Als vliegen op stront zeg maar...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Komt denk ik omdat we in R&P zitten.
Bijna zelfde als ik, alleen heb ik de E ipv de I. En die laatste letter weet ik nietquote:
Dat is geloof ik bij de aller1e test in de OP (ik heb hem zelf ook niet eerder gezien).quote:Op maandag 27 juli 2015 08:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bijna zelfde als ik, alleen heb ik de E ipv de I. En die laatste letter weet ik niet
Jij moet zeker heel verlegen zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 08:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Your personality type: “The Logistician” (ISTJ-T)
Strength of individual traits: Introverted: 100%,
Observant: 10%,
Thinking: 54%,
Judging: 66%,
Turbulent: 37%.
Role: Sentinel
Strategy: Constant Improvement
I score a 100!
Verlegen niet, ik ben gewoon niet zo'n people-person buiten m'n werkquote:
Heb die ook:quote:Op maandag 27 juli 2015 09:22 schreef netchip het volgende:
Personality: ENTJ-A
Role: "the Commander"
Is bijna eng hoeveel ik overeen kom met ENTJ als ik de beschrijving lees...
Grootste vloek voor de enfp. Heb mn plek ook nog niet gevonden en wordt er soms erg gefrustreerd door... Ben gelukkig enzo hoor, maar ik zoek iets waarvan ik niet precies weet wat het isquote:Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef Fok-it het volgende:
ENFP PERSONALITY (“THE CAMPAIGNER”)
It doesn't interest me what you do for a living. I want to know what you ache for – and if you dare to dream of meeting your heart's longing. It doesn't interest me how old you are. I want to know if you will risk looking like a fool – for love – for your dreams – for the adventure of being alive.
Oriah Mountain Dreamer
ENFPs see it through a prism of emotion, compassion and mysticism, and are always looking for a deeper meaning.Klopt wel redelijk dit
ENFPs will spend a lot of time exploring social relationships, feelings and ideas before they find something that really rings true. But when they finally do find their place in the world, their imagination, empathy and courage are likely to produce incredible results
Hier nog niet veel van terug kunnen zien maar ik heb mijn plek dan ook nog niet definitief gevonden, laten we het hopen
Er zijn hier verschillende opvattingen over. Er zijn mensen die de middelste twee letters gebruiken om te typeren (NF, NT, SF, ST), zoals David Keirnsey, maar ik zie meer logica en diepgang in de zogenaamde functies en de opbouw hiervan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:35 schreef Gray het volgende:
Overigens schijnen de 1e en 3e letter (concept) het meest tot uiting te komen in iemands persoonlijkheid. Dus introvert en, blijkbaar, thinking in mijn geval.
Inderdaad niet verrassend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 01:06 schreef -Strawberry- het volgende:
INFP PERSONALITY (“THE MEDIATOR”)
Kwam er de vorige keer ook uit dacht ik. Niet verrassend.
haha grappig, ik ben 69% extravert , en ik doe juist altijd alles op het moment, ik improviseer wel e.d.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben een logician (intp-t). Alles baseren op de feiten ipv mijn gevoel en alles vaak overdenken
En 69% (hihi) introvert. Klopt sowieso wel.
Resultaat van de eerste test. Ik kan me er wel in vinden.quote:YOUR PERSONALITY TYPE IS:
DEFENDER (ISFJ-T)
We are born not just for ourselves.
- MIND -
Introverted
24%
- ENERGY -
Observant
11%
- NATURE -
Feeling
34%
- TACTICS -
Judging
31%
- IDENTITY -
Turbulent
17%
Resultaat van de tweede test. Ik moet wel zeggen dat ik die vragen iets moeilijker te begrijpen vond dan de eerste test. Die was wat mij betreft veel duidelijker in wat ik moest invullen. Als ik kijk naar mezelf acht ik me wel meer 'observant' dan 'intuitive', maar het verschil is inderdaad niet groot.quote:ISFJ
Introvert(19%) Sensing(1%) Feeling(53%) Judging(22%)
You have slight preference of Introversion over Extraversion (19%)
You have marginal or no preference of Sensing over Intuition (1%)
You have moderate preference of Feeling over Thinking (53%)
You have slight preference of Judging over Perceiving (22%)
>2700 ongelezen mailtjes in mn inbox en heb de schurft aan veel kleine klusjes (denk omdat dit altijd veel extra gedoe oplevert).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:52 schreef Megara het volgende:
INTP
You have slight preference of Introversion over Extraversion (12%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (47%)
You have slight preference of Thinking over Feeling (19%)
You have moderate preference of Perceiving over Judging (38%)
Bij die met die duimpjes kreeg ik ook INTP. Ik kreeg vroeger consistent INTJ, en die beschrijving is denk ik ook welke anderen me zouden geven. Ik vind de E-types heel wenselijk klinken om zelf te zijn, maar herken me er helaas inderdaad niet zo in (volgens http://www.massmatch.com/MBTI-2.php)
Wat ik me afvroeg - die vragen over of je met een rommelige inbox om kunt gaan, en snel overmeesterd raakt door veel kleine to-do'tjes - op wat voor trekjes moeten die duiden?
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb de 1e test gedaan.
Nu krijg ik INTP-T met de percentages 34%, 31%, 5%, 47%, 8%
Omdat ik me kan herinneren eerder op fok zo'n test gedaan te hebben, heb ik even gezocht en die post gevonden
Maar welke van die vier factoren beïnvloedt dat dan? Ik zie geen link namelijk, tenzij je het interpreteert als een voorkeur voor Judging (vastigheid) boven Perceiving (verandering).quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
>2700 ongelezen mailtjes in mn inbox en heb de schurft aan veel kleine klusjes (denk omdat dit altijd veel extra gedoe oplevert).
Trekjes van autisme
edit:
Had zelf ook INTP zie ik nu, toeval bestaat niet![]()
[..]
quote:Favorite world: Do you prefer to focus on the outer world or on your own inner world? This is called Extraversion (E) or Introversion (I).
Information: Do you prefer to focus on the basic information you take in or do you prefer to interpret and add meaning? This is called Sensing (S) or Intuition (N).
Decisions: When making decisions, do you prefer to first look at logic and consistency or first look at the people and special circumstances? This is called Thinking (T) or Feeling (F).
Structure: In dealing with the outside world, do you prefer to get things decided or do you prefer to stay open to new information and options? This is called Judging (J) or Perceiving (P).
Geen idee, ik heb die test niet zelf bedacht dus geen idee wat de achterliggende gedachte isquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:21 schreef Megara het volgende:
INTP-buddy
[..]
Maar welke van die vier factoren beïnvloedt dat dan? Ik zie geen link namelijk, tenzij je het interpreteert als een voorkeur voor Judging (vastigheid) boven Perceiving (verandering).
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
kan nog steedsquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:39 schreef Konijntjuh het volgende:
...bij een stabiele en degelijke opvoeding had ik meer expressiever en communicatief vaardiger geweest...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het grappige is dat mijn vrienden me juist het tegengestelde van manipulatief vinden, zeggen ze. Met sociale gelegenheden volg ik en zie ik wel wat er gebeurt, altijd leuk om nieuwe dingen te ontdekken. In projecten voor mijn studie neem ik eigenlijk altijd de leiding en dan zeg ik gewoon ronduit wat mijn mening is en waarom.
Vroeger bij dit soort gedrag directe extraverte uitspraken kreeg ik letterlijk en figuurlijk klappen met uitspraak je moet eerst nadenken en dan pas iets zeggen of deze doe maar normaal dan doe je al normaal genoeg, waar ik dus op antwoordde wat verstaan jullie dan onder normaal gedrag(dus bij mij was het meer de angst voor de opvoeder en de klappen ruzies dan hoe iemand anders er over dacht), daarom zei ik al bij mij is de thuis situatie en de opvoeding voornamelijk die mijn gedrag behoorlijk hebben geremd in het extravertequote:Op zondag 30 augustus 2015 11:38 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
De angst bij het extrovert / communicatiever worden ligt denk ik vooral in de angst "wat zal hij/zij wel niet van mij denken als ik dit of dat zeg / doe".
Dit is dan natuurlijk ook weer een beetje een extreem ietsquote:Op zondag 30 augustus 2015 12:33 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
het rekening houden met iemands zijn gevoelens.
Sorry, heb ik niet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:59 schreef PausNicolaas het volgende:
Ik ben een Defender![]()
![]()
Past haast precies bij mij. Beetje introvert en wel iedereen happy willen zien. Sociale activiteiten heb ik wel behoefte aan, maar zijn vaak ook weer vermoeiend. Gaat dan soms wel weer ten koste van mijzelf.
EDIT: Die verhaaltjes er ook bij. Voelt zo als mezelfHelaas de zwaktes ook
![]()
Iemand een Premium account zodat ik dat gedeelte ook even kan lezen? Gary misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
Wat vetgedrukte betreft, welke fouten zie je dan?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:31 schreef sofargone. het volgende:
Ik vind het een goed en leuk topic, maar ik zie dat mensen zó veel fouten maken m.b.t. hen MBTI. Het is een goede test, maar er zitten ook zeker veel flaws in. Ik ben er ook zeker van dat sommige mensen ondertussen ook biased zijn wanneer ze een test maken, m.a.w. sommige mensen zullen de test invullen gebaseerd op hoe ze willen zijn t.o.v. hoe ze écht zijn.
Ik kan iedereen aanraden om zich te verdiepen in MBTI (en zelfs Enneagram). Dan heb je deze testen ook niet nodig en kan je zelf mensen typeren. Het neemt zeker veel tijd in beslag, maar het is de moeite zeker waard!
Wat een onzin allemaal.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:38 schreef RickHD90 het volgende:
[..]
kan nog steedsik ben zelf (al dan niet in dezelfde situatie) ook van erg introvert en sub-assertief naar extrovert en assertief gegaan. En zonder hulp van therapieën en dergelijke. Gewoon cold turkey denken "ach, we zijn allemaal maar mensen en hoe vaak kom ik hem/haar nog tegen". Hielp enorm
De angst bij het extrovert / communicatiever worden ligt denk ik vooral in de angst "wat zal hij/zij wel niet van mij denken als ik dit of dat zeg / doe". Daarom zijn de mensen die zeggen wat ze willen en doen wat ze willen (al dan wel op een goede manier) vaak de mensen waar we graag mee om gaan en naar opkijken. Zij hebben die angst niet of nauwelijks en doen lekker hun ding, terwijl de introvert het vaak houd op zichzelf. Denk ik dan hoor, zo was het bij mij in ieder geval wel en merk bij best wat introverte mensen dat zij zo denken.
Mooie post. Zie het al te vaak dat er vanalles bijgehaald wordt wat gewoon niet relevant is (of zelfs ook maar terect erbij gehaald wordt).quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:20 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Wat een onzin allemaal.
Ten eerste is het enige verschil tussen extraversie en introversie waar je je energie vandaan haalt.
Extraversie is energie krijgen van mensen. Toch kunnen extraverte mensen erg verlegen zijn.
Introversie verbruiken energie bij mensen en hebben tijd nodig om op te laten. Toch kunnen introverte mensen enorme praters zijn.
Daarnaast zijn er erg veel rustige, maar zelfverzekerde mensen. Het gaat niet om het durven. Het gaat gewoon om hun persoonlijkheid.
Klopt, zo kan het ook inderdaad. Volgens mij zijn er nog veel te veel mensen die het woord introvert als iets negatiefs beschouwen en zich aangevallen voelen als ze zo (terecht) genoemd worden. Als mensen al denken dat introvert hetzelfde is als "verlegen, stil en bang zijn" hoeven ze ook maar een snelle blik te werpen op de introverte persoonlijkheden van de 16 personalities site (of gewoon hun ogen eens open doen in de echte wereld) om te beseffen dat ze zich ernstig vergissen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mooie post. Zie het al te vaak dat er vanalles bijgehaald wordt wat gewoon niet relevant is (of zelfs ook maar terect erbij gehaald wordt).
Ben zelf introvert, maar wel sociaal (vind sociaal doen leuk, ik ontmoet graag nieuwe mensen (ik zie het soms zelfs een beetje als een spel, zoals bij bijvoorbeeld een bushalte oid) maar ben na een middagje sociaal doen wel helemaal uitgeput
Maar ik blijf het doen omdat het ook gewoon erg leuk en leerzaam kan zijn
Waar kun je vinden welk percentage van de mensen de score betreft?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:37 schreef Baran09 het volgende:
PERSONALITY: ISTP ("THE VIRTUOSO")
VARIANT: ASSERTIVE
ROLE: EXPLORER
Introvert (44%)
Observant (44%)
Thinking (34%)
Prospecting (37%)
Assertive (40%)
----------------
Kan ik me wel redelijk in vinden. Alhoewel de website zegt dat 5% van de mensen dit maar zijn, waarvan ook nog meestal mannen. Interessant...
Staat bij sommige persoonlijkheden in de beschrijving genoemd, niet bij alle.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Waar kun je vinden welk percentage van de mensen de score betreft?
Dit staat in mijn tekstje:quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
quote:ISTPs enjoy lending a hand and sharing their experience, especially with the people they care about, and it's a shame they're so uncommon, making up only about five percent of the population. ISTP women are especially rare, and the typical gender roles that society tends to expect can be a poor fit – they'll often be seen as tomboys from a young age.
Staat geloof ik ook op de wiki, maar dat was onhandig zoeken omdat je dan elk type apart moest aanklikken. Uiteindelijk via een originele pagina de verhoudingen gevondenquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:50 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
16 personalities zegt van mijn persoonlijkheid (INFP) dat het zeldzaam is (4%) en dat "we" daarom vaak verkeerd begrepen worden. Deze demographics site zegt dat we de op een na meest voorkomende persoonlijkheid hebben.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Staat geloof ik ook op de wiki, maar dat was onhandig zoeken omdat je dan elk type apart moest aanklikken. Uiteindelijk via een originele pagina de verhoudingen gevonden
edit: andere pagina dan die die ik eerder vond (de resultaten zijn volgens elke pagina toch weer wat anders) hierzo: https://www.personalitypage.com/demographics.html
Klopt wel, heb de link naar deze pagina effesnel geplaatst (ik had gister een andere gevonden maar kan die niet meer terugvinden). Denk dat je wel gelijk kunt hebben wat 16 personalities betreft, ik had een site gevonden die heel veel metingen had en die vertrouwde ik meerquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
16 personalities zegt van mijn persoonlijkheid (INFP) dat het zeldzaam is (4%) en dat "we" daarom vaak verkeerd begrepen worden. Deze demographics site zegt dat we de op een na meest voorkomende persoonlijkheid hebben.Dat de INFP's het laagste percentage hebben van getrouwde mensen vind ik wel erg passend.
Ik ben geneigd af te gaan op wat 16 personalities zegt, maar ik weet het niet zeker.
Goed verhaal.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:12 schreef jodelahity het volgende:
Waarom zegt die vrouw dat xd En dat van assertive is nogal wat lijkt me
Die eerste E of I vind ik sowieso erg lastig. Wat nu als je een introverte extravert bent of omgekeerd? Of nog erger, als je het niet weet?quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:05 schreef LadyOracle het volgende:
Volgens de eerste ben ik INTJ, volgens de tweede ESTP-A. En volgens weer een andere ENFJ.
Nu heb ik een identiteitscrisis. Bedankt, TS.
http://www.16personalities.com/intp-personalityquote:Your Results
PERSONALITY: INTP ("THE LOGICIAN")
VARIANT: TURBULENT
ROLE: ANALYST
Introverted
18%
Intuitive
20%
Thinking
24%
Prospecting
12%
Turbulent
34%
Welkom op dit forum, INTJ. Vanaf nu word je met deze letters aangeduid; je nieuwe identiteit.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:23 schreef eenzame_kat het volgende:
INTJ
Introvert(53%) iNtuitive(41%) Thinking(28%) Judging(31%)
You have moderate preference of Introversion over Extraversion (53%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (41%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (28%)
You have moderate preference of Judging over Perceiving (31%)
Ben overal moderate :|
Maar dat introvert klopt wel (behalve op fokje) en de rest ook. Ben soms wel stil maar weet wel heel goed wat ik wil en probeer alles rationeel te verklaren, en 'veroordeel' ook wel veel denk ik. Ben alleen gewoon introvert.
Persoonlijk zou ik niet teleurgesteld zijn over zoiets. Je bent wie je bent en elk type heeft zo zijn voor- en nadelen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Kut, na wat lezen kom ik tot de conclusie dat ik best wel fucked ben met mijn INT-P persoonlijkheidstype.
Het verhaaltje klopt precies, zit precies op de positie in de situatie waar men het type zou schetsen.
Maar helaas klopt het sociale en emotionele deel ook, en dat het moeilijk is om dat te overkomen. En laat dat nou precies het stuk zijn waar ik me zo aan erger bij mijzelf.
Maar het zit dus ingebakken in de persoonlijkheid. Die F kan ik wel vergeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |