omgeving. Onze vrienden weten wel van onze kinderwens en dat we nu nog niet aan het proberen zijn. Vanuit de familie hoogstens een "staat je goed!" als ik een baby op schoot heb. Oh en mijn vader begon een keer heel nonchalant over een box die nog op zolder staat. :D
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:34:37 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_154910580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
zeggen dat je wat af wil vallen en daarom even geen alcohol drinkt werkte hier prima ;)
disclaimer
pi_154910716
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zeggen dat je wat af wil vallen en daarom even geen alcohol drinkt werkte hier prima ;)
Bijv. Een feest neus reputatie is soms lastig _O-

Komt vast wel goed voorlopig toch nog niet aan de orde :'( :+
pi_154910797
quote:

[..]

omg! [ afbeelding ] O+

daarna is het kijken hoelang hij het volhoudt om condooms te gebruiken. 8-)
Moest lachen :')
Ik gok op ongeveer 23 seconden.
pi_154910893
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bijv. Een feest neus reputatie is soms lastig _O-

Komt vast wel goed voorlopig toch nog niet aan de orde :'( :+
Doen alsof je drinkt :Y
Weet niet of jullie zitfeestjes hebben of iedereen gewoon rondloopt, maar je kan gewoon een glas wijn voor je neus zetten en die af en toe oppakken en er mee rondlopen.

Werd bij mij pas lastig toen ik naar binnen werd geroepen voor shotjes. :|W Tot die tijd ging het prima ^O^

Mocht het gebeuren; Je bent aan de antibiotica en de vorige keer dat je daar bij dronk ging het helemaal mis en hing je na een drankje kotsend boven de wc. Dat wil je dit keer uiteraard voorkomen! Good luck. >:)

-Edit- Oh, die is achterhaald lees ik nu. :')
Nahjah als niemand er mee bezig is zullen ze je heus niet verdenken. Vaak valt het niet eens echt op dat je niet drinkt joh en anders gewoon doen alsof. Als iemand anders voor je inschenkt, gewoon stiekem leeggieten.

Kleinere onderonsjes even ontlopen kan ook geen kwaad.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 22:46:17 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:58:22 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154911649
Als je je daar druk om maakt, kan je ook gewoon nu al beginnen met af en toe wat minder drinken, of de BOB zijn ofzo :P.

Ik heb nog een beetje koudwatervrees mbt zwanger zijn, merk ik. Zo'n (tweede) kindje wil ik wel heeeeeeel graag O+ maar het zwanger zijn, mwah. Ik heb voor mijn gevoel net mijn lijf weer een beetje terug en alles lekker op de rit.
Herkenbaar hier? Voor de rammelaars die al een mini hebben?
KuikenGuppy
pi_154914830
Ja hoi, hier Burdie! w/
pi_154918653
Hallo rammelaars, mag ik aanhaken? Ik rammel namelijk luidruchtig en mijn vriend wordt er horendol van. We hebben al 2 kinderen van 3 en bijna 1 en ik vind het zó leuk, dat ik er nog 1 bij wil ;) Mijn vriend moet er nu niet aan denken en weet ook niet zeker of hij het ooit wel wil. We hebben nu afgesproken het onderwerp te parkeren tot we ongeveer een jaar in ons (nog te bouwen) nieuwe huis wonen. Dat betekent dat we over een jaar of 3 nog eens kijken hoe of wat. Maar in die 3 jaar wil ik vast regelmatig zwijmelen, rammelen en ventileren en daar lijkt dit me de aangewezen plek voor!

Ik ben verder geen poster in OUD, wel een stokoude lurker (al sinds ela hier rammelde voor haar eerste). Nu dus maar eens ontlurkt en achter het toetsenbord gaan zitten.

Zo, en dan ga ik nu even teruglezen wie er alhier allemaal rammelt :)
pi_154922238
Leuk mama...lala... Eh iets. :') Lastige naam haha! Ik denk dat dit ook een kwestie is van man met rust laten, anders gaat het onderwerp hem tegen staan. Dus kom inderdaad hier maar rammelen! :D

Er is gisteren iets gebeurd in mijn omgeving waardoor ik denk: waarom wachten we in vredesnaam nog? We leven nu. Maar ja. Lastig, dat gevecht tussen gevoel en verstand. Maar ik ga écht geen jaren meer wachten, dat weet ik wel.

Burdie, geloof dat het bij jou ook wachten wordt tot gevoel het overneemt van verstand... ;)
Dit, dat, alles.
pi_154922912
Hoi allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw op Fok maar ik heb een paar jaar geleden het zwangerschaptopic helemaal binnenstebuiten gekeerd. Ik vond het heerlijk om te lezen hoe iedereen de zwangerschap meemaakte en vooral ook wat er niet zo tof was aan de zwangerschappen (en waar ik tot op dat moment nog geen idee van had). Ik rammel al een aantal jaren (met de ergste piek op mijn 16de o|O ). Ik ben nu 24. Hoe ik geen tienermoeder ben geworden, is mij nog steeds een raadsel.

In november gaan mijn vriend en ik trouwen en we hebben in dat opzicht besloten om in september te stoppen met de pil O+ Dus ik tel de dagen af tot het september is!

Ik lees van meerdere dames dat jullie mannen er vaak niet over willen nadenken nog. Bij de mijne is dat ook lang het geval geweest. Hij is in mei 27 geworden en vond de 30 toen opeens erg dichtbij komen en dus vond hij het tijd voor een kind. We wonen ook in een nieuwbouwwoning en naast ons is een superlief ventje van 2 komen wonen (met zijn ouders, dat dan weer wel). Hij vindt ons buurjongetje ook echt te gek dus ik denk dat dat hem het laatste zetje heeft gegeven om nu zelf ook te willen. En daar sta ik echt om te springen O+
pi_154923327
Mijn vriend zei laatst ook, waarom zouden we nog x jaar wachten? We hebben nu beide een vaste baan binnenkort een huis en trouwen...
Soms ben ik bang dat ik dingen zou "missen" ofzo. Maar eigenlijk zou ik niet weten wat, feesten enzo doe ik nu ook niet. Alleen reizen vind ik leuk, maarja, met een moeder in Amerika en een schoonvader in Vietnam heb ik al 2 hele leuke reislocaties :9.

Welkom Mamiemoe :s) Gefeliciteerd met je verloving :D
Wij lopen een beetje gelijk met de leeftijd, ik word over 3 weken 24 en mijn vriend is 27 :P (Stiekem een geruststelling dat er meer mensen zijn van mijn leeftijd hier :@ In mijn omgeving zijn veel vrouwen 30+ wanneer ze beginnen)
pi_154923901
Bedankt Miezziej! (x2 *O* )

Leuk he, leeftijdsgenoten! Mijn beste vriendinnetje is in februari 30 geworden en is in april van haar eerste kindje bevallen. Ik denk dat Meneer Mamiemoe toen ook wel besefte dat het nu echt over was en hij nu ook mee moest gaan in het babyverhaal. Ik heb altijd gezegd dat ik heel jong moeder wilde worden en liefst op mijn 25ste al klaar wilde zijn. Ik word 25 in januari dus dat gaat hem sowieso niet worden. Maar een eerste kindje op je 25ste is wel mooi denk ik. ALS we het geluk hebben dat het allemaal zo vlot wil lukken natuurlijk, want dat is ook maar de vraag. Ik hoor ook van steeds meer vrouwen dat het niet meteen wil lukken, medische molen in enzovoort. Dat is het enige waar ik bang voor ben en daarom wil ik liever ook niet meer wachten.

Maar goed, met het oog gericht op mijn fabulous trouwjurk, doe ik nog maar heel braaf een maandje pillen. Vandaag wordt mijn foliumzuur bezorgd, kan ik iig daar alvast mee beginnen *O*

Ben ik trouwens de enige die nu al een cosleeper aan het uitzoeken is, een Excel-sheet heeft opgezet om wasbare luiers met elkaar te vergelijken en alvast aan het zoeken is naar een hor voor het raam in onze slaapkamer, zodat de baby veilig en zonder lekgeprikt te worden bij ons kan slapen? :?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:39:46 #59
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154925577
Dat bang om dingen te missen heb ik de laatste tijd ook wel een beetje :@ Zeker nu ik gezien heb hoe lastig het is met twee kleine kindjes. Je moet toch veel meeslepen en plannen, je gaat niet meer ff snel de deur uit. En zeker wat betreft reizen, ik hoef niet per se de wereld rond, maar zou toch nog wel een grote reis ofzo willen maken. Center parcs en bijv Frankrijk kunnen straks met kinderen ook nog wel.

En wie was er laatst nu bang dat dit topic leeg zou lopen??? ;) Veel nieuwe rammelaars erbij *O*
pi_154926155
Ik denk dat er altijd wel nieuwe rammelaars uit de speelgoedkist zullen blijven komen :)

Maakt het trouwens uit op welk tijdstip van de dag foliumzuur wordt genomen? Ik overweeg om mijn pil te vervangen door foliumzuur, omdat ik het toch gewend ben om dat iedere avond voor het slapengaan te doen. Want 's ochtends ben ik niet voldoende scherp voor nieuwe gewoonten :D
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:13:20 #61
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154926505
Volgens mij stond er bij mij op het potje dat ze bij het ontbijt genomen moeten worden. Was eerder ook niet zo van de pillen slikken ed en zeker niet 's morgens. Maar nu pak ik ze maar samen met een vitamine pil en mijn hooikoortstablet. Mijn nachtkastje lijkt nogsteeds erg leeg zonder pilstrip en bedenk me nog wel eens dat ik die nog moet nemen....wat dus niet zo is :')

Ow en trouwens, je bent niet de enige die al vanalles heeft uitgezocht voor een baby hoor. Mijn hele pinterestbord staat al vol. Ik weet ondertussen wellke wandelwagen ik wil, welke draagdoeken, waar ik moet zijn voor de leukste kleertjes en een idee voor het geboortekaartje en de kinderkamer heb ik ook al :@ (ben benieuwd wat vriendlief er van vindt).
pi_154926687
Ik ben nog geen dingen aan het uitzoeken, wel heel hard aan het nadenken hoe ik ons nieuwe huis het beste kan inrichten ivm babyspullen enzo :'). Ook al aan het twijfelen of ik een tweedehands of nieuwe wagen wil, gezien ik eigenlijk wil gaan dragen. Zoveel mogelijkheden aarg :{ :+
Ik hoop dat wij allemaal spoedig zwanger mogen worden zodra de rammelfase voorbij is :9. Dan zien we elkaar weer in Z&G enzo :D :P

Ik heb mijn pilstrip nog steeds in de badkamer liggen. Ik slikte altijd anderhalve strip in 1 keer dus ik heb nog een halve liggen :')
pi_154926743
haha herkenbaar. hier ook een pinterestbord. en door hier op het forum mee te lezen pik je ongemerkt al heel veel kennis op merk ik.

volgens apotheek.nl mag je foliumzuur op elk moment van de dag innemen. bij voorkeur sochtends maar beste is een vast tijdstip zodat je het minder snel vergeet.
pi_154926746
Ik neem foliumzuur in voor ik ga slapen, vorige keer ook gedaan en kind heeft er niks aan overgehouden voor zover we nu kunnen zien oO<
pi_154926892
Thanks voor de feedback! Dan wordt het gewoon voor het slapengaan. Heb zo'n zwanger multivitamine van Flinndal gekozen, omdat ik een luie donder ben en ze dan ieder kwartaal op de deurmat ploffen. Stinkt onwijs, maar de goede dosis B11 zit erin dus ik vind het best.

Wij wonen in een nieuwbouwwoning en heb meteen een van de kleine slaapkamer babyproof laten schilderen. Die kamer staat nu ook letterlijk leeg (heb er mijn yogamatje neergelegd voor het idee en om commentaar te vermijden).

Hier ook Pinterest en wel vier borden :D een voor babies, kinderkamers, oudere kinderen en wat ik allemaal voor leuks voor ukkies kan haken. Dusch. Fijn dat ik iig niet de enige ben!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:58:07 #66
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154927679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:19 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben nog geen dingen aan het uitzoeken, wel heel hard aan het nadenken hoe ik ons nieuwe huis het beste kan inrichten ivm babyspullen enzo :'). Ook al aan het twijfelen of ik een tweedehands of nieuwe wagen wil, gezien ik eigenlijk wil gaan dragen. Zoveel mogelijkheden aarg :{ :+
Ik hoop dat wij allemaal spoedig zwanger mogen worden zodra de rammelfase voorbij is :9. Dan zien we elkaar weer in Z&G enzo :D :P

Ik heb mijn pilstrip nog steeds in de badkamer liggen. Ik slikte altijd anderhalve strip in 1 keer dus ik heb nog een halve liggen :')
Ik twijfel ook over een tweedehands wandelwagen. Want idd een hele nieuwe kopen terwijl het plan is veel te dragen, is ook absurd. Maar ja, dadelijk lukt het dragen niet enzo....

Ik heb 1 pinterestbord, pleur alles gewoon bij elkaar. Als het straks zover is wil ik het wel gaan splitsen denk ik. Om wat overzicht te krijgen.
pi_154927823
Ik ben verliefd op de Wrap of Requirement van Natibaby. Mijn draagdoeken moeten wel een beetje geeky zijn :D maar net als bij wasbare luiers: hoe weet je wat prettig is en wat bij je past? :'-)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:08:06 #68
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154927914
Uitproberen, uitproberen en nog meer uitproberen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154927970
Gelukkig heeft mijn vriendinnetje veel draagdoeken. Hoef ik iig niet alle stofsamenstellingen zelf te kopen. Die krengen zijn flink aan de prijs!

Qua wasbare luiers heb ik me al flink ingelezen en denk ik dat ik Blueberry wel een fijn merk vind. Maar ja, dat zal vast ook van de billen van de baby afhangen, lijkt me. Gelukkig bestaan daar huurpakketten van!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:23:52 #70
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154928306
Wat ik uit het draagtopic "geleerd" heb is gewoon kopen wat je mooi vindt :P Bevalt het niet kun je nog altijd een andere kopen en de oude doorverkopen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en voor zover zijn er niet echt typische beginners doeken. Wel doeken die moeilijker zijn te knopen, maar dat ligt dus aan de stofsamenstelling (en met een beetje common sence kun je dat van te voren ook wel zien/bedenken of iets moeilijk of makkelijk te knopen is).

sorry nu klink ik heel verwaand en betweterig, maar zo bedoel ik het niet :@ en verder ben ik ook een n00b.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:33:16 #71
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154928589
Hehehe niet helemaal waar of je van tevoren kan weten hoe het knoopt.
Ik draag nu al ruim 7 jaar en met 3 kinderen maar sommige blends zijn gewoon heel anders ookal is gewicht en alles hetzelfde.. Ook kan de ene katoenen doek heeeeeeeeel fijn zijn en de ander verschrikkelijk om mee te knopen. En dat kan je dus niet vantevoren zien..

Feit is wel dat als je maar 1 doek hebt en je anderen niet kent je dat verschil niet zou merken en je waarschijnlijk gewoon tevreden bent over je doek.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154928631
Welnee Tyler-Girl. Hier zijn we n00bs onderling die elkaar helpen :D ik weet dat de bamboo ideaal is voor een newborn. Omdat de stof van zichzelf zacht is, zakt die sneller door en is een combi bamboo-linnen ideaal. Dus mijn wrap of Requirement (gebaseerd op de Marauders map van Harry Potter) komt er sowieso in de bamboo-linnen combi. En verder ga ik lekker bij mijn vriendinnetje op knooples en een middagje klooien met verschillende doeken :D
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:38:12 #73
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154928726
Ah dan heb ik het toch verkeerd begrepen. Maar ik dacht dat bamboo sowieso heel zacht was en dus lastiger te knopen omdat die sneller uitzakt. En linnen heel stug is en daardoor ook lastiger te knopen.
Ow en nu wil ik sowieso ook een Tula.

Maar goed, we gaan het zien. Heb laatst geprobeerd het dochtertje van vrienden te knopen (vriendin had nu bij de tweede toch eindelijk een draagdoek gekocht) en het lukte wel....maar was toch lastiger dan ik gedacht had. :D
pi_154928742
Je hebt ook zoiets als een maitye? (waarschijnlijk schrijf ik het fout :@) Soort halve doek/zak? :P Dat leek me wel iets om mee te beginnen :+
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:44:37 #75
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154928906
Volgens mij wel ja. Een Maitye en Hoptye, geen idee wat het verschil is.
Ik zou dan denk ik persoonlijk voor een draagdoek en een "echte" draagzak gaan, eentje met alleen gespen dus. Voor als je helemaal geen zin hebt om te knopen (en voor vriendlief waarschijnlijk :P die zie ik nog niet 123 zelf knopen).
pi_154928924
Bamboo zakt idd sneller door omdat het zo zacht is. Daarom met name voor de kleine, lichte newborns geschikt :) linnen is volgens mij prima geschikt voor de grotere kinderen en dreumessen/kleuters. Vriendinnetje uit Canada draagt haar dochter van 3 nog steeds, echt heel tof om te zien!

Ergonomiscge dragers zijn ook fijn als papa wil dragen. Heb ik begrepen hoor. Knopen is toch vaak net iets teveel voor de gemiddelde papa.
pi_154929064
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:26 schreef Philomijn het volgende:
Leuk mama...lala... Eh iets. :') Lastige naam haha! Ik denk dat dit ook een kwestie is van man met rust laten, anders gaat het onderwerp hem tegen staan. Dus kom inderdaad hier maar rammelen! :D
Ja, dat denk ik ook! :D Vandaar mijn "aanmelding" hier bij de rammelaars.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:09 schreef Miezziej het volgende:
Wij lopen een beetje gelijk met de leeftijd, ik word over 3 weken 24 en mijn vriend is 27 :P (Stiekem een geruststelling dat er meer mensen zijn van mijn leeftijd hier :@ In mijn omgeving zijn veel vrouwen 30+ wanneer ze beginnen)
Hier 24 toen de eerste geboren werd, vriend was toen 29. Ik wilde ook jong moeder worden. Bevalt prima, maar in mijn vriendenkring ben ik veruit de eerste. Nu de oudste een peuter is en echt met andere kindjes speelt leer ik wel veel nieuwe mensen kennen, waar ook weer vriendschappen uit kunnen ontstaan.

En dragen <3 Ik ben er dol op! Draagdoek, Bondolino, Manduca en Tula, I haz them! Zowel de jongste als de oudste draag ik graag en met enige regelmaat (de jongste vaker dan de oudste natuurlijk).
  woensdag 5 augustus 2015 @ 15:51:38 #78
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154929108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:38 schreef Miezziej het volgende:
Je hebt ook zoiets als een maitye? (waarschijnlijk schrijf ik het fout ) Soort halve doek/zak? Dat leek me wel iets om mee te beginnen
Een meitai is alleen geschikt om mee te beginnen als het aan te passen is ;)
zoals bijvoorbeeld de hoptye of de didytai
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154929382
dragen lijkt me ook tof. eerst maar zien wat mijn lichaam daarvan gaat vinden.
het echte knopen met een doek zie ik nog niet zitten, maar wie weet veranderd dat nog als ik eens wat kan passen/uitproberen.
pi_154929389
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:51 schreef Moppert het volgende:

[..]

Een meitai is alleen geschikt om mee te beginnen als het aan te passen is ;)
zoals bijvoorbeeld de hoptye of de didytai
Okee, goed om te weten!
tzt zal ik mij ook wel melden in het draagtopic denk ik :7 En een draagdoekenconsult lijkt mij ook wel wat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')