Het gaat mis omdat het brugdeel gaat zwenken. De boel raakt uit balans en de ponton kapseist. Daarvoor was er niets aan de hand. Op 0:47 van dat filmpje zie je mensen wegrennen in de boot naast de ponton, kennelijk hadden zij al door dat er iets mis was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me op zich wel handig als je berekent of de kranen het te dragen gewicht wel kunnen houden. En ja, daarbij hoor je rekening te houden met de ondergrond
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Minstens 20 gewonden, de NOS hoopt en smeekt en kwijlt voor meer.
Jij wellicht ook, anders is het topic niet meer interessant genoeg?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Warmte beelden enzo. Ze weten het vast al.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Abed het volgende:
Precies. Hun werk is het overal rekening mee te houden. Het is de vraag of dat hier gedaan is. Met je kom op zegquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Joh daar zijn hele mensen voor in dienst.
Denk je dat ze dit "out of the blue" ff lekker zomaar op een Maandagmiddagje doen?
Zit weken aan vooraf.
Jij denk dat de gemeente dat zo toelaat?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Precies. Hun werk is het overal rekening mee te houden. Het is de vraag of dat hier gedaan is. Met je kom op zeg
Kloptquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:46 schreef Abed het volgende:
[..]
?
Past precies in de categorie van de jouwe.
twitter:studioalphen twitterde op maandag 03-08-2015 om 17:43:17Er ligt in ieder geval nog één levend persoon in een winkel onder puin http://t.co/L17Iv5ddKb #julianabrug #alphen http://t.co/UUQsfruwPQ reageer retweet
Dat gaat niet, die kranen moeten op dat ponton staan omdat anders de afstand te groot word en de last dan dus niet te hijsen is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind het toch erg vreemd dat ze op deze manier een enkel brugdeel gaan vervangen. Dat brugdeel was dus blijkbaar ook op een eigen ponton daar naartoe gevaren. Zet dan die kranen aan beide kanten van de brug neer en takel het brugdeel vanaf daar omhoog ofzo. Zo'n ontzettend omslachtige manier van werken, ik vind het apart. Kan me ook niet zo snel een brug herinneren die op zo'n manier is vervangen.
2 kranen op 2 pontons die een brugdeel van een 3e ponton omhoog hijsen en dan met het brugdeel in de lucht naar de brug varen en op z'n plek hangen.
Nou ben ik geen aannemer, maar met mijn veiligheidsdiploma op zak vind ik het een erg aparte manier van werken.
Ik heb het ook gelezen dat ze onderweg zijn.quote:
sorry hoor maar van beide kanten gaan hijsen Is onmogelijk en alle mogelijke manier om het te doen zijn over tafel gegaan. Maar goed, jij hebt wel je veiligheidsdiploma op zakquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind het toch erg vreemd dat ze op deze manier een enkel brugdeel gaan vervangen. Dat brugdeel was dus blijkbaar ook op een eigen ponton daar naartoe gevaren. Zet dan die kranen aan beide kanten van de brug neer en takel het brugdeel vanaf daar omhoog ofzo. Zo'n ontzettend omslachtige manier van werken, ik vind het apart. Kan me ook niet zo snel een brug herinneren die op zo'n manier is vervangen.
2 kranen op 2 pontons die een brugdeel van een 3e ponton omhoog hijsen en dan met het brugdeel in de lucht naar de brug varen en op z'n plek hangen.
Nou ben ik geen aannemer, maar met mijn veiligheidsdiploma op zak vind ik het een erg aparte manier van werken.
Ik vermoed dat er aan weerszijden geen ruimte was. Er staan huizen enzo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb m'n veterdiploma en ik denk dat zij het wel beter wisten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
sorry hoor maar van beide kanten gaan hijsen Is onmogelijk en alle mogelijke manier om het te doen zijn over tafel gegaan. Maar goed, jij hebt wel je veiligheidsdiploma op zak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |