Iemand91 | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:56 |
Pootje baden ![]() ![]() | |
Blistering | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:57 |
Vet. Sowieso een Air France 747 ![]() | |
OEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:00 |
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:24 |
Je kon er op wachten! ![]() | |
NewHorizon | dinsdag 28 juli 2015 @ 23:39 |
De huismannen vliegen op Osaka ![]() | |
OEM | woensdag 29 juli 2015 @ 17:05 |
Ding ding ding, tijd om te speculeren over MH370: Er is een vliegtuigonderdeel gevonden aan de kustlijn op het eiland La Reunion: http://www.zinfos974.com/(...)entifiee_a88435.html Het onderdeel: ![]() Dit zou een flaperon van een B777 zijn: ![]() Kan natuurlijk ook dat Air France weer een onderdeel verloren heeft... | |
Kleffe_Dop | woensdag 29 juli 2015 @ 17:16 |
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... ![]() Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO? Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud? | |
Mikey92 | woensdag 29 juli 2015 @ 17:21 |
Staat als het goed is een serienummer en een partnummer op.;) En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet. | |
OEM | woensdag 29 juli 2015 @ 17:51 |
![]() | |
NewHorizon | woensdag 29 juli 2015 @ 18:06 |
En nog even over Transavia: http://m.telegraaf.nl/art(...)t-mogelijk-strafbaar | |
Iemand91 | woensdag 29 juli 2015 @ 22:57 |
F-WJKN is vandaag overgevlogen van Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport naar Châteauroux-Centre Airport voor de paintjob. Deze A340-300 (B-2388 van Air China) wordt de vervanger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways en zou rond oktober voor Surinam moeten gaan vliegen. EDIT: en het heeft/krijgt (niet heel verrassend) de registratie PZ-TCR. Hier het toestel op 15 juli: ![]() 3 dagen eerder stond ze er nog zo bij: ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2015 13:20:02 ] | |
OEM | donderdag 30 juli 2015 @ 00:00 |
| |
Fred | donderdag 30 juli 2015 @ 00:23 |
Dan zou de MH370 in elk geval ten westen van Sumatra neergestort moeten zijn. | |
buzz1291 | donderdag 30 juli 2015 @ 08:07 |
Het is een beetje ruim, maar Diego García ligt ook ten westen van Sumatra. Dus wie weet zijn die murikeens eindelijk begonnen met dumpen . ![]() | |
derLudolf | donderdag 30 juli 2015 @ 08:16 |
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul? | |
Sunri5e | donderdag 30 juli 2015 @ 09:27 |
Ja | |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 10:46 |
Jup | |
Fred | donderdag 30 juli 2015 @ 11:01 |
| |
Kleffe_Dop | donderdag 30 juli 2015 @ 11:30 |
Ik doelde ook meer op schroefjes/boutjes/moertjes etc. Zelfs dat soort kleine onderdelen zijn in de luchtvaart toch gecertificeerd en voorzien van serienummers/batchnummers. | |
Iemand91 | donderdag 30 juli 2015 @ 11:33 |
Misschien voor de duidelijkheid van dit topic de MH370 discussie voortzetten in het betreffende topic-reeks? | |
OEM | donderdag 30 juli 2015 @ 11:53 |
Wat ik zo gelezen heb, bestaat dit onderdeel ook uit kleinere onderdelen, waar idd ook allemaal part- en serienummers op staan, maar niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Ik denk dat de onderzoekers eerst het geheel willen onderzoeken voordat ze de zaag er in zetten ![]() Ik denk ook niet dat Boeing of Airbus een telefoonnummer heeft waar iedereen naar kan bellen voor de herkomst van onderdelen, laat staan dat B of A uitspraken gaan doen hierover in de media. Dat zal allemaal via officiele kanalen gebeuren, lees: via de onderzoekers die daar naar toe gaan. Duurt allemaal wat langer dus, maar ik ga er wel vanuit dat Boeing al lang weet adhv de foto's of het van een 777 komt of niet. Dat het in Reunion (= Frankrijk) gevonden is, betekent dat BEA ermee aan de slag gaat, dus dan gaat het allemaal al helemaal lang duren (maar dan weten we nu al wel 100% zeker dat het niks te maken zal hebben met Airbus of Air France). [ Bericht 7% gewijzigd door OEM op 30-07-2015 12:18:35 ] | |
Viezze | donderdag 30 juli 2015 @ 17:45 |
Testvlucht?![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 juli 2015 @ 17:50 |
Lijkt me wel, toestel staat nu op schiphol-oost | |
El_Grando101 | donderdag 30 juli 2015 @ 21:52 |
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal. Bedankt OEM voor je plaatje/uitleg. ![]() | |
Fred | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:13 |
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan? ![]() | |
El_Grando101 | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:31 |
Lijkt mij ook inderdaad. Alleen geen 30 als ik het goed zie. | |
Thetallguy | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:46 |
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen. | |
LintuxCx | vrijdag 31 juli 2015 @ 22:01 |
Flaps gaan ook juist omlaag, of iig in de vliegtuigen waar ik bekend mee ben. | |
derLudolf | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:01 |
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig? | |
JamesBontkraag | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:18 |
Flaps aan de achterkant van de vleugel gaan meestal omlaag, of vergroten het vleugeloppervlak. Ik ken geen vliegtuigen waar ze achter de vleugel omhoog gaan. Je hebt ook flaps aan de voorkant van de vleugel, en aan de voorkant van de vleugel heb je ook slats. Dit geldt voor de 737NG. Er is geen reden om vrijwillig met flaps up te landen. | |
APK | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:20 |
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) | |
derLudolf | zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:46 |
Ga ik doen, kende dat topic niet. Bedankt! | |
Schunckelstar | zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:39 |
Ik heb een wellicht best domme vraag ![]() Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig? Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is ![]() http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981 [ Bericht 26% gewijzigd door Schunckelstar op 01-08-2015 09:55:37 ] | |
SuperWeber | zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:14 |
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg ![]() http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/ | |
El_Grando101 | zaterdag 1 augustus 2015 @ 14:20 |
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt. ![]() Zo gek, zit ook gewoon op de cessna! ![]() ![]() Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval. | |
Xetran | zaterdag 1 augustus 2015 @ 15:48 |
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen? | |
#ANONIEM | zaterdag 1 augustus 2015 @ 16:04 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 1 augustus 2015 @ 16:05 |
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar | |
Nemephis | zaterdag 1 augustus 2015 @ 16:34 |
Is er één van the Red Arrows neergestort? edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht. ![]() Ziet er niet goed uit in elk geval.. http://www.dailymail.co.u(...)stival-Cheshire.html [ Bericht 19% gewijzigd door Nemephis op 01-08-2015 16:40:03 ] | |
OEM | zaterdag 1 augustus 2015 @ 16:44 |
Wel geweest in het verleden (of ik moet het verkeerd lezen bedenk ik me nu): G-TIMM spent most of its post-RAF life wearing a silver training scheme with yellow bands and wearing the serial XM693, and was repainted again, now representing Ray Hanna's aircraft - XS111 - from when he was the original Red Arrows team leader. http://www.gnatdisplayteam.com/History-G-TIMM.html | |
NewHorizon | zaterdag 1 augustus 2015 @ 17:17 |
Flap placard speed is 250kts voor de eerste paar flapstanden. Overigens is het normaal om met zulk weer je aanvliegsnelheid wat knopen te verhogen, maar flapless is weer het andere uiterste. Grote kans op een technisch probleem oid. Wellicht dat er nog een onderzoek komt, en anders zullen we het nooit zeker weten ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:02 |
Ah duidelijk idd, dus toch schaduw ![]() apart dat je het maar zo weinig ziet | |
Sparqq | zondag 2 augustus 2015 @ 13:24 |
Uiteraard, of jij wel of niet BTW hebt betaald bij aanschaf doet er niet toe. http://www.belastingdiens(...)elling_van_belasting | |
Fred | zondag 2 augustus 2015 @ 18:36 |
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum: http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24 | |
flipsen | zondag 2 augustus 2015 @ 20:26 |
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken ![]() | |
Iemand91 | zondag 2 augustus 2015 @ 21:16 |
Ga bij Flightradar24 op een airport en klik op de camera icon: ![]() Je zou ook kunnen googlen op "****** airport webcam" bijvoorbeeld "Amsterdam airport webcam". | |
Fred | zondag 2 augustus 2015 @ 21:44 |
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:![]() En dan dezelfde vlucht, een week eerder: ![]() | |
Fred | zondag 2 augustus 2015 @ 21:52 |
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen? Je kan nog steeds boeken: ![]() | |
Iemand91 | zondag 2 augustus 2015 @ 22:12 |
Nee. Gaat niet door. | |
Pinnenmutske | zondag 2 augustus 2015 @ 22:15 |
Uitgerekend MORGEN plant men stiptheidsacties op Brussels Airport. Gelukkig stijg ik op om 22u maar moet 3u op voorhand op de luchthaven zijn. | |
Sunri5e | zondag 2 augustus 2015 @ 22:44 |
Huh? Wel toch? | |
Fred | zondag 2 augustus 2015 @ 22:48 |
Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken. | |
RedFever007 | zondag 2 augustus 2015 @ 22:50 |
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool ![]() ![]() | |
Tinos85 | zondag 2 augustus 2015 @ 23:20 |
Bijzonder ![]() Via een reisbureau wel een keer gratis een upgrade gekregen van economy naar comfort op een vlucht naar de Dominicaanse Republiek. Toch fijn. | |
buzz1291 | zondag 2 augustus 2015 @ 23:25 |
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht. Om nog maar te zwijgen over de stoelen achter EC. Daar moet tegenwoordig voor een raam- of gangpadstoel ook extra voor betaald worden. Truuk is dan om een middenstoel te reserveren op een nog lege rij. Bijna gegarandeerd dat je dan gratis een raam- of gangpadstoel krijgt, want niemand die extra betaalt voor een stoel waar de middelste al van bezet is. | |
Fred | maandag 3 augustus 2015 @ 00:04 |
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan. Er is nog officiële beslissing genomen en tot die tijd gaat Arke er vanuit dat er vanaf Eindhoven wordt gevlogen. | |
Thetallguy | maandag 3 augustus 2015 @ 17:25 |
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline ![]() | |
NewHorizon | maandag 3 augustus 2015 @ 18:51 |
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig ![]() | |
Blistering | maandag 3 augustus 2015 @ 19:00 |
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen. | |
NewHorizon | maandag 3 augustus 2015 @ 19:04 |
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie. Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren ![]() | |
Blistering | maandag 3 augustus 2015 @ 19:09 |
Goed punt! Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes. | |
NewHorizon | maandag 3 augustus 2015 @ 19:19 |
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo. ![]() | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 19:24 |
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste... | |
NewHorizon | maandag 3 augustus 2015 @ 19:49 |
Jep! | |
JamesBontkraag | maandag 3 augustus 2015 @ 22:48 |
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa. | |
Iemand91 | maandag 3 augustus 2015 @ 22:55 |
![]() En daarmee heeft Schiphol vandaag de gehele wide-body vloot (qua types) van China Southern gehad. Naast deze uitgeweken 787 de A330 van/naar Guangzhou, de 777 Freighter van Shanghai naar Chongqing en de A380 uit Beijing. ![]() De Chinese ATC zat niet alleen deze 787 dwars; de China Cargo 77L uit Shanghai week uit naar Kopenhagen wegens brandstoftekort voordat het door kon vliegen naar Amsterdam. En ook vlucht 62 van Finnair (A340 vanuit Hong Kong naar Helsinki) moest een brandstofstop maken in Tolmachevo. En dan heb je het alleen nog maar over de uitwijkers; vele vluchten hebben daar boven China zo'n rare route moeten vliegen. De 787 werd op G73 voor een half uurtje bijgetankt en vertrok rond 18:35 uur naar Heathrow. Over een uur zou het weer moeten vertrekken naar Guangzhou. Over China Southern gesproken; de A380 staat in de boeken met aankomst om 05:40 uur op Schiphol en vertrek om 14:50 uur maar wat een drama vluchten zijn dat zeg. Die A380 komt zeer regelmatig met flinke vertraging binnen; zo kwam deze vandaag pas om 18:26 uur binnen. En het vertrok om 21:38 uur. Dus wil je graag met die A380 vliegen; zorg wel dat je geen vluchten daarvoor of daarna hebt. ![]() ![]() En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3. ![]() | |
Tinos85 | maandag 3 augustus 2015 @ 23:09 |
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had. | |
LintuxCx | maandag 3 augustus 2015 @ 23:10 |
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land. | |
derLudolf | maandag 3 augustus 2015 @ 23:23 |
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling ![]() 22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval? ![]() | |
Iemand91 | maandag 3 augustus 2015 @ 23:40 |
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg. Is sowieso een buitenbeentje; de maatschappij heeft maar 5 toestellen en die vliegen maar naar enkele bestemmingen; Amsterdam (ruilt met Sydney) en Los Angeles. Daar tussendoor pendelt het wat tussen Beijing, Chengdu en Guangzhou. De bezettingsgraad van de 5 toestellen is bijzonder laag; zo'n 12 uur in het hoogseizoen en zo'n 8 uur in de rest van het jaar. En dat is veel te weinig. En die korte hops zorgen ook voor meer (duur) onderhoud. De A380 is eigenlijk een rare keuze geweest van China Southern, zelfde blijkt bij Malaysia Airlines en ook Air France lijkt het niet helemaal top te zijn. | |
flipsen | dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:25 |
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk. | |
inkjet | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:26 |
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update. [ Bericht 6% gewijzigd door inkjet op 04-08-2015 22:08:13 ] | |
buzz1291 | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:47 |
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij. Ik moet zeggen dat de nieuwe stoelen in die upgraded 777-200 niet eens tegenvielen. Dacht dat het dezelfde waren als in een vernieuwde 747, maar niet zeker hiervan. In ieder geval zijn ze een stuk comfortabeler dan in de eerste 777-300 toestellen. | |
Iemand91 | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:22 |
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2015 10:40:32 ] | |
Sparqq | woensdag 5 augustus 2015 @ 05:12 |
Het luchtruim in China is een bende. Het grootste gedeelte is gesloten voor commerciële luchtvaart ivm militair gebruik. Gangbaar is een vertraging van 1 tot 2 uur, die wachtend word doorgebracht in het vliegtuig. http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-out | |
donroyco | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:41 |
Weet iemand nog twee leuke of redelijk goedkope bestemmingen om een around the world te doen? | |
Woods | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:36 |
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b | |
donroyco | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:44 |
En dat voor dat kleine stukje vanuit AMS ![]() | |
Iemand91 | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:21 |
![]() Herinneren we dit bericht nog? Ze doen het netjes over ergens anders ![]()
![]() ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2015 23:29:34 ] | |
Viezze | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:06 |
Ik heb dat wel eens gehad vanuit dusseldorf. Volgens mij maakten we toen zelf meerdere rondjes. Maar een stukje sightseeing boven Londen is niet heel erg hoor ![]() ![]() | |
JamesBontkraag | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:09 |
Bij londen heathrow moet je bijna altijd of een kleine holding of een grote bocht draaien. Het is daar altijd heel druk. Gelukkig is het daar nog wel beter geregeld dan bijv. Istanbul ataturk international, als je ziet hoe ver de vliegtuigen daar soms uit moeten vliegen voor ze mogen landen... | |
flipsen | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:19 |
Toch heb ik altijd in mijn achterhoofd dat er veel (grote) vliegvelden zijn in groot London en hoop dan maar dat de controllers wel een beetje op blijven letten. Vooral ´s nachts zie je zó veel knipperende lichtjes... | |
LintuxCx | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:38 |
Ach, twee 360s is wel wat veel natuurlijk, maar alleen dat en pech hebben dat de wind uit het oosten komt, valt op zich mee.. Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig. | |
Karstman | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:00 |
Is voor de crew ook niet handig, hebben ze helemaal geen tijd om de koffie weer op te ruimen... | |
Fred | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:47 |
Komt in de buurt ![]() | |
inkjet | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:28 |
Ik heb ook verschillende ervaringen op dit traject. de ene keer straight in en de volgende keer vier rondjes in de holding. Bij vertrek geldt dat ook, soms kun je na een paar minuten al weg en een andere keer sta je een half uur voor de baan te wachten op je beurt voor de start. Samen met taxien vanaf de 18R ben je dan meer aan het taxien dan aan het vliegen. | |
Iemand91 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:23 |
Is afgelopen dinsdag op de final assembly line gezet. Over 787's gesproken: ![]() Boeing Statement on EL AL Israel Airlines Intent to Purchase 787 Dreamliners De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's. Die 787's zullen wij dus ook wel op Schiphol zien straks. | |
Blistering | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:24 |
El Al ![]() ![]() | |
Fred | vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:59 |
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg? | |
Iemand91 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:30 |
Ze spreken zelf over de 787-8 en -9: El Al to acquire up to 28 787s ...maar op hun Facebook pagina hebben ze dit staan: ![]() ![]() ![]() En daar zie je ook de 787-10 op staan (1e foto rechts, 2e foto bovenaan). Dus die opties kunnen ook wel (deels) 787-10's zijn. Maar kan natuurlijk ook een overijverige designer zijn. ![]() Anywho; als het de -10 wordt dan heeft deze nog niet eens zo gigantisch veel minder stoelen dan hun 747-400's. Plus het schijnt dat de 747 inderdaad te groot is voor hen. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-08-2015 20:38:33 ] | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:25 |
Mag dit hier? Deutz Orion 250 vliegtuigsleper met een geile V12. Was te zien op de Historische Feldtage in Nordhorn dat dit jaar in het teken stond van Deutz en Fahr. Behalve veel trekkers, combines, werktuigen en stationaire motoren dus ook deze vliegtuigsleper van het merk Deutz ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sunri5e | zondag 9 augustus 2015 @ 14:31 |
Ziet het er binnenkort naar uit dat Emirates hun 777-300 in gaat ruilen voor een tweede A380? | |
flipsen | zondag 9 augustus 2015 @ 16:39 |
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal ![]() ![]() | |
flipsen | zondag 9 augustus 2015 @ 16:41 |
Landingsbaan van Ushuaia (die in noordelijke richting wordt niet gebruikt): https://www.google.com.ar(...)631,12.75z?hl=es-419 | |
Iemand91 | zondag 9 augustus 2015 @ 16:53 |
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380. Vanaf 1 januari zullen alle 8 (!) vluchten naar Londen (5 naar Heathrow, 3 naar Gatwick) worden gevlogen door de A380. (Nu wordt nog een vlucht naar Gatwick door een 777 uitgevoerd). Samen met de 2 dagelijkse A380's naar Manchester betekend dit 70 A380 vluchten per week van en naar de UK. Incident: Delta A320 near Denver on Aug 7th 2015, hail strike
![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Iemand91 op 09-08-2015 17:50:59 ] | |
NewHorizon | maandag 10 augustus 2015 @ 01:27 |
Goeiemorgen zeg, dat is me een buitje geweest... Wat een schade ![]() | |
donroyco | maandag 10 augustus 2015 @ 10:28 |
| |
Fred | maandag 10 augustus 2015 @ 10:39 |
Die A320 had zelf idd nog maar weinig idee waar het was:![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 10 augustus 2015 @ 11:35 |
Dat is wel extreem ja. Op de foto ziet de motor-gondel er dan wel weer redelijk uit? Die grijze randen zitten na een extreme hagelbui ook vaak vol butsen en putten. | |
Fred | maandag 10 augustus 2015 @ 14:57 |
Dit is trouwens weer eens wat anders dan een spoorwegovergang:![]() Gibraltar International Airport | |
Viezze | maandag 10 augustus 2015 @ 15:03 |
"Wegens een aanrijding met een voertuig vliegen er geen vliegtuigen van en naar Gibraltar. Er rijden Easyjet bussen." | |
Fred | maandag 10 augustus 2015 @ 15:04 |
Is dit een spoorwegovergang of een landingsbaanovergang?![]() Gisborne Airport, Nieuw Zeeland | |
Woods | maandag 10 augustus 2015 @ 16:14 |
Ze zouden een tunnel moeten graven. Je kan zo het vliegveld oprijden en jezelf in een vliegtuig planten. | |
OEM | maandag 10 augustus 2015 @ 20:54 |
Daar zijn ze al jaren mee bezig (bakkeleien, bouw starten, bouw stoppen, etc). Lees: die gaat er nooit komen. | |
flipsen | maandag 10 augustus 2015 @ 22:06 |
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij ![]() Is met een 777-300ER. | |
donroyco | maandag 10 augustus 2015 @ 22:26 |
Kun je niet zelf een tablet meenemen? ![]() | |
Fred | maandag 10 augustus 2015 @ 22:32 |
Klinkt bekend. Ik zat 11 jaar geleden in een 777-200ER van KLM met diezelfde schermpjes. Volgens mij hebben ze in de 777-300ER inmiddels andere stoelen (en schermpjes) Edit: helaas, ik heb het mis, nog steeds dezelfde stoelen. Bron:http://nieuws.klm.com/klm(...)ent-op-777-200-vloot | |
Iemand91 | maandag 10 augustus 2015 @ 23:25 |
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning) 1 januari zou PH-BVC hangar 14 moeten inrijden voor ombouw en wordt dan de eerste verbouwde 777-300ER met nieuwe business- en economy-class (naast PH-BVN en -BVO natuurlijk). | |
flipsen | maandag 10 augustus 2015 @ 23:29 |
Dat zou kunnen... als ik een tablet zou hebben ![]() ![]() | |
Fred | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54 |
Meestel doop je een vliegtuig toch aan de buitenzijde met champagne? Deze Arke 737-800(WL) kan in elk geval weer gepoetst worden aan de binnenkant. | |
Iemand91 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:13 |
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330. Anyway; vandaag dit: Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM
| |
NewHorizon | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:07 |
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed. | |
Iemand91 | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:47 |
De eerste A330's gaan er volgend jaar alweer uit. Dat plus het gewicht van de WBC-stoelen zullen dus wel de reden zijn dat de A330's dus geen nieuwe WBC krijgt. Vanaf oktober komen de 787-9's binnen (dit jaar 2 stuks; de eerste staat net op de final assembly). Die nemen zowel A330, 777 als 747 vluchten over. | |
Iemand91 | woensdag 12 augustus 2015 @ 13:54 |
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan ![]() | |
Blistering | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:02 |
Waar sta je? ![]() | |
donroyco | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:04 |
Met een vliegtuig? Of met je benen? ![]() | |
Mikey92 | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:14 |
Er gaat een gerucht dat 6 van de bestelde 787 bij KLM een -10 worden. Weet niet of het waar is... | |
Iemand91 | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:35 |
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza. Ik woon veel te ver om dit vaak te doen. Met de auto. [/lui] | |
Fred | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:05 |
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps. | |
Thetallguy | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:20 |
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR. | |
donroyco | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:23 |
| |
wiijntje | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:38 |
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kort | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 12:56 |
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen. Je moet het maar willen: ![]() | |
Thetallguy | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:05 |
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airline ![]() | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:31 |
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet. | |
boriq | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:34 |
Ik vond de 777 met 3-4-3 van American anders nog best te pruimen, in een E190 van KLM zat ik meer opgepropt. | |
Thetallguy | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:38 |
Eens, maar het overgrote gedeelte zal waarschijnlijk niet backtracken. Kijk je naar vluchten vanuit Zuid- of Oostelijk Afrika, of het Indiase schiereiland of zelfs Hong Kong naar Panama toe dan zal het voor het overgrote gedeelte -mits een goede connectie <4 uur - alsnog tijdswinst opleveren. | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 16:23 |
![]() Als ik al naar Schiphol ga om te kijken doe ik dat gewoon op de bonnefooi; ik zie wel wat er komt of gaat. Flightradar app aan op de telefoon en gaan. Daardoor deze kist (PH-TFL) zien vertrekken, toevallig zag ik PH-TFM ook vertrekken. Verder ook de Xiamen kist zien vertrekken evenals de China Southern A380. En een rij van KLM 777's aan de gate op de plaat gezet op nagenoeg exact dezelfde manier als op 11 november 2014. Niet erg tevreden over de gemaakte foto's trouwens... | |
flipsen | donderdag 13 augustus 2015 @ 17:28 |
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook" ![]() | |
Ferry_76 | donderdag 13 augustus 2015 @ 17:34 |
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..): http://schiphol.dutchplanespotters.nl/ | |
Ferry_76 | donderdag 13 augustus 2015 @ 17:35 |
Aardig filmpje gemaakt door een Go Pro bevestigd aan de .50 van de 'ball turret' aan de onderzijde van de B-24 Liberator van de Collings Foundation: | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:19 |
Ja, maar niet voor als je naast de baan staat. Flightradar is top. M'n vader was ook mee en we stonden naast de Polderbaan. Ik kon zien dat 5 kilometer verderop bijv. net een kist van de gate los was dus kon hem dan vertellen dat we nog even moesten wachten zodat we die konden zien vertrekken bijvoorbeeld. Of dat de Emirates A380 ruim 3 uur vertraging had en hierop konden anticiperen. | |
El_Grando101 | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:35 |
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel. Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je? Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen. New Horizon heb jij nog les gehad op die lawaaierige barons? | |
NewHorizon | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:38 |
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen. En jep! Mooie kisten, maar kan me voorstellen dat de bewoners er niet blij mee zijn, want herrie maken ze zeker! | |
Blistering | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:38 |
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder prima ![]() Nog 2 plaatjes van mij: ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Blistering op 13-08-2015 18:51:26 ] | |
El_Grando101 | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:50 |
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé. Voor dat geld hoop ik toch wel minimaal een uur zoet te zijn. 215 euro mag het weer kosten. Naja er dan wel weer 5 jaar vanaf. Barons zijn wel mooie kisten ja. Wordt nu druk mee gevlogen op EHGG, is weer een klas terug uit Arizona. ME rating lijkt me gaaf maar eigenlijk beetje overbodig als hobby piloot. Per uur ook niet te betalen in NL, DA42 moet je bijvoorbeeld gewoon ff rond de 600 per uur voor neerleggen. Al blijft het toch in mijn hoofd spoken om het hierna toch modulair te gaan doen. In het buitenland (oa Polen) wel wat betaalbaars gezien. | |
NewHorizon | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:55 |
Tja, het is eigenlijk alleen nuttig als hobby als je veel geld hebt en je gelijk je IR erbij haalt. Dan kun je mooie Europatrips maken met je maten. Maar zoals je zelf al zegt, dat is zo enorm godse duur ![]() | |
El_Grando101 | donderdag 13 augustus 2015 @ 19:07 |
Zelf tripjes maken door europa met het vliegtuig is inderdaad baas. Ik kijk er al naar uit dat ik straks een VFR tripje naar de UK kan maken. Hobby vliegen blijft gewoon belachelijk duur in het algemeen. Niets voor niets dat bij ons de helft van de specialisten van het plaatselijke ziekenhuis vliegen. ![]() Gelukkig is de sfeer van doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Gemiddelde leeftijd ligt wel vrij hoog, dat vindt ik wel beetje jammer. Voel me ook erg bevoorrecht dat ik kan vliegen. Maar heb er ook zelf hard genoeg voor gewerkt. | |
Fred | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:21 |
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?![]() | |
Sunri5e | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:21 |
MD-11 is wat je bedoelt? | |
Fred | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:23 |
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt. | |
NewHorizon | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:42 |
Stukje nostalgie ![]() | |
Sunri5e | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:43 |
Juist! | |
flipsen | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:45 |
Zo, ik mag maandag weer een stukje vliegen. In een A330, wordt de eerste keer, aangezien AirEuropa zijn 340´s vervangen heeft. | |
nattermann | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:47 |
Ik mag waarschijnlijk binnenkort met een Avro RJ85 en een 777-300ER ![]() | |
NewHorizon | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:50 |
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen ![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:58 |
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was. | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 21:55 |
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik. 't is misschien maar goed ook dat ik niet in de buurt van een (grote) luchthaven woon want anders ging ik de spaarvarken stukslaan voor een 100-400mm want met 210mm heb je vaak toch wel wat weinig bereik... Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte. Tja, willen en kunnen. ![]() Anywho; album staat hier mocht iemand geïnteresseerd zijn. Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg. ![]() Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè. ![]() Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch. En wat ik daar zeg is niet zozeer tegen Emirates maar tegen wat nagenoeg alle maatschappijen met de 777 doen; 3-4-3 in economy. Dat zijn zo ongeveer de krapste stoelen in de gehele Emirates vloot dus ik zeg daar dus min of meer dat ik niet graag 18+ uur in zo'n stoel zou willen zitten. | |
Blistering | donderdag 13 augustus 2015 @ 22:03 |
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi ![]() ![]() Waar heb je die close-ups gemaakt? Gewoon naast de Polder? Moet daar ook echt een keer heen met de 150-600mm ![]() | |
Iemand91 | donderdag 13 augustus 2015 @ 23:03 |
![]() Bij elke foto heb ik uitgebreide informatie staan. Zo ben ik dan weer ![]() De close-ups zijn bij de G-pier gemaakt; en wel precies hier (op die stroomkast ja ![]() Rest is bij de parkeerplaats bij de Polderbaan (alles wat op de banen rijdt en de China Airlines in de verte) of vanaf het parkeerplaats bij de McDonalds bij de Buitenveldertbaan. Oh, en een paar vanaf het panoramaterras (wat wel heel erg klein wordt zo ![]() Dan kun je de neusharen gaan tellen van het grondpersoneel daar. ![]() Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa... | |
Karstman | donderdag 13 augustus 2015 @ 23:07 |
Mijn vriendin is net uit Cuba teruggekomen met AirEuropa en die had geen goed woord over voor hun A330 helaas. Oud en versleten (ik gok oud Iberia materieel), slecht functionerende audio en video en krap. | |
flipsen | vrijdag 14 augustus 2015 @ 03:04 |
Oud Iberia materiaal? Iberia vliegt nog steeds met oude 340´s, de 330 is nieuwer! | |
Karstman | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:18 |
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten... | |
Fred | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:59 |
De oudste is A330 van Air Europa "maar" 13 jaar oud. Een groot deel van hun A330 vloot heeft ook alleen bij Air Europa gevlogen sinds aan de aanschaf (wel zijn er regelmatig toestellen geleased voor enkele maanden aan andere maatschapiijen) | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:59 |
Hoeveel Boeing 747 Jumbo(mijn favoriete model) zijn er nog operationeel? | |
Iemand91 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:11 |
Ruwe gok zo'n ruim 600 (als ik production lists af ga). Op dit moment hangen er al minstens 170 in de lucht wereldwijd. Helaas neemt dit aantal wel steeds meer af want er worden helaas meer uit service gehaald dan er nieuwe -8's worden gebouwd. ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:13 |
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig. ![]() | |
nerd4sale | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:15 |
Alles tot en met een 747 kan daar gewoon terecht. Een 340 dus ook. Hoe dan ook, ik heb er zelf nooit iets groters dan een 737 zien landen. | |
Iemand91 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:17 |
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken. Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt. Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. ![]() | |
nerd4sale | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:18 |
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen. Herhalingskeuringen duren meestal niet veel langer dan 20 minuten. Tenzij je naar klm health services gaat, want dan mag je er gerust een halve dag voor uittrekken. Voornamelijk wachttijd, heb ik me laten vertellen. | |
Fred | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:29 |
Vlucht China Southern wijkt uit wegens brandstoflek Sta je opeens in Moskou ipv Amsterdam. Toestel staat er nog steeds. ![]() Over divertions gesproken, OR396 kwam gisteren ook niet ver: ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:49 |
![]()
| |
buzz1291 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:33 |
Hij bedoelt waarschijnlijk een echte. ![]() | |
El_Grando101 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:42 |
Bedankt voor de info! We gaan het wel zien. Nee niet bij KLM, hier in de buurt is een bedrijfsarts die ook vlieg medische keuringen afneemt. Jij hebt je PPL al een tijdje dus? Vlieg je ook bij een club? | |
Fred | vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:49 |
Die post heb ik over het hoofd gezien ![]() | |
Blistering | vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:45 |
Voor de 747 heeft Dragon Wings de beste moulds. Die van Gemini heeft niet zo'n mooie neus. De KLM livery is lastig te vinden though. Volgens mij heeft Phoenix pas nog de PH-BFT uitgebracht, maar dat is de nieuwe KLM livery. | |
Fiorano | vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:38 |
Zometeen mezelf weer opsluiten in een Transavia vliegtuig... | |
Iemand91 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:19 |
Spirit Aerosystems completes first fuselage for Boeing 737 MAX
![]() ![]() | |
spapaars | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:50 |
Eenmalig ingehuurd? ![]() | |
Thetallguy | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:52 |
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak ![]() | |
spapaars | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:58 |
![]() http://www.hifly.aero/en/a340/cs-tfx [ Bericht 5% gewijzigd door spapaars op 14-08-2015 23:05:44 ] | |
Fred | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:06 |
TUI (Arke) aast op de primeur voor Nederland. Vanmiddag geland op Schiphol, inmiddels weer onderweg naar China. In Moskou zitten ze nog steeds niet te wachten op onaangekondigd bezoek:
| |
kikoooooo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:08 |
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven?? | |
Fred | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:14 |
Die huurt Transavia wel vaker in als ze met defecte toestellen zitten. Vandaag was de PH-HSF de boosdoener. | |
OEM | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:22 |
![]() ![]() (cheapass modelletje, maar toch) | |
NewHorizon | vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:35 |
Of heel vaak in de KCD ![]() | |
Iemand91 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:04 |
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had. Waar vandaan dan? ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:53 |
Zijn dat geen privé vliegtuigen?? | |
Fred | zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:55 |
Vandaag zet Arke deze dame in om toeristen vanuit Turkije naar huis te vliegen:![]() Vliegt leeg van uitvalbasis Billund naar Antalya, dan non-stop naar Amsterdam en weer leeg naar Billund. | |
Iemand91 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:05 |
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747. Ik noemde daar merken op van schaalmodellen. ![]() | |
flipsen | zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:10 |
Dat werd wel duidelijk na jouw "heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan" ![]() | |
Sunri5e | zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:27 |
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan? | |
Sunri5e | zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30 |
Die ingehuurde kist van Miami Air is ook nog niet zo'n succes als je kijkt naar de lijst met vertragingen afgelopen tijd. http://www.flightradar24.com/data/airplanes/n738ma/ | |
buzz1291 | zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:42 |
Dat zei ik toch....... ![]() | |
Fred | zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:11 |
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten. Dat ligt niet zozeer aan de aan de N738MA, maar aan het geschuif met vluchten van de afgelopen week. De PH-TFK had er van de week even geen zin meer in, dus moest de PH-OYI invallen op een aantal long-haul vluchten. Met als gevolg dat er geschoven moet worden met kisten voor de short-haul routes. Dat zie ook terug. Gisteren heeft de N738MA vlucht OR766 gevlogen (geplande aankomst AMS: 15:20), daarna is OR271 gevlogen (gepland vertrek AMS: 15:00). Dat ga je natuurlijk nooit halen. Met het schuiven verloopt de turnaround ook gelijk een stuk chaotischer (met als gevolg nog meer vertraging). Uiteindelijk is OR271 met +2.15 vertrokken en met +1.49 aangekomen in MJT. Door het zomerseizoen zit er weinig speling, dus duurt het enkele dagen tot alle vertragingen weer zijn ingelopen. | |
Surferboy | zondag 16 augustus 2015 @ 02:04 |
Zeker op zo'n korte vlucht, om de vlieger op de heenweg naar Turijn te parafrasen: "This thing is like a rocket" ![]() | |
nattermann | zondag 16 augustus 2015 @ 02:07 |
Vind ik ook ![]() Helaas gaat de reis niet door, zou een overstap van bijna 5h hebben ipv 1h20 op Parijs CDG. Dus, bestemming gewijzigd en nu wordt het "slechts" een a330-200 ![]() | |
donroyco | zondag 16 augustus 2015 @ 11:33 |
[ Bericht 34% gewijzigd door donroyco op 16-08-2015 11:47:44 ] | |
Fred | zondag 16 augustus 2015 @ 12:12 |
De OY-JRK doet vandaag ook nog een rondje Amsterdam - Kos - Bodrum - Amsterdam. | |
Fred | zondag 16 augustus 2015 @ 12:13 |
Pas op, laag vliegende F16's: | |
donroyco | zondag 16 augustus 2015 @ 12:18 |
| |
donroyco | zondag 16 augustus 2015 @ 15:58 |
| |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 07:15 |
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren. Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten. Bron ![]() | |
Iemand91 | maandag 17 augustus 2015 @ 10:28 |
Is al genoemd hè ![]() IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooit
![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 17-08-2015 12:23:38 ] | |
Woods | maandag 17 augustus 2015 @ 12:13 |
Als de laatste wordt geleverd zijn de eerste alweer aan vervanging toe ![]() | |
donroyco | maandag 17 augustus 2015 @ 12:19 |
Moet dit niet besteld zijn? | |
donroyco | maandag 17 augustus 2015 @ 12:20 |
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19 | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2015 @ 12:21 |
Helemaal overheen gelezen en in al mijn enthousiasme gepost. ![]() | |
Ferry_76 | maandag 17 augustus 2015 @ 12:29 |
Herpa 1:500 http://www.luchtvaartwebs(...)uglas-md-11-farewell 1:200, maar zonder 95 jaar of farewell titels: http://www.luchtvaartwebshop.nl/aanbiedingen/klm--md-11 | |
Iemand91 | maandag 17 augustus 2015 @ 13:07 |
Momenteel produceren ze 42 A320's per maand, per Q1 2017 willen ze dit verhogen naar 50 per maand en schijnbaar willen ze naar 63 per maand in 2018. Dus theoretisch zou IndiGo deze gehele order van 250 toestellen in 4 - 6 maand geleverd kunnen krijgen. Zo werkt het natuurlijk niet maar ze poepen die kleine kisten uit met enorme snelheid. Jup. Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar 12cm. is wel heel erg klein. ![]() Hoef 'm ook niet zo nodig, maar als ik toevallig een leuke tegenkom... | |
Woods | maandag 17 augustus 2015 @ 14:51 |
Dat zijn enorme aantallen. Wikipedia geeft mij deze grafiek. Hierin is weliswaar de gehele A320 familie opgenomen. ![]() bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737#Competition Wikipedia meldt tevens dat Airbus een A320 fabriek in China heeft geopend voor Chinese operators. In elkaar zetten gebeurt door heel Europa en daarnaast nog in Alabama, USA. | |
El_Grando101 | maandag 17 augustus 2015 @ 18:22 |
In dat soort opkomende markten is ook voor hun het meeste binnen te slepen. Ook wel goed nieuws voor piloten. Neem aan dat ze daar nooit voldoende in India zelf van hebben. | |
Fred | maandag 17 augustus 2015 @ 21:28 |
Arke meldt op hun Facebook dat hun TUI Cloud nu beschikbaar is in hun vliegtuigen:Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen: ![]() Volgende maand vlieg ik met ze naar Cuba, genoeg tijd om onderweg te bekijken of het idd zo fantastisch is als ze beweren. | |
Blistering | dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:24 |
Kwam dit net tegen op FB:![]() Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery. Martinair ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Blistering op 18-08-2015 12:30:53 ] | |
Thetallguy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:06 |
Nice, zag net op Facebook ook een fotootje genomen vanuit H5, ziet er goed uit ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:48 |
Jep. Die is de afgelopen maand langzaamaan om gespoten in deze livery. Begin juli werd de staart wit: ![]() ![]() ![]() En de afgelopen dagen zijn er de Safari stickers verwijderd en deze livery erop gekomen. Heeft ze weer dezelfde livery die haar 2 zusters ooit droegen maar er nou al 2 jaar zo bij staan: ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 18-08-2015 22:36:13 ] | |
donroyco | dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:52 |
Yes, gelukkig weer Martinair ![]() Kwam ik ook tegen afgelopen augustus volgens mij, net als deze. ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:41 |
Ik ben laatst teruggevlogen met Miami Air in samenwerking met Arke vanaf Rhodos naar Amsterdam en die had dit Tui systeem ook al. Het is niet zo bijzonders als omschreven wordt. Na 10 minuten ben je erop uitgekeken. Het staat volgens hun boordevol nieuws (de Telegraaf van de afgelopen dagen), entertainment (spelletjes) en reisinformatie (kleine stukjes over hun bestemmingen die je ook in hun folder in de folderzak voor je kunt vinden). En reclame over producten die je in het vliegtuig kunt kopen. Het is hetzelfde als KLM heeft in hun IFE pakket. [ Bericht 12% gewijzigd door Sunri5e op 18-08-2015 14:49:17 ] | |
Fred | dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:13 |
Kleurtjes ![]() ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:34 |
Jup: ![]() Het gerucht ging al langer maar KLM heeft het via Twitter bevestigd; 6 van de 21 787-9 zijn geconverteerd naar 787-10 toestellen: Hun eerste 787-9 (PH-BHA) staat momenteel op de final assembly line. Begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen. 13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol. Eerste vlucht is op zondag 25 oktober op de Amsterdam - Abu Dhabi - Bahrein route. Wat ik alleen (nog) niet snap; overal wordt genoemd dat AF/KLM 37 787 toestellen af zal nemen; terwijl in de officiële orderlijst van Boeing 25 stuks staan voor de AF/KLM-groep. Dit zat ook nog in mijn achterhoofd met 25 orders en 25 opties. Zijn het 25 orders en 12 opties? [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-08-2015 22:40:50 ] | |
Mikey92 | woensdag 19 augustus 2015 @ 02:57 |
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo. 21 plus die 12 maakt 33 voor klm, 2 waren gecanceld of uitgesteld dus blijven er nog 2 over... | |
Fred | woensdag 19 augustus 2015 @ 12:16 |
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap. GECAS is de "vaste" lease maatschappij waar KLM-AF mee samen werkt en volgens mij komen de geleasde 787's ook van die club. | |
Iemand91 | woensdag 19 augustus 2015 @ 14:03 |
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased. | |
Fred | woensdag 19 augustus 2015 @ 14:12 |
Ik zit de boel weer eens door elkaar te halen ![]() | |
Mikey92 | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:36 |
Ja, die was het. Dat het onderdeel is van Aercap wist ik dan weer niet. | |
inkjet | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:34 |
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch? | |
Iemand91 | woensdag 19 augustus 2015 @ 18:46 |
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien. Ergens gok ik dat het van KLM zelf is aangezien de eerste 787-10's in 2020 geleverd worden en alle 787's die vanaf 2018 bij KLM binnenkomen in eigendom zijn van KLM en niet geleased. En het is een variant van de 787 dus dat maakt verder weinig uit. Piloten van de 787 mogen gewoon op alle types 787 vliegen. Sterker nog; nu mogelijk alle A350's naar AF gaan en alle 787's naar KLM, de A330's over een paar jaar ook uit de vloot zijn evenals de 747's blijven alleen de 787 en 777 over op de longhaul-vloot. Dat is zeer fijn voor KLM aangezien piloten die op de 787 mogen vliegen ook op de 777 mogen vliegen. Met KLM Cityhopper erbij heb je dan dus maar 3 verschillende types: 787/777, 737 en Embraer's. Dat in tegenstelling tot nu waar je 747, 777, A330, Fokkers en tot voor kort MD-11's had. EDIT: ook grappig. Dit nieuws staat ook op luchtvaartnieuws.nl maar achter een betaalscherm. Die site wordt ook steeds beroerder; steeds meer nieuwsberichten staan achter een betaalscherm; zelfs berichten die overal elders op internet vrij te lezen zijn. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 19-08-2015 19:03:53 ] | |
inkjet | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:04 |
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen. Met de mogelijke vloot die je noemt praten wel wel over 2025 of zo lijkt me. Operationeel is deze verdeling handig, als het politiek verkoopbaar is dat KL zich volledig op Boeing en EMB richt. | |
inkjet | woensdag 19 augustus 2015 @ 19:05 |
Dat laatste viel me vanmiddag ook op inderdaad. Een Roemeense site had het gemeld, waarna iedereen er op dook. | |
Iemand91 | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:03 |
Nee, dat geeft juist mogelijkheden. Met dergelijke toestellen moet je ook op de lange termijn denken. Hoewel ze nooit meer de leeftijden zullen halen als de 747's gaan dit soort toestellen toch vele jaren mee. En ach, politiek verkoopbaar. Ten eerste heeft de Nederlandse staat nog maar een miniem aandeel in AF/KLM (terwijl Frankrijk juist onlangs hun aandeel heeft vergroot en hun stemrecht verdubbeld). En als de staat zich zorgen zou maken om KLM dan hadden ze wel wat beters te doen dan moeilijk doen over Boeing of Airbus. | |
Fred | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:20 |
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen. Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787. En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein. | |
Iemand91 | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:21 |
Voor mensen met enige interesse in dit alles hoort de 747 gewoon bij KLM. Er gaat niet voor niets de eeuwige wens rond van een 747-8M voor KLM. De eerste KLM 747 landde op 31 januari 1971 op Schiphol en wanneer over een paar jaar de laatste 747 de vloot verlaat heeft KLM mogelijk 50 jaar met de 747 gevlogen. In die tijd zijn er vele types gekomen en gegaan maar de 747 is gebleven. Maar goed; de gemiddelde reiziger boeit dat niet. Nu zit er nog wel verschil tussen (bijvoorbeeld) Arke en KLM maar dat trekt steeds meer naar elkaar toe. Maatschappijen als Ryanair en Easyjet die toch net wat meer gaan bieden (qua service, betere luchthavens, richten op zakenlui) en legacy carriers die juist steeds meer gaan afbreken (First class verdwijnt, bijbetalen voor steeds meer services, krappere stoelopstelling etc.) | |
Fred | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:26 |
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter. | |
NewHorizon | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:43 |
Voor mijn gevoel is het echt een grote minderheid, de meesten klikken gewoon wat sites af op zoek naar een goede deal. De wat meer kritischen zullen dan ook opletten bij welke maatschappij ze boeken, maar het type vliegtuig is maar interessant voor een klein deel. In mijn optiek, that is. Veel interessanter vinden velen de aangeboden IFE of wellicht airco-kwaliteit, alleen maken ze vervolgens de fout om dat specifiek aan een maatschappij te koppelen in plaats van aan de vloot waarmee gevlogen wordt. | |
buzz1291 | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:44 |
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen. | |
Fred | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:53 |
Raar maar waar is de 787 momenteel mijn favoriet. Zolang ik er maar niet economy in hoef te zitten. Dat 3-3-3 is echt te krap. Doe mij maar 2-3-2 ![]() | |
Sunri5e | woensdag 19 augustus 2015 @ 23:15 |
Dan wordt het verschil wel heel erg klein? Arke heeft op de Antillenroutes KLM allang ingehaald met hun 787 tegenover de 747 van KLM. | |
buzz1291 | donderdag 20 augustus 2015 @ 00:01 |
Ja, 2-3-2 lijkt me ook wel wat maar dan niet in een 767. ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 20 augustus 2015 @ 01:20 |
^Dit dus. De gemiddelde reiziger heeft liever een stil, comfortabel en modern vliegtuig met grotere raampjes en goede airco-kwaliteit dan een 25 jaar oude 747 (en terecht). Het uitfaseren van de 747 gaat op dat punt echt geen pijn doen voor KLM hoor. | |
ShaoliN | donderdag 20 augustus 2015 @ 07:53 |
Heb de 787 mogen meemaken op de Antillen route. Zat inderdaad in de 2-3-2 sectie, zogenaamde Starclass. Dat was toch wel erg goed. Mijn 3e keer naar de Antillen. Na een 747 en een A330 was dit toch wel echt een verademing. Mooi en stil toestel. Jammer dat de Starclass weggaat. | |
OEM | donderdag 20 augustus 2015 @ 12:58 |
Outside agency op de golfbaan:![]()
| |
#ANONIEM | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30 |
Wat is dat toch met al die vliegtuigen die uit elkaar vallen ![]() | |
Fred | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:32 |
Het verschil in ruimte met Premium Comfort die ze ter vervaning aanbieden is niet zo heel erg groot. Ik miste eigenlijk alleen de beensteun die wel in SC zit, maar niet in PC. | |
Fred | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:39 |
Ik denk dat de aandacht voor onderhoud langzaam maar zeker minder wordt. De druk neemt toe om vliegtuigen zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen. Op zich gaat dat goed, als medewerkers maar de kans krijgen om het werk goed te doen. Zodra dat door tijdgebrek niet meer mogeijk is en mensen sneller gaan werken, dan krijg je ook situaties dat panelen niet goed vast zitten. Dit lijkt zich om de enkele tientallen jaren te herhalen. Meestal na een periode dat er door afnemende vliegbewegingen is bezuinigd op onderhoud: minder onderhoud om uit te voeren, dus mensen eruit. Nu nemen de vliegbewegingen weer toe, dus meer onderhoud, maar onderhuidsploeg is nog niet mee gegroeid, dus meer werk voor dezelfde mensen, in dezelfde tijd. (Dit is slechts mijn persoonlijke interpretatie, ik heb geen cijfers bij de hand om het te bevestigen) | |
Iemand91 | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:49 |
Shit, bijna hole-in-one. ![]() En na heel veel geruchten is de kogel door de kerk: Qantas besteld 8 Boeing 787-9's: Dit is dus de vervanging voor hun 5 747-400 toestellen; de 6 747-400ER houden ze nog in de vloot. Qantas orders Dreamliners, announces shareholder return and posts return to profitability
![]() | |
Blistering | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:54 |
Moet je ook niet op je kop krijgen, zo'n plaat ![]() | |
Fred | donderdag 20 augustus 2015 @ 14:59 |
Misschien dat het een placebo effect is, maar ik hoor veel verhalen van mensen die vinden dat ze bij de KLM (per definitie) ruimer zitten dan bij Arke met 3-3-3 (787) of 2-4-2 (767). | |
Mikey92 | donderdag 20 augustus 2015 @ 22:32 |
Nog eens 20 extra toestellen. Nog niet zo lang geleden ook al 17 Transavia breidt uit met nieuwe toestellen
| |
Sunri5e | vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:18 |
Bij Arke is (was) er ook verschil tussen de 767's. Ik heb een maand of 10 geleden in de PH-OYI en de PH-AHQ gevlogen. De PH-AHQ was schrikbarend krapper dan de OYI. | |
nattermann | vrijdag 21 augustus 2015 @ 02:22 |
Voor de geïnteresseerden en degene die een woordje Duits kan verstaan, een kijkje achter de schermen van Düsseldorf International Airport: | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:03 |
Ik zou eerlijk gezegd andersom verwachten. De PH-AHQ had capaciteit voor 253pax (2-3-2 + 12x Star Class (2-2-2)), de PH-OYI had toen capaciteit voor 283pax (2-4-2 + 31x Premium Comfort (2-3-2)). Vorig jaar heb ik zelf (noodgedwongen) ook met de PH-AHQ gevlogen. Ik had toen een ticket voor Premium Comfort en ben toen gedowngraded naar Comfort en daar zat ik verbazingwekkend ruimer dan ik had gedacht. Ze hebben de PH-OYI inmiddels van 12 extra stoelen voorzien, zodat er nu 295pax in gaan. Er ging enkele maanden geleden een gerucht dat ze er 300pax in kwijt willen, zodat ze er geen mensen achter hoeven te blijven als deze 767 als vervanger voor een Dreamliner in moeten zetten. Inmiddels heb ik heb daar niks meer over gehoord. | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:04 |
Quiz-vraagje tussendoor: Op welk vliegveld is deze foto genomen? ![]() | |
Thetallguy | vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:05 |
Waalhaven gezien het bord op de achterkant? ![]() | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:06 |
Hmm ja, zo wordt het wel heel makkelijk ![]() Die had ik ff over het hoofd gezien. | |
Thetallguy | vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:57 |
Wel leuk hoor een rondvluchtje voor 6 gulden in een Fokker F.III ofzo ![]() | |
Fiorano | vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:08 |
Morgenochtend de lucht weer in met een ballon ![]() | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:49 |
Prima weer daarvoor idd. Waar ga je ongeveer vliegen varen? | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:50 |
Schiphol had vannacht bezoek van AirEuropa. Arke had de EC-MHL gecharterd ter vervaning van de PH-OYI die de PH-TFM moest vervangen. De PH-TFM moest op haar beurt de PH-TFL vervangen, die er sinds dinsdag tot vanmorgen geen zin meer in had. Dit toestel heeft een rondje Madrid - Arrecife - Amsterdam - Madrid gedaan. Hoe de passagiers van Amsterdam naar Arrecife zijn vervoerd lijkt vooralsnog een groot raadsel. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 21-08-2015 12:59:58 ] | |
Iemand91 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:33 |
Klapband en schade aan landingsgestel. Aldus een Tweaker die gisteren met dat toestel naar Cuba zou vliegen maar volledig in Arke-style uren vertraging opliep. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-08-2015 14:10:50 ] | |
Fred | vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:02 |
Doe je niks aan natuurlijk. Maar je loopt er dan wel gelijk tegen aan dat Arke niet de mogelijkheid heeft om nog snel ergens een kist vandaan te trekken. | |
Fiorano | vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:21 |
Goed verbeterd haha. Omgeving Barneveld. Ben binnen de organisatie van het Ballonfiësta Barneveld actief, morgenochtend de beloning voor het vrijwilligerswerk ![]() | |
OEM | zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:31 |
7x is scheepsrecht: http://avherald.com/h?article=48b217ed&opt=0 Incident: Jet Airways B738 at Trivandrum on Aug 18th 2015, landed below required final fuel reserve on 7th approach A Jet Airways Boeing 737-800, registration VT-JFA performing flight 9W-555 (dep Aug 17th) from Doha (Qatar) to Kochin (India) with 142 passengers and 8 crew, was on approach to Kochin and went around three times due to weather. Following the third go-around the crew declared fuel emergency and diverted to Thiruvananthapuram (in India often also referred to as short "Trivandrum"), located about 95nm south of Kochin, where the aircraft again needed to go around three times before managing a safe landing on the fourth approach. On Aug 21st 2015 India's Directorate General of Civil Aviation (DGCA) reported the aircraft landed with just 270kg/600lbs of fuel left, where the required minimum fuel reserve would have been around 1500kg/3300lbs. The aircraft had gone around 3 times in Kochin due to bad weather, the crew then decided to divert to Trivandrum, which had poor weather conditions, too, and managed a landing there only on the 4th attempt. Both pilots have been suspended pending investigation. The DGCA reported they are looking into the airline's fueling policy as well as into the weather reports and why the crew diverted to Trivandrum. | |
Sunri5e | zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:34 |
Het kan aan mij liggen maar dit zomerseizoen loopt niet lekker voor ze. | |
Fred | zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:32 |
Ze hebben dit jaar maar 4 kisten voor de long-haul operatie, (3x787-8, 1x767-300ER). Vorig jaar waren dat er 5 (1x787-8, 4x767-300ER). Waarbij ze er ook nog eens 2x een etmaal per week een toestel kwijt zijn aan JAF. Voordeel voor TUI is wat ze hebben meer vliegt en dus meer oplevert. Nadeel is dat de speelruimte deze zomer 0,0 is. Zodra een van de long-haulkisten een probleem heeft dat niet binnen 2 uur is op te lossen (een klapband, een geopende armed deur, etc) dan loopt de boel dus al snel in de soep. En door het ontbreken van een 5e wide body zet dat ook druk op de short-haul, daarom dit jaar dus 3½ toestel lease. Dat 5e toestel vliegt nu short-haul rondjes voor JAF (PH-OYJ (nu OO-JNL)) en er gaan al geruchten dat het toestel in het najaar weer terug komt naar Arke. | |
inkjet | zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:36 |
KL605 is vandaag geannuleerd. Dat gaat dan over een van de core routes, al jaren, van KLM. Weet iemand wat er aan de hand was? Ik krijg een beetje de indruk dat de 74's momenteel heel veel worden ingezet. Misschien iets teveel? | |
Fred | zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:20 |
Die vlucht zou uitgevoerd worden door de PH-BFT. Die lijkt nog in Houston te staan. KL662 (Houston - Amsterdam) is gisteren ook geannuleerd. | |
Fred | zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:24 |
Hoewel volgens FR24 de PH-BFT wél KL662 naar AMS heeft uitgevoerd ![]() | |
nerd4sale | zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:48 |
Zo, die had letterlijk nog voor 5 minuten brandstof. Een 8e poging zou dus niet meer gelukt zijn... | |
flipsen | zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:41 |
Straaljager stort neer in Groot-Brittannië | |
inkjet | zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:20 |
De BFT is naar LAX vertrokken als KL601. Het zijn meestal de BFI en BFO waar FR moeite mee heeft. De -T werd vanmorgen als BFR getoond. Plane Finder had het wel goed. | |
Sunri5e | maandag 24 augustus 2015 @ 09:26 |
Zomaar een foto:![]() | |
Fred | maandag 24 augustus 2015 @ 09:33 |
"Wilt u een kamer met uit zicht op zee, zwembad of vliegtuig?" | |
Iemand91 | maandag 24 augustus 2015 @ 11:43 |
Handdoekje leggen wordt daar bestraft. ![]() | |
donroyco | maandag 24 augustus 2015 @ 13:13 |
Vraag: landt de (Emirates) Airbus A380 op een bepaalde baan? Met andere woorden: zijn er Schipholbanen waar hij niet kan/mag landen? | |
Iemand91 | maandag 24 augustus 2015 @ 13:28 |
Hij mag op alle banen landen behalve de Oostbaan en de Kaagbaan richting het Zuiden. | |
LintuxCx | maandag 24 augustus 2015 @ 21:16 |
Apart, en in Noordelijke richting wel? Wat is het verschil? | |
inkjet | maandag 24 augustus 2015 @ 21:27 |
Als je op de 24 landt (en dat mag alleen als je de approach op de 27 of de 04 doet en 'circled' of een break-off doet naar de 06) en je remt niet zo snel dan moet je keren op de keerlus aan het einde. Ik kan me zomaar voorstellen dat dat niet werkt voor een A380. | |
inkjet | maandag 24 augustus 2015 @ 21:28 |
[ Bericht 100% gewijzigd door inkjet op 24-08-2015 21:28:36 ] | |
Iemand91 | maandag 24 augustus 2015 @ 21:28 |
Noordelijke richting wel ja. Wanneer de A380 richting het zuiden zou landen dan moet hij hier langs en daar is niet genoeg ruimte vanwege de spanwijdte. | |
Fred | dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:56 |
Volgens kan A380 dan de baan niet zelfstandig verlaten. | |
biertapper | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:13 |
![]() | |
Iemand91 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:47 |
![]() (Wel nitpicking; ze hebben "Ed Force One" wel heel letterlijk genomen in die render; zie wingtips en neus. ![]() IRON MAIDEN AND THE BOOK OF SOULS GO JUMBO ON MASSIVE 2016 WORLD TOUR VOCALIST BRUCE DICKINSON TO CAPTAIN AND PILOT A BOEING 747-400 JUMBO JET TO PLAY IN SIX OF THE SEVEN CONTINENTS TRAVELLING OVER 55,000 MILES (88,500km) AROUND THE GLOBE IRON MAIDEN, whose new studio album The Book of Souls, their first for 5 years, will be released worldwide next week on Sept 4, are taking touring to a new level using a Boeing 747-400 Jumbo Jet (aka Queen of the Skies) for their World Tour next year. Vocalist Bruce Dickinson is currently in training for his licence to fly the massive four engine jet, which is almost twice the size and over three times the weight of the Boeing 757 used on previous tours in 2008/9/11 (see the comparison grid below of the Evolution of Ed Force One). The new Ed Force One will take the band, crew and over 12 tons of equipment more than 55,000 miles (88,500km) around the planet with concerts in six of the seven continents (Australasia, Asia, North and South America, Africa and Europe) with The Book of Souls World Tour 2016 expected to visit around 35 countries. Details of the precise schedule are currently being finalised and we will commence announcements of specific dates for the different territories in a few weeks’ time. However we can reveal that The Book Of Souls World Tour will open in the U.S.A in late February with Ed Force One flying in for three shows before, in early March, heading into Central America visiting MEXICO, followed by a much anticipated first ever concert in EL SALVADOR and a return to COSTA RICA. Ed Force One then proceeds into South America for concerts in ARGENTINA, CHILE and a number of shows in BRAZIL before flying back to the USA at the end of March for ten more cities covering the USA and, of course, CANADA in the first two weeks of April. A long awaited return to JAPAN follows later in April, and then the band are delighted to be playing their first ever shows in CHINA before heading to NEW ZEALAND and AUSTRALIA for a comprehensive tour during the first half of May. Shows in SOUTH AFRICA, Maiden’s first visit there with Bruce, will be the last port of call before Ed Force One heads to EUROPE for a very extensive tour starting in late May and finishing in early August. This will the first time Ed Force One has ever been used on any European Tour dates (other than Bruce’s Fan Club trips to shows) and will provide transport there for at least for the first few weeks. Bruce Dickinson comments, “When the opportunity arose from my friends at Air Atlanta Icelandic to lease a 747 for The Book of Souls World Tour, of course we jumped at the chance, who wouldn’t? The greatest benefit of travelling in a 747 is that because of its colossal size and freight capacity we can carry our stage production and all our stage equipment and desks in the cargo hold without having to make any of the immense structural modifications needed to do this on the previous 757, the extent of which fans will have noted on the Flight 666 DVD. Although in reality we cannot carry much more gear the savings in complexity, time and cost make using the 747 even more practical. All we will need to do is “paint” it and move a few seats around, with the added advantage that there is much more room for band and crew – our Krew can almost get a row of seats each to catch up on sleep on the flights! Furthermore, it is marginally faster 0.85 MACH and the range of around 7000NM (13,000 km) is much greater which means we will not have to make the refuelling stops we needed to with the 757. “However, even though we have worked out the logistics of taking a plane of that immense size out on tour, I still have to learn to fly it before we can go anywhere! So, I’m currently doing my training to qualify as a pilot and Captain on a Boeing 747. I’m doing this at Cardiff Aviation, my aircraft maintenance facility in Wales, where we recently took possession of a rather splendid 747 simulator which I can’t wait to get practising on! “We’re all really excited at the thought of bringing our brand new tour to fans who have never seen us play live before, and of course re-visiting all our old friends again too. You can rest assured we are all working hard to put together a spectacular show for our fans.” The 747 is the world’s most recognisable airliner on account of its distinctive hump. With its impressive dimensions of 70.7m (232ft) length, 19.4m (63.6ft) height and a jaw-dropping wing span of 64.4m (211ft) this double-decker aircraft has a range of 13,450km (7,262nm). ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2015 11:06:12 ] | |
Iemand91 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:53 |
Over 747's gesproken; de eerste 747-8i voor Korean Air is vandaag geleverd. In totaal hebben zullen ze 10 kisten ontvangen; de 2e kist voerde de afgelopen dagen al wat tests uit en nog een drietal kisten staan op de final assembly line. Naast de 747-8i hebben ze ook 7 747-8F's besteld waarvan er 6 al zijn geleverd. Hiermee is het de eerste maatschappij die beide varianten in gebruik heeft. Daarnaast hebben ze nog 24 747-400 in dienst; 13 passagierskisten en 11 vrachtvliegtuigen. De nieuwe 747-8i's en 777-300ER's (waarvan nog een deel geleverd moet worden) moeten op termijn de 747-400's vervangen; deze zouden in 2017 de vloot verlaten moeten hebben. Korean Air is de derde luchtvaartmaatschappij die de 747-8i ontvangt; na Lufthansa (april 2012) en Air China (september 2014). Transaero Airlines zou hun eerste 747-8i afgelopen augustus al moeten ontvangen maar dit is uitgesteld tot volgend jaar. De kisten van hen zullen zolang opgeslagen worden. Als de 10 stuks voor Korean Air en de 4 stuks voor Transaero geleverd zijn ziet het er donker uit voor de passagiersvariant; alle 49 bestelde varianten (op 1 BBJ na) zijn dan geleverd. Van de vrachtvarianten staan nog 14 orders open volgens de officiéle orderlijst van Boeing (per juli). Hier staan overigens niet opties e.d. op en dus ook niet de recentelijke Memorandum of Understanding (MoU) van AirBridgeCargo voor 20 747-8F's in. De eerste commerciële vlucht voor de nieuwe 747-8i zal plaatsvinden op 2 september naar Frankfurt. Vanaf 7 september volgt Singapore. EDIT: zojuist bekend gemaakt dat vanaf 1 november San Francisco de 3e bestemming wordt. Over een uur of 2 zou de eerste 747-8i van Korean Air vanuit Paine Field naar Seoul moeten vertrekken. Nou nog een iets donkere tint blauw en andere title dat met een 'K' begint. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-08-2015 11:05:42 ] | |
bluemoon23 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:05 |
![]() ![]() Stoer natuurlijk. | |
biertapper | dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:44 |
Daar gaat ie ![]() http://www.flightradar24.com/KAL028D/73b15f6 | |
nattermann | woensdag 26 augustus 2015 @ 00:05 |
Valt me nu pas op dat het logo van Korean verrekte veel op dat van Pepsi lijkt. | |
donroyco | woensdag 26 augustus 2015 @ 09:36 |
![]() | |
Thetallguy | woensdag 26 augustus 2015 @ 12:44 |
Een toestel van Cityjet heeft in ieder geval beschadigingen opgelopen hierdoor. | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:00 |
De lucht hangt momenteel vol met onweer en vliegtuigen boven Nederland:![]() | |
Blistering | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:08 |
Yep, diverts naar Dusseldorf en Groningen zo te zien. | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:08 |
Je was me net voor. ![]() | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:10 |
![]() De eerste die weer landt, met de brandweer paraat. | |
Pino112 | woensdag 26 augustus 2015 @ 21:16 |
Nog een paar die uitwijken, vond ze al verdacht laag overvliegen. | |
biertapper | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:41 |
Meerdere uitwijkers uit Eindhoven, Maastricht en Groningen inmiddels onderweg naar schiphol Edit: en een uit Oostende | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:05 |
Arke verhuurt op 1 en 2 september de PH-OYI aan Surinam Airways, als verhanger voor hun A340 die dan in onderhoud staat op Charle de Gaulle. Daarna vlieg de PZ-TCP nog een krappe twee maanden, waarna het op 28 oktober wordt vervangen door de PZ-TCR. Dat is een eveneens een A340. | |
OEM | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:08 |
Ik mag toch hopen dat die allemaal geweigerd zijn, aangezien die brabo's zelf ook alles weigeren. | |
nattermann | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:14 |
Ik heb via FR24 (en vanuit mijn tuin ![]() | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:17 |
Dat verschilt per vervoerder, maar ik denk dat de grootste kans is dat de passagiers met een bus naar Schiphol worden gebracht. | |
nattermann | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:18 |
Zijn trouwens toch alle 4 vertrokken. Niet helemaal gevolgd. | |
Fred | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:18 |
Schiphol heeft een Brabantse schone ingevlogen om een vlieg over de vloghaven te maken: | |
Blistering | woensdag 26 augustus 2015 @ 23:20 |
Ik moest die zin 2x lezen, nice work ![]() | |
flipsen | donderdag 27 augustus 2015 @ 00:47 |
Ik reed vanmiddag over de A4 naar Amsterdam en volgens mij stond er een Arke 787 links, met de motoren "open". Probleempje? Kon het niet goed zien, want druk en ik zat alleen in de auto. | |
Fred | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:10 |
Ik gok regulier onderhoud. Op woensdag en/of donderdag hebben de 787s van Arke een paar uur vrijaf voor onderhoud en schoonmaak. | |
Ed_Lamskotelet | donderdag 27 augustus 2015 @ 10:39 |
Lijstje met uitwijkers van gisteren: - EIN610 - DUS - EZY56 - DUS - SK553 - DUS - KL1688 - GRQ - MP9322 - DUS - KL22 - EIN - CFE67 - DUS - KL1988 - DUS - KL1022 - GRQ - KL1592 - GRQ - KL58V - GRQ - KL20P - MST - ELY339 - DUS - KL1094 - MST - TRA66A - GRQ - NAX58U - DUS - KL1848 - heading to MST but air return over Brabant to AMS - KL1964 - MST - KL1272 - MST - KL1118 - heading to MST but air return over Brabant to AMS - KL 1290 - OST - KL 1272 - MST Bron: Scramble.nl | |
Iemand91 | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:16 |
De Nederlandse F-35 Lightning II boven Californië: (Met de oude Martinair DC-10 en de enige DC-10 die door KLM is gebruikt en nog bestaat) ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 27-08-2015 11:33:17 ] | |
NewHorizon | donderdag 27 augustus 2015 @ 11:31 |
Prachtig! ![]() | |
donroyco | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:39 |
![]() | |
NewHorizon | donderdag 27 augustus 2015 @ 13:46 |
![]() | |
Fred | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:56 |
Ondertussen in Atlanta... | |
Blistering | vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:16 |
Was weer een mooi dagje vandaag @ EHAM. Derde vliegtuig van de dag was dit beestje:![]() Dan weet je dat het een mooie dag gaat worden ![]() | |
Blistering | vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:16 |
En dicht! |