abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:30:47 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155011764
Ik snap je struggles, Blue! Ik moet soms ook op mijn handen zitten als ik weer eens een leuk pakje zie in een klein maatje... Soms denk ik: als ik het zelf niet ga gebruiken, ken ik altijd wel weet iemand anders die er blij van wordt. Vooralsnog heb ik me kunnen inhouden.

Doe es een foto van het pakje? O+
KuikenGuppy
pi_155012527
Is niet eens online te vinden dus zal wel uitverkocht zijn (Next)
Nu even fotootje uit het reclame boekje gehaald die ik gisteren kreeg. Foto staat scheef, maar vind 'm zo poppig O+

Moderator / Colorchick zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:10:16 #104
382129 crew  Donna
pi_155012700
Rammel rammel rammel O+
pi_155013452
die is heel erg lief.
ik vind de hema hier zo gemeen. ze hebben alle schattige babykleertjes bij de ingang gehangen, dus daar moet je tussendoor lopen wanneer je voor iets anders komt.

enige waar ik me schuldig aan maak zijn kinderboeken. heb nu al een aantal gekocht en mijn eigen kinderboeken heb ik ook nog. gelukkig ligt alles verspreid dan lijkt het nog mee te vallen :P
pi_155013811
Kwam vandaag op Texel een boekje tegen over het texelse lammetje wat zijn weiland kwijt is.. Te lief natuurlijk.. Toch maar laten liggen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155014083
:o nu ben ik natuurlijk direct gaan kijken of er van ameland ook zulke leuke boekjes zijn :@
de leukste is gelukkig online niet verkrijgbaar. dat wordt volgend jaar in boekwinkel op ameland kijken.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:18:12 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155014342
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
Is niet eens online te vinden dus zal wel uitverkocht zijn (Next)
Nu even fotootje uit het reclame boekje gehaald die ik gisteren kreeg. Foto staat scheef, maar vind 'm zo poppig O+

[ afbeelding ]
Uitverkocht is goed 8-) (minder verleiding).
Hij is lief ja!

Maar jullie zouden het geslacht bij een fictieve tweede niet op voorhand willen weten?
KuikenGuppy
pi_155016558
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Uitverkocht is goed 8-) (minder verleiding).
Hij is lief ja!

Maar jullie zouden het geslacht bij een fictieve tweede niet op voorhand willen weten?
Nopen, wij wisten het bij F ook niet.
Dubbelen pret, dubbele namen en overal vergapen en alleen unisex eerste pakje(s)
Maar bij zo'n pakje zou ik op voorhand willen hebben. Kan vast iemand anders blij van worden als ik toch een jongetje zou krijgen weer O+
pi_155017508
Blue, ga je dan misschien toch voor een tweede? :o O+

Ik wil ook, nouja, nog een baby lijkt me zo leuk. Nog zo'n leukerd van ons O+ Maar aan de andere kant voelt het nu alsof ik net mezelf weer ben en dat vind ik ook heel fijn... Keuzes :+
pi_155018321
Oh Blue, lief pakje! Rammel je verder voor een tweede?

Ik heb dat gevoel precies hetzelfde, Fazz! Liefst zou ik over 9 maanden weer een kindje krijgen. O is zo leuk, daar willen we er wel 10 van*. Maar dat zwanger zijn in de tussentijd, daar heb ik dus nog even echt geen zin in. Ik heb me zo hondsberoerd gevoeld die eerste 3 maanden. Ben er voor mijn gevoel net vanaf. Toch lijkt het leeftijdsverschil van 1,5-2,5 jaar me wel erg leuk, optimaal zelfs (voor ons). We gaan nu eens kijken of we (ik) aan het idee van een zwangerschap kunnen wennen. Mijn man wil wel weer, nu :P

*Disclaimer: bij wijze van spreken. 10 zwangerschappen... *ril*
pi_155021120
Ik rammel nog even verder, maar zit ook met 'tijdsdruk' hoe suf dat ook klinkt.
Maar een meisje erbij O+
Of nog zo'n leuk stuiterballenjochie O+
pi_155021540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:44 schreef Elleska het volgende:
die is heel erg lief.
ik vind de hema hier zo gemeen. ze hebben alle schattige babykleertjes bij de ingang gehangen, dus daar moet je tussendoor lopen wanneer je voor iets anders komt.

enige waar ik me schuldig aan maak zijn kinderboeken. heb nu al een aantal gekocht en mijn eigen kinderboeken heb ik ook nog. gelukkig ligt alles verspreid dan lijkt het nog mee te vallen :P
Boeken! Ik heb nu al een lijstje gemaakt van alle Dr. Seuss-boeken die ik uit Amerika ga meebrengen (wordt onze huwelijksreis. Dus met heul veul mazzel ben ik dan ook al zwanger en is het hartstikke geoorloofd om voor ¤100 kinderboeken mee te brengen :') )

Edit: ik was vergeten te zeggen hoe ontzettend snoepig ik dat pakje vind <3

En ik zou wel heel graag het geslacht willen weten. Ik denk dat het ontzettend spannend is om het niet te weten, maar ik ben een sucker voor geslachtsspecifieke babykleertjes <3

[ Bericht 10% gewijzigd door Mamiemoe op 08-08-2015 19:49:39 ]
pi_155022440
Ik zou het geslacht ook wel willen weten, weet niet precies waarom, lijkt me gewoon leuk :P
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:36:30 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_155023679
Ik vind het grappig dat zoveel mensen van mijn lichting alweer zo rammelen :D
Ik wil zeker een tweede en eigenlijk ook wel een derde, maar nu echt nog even niet ;)
disclaimer
pi_155024350
Oh, ik ben geboren met een zware dosis nieuwsgierigheid. Zodra het kan wil ik graag weten wat het wordt. Mijn zwakte..
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:53:50 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155024420
Bij T. wilde ik het wel weten en m'n man niet, bij een eventuele volgende wil ik het niet weten en hij wel :+
pi_155038334
Ik ben veel te nieuwsgierig dus ik wil het geslacht zeker weteb. Maar dat houden we wel tussen ons.

Room .. BE ... :D *O*
  Manager PR/Moderator zondag 9 augustus 2015 @ 13:52:10 #119
269689 crew  Viv
pi_155043838
Oh, zei ik laatst nog dat er vanuit mijn familie niet gehint wordt richting een zwangerschap, vertelde ik deze week een tante over onze aankomende road trip, zegt ze "Ja, straks als jullie 10 kinderen hebben kan dat niet meer!" :D
pi_155048610
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:53 schreef GotC het volgende:
Bij T. wilde ik het wel weten en m'n man niet, bij een eventuele volgende wil ik het niet weten en hij wel :+
Mijn vriend en ik worden ook oom en tante, zijn zus wil het geslacht niet weten.

Dus toen de vraag : Wat wil jij dan later ?? Nee mij lijkt het ook leuk om zo'n verrassing te hebben op het grote moment. Hele opluchting van mijn vriend, hij wil dit ook graag. Nog 5 maanden strips te gaan. Ben aan het aftellen. Maar eerst nog samenwonen ! De vaatwasser is dit weekend aangesloten ! Nu nog een was en droogmachine en dan kan ik er bij in, zodra het hoogseizoen afgelopen is van de boeren. :D O+ *O*

( meisjes naam is volgens mij al goedgekeurd, die zal en wil ik hebben, al hoop ik op alleen maar jongens haha, mocht alles goed verlopen )
pi_155069626
Mijn zus vroeg laatst wanneer wij kinderen gaan krijgen :@ :+
Ik zei dat ik het nog niet wist :P
pi_155069980
Bij S wisten we het met 16 weken, we (vooral ik) was te nieuwsgierig!

Bij de volgende hebben we (vooral vriendje) besloten om het niet te willen weten van tevoren.
Kijken hoe lang ik het vol ga houden :')
pi_155070377
Ik kon niet eens wachten tot de seo dus we wisten het met 18 en 17 weken. Bijeen hypothetische 4e zou ik het ook niet willen weten, mijn man wel. Maar het niet weten scheelt denk ik best veel geld :@
pi_155070440
Dat geld uitgeven haal je wel in hoor :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:49:11 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155070946
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:22 schreef BlueEyes het volgende:
Dat geld uitgeven haal je wel in hoor :D
QFT! Unisex babykleertjes zijn vooral heel schattig als je zwanger bent :P :').
KuikenGuppy
pi_155071537
Ik was de eerste tijd na de geboorte met hele andere dingen bezig dan met kleertjes kopen.. En ik vond uniseks kleertjes juist ook fijn/mooi toen ze al geboren was, ik wilde echt alleen maar lichte/witte kleertjes, zo neutraal mogelijk. Elke andere kleur/print/opsmuk stond zo té overheersend op mijn perfecte mooie baby <3 Mijn baby bracht haar eerste maand door in omslag-luiertruitjes van mij vroeger en een omslag doek <3 en gebreide slofjes van oma.

pi_155076281
Ik had een paar unisex setjes gekocht voor na een geboorte.
En de afspraak dat na de geboorte mijn vriend zelf zonder mij de eerste echte kleertjes passend bij een jongetje of meisje zou kopen.
Dat vertrouwen had ik wel en was ook goed gekomen.
Holymoly dure smaak heeft die gozer :') Heb hem echt aan zitten kijken met een blik van dit meen je niet.
Alles voor het jochie was de opmerking toen O+
Vond dit ook leuk voor hem, even voor zijn zoontje shoppen, zonder mij en dan trots als een pauw als F die kleertjes aan had.
ALS (ja daar ga ik weer) dan gaat het een volgende keer wat mij betreft weer zo.
pi_155077170
Ah wat schattig BlueEyes, zo'n trotse vader O+

Ik zou wel heel graag willen weten wat het zou worden, zodat ik alvast aan het idee kan wennen. Ik hou niet zo van verrassingen :') En de unisex kleertjes zijn geloof ik ook niet echt mijn ding.
  Manager PR/Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 19:44:16 #129
269689 crew  Viv
pi_155088923
Ik wil die verrassing wel, maar dan wil ik ook naar het scherm kunnen kijken tijdens de echo's zonder dat het "verklapt" wordt. :') Heb best wat echo's gezien tijdens mijn co-schappen dus ik verwacht het wel te herkennen...
pi_155089897
Hier ruim 34 weken zwanger en wij weten het geslacht niet. Hebben wel veel echo's (want baby is wat aan de kleine kant) en bij iedere echo zeggen we het vooraf, mogen we heerlijk meespieken en waarschuwt de gynaecoloog ons als ze richting beentjes gaat. Dan draaien wij onze hoofden even weg. Werkt prima ^O^.
  Manager PR/Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 20:44:17 #131
269689 crew  Viv
pi_155091534
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:08 schreef Malteser het volgende:
Hier ruim 34 weken zwanger en wij weten het geslacht niet. Hebben wel veel echo's (want baby is wat aan de kleine kant) en bij iedere echo zeggen we het vooraf, mogen we heerlijk meespieken en waarschuwt de gynaecoloog ons als ze richting beentjes gaat. Dan draaien wij onze hoofden even weg. Werkt prima ^O^.
Oh wat lief dat ze dat doen! O+
pi_155091591
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh wat lief dat ze dat doen! O+
Ja, werkt echt super :).
pi_155091765
Zo ging het bij ons ook!
Gewoon elke keer weer vooraf even melden en dan lukt het prima zonder verklappen
pi_155094384
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:20 schreef elamanilo het volgende:
Ik was de eerste tijd na de geboorte met hele andere dingen bezig dan met kleertjes kopen.. En ik vond uniseks kleertjes juist ook fijn/mooi toen ze al geboren was, ik wilde echt alleen maar lichte/witte kleertjes, zo neutraal mogelijk. Elke andere kleur/print/opsmuk stond zo té overheersend op mijn perfecte mooie baby <3 Mijn baby bracht haar eerste maand door in omslag-luiertruitjes van mij vroeger en een omslag doek <3 en gebreide slofjes van oma.

[ afbeelding ]
O te leuk *O*

Ik heb thuis allemaal kleertjes voor de pop van Djenna, die we vroeger zelf aan hebben gehad. Inderdaad ook die overslagtruitjes en zulks!
pi_155094447
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had een paar unisex setjes gekocht voor na een geboorte.
En de afspraak dat na de geboorte mijn vriend zelf zonder mij de eerste echte kleertjes passend bij een jongetje of meisje zou kopen.
Dat vertrouwen had ik wel en was ook goed gekomen.
Holymoly dure smaak heeft die gozer :') Heb hem echt aan zitten kijken met een blik van dit meen je niet.
Alles voor het jochie was de opmerking toen O+
Vond dit ook leuk voor hem, even voor zijn zoontje shoppen, zonder mij en dan trots als een pauw als F die kleertjes aan had.
ALS (ja daar ga ik weer) dan gaat het een volgende keer wat mij betreft weer zo.
Masterlijk _O-
Ik denk dat ik dat ook met vent ga doen als ik de volgende ronde weer mag blijven :D

Al waren we het er toen beide keren over eens dat hij beter eerst wat aan zijn slaapgebrek kon doen :') ... 48 uur wakker van de adrenaline is niet gezond :')
pi_155110846
Vandaag weer een verse baby op Facebook *rammel rammel* :P

Gisteravond kon ik niet zo goed slapen, vaag gevoel in mijn buik. Dacht even, misschien ben ik wel zwanger :D Maar we gebruiken condooms dus dat kan niet echt :+
Misschien moet ik toch maar de knoop doorhakken en aangeven bij mijn vriend dat ik na de vakantie wel wil gaan beginnen. Hij wacht nu op het verlossende woord :P Hij is zelfs "familieauto's" aan het uitzoeken enzo :') Kleertjes kan ik beter niet aan hem overlaten denk ik :+
  Moderator / Colorchick donderdag 13 augustus 2015 @ 19:20:32 #137
382129 crew  Donna
pi_155186888
Ennn nog een vriendin in verwachtig. Allemachtig haha. Super leuk natuurlijk.

Vorige week nog een keer met m`n vriend over gesproken. Ik had een hele nare 'ik moet NU een baby emotie' en toen ik hem nog eens vroeg hoe hij het zich voorstelde en voelde zaten we uiteraard niet op 1 lijn want hij wil het nog niet. Heb zelfs wat tranen gelaten.

Normaal kan ik er prima mee om gaan en is het NU gevoel ook helemaal niet zo sterk. Ik weet ook nog steeds niet wat me bezielde. Hormonen? Het was wel rond m`n eisprong. Het was zo raar. Ik heb zelfs tegen m`n vriend gezegd dat ik bang ben dat hij het blijft uitstellen als het 'straks' zover is. Slaat echt nergens op, want ik weet wel dat hij wil en wat hij eerst nog wil.

:X
pi_155188505
Lastig DonnaRush!

Ik heb zo ook in tranen gezeten omdat mijn vriend me maar niet ten huwelijk vroeg (ik hecht heel veel waarde aan trouwen) en twee weken later vroeg hij me. Hij had dat aanzoek vier maanden voorbereid. Maar tot op dat moment had ik het gevoel dat hij niet serieus was over een toekomst met me. Terwijl we dus wel samen een huis hadden gekocht. Gevoelens heb je niet in de hand, wat het extra lastig maakt als je je zo rot erover voelt.

Ik hoop dat hij toch snel helemaal mee kan gaan in je gevoel en dat jullie gauw kunnen beginnen proberen :)
pi_155189404
Vandaag vertelde een collega dat ze zwanger is. Superleuk voor haar natuurlijk (en gelukkig kon ik oprecht blij reageren) maar ohhhh ik wil ook graag nog een keer!
Vriend is steeds meer overtuigd dat hij het echt nog niet wil, en misschien (waarschijnlijk?) wel nooit. Moeilijk.
Ik zie ook heus wel voordelen van 2 kinderen maar wat Mammiemoe al zegt; gevoelens heb je niet in de hand!

Fijn om alle rammels te lezen en vooral fijn van de concreter wordende mannen!!
  Manager PR/Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 21:44:51 #140
269689 crew  Viv
pi_155192076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef DonnaRush het volgende:
Ik had een hele nare 'ik moet NU een baby emotie' en toen ik hem nog eens vroeg hoe hij het zich voorstelde en voelde zaten we uiteraard niet op 1 lijn want hij wil het nog niet. Heb zelfs wat tranen gelaten.
Wat naar.. :* heeft hij er wel een idee bij wanneer dan wél te beginnen?
  Moderator / Colorchick donderdag 13 augustus 2015 @ 22:01:31 #141
382129 crew  Donna
pi_155192688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat naar.. :* heeft hij er wel een idee bij wanneer dan wél te beginnen?
Jawel, volgend jaar, als de verbouwing klaar is. En dat weet ik ook wel en daar was ik ook heel blij mee. Ik snap ook niet waar ineens die drang vandaan kwam. Vond het van mezelf ook echt niet leuk.

Ik weet wel dat het komt bij hem en ik wil zelf NU ook nog niet. Maar dat is m`n hoofd. M`n gevoel zegt anders en m`n vriend heeft dat gevoel nog niet. Zijn hoofd wint nog.

Wel fijn dat ik het hier even kwijt kan. Was er ook wel door overdonderd. :?
  Manager PR/Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 22:15:17 #142
269689 crew  Viv
pi_155193211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:01 schreef DonnaRush het volgende:
Was er ook wel door overdonderd. :?
Hij ook waarschijnlijk :D maar rationeel zitten jullie dus wel op 1 lijn en er ligt een concreet plan, dat is al heel fijn!

Hier vandaag maar 3 in plaats van de gebruikelijke 6 pilstrips gehaald bij de apotheek. *O*
  Moderator / Colorchick donderdag 13 augustus 2015 @ 22:20:50 #143
382129 crew  Donna
pi_155193443
Hahaha. Ja, hij is zelfs midden in de nacht nog een blok om geweest met de auto. Even z`n hoofd leegmaken. We vergeten het maar snel weer :X

Nice dat je maar 3 pilstrips hebt gehaald, dat is zeker een dansje waard! *O*
pi_155193781
heel herkenbaar Donna, ik heb soms ook het "nu Nu NU" gevoel. een strijd tussen gevoel en verstand die soms ontploft.
gelukkig kan man alles dan even relativeren waardoor ik uiteindelijk ook wel weer tot rust kom. rationeel gezien is het ook gewoon nog niet handig maarja dat gevoel is soms zooo sterk.
ik zal eens opletten of dat ook op een bepaald moment in mijn cyclus is.
pi_155194051
Dat nunuNUUU is hier echt alleen rond de eisprong (als het er is, dan). Denk dat de natuur dat zo heeft bedacht :)

Hier gerammel dat wellicht in een ander licht wordt geplaatst: mogelijk heb ik een (niet heel vaak voorkomend) probleempje rondom de bloedstolling wat de problematiek van de laatste twee zwangerschappen verklaart. En als dat zo is, is dat met medicatie bij een evt volgende zwangerschap prima te handelen, aldus de gyn, en dan kunnen we de risico's enorm minimaliseren. Details gaan we bespreken als over twee weken blijkt dat ik dat stollingprobleempje serieus heb (ligt aan de bloeduitslagen die vandaag geprikt zijn). Dit is nieuws waar ik heel erg op hoopte, maar ergens maakt het ook wel weer doodsbang dat de deur naar een volgend kindje O+ mogelijk niet compleet dicht zit. Ik moet een beetje huilen van geluk en verdriet en ook van niks, want we weten eigenlijk nog niks nu :')
pi_155194394
L-E :*
wat een rollercoaster. Hoop dat het inderdaad dat is (mits klein en goed te handelen verder natuurlijk). Maar minimaliseren van de risico's zal waarschijnlijk wel een hele grote last weghalen?

Heb je bij je oudste dan gewoon mazzel gehad? Of speelde dat toen nog niet?
pi_155194502
De problemen die tijdens een zwangerschap optreden zijn ook onder invloed van het erfelijk materiaal van de vader in kwestie. En vermoedelijk is eea niet opgetreden bij oudste omdat er andere genen in werking waren.
pi_155194557
Oh ja, dat kan natuurlijk ook.
pi_155194674
Dat nu nu nu heb ik niet. Komt vast wel als straks dat huis enzo opgeleverd is :')
pi_155194726
L-E ookal weet je nu nog niets, het is toch een klein lichtpuntje.

is er naast de bloedstollingsprobleem bij de zwangerschap ook nog gevaar voor jou persoonlijk? zegmaar in niet zwangere toestand?
pi_155194796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:56 schreef Elleska het volgende:
L-E ookal weet je nu nog niets, het is toch een klein lichtpuntje.

is er naast de bloedstollingsprobleem bij de zwangerschap ook nog gevaar voor jou persoonlijk? zegmaar in niet zwangere toestand?
Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus :)
pi_155194894
jeetje le :o dat zou nogal wat zijn zeg!
:)
pi_155194949
Wat zou dat 'fijn' zijn L-E! Niet fijn dat het zo is gelopen, wel fijn dat ze de risico's flink naar beneden kunnen halen misschien/waarschijnlijk/hopelijk. You get it.
pi_155194976
Jeetje L-E wat een nieuws :o
pi_155195017
L-E wat een achtbaan weer :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Manager PR/Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 23:10:58 #156
269689 crew  Viv
pi_155195221
L-E :o normaal wens je iemand geen aandoening toe, maar wat zou het in dit geval fijn zijn omdat je het ook gericht kan behandelen en de risico's kan minimaliseren. Wel of geen volgend kindje wordt dan weer jullie eigen keuze en minder gedwongen door de omstandigheden. Succes met afwachten de komende 2 weken. :*
pi_155201415
Wow L-E wat een bericht! Hopen dat het jullie inderdaad gegund is om - met wat medische interventies - nog een kindje in jullie gezin te mogen verwelkomen. Dat zullen wel 2 spannende weken zijn tussen hoop en vrees nu?
pi_155202397
Och L-E wat een "fijn" nieuws. Ik hoop van harte dat jullie over 2 weken goed nieuws krijgen erover! :*
pi_155202451
Heel spannend allemaal, L-E. Het lijkt me ook zo dubbel, want als dat het blijkt te zijn en het is een 'probleempje' zoals je zelf schrijft dat verholpen kan worden dan is het ook weer zo pijnlijk en verdrietig dat het bij Elva anders is gelopen. Ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit zo benoem, maar daar moet ik zo aan denken als ik dit lees. ;( . :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator / Colorchick vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:10:37 #160
382129 crew  Donna
pi_155202473
Spannend L-E. Ik duim voor jullie! :*
pi_155202640
Spannend L-E, ik hoop voor jullie dat het jullie gegund is O+

Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetje :@ We gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam ( :')). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld :') :+
pi_155204656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Verhoogd risico's op nare dingen zoals trombose/longembolie (ooit al gehad) en hersenbloedingen (etc). Maar allemaal prima te ondervangen met medicatie dus :)
dan is het extra fijn als er een behandelbare oorzaak wordt gevonden, ook met oog op jou gezondheid.

Wat hierboven ook wordt gezegd werd dacht ik ook als eerst: verdrietig dat dit onderzoek te laat kwam voor elva. Dubbel want ik ben me er ook van bewust dat alle gebeurtenissen juist de reden zijn van dit onderzoek.
pi_155205110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Klinkt behoorlijk heftig, maar wat fijn dat het met medicatie goed te ondervangen is! Dit klinkt wel als goed nieuws, ook al wens je niemand een aandoening toe. Maar goed kunnen behandelen en daardoor de kans op een kindje vergroten, dat klinkt echt goed!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Het nu-nu-nu gevoel heb ik soms ook een beetje :@ We gaan in september naar Vietnam (mijn vriend is daar geboren), en ik zei, misschien moeten we daar maar proberen. Als het dan gebeurt, kunnen we zeggen dat ons kind gemaakt is in Vietnam ( :')). Maar als ik nu regelmatig blijf (ik weet nog steeds niet echt hoe mijn cyclus loopt), heb ik niet echt een goed eisprong moment op vakantie. Helemaal teleurgesteld :') :+
Spannend Miezziej! Ik hoop dat het jullie gegund is. En wat zou het bijzonder zijn als je zwanger mag raken in het land waar je vriend geboren is!
pi_155205841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:20 schreef Miezziej het volgende:
Spannend L-E, ik hoop voor jullie dat het jullie gegund is O+

Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅
Wel een leuke anekdote voor later
pi_155212759
Ik spring hier even zomaar in, wannnnnt er is een deadline in zicht voor mijn gerammel B-) Heb hier al eens eerder rondgekeken (met een andere naam volgens mij) maar toen was het nog niet zo relevant allemaal. Maar nu is er wel startdatum in zicht, nl januari 2016 :@ En ik vind de sfeer op de zwangerschapsfora echt doodeng maar ik wil wel ergens anoniem mijn enthousiasme spuien, dus vandaar: Fok! Zo lang ik het aandurf ;)
Nu even topic teruglezen!
pi_155240374
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
L-E :o normaal wens je iemand geen aandoening toe, maar wat zou het in dit geval fijn zijn omdat je het ook gericht kan behandelen en de risico's kan minimaliseren. Wel of geen volgend kindje wordt dan weer jullie eigen keuze en minder gedwongen door de omstandigheden. Succes met afwachten de komende 2 weken. :*
Precies dit. Want hoewel onze wens sterk is, zijn er - ook als er medisch gezien geen risico's zijn - ook allerlei andere redenen om niet voor een vierde kindje te gaan. Het voelt een beetje alsof iedereen er vanuit gaat dat we dat gewoon doen als blijkt dat mijn bloedstolling het probleem is, maar zo ver zijn wij nog lang niet.
pi_155250097
L-E, spannend. :*
pi_155270138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:54 schreef Anthemis het volgende:
Ik spring hier even zomaar in, wannnnnt er is een deadline in zicht voor mijn gerammel B-) Heb hier al eens eerder rondgekeken (met een andere naam volgens mij) maar toen was het nog niet zo relevant allemaal. Maar nu is er wel startdatum in zicht, nl januari 2016 :@ En ik vind de sfeer op de zwangerschapsfora echt doodeng maar ik wil wel ergens anoniem mijn enthousiasme spuien, dus vandaar: Fok! Zo lang ik het aandurf ;)
Nu even topic teruglezen!
Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?
pi_155279252
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Welkom Anthemis! Zo te lezen hoef je niet lang meer te wachten. Hoe staat je man/vriend er in?
Dank je! Hmm ietwat nerveus haha. Op zich wil hij wel kinderen, maar er zijn nu nog wat praktische bezwaren. Die zijn straks allemaal uit de weg. Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer. Maar last van rammelen heeft hij niet, hooguit dat hij mijn gerammel goed kan horen ;)
Overigens geldt voor mij wel een beetje hetzelfde: ik heb heel duidelijk een lichaam dat zegt dat het tijd is voor voortplanten, maar rationeel gezien besef ik me ook wel goed wat het inhoudt en het feit dat je leven zo totaal verandert, maakt mij soms ook wel bezorgd. Aan de andere kant houden we allebei wel echt van kinderen, dat scheelt ;)

Maar goed, voor mij geldt dus ook, spiraaltje eruit, en dan is het aan hem hoe lang de condooms het volhouden. Ik verwacht nog geen avond :o

Hoe staat het hier met de mannen? Bij mij in de vriendenkringen heb ik het idee dat de mannen bijna liever willen dan de vrouwen, maar op fora lijkt het vaak weer andersom.
pi_155279317
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Dat is wel heel bijzonder. En wat leuk dat je vriend daar zo over nadenkt. Maar echt; made in Vietnam 😅
Wel een leuke anekdote voor later
Jaa, dat is wel gaaf. Kun je niet een paar weken langer blijven ;)
  Manager PR/Moderator maandag 17 augustus 2015 @ 21:41:33 #171
269689 crew  Viv
pi_155307362
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:43 schreef Anthemis het volgende:
Maar hij is wel iemand die heel goed nadenkt, wil ik dit wel echt, doe je het niet alleen maar "omdat het hoort", ben ik me bewust van alle gevolgen. Hij mist natuurlijk de hormonen waar ik mee zit, dus het is voor hem een bijna rationele keuze. Aan de andere kant, kiest hij eenmaal, dan is het ook geen twijfel meer.
Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet. :Y)

Ik kan niet zeggen dat bij mij de hormonen meespelen, die zijn al bijna 15 jaar overschaduwd door mijn pilgebruik. :')

Oh en: niet dat het hier nog een harde eis was voordat we beginnen, maar ik heb een vast contract gekregen. Toch wel fijn! *O*
pi_155307713
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..

Klinkt in mijn geval wel als waarheid _O-
pi_155307753
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Precies die gedachten heb ik zelf ook gehad, en mijn man ook. Normaal kom je een heel eind met redeneren en afwegen, maar op dit vlak geeft het gevoel de doorslag. Je voelt je goed bij het idee of niet. :Y)

Ik kan niet zeggen dat bij mij de hormonen meespelen, die zijn al bijna 15 jaar overschaduwd door mijn pilgebruik. :')

Oh en: niet dat het hier nog een harde eis was voordat we beginnen, maar ik heb een vast contract gekregen. Toch wel fijn! *O*
Oh dat is wel fijn!
Ik heb al een jaar of vijf een koperspiraal, dus die hormonen worden ondertussen héél nadrukkelijk hier :')
pi_155307852
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij zei dat je op een gegeven moment gewoon moet zeggen Ja we gaan er voor omdat je anders blijft twijfelen en je het wel kan blijven uitstellen..

Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn man :o voor mij geldt dan wel weer, als hij niet echt wil, dan hoeft het van mij ook niet. Achtien jaar in een bepaalde situatie zitten samen die hij eigenlijk niet echt wilde... Brrrr. Maar goed, gelukkig zou hij dat dan weer niet doen, het is of niet, of wel, en dan gaan we er ook voor. En in principe is het dus wel, als alle voorwaarden voldaan zijn ;)
pi_155307980
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef Anthemis het volgende:

[..]

Ja dat is zeker waar, maar ik kan het jammer genoeg niet zeggen voor mijn man :o voor mij geldt dan wel weer, als hij niet echt wil, dan hoeft het van mij ook niet. Achtien jaar in een bepaalde situatie zitten samen die hij eigenlijk niet echt wilde... Brrrr. Maar goed, gelukkig zou hij dat dan weer niet doen, het is of niet, of wel, en dan gaan we er ook voor. En in principe is het dus wel, als alle voorwaarden voldaan zijn ;)
Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point is :@ hoe gek ik ook op hem ben. Ik wil te graag kinderen denk ik.

Maar sprak voor mezelf want ik kan alles echt blijven afwegen en in zo'n cirkel blijven gaan. Dus op een gegeven moment maar gewoon in het diepe springen.
pi_155308018
Ik heb trouwens helemaal geen anticonceptie dus de hormonen kunnen hier hun gang gaan }:|
pi_155308547
Ik kom ook eens kijken hier. :@
Ik wil op het moment zoooo graag een kindje in mijn buik hebben.
pi_155309075
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse. :P
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered. :P
pi_155309609
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Haha, soms denk ik daar ook aan.
Hoe meer en langer je er over twijfelt en overweegt, hoe meer je misschien uitstelt.
Als het per ongeluk zou gebeuren, zou je het ook wel redden. Dus alles exact willen plannen en uitdenken hoeft wellicht ook niet perse. :P
En dan gaat het hier om een 2e. Nummer 1 kwam namelijk ook onverwacht en ongeplant. Hebben we ook gered. :P
Ja precies als het hier nu zou gebeuren zou het ook welkom zijn en regelen we dat ook wel weer.. Niet dat het handig zou zijn met verhuizen enzo _O-

Het kan altijd beter.. Maarja op een gegeven moment maar gewoon vrede hebben met de situatie hoe hij is.

Brusjes lijken me ook erg leuk. Weet dat nog van vroeger met mijn broertje O+
pi_155318729
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee snap dat helemaal. Als mijn vriend Nee zou zeggen.. Dan denk ik dat dat wel een break up point is :@ hoe gek ik ook op hem ben. Ik wil te graag kinderen denk ik.

Maar sprak voor mezelf want ik kan alles echt blijven afwegen en in zo'n cirkel blijven gaan. Dus op een gegeven moment maar gewoon in het diepe springen.
Ja snap ik! Dat heb ik zelf dan ook vaak weer (met veel beslissingen), op een gegeven moment gewoon wel of niet doen (en ik doe dan vaak wel, onder het mom van, alle nieuwe ervaringen zijn goed :P).

Ik vind dat een heel moeilijke, maar het zou bij mij ook wel een break up point kunnen zijn denk ik...! Ik bedoel, in het begin van de relatie hebben we heel duidelijk besproken dat we kinderen wilden in de toekomst. Hij kan/mag natuurlijk van gedachten veranderen, maar hij weet waarmee ik er in ben gegaan en bij mij is het níet veranderd. Dan zou een conclusie kunnen zijn dat we dan maar uit elkaar moeten.
Maar goed, dat is gelukkig helemaal niet het geval. Ik vind het juist heel schattig dat hij steeds van die kleine stapjes in de richting van zet <3
pi_155323874
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is :Y
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:36:55 #182
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155324271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Tegen die twijfel lopen wij nu een beetje aan. Ik ben een week geleden gestopt met de pil en meneer Mamiemoe heeft opeens enorme twijfels en vindt het opeens doodeng. Spreekt zichzelf ook constant tegen. Hij wil een kind, dat weet ik; maar ik denk dat hij bang is dat het toch best pittig wordt (en dat wordt het ook, dat weet ik; maar ik ben er niet bang voor). Lastig is het wel. Maar ik weet zeker dat hij het te gek vindt als het kind er eenmaal is :Y
Dan kunnen meneer Mamiemoe en ik elkaar de hand schudden. Sinds ik gestopt ben heb ik ook steeds zoiets van: "ow help my life is over *insert dramamuziek*)" :') Heeft denk ik gewoon even tijd nodig om te wennen. Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen. En met die instelling van jou komen jullie er vast wel :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Manager PR/Moderator dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:46:50 #183
269689 crew  Viv
pi_155335010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Want ja, het kan moeilijk/pittig worden maar misschien valt het ook wel mee. Je kunt het toch niet voorspellen.
Ik denk dat het veel moeilijker en pittiger gaat worden dan je je nu kan voorstellen, maar ook veel mooier en leuker dan je van tevoren had kunnen bedenken. :*
pi_155338648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:20 schreef Mamiemoe het volgende:
Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ik :D en dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.

Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven? ;)
pi_155340765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:16 schreef Anthemis het volgende:

[..]

Kan me goed voorstellen hoor! Denk dat ik dat ook heb als het spiraaltje er eenmaal uit is. En de man ook denk ik :D en dan nog een keer als je de test in handen hebt. En de baby. En.... Nou goed ik denk nog heel vaak. Maar die andere keren is er geen weg meer terug en nu nog wel.

Heb je meneer mamiemoe al een pakje condooms gegeven? ;)
Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken :')

Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS? :') ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
pi_155345197
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:23 schreef Mamiemoe het volgende:

[..]

Nope, condooms gebruiken we niet want we vinden ze allebei om verschillende redenen onprettig. Dan nog liever een maand niet gezellig maken :')

Hij lijkt nu gaandeweg smoesjes te verzinnen waarom een kind nu toch absoluut niet handig is. Maar mijn voorstel om per volgende maand toch weer een poosje aan de pil te gaan, verwierp hij net zo snel. Zou hij ook last hebben van PMS? :') ach we komen er wel, het is alleen even spannend. En in het slechtste geval staan we droog tot de bruiloft. Daarna houdt geen smoes me nog tegen :p
Haha oh got mannen. Net zo erg als vrouwen. :p
  Moderator / Colorchick woensdag 19 augustus 2015 @ 08:42:21 #187
382129 crew  Donna
pi_155345533
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten. *O*

Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
pi_155346804
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschil :@ Alleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo :+ (TMI? :P).

Gister weer bij mijn nichtje geweest O+
Sommige mensen gingen echt van die baby-stemmetjes opzetten (koetsiekroel enzo) en dat vond ik irritant :@ Zal je zien dat ik straks ook zo word :@ :+
pi_155346824
Rammelen en carriere -O-

Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.

Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.

Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.

Maar ik heb niks gezegd over dat derde kindje wat bij ons in de planning zit...

Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.

En dan komt dit dus nu op mijn pad -O- *O*

Man en ik zijn heel stellig.

Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.

Maar zuur is het wel .. Kiezen tussen twee kwaden.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:11:19 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155346870
Wat een impertinente vraag, Twinkle. Dat mag hij ook helemaal niet vragen -O-.
KuikenGuppy
pi_155346895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere -O-

Gisteren een fijn sollicitatiegesprek gehad voor mijn eindstage. De mogelijkheid bestaat dat ik na mijn stage kan blijven plakken. Het bedrijf lijkt me echt een hele fijne plek om te werken, maar is nog groeiende.

Bedrijfstechnisch begreep ik dan ook wel dat de eigenaar in kwestie aan me vroeg of ik nog een kinderwens had. Dit vanwege zijn ervaring dat vrouwen na het krijgen van een kind vaak van fulltime naar parttime gaan, en dan nog de halve tijd afwezig zijn door ziekte van kind etc.

Ik gaf aan dat we al 2 kindjes hebben en dat we het goed geregeld hebben met een plan a/b/c en dat ik geen persoon ben voor parttime werk. Getuige het feit dat ik nu een voltijd studie doe en fulltime werk.

Bij onze eerste twee kinderen was ik al heel snel zwanger. Vanuit de ervaringen hier weet ik dat dat ook heel anders kan gaan. We willen het vanaf eind oktober weer gaan proberen. In theorie zou dat betekenen dat, als het weer in 1 keer raak durft te zijn, ik ergens in september ben uitgerekend. Dan heb ik mijn eindstage en diplomauitreking achter de rug. Kan ik thuis mijn verlof doen .. en na de bevalling weer met frisse moed solliciteren.

Dat werk gaat er ooit wel een keer komen. Om kinderen te krijgen heb je toch als vrouw zijnde een soort van houdbaarheidsdatum. Dus dat krijgt voorrang.

Ja verrot is dat he. Ik ben nu ook steeds aan het solliciteren en ik zie er ook een beetje tegenop, als ik dan net een nieuwe baan heb en ik moet in mijn jaarcontract melden dat ik zwanger ben? (Heb nu vast). Maar goed, zit dan wel weer in een zacht ei sector waar 90% parttime werkt en heel veel vrouwen zitten, dus zo lang ik binnen de sector blijf (wat wel goed mogelijk is want ik kom voorlopig nog niet ergens anders aan de bak :z ) verwacht ik niet dat het een probleem gaat zijn.
Hij mag dat trouwens helemaal niet vragen?
pi_155347016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rammelen en carriere -O-

Hij mag niet vragen naar een eventuele kinderwens van een sollicitant, maar dat terzijde...

Ik begrijp je wel, mijn situatie is anders maar toch ben ik ook bang wat mijn werkgever zal zeggen.
Ik ben de enige vrouw op mijn kantoor, en een van mijn werkgevers is echt een carrièretijger. Ik denk niet dat hij het zal begrijpen.
Wel werken we veel met een cloud-oplossing, dus ik hoop dat zij zich begripvol opstellen en dat ik een beetje thuis kan werken...

Soms maak ik mij echt zorgen over mijn verlof enzo, we zijn maar een klein kantoor dus iedereen is redelijk "belangrijk" enzo. Maarja -O-
pi_155348069
Ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek (my god wat hoop ik dat dit wat wordt! Droombaan!!) en denk ook wel eens: straks nemen ze me niet omdat ik een vruchtbare leeftijd zit. Maar ja, dan hadden ze me niet uit moeten nodigen toch? Leeftijd staat op mijn CV.
Volgende gedachte: stel ik word aangenomen, binnen hoeveel tijd kan ik het maken om zwanger te worden?
Tegen een vriendin zou ik zeggen: maak je daar niet druk over, maar als het over jezelf gaat is het toch een heel ander verhaal. :D

Ik zou gewoon voor die baan gaan Twinkle20. Stel dat dat niets wordt, kun je makkelijk weer wat vinden in je sector?
Dit, dat, alles.
pi_155348239
Ja ik kom denk ik wel redelijk makkelijk aan de bak. Hierna wil ik nog een vervolgstudie doen en daarmee ben ik zeker binnen.

En ik weet dat ze het niet mogen vragen. Maar erover liegen past niet in mijn persoonlijkheid. Als hij me om die reden niet wil hebben so be it :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:35:38 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155348330
Je hoeft er ook niet over te liegen, je kunt bijvoorbeeld zeggen dat de vraag ongepast is, of niet relevant omdat het niks te maken heeft met jouw kwaliteiten als werknemer.
KuikenGuppy
pi_155351570
Voor hetzelfde barst iemand in huilen uit na zo'n vraag. |:( . Kan echt niet zeg.

Of je begint gewoon een verhandeling van een half uurtje waarin je al je twijfels over wel of niet kinderen uiteenzet. >:) .

Maar ik had waarschijnlijk echt met mijn mond vol tanden gezeten als ze mij zo'n vraag een aantal jaren geleden gesteld hadden tijdens een sollicitatiegesprek. En ik had meteen ook een black out gekregen van de schrik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155351911
Ik vind dat altijd zo raar als dat gevraagd wordt tijdens een sollicitatiegesprek. Het is aan mij ook wel eens gevraagd. Het zou niet uit moeten maken. Je bent geschikt of je bent het niet. Ik heb dat toen ook op een nette manier zo gezegd. :)

Ik ben tegenwoordig al op het punt dat ik bij sollicitaties en stages (ik studeer nog) niet vermeld dat ik al een kind heb. Gewoon omdat ik het idee heb dat er dan gedacht wordt dat het mij beperkt.
pi_155352204
Mijn implanon (hormoonstaafje) gaat er in september uit. Dan paar maanden condooms en hopelijk vanaf maart 2016 voor een kindje.
Ik ben eind januari afgestudeerd en een voorwaarde om voor een kindje te gaan is wel dat ik een baan heb met een jaarcontract. Op het moment heb ik wel een baan aangeboden gekregen vanaf februari, maar moet het nog wel echt zien gebeuren. Kans bestaat dus ook dat ik zwanger ben terwijl mijn contract afloopt.
Helaas is het tegenwoordig niet zo makkelijk om een vast contract te krijgen, dus wij gaan daar dan ook niet op wachten. Gelukkig ga ik wel werken in een sector waar banen te vinden zijn. :)

Ik herken de angst ook wel. Op het moment kijk ik echt uit maar een kindje, terwijl ik volgende maand kan denken; zullen we niet nog even wachten..!
Er is geen goed moment denk ik.
pi_155356810
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen condooms hebben, ik merk niet zoveel verschil :@ Alleen dat er geen dingen uitlopen na afloop enzo :+ (TMI? :P).
Wij allebei wel helaas. We vinden het allebei erg onprettig en ik reageer niet goed op glijmiddel :') dan liever even een zeer sober bestaan :')

Ik heb nu een tijdelijk contract en heb ook lang gedacht dat ik een vast contract erg belangrijk vond. Maar uiteindelijk: een droombaan ga ik pas vinden als ik een diploma in de zorg behaald heb. Dus ik ben wel klaar met uitstellen en zo. Als het moet, vind ik vast wel ergens een andere baan. Dat ligt ongetwijfeld anders als je een baan hebt die je waanzinnig leuk vindt. Maar als je net als ik een baan hebt omdat je rekeningen te betalen hebt en niet omdat je er voldoening uit haalt, dan is het denk ik iets makkelijker om een andere baan te vinden.
pi_155356860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:42 schreef DonnaRush het volgende:
M`n vriend heeft een wachttijd oplossing gevonden. Ik mag eerst nog even 'moederen' over een nieuwe kitten. *O*

Spannend Mamiemoe, komt gauw dichterbij zo!
Kittens! <3 wij hebben twee, drie maanden geleden ook nog een kitten in huis gehaald, die ligt nu heerlijk op mijn schouder te spinnen :D hebben jullie voor een bepaald ras gekozen? En hoe oud is hij/zij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')