Zo steil was dat stuk niet hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:43 schreef Godshand het volgende:
Die demarrage van Nibali vandaag was ook buitenaards. 36 km/hr bij 10% bergop
Armstrong all over again ...quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
alleen het deel wat niks zegt vermoedelijk. Ik oordeel over 10 jaar wel of dit een mooie tour was. Heb zo'n beetje rond gelezen hier maar wij kunnen te weinig feiten zien en/of dubbelchecken om een goede analyse te maken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
Hoeveel omwentelingen je per minuut maaktquote:
Lekker zinnig zonder andere parametersquote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel omwentelingen je per minuut maakt
denk eerder dat froome aan 62 kg zitquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:12 schreef Zelva het volgende:
Froome 69,5 kilo? Uhuh.
Gesink met ongeveer dezelfde lengte zou dan 70,2 wegen volgens deze berekening en Quintana met zijn 1.67 67,5.
Inclusief fiets he. Lijkt me wel realistisch. Quintana zou ik wel wat lager inschatten, Gesink iets hoger -maar wie ben ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:12 schreef Zelva het volgende:
Froome 69,5 kilo? Uhuh.
Gesink met ongeveer dezelfde lengte zou dan 70,2 wegen volgens deze berekening en Quintana met zijn 1.67 67,5.
quote:Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Had iemand in het midden van de jaren '80 verwacht dat Indurain 5x de Tour zou winnen?
Klopt is inderdaad goedquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker zinnig zonder andere parameters
Nee maar Indurain won in 1989 al op Cautarets en was in dat jaar winnaar van PN.. Half jaren tachtig is hoe dan ook te vroeg om Indurain te beoordelen, toen was hij nog piep jong. Eind jaren tachtig was echter wel duidelijk dat hij een renner van wereldklasse kon worden. Niet direct een Tour-winnaar maar wel een klassementsrenner met een goede tijdrit. In een tijdperk dat tijdrijders steeds dunner bezaaid werden kan je dan behoorlijk gaan uitblinken.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Had iemand in het midden van de jaren '80 verwacht dat Indurain 5x de Tour zou winnen?
Aantal omwentelingen, hartslag ed maakt niks uit voor vermogen per kg. Is helemaal niet nodig. Als ze zich daarmee verdedigen (ik weet niet of dat zo is) of als mensen hem daarop proberen te pakken (idem) dan slaat dat (icm vermogen per kg) nergens op.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Volgens Sky weegt Froome 67.5 kg en trapte ie gemiddeld 5,78 watt/kg (ipv 7,04)
97 omwentelingen per minuut, gemiddelde hartslag van 158 en piek van 174.
Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Volgens Sky weegt Froome 67.5 kg en trapte ie gemiddeld 5,78 watt/kg (ipv 7,04)
97 omwentelingen per minuut, gemiddelde hartslag van 158 en piek van 174.
Mart Smeets neemt de show gewoon over.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/
Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/
Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
Motortje van 80 watt dus, lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Volgens Sky weegt Froome 67.5 kg en trapte ie gemiddeld 5,78 watt/kg (ipv 7,04)
97 omwentelingen per minuut, gemiddelde hartslag van 158 en piek van 174.
Asfalt plakt bij warme omstandigheden. Neem je dat mee?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef ErikT het volgende:
Ik ga dit (laten) doen. Dit is echt een superleuk onderzoek.
Ff de gemiddelde snelheid van Froome weten op die berg, en dan op het vlak met diezelfde snelheid een stuk fietsen om de wrijvingsconstante te bepalen. Simpel, kost alleen wat tijd, maar ik integreer het wel in een paar lessen.
Goed punt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:10 schreef VASND het volgende:
[..]
Asfalt plakt bij warme omstandigheden. Neem je dat mee?
Lijkt een beetje op De Speld, niet?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/
Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
Sky? Denk dat het ze geen zak boeit, BSkyB en moedermaatschappij News Corp staan nou niet echt bekend als de meest ethische bedrijven.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Snap sws niet dat Sky niet alles bekend maakt, de sponsors zitten ook niet te wachten op de doping verhalen lijkt me
Er zijn nog meer sponsorsquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Sky? Denk dat het ze geen zak boeit, BSkyB en moedermaatschappij News Corp staan nou niet echt bekend als de meest ethische bedrijven.
Iemand had beweerd dat Froome 110 - 120 omwentelingen deed, ik dacht ik zet het erbij.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Aantal omwentelingen, hartslag ed maakt niks uit voor vermogen per kg. Is helemaal niet nodig. Als ze zich daarmee verdedigen (ik weet niet of dat zo is) of als mensen hem daarop proberen te pakken (idem) dan slaat dat (icm vermogen per kg) nergens op.
Een fietsenmerk en een automerk. Fietsenmerken boeit het nooit een zak dat renners doperen, heb nog nooit een grote naam zien afhaken omdat er gedopeerde renners rond reden op hun fietsen. Jaguar zal ook niet snel geraakt worden door de heisa rond de ploeg.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zijn nog meer sponsors
Zijn al verschillende methodes voor ontwikkeld. Bijvoorbeeld dr.Ferrari methode (simpel, op basis van hoogtemeters en snelheid), of complexere als cyclingpowerlabquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef ErikT het volgende:
Ik ga dit (laten) doen. Dit is echt een superleuk onderzoek.
Ff de gemiddelde snelheid van Froome weten op die berg, en dan op het vlak met diezelfde snelheid een stuk fietsen om de wrijvingsconstante te bepalen. Simpel, kost alleen wat tijd, maar ik integreer het wel in een paar lessen.
Werkt dat op basis van VAM, of wat meer sophisticated?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.
Gesink had op Strava ook nog een sterk laatste deel waar hij ruim boven de 6 watt per kilo trapt. Toen liep Froome nog steeds uit. Freak of nature als hij dan met hetzelfde wattage als Gesink nog steeds kan uitlopen. Zonder Nutella geldt de zwaartekracht zeker minder en luchtweerstand wordt ook vanzelf minder.
Ja, uiteindelijk heb je inderdaad een formule waar je enkel nog hoogteverschil + afstand (of afstand+stijgingspercentage, of ...), snelheid en massa in hoeft te voeren. Maar temperatuur, bandenspanning en wind worden dan constant verondersteld. Dat is geen probleem, maar ze moeten wel dezelfde constante zijn als bij de klim die je onderzoekt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn al verschillende methodes voor ontwikkeld. Bijvoorbeeld dr.Ferrari methode (simpel, op basis van hoogtemeters en snelheid), of complexere als cyclingpowerlab
Het heeft in '98 wel goed uitgepakt voor Festina, maar over het algemeen zitten sponsoren er niet op te wachten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die denkt dat een doping-affaire goed is voor een sponsor is wel heel erg wereldvreemd
Nee? Foutje van mij dan...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:27 schreef Sked het volgende:
[..]
Zo steil was dat stuk niet hoor
Het zwaartepunt lag al veel eerder op de col, Nibali gooide er enkel een sprintje uit (de voorsprong op de klim werd tenslotte niet groter)
Als je dit soort demarrages al verdacht vindt is geen enkele renner nog schoon
http://www.astellascycling.com/quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die denkt dat een doping-affaire goed is voor een sponsor is wel heel erg wereldvreemd
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die denkt dat een doping-affaire goed is voor een sponsor is wel heel erg wereldvreemd
Gesink heeft een powermeter gekoppeld aan zijn Strava, dat is dus echte output. Froome zou bij een iets lichter gewicht dan wel iets minder vermogen hoeven te trappen maar dat scheelt geen 30 watt t.o.v. Gesink.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Werkt dat op basis van VAM, of wat meer sophisticated?
Vergeet jij het ovale tandwiel nietquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.
Gesink had op Strava ook nog een sterk laatste deel waar hij ruim boven de 6 watt per kilo trapt. Toen liep Froome nog steeds uit. Freak of nature als hij dan met hetzelfde wattage als Gesink nog steeds kan uitlopen. Zonder Nutella geldt de zwaartekracht zeker minder en luchtweerstand wordt ook vanzelf minder.
Ah, dan denk ik dat ik weet wat de truc is: Sky geeft de W / kg aan inclusief het gewicht van de fiets. Zou je dat ook bij Gesink doen, dan kom je uit op 5.4 W / kg, dus dan "klopt" het wel. Leuk gespinned van Sky, maar dan lijkt het inderdaad "not normal" te zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gesink heeft een powermeter gekoppeld aan zijn Strava, dat is dus echte output. Froome zou bij een iets lichter gewicht dan wel iets minder vermogen hoeven te trappen maar dat scheelt geen 30 watt t.o.v. Gesink.
Hele klim van Pierre St Martin (15,6 km) trapt Gesink 409 watt gemiddeld. Dat is op basis van 69 kilo zelfs 5,9 watt per kilo. No way dat Froome dan met hooguit 2 kilo minder een lager wattage trapt maar wel een stuk rapper is dan Gesink. Zelfs met 2% afwijking door de powermeter zou Froome boven de 6 watt per kilo moeten trappen. Laatste stuk waar Froome nog uitliep trapte Gesink over 4,3km gemiddeld 6,35 watt per kilo. Froome moet daar richting de 6,8 watt per kilo zijn gegaan.
Met een ovale tandwiel moet je bijna opnieuw leren fietsen. Rintje Ritsma wilde in den beginnen ook niet aan de klapschaats, kon er niet aan wennen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:52 schreef DeeBee het volgende:
6% correctie / vermindering van die powerwaarde vanwege het ovalen tandwiel is ook hilarisch.
Als dat ovalen tandwiel echt zo magisch is, waarom rijdt Porte er dan niet (meer) mee? En in de studies naar de afwijking van power meters icm ovalen tandwielen kwam er eerder 2% afwijking naar voren.
Verder wel vrij treurige spin, want die 414 / 65 kg is gewoon 6.35 W/kg. Froomie trapt echt geen 390W (94% van 414W) als je 1:30 harder dan Gesink die klim opgaat.
Mooie poging, maar wel grappig dat zodra de echte gewichten etc. gebruikt worden de getallen toch onmenselijk hoog zijn. De 'verklaringen' waardoor hij met minder Watt / kg harder kan fietsen dan Gesink snijden namelijk ook weinig hout...
Wat betreft Gesink, zijn waarden zijn al érg hoog, zeker gezien de rest van z'n seizoen... Echter was het tot nu toe z'n voornaamste uitschieter en kon hij dit 'vroeger' ook al, al kon dat toen ook met 'hulp' zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |