abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155732598
pi_155732952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Dit :). Daarbij zit de badkamer naast de slaapkamer, en laat die ruimte nu nog een bouwplaats zijn dus wat lastiger schoon te houden oO<. Dus ik heb nu een paar slippertjes gekocht (die ik had zitten *ergens* onbereikbaar in een doos), dat werkt ook wel prima :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:04 schreef bbtb77 het volgende:
[ afbeelding ]
Warme voeten en stofdoeken tegelijk :9.
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:20:26 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155732956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Mijn betonvloer doet dat niet :@
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_155734220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:31:23 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155734256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.
OK da's ruk dan ja.

Geen idee; toen ik het huis kocht lag er folie, een ondervloer en laminaat op. Het beton is ontzettend donkergrijs en glimt een beetje.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 18:47:36 #156
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155738654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Is die betonvloer afgewerkt met een cementdekvloer ? Of is hij anders afgewerkt ? :)
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:49:42 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155738696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is die betonvloer afgewerkt met een cementdekvloer ? Of is hij anders afgewerkt ? :)
Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstof ;)
pi_155757894
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstof ;)
Geen probleem hoor oO<. Ik heb op het moment even geen interessante updates qua klussen, zeer intensieve week op mijn werk en ben 's avonds een beetje aan het bijkomen van alles. Gister de kookplaat ingewijd :9. Vanavond de zolder maar eens op om de snijplanken en kruiden te zoeken :+.

De komende weken moeten we redelijk wat dingen op gaan hangen zoals lampen/planken/keukenkastjes, wat zijn een beetje standaardmaten qua schroeven en pluggen daarvoor? We kochten ze tot nu toe per stuk per 'object', maar wil eigenlijk een assortimentsbox gaan halen zodat we niet steeds voor een paar lullige schroefjes hoeven te rijden en de hoofdprijs bij de Gamma moeten betalen :+. Zijn onderstaande opties aan/af te raden, of kan ik beter twee/drie maten schroeven en pluggen los bestellen van bijv Fischer/Heco, die merken kom ik vaker tegen? Ik wil gewone pluggen/schroeven die de muur in gaan en die niet zomaar afbreken/uit de muur vallen :P.

http://www.hornbach.nl/sh(...)5148732/artikel.html
(Hornbach, 3 maten incl plug, 5,03EUR)

http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_81010236
(Hema, 3,5 x 30mm - 4,0 x 40mm en 5,0 x 50mm + bijpassende pluggen, 6,50EUR)

http://www.toolstation.nl/shop/p34606
(Toolstation, Fischer 4,5x40mm en 5x60mm + bijpassende SX pluggen, 14,67EUR)
pi_155758318
Fischer O+ :9

Maar euhm, standaard maten is lastig. Ik pak meestal voor lampen, planken etc. plug 6mm en schroef 5mm. En dan haal ik gewoon grote verpakkingen daarvan.

Keukenkastjes weet ik zo niet. Dat is in elk geval, lijkt me, een groter formaat.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:26:20 #160
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155758463
Je weet dat die vraag hier binnen drie posts resulteert in het antwoord 'gebruik chemische ankers'? :7

Ik zou een assortibakje spaanplaatschroeven en een assortibakje pluggen halen. Heb je voor 95% van de ophangklussen de juiste combinatie van schroef en plug wel in huis. Kost weinig en gaat jaren mee.
pi_155758545
Neeeeee geen chemische ankers. Keilbouten _O_
pi_155758640
Fischer. Met dat setje van toolstation kun je alles ophangen.
pi_155764561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:26 schreef Barrah het volgende:
Je weet dat die vraag hier binnen drie posts resulteert in het antwoord 'gebruik chemische ankers'? :7

Ik zou een assortibakje spaanplaatschroeven en een assortibakje pluggen halen. Heb je voor 95% van de ophangklussen de juiste combinatie van schroef en plug wel in huis. Kost weinig en gaat jaren mee.
Ik ben zeker voorstander van chemie oO<, maar ik moet de eerste idioot die een klein lampje ophangt met een chemisch anker nog tegenkomen :+.
pi_155882696
De eerste week in huis ook weer overleefd! :+ En we hebben niet stilgezeten. De toilet heeft een vloertje (en een spoelknop + zitting) gekregen. Komende week de boel kitten, fonteintje monteren en dingen als een pleerolhouder ophangen.

De keuken heeft eindelijk een goede kleur: blauwgrijs (dus grijs met een blauwtint). Drie keer is scheepsrecht oO<. Vanochtend alle kastjes opgehangen, stopcontacten afgemonteerd en de rest van de middag bezig geweest met dozen van zolder halen en alles in kastjes/lades stoppen. Het was een soort pakjesavond, sommige dingen stonden al zo lang in de opslag dat ik niet eens meer wist dat ik ze had O+ :D. Vaatwasser heeft overuren gedraaid zodat alles schoon de kast in kon. Aanrecht naast de spoelbak staat vol met zooi, daar komt later wel een foto van als ik opgeruimd heb O-)

En wat doe je als je een was gedraaid hebt (die heerlijk fris ruikt O+ ) en er daarna achter komt dat het wasrek nergens te bekennen is, en je wél nog een paar dozen met (elektra)draad hebt liggen? :+

pi_155883496
" huiselijk"... vindt de man des huizes hier.

Ik noem het inventief (8>
Lekker keutelen in jullie eigen huis en niet meer weg te hoeven.
  zondag 6 september 2015 @ 22:48:14 #166
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155883612
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 22:29 schreef Chicolade het volgende:
De eerste week in huis ook weer overleefd! :+ En we hebben niet stilgezeten. De toilet heeft een vloertje (en een spoelknop + zitting) gekregen. Komende week de boel kitten, fonteintje monteren en dingen als een pleerolhouder ophangen.

[ afbeelding ]

De keuken heeft eindelijk een goede kleur: blauwgrijs (dus grijs met een blauwtint). Drie keer is scheepsrecht oO<. Vanochtend alle kastjes opgehangen, stopcontacten afgemonteerd en de rest van de middag bezig geweest met dozen van zolder halen en alles in kastjes/lades stoppen. Het was een soort pakjesavond, sommige dingen stonden al zo lang in de opslag dat ik niet eens meer wist dat ik ze had O+ :D. Vaatwasser heeft overuren gedraaid zodat alles schoon de kast in kon. Aanrecht naast de spoelbak staat vol met zooi, daar komt later wel een foto van als ik opgeruimd heb O-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wat doe je als je een was gedraaid hebt (die heerlijk fris ruikt O+ ) en er daarna achter komt dat het wasrek nergens te bekennen is, en je wél nog een paar dozen met (elektra)draad hebt liggen? :+

[ afbeelding ]
Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Share your talent, move the world.
  maandag 7 september 2015 @ 14:33:39 #167
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_155895939
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:
*pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.

Chico, ziet er goed uit! Wat heb jij veel kleurstaaltjes geprobeerd zeg. Ben je nu tevreden met wat je hebt?
Chaos is a ladder.
pi_155898211
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Bedankt voor de tip ^O^. Schuin vanaf rand pot richting de muur neem ik aan? (is qua hoek wat haalbaarder dan andersom)

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:33 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.

Chico, ziet er goed uit! Wat heb jij veel kleurstaaltjes geprobeerd zeg. Ben je nu tevreden met wat je hebt?
Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamen :'). Maar ben er nu erg blij mee ja! Het is een 'custom' kleur geworden: basis was een standaardkleur van Sigma, die net iets teveel naar babyblauw neigde bij normaal daglicht. Gelukkig hadden ze bij de verfhandel zelf al aangegeven dat het geen probleem is om het wat donkerder/minder blauw te maken, en nu past de kleur gewoon perfect O+. Hopelijk morgen de rest van de potten (in de oude kleur) ook bij laten mengen, de verhoudingen van het bijmengen zijn genoteerd dus het zou geen probleem moeten zijn om alle potten in deze nieuwe kleur te maken.

Ik ben gewoon een beetje lastig, al helemaal als het op kleuren aankomt :+.

Fotootje van de kleur bij daglicht van een paar dagen geleden, dit is in elk geval echt niet babyblauw :D
  maandag 7 september 2015 @ 16:29:49 #169
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_155898455
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:20 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip ^O^. Schuin vanaf rand pot richting de muur neem ik aan? (is qua hoek wat haalbaarder dan andersom)

[..]

Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamen :'). Maar ben er nu erg blij mee ja! Het is een 'custom' kleur geworden: basis was een standaardkleur van Sigma, die net iets teveel naar babyblauw neigde bij normaal daglicht. Gelukkig hadden ze bij de verfhandel zelf al aangegeven dat het geen probleem is om het wat donkerder/minder blauw te maken, en nu past de kleur gewoon perfect O+. Hopelijk morgen de rest van de potten (in de oude kleur) ook bij laten mengen, de verhoudingen van het bijmengen zijn genoteerd dus het zou geen probleem moeten zijn om alle potten in deze nieuwe kleur te maken.

Ik ben gewoon een beetje lastig, al helemaal als het op kleuren aankomt :+.

[ afbeelding ]
Fotootje van de kleur bij daglicht van een paar dagen geleden, dit is in elk geval echt niet babyblauw :D
Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.

Onze meisjes-kinderkamer wel in andere tint gemaakt om verwarring te voorkomen.

Beetje dezelfde smaak als jij in elk geval :P
Chaos is a ladder.
pi_155915578
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.

[ afbeelding ]

Onze meisjes-kinderkamer wel in andere tint gemaakt om verwarring te voorkomen.
[ afbeelding ]

Beetje dezelfde smaak als jij in elk geval :P
Jullie kleur is ook mooi ja! Gek genoeg vind ik blauw echt een mooie kleur, maar toen het bij ons op de muren zat klopte het gewoon niet :).

Ik ben sinds een paar dagen helemaal verslingerd aan de Australische 'House Rules' serie, zitten echt goede ontwerpideeën tussen :P. Beetje inspiratie opdoen voor de woon- en slaapkamer. Ons rookkanaal is niet meer, maar als het er nog wel was geweest zou betimmering zoals hieronder wel heel vet zijn geweest O+. Sowieso ben ik nog op zoek naar een soortgelijke vierkante salontafel van redelijk formaat.

dinsdag 8 september 2015 @ 14:08:57 #171
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155922549
Het schiet weer op, super mooie keuken ook!

Stiekem nog een hoop kleine werkjes waar veel tijd in gaat zitten maar jullie zitten er alvast lekker te genieten!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_156264622
Zo, daar zijn we weer. Na een verschrikkelijk drukke periode op werk het klussen afgelopen weekend weer opgepakt. Veel kleine dingetjes die niet echt te fotograferen zijn (kitrandjes, afmonteren van schakelmateriaal, deur ophangen etc).

De keuken ziet er in elk geval echt leefbaar uit, en bijna alle dozen met keukenspullen zijn van zolder gehaald. Er staan zelfs kruidenplantjes in de vensterbank O+. Alleen de dille doet een beetje zielig, dus die hebben we gisteren opgegeten :+.

's Avonds is het raam best wel een groot zwart gat, dus wil komende week gordijnen gaan bestellen. Heb wat stofstaaltjes aangevraagd bij verschillende aanbieders oO<. Op het moment neigen we naar vouwgordijnen in onderstaande stof/kleur.

pi_156264706
Heb je wel eens een vouwgordijn opgerold? Ik vind dat altijd zo'n klus. Onhandig vaak rond voor een klein stukje _O-
pi_156265535
En vraag ook even naar de wasinstructies B-)
...gezien de plaats van ophangen! Keuken en achter de spoelbak.

Fijn, dat het huiselijk en vertrouwder wordt.
Mèn, wat hebben jullie hard gewerkt. _O_
pi_156265641
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:38 schreef AnneX het volgende:
En vraag ook even naar de wasinstructies B-)
...gezien de plaats van ophangen! Keuken en achter de spoelbak.

Fijn, dat het huiselijk en vertrouwder wordt.
Mèn, wat hebben jullie hard gewerkt. _O_
40 graden machinewas en mag in de droger op lage temperatuur 8-). Ik wil in de keuken inderdaad geen gordijnen die moeilijk schoon te maken/houden zijn :D. Maar ik heb nog nooit een vouwgordijn gehad, als het in de keuken niet bevalt weet ik in ieder geval dat ik het in de rest van het huis niet wil :P.
pi_156265668
Ach, tijdens werkzaamheden doe je het een stukje omhoog...
mocht je in het donker in de keuken staan... w/

En praktische tip: bovenóp de keukenkastjes een oude krant neerleggen.
Je wilt niet weten wat een ranzigheid je daar aantreft over een jaar.

Écht. :7
pi_156439618
Zo er zijn weer knopen doorgehakt 8-). Na een hele stapel met stofstaaltjes doorgespit te hebben, is de keuze gevallen voor onderstaande kleur die prima kleurt met het keukenblad, de muren, de plantjes en de toekomstige vloer. Leuke is dat ze bij deze webshop ook de optie hebben om draadloze elektrische bediening in te bouwen: hoeven we niet over het aanrecht te hangen en geen gedoe met zelf een vouwgordijn omhoog/laag doen tenzij je de afstandsbediening kwijt bent of de batterij van de motor leeg is. Prijskaartje dat daaraan hangt is wel een nachtje slapen waard :+.

Verder wat aan het klooien geweest met kit. Dat ging op sommige stukken van het blad best wel strak O+. Beetje jammer dat het tape beter vast zat dan de verf op 1 stuk :').

Ik zou de volgende keer niet zo snel weer kiezen voor witte kit op de vloer, maar hey, de toiletvloer is nu waterdicht en we kunnen eindelijk eens na gaan denken over het ophangen van een rolhouder en fonteintje :+.

En het debakel van dit weekend: 'even snel' een randje op de muur kitten met anti-crack acrylaatkit, en die dan toch krakt }:|. Nog geen zin gehad in uitkrabben/opvullen met meer kit. Dus ook nog steeds de gang niet geverfd in de definitieve kleur :').

Wel wat mooi speelgoed besteld: een 'glassboard' (soort whiteboard maar dan niet-wit) voor in de hal, om boodschappen/afspraken op te schrijven en brieven die gepost moeten worden op te hangen enzo. In onze vorige woning hadden we ook een whiteboard en werkt toch wel makkelijk, maar wit is zo ... wit. Hij is nog niet binnen, maar dat zou maandag/dinsdag moeten gaan gebeuren.

En aanrechtopvulling O+. Een Kenwood keukenmachine met een bulk accessoires zoals een foodprocessor, gehaktmolen en citruspers. Alsof de keukenkastjes nog niet genoeg uitpuilen :'). Levertijd is 5-15 werkdagen, nog even geduld hebben helaas. Ik beloof mezelf al maanden dat ik een keukenmachine mag 'als we verhuisd zijn' en vond het afkitten van het blad wel een mooie mijlpaal.

maandag 28 september 2015 @ 07:43:21 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156442307
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156443234
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
Ja, daar ging de planning van het weekend }:|. Dat is toch wel een dingetje met kit: het gaat nooit in 1x zoals ik het wil, en dan moet het opnieuw en moet je weer wachten tot het droog is enzo.
pi_156443940
Die keukenmachine :9~
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156461311
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.

Geen idee hoe we dit moeten fixen, hebben al een nieuwe knelring gepakt, maar de buis is ondertussen ook beschadigd en kan niet nog korter. Buis is ook nog eens megascheef afgezaagd, want weinig ruimte onder het fonteintje, geen idee of dat van invloed is? En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet? Iemand nog goede ideeën?

Dit geeft denk ik wel prima weer waarom ik liever niet met water werk, het gaat elke keer weer mis :').
pi_156461648
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet?
Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
pi_156462024
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Chicolade op 28-09-2015 22:58:27 ]
pi_156466120
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.
Los gaat een stuk makkelijker. Yihaa!
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:50:19 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156466354
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156469935
Er lagen vanmorgen maar 2 hele druppels op het vaatdoekje 8-). Vanavond nog een keer wat strakker aan laten draaien, en dan geloof ik het wel weer :D. En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:50 schreef laziness het volgende:
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Het duurt een paar maanden, maar hij is nu toch bijna af :D.
pi_156469949
heel netjes geworden
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:33:34 #188
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_156470345
Ziet er weer super uit, hulde!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:58:08 #189
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156474582
Anders wat loctite erop (liefst tussen) spuiten als je het met aandraaien alleen niet dicht krijgt?
pi_156479170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:05 schreef Chicolade het volgende:
En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.
Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Jeroentje.
pi_156622746
Af! *O*

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
pi_156623142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Dat zou een heel goed idee zijn als er iets meer ruimte zat tussen de pot en het fonteintje: in de huidige situatie zou het betekenen dat je schuin op de pot moet gaan zitten omdat je anders je knieën niet kwijt kan :P.
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:46:33 #193
92034 crew  Vonkenboer
pi_156624482
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:41 schreef Chicolade het volgende:
Af! *O*

[ afbeelding ]

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

[ afbeelding ]

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

[ afbeelding ]

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
pi_156626676
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
Linksboven: riolering toilet van de bovenburen, rechts met isolatiemateriaal: rookgasafvoerpijp van de CV van de onderburen, rechts zonder isolatiemateriaal: onze eigen rookgasafvoerpijp van de CV. Gat in het midden: centrale afzuiging.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:56:19 #195
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156628697
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
O+
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:55:09 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_156672172
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:13:45 #197
244125 laziness
pi_156674646
Je toilet is erg mooi geworden hoor Chico ^O^
pi_156683611
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:56 schreef Saisai het volgende:
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
Lomp = goed, dat ben ik ook O+.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:55 schreef Andromache het volgende:
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:20:08 #199
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_156685687
[..]

Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
[/quote]

Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
pi_156687109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
Komt er dan ook een klustopic? :D O-)
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 10:33:57 #201
92034 crew  Vonkenboer
pi_156753682
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]

[/quote]

Maak je ook een eigen klus topic aan ? ;) *O*
pi_156944284
Soms, heel soms, geef zelfs ik toe dat ik niet alles zelf kan en dat ik sommige dingen misschien maar beter uit handen moet geven. Het klussen schiet niet op naast fulltime werken/studeren en ik ben om de haverklap ziek/geblesseerd (dit weekend een hele dag in bed gelegen met een verrekte tussenribspier waardoor ik niet meer kon staan/zitten/bewegen). Dus terwijl ik vanmorgen lekker op mijn werk zat (zit :+) is onze hele woonkamer vakkundig voorzien van een laag gips door een echte stukadoor O+. Ze zijn er met twee man totaal 5 uur mee bezig geweest, dat had mij minstens een week gekost in mijn eentje :X. Kan ik me weer focussen op futiele dingen zoals lampen, gordijnen en versgebakken brood :+.

Vanmorgen:

Vanmiddag:

Contrast tussen brakke foto's bij kunstlicht vs. een zonnetje versterkt het effect :+.
pi_156944350
Netjes hoor! En mooie vooruitgang.

Reken voor de grap eens uit wat jij aan uurloon krijgt als je in plaats van stucen (een week lang) je baan doet, en verreken dat met wat die stucadoor kost, soms blijkt dat je dan zelfs goedkoper uit bent als je het door een ander laat doen. :D
pi_156944375
Ooooohhhh wat heerlijk O+
pi_156944458
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:34 schreef R2R het volgende:
Netjes hoor! En mooie vooruitgang.

Reken voor de grap eens uit wat jij aan uurloon krijgt als je in plaats van stucen (een week lang) je baan doet, en verreken dat met wat die stucadoor kost, soms blijkt dat je dan zelfs goedkoper uit bent als je het door een ander laat doen. :D
Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meer :+. En de 'gemoedsrust' is me ook wel wat waard, ik merkte dat ik meteen meer ontspannen was toen we besloten om dit stukje toch maar wel uit te besteden :). Zag er stiekem toch wel tegenop.
pi_156944830
Ziet er netjes uit zo :)
pi_156945682
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meer :+. En de 'gemoedsrust' is me ook wel wat waard, ik merkte dat ik meteen meer ontspannen was toen we besloten om dit stukje toch maar wel uit te besteden :). Zag er stiekem toch wel tegenop.
Groot gelijk. Ik vind het al knap genoeg je de rest van het stucwerk zelf hebt gedaan.
pi_156959582
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ziet er netjes uit zo :)
De muren wel, de kranen/vloer/lichtknopjes/badkamer is een ander verhaal. Overal gipsresten :').
pi_156960912
Strak! En was hier ook. Ik vind nog steeds gipsresten hier een daar op de projecten.
Laat die handjes wapperen!
pi_157011446
Het droogt al best aardig ondanks het druilerige weer *O*

pi_157012713
Ziet er goed uit!
pi_157012727
Dat droogt zeker lekker :D
pi_157012744
Strak!
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:57:52 #214
121741 _Dizzy_
pi_157090521
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:06:39 #215
244125 laziness
pi_157090813
Ziet er top uit chico en bijna droog *O*
pi_157094662
Ziet er ontzettend goed uit Chico! Wat een werk hebben jullie er aan, maar wat zullen jullie trots zijn op het resultaat straks O+
Hoe gaat het met je pols nu?
pi_157100770
Dit weekend is er lekker helemaal niets in huis gebeurd, want we zijn een weekendje/nachtje weggeweest om te ontspannen 8-) O+. En meteen inspiratie opgedaan in het hotel qua styling :D.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
Lang? De stukken die nog niet droog zijn hebben een laagdikte van 15-20mm, met een normale droogtijd van 1 dag/mm heeft het nog een week of 2 voordat ik het langzaam vind :P.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:15 schreef Peacefulll het volgende:
Ziet er ontzettend goed uit Chico! Wat een werk hebben jullie er aan, maar wat zullen jullie trots zijn op het resultaat straks O+
Hoe gaat het met je pols nu?
Totaal geen last meer van :). Kan hem alweer een paar weken volledig gebruiken, zonder enig probleem.
pi_157100971
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Lang? :o
Mijn muren hadden 4 weken nodig :@
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:00:24 #219
121741 _Dizzy_
pi_157107502
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 22:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Lang? :o
Mijn muren hadden 4 weken nodig :@
Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor :D
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips :*
pi_157107535
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Elke zak gips die gebruikt word is +- 25-30 liter water voor nodig om het zo vloeibaar te krijgen dat het aangebracht kan worden. En in mijn huis waren bijv. 21 zakken gebruikt. Als je dan rekent hoe veel water dat is en hoeveel er dus gewoon moet verdampen en met de lucht naar buiten moet. Dat is best veel water, dus vandaar dat het zo lang duurt.
Bij Chico zullen minder zakken en dus ook minder water gebruikt zijn. Maar als je een hele dikke laag hebt dan duurt het gewoon langer voor het diepste stukje aan de oppervlakte is gekomen en verdampt is.
pi_157109475
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Ik zou vooral naar Puala luisteren, zij (en andere klushelden) weten er veel meer van dan ik joh :P.

Met een beetje mazzel kunnen we komend weekend het plafond gaan witten, het droogt echt heel lekker *O*.

pi_157110594
Ooh dat gaat zeker hard :D

En witten plafond. En verder Chico? Wat moet er nog gebeuren voor de kamer in gebruik genomen kan worden?
pi_157120242
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:42 schreef Puala het volgende:
Ooh dat gaat zeker hard :D

En witten plafond. En verder Chico? Wat moet er nog gebeuren voor de kamer in gebruik genomen kan worden?
Komende zaterdag stopcontacten/schakelaars (af)monteren, daarvoor moeten nog wat draden getrokken worden. Muren gronden en verven, paar kleine stukken opschuren voordat we gaan verven. En dan vloer min of meer egaliseren met een plamuurmes, vloer leggen en klein gedoe zoals lampen/plinten :). Maar vloer gaat tegelijk met de slaapkamer, en de slaapkamer moet nog gestuct worden enzo :+.

Komende weekend inventariseren welk materiaal er nodig is voor de plafonds in keuken, badkamer en toilet, elektra in de woonkamer afmaken, deur ophangen in het nieuwe kozijn en kozijn van de badkamer maken. Tenminste, dat is het plan :+. Schoonpa komt weer helpen, dan zit er toch wel wat meer snelheid in het klussen :P.

Maar vanavond ook niet stilgezeten: dorpel van de badkamer vastgezet met tegellijm (hopelijk blijft hij nu goed vastzitten), alle dozen in de woonkamer vrijgemaakt van stuc en lamp in de gang opgehangen *O*. Daarvoor moet ik nog even contact opnemen met de winkel, kap is scheef en dat zie je bij montage tegen het plafond nogal goed. Maar ik ben helemaal blij met die lamp O+.

Ja zo krijg je een lamp natuurlijk nooit waterpas opgehangen :+.
pi_157123771
Die lamp, gewoon even richten. Beetje buigen en doen. Zo doen ze het ook als je hem laat repareren. Je volgende zal ook weer krom zijn.

Massaproductie! Komt wel goed.
Laat die handjes wapperen!
pi_157124222
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Die lamp, gewoon even richten. Beetje buigen en doen. Zo doen ze het ook als je hem laat repareren. Je volgende zal ook weer krom zijn.

Massaproductie! Komt wel goed.
Al geprobeerd, maar een van die witte verbindingsdraden is meer dan een halve centimeter korter dan de andere twee en het bleef terug buigen -O-.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')