Bron: RTL Nieuwsquote:Bouwkranen storten op huizen Alphen aan den Rijn, meerdere gewonden
Twee bouwkranen en een brugdeel bij de Julianabrug in Alphen aan den Rijn zijn omgevallen op huizen waar mensen wonen. Er zijn meerdere gewonden.
Meer volgt.
Gelul.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:30 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar eerlijk, als ik daar woonde was ik sws mn huis uit geweest. 2 kranen + een brug op een drijvend vlot. Tja...
Als je daar aan de andere kant staat kun je wel alvast gaan roepen of er mensen onder zitten, denk ik, zolang de hulpverleners er nog niet zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:28 schreef CherryLips het volgende:
In dit soort situaties zou ik ook maken dat ik wegkwam (tenzij er familie oid bij betrokken was), ik kan toch niet helpen.
Absurd. Als bij mij in de buurt zoiets zou zijn dan zou ik zelf zorgen dat ik NIET thuis was en ook niet in de buurt. Levensgevaarlijk. Waarom kunnen mensen zelf geen gevaar in schatten? Destijds met die monstertruck ook al; je gaat toch niet zo vlak bij die hekken staan man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je kijkt hoeveel mensen er aan de andere kant op straat en op de huizen lopen dan lijkt me niet dat de boel ontruimd is....
Elke newszender doet dit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef marcodej het volgende:
Dit is weer typisch NOS: alles gemeld hebben wat je weet, niks meer weten, en dan overgaan tot speculeren om toch die uitzending te vullen.
die uitzending is dan ook veel te overdreven. Imo alleen voor echte nationale rampen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef marcodej het volgende:
Dit is weer typisch NOS: alles gemeld hebben wat je weet, niks meer weten, en dan overgaan tot speculeren om toch die uitzending te vullen.
Achteraf gelul.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Absurd. Als bij mij in de buurt zoiets zou zijn dan zou ik zelf zorgen dat ik NIET thuis was en ook niet in de buurt. Levensgevaarlijk. Waarom kunnen mensen zelf geen gevaar in schatten? Destijds met die monstertruck ook al; je gaat toch niet zo vlak bij die hekken staan man.
al die bruggen. Waddinxveen ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Heb er 50 meter aan het water vandaan gewoond.
Er heerst echt een vloek op die brug.
Ach, zodra het hun eigen kantoor betreft, doen ze het niet eens uitzendenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
die uitzending is dan ook veel te overdreven. Imo alleen voor echte nationale rampen.
Dit ja, sowieso hier een live uitzending aan wijdenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef marcodej het volgende:
Nee. Rekening houden met risico's heet dat. Stel er gaat wat lek, En dat lijkt mij te zijn gebeurd, dan krijg je dit. Er stond immers amper wind.quote:
Er staat al met een lijn op streetview aangegeven waar de kraan terecht moet komen. Goed gemikt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:53 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
[..]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Zo te zien Used Products met de grond gelijk gemaakt.
dat doen ze ook en Is ook gedaan. Menselijke fout zie ik het meer in tijdens de uitvoering ipv de berekeningenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja je verwacht wel dat ze dingen berekenen en zo als zo iets groots gaan doen.
Kan ook wel oplopen. Beelden niet gezien? Lijkt me niet dat als je daaronder ligt je een kans maaktquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit ja, sowieso hier een live uitzending aan wijden
En dan zeggen dat het nog wel op kan lopen allemaal, sensatie machen in komkommertijd.
Echt, geloof me, ik meen het: zo nu en dan gaat er iets mis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja en waarom denk jij dat dit nu niet gedaan is? Is er al meer bekend over het hoe/waarom dit omviel?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
meneer zit op de hei. Rook je?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:33 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nee. Rekening houden met risico's heet dat. Stel er gaat wat lek, En dat lijkt mij te zijn gebeurd, dan krijg je dit. Er stond immers amper wind.
Achteraf gelul.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:33 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nee. Rekening houden met risico's heet dat. Stel er gaat wat lek, En dat lijkt mij te zijn gebeurd, dan krijg je dit. Er stond immers amper wind.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Achteraf is het altijd makkelijk praten.
Niks achteraf gelul. Als je daar gaat staan kijken dan breng je jezelf in gevaar. Dat blijkt maar weer eens. Dat heeft te maken met dat als mensen zien dat niks afgezet is dat het DUS veilig is.quote:
Sowieso onzin, want door dat water gaan flinke tankers met gevaarlijke stoffen, dus dan kan je nooit thuis zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:33 schreef BlauweTijger het volgende:
Al die mensen die suggereren die zo slim zijn om niet thuis te gaan zitten als dit gaande is echt onzin.Achteraf lekker makkelijk lullen.
idd zegquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:33 schreef BlauweTijger het volgende:
Al die mensen die suggereren die zo slim zijn om niet thuis te gaan zitten als dit gaande is echt onzin.Achteraf lekker makkelijk lullen.
ze weten gewoon niet wat ze moeten melden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:34 schreef Twiitch het volgende:
Ok, NOS weer afgezet. Ze melken het wel erg uit.
kijk nou eens goed man, die pontons bewegen pas nadat het brugdeel gaat zwenken door wind of door verkeerd hijsen danwel dat de bevestiging breekt. Die pontons liggen doodstil ervoor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:33 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Paar jaar geleden toen ik nog als strandwacht werkte ooit een keer een stuk strand af moeten zetten omdat er een traumaheli moest landen. Zodra we wisten dat 't kreng ging komen begonnen met mensen verzoeken op te staan en zich buiten het gebied te begeven. Mensen uit de zee proberen te krijgen, etc. Ladingen boze gezichten (hoe durfden we hun zonnepret te verstoren!), en echt boze mensen omdat we aan hun spullen hadden gezeten, van de mensen die de zee niet uit wilden komen maar wel hun spullen in het afzetgebied hadden liggen en die we dus zelf maar moesten verplaatsen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:32 schreef Pap89 het volgende:
Jup gelul, niemand doet zo.
Met mijn werk ook, heb je een heel gebied afgezet, komen er van die domme mongolen starend naar hun mobieltje, zoeken ergens een plek, doen een hek open en flikkeren zowat de bouwput in.
"Je mag hier helemaal niet komen!"
-Moet ik helemaal oplopen dan? Rot toch op!mensen
?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik bedoel juist dat mensen daarom thuis blijven en niet weg gaan..
Dus normaal krijgen ze gezeik dat ze er niet snel genoeg bij zijn en nu ze er wel bij zijn, maar gewoon weinig nieuw nieuws te melden hebben krijgen ze hier weer gezeik over.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:34 schreef Twiitch het volgende:
Zo gaat het altijd gedurende de komkommertijd. Zodra er iemand in z'n broek plast komen er extra journaals en worden de Benno Bakstenen van stal gehaald.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:34 schreef Twiitch het volgende:
Als reactie op mijn opmerking dat dit van te worden berekend en zo. Aangezien er nogal wat zijn die zeggen dat ze niet thuis zouden blijven.quote:
Wie zeikt over dat eerste?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:35 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dus normaal krijgen ze gezeik dat ze er niet snel genoeg bij zijn en nu ze er wel bij zijn, maar gewoon weinig nieuw nieuws te melden hebben krijgen ze hier weer gezeik over.
Ahquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als reactie op mijn opmerking dat dit van te worden berekend en zo. Aangezien er nogal wat zijn die zeggen dat ze niet thuis zouden blijven.
Ik zou het gewoon uitroepen tot monument, klaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Beginnen bij het begin... aan de experts te bepalen waar dat is
Nou ja als je normaal al niet onder ladders doorloopt ga je ook niet onder een kraan met brugdeel staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:36 schreef Pap89 het volgende:
Kraan op het vaste land kan ook omvallen door 1000 redenen.
Er kan ook een stuk van een windmolen afdonderen.
Er kan een vliegtuig neerstorten.
Alles kan, "rekening houden met" , kom op zeg.
Gewoon een nachtje laten liggen. Flinke lading oud ijzer, dat word wel opgehaald door een stel Roemenen.quote:
Mensen zijn raar, je ziet het hier al "Ik zou niet thuis zijn geweest!"quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Paar jaar geleden toen ik nog als strandwacht werkte ooit een keer een stuk strand af moeten zetten omdat er een traumaheli moest landen. Zodra we wisten dat 't kreng ging komen begonnen met mensen verzoeken op te staan en zich buiten het gebied te begeven. Mensen uit de zee proberen te krijgen, etc. Ladingen boze gezichten (hoe durfden we hun zonnepret te verstoren!), en echt boze mensen omdat we aan hun spullen hadden gezeten, van de mensen die de zee niet uit wilden komen maar wel hun spullen in het afzetgebied hadden liggen en die we dus zelf maar moesten verplaatsen.
Rara hoe het had gelopen als die heli hun spul had beschadigd.
Mensen, soms
Maar met sommige dingen kan je geen rekening houden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:36 schreef Pap89 het volgende:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon een nachtje laten liggen. Flinke lading oud ijzer, dat word wel opgehaald door een stel Roemenen.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:38 schreef BlauweTijger het volgende:
Dat ding in stukken zagen en afvoeren met vrachtwagens.
Paar provincialen is voldoende.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon een nachtje laten liggen. Flinke lading oud ijzer, dat word wel opgehaald door een stel Roemenen.
Op NOS.quote:
Werd net verteld op NPO1, eigenaar van winkel woonde boven de zaak maar was niet thuis, maar z'n hond was er nog wel.quote:
Ik ga ervan uit van wel, er is niks over van dat gebouw.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Die hond was in het gebouw, over of die dood is weet niemand iets.
Inderdaad, ze overdrijven zwaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:39 schreef Abed het volgende:
Ze doen net alsof er een hele woonwijk platgegooid is.
Wat is humaner? Verzuipen of een brugdeel op je kop?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eerst die verzopen chihuahua en nu dit
Brugdeel, kort maar krachtig. Hoop je.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat is humaner? Verzuipen of een brugdeel op je kop?
Het is hopen op holle ruimtes.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit van wel, er is niks over van dat gebouw.
Nou ja, het lijkt me op zich wel handig als je berekent of de kranen het te dragen gewicht wel kunnen houden. En ja, daarbij hoor je rekening te houden met de ondergrondquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:36 schreef Pap89 het volgende:
Maar dat is 'rekening houden' voor de bouwploeg. Niet voor de omwonenden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me op zich wel handig als je berekent of de kranen het te dragen gewicht wel kunnen houden. En ja, daarbij hoor je rekening te houden met de ondergrond
Tenzij het een technisch mankement is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef marcodej het volgende:
Je zal maar de verantwoordelijke voor dit project zijn, of de kraanmachinist. Dan slaap je ook niet lekker.
Joh daar zijn hele mensen voor in dienst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me op zich wel handig als je berekent of de kranen het te dragen gewicht wel kunnen houden. En ja, daarbij hoor je rekening te houden met de ondergrond
Ik denk ook dat de mensen die geen verantwoordelijkheid dragen, maar wel betrokken zijn bij het project vannacht niet zo lekker slapen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef marcodej het volgende:
Je zal maar de verantwoordelijke voor dit project zijn, of de kraanmachinist. Dan slaap je ook niet lekker.
Ik denk dat de kraanmachinist nu wel andere zaken aan zijn hoofd heeft, bijvoorbeeld overleven.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef marcodej het volgende:
Het gaat mis omdat het brugdeel gaat zwenken. De boel raakt uit balans en de ponton kapseist. Daarvoor was er niets aan de hand. Op 0:47 van dat filmpje zie je mensen wegrennen in de boot naast de ponton, kennelijk hadden zij al door dat er iets mis was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Minstens 20 gewonden, de NOS hoopt en smeekt en kwijlt voor meer.
Jij wellicht ook, anders is het topic niet meer interessant genoeg?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Warmte beelden enzo. Ze weten het vast al.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Precies. Hun werk is het overal rekening mee te houden. Het is de vraag of dat hier gedaan is. Met je kom op zegquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Joh daar zijn hele mensen voor in dienst.
Denk je dat ze dit "out of the blue" ff lekker zomaar op een Maandagmiddagje doen?
Zit weken aan vooraf.
Jij denk dat de gemeente dat zo toelaat?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Precies. Hun werk is het overal rekening mee te houden. Het is de vraag of dat hier gedaan is. Met je kom op zeg
Kloptquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:46 schreef Abed het volgende:
[..]
?
Past precies in de categorie van de jouwe.
twitter:studioalphen twitterde op maandag 03-08-2015 om 17:43:17Er ligt in ieder geval nog één levend persoon in een winkel onder puin http://t.co/L17Iv5ddKb #julianabrug #alphen http://t.co/UUQsfruwPQ reageer retweet
Dat gaat niet, die kranen moeten op dat ponton staan omdat anders de afstand te groot word en de last dan dus niet te hijsen is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind het toch erg vreemd dat ze op deze manier een enkel brugdeel gaan vervangen. Dat brugdeel was dus blijkbaar ook op een eigen ponton daar naartoe gevaren. Zet dan die kranen aan beide kanten van de brug neer en takel het brugdeel vanaf daar omhoog ofzo. Zo'n ontzettend omslachtige manier van werken, ik vind het apart. Kan me ook niet zo snel een brug herinneren die op zo'n manier is vervangen.
2 kranen op 2 pontons die een brugdeel van een 3e ponton omhoog hijsen en dan met het brugdeel in de lucht naar de brug varen en op z'n plek hangen.
Nou ben ik geen aannemer, maar met mijn veiligheidsdiploma op zak vind ik het een erg aparte manier van werken.
Ik heb het ook gelezen dat ze onderweg zijn.quote:
sorry hoor maar van beide kanten gaan hijsen Is onmogelijk en alle mogelijke manier om het te doen zijn over tafel gegaan. Maar goed, jij hebt wel je veiligheidsdiploma op zakquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind het toch erg vreemd dat ze op deze manier een enkel brugdeel gaan vervangen. Dat brugdeel was dus blijkbaar ook op een eigen ponton daar naartoe gevaren. Zet dan die kranen aan beide kanten van de brug neer en takel het brugdeel vanaf daar omhoog ofzo. Zo'n ontzettend omslachtige manier van werken, ik vind het apart. Kan me ook niet zo snel een brug herinneren die op zo'n manier is vervangen.
2 kranen op 2 pontons die een brugdeel van een 3e ponton omhoog hijsen en dan met het brugdeel in de lucht naar de brug varen en op z'n plek hangen.
Nou ben ik geen aannemer, maar met mijn veiligheidsdiploma op zak vind ik het een erg aparte manier van werken.
Ik vermoed dat er aan weerszijden geen ruimte was. Er staan huizen enzo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb m'n veterdiploma en ik denk dat zij het wel beter wisten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
sorry hoor maar van beide kanten gaan hijsen Is onmogelijk en alle mogelijke manier om het te doen zijn over tafel gegaan. Maar goed, jij hebt wel je veiligheidsdiploma op zak
doet mij denken aan mh17 waarbij ze de halve dag niet gewoon vertelden dat het vliegtuig vol Nederlanders zat wat iedereen al wist ivm vertrekken van schiphol naar een bestemming die populair Is in die periode voor Nederlanders.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
...quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:48 schreef xzaz het volgende:
Er zal wel een onderzoek worden ingesteld.
Dit land hè Pfff.quote:
gvdquote:
Het is verplicht alles te laten doorrekenen. Daar kan echter een fout mee gemaakt zijn. Ergens een nulletje verkeerd. Of men heeft het helemaal niet gedaan om tal van redenen maar niet goed gecommuniceerd hebben. Of men heeft gerekend op een vaste ondergrond. Je weet het niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:45 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Jij denk dat de gemeente dat zo toelaat?
Je kan echt niet zomaar een hijsklus uitvoeren hoor
O ja, het eerste bericht dat ik toen op de radio hoorde was 'het is nog niet bekend of er Nederlanders aan boord waren'. Wat denk je zelf.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
doet mij denken aan mh17 waarbij ze de halve dag niet gewoon vertelden dat het vliegtuig vol Nederlanders zat wat iedereen al wist ivm vertrekken van schiphol naar een bestemming die populair Is in die periode voor Nederlanders.
Die site is toch 1 grote troll magneet lijkt mij?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:49 schreef Childofthe90s het volgende:
Blijf vooral reclame maken voor die website...
Of hij stond niet op de handrem of niet goed vastgezet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is verplicht alles te laten doorrekenen. Daar kan echter een fout mee gemaakt zijn. Ergens een nulletje verkeerd. Of men heeft het helemaal niet gedaan om tal van redenen maar niet goed gecommuniceerd hebben. Of men heeft gerekend op een vaste ondergrond. Je weet het niet.
Degene die het doorrekent hoort in ieder geval overal rekening mee gehouden te hebben. Maar daar hoeft het helemaal niet aan te liggen, het kan ook gewoon een defect aan de kraan zijn bijvoorbeeld. We weten ook eigenlijk nog niet zoveel, dus sp3culeren blijft precies dat
Johquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:48 schreef xzaz het volgende:
Er zal wel een onderzoek worden ingesteld.
Dat heb je altijd met die live-uitzendingen, dan willen ze koste wat het kost live blijven uitzenden terwijl er niks meer te melden valt en dan ga je zo zendtijd vollullen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:39 schreef Mystikvm het volgende:
De NOS is echt een tranendal. "Zie jij dat ook om je heen daar ter plaatse, al die huizen die in puin liggen?"
Wat een rare vraag. Wat verwacht je als antwoord? "Ja, de straat ligt he-le-maal in puin en ik sta tot mijn knieën in de babylijkjes. Dit is een ramp van nationale omvang!"
Jup, we kunnen van alles roepen, maar er valt niks over te zeggen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is verplicht alles te laten doorrekenen. Daar kan echter een fout mee gemaakt zijn. Ergens een nulletje verkeerd. Of men heeft het helemaal niet gedaan om tal van redenen maar niet goed gecommuniceerd hebben. Of men heeft gerekend op een vaste ondergrond. Je weet het niet.
Degene die het doorrekent hoort in ieder geval overal rekening mee gehouden te hebben. Maar daar hoeft het helemaal niet aan te liggen, het kan ook gewoon een defect aan de kraan zijn bijvoorbeeld. We weten ook eigenlijk nog niet zoveel, dus sp3culeren blijft precies dat
Ik dacht dat je ook niet zomaar overal met een monstertruck mag rond rijden maar sinds dat ongeval in Haaksbergen heb ik niet zo hoge pet op van lokale politiciquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:45 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Jij denk dat de gemeente dat zo toelaat?
Je kan echt niet zomaar een hijsklus uitvoeren hoor
Must... not... troll.......quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef Childofthe90s het volgende:
Website is inmiddels geactiveerd...
"There's a light, there's a light in your window"quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef µ het volgende:
Mijn god, Studio Alphen (lokale zender) doet een live uitzending.
Draaien nu Save Me. Serieus.
http://studioalphen.nl/luister-radio
Als je er direct naast stond, stond je nog het veiligst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef Zelfscanner het volgende:
Je zal maar naast die kraan staan. Wtf momentje.
Geld moet rollen vallenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef RingBewoner het volgende:
Het motto van het kabinet dit: "Bruggen slaan".
You're the only one that can save me.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
"There's a light, there's a light in your window"
Nou het stapelt wel op zo ja!quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:53 schreef bombmannl het volgende:
Alphen aan de Rijn, je zal er maar wonen...
Eerst die debiel in dat winkelcentrum, nu dit
Het brugdeel hangt ook echt als een zeil zoveel mogelijk wind te vangen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gaat mis omdat het brugdeel gaat zwenken. De boel raakt uit balans en de ponton kapseist. Daarvoor was er niets aan de hand. Op 0:47 van dat filmpje zie je mensen wegrennen in de boot naast de ponton, kennelijk hadden zij al door dat er iets mis was.
Volgens mij is iedereen opeens een expert.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:53 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij staan die kranen te dichtbij elkaar. Tijdens het draaien raakt dat brugdeel de rechterkraan en daardoor raakt de boel uit balans.
Niks mis mee. Je kunt er veel beter wonen dan in Gouda bv. Prima stad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:53 schreef bombmannl het volgende:
Wat wordt het volgende?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:53 schreef bombmannl het volgende:
Jaquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Studio Alphen: "Er komt nu een meneer aanlopen, meneer wat ziet u?"
"Een omgevallen kraan."
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
"Een omgevallen kraan."
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen opeens een expert.
Riooljournalistiekquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
"Een omgevallen kraan."
En hou zou het met de brug zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:55 schreef Mani89 het volgende:
Is er al melding over hoe erg de gewonden er aan toe zijn?
Ik neem aan dat die verzekerd is?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:56 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En hou zou het met de brug zijn
Stuur het idee in naar de onderzoeksraad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De volgende keer dat een gespecialiseerd bouwbedrijf een dergelijke klus aanneemt, stel ik dan ook voor dat ze eerst een topic openen in K&W.
Schandalig inderdaad.quote:
Met het beetje geld wat ze nog krijgen doen ze het aardig goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef clumsy_clown het volgende:
NOS laat zich wel weer van z'n sterkste kant zien
Ben geen expert maar lijkt me niet onmogelijk dat door zo'n plaat van een paar ton de boot en de kranen beginnen te wankelen. Hebben er een paar goed zitten slapen in ieder geval.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zelfs eentje voor windenergie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Schandalig inderdaad.
En nu een afvalreclame.
Dan zal die vast niet kapot zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:57 schreef Pap89 het volgende:
Zo'n Liebherr LTM 1400 gaat met hulpmateriaal en afspanning al voor zo'n 2,75miljoen.
Ik probeer het filmpje te analyserenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Want de laatste keer dat je een proces zoals deze hebt gevolgd was wanneer?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben geen expert maar lijkt me niet onmogelijk dat door zo'n plaat van een paar ton de boot en de kranen beginnen te wankelen. Hebben er een paar goed zitten slapen in ieder geval.
Inderdaad, kerel aan de telefoon: 'Kranen zijn omgevallen en er zijn 20 gewonden.'quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef clumsy_clown het volgende:
NOS laat zich wel weer van z'n sterkste kant zien
Wat een onzin.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben geen expert maar lijkt me niet onmogelijk dat door zo'n plaat van een paar ton de boot en de kranen beginnen te wankelen. Hebben er een paar goed zitten slapen in ieder geval.
Daar zijn ze het in Alphen niet helemaal mee eens.quote:
Ik weet nog toen dat toestel van Lufthansa begin dit jaar neerstortte en iedereen hier aan het speculeren was over brandstof, gewicht, wind en andere dingen en toen bleek die gast psychisch in de war. Voor hetzelfde geld kwam er opeens een onverwachte zucht wind en ging het daardoor wel mis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer het filmpje te analyseren.
Ik heb mijn mening alweer bijgesteld trouwens. Op 0:47 zie je links mensen wegrennen (in oranje overalls), en ook op het achterste ponton zie je iemand die daar bij de kraan staat snel naar de kade rennen. Volgens mij gaat er op de één of andere manier iets mis met de ophanging waardoor het gewicht van het brugdeel voor het grootste deel plots op de voorste kraan komt te hangen. Hierdoor staat de achterste kraan plots uit balans en gaat dat ponton langzaam kapseizen waarna het helemaal fout gaat. Dat het brugdeel tegen de andere kraan aankomt is een gevolg.
Iemand anders een ander idee? Lastig te zien allemaal.
Toch jammer als artsen niet kunnen tellenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef Yasmin23 het volgende:
LUMC
De gewonden worden overgebracht naar het Leids Universitair Medisch Centrum. Het ziekenhuis kan nog niet zeggen hoeveel gewonden daar nu zijn.
Van NOS,
Hahahahaha..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef µ het volgende:
Maar wat ik niet zo goed begrijp...linkedin staat echt helemaal vol met 'bruggenbouwers'
Op 41 seconden hoor ik ook wat geroep.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:58 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik probeer het filmpje te analyseren.
Ik heb mijn mening alweer bijgesteld trouwens. Op 0:47 zie je links mensen wegrennen (in oranje overalls), en ook op het achterste ponton zie je iemand die daar bij de kraan staat snel naar de kade rennen. Volgens mij gaat er op de één of andere manier iets mis met de ophanging waardoor het gewicht van het brugdeel voor het grootste deel plots op de voorste kraan komt te hangen. Hierdoor staat de achterste kraan plots uit balans en gaat dat ponton langzaam kapseizen waarna het helemaal fout gaat. Dat het brugdeel tegen de andere kraan aankomt is een gevolg.
Iemand anders een ander idee? Lastig te zien allemaal.
Slechte administratie dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef Yasmin23 het volgende:
LUMC
De gewonden worden overgebracht naar het Leids Universitair Medisch Centrum. Het ziekenhuis kan nog niet zeggen hoeveel gewonden daar nu zijn.
Van NOS,
Even goed laten drogen, opnieuw afstellen en klaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:57 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dan zal die vast niet kapot zijn.
Scherpe analyse.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Pedroso het volgende:
Liggen er ook nog wel een paar onder het puin denk ik.
Ja professioneel wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef beantherio het volgende:
Bij Studio Alphen lullen ze gewoon door het nieuws heen
Wow....alles voor de aandacht. Jezusquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Droopie het volgende:
http://twitter.com/sanderroks/status/628227260932300800/photo/1
OMG
Wie dit deelt op Facebook ontvriend ik persoonlijk
Er wordt gezegd 1 maar dat kunnen ze niet weten lijkt me.quote:
Not this shit again.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Droopie het volgende:
OMG
Slaat nergens op wat je zegt. Er is een full hd-filmpje dat vanaf statief gefilmd is, daar kan je heel veel op zien. Ik probeer zo objectief mogelijk te beschrijven wat ik zie. Ik waan mezelf geenzins een expert, ook ben ik niet aan het speculeren. Ik beschrijf slechts wat ik zie. Als je daar problemen mee hebt ligt dat toch echt aan jou.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet nog toen dat toestel van Lufthansa begin dit jaar neerstortte en iedereen hier aan het speculeren was over brandstof, gewicht, wind en andere dingen en toen bleek die gast psychisch in de war. Voor hetzelfde geld kwam er opeens een onverwachte zucht wind en ging het daardoor wel mis.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Droopie het volgende:
OMG
Gelukkig ben ik zelf ook gezegend met twee goede ogen dus ik zie het zelf ook wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Slaat nergens op wat je zegt. Er is een full hd-filmpje dat vanaf statief gefilmd is, daar kan je heel veel op zien. Ik probeer zo objectief mogelijk te beschrijven wat ik zie. Ik waan mezelf geenzins een expert, ook ben ik niet aan het speculeren. Ik beschrijf slechts wat ik zie. Als je daar problemen mee hebt ligt dat toch echt aan jou.
Dat vroeg ik me dus ook af. Lijkt me niet echt veilig als er in de buurt reddingshelicopters moeten landen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef HiDiHo het volgende:
Iemand met een drone.....mag dat trouwens?
Verzekeren tegen omvallenquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die verzekerd is?
Alsof chappies met een drone het denkvermogen hebben om daar bij stil te staanquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af. Lijkt me niet echt veilig als er in de buurt reddingshelicopters moeten landen.
Of niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Pedroso het volgende:
Liggen er ook nog wel een paar onder het puin denk ik.
Belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:04 schreef Arcee het volgende:
Bizar dat er al anderhalf uur geen nieuws is.
Ik zou het ook wel willen maar ik wil geen familieleden ontvrienden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef Droopie het volgende:
OMG
Hahahaha ha-ha ha. Nee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:05 schreef onlogisch het volgende:
Wie weet is de nieuwe reclame van Even Apeldoorn bellen wel mislukt.
Het ia Alpen aan de Rijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:05 schreef onlogisch het volgende:
Wie weet is de nieuwe reclame van Even Apeldoorn bellen wel mislukt.
Doet elke nieuwszender. Bij de vermissing van mh370 speculeerde CNN over een mogelijk zwart gat wat het vliegtuig naar binnen zou hebben gezogen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:31 schreef marcodej het volgende:
Die zijn er misschien ook. Maar misschien bewusteloos of dood, waardoor ze geen geluid maken en moeilijk te lokaliseren zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:06 schreef Pedroso het volgende:
Schijnt toch mee te vallen, had verwacht dat er meerdere slachtoffers onder het puin zouden liggen.
Die denkt ook dat ie expert is ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:06 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Het ia Alpen aan de Rijn...
Jezus weer diezelfde ooggetuige. Krijgen ze hier geld voor?
Ze zijn weer goed geïnformeerd in het buitenlandquote:The incident took place in Alphen aan den Rijn, where around 100 people live, according to RT.
Echt hequote:Op maandag 3 augustus 2015 18:09 schreef Pedroso het volgende:
Schilderbeurt van de Julianabrug is toch wat duurder uitgevallen dan vooraf gedacht.
Nou ja iig een goede advocaat in de arm kan nemen...quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:16 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat er iemand bij Van Mourik morgen z'n spullen kan gaan pakken.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:16 schreef Pedroso het volgende:
Vakantiekrachten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:16 schreef Pedroso het volgende:
Polenquote:
Op 30 seconden begint het brugdeel al ongelijk te bewegen, ik vraag me sterk af of die beweging bedoeld was. Die beweging wordt door het draaien van de kraan (al dan niet door het kantelen van het achterste ponton) alleen maar erger totdat het het brugdeel bijna een volledige kwartslag draait en de achterste kraan door het brugdeel zelf wordt 'omgeduwd' en de kraan ook breekt/buigt, en daarna de hele achterste stellage in het water dondert. Doordat het brugdeel op de zijkant terecht komt blijft de voorste kraan nog even staan, maar als het brugdeel op de kant omvalt wordt de tweede kraan van het ponton af getrokken. Deze breekt niet, maar wordt het water in gesleurd, waarna hij natuurlijk ook kiept.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:15 schreef HiDiHo het volgende:
Op 40 seconden hoor je iemand schreeuwen en 2 seconden later hoor je een ketting breken.
Ik ben toch erg benieuwd wat hier fout is gegaan....er zijn iig goeie beelden van.
twitter:alphendichtbij twitterde op maandag 03-08-2015 om 18:13:04Volgens getuige zou er inmiddels contact zijn met een persoon onder het puin: http://t.co/jrmCjYnAJ1 #julianabrug reageer retweet
en de hont?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:20 schreef beantherio het volgende:
twitter:alphendichtbij twitterde op maandag 03-08-2015 om 18:13:04Volgens getuige zou er inmiddels contact zijn met een persoon onder het puin: http://t.co/jrmCjYnAJ1 #julianabrug reageer retweet
Gedver, dat is eng.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:20 schreef beantherio het volgende:
ned1quote:
Nee,quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:22 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Bedankt. Ga nu maar weer weg.
Nou, als ik in een auto rijd, en er een hond op de weg staat, en de keuze heb om die hond dood te rijden of een mens die langs de kant staat, dan is het jammer voor die hond.quote:
Nou ja, als dat jouw huis is of een van je kinderen is daar, kan ik me de reactie wel voorstellenquote:
NPO1, zo'n Baksteen die naar een Youtubefilmpje kijkt en meteen weet wat er mis ging.quote:
Ook als het die schreeuwmevrouw is?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nou, als ik in een auto rijd, en er een hond op de weg staat, en de keuze heb om die hond dood te rijden of een mens die langs de kant staat, dan is het jammer voor die hond.
Was er een herdenking?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ook als het die schreeuwmevrouw is?
Ik vraag mij af wat dat gele is waar het wegdeel op staat...is dat vrij draaibaar?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:19 schreef Cootz het volgende:
[..]
Op 30 seconden begint het brugdeel al ongelijk te bewegen, ik vraag me sterk af of die beweging bedoeld was. Die beweging wordt door het draaien van de kraan (al dan niet door het kantelen van het achterste ponton) alleen maar erger totdat het het brugdeel bijna een volledige kwartslag draait en de achterste kraan door het brugdeel zelf wordt 'omgeduwd' en de kraan ook breekt/buigt, en daarna de hele achterste stellage in het water dondert. Doordat het brugdeel op de zijkant terecht komt blijft de voorste kraan nog even staan, maar als het brugdeel op de kant omvalt wordt de tweede kraan van het ponton af getrokken. Deze breekt niet, maar wordt het water in gesleurd, waarna hij natuurlijk ook kiept.
Fok!ers zijn overal. Ook in Alphen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef bombmannl het volgende:
Hopelijk woonden er geen zolderkamerautisten in de geplette huizen
Volgens mij was dat de Ketelbrug bij de Noordoostpolder.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:24 schreef Nober het volgende:
Is dat die brug waar die vrouw eerder op overleed nadat ie opende terwijl zij erop stond?
ja dus? dan kan je in elk nummer wel wat zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:25 schreef µ het volgende:
"Besef je dat je bruggen bouwt", liedje tussendoor nu op Studio Alphen.
De tering.
Ergerde ik me ook aan, alsof het 9/11 was.quote:
Nee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:24 schreef Nober het volgende:
Is dat die brug waar die vrouw eerder op overleed nadat ie opende terwijl zij erop stond?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:24 schreef Studiotje het volgende:
Ben je op vakantie, hoor je dat er een kraan op je huis is gevallen. En dan manlief/vrouwlief boos aankijken denkende dat hij/zij diegene was die de kraan toch had dichtgedaan.
Gelukkig niet, vrienden van mij wonen daar wel om de hoekquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:27 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Eindelijk een keer niet jouw dorp.
Iemand met zo'n ingebouwde sirene kan gerust 's nachts alleen over straat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ergerde ik me ook aan, alsof het 9/11 was.
Wauw... dan ben je wel echt een idioot als je dat doetquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:25 schreef µ het volgende:
"Besef je dat je bruggen bouwt", liedje tussendoor nu op Studio Alphen.
De tering.
Mooi man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is het winkeltje in betere dagen:
[ afbeelding ]
Een soort pawn shop.
Origineel man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:30 schreef firefly3 het volgende:
Even Apeldoorn Alphen a/d Rijn bellen
Het filmpje is er al...quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:30 schreef firefly3 het volgende:
Even Apeldoorn Alphen a/d Rijn bellen
Je zou denken dat zo'n winkel niet druk bezocht wordt maar er staan daar toch wel 2 fietsen voor de deur.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Een soort pawn shop.
2de hands hijskraan nuquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Een soort pawn shop.
Gelukkig zijn al die spullen 2dehands. Stel je voor dat er nieuwe (!!) tv's enzo hadden gestaan. De schade!quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Een soort pawn shop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |