Riis met zijn om-de-twee-uur-wakker-ritueelquote:Op zondag 19 juli 2015 16:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zal ook wat vers bloed bij zijn komen kijken, daar had Ferrari immers bij Moser jaren daarvoor al op kunnen oefenen.
Bij Indurain ging het vooral mis toen sommigen het aan gingen durven stroop te creëren.
ja, als ik geweten zou hebben dat conconi zijn dokter was.quote:Op zondag 19 juli 2015 15:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
Had iemand in het midden van de jaren '80 verwacht dat Indurain 5x de Tour zou winnen?
Met Merckx erbij heb je er al 18, wat natuurlijk nog geen 82,6% isquote:Op zondag 19 juli 2015 18:25 schreef Ericr het volgende:
Wat is dat voor raar plaatje? 82,6% van de gele truiwinnaars heeft wel eens positief getest? Alleen Indurain, Hinault en Lemond zijn al goed voor 13 overwinningen in 46 jaar. Dat is 28% en dan heb je nog winnaars in deze eeuw zoals Evans en Sastre die nooit positief hebben getest.
Het ging me om de cleane renners of althans nooit betrapt. Merckx is meerdere malen op doping betrapt. Zelfs al zou je het uitrekenen per losse renner en niet op basis van die in totaal 46 tour overwinningen van alle renners is 82,6% te hoog.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met Merckx erbij heb je er al 18, wat natuurlijk nog geen 82,6% is
Oh op die manier, ik dacht verkeerd om (ik bedoelde ook dat Merckx dus 5 overwinningen toevoegt aan Team Winnaarsmetpositievetests).quote:Op zondag 19 juli 2015 23:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het ging me om de cleane renners of althans nooit betrapt. Merckx is meerdere malen op doping betrapt. Zelfs al zou je het uitrekenen per losse renner en niet op basis van die in totaal 46 tour overwinningen van alle renners is 82,6% te hoog.
HLN.bequote:
Het is trouwens wel een ander getal dan dat in eerste instantie al genoemd werd, dus vraag me wel een beetje af hoe betrouwbaar het is.quote:"Froome overschrijdt grens waar alleen gedopeerde renners over gingen"
20/07/15 - 07u00 Bron: France TV
De wattages die Chris Froome tijdens zijn overwinning op La Pierre-Saint-Martin vorige week dinsdag trapte zijn volgens een expert van Tourorganisatie ASO "abnormaal hoog". De geletruidrager ontwikkelde op de slotklim een vermogen van 7,04 Watt per kilogram lichaamsgewicht, becijferde de Franse wetenschapper Pierre Sallet. Ook Lance Armstrong en Jan Ullrich gingen ooit door de grens van 7 Watt per kilo, maar iedereen weet hoe zij dat voor mekaar kregen. "Dit zijn schattingen", verdedigde Sky-baas David Brailsford zich sereen.
Pierre Sallet is een ervaren fysioloog die deze drieweekse voor Tourorganisatie ASO werkt. Met zijn team wetenschappers analyseert hij de prestaties van de renners in deze Ronde van Frankrijk. En dan komt automatisch Froome in het vizier. Tijdens een reportage gisteravond uitgezonden op France 2 keek hij terug op de uitmuntende prestatie van Froome op La Pierre-Saint-Martin. De wetenschapper becijferde dat de gele trui op de Col de Soudet een vermogen van 7,04 W/kg ontwikkelde - zijn maximum zou op 6,7 Watt per kilo liggen.
Volgens het gehanteerde wetenschappelijke model komt hij daarmee in de categorie atleten met een "abnormaal hoog profiel". De analist voegde eraan toe dat de enige renners die de grens overschreden hebben gedopeerd waren en alludeerde daarmee op renners als Armstrong en Ullrich. Voorts noemde Sallet de prestaties van Froome met wat hij nu weet onbegrijpelijk. De man vertelde er wél bij dat hij niet over álle gegevens beschikt die nodig zijn om een 100 procent correcte analyse te maken. Hij hoopt die wel te krijgen.
ze hebben het gewicht van zijn website of wiki genomen, waar hij volgens mijn schatting 10KG onder zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 09:51 schreef Ericr het volgende:
Ook wel mooi dat ze het exacte gewicht van Froome niet weten en klaarblijkelijk heeft hij nooit een Vo2max test gedaan. Komt wat vreemd over voor een ploeg die het moet hebben van marginal gains en waar de moleculen in een pot van Nutella nog van belang worden geacht als effect op de prestaties.
Ik doelde op de Sky-ploeg zelf. Brailsford weet de Vo2max van Froome niet omdat deze nooit getest is en hij weet ook het huidige gewicht van Froome niet terwijl dat standaard gemeten wordt door een ploegarts mede om te bepalen of een renner binnen de marges blijft vallen van een gezond gewicht.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hebben het gewicht van zijn website of wiki genomen, waar hij volgens mijn schatting 10KG onder zit.
kijk even naar Coockson zijn CV, dan begrijpen we bter waaron Skynet nooit positief zal testen.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:00 schreef DeeBee het volgende:
Dat is inderdaad hilarisch, want al die tests zijn nooit afgenomen. Toch apart voor deze ploeg die alles wetenschappelijk benadert.
Een ding moet je Sky nageven, ze hebben de beste marketing-machine. Gewoon 'after the fact' een bio schrijven voor Froome ('Mein Climb', zoals ze de biografie altijd in The Clinic noemen![]()
), met niet kloppende tijdlijnen en tegenstrijdige verklaringen vergeleken met eerdere interviews en gegevens. Leuke verhalen over geen Nutella meer eten en 10 uur per dag trainen, want overtraining bestaat niet en waarom zou je het wetenschappelijk opgestelde trainingsprogramma volgen inderdaad...
David Walsh is wel een ongelofelijke sell-out, maar geef hem eens ongelijk, ze zullen hem er vast vorstelijk voor betalen. En 95% van de Angelsaksische volgers leest toch alleen de standaard berichten in de media, dus gaan mee in de door Sky gecreeerde 'narrative' van glorieuze Britse helden die ondanks de valsspelende Italianen en Spanjaarden toch de Tour weten te winnen! Oh glorious Brittania.
ze nemen ook de bekentenissen mee, zoals van Rjisquote:Op zondag 19 juli 2015 23:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het ging me om de cleane renners of althans nooit betrapt. Merckx is meerdere malen op doping betrapt. Zelfs al zou je het uitrekenen per losse renner en niet op basis van die in totaal 46 tour overwinningen van alle renners is 82,6% te hoog.
Dan haal je nog bij lange na dat percentage niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze nemen ook de bekentenissen mee, zoals van Rjis
Ik denk dat Brailsford dat wel weet, maar toen ff niet, want dan gaat de media daar weer allerlei wilde berekeningen mee maken.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik doelde op de Sky-ploeg zelf. Brailsford weet de Vo2max van Froome niet omdat deze nooit getest is en hij weet ook het huidige gewicht van Froome niet terwijl dat standaard gemeten wordt door een ploegarts mede om te bepalen of een renner binnen de marges blijft vallen van een gezond gewicht.
quote:Op zondag 19 juli 2015 14:36 schreef OProg het volgende:
Ondanks dat het grappig blijft toch wel aanhalen van Froome in de giro van 2009 'gewoon' 32e werd. Het is dus ook weer niet zo dat hij als een Kenny van Hummel helemaal niks kon.Rob Ruijgh werd zelfs 20ste in de Tour van 2011. Je punt is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is jouw punt nu met Rob Ruijgh?quote:Op maandag 20 juli 2015 10:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Rob Ruijgh werd zelfs 20ste in de Tour van 2011. Je punt is?
quote:Ik zeg toch ook dat de progressie opmerkelijk is. Alleen moet er wel bij feiten gebleven worden en nu lees ik hier keer op keer dat Froome alleen hangend aan een auto een berg op kwam en dat is ook niet zo.
dit is de bronquote:Op maandag 20 juli 2015 10:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan haal je nog bij lange na dat percentage niet.
twitter:festinaboy twitterde op zondag 19-07-2015 om 12:42:19Un site de nos cousins ā consulter réguličrement. http://t.co/WHOZnIuXUu http://t.co/TGkiXwB1SG reageer retweet
Zoals OProg zegt kom je dan nog lang niet aan de 82%. Ook niet als je alleen rekent op basis van individuele renners en niet op basis van totaal aantal overwinningen.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze nemen ook de bekentenissen mee, zoals van Rjis
En deze over Froome:quote:As an example, the chart that’s affixed to Marco Pantani highlights performances in mostly red, meaning his output levels are, in the eyes of the authors at least, “mutant.” The data presented indicates that in 1994 Pantani rode up the Hautacam climb, at 24 years of age, at a “standard” power of 465 watts, or an astonishing 7.05 watts per kilogram.
Dat is inderdaad hilarisch, Sky die geen Vo2Max tests zou afnemen...quote:Op maandag 20 juli 2015 10:00 schreef DeeBee het volgende:
Dat is inderdaad hilarisch, want al die tests zijn nooit afgenomen. Toch apart voor deze ploeg die alles wetenschappelijk benadert.
Een ding moet je Sky nageven, ze hebben de beste marketing-machine. Gewoon 'after the fact' een bio schrijven voor Froome ('Mein Climb', zoals ze de biografie altijd in The Clinic noemen![]()
), met niet kloppende tijdlijnen en tegenstrijdige verklaringen vergeleken met eerdere interviews en gegevens. Leuke verhalen over geen Nutella meer eten en 10 uur per dag trainen, want overtraining bestaat niet en waarom zou je het wetenschappelijk opgestelde trainingsprogramma volgen inderdaad...
David Walsh is wel een ongelofelijke sell-out, maar geef hem eens ongelijk, ze zullen hem er vast vorstelijk voor betalen. En 95% van de Angelsaksische volgers leest toch alleen de standaard berichten in de media, dus gaan mee in de door Sky gecreeerde 'narrative' van glorieuze Britse helden die ondanks de valsspelende Italianen en Spanjaarden toch de Tour weten te winnen! Oh glorious Brittania.
Jij bent degene die het in het belachelijke trekt door te beweren dat wij hem als een Kenny van Hummel afschilderen. Het enige wat er wordt beweerd is dat zijn vroegere prestaties niet hebben doen kunnen vermoeden dat we hier te maken met de beste klimmer die ooit op deze aardbodem heeft geleefd. Als je gaat zwalken op een bepaalde klim en op een andere klim alleen nog met hulp boven kunt komen, dan doet dat niet vermoeden dat je potentie hebt om de allerallleralllerbeste klimmer allertijden te worden, zeker niet als dat dan opeens vanuit het niets komt, zonder enige vorm van progressie.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat is jouw punt nu met Rob Ruijgh?
Ik zeg het hier toch vrij duidelijk lijkt me:
[..]
Andy Schleck heeft natuurlijk nooit de Tour gewonnen met betrekking tot dit grafiekje. Verder klopt het grafiekje officieel niet, maar volgens de waarheid zou nog wel eens slechter eruit kunnen zien. Natuurlijk hebben mannen als Hinault, Indurain en Lemond ook gewoon doping gebruikt.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zoals OProg zegt kom je dan nog lang niet aan de 82%. Ook niet als je alleen rekent op basis van individuele renners en niet op basis van totaal aantal overwinningen.
Lemond, Hinault, Indurain, Sastre, Evans, van Impe, Pereiro Sio, Jan Janssen, Roche, A. Schleck, Wiggins, Nibali , Froome hebben nooit positief getest.
Daar tegenover heb je alleen Riis, Ullrich, Armstrong, Fignon, Contador, Thevenet, Merckx, Ocana, Zoetemelk, Pantani die wel positief hebben getest of later hebben bekend.
De verhouding is dus niet eens 50%.
Dat zijn geen positieve testen zoals vermeld staat in de grafiek. Verder heeft A. Schleck net zoals Pereiro Sio gewoon de TDF gewonnen. Maar goed ze hebben inderdaad het geel niet naar Parijs gebracht.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:26 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Andy Schleck heeft natuurlijk nooit de Tour gewonnen met betrekking tot dit grafiekje. Verder klopt het grafiekje officieel niet, maar volgens de waarheid zou nog wel eens slechter eruit kunnen zien. Natuurlijk hebben mannen als Hinault, Indurain en Lemond ook gewoon doping gebruikt.
Is het nu 'wij' tegen 'jij'?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jij bent degene die het in het belachelijke trekt door te beweren dat wij hem als een Kenny van Hummel afschilderen. Het enige wat er wordt beweerd is dat zijn vroegere prestaties niet hebben doen kunnen vermoeden dat we hier te maken met de beste klimmer die ooit op deze aardbodem heeft geleefd. Als je gaat zwalken op een bepaalde klim en op een andere klim alleen nog met hulp boven kunt komen, dan doet dat niet vermoeden dat je potentie hebt om de allerallleralllerbeste klimmer allertijden te worden, zeker niet als dat dan opeens vanuit het niets komt, zonder enige vorm van progressie.
En daar doet een 30e plaats in een Giro echt helemaal niets aan af of bij.
Waarbij ik nu al 20 keer een filmpje heb gezien waar het signaal is dat hij echt geen enkele berg op kwam. Dat plaats ik in perspectief, want dat is niet zo. Dan kan je nu wel gaan janken dat het belachelijk maken is maar het is gewoon het benoemen van de feiten.quote:Froome heeft ook wel een rare groeicurve doorgemaakt. Van uit koers gehaald worden wegens hangen aan de auto, tot halve mutant
Zoals ik dus al zei, de grafiek is fout. Maar de grafiek noemt neem ik aan de winnaars in Parijs, niet de doorgeschoven winnaars. Anders zouden de jaren van Armstrong ook niet opgenomen zijn in het totaal, daar er officieel geen winnaar meer is.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat zijn geen positieve testen zoals vermeld staat in de grafiek. Verder heeft A. Schleck net zoals Pereiro Sio gewoon de TDF gewonnen. Maar goed ze hebben inderdaad het geel niet naar Parijs gebracht.
Ik denk dat in de laatste 40 jaar en waarschijnlijk zelfs nog veel langer er geen enkele cleane renner is die de TDF heeft gewonnen maar daar ging het niet om.
De definitie van "positief getest" is volgens de voetnoot dat je 'gehandeld hebt in strijd met de anti-dopingreglementen'. Hinault heeft wel eens geweigerd om te plassen (en is daarvoor geschorst geweest), Van Impe idem, Roche is wel positief bevonden maar dat was verjaard. Maar goed, dat is allemaal wel erg vergezocht van ze.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:20 schreef Ericr het volgende:
Zoals OProg zegt kom je dan nog lang niet aan de 82%. Ook niet als je alleen rekent op basis van individuele renners en niet op basis van totaal aantal overwinningen.
Lemond, Hinault, Indurain, Sastre, Evans, van Impe, Pereiro Sio, Jan Janssen, Roche, A. Schleck, Wiggins, Nibali , Froome hebben nooit positief getest.
Zie hier.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:29 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij heeft Lucien van Impe juist een onbevlekt blazoen. Wanneer heeft van Impe ooit een dopingcontrole geweigerd?
http://www.sportgeschiede(...)en-de-schoonste.aspxquote:Op maandag 20 juli 2015 13:29 schreef Ericr het volgende:
Volgens mij heeft Lucien van Impe juist een onbevlekt blazoen. Wanneer heeft van Impe ooit een dopingcontrole geweigerd?
Wow. Goed speurwerk, dit is voor het eerst dat ik dit zie.quote:
Aha dus Syntix is gewoon door Sky ingezet in die marketingmachine om hier alleen maar positieve dingen over Froome te posten, nu zie ik het pas!quote:Op maandag 20 juli 2015 10:00 schreef DeeBee het volgende:
En die 7,04 zou een stuk lager zijn (6,09) volgens @ammattipyoraily. Vergelijkbaar met Nibali vorig jaar.quote:Op maandag 20 juli 2015 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hilarisch, Sky die geen Vo2Max tests zou afnemen...
Die 7,04kg zou nog hoger zijn, aangezien die gebaseerd zou zijn op 71 kg. En waarschijnlijk is die een stuk lichter op dit moment.
marginal gains my ass
Dat was het gemiddelde over de slotklim van de 1e Pyreneënetappe, dus 40 minuten lang.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Harunobu het volgende:
Ik kan 7.04 watt/kg trappen.
Zo zegt zoiets niets. Het gaat om hoe lang. Weet niet waar die schatting vandaan komt.
weet je wel hoe vaak Skynet iets beloofd heeft en niet gedaan?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
Wat was het de vorige keer ook alweer, alleen de data van sinds die beruchte Vuelta toch?quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Godshand het volgende:
Sky fights back!
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-openbaar-maken.html
Wat zegt dat dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zouden ze niet gewoon bijvoorbeeld het aantal omwentelingen per minuut live publiceren?
Precies, uiteraard krijgen we alleen gegevens van na de big bang te zien.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat was het de vorige keer ook alweer, alleen de data van sinds die beruchte Vuelta toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |