Zo steil was dat stuk niet hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:43 schreef Godshand het volgende:
Die demarrage van Nibali vandaag was ook buitenaards. 36 km/hr bij 10% bergop
Armstrong all over again ...quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
alleen het deel wat niks zegt vermoedelijk. Ik oordeel over 10 jaar wel of dit een mooie tour was. Heb zo'n beetje rond gelezen hier maar wij kunnen te weinig feiten zien en/of dubbelchecken om een goede analyse te maken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
Hoeveel omwentelingen je per minuut maaktquote:
Lekker zinnig zonder andere parametersquote:Op dinsdag 21 juli 2015 07:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel omwentelingen je per minuut maakt
denk eerder dat froome aan 62 kg zitquote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:12 schreef Zelva het volgende:
Froome 69,5 kilo? Uhuh.
Gesink met ongeveer dezelfde lengte zou dan 70,2 wegen volgens deze berekening en Quintana met zijn 1.67 67,5.
Inclusief fiets he. Lijkt me wel realistisch. Quintana zou ik wel wat lager inschatten, Gesink iets hoger -maar wie ben ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:12 schreef Zelva het volgende:
Froome 69,5 kilo? Uhuh.
Gesink met ongeveer dezelfde lengte zou dan 70,2 wegen volgens deze berekening en Quintana met zijn 1.67 67,5.
quote:Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Had iemand in het midden van de jaren '80 verwacht dat Indurain 5x de Tour zou winnen?
Klopt is inderdaad goedquote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker zinnig zonder andere parameters
Nee maar Indurain won in 1989 al op Cautarets en was in dat jaar winnaar van PN.. Half jaren tachtig is hoe dan ook te vroeg om Indurain te beoordelen, toen was hij nog piep jong. Eind jaren tachtig was echter wel duidelijk dat hij een renner van wereldklasse kon worden. Niet direct een Tour-winnaar maar wel een klassementsrenner met een goede tijdrit. In een tijdperk dat tijdrijders steeds dunner bezaaid werden kan je dan behoorlijk gaan uitblinken.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Had iemand in het midden van de jaren '80 verwacht dat Indurain 5x de Tour zou winnen?
Aantal omwentelingen, hartslag ed maakt niks uit voor vermogen per kg. Is helemaal niet nodig. Als ze zich daarmee verdedigen (ik weet niet of dat zo is) of als mensen hem daarop proberen te pakken (idem) dan slaat dat (icm vermogen per kg) nergens op.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Volgens Sky weegt Froome 67.5 kg en trapte ie gemiddeld 5,78 watt/kg (ipv 7,04)
97 omwentelingen per minuut, gemiddelde hartslag van 158 en piek van 174.
Knap als Gesink dus hetzelfde trapt maar wel 1:30 verliest. Nu hebben vermogensmeters hoe dan ook afwijkingen maar zelfs al zou Froome een paar procent meer aan wattage trappen pak je geen 1:30.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Mart Smeets neemt de show gewoon over.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/
Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:44 schreef Steentje7 het volgende:
http://www.raaskalderij.b(...)t-betrapt-op-doping/
Say what? Daar moet je dan zoveel ervaring voor hebben als commentators... Alle Belgen naar de NOS kijken nu? En betekent dit geen mart smeets vanavond in vive le velo?
Motortje van 80 watt dus, lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:36 schreef kl1172 het volgende:
Asfalt plakt bij warme omstandigheden. Neem je dat mee?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:58 schreef ErikT het volgende:
Ik ga dit (laten) doen. Dit is echt een superleuk onderzoek.
Ff de gemiddelde snelheid van Froome weten op die berg, en dan op het vlak met diezelfde snelheid een stuk fietsen om de wrijvingsconstante te bepalen. Simpel, kost alleen wat tijd, maar ik integreer het wel in een paar lessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |