abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:11:19 #226
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_154513016
1. Festina verkocht nooit meer horloges dan in 1998.
2. Misschien brengen ze daarom niet alles naar buiten. Serieus, met m_Froome kan je alles in een handomdraai bepalen, binnen hele kleine foutmarges.

Ik lees net* dat Sky vermogen en cadans gaat vrijgeven. Aan het eerste heb je niks zonder massa, aan het tweede heb je sowieso niks. (Hoewel een cadans wel invloed kan hebben op de prestatie, met hogere cadans kan je blijkbaar meer vermogen genereren, heeft dat op de berekeningen nul invloed. Een grafiek van vermogen vs cadans is wel interessant op zich, maar niet in de context van doping.)

* hier gepost: http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:12:33 #227
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_154513049
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:10 schreef VASND het volgende:

[..]

Asfalt plakt bij warme omstandigheden. Neem je dat mee?
Goed punt.
Ik woon in Spanje, dus dat moet wel lukken :D
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:17:28 #228
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154513148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/

Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
Lijkt een beetje op De Speld, niet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:20:59 #229
40566 Ericr
Livewrong
pi_154513224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Snap sws niet dat Sky niet alles bekend maakt, de sponsors zitten ook niet te wachten op de doping verhalen lijkt me
Sky? Denk dat het ze geen zak boeit, BSkyB en moedermaatschappij News Corp staan nou niet echt bekend als de meest ethische bedrijven.
pi_154513257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Sky? Denk dat het ze geen zak boeit, BSkyB en moedermaatschappij News Corp staan nou niet echt bekend als de meest ethische bedrijven.
Er zijn nog meer sponsors
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:28:38 #231
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_154513407
Okee ik houd jullie op de hoogte. Als ik tijd heb ga ik van de week een rondje (om de wind te neutraliseren) fietsen bij de temperatuur die er was bij die klim met de bandenspanning die klimmers normaliter hebben. Daarna kan de hele berekening gedaan worden met het gewicht dat Sky claimt dat Froome heeft.

Ik heb wel nog een aardige lijst dingen te doen, maar ik ga m'n best doen.
* Als iemand de temperatuur kan vinden op de Pierre-Saint-Martin op, wanneer was het, dinsdag 7 juli
* als iemand ff de bandenspanning opzoekt waarmee klimmer normaliter rijden, dan ga ik een rondje asfalt zoeken en op de juiste temperatuur een rondje rijden.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:37:17 #232
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_154513592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:45 schreef ErikT het volgende:

[..]

Aantal omwentelingen, hartslag ed maakt niks uit voor vermogen per kg. Is helemaal niet nodig. Als ze zich daarmee verdedigen (ik weet niet of dat zo is) of als mensen hem daarop proberen te pakken (idem) dan slaat dat (icm vermogen per kg) nergens op.
Iemand had beweerd dat Froome 110 - 120 omwentelingen deed, ik dacht ik zet het erbij.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:37:31 #233
40566 Ericr
Livewrong
pi_154513599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn nog meer sponsors
Een fietsenmerk en een automerk. Fietsenmerken boeit het nooit een zak dat renners doperen, heb nog nooit een grote naam zien afhaken omdat er gedopeerde renners rond reden op hun fietsen. Jaguar zal ook niet snel geraakt worden door de heisa rond de ploeg.
pi_154513628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef ErikT het volgende:
Ik ga dit (laten) doen. Dit is echt een superleuk onderzoek.

Ff de gemiddelde snelheid van Froome weten op die berg, en dan op het vlak met diezelfde snelheid een stuk fietsen om de wrijvingsconstante te bepalen. Simpel, kost alleen wat tijd, maar ik integreer het wel in een paar lessen.
Zijn al verschillende methodes voor ontwikkeld. Bijvoorbeeld dr.Ferrari methode (simpel, op basis van hoogtemeters en snelheid), of complexere als cyclingpowerlab
pi_154513697
Die 5.78 W / kg is wel erg vreemd als DrF methode al 6.09 geeft en dat is vaak een onderschatting. Blijkbaar zeer gunstige omstandigheden qua luchtdruk, windrichting etc? Neppe data zou wel heel erg dom zijn namelijk
pi_154513741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.

Gesink had op Strava ook nog een sterk laatste deel waar hij ruim boven de 6 watt per kilo trapt. Toen liep Froome nog steeds uit. Freak of nature als hij dan met hetzelfde wattage als Gesink nog steeds kan uitlopen. Zonder Nutella geldt de zwaartekracht zeker minder en luchtweerstand wordt ook vanzelf minder.
Werkt dat op basis van VAM, of wat meer sophisticated?
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:58:42 #237
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_154514050
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zijn al verschillende methodes voor ontwikkeld. Bijvoorbeeld dr.Ferrari methode (simpel, op basis van hoogtemeters en snelheid), of complexere als cyclingpowerlab
Ja, uiteindelijk heb je inderdaad een formule waar je enkel nog hoogteverschil + afstand (of afstand+stijgingspercentage, of ...), snelheid en massa in hoeft te voeren. Maar temperatuur, bandenspanning en wind worden dan constant verondersteld. Dat is geen probleem, maar ze moeten wel dezelfde constante zijn als bij de klim die je onderzoekt.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:10:36 #238
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_154514348
Per eteppa 2 tussensprints waarbij de laatst aankomende uit de Tour gegooid wordt.
pi_154514355
Iemand die denkt dat een doping-affaire goed is voor een sponsor is wel heel erg wereldvreemd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 juli 2015 @ 15:14:04 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154514437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die denkt dat een doping-affaire goed is voor een sponsor is wel heel erg wereldvreemd
Het heeft in '98 wel goed uitgepakt voor Festina, maar over het algemeen zitten sponsoren er niet op te wachten.

Maargoed, als sponsoren de druk op de ploeg opvoeren omdat overwinningen uitblijven maar het dan vreemd vinden als er naar doping gegrepen wordt is dat ook wel naïef, zoals dat bij Rabobank ging.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:15:34 #241
108913 Godshand
guide4you
pi_154514478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:27 schreef Sked het volgende:

[..]

Zo steil was dat stuk niet hoor :?

Het zwaartepunt lag al veel eerder op de col, Nibali gooide er enkel een sprintje uit (de voorsprong op de klim werd tenslotte niet groter)

Als je dit soort demarrages al verdacht vindt is geen enkele renner nog schoon
Nee? Foutje van mij dan...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_154514557
quote:
http://www.astellascycling.com/

http://www.astellas.eu/
:D
pi_154514596
quote:
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:25:51 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_154514731
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Werkt dat op basis van VAM, of wat meer sophisticated?
Gesink heeft een powermeter gekoppeld aan zijn Strava, dat is dus echte output. Froome zou bij een iets lichter gewicht dan wel iets minder vermogen hoeven te trappen maar dat scheelt geen 30 watt t.o.v. Gesink.

Hele klim van Pierre St Martin (15,6 km) trapt Gesink 409 watt gemiddeld. Dat is op basis van 69 kilo zelfs 5,9 watt per kilo. No way dat Froome dan met hooguit 2 kilo minder een lager wattage trapt maar wel een stuk rapper is dan Gesink. Zelfs met 2% afwijking door de powermeter zou Froome boven de 6 watt per kilo moeten trappen. Laatste stuk waar Froome nog uitliep trapte Gesink over 4,3km gemiddeld 6,35 watt per kilo. Froome moet daar richting de 6,8 watt per kilo zijn gegaan.
pi_154514914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.

Gesink had op Strava ook nog een sterk laatste deel waar hij ruim boven de 6 watt per kilo trapt. Toen liep Froome nog steeds uit. Freak of nature als hij dan met hetzelfde wattage als Gesink nog steeds kan uitlopen. Zonder Nutella geldt de zwaartekracht zeker minder en luchtweerstand wordt ook vanzelf minder.
Vergeet jij het ovale tandwiel niet
pi_154515224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Gesink heeft een powermeter gekoppeld aan zijn Strava, dat is dus echte output. Froome zou bij een iets lichter gewicht dan wel iets minder vermogen hoeven te trappen maar dat scheelt geen 30 watt t.o.v. Gesink.

Hele klim van Pierre St Martin (15,6 km) trapt Gesink 409 watt gemiddeld. Dat is op basis van 69 kilo zelfs 5,9 watt per kilo. No way dat Froome dan met hooguit 2 kilo minder een lager wattage trapt maar wel een stuk rapper is dan Gesink. Zelfs met 2% afwijking door de powermeter zou Froome boven de 6 watt per kilo moeten trappen. Laatste stuk waar Froome nog uitliep trapte Gesink over 4,3km gemiddeld 6,35 watt per kilo. Froome moet daar richting de 6,8 watt per kilo zijn gegaan.
Ah, dan denk ik dat ik weet wat de truc is: Sky geeft de W / kg aan inclusief het gewicht van de fiets. Zou je dat ook bij Gesink doen, dan kom je uit op 5.4 W / kg, dus dan "klopt" het wel. Leuk gespinned van Sky, maar dan lijkt het inderdaad "not normal" te zijn.
pi_154515260
Gesink dus op het randje van wat zonder doping mogelijk wordt geacht. Mogelijk hebben we het hier over de beste cleane wielrenner aller tijden :P
pi_154515391
6% correctie / vermindering van die powerwaarde vanwege het ovalen tandwiel is ook hilarisch.

Als dat ovalen tandwiel echt zo magisch is, waarom rijdt Porte er dan niet (meer) mee? En in de studies naar de afwijking van power meters icm ovalen tandwielen kwam er eerder 2% afwijking naar voren.

Verder wel vrij treurige spin, want die 414 / 65 kg is gewoon 6.35 W/kg. Froomie trapt echt geen 390W (94% van 414W) als je 1:30 harder dan Gesink die klim opgaat. :')

Mooie poging, maar wel grappig dat zodra de echte gewichten etc. gebruikt worden de getallen toch onmenselijk hoog zijn. De 'verklaringen' waardoor hij met minder Watt / kg harder kan fietsen dan Gesink snijden namelijk ook weinig hout...

Wat betreft Gesink, zijn waarden zijn al érg hoog, zeker gezien de rest van z'n seizoen... Echter was het tot nu toe z'n voornaamste uitschieter en kon hij dit 'vroeger' ook al, al kon dat toen ook met 'hulp' zijn...
Jack does it in real time...
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:55:03 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_154515444
Waarom de boel proberen te flessen, zo maak je jezelf alleen nog maar verdachter.

Froome :')
Porte :')
Thomas :')
Brailsford :')
Sky :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_154515486
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:52 schreef DeeBee het volgende:
6% correctie / vermindering van die powerwaarde vanwege het ovalen tandwiel is ook hilarisch.

Als dat ovalen tandwiel echt zo magisch is, waarom rijdt Porte er dan niet (meer) mee? En in de studies naar de afwijking van power meters icm ovalen tandwielen kwam er eerder 2% afwijking naar voren.

Verder wel vrij treurige spin, want die 414 / 65 kg is gewoon 6.35 W/kg. Froomie trapt echt geen 390W (94% van 414W) als je 1:30 harder dan Gesink die klim opgaat. :')

Mooie poging, maar wel grappig dat zodra de echte gewichten etc. gebruikt worden de getallen toch onmenselijk hoog zijn. De 'verklaringen' waardoor hij met minder Watt / kg harder kan fietsen dan Gesink snijden namelijk ook weinig hout...

Wat betreft Gesink, zijn waarden zijn al érg hoog, zeker gezien de rest van z'n seizoen... Echter was het tot nu toe z'n voornaamste uitschieter en kon hij dit 'vroeger' ook al, al kon dat toen ook met 'hulp' zijn...
Met een ovale tandwiel moet je bijna opnieuw leren fietsen. Rintje Ritsma wilde in den beginnen ook niet aan de klapschaats, kon er niet aan wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')