Uitverkocht is goedquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Is niet eens online te vinden dus zal wel uitverkocht zijn (Next)
Nu even fotootje uit het reclame boekje gehaald die ik gisteren kreeg. Foto staat scheef, maar vind 'm zo poppig
[ afbeelding ]
Nopen, wij wisten het bij F ook niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uitverkocht is goed(minder verleiding).
Hij is lief ja!
Maar jullie zouden het geslacht bij een fictieve tweede niet op voorhand willen weten?
Boeken! Ik heb nu al een lijstje gemaakt van alle Dr. Seuss-boeken die ik uit Amerika ga meebrengen (wordt onze huwelijksreis. Dus met heul veul mazzel ben ik dan ook al zwanger en is het hartstikke geoorloofd om voor ¤100 kinderboeken mee te brengenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:44 schreef Elleska het volgende:
die is heel erg lief.
ik vind de hema hier zo gemeen. ze hebben alle schattige babykleertjes bij de ingang gehangen, dus daar moet je tussendoor lopen wanneer je voor iets anders komt.
enige waar ik me schuldig aan maak zijn kinderboeken. heb nu al een aantal gekocht en mijn eigen kinderboeken heb ik ook nog. gelukkig ligt alles verspreid dan lijkt het nog mee te vallen
Mijn vriend en ik worden ook oom en tante, zijn zus wil het geslacht niet weten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:53 schreef GotC het volgende:
Bij T. wilde ik het wel weten en m'n man niet, bij een eventuele volgende wil ik het niet weten en hij wel
QFT! Unisex babykleertjes zijn vooral heel schattig als je zwanger bentquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:22 schreef BlueEyes het volgende:
Dat geld uitgeven haal je wel in hoor
Oh wat lief dat ze dat doen!quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Hier ruim 34 weken zwanger en wij weten het geslacht niet. Hebben wel veel echo's (want baby is wat aan de kleine kant) en bij iedere echo zeggen we het vooraf, mogen we heerlijk meespieken en waarschuwt de gynaecoloog ons als ze richting beentjes gaat. Dan draaien wij onze hoofden even weg. Werkt prima.
O te leukquote:Op maandag 10 augustus 2015 11:20 schreef elamanilo het volgende:
Ik was de eerste tijd na de geboorte met hele andere dingen bezig dan met kleertjes kopen.. En ik vond uniseks kleertjes juist ook fijn/mooi toen ze al geboren was, ik wilde echt alleen maar lichte/witte kleertjes, zo neutraal mogelijk. Elke andere kleur/print/opsmuk stond zo té overheersend op mijn perfecte mooie baby <3 Mijn baby bracht haar eerste maand door in omslag-luiertruitjes van mij vroeger en een omslag doek <3 en gebreide slofjes van oma.
[ afbeelding ]
Masterlijkquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had een paar unisex setjes gekocht voor na een geboorte.
En de afspraak dat na de geboorte mijn vriend zelf zonder mij de eerste echte kleertjes passend bij een jongetje of meisje zou kopen.
Dat vertrouwen had ik wel en was ook goed gekomen.
Holymoly dure smaak heeft die gozerHeb hem echt aan zitten kijken met een blik van dit meen je niet.
Alles voor het jochie was de opmerking toen![]()
Vond dit ook leuk voor hem, even voor zijn zoontje shoppen, zonder mij en dan trots als een pauw als F die kleertjes aan had.
ALS (ja daar ga ik weer) dan gaat het een volgende keer wat mij betreft weer zo.
Wat naar..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef DonnaRush het volgende:
Ik had een hele nare 'ik moet NU een baby emotie' en toen ik hem nog eens vroeg hoe hij het zich voorstelde en voelde zaten we uiteraard niet op 1 lijn want hij wil het nog niet. Heb zelfs wat tranen gelaten.
Jawel, volgend jaar, als de verbouwing klaar is. En dat weet ik ook wel en daar was ik ook heel blij mee. Ik snap ook niet waar ineens die drang vandaan kwam. Vond het van mezelf ook echt niet leuk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat naar..heeft hij er wel een idee bij wanneer dan wél te beginnen?
Hij ook waarschijnlijkquote:
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dusquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:56 schreef Elleska het volgende:
L-E ookal weet je nu nog niets, het is toch een klein lichtpuntje.
is er naast de bloedstollingsprobleem bij de zwangerschap ook nog gevaar voor jou persoonlijk? zegmaar in niet zwangere toestand?
dan is het extra fijn als er een behandelbare oorzaak wordt gevonden, ook met oog op jou gezondheid.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus
Klinkt behoorlijk heftig, maar wat fijn dat het met medicatie goed te ondervangen is! Dit klinkt wel als goed nieuws, ook al wens je niemand een aandoening toe. Maar goed kunnen behandelen en daardoor de kans op een kindje vergroten, dat klinkt echt goed!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus
Spannend Miezziej! Ik hoop dat het jullie gegund is. En wat zou het bijzonder zijn als je zwanger mag raken in het land waar je vriend geboren is!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetjeWe gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam (
). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld
![]()
Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Spannend L-E, ik hoop voor jullie dat het jullie gegund is![]()
Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetjeWe gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam (
). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld
![]()
Precies dit. Want hoewel onze wens sterk is, zijn er - ook als er medisch gezien geen risico's zijn - ook allerlei andere redenen om niet voor een vierde kindje te gaan. Het voelt een beetje alsof iedereen er vanuit gaat dat we dat gewoon doen als blijkt dat mijn bloedstolling het probleem is, maar zo ver zijn wij nog lang niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
L-Enormaal wens je iemand geen aandoening toe, maar wat zou het in dit geval fijn zijn omdat je het ook gericht kan behandelen en de risico's kan minimaliseren. Wel of geen volgend kindje wordt dan weer jullie eigen keuze en minder gedwongen door de omstandigheden. Succes met afwachten de komende 2 weken.
Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Anthemis het volgende:
Ik spring hier even zomaar in, wannnnnt er is een deadline in zicht voor mijn gerammelHeb hier al eens eerder rondgekeken (met een andere naam volgens mij) maar toen was het nog niet zo relevant allemaal. Maar nu is er wel startdatum in zicht, nl januari 2016
En ik vind de sfeer op de zwangerschapsfora echt doodeng maar ik wil wel ergens anoniem mijn enthousiasme spuien, dus vandaar: Fok! Zo lang ik het aandurf
Nu even topic teruglezen!
Dank je! Hmm ietwat nerveus haha. Op zich wil hij wel kinderen, maar er zijn nu nog wat praktische bezwaren. Die zijn straks allemaal uit de weg. Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer. Maar last van rammelen heeft hij niet, hooguit dat hij mijn gerammel goed kan horenquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?
Jaa, dat is wel gaaf. Kun je niet een paar weken langer blijvenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅
Wel een leuke anekdote voor later
Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:43 schreef Anthemis het volgende:
Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer.
Oh dat is wel fijn!quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet.
Ik kan niet zeggen dat bij mij de hormonen meespelen, die zijn al bijna 15 jaar overschaduwd door mijn pilgebruik.
Oh en: niet dat het hier nog een harde eis was voordat we beginnen, maar ik heb een vast contract gekregen. Toch wel fijn!
Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn manquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..
Klinkt in mijn geval wel als waarheid
Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point isquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn manvoor mij geldt dan wel weer, als hij niet echt wil, dan hoeft het van mij ook niet. Achtien jaar in een bepaalde situatie zitten samen die hij eigenlijk niet echt wilde... Brrrr. Maar goed, gelukkig zou hij dat dan weer niet doen, het is of niet, of wel, en dan gaan we er ook voor. En in principe is het dus wel, als alle voorwaarden voldaan zijn
Haha, soms denk ik daar ook aan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..
Klinkt in mijn geval wel als waarheid
Ja precies als het hier nu zou gebeuren zou het ook welkom zijn en regelen we dat ook wel weer.. Niet dat het handig zou zijn met verhuizen enzoquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse.![]()
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered.
Ja snap ik! Dat heb ik zelf dan ook vaak weer (met veel beslissingen), op een gegeven moment gewoon wel of niet doen (en ik doe dan vaak wel, onder het mom van, alle nieuwe ervaringen zijn goedquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point ishoe gek ik ook op hem ben. Ik wil te graag kinderen denk ik.
Maar sprak voor mezelf want ik kan alles echt blijven afwegen en in zo'n cirkel blijven gaan. Dus op een gegeven moment maar gewoon in het diepe springen.
Dan kunnen meneer Mamiemoe en ik elkaar de hand schudden. Sinds ik gestopt ben heb ik ook steeds zoiets van: "ow help my life is over *insert dramamuziek*)"quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is
Ik denk dat het veel moeilijker en pittiger gaat worden dan je je nu kan voorstellen, maar ook veel mooier en leuker dan je van tevoren had kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen.
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig makenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:16 schreef Anthemis het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk iken dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.
Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven?
Haha oh got mannen. Net zo erg als vrouwen. :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:23 schreef Mamiemoe het volgende:
[..]
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken![]()
Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS?ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
Ja verrot is dat he. Ik ben nu ook steeds aan het solliciteren en ik zie er ook een beetje tegenop, als ik dan net een nieuwe baan heb en ik moet in mijn jaarcontract melden dat ik zwanger ben? (Heb nu vast). Maar goed, zit dan wel weer in een zacht ei sector waar 90% parttime werkt en heel veel vrouwen zitten, dus zo lang ik binnen de sector blijf (wat wel goed mogelijk is want ik kom voorlopig nog niet ergens anders aan de bakquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere![]()
Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.
Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.
Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.
Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...
Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.
En dan komt dit dus nu op mijn pad![]()
![]()
Man en ik zijn heel stellig.
Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.
Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
Hij mag niet vragen naar een eventuele kinderwens van een sollicitant, maar dat terzijde...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere![]()
Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.
Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.
Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.
Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...
Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.
En dan komt dit dus nu op mijn pad![]()
![]()
Man en ik zijn heel stellig.
Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.
Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
Wij allebei wel helaas. We vinden het allebei erg onprettig en ik reageer niet goed op glijmiddelquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschilAlleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo
(TMI?
).
Kittens! <3 wij hebben twee, drie maanden geleden ook nog een kitten in huis gehaald, die ligt nu heerlijk op mijn schouder te spinnenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef DonnaRush het volgende:
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten.![]()
Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |