SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Gary_Oak op 25-07-2015 02:22:39 ]
Hehehe, opposites attract, toch?quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:03 schreef Angel-Joy het volgende:
Had de test al een keer op school gedaan, en nu weer even. Zelfde uitkomst
ESTJ: extravert (66%)-sensing(9%)
Thinking(12%)-Judging(1%)
Vind het wel bij me passen
Edit: yo ts, we hebben precies het tegenovergestelde
Mijn moeder zei altijd al dat ik speciaal wasquote:The INFJ personality type is very rare, making up less than one percent of the population
Beetje schizo?quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:17 schreef SkinnyJeans het volgende:
Die test een tijd geleden ook gedaan en twee keer INFJ.
[..]
Mijn moeder zei altijd al dat ik speciaal was![]()
quote:ENFJs are natural-born leaders, full of passion and charisma. Forming around two percent of the population, they are oftentimes our politicians, our coaches and our teachers, reaching out and inspiring others to achieve and to do good in the world. With a natural confidence that begets influence, ENFJs take a great deal of pride and joy in guiding others to work together to improve themselves and their community.
quote:INTJ
Introvert(91%) iNtuitive(66%) Thinking(50%) Judging(25%)
You have strong preference of Introversion over Extraversion (91%)
You have distinct preference of Intuition over Sensing (66%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (50%)
You have moderate preference of Judging over Perceiving (25%)
(ik heb de eerste test gedaan)quote:INTJ
Introvert(81%) iNtuitive(6%) Thinking(31%) Judging(50%)
You have strong preference of Introversion over Extraversion (81%)
You have slight preference of Intuition over Sensing (6%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (31%)
You have moderate preference of Judging over Perceiving (50%)
Vanwaar die huillach?quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:47 schreef Woestijnvos het volgende:
ISTJ
Introvert(97%) Sensing(44%) Thinking(44%) Judging(9%)
You have strong preference of Introversion over Extraversion (97%)
You have moderate preference of Sensing over Intuition (44%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (44%)
You have slight preference of Judging over Perceiving (9%)
Ja en kan me er niet echt in vinden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Vanwaar die huillach?Heb je wel de beschrijvingen gelezen?
Ja, dit heb ik idd ook. Altijd maar marginaal.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:40 schreef Spanky78 het volgende:
ENTP of ENFP, ik had maar een paar procent meer T dan F....Ook de P was marginaal. Dus ENTJ kan ook...
Ik herken mezelf het meeste in ENTP en ENTJ, eigenlijk ben ik gewoon een flexibel type
Overigens kom ik altijd raar uit dit soort testen, bij assessments en 360 graden feedback, belbin, etc. ik heb vanalles gedaan en bijna altijd zeggen de trainers dat ik nergens helemaal in pas...
quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:51 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ja en kan me er niet echt in vinden.
En nu?quote:INFP
Introvert(34%) iNtuitive(9%) Feeling(12%) Perceiving(50%)
You have moderate preference of Introversion over Extraversion (34%)
You have slight preference of Intuition over Sensing (9%)
You have slight preference of Feeling over Thinking (12%)
You have moderate preference of Perceiving over Judging (50%)
Wij moeten chillen dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef Knitted het volgende:
Na al die jaren komt er nog steeds ENFP uit bij mij.
Ik ben juist van INFP naar ENFP gegaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:02 schreef Knitted het volgende:
Na al die jaren komt er nog steeds ENFP uit bij mij.
Assertiviteitstrainingen gehad?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:11 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik ben juist van INFP naar ENFP gegaan.En ja, dat is een dusdanige grote verandering dat ik hem niet kan negeren of ontkennen
Leer mij, meesteres!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:20 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Niet eens. Helemaal zelf voor elkaar gekregen.![]()
Haha! Ik zal nooit de meest extraverte persoon op deze planeet worden denk ik, maar ik vind het heel leuk om met mensen in contact te staan. Dus dan is het wel handig. Dé tip is in dezen toch wel: Get out of that comfort zone. Want ik merkte zelf dat ik sommige dingen echt deed (of juist niet deed) omdat ik introvert was. Anderen deed ik (niet) omdat ik onzeker was... maar ik loog mezelf voor dat ik daarin gewoon introvert was. Daar werd ik niet gelukkig van want ik moest dingen laten die ik eigenlijk gewoon wou doen. Ik ben dus als tiener begonnen allerlei dingen te doen die ik eigenlijk te eng vond en vind het inmiddels juist hartstikke leuk om het onbekende te verkennen, presentaties te geven, gesprekjes aan te knopen met vreemden over dingen die ik belangrijk vind...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:21 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Leer mij, meesteres!Zou ook wel iets extraverter willen zijn, zonder de voordelen van INFP kwijt te raken.
Thanks, sensei. Hier heb ik wat aan!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:41 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Haha! Ik zal nooit de meest extraverte persoon op deze planeet worden denk ik, maar ik vind het heel leuk om met mensen in contact te staan. Dus dan is het wel handig. Dé tip is in dezen toch wel: Get out of that comfort zone. Want ik merkte zelf dat ik sommige dingen echt deed (of juist niet deed) omdat ik introvert was. Anderen deed ik (niet) omdat ik onzeker was... maar ik loog mezelf voor dat ik daarin gewoon introvert was. Daar werd ik niet gelukkig van want ik moest dingen laten die ik eigenlijk gewoon wou doen. Ik ben dus als tiener begonnen allerlei dingen te doen die ik eigenlijk te eng vond en vind het inmiddels juist hartstikke leuk om het onbekende te verkennen, presentaties te geven, gesprekjes aan te knopen met vreemden over dingen die ik belangrijk vind...Ben er blij mee.
Maar vind mijn rust ook nog wel belangrijk en merk dat ik zeker genoeg moet bijtanken.
Lange gurupost.
Bij mij kwam overal hetzelfde uit.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:53 schreef BeyondTheGreen het volgende:
ISTP
Introvert(47%) Sensing(6%) Thinking(34%) Perceiving(12%)
•You have moderate preference of Introversion over Extraversion (47%)
•You have slight preference of Sensing over Intuition (6%)
•You have moderate preference of Thinking over Feeling (34%)
•You have slight preference of Perceiving over Judging (12%)
Maar fuck die test, want test twee had veel fijnere vragen. Hier scoor ik: Mediator (INFP-T)
Een stukje van de beschrijving bij test 2:
INFP personalities are true idealists, always looking for the hint of good in even the worst of people and events, searching for ways to make things better. While they may be perceived as calm, reserved, or even shy, INFPs have an inner flame and passion that can truly shine. Comprising just 4% of the population, the risk of feeling misunderstood is unfortunately high for the INFP personality type – but when they find like-minded people to spend their time with, the harmony they feel will be a fountain of joy and inspiration
Ik raad iedereen aan test 2 te maken, bij mij klopt het precies en de vragen zijn erg duidelijk.
Bruuuur ik ook manquote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:44 schreef Dimachaerus het volgende:
ISTP
Introvert(62%) Sensing(3%) Thinking(12%) Perceiving(3%)
Is hetzelfde, maar die T is een extra dimensie die ze zelf erbij meten. Tevens wordt overal dezelfde afkorting gebruikt, let dus niet op de namen die geven worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 01:16 schreef Fripsel het volgende:
Oh en bij de tweede test komt er iets anders uit.
YOUR PERSONALITY TYPE IS:
ADVENTURER (ISFP-T)
Laten we het er maar op houden dat het laat isquote:Op vrijdag 24 juli 2015 01:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Is hetzelfde, maar die T is een extra dimensie die ze zelf erbij meten. Tevens wordt overal dezelfde afkorting gebruikt, let dus niet op de namen die geven worden.
Ik ga ook slapen, trusten!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 01:22 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat het laat is
Als jij iemand wijst op zijn of haar gedrag haalt hij of zij dit profiel er soms bij? Apart verhaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:08 schreef Trashcanman het volgende:
Meyers-Briggs... Ik ken het vooral van mensen die die profieletjes gebruiken om achter te verschuilen als ze met hun kutgedrag geconfronteerd worden.
Niet op het moment zelf, maar wel dat ze haar gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel naderhand zo wou verklaren.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:42 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als jij iemand wijst op zijn of haar gedrag haalt hij of zij dit profiel er soms bij? Apart verhaal.
Ik heb 'm ook net mobiel gemaakt. Geen problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Morgen mss ff doen (zit nu mobiel, dus onhandig). Vermoed ISTP
De zo-ben-ik-nu-eenmaal-joker. Meestal gevolgd door: "ik kan er niks aan doen" Erg irritant. Ik laat ze ook links liggen. Zo ben ik nu eemaal, daar kan ik niks aan doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:08 schreef Trashcanman het volgende:
Meyers-Briggs... Ik ken het vooral van mensen die die profieletjes gebruiken om achter te verschuilen als ze met hun kutgedrag geconfronteerd worden.
Volgens mij ben je een INFP dan, net als ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb het al een keer gedaan, heb hetzelfde als Ghandi en Jezus Christus als ik het mij goed herinner.
Ik dacht INFJ eigenlijk, maar het is alweer even geleden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een INFP dan, net als ik.
Hahaha ik kreeg Stalinquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:42 schreef Ridocar het volgende:
http://www.celebritytypes.com/personality-tests.php
Hier zou je kunnen zien welke beroemdheid hetzelfde type is als jij.
In mijn lijstje staat Kurt Cobain, ik weet niet of dit een goed ding is...
Op dezelfde site kun je de zogeheten "villain-test" maken: Nul keer raden welke schurk het meeste gemeen heeft met mij... (hint: bloksnor)
Fuck.
Whatever.quote:YOUR PERSONALITY TYPE IS:
VIRTUOSO (ISTP-A)
Oh, I know how to fix this.
- MIND -
?ExtravertedIntroverted
57%
?
- ENERGY -
?IntuitiveObservant
18%
?
- NATURE -
?ThinkingFeeling
14%
?
- TACTICS -
?JudgingProspecting
24%
?
- IDENTITY -
?AssertiveTurbulent
22%
?
Hier ook istj, maar dan T.quote:
Ik ga dit even in de OP zetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:42 schreef Ridocar het volgende:
http://www.celebritytypes.com/personality-tests.php
Hier zou je kunnen zien welke beroemdheid hetzelfde type is als jij.
In mijn lijstje staat Kurt Cobain, ik weet niet of dit een goed ding is...
Op dezelfde site kun je de zogeheten "villain-test" maken: Nul keer raden welke schurk het meeste gemeen heeft met mij... (hint: bloksnor)
Fuck.
Ammunitie om dat soort mensen mee om de oren te slaan. http://www.quora.com/To-w(...)e-Indicator-bullshitquote:Op vrijdag 24 juli 2015 05:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De zo-ben-ik-nu-eenmaal-joker. Meestal gevolgd door: "ik kan er niks aan doen" Erg irritant. Ik laat ze ook links liggen. Zo ben ik nu eemaal, daar kan ik niks aan doen.
Nog eentje!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:22 schreef BlueMage het volgende:
Personality: INFP ("The Mediator")
Variant: Assertive
Role: Diplomat
Kijk aan, herken mezelf er wel 'n beetje in.
Komt denk ik omdat we in R&P zitten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:45 schreef I-care het volgende:
INFP
Normaal zie je ze niet vaak, maar hier stikt het ervan schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze komen vaak voor hier ja, ik ben er ook een.quote:
Had de test niet gezien, je bedoeld deze toch http://www.celebritytypes.com/villain/test.php,quote:
Die idd, maar blijkbaar ben ik te braafquote:Op zondag 26 juli 2015 00:35 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Had de test niet gezien, je bedoeld deze toch http://www.celebritytypes.com/villain/test.php,
Ich bin Albert Speer. een Nazi architect
Osamaquote:
Als vliegen op stront zeg maar...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Komt denk ik omdat we in R&P zitten.
Bijna zelfde als ik, alleen heb ik de E ipv de I. En die laatste letter weet ik nietquote:
Dat is geloof ik bij de aller1e test in de OP (ik heb hem zelf ook niet eerder gezien).quote:Op maandag 27 juli 2015 08:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bijna zelfde als ik, alleen heb ik de E ipv de I. En die laatste letter weet ik niet
Jij moet zeker heel verlegen zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 08:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Your personality type: “The Logistician” (ISTJ-T)
Strength of individual traits: Introverted: 100%,
Observant: 10%,
Thinking: 54%,
Judging: 66%,
Turbulent: 37%.
Role: Sentinel
Strategy: Constant Improvement
I score a 100!
Verlegen niet, ik ben gewoon niet zo'n people-person buiten m'n werkquote:
Heb die ook:quote:Op maandag 27 juli 2015 09:22 schreef netchip het volgende:
Personality: ENTJ-A
Role: "the Commander"
Is bijna eng hoeveel ik overeen kom met ENTJ als ik de beschrijving lees...
Grootste vloek voor de enfp. Heb mn plek ook nog niet gevonden en wordt er soms erg gefrustreerd door... Ben gelukkig enzo hoor, maar ik zoek iets waarvan ik niet precies weet wat het isquote:Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef Fok-it het volgende:
ENFP PERSONALITY (“THE CAMPAIGNER”)
It doesn't interest me what you do for a living. I want to know what you ache for – and if you dare to dream of meeting your heart's longing. It doesn't interest me how old you are. I want to know if you will risk looking like a fool – for love – for your dreams – for the adventure of being alive.
Oriah Mountain Dreamer
ENFPs see it through a prism of emotion, compassion and mysticism, and are always looking for a deeper meaning.Klopt wel redelijk dit
ENFPs will spend a lot of time exploring social relationships, feelings and ideas before they find something that really rings true. But when they finally do find their place in the world, their imagination, empathy and courage are likely to produce incredible results
Hier nog niet veel van terug kunnen zien maar ik heb mijn plek dan ook nog niet definitief gevonden, laten we het hopen
Er zijn hier verschillende opvattingen over. Er zijn mensen die de middelste twee letters gebruiken om te typeren (NF, NT, SF, ST), zoals David Keirnsey, maar ik zie meer logica en diepgang in de zogenaamde functies en de opbouw hiervan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:35 schreef Gray het volgende:
Overigens schijnen de 1e en 3e letter (concept) het meest tot uiting te komen in iemands persoonlijkheid. Dus introvert en, blijkbaar, thinking in mijn geval.
Inderdaad niet verrassend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 01:06 schreef -Strawberry- het volgende:
INFP PERSONALITY (“THE MEDIATOR”)
Kwam er de vorige keer ook uit dacht ik. Niet verrassend.
haha grappig, ik ben 69% extravert , en ik doe juist altijd alles op het moment, ik improviseer wel e.d.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben een logician (intp-t). Alles baseren op de feiten ipv mijn gevoel en alles vaak overdenken
En 69% (hihi) introvert. Klopt sowieso wel.
Resultaat van de eerste test. Ik kan me er wel in vinden.quote:YOUR PERSONALITY TYPE IS:
DEFENDER (ISFJ-T)
We are born not just for ourselves.
- MIND -
Introverted
24%
- ENERGY -
Observant
11%
- NATURE -
Feeling
34%
- TACTICS -
Judging
31%
- IDENTITY -
Turbulent
17%
Resultaat van de tweede test. Ik moet wel zeggen dat ik die vragen iets moeilijker te begrijpen vond dan de eerste test. Die was wat mij betreft veel duidelijker in wat ik moest invullen. Als ik kijk naar mezelf acht ik me wel meer 'observant' dan 'intuitive', maar het verschil is inderdaad niet groot.quote:ISFJ
Introvert(19%) Sensing(1%) Feeling(53%) Judging(22%)
You have slight preference of Introversion over Extraversion (19%)
You have marginal or no preference of Sensing over Intuition (1%)
You have moderate preference of Feeling over Thinking (53%)
You have slight preference of Judging over Perceiving (22%)
>2700 ongelezen mailtjes in mn inbox en heb de schurft aan veel kleine klusjes (denk omdat dit altijd veel extra gedoe oplevert).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:52 schreef Megara het volgende:
INTP
You have slight preference of Introversion over Extraversion (12%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (47%)
You have slight preference of Thinking over Feeling (19%)
You have moderate preference of Perceiving over Judging (38%)
Bij die met die duimpjes kreeg ik ook INTP. Ik kreeg vroeger consistent INTJ, en die beschrijving is denk ik ook welke anderen me zouden geven. Ik vind de E-types heel wenselijk klinken om zelf te zijn, maar herken me er helaas inderdaad niet zo in (volgens http://www.massmatch.com/MBTI-2.php)
Wat ik me afvroeg - die vragen over of je met een rommelige inbox om kunt gaan, en snel overmeesterd raakt door veel kleine to-do'tjes - op wat voor trekjes moeten die duiden?
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb de 1e test gedaan.
Nu krijg ik INTP-T met de percentages 34%, 31%, 5%, 47%, 8%
Omdat ik me kan herinneren eerder op fok zo'n test gedaan te hebben, heb ik even gezocht en die post gevonden
Maar welke van die vier factoren beïnvloedt dat dan? Ik zie geen link namelijk, tenzij je het interpreteert als een voorkeur voor Judging (vastigheid) boven Perceiving (verandering).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
>2700 ongelezen mailtjes in mn inbox en heb de schurft aan veel kleine klusjes (denk omdat dit altijd veel extra gedoe oplevert).
Trekjes van autisme
edit:
Had zelf ook INTP zie ik nu, toeval bestaat niet![]()
[..]
quote:Favorite world: Do you prefer to focus on the outer world or on your own inner world? This is called Extraversion (E) or Introversion (I).
Information: Do you prefer to focus on the basic information you take in or do you prefer to interpret and add meaning? This is called Sensing (S) or Intuition (N).
Decisions: When making decisions, do you prefer to first look at logic and consistency or first look at the people and special circumstances? This is called Thinking (T) or Feeling (F).
Structure: In dealing with the outside world, do you prefer to get things decided or do you prefer to stay open to new information and options? This is called Judging (J) or Perceiving (P).
Geen idee, ik heb die test niet zelf bedacht dus geen idee wat de achterliggende gedachte isquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:21 schreef Megara het volgende:
INTP-buddy
[..]
Maar welke van die vier factoren beïnvloedt dat dan? Ik zie geen link namelijk, tenzij je het interpreteert als een voorkeur voor Judging (vastigheid) boven Perceiving (verandering).
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
kan nog steedsquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:39 schreef Konijntjuh het volgende:
...bij een stabiele en degelijke opvoeding had ik meer expressiever en communicatief vaardiger geweest...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het grappige is dat mijn vrienden me juist het tegengestelde van manipulatief vinden, zeggen ze. Met sociale gelegenheden volg ik en zie ik wel wat er gebeurt, altijd leuk om nieuwe dingen te ontdekken. In projecten voor mijn studie neem ik eigenlijk altijd de leiding en dan zeg ik gewoon ronduit wat mijn mening is en waarom.
Vroeger bij dit soort gedrag directe extraverte uitspraken kreeg ik letterlijk en figuurlijk klappen met uitspraak je moet eerst nadenken en dan pas iets zeggen of deze doe maar normaal dan doe je al normaal genoeg, waar ik dus op antwoordde wat verstaan jullie dan onder normaal gedrag(dus bij mij was het meer de angst voor de opvoeder en de klappen ruzies dan hoe iemand anders er over dacht), daarom zei ik al bij mij is de thuis situatie en de opvoeding voornamelijk die mijn gedrag behoorlijk hebben geremd in het extravertequote:Op zondag 30 augustus 2015 11:38 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
De angst bij het extrovert / communicatiever worden ligt denk ik vooral in de angst "wat zal hij/zij wel niet van mij denken als ik dit of dat zeg / doe".
Dit is dan natuurlijk ook weer een beetje een extreem ietsquote:Op zondag 30 augustus 2015 12:33 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
het rekening houden met iemands zijn gevoelens.
Sorry, heb ik niet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:59 schreef PausNicolaas het volgende:
Ik ben een Defender![]()
![]()
Past haast precies bij mij. Beetje introvert en wel iedereen happy willen zien. Sociale activiteiten heb ik wel behoefte aan, maar zijn vaak ook weer vermoeiend. Gaat dan soms wel weer ten koste van mijzelf.
EDIT: Die verhaaltjes er ook bij. Voelt zo als mezelfHelaas de zwaktes ook
![]()
Iemand een Premium account zodat ik dat gedeelte ook even kan lezen? Gary misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
Wat vetgedrukte betreft, welke fouten zie je dan?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:31 schreef sofargone. het volgende:
Ik vind het een goed en leuk topic, maar ik zie dat mensen zó veel fouten maken m.b.t. hen MBTI. Het is een goede test, maar er zitten ook zeker veel flaws in. Ik ben er ook zeker van dat sommige mensen ondertussen ook biased zijn wanneer ze een test maken, m.a.w. sommige mensen zullen de test invullen gebaseerd op hoe ze willen zijn t.o.v. hoe ze écht zijn.
Ik kan iedereen aanraden om zich te verdiepen in MBTI (en zelfs Enneagram). Dan heb je deze testen ook niet nodig en kan je zelf mensen typeren. Het neemt zeker veel tijd in beslag, maar het is de moeite zeker waard!
Wat een onzin allemaal.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:38 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
kan nog steedsik ben zelf (al dan niet in dezelfde situatie) ook van erg introvert en sub-assertief naar extrovert en assertief gegaan. En zonder hulp van therapieën en dergelijke. Gewoon cold turkey denken "ach, we zijn allemaal maar mensen en hoe vaak kom ik hem/haar nog tegen". Hielp enorm
De angst bij het extrovert / communicatiever worden ligt denk ik vooral in de angst "wat zal hij/zij wel niet van mij denken als ik dit of dat zeg / doe". Daarom zijn de mensen die zeggen wat ze willen en doen wat ze willen (al dan wel op een goede manier) vaak de mensen waar we graag mee om gaan en naar opkijken. Zij hebben die angst niet of nauwelijks en doen lekker hun ding, terwijl de introvert het vaak houd op zichzelf. Denk ik dan hoor, zo was het bij mij in ieder geval wel en merk bij best wat introverte mensen dat zij zo denken.
Mooie post. Zie het al te vaak dat er vanalles bijgehaald wordt wat gewoon niet relevant is (of zelfs ook maar terect erbij gehaald wordt).quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:20 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal.
Ten eerste is het enige verschil tussen extraversie en introversie waar je je energie vandaan haalt.
Extraversie is energie krijgen van mensen. Toch kunnen extraverte mensen erg verlegen zijn.
Introversie verbruiken energie bij mensen en hebben tijd nodig om op te laten. Toch kunnen introverte mensen enorme praters zijn.
Daarnaast zijn er erg veel rustige, maar zelfverzekerde mensen. Het gaat niet om het durven. Het gaat gewoon om hun persoonlijkheid.
Klopt, zo kan het ook inderdaad. Volgens mij zijn er nog veel te veel mensen die het woord introvert als iets negatiefs beschouwen en zich aangevallen voelen als ze zo (terecht) genoemd worden. Als mensen al denken dat introvert hetzelfde is als "verlegen, stil en bang zijn" hoeven ze ook maar een snelle blik te werpen op de introverte persoonlijkheden van de 16 personalities site (of gewoon hun ogen eens open doen in de echte wereld) om te beseffen dat ze zich ernstig vergissen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mooie post. Zie het al te vaak dat er vanalles bijgehaald wordt wat gewoon niet relevant is (of zelfs ook maar terect erbij gehaald wordt).
Ben zelf introvert, maar wel sociaal (vind sociaal doen leuk, ik ontmoet graag nieuwe mensen (ik zie het soms zelfs een beetje als een spel, zoals bij bijvoorbeeld een bushalte oid) maar ben na een middagje sociaal doen wel helemaal uitgeput
Maar ik blijf het doen omdat het ook gewoon erg leuk en leerzaam kan zijn
Waar kun je vinden welk percentage van de mensen de score betreft?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:37 schreef Baran09 het volgende:
PERSONALITY: ISTP ("THE VIRTUOSO")
VARIANT: ASSERTIVE
ROLE: EXPLORER
Introvert (44%)
Observant (44%)
Thinking (34%)
Prospecting (37%)
Assertive (40%)
----------------
Kan ik me wel redelijk in vinden. Alhoewel de website zegt dat 5% van de mensen dit maar zijn, waarvan ook nog meestal mannen. Interessant...
Staat bij sommige persoonlijkheden in de beschrijving genoemd, niet bij alle.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Waar kun je vinden welk percentage van de mensen de score betreft?
Dit staat in mijn tekstje:quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
quote:ISTPs enjoy lending a hand and sharing their experience, especially with the people they care about, and it's a shame they're so uncommon, making up only about five percent of the population. ISTP women are especially rare, and the typical gender roles that society tends to expect can be a poor fit – they'll often be seen as tomboys from a young age.
Staat geloof ik ook op de wiki, maar dat was onhandig zoeken omdat je dan elk type apart moest aanklikken. Uiteindelijk via een originele pagina de verhoudingen gevondenquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
16 personalities zegt van mijn persoonlijkheid (INFP) dat het zeldzaam is (4%) en dat "we" daarom vaak verkeerd begrepen worden. Deze demographics site zegt dat we de op een na meest voorkomende persoonlijkheid hebben.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Staat geloof ik ook op de wiki, maar dat was onhandig zoeken omdat je dan elk type apart moest aanklikken. Uiteindelijk via een originele pagina de verhoudingen gevonden
edit: andere pagina dan die die ik eerder vond (de resultaten zijn volgens elke pagina toch weer wat anders) hierzo: https://www.personalitypage.com/demographics.html
Klopt wel, heb de link naar deze pagina effesnel geplaatst (ik had gister een andere gevonden maar kan die niet meer terugvinden). Denk dat je wel gelijk kunt hebben wat 16 personalities betreft, ik had een site gevonden die heel veel metingen had en die vertrouwde ik meerquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
16 personalities zegt van mijn persoonlijkheid (INFP) dat het zeldzaam is (4%) en dat "we" daarom vaak verkeerd begrepen worden. Deze demographics site zegt dat we de op een na meest voorkomende persoonlijkheid hebben.Dat de INFP's het laagste percentage hebben van getrouwde mensen vind ik wel erg passend.
Ik ben geneigd af te gaan op wat 16 personalities zegt, maar ik weet het niet zeker.
Goed verhaal.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef jodelahity het volgende:
Waarom zegt die vrouw dat xd En dat van assertive is nogal wat lijkt me
Die eerste E of I vind ik sowieso erg lastig. Wat nu als je een introverte extravert bent of omgekeerd? Of nog erger, als je het niet weet?quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:05 schreef LadyOracle het volgende:
Volgens de eerste ben ik INTJ, volgens de tweede ESTP-A. En volgens weer een andere ENFJ.
Nu heb ik een identiteitscrisis. Bedankt, TS.
http://www.16personalities.com/intp-personalityquote:Your Results
PERSONALITY: INTP ("THE LOGICIAN")
VARIANT: TURBULENT
ROLE: ANALYST
Introverted
18%
Intuitive
20%
Thinking
24%
Prospecting
12%
Turbulent
34%
Welkom op dit forum, INTJ. Vanaf nu word je met deze letters aangeduid; je nieuwe identiteit.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:23 schreef eenzame_kat het volgende:
INTJ
Introvert(53%) iNtuitive(41%) Thinking(28%) Judging(31%)
You have moderate preference of Introversion over Extraversion (53%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (41%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (28%)
You have moderate preference of Judging over Perceiving (31%)
Ben overal moderate :|
Maar dat introvert klopt wel (behalve op fokje) en de rest ook. Ben soms wel stil maar weet wel heel goed wat ik wil en probeer alles rationeel te verklaren, en 'veroordeel' ook wel veel denk ik. Ben alleen gewoon introvert.
Persoonlijk zou ik niet teleurgesteld zijn over zoiets. Je bent wie je bent en elk type heeft zo zijn voor- en nadelen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Kut, na wat lezen kom ik tot de conclusie dat ik best wel fucked ben met mijn INT-P persoonlijkheidstype.
Het verhaaltje klopt precies, zit precies op de positie in de situatie waar men het type zou schetsen.
Maar helaas klopt het sociale en emotionele deel ook, en dat het moeilijk is om dat te overkomen. En laat dat nou precies het stuk zijn waar ik me zo aan erger bij mijzelf.
Maar het zit dus ingebakken in de persoonlijkheid. Die F kan ik wel vergeten
Sorry hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:05 schreef LadyOracle het volgende:
Volgens de eerste ben ik INTJ, volgens de tweede ESTP-A. En volgens weer een andere ENFJ.
Nu heb ik een identiteitscrisis. Bedankt, TS.
Heb hetzelfde, maar kan me niet echt in alles even goed vinden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:54 schreef Pindasoepje het volgende:
ENFP-T
A free true spirit.. klopt wel eigenlijk
Inderdaad. Ik kom heel introvert uit die test, terwijl ik in de werkelijk met iedereen over koetjes en kalfjes kan praten. Dat heb ik mijzelf wel aangeleerd.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
Mijn vriendin kwam uit de humanmetrics test als ENFP, terwijl ik d'r had ingeschat als INTJ en daarin herkende ze zichzelf ook véél meer. Nog een ding van de test: In principe is je aard altijd hetzelfde, maar deze aard brengt zwaktes met zich mee, waar je eventueel aan kunt werken. Als je dat enigszins succesvol doet, beïnvloed dat je uitslag, terwijl de beschrijving veel meer gefocust lijkt te zijn op je aard, dan op aangeleerd gedrag.
Nu weet je dat je ideale vriendin zal zijn: ISTP-tquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:44 schreef Puntenjager het volgende:
Your personality type is:
Executive (ESTJ-a)
[ afbeelding ]
En nu!?
Oeiquote:Op woensdag 2 december 2015 22:59 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Nu weet je dat je ideale vriendin zal zijn: ISTP-t
daarna ISFP-t
laatst INTP-t
Je weet wat introversie betekent?quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:27 schreef Deshain het volgende:
VIRTUOSO (ISTP-A)
Kan mezelf er wel goed in vinden, alleen 57% introversie komt meer voort uit het feit van reservering/ontbrekende behoefte om me overal mee te bemoeien dan uit letterlijke introversie. Komt dan ook wel tot uiting in 90% assertiviteit...
Nogmaals die eerste en tweede test gedaan, van INTP naar INFP.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:40 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
Villian:
[ afbeelding ]
Tweede test ook INTP
INTP
Introvert(44%) iNtuitive(41%) Thinking(13%) Perceiving(28%)
•You have moderate preference of Introversion over Extraversion (44%)
•You have moderate preference of Intuition over Sensing (41%)
•You have slight preference of Thinking over Feeling (13%)
•You have moderate preference of Perceiving over Judging (28%)
Kan dus naar believen wisselen maar IN*P ben ik sowieso.quote:INFP
Introvert(66%) iNtuitive(31%) Feeling(12%) Perceiving(12%)
You have distinct preference of Introversion over Extraversion (66%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (31%)
You have slight preference of Feeling over Thinking (12%)
You have slight preference of Perceiving over Judging (12%)
ISTP-t = introvert, sensing, thinking, perceiving, turbulentquote:Op woensdag 2 december 2015 23:44 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Oei![]()
Waar stond die shit ook al weer voor? Interracial Double Penetration watte!?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 22:43 schreef potatopotato het volgende:
Funfact. Niet alle ENTP's zijn sociopatisch, maar bijna alle sociopaten zijn ENTP's.
Autist gespot!quote:
Welcome to the club Coolguy, kan je hier straks alvast een introductiepost makenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb even wat anders opgezocht, blijkbaar komen vooral INTJ en INTP veel voor onder mensen met autisme als ik deze steekproef mag geloven (pagina is in het Engels).
Oh, ik wist niet dat dat per definitie zo was. Maar nee, sorry, geen autist.quote:Op maandag 7 december 2015 11:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Autist gespot!
[..]
Welcome to the club Coolguy, kan je hier straks alvast een introductiepost maken![]()
![]()
Geeft niet hoor, verlegen zijn komt wel vaker voor bij autismequote:Op maandag 7 december 2015 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat dat per definitie zo was. Maar nee, sorry, geen autist.
quote:Op maandag 7 december 2015 12:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, verlegen zijn komt wel vaker voor bij autismeIk verlegen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
ja, ja dat zal het zijn.
Je wil net een beetje te graag dat ik een autist ben. We kunnen daar leuk wat over en weer blijven posten, vink prima, maar we kunnen dat ook niet doen, natuurlijk
Breitling - Instruments for Professionals
Zie je wel, je kruipt nu al uit je autistenschulpje!quote:Op maandag 7 december 2015 12:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik verlegen?![]()
![]()
ja, ja dat zal het zijn.
Je wil net een beetje te graag dat ik een autist ben. We kunnen daar leuk wat over en weer blijven posten, vink prima, maar we kunnen dat ook niet doen, natuurlijk
quote:Op maandag 7 december 2015 12:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zie je wel, je kruipt nu al uit je autistenschulpje!
Gaat nog goedkomen met je jonge, ik heb je introductiepost in het ASS topic al geschreven, kom een keertje langs, gaan we samen met z'n allen alleen aan een kopje theïne-vrije thee zitten
Ik moest een soortgelijke test al eens maken voor een sollicitatieprocedure. Daar zat ook een gesprek met 2 psychologen bij, en nog wat computergebaseerde tests waarin je meerdere handelingen tegelijkertijd moest doen, en nog een soort van IQ test, etc etc. Best leuk om te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt dan zon heel rapport uit over wie en wat je bent en zo. Erg leuk
Breitling - Instruments for Professionals
Ik had deze ook. Vond vooral het "grote mooie ideeën naar anderen moeten het uitvoeren" heel treffendquote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:30 schreef spierbal het volgende:
Ik ben een entp-a.
"Smart and curious thinkers who cannot resist an intellectual challenge."
Dus dames, volg vaker mijn advies op.
Dat zou kunnen, maar een verkeerde diagnose zou ook zomaar kunnen. INTP en INTJ hebben beide wat anti-social kenmerken, zijn introverted en zijn vaak erg gefocust op feiten en logica en niet zo zeer gevoelens. Kan me wel voorstellen dat dit voor sommigen als autistisch overkomt. INTP en INTJ's hebben ook erg vaak de diagnose ADD.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb even wat anders opgezocht, blijkbaar komen vooral INTJ en INTP veel voor onder mensen met autisme als ik deze steekproef mag geloven (pagina is in het Engels).
quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:44 schreef Puntenjager het volgende:
Your personality type is:
Executive (ESTJ-a)
[ afbeelding ]
En nu!?
quote:Op woensdag 2 december 2015 22:59 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Nu weet je dat je ideale vriendin zal zijn: ISTP-t
daarna ISFP-t
laatst INTP-t
Dan ben je vast een LAZY-XL type persoonlijkheidquote:Op maandag 7 december 2015 17:27 schreef Aiciu het volgende:
Ik wilde de eerste maken maar toen ik op pagina 2 was en zag dat ik pas 10% had ben ik afgehaakt.
Ik vind engels geen fijne taal om te lezen.
quote:Op maandag 7 december 2015 17:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik wil eeeecht geen extraverte vriendin hebben, echt no yes way!
Klopt. Het is één van de vele van de koffiehoek- danwel biertafelwijsheden. De werkelijkheid is precies andersom (hetgeen ook wetenschappelijk bewezen is, maar het gepeupel weet het altijd beter)quote:Beetje het "opposites attract"-broodje aap-verhaal
quote:Op maandag 7 december 2015 17:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan ben je vast een LAZY-XL type persoonlijkheidIk heb dat altijd al gehad, ik moet met engels echt concentreren op wat er staat of gezegd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N A P O L I
C A M P A N I A
Het gepeupel kan zeggen wat het wil, ik weet wat ik wil en wat voor mij werkt. Dit weet ik ook al veel langer (gezien mijn vorige ervaringen met relaties), dat de beste relaties waren met vrouwen die meer op mij leken (en dan met name het introvert-gedeelte, de andere punten lijken voor mij veel minder relevant te zijn (misschien niet onbelangrijk, maar wel veel minder belangrijk dan introvert/extravert zijn maar ik denk dat alles wel te lijmen is, maar een extravert iemand past gewoon niet bij mij. Is mij veel te vermoeiendquote:Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Het is één van de vele van de koffiehoek- danwel biertafelwijsheden. De werkelijkheid is precies andersom (hetgeen ook wetenschappelijk bewezen is, maar het gepeupel weet het altijd beter)
Engels is verder geen probleem voor mij, maar zoals ik al eerder heb aangegeven, zijn de vragen gewoon niet zo slim gesteld en laten ze veel open voor meerdere interpretaties die beide als juist kunnen worden gezien, maar wel verschillende uitkomsten geven. Niet zo handig dus.quote:Op maandag 7 december 2015 17:41 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd al gehad, ik moet met engels echt concentreren op wat er staat of gezegd wordt.
Het is natuurlijk ook van belang op welk vlak men elkaars tegengestelde is. Een introvert en extravert kunnen elkaar op zich mooi aanvullen, maar als ze verder heel anders in het leven staan is dat inderdaad eerder een minpunt.quote:Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
[..]
Klopt. Het is één van de vele van de koffiehoek- danwel biertafelwijsheden. De werkelijkheid is precies andersom (hetgeen ook wetenschappelijk bewezen is, maar het gepeupel weet het altijd beter)
Ik heb een vriendin die bijna het tegenovergestelde is. Ze is alleen net als ik introvert, de rest is compleet het tegenovergestelde.quote:Op maandag 7 december 2015 17:38 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
[..]
Ik ben hierover wat meer gaan nadenken en heb m'n twijfels over de nauwkeurigheid c.q. correctheid wat deze tests betreft. Ik zal uitleggen waar ik mee zit.quote:Op maandag 7 december 2015 17:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar het is ook maar een kort testje en ik had de vragen liever anders gezien (meer in de vorm van "Ga je liever naar links of naar rechts?" en dan zo het antwoord invullen: links - - - - - - - rechts
ipv "Jij gaat liever naar links" en dan als antwoord Eens - - - - - - - Oneens )
Overigens is de F in INFP-T nauwelijks boven de 50%, dus had net zo goed een T kunnen zijn. Sowieso doe ik beide, dus wel logisch dat mijn uitslag dan ergens halverwege terecht komt
quote:Dichotomieën
MBTI gaat uit van de voorkeuren van een persoon op vier dichotomieën met elk twee polen:
1) de E/I dichotomie
Extraversie (iemand haalt zijn energie/inspiratie voornamelijk van de wereld om zich heen) of
Introversie (voornamelijk vanuit zijn innerlijke belevingswereld)
2) de S/N dichotomie
Heeft iemand een voorkeur voor het opnemen van feitelijke informatie en informatie uit de wereld direct om zich heen (Waarnemend/Sensing) of
voor het opnemen van informatie in de vorm van verbanden en grote lijnen, gebruik makend van ervaringen en eerder opgedane informatie (Intuïtief)
3) de T/F dichotomie
Heeft iemand een voorkeur voor het nemen van beslissingen op basis van logica (Denkend/Thinking) of
op basis van gevoelens (Voelend/Feeling)
4) de J/P dichotomie
Heeft iemand een voorkeur voor een planmatige en geordende manier van werken en beoordeelt hij dingen, een waarde-oordeel gevend (Judging) of
heeft iemand een flexibele en spontane manier van werken, en bekijkt hij de dingen zoals ze zijn zonder daar direct iets over te vinden (Gewaarwordend/Perceiving)
De MBTI gaat er vanuit dat deze 4 eigenschappen, tegenpolen zijn. In het eerste geval (introvert/extravert) komt dit op het eerste gezicht wel over als iets wat denk ik wel lijkt te kloppen (ik kan me hier wel in vinden, wat overigens niet hetzelfde is als zeggen dat ik zeker weet dat dit ook klopt. Ik heb alleen op dit moment (nog) geen reden hieraan te twijfelen, maar sta open voor meer inzage in de diepere betekenis van deze definities).quote:Bovenstaande quote is wel geëdit om de leesbaarheid te verbeteren door irrelevante info weg te halen en de 4 eigenschappen te nummeren
En mensen die wel kunnen denken, voelen dus per definitie niet?quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:01 schreef CafeRoker het volgende:
Mensen die niet kunnen denken, voelen per definitie.
Je kan hem ook in het Nederlands doenquote:Op maandag 7 december 2015 17:27 schreef Aiciu het volgende:
Ik wilde de eerste maken maar toen ik op pagina 2 was en zag dat ik pas 10% had ben ik afgehaakt.
Ik vind engels geen fijne taal om te lezen.
Jawel, maar ik vatte je post op alsof je meende dat er een groep mensen is die beide niet kunnen en dus nergens in pasten. Maar nu ik teruglees was dat waarschijnlijk toch niet wat je bedoelde.quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En mensen die wel kunnen denken, voelen dus per definitie niet?
Maar als er mensen zijn die beide kunnen, dan kunnen (logisch) denken en voelen toch geen tegenpolen zijn?quote:
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 8 december 2015 06:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben hierover wat meer gaan nadenken en heb m'n twijfels over de nauwkeurigheid c.q. correctheid wat deze tests betreft. Ik zal uitleggen waar ik mee zit.
Ten eerste de reden waarom ik mijn oude post quote (heb de irrelevante delen weggelaten), namelijk dat de manier waarop de vragen gesteld worden, onnauwkeurig lijkt te zijn. Dat ten eerste.
En nu het tweede punt.
Op de wiki-pagina staat o.a. volgende:
[..]
[..]
De MBTI gaat er vanuit dat deze 4 eigenschappen, tegenpolen zijn. In het eerste geval (introvert/extravert) komt dit op het eerste gezicht wel over als iets wat denk ik wel lijkt te kloppen (ik kan me hier wel in vinden, wat overigens niet hetzelfde is als zeggen dat ik zeker weet dat dit ook klopt. Ik heb alleen op dit moment (nog) geen reden hieraan te twijfelen, maar sta open voor meer inzage in de diepere betekenis van deze definities).
Het is vooral de 3e eigenschap die me een raar gevoel geeft.
Er wordt bij deze eigenschap namelijk totaal geen rekening gehouden met de mate waarin deze twee eigenschappen voorkomen, maar volgens mij kan dit niet kloppen omdat denken (dingen op een logische manier bekijken) en voelen (deze is wel duidelijk) geen tegenpolen zijn. Dit zou namelijk impliceren dat je alleen maar op die ene lijn kunt zitten, maar dit klopt gewoon niet zo goed.
Het is niet zo alsof er geen mensen bestaan die gewoon totaal niet logisch kunnen nadenken en tegelijkertijd emotionele horken zijn, maar deze test maakt geen onderscheid tussen deze mensen en de mensen die geleerd hebben om beide te kunnen en dus geen duidelijke voorkeur hebben. Maar deze test pleurt beide typen in dezelfde hoek terwijl dit wel totaal verschillende mensen zijn.
Mensen die beide niet kunnen, zullen logisch gezien rond de 0% komen te zitten want ze kunnen beide niet, maar mensen die beide wel kunnen komen op diezelfde 0% uit. Dan kunnen deze twee eigenschappen toch geen tegenpolen zijn?
De tweede eigenschap heeft misschien een beetje hetzelfde, maar daar kan ik minder over zeggen. De 4e eigenschap lijkt me wel te kloppen (of klopt in elk geval wel beter dan de 3e eigenschap...of dat lijkt in elk geval zo op het eerste gezicht).
Wat is jullie input?
Jammer, heb ik opnieuw het wiel opnieuw uitgevondenquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:04 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Deze test is schijnbaar vrij populair in het (Amerikaanse) bedrijfsleven en daaruit is dus ook weer kritiek ontstaan. Op de website van Forbes las ik een artikel waar jouw punt ook wordt aangehaald. Er wordt een dichotomie gecreëerd, waar in werkelijkheid de meesten op een spectrum zitten. Ze stellen ook dat het gebruik van de test geen betere bedrijfsresultaten oplevert.
Zie mezelf als introvert en juist daarom ga ik jouw vraag beantwoorden!quote:Van mezelf weet ik trouwens dat ik qua introversie/extraversie echt een beetje in het midden zit en dan kijk ik naar de typische vraag "Krijg je energie van gezelschap of van alleen zijn?"
Dit ben ik met je eens en de redenen heb ik al genoemd.quote:Overigens vind ik de typeringen wel degelijk erg sterk, maar ik heb wel het idee dat foutieve uitslagen al snel voorkomen.
Echt...the fakquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
Zeker, maar die liggen aan machines en slangetjes. En kunnen dus geen online test maken
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar of je nieuwe inzichten hebt opgedaan, CRquote:
Veel mensen kunnen beide extremen van de 4 indicaties uitvoeren, in het spectrum zitten ze ergens in het midden. Per omgeving, type omgevingsmensen en levensfase kan het verschillen. Sommige hebben bijv. ochtendhumeur terwijl ze in de avond en nacht helemaal open bloeien. Je kan gewoon kijken hoe iemand is en wat die het liefst doet in z'n vrije tijd, over een lange periode. Dan is er meest vrije wil bij de handelingen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 06:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
De MBTI gaat er vanuit dat deze 4 eigenschappen, tegenpolen zijn.
Geupgrade ?quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef Gray het volgende:
Mijn persoonlijkheid is de beste.![]()
Maar serieus, eerst was ik INFJ, maar een paar jaar later was ik een INTJ. Hoe?
Nou, als dat jouw beste persoonlijkheid is en dit het product daarvan:quote:
quote:Op woensdag 2 december 2015 12:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb je wel vaak hè, dat je niet begrijpt waarom mensen je niet begrijpen? Uitleggen heeft dan weinig zin.
Jou iets uitleggen, zoals humor, heeft ook geen zin heb ik eerder gemerkt; geen sprankje humor of verplaatsen in een ander te bekennen. En dan ook nog het vertekende zelfbeeld dat je zo logisch nadenkt.
Maar ik begrijp het wel; je moet toch wat als eenzame werkloze met een spectrum aan stoornissen. Ik heb medelijden met je.
dan denk ik dat jouw persoonlijkheid best wel nog een paar upgrades kan gebruikenquote:Op donderdag 12 november 2015 16:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Verbaast me niets dat je niets snapt van wat anderen denken. Wat voor constructiefs jezelf denkt te bereiken door op mijn post te reageren is ook raar, meneer 'Logica'.
Maar ik vertrek wel weer uit je topic, oh grootste Magnetronkoffie. Dan kan je vast lekker slapen straks.
Afgezien van de kritiekpuntjes die ik hierboven al heb geuit, vind ik deze test waarlijk geniaalquote:Op dinsdag 15 december 2015 23:03 schreef tantegazeuse het volgende:
Normaal vind ik zulke tests nooit zo boeiend omdat het zo algemeen is dat er altijd wel bepaalde herkenning plaatsvindt maar ik vind MBTI zowaar een openbaring. Bij mij komt er altijd INFJ uit, heb er inmiddels veel over gelezen, en ik herken me er (misschien een beetje te) goed in.
Persoonlijkheidstesten zijn een moment opname.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef Gray het volgende:
Maar serieus, eerst was ik INFJ, maar een paar jaar later was ik een INTJ. Hoe?
Best grappig, jaren geleden heb ik mij hier in verdiept en toen was de uitkomst duidelijk INFP.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:39 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Persoonlijkheidstesten zijn een moment opname.
Ik heb ook INFP bij de eerste poging. Wij schijnen elkaar dan erg aardig te vindenquote:
Dan doe ik morgen ook die anderequote:Op donderdag 17 december 2015 01:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb ook INFP bij de eerste poging. Wij schijnen elkaar dan erg aardig te vinden
Morgen de andere test maar eens doen..
Dealquote:Op donderdag 17 december 2015 01:47 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dan doe ik morgen ook die andere
Dit gaat em niet worden zo, voor mij in elk geval niet, dus nvmquote:Which rules you more:
your heart, or
your head?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leuk![]()
Hoe krijg je het voor elkaar een 25-vragen quiz te maken om vervolgens mij er 40 voor te schotelen en het dan nog niet te weten
Maar ik heb wel gelachen!![]()
Blijkbaar zit ik dan toch het minst onduidelijk bij INTP, kan me daar wel in vinden verder
Wel opletten dat als je copypaste, dat je je IP-adres eerst weghaalt![]()
Redelijk zeker dusquote:The results show how likely you are - according to my math - to be each type.
The way to know for sure is to read about each type and see which description fits you best.
Test complete! (restart)
82% INFP
6% ENFP
5% INFJ
3% INTP
1% ENFJ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is wel heel duidelijk jaquote:
[ Bericht 7% gewijzigd door magnetronkoffie op 20-12-2015 10:33:40 ]
Ik weer meer over hoe ver ik richting de "cool-headed" ging, want zo 'cool' ben ik nou ook weer nietquote:Op zondag 20 december 2015 09:53 schreef kuolema het volgende:
Deze had ik ook gemaakt maar ik was vergeten de uitslag te posten.
[ afbeelding ]
Ik ben wel wat verbaasd over hoe ver ik naar 'dreamer' neig.
quote:
quote:Op zondag 26 juli 2015 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb net de villain test gedaan
Uitkomst:Er is hoop voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kwam uit op Hitlerquote:Op zondag 20 december 2015 10:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
http://www.celebritytypes.com/villain/test.php
Had jij ook zoveel extra vragen? Of bleef het bij jou bij 25 stuks?quote:Op zondag 20 december 2015 11:00 schreef kuolema het volgende:
Van 25quiz.com:
45% ISTJ
18% INTJ
14% ISFJ
7% INFJ
6% ISTP
Nopequote:
Ach, zolang je haar maar goed zit he?quote:
quote:Op zondag 20 december 2015 09:53 schreef kuolema het volgende:
Deze had ik ook gemaakt maar ik was vergeten de uitslag te posten.
[ afbeelding ]
Ik ben wel wat verbaasd over hoe ver ik naar 'dreamer' neig.
Het is een persoonlijkheidstest die door (persoonlijkheids)psychologen niet serieus wordt genomen. Niet valide en nergens op gebaseerd, eigenlijk. De COTAN heeft 'm ook beoordeeld en daar kwam die niet goed uit.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:04 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Deze test is schijnbaar vrij populair in het (Amerikaanse) bedrijfsleven en daaruit is dus ook weer kritiek ontstaan. Op de website van Forbes las ik een artikel waar jouw punt ook wordt aangehaald. Er wordt een dichotomie gecreëerd, waar in werkelijkheid de meesten op een spectrum zitten. Ze stellen ook dat het gebruik van de test geen betere bedrijfsresultaten oplevert.
Van mezelf weet ik trouwens dat ik qua introversie/extraversie echt een beetje in het midden zit en dan kijk ik naar de typische vraag "Krijg je energie van gezelschap of van alleen zijn?"
Overigens vind ik de typeringen wel degelijk erg sterk, maar ik heb wel het idee dat foutieve uitslagen al snel voorkomen.
Introvert observing feeling prospective. Wat het allemaal betekent kun je opzoeken :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben kennelijk een ISFP, maar waar deze afkorting voor staat, weet ik niet.
Je zegt eigenlijk dat anderen zeggen dat de test niet goed is.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een persoonlijkheidstest die door (persoonlijkheids)psychologen niet serieus wordt genomen. Niet valide en nergens op gebaseerd, eigenlijk. De COTAN heeft 'm ook beoordeeld en daar kwam die niet goed uit.
Ergo, leuk om te kijken wat eruit komt maar jammer dat de test zo populair is, want persoonlijkheid meet het niet.
Ken je toevallig een semi-populair testje dat op internet te doen is die wat beter klopt dan die MBTI?quote:Op donderdag 8 september 2016 22:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een persoonlijkheidstest die door (persoonlijkheids)psychologen niet serieus wordt genomen. Niet valide en nergens op gebaseerd, eigenlijk. De COTAN heeft 'm ook beoordeeld en daar kwam die niet goed uit.
Ergo, leuk om te kijken wat eruit komt maar jammer dat de test zo populair is, want persoonlijkheid meet het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |