abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156265668
Ach, tijdens werkzaamheden doe je het een stukje omhoog...
mocht je in het donker in de keuken staan... w/

En praktische tip: bovenóp de keukenkastjes een oude krant neerleggen.
Je wilt niet weten wat een ranzigheid je daar aantreft over een jaar.

Écht. :7
pi_156439618
Zo er zijn weer knopen doorgehakt 8-). Na een hele stapel met stofstaaltjes doorgespit te hebben, is de keuze gevallen voor onderstaande kleur die prima kleurt met het keukenblad, de muren, de plantjes en de toekomstige vloer. Leuke is dat ze bij deze webshop ook de optie hebben om draadloze elektrische bediening in te bouwen: hoeven we niet over het aanrecht te hangen en geen gedoe met zelf een vouwgordijn omhoog/laag doen tenzij je de afstandsbediening kwijt bent of de batterij van de motor leeg is. Prijskaartje dat daaraan hangt is wel een nachtje slapen waard :+.

Verder wat aan het klooien geweest met kit. Dat ging op sommige stukken van het blad best wel strak O+. Beetje jammer dat het tape beter vast zat dan de verf op 1 stuk :').

Ik zou de volgende keer niet zo snel weer kiezen voor witte kit op de vloer, maar hey, de toiletvloer is nu waterdicht en we kunnen eindelijk eens na gaan denken over het ophangen van een rolhouder en fonteintje :+.

En het debakel van dit weekend: 'even snel' een randje op de muur kitten met anti-crack acrylaatkit, en die dan toch krakt }:|. Nog geen zin gehad in uitkrabben/opvullen met meer kit. Dus ook nog steeds de gang niet geverfd in de definitieve kleur :').

Wel wat mooi speelgoed besteld: een 'glassboard' (soort whiteboard maar dan niet-wit) voor in de hal, om boodschappen/afspraken op te schrijven en brieven die gepost moeten worden op te hangen enzo. In onze vorige woning hadden we ook een whiteboard en werkt toch wel makkelijk, maar wit is zo ... wit. Hij is nog niet binnen, maar dat zou maandag/dinsdag moeten gaan gebeuren.

En aanrechtopvulling O+. Een Kenwood keukenmachine met een bulk accessoires zoals een foodprocessor, gehaktmolen en citruspers. Alsof de keukenkastjes nog niet genoeg uitpuilen :'). Levertijd is 5-15 werkdagen, nog even geduld hebben helaas. Ik beloof mezelf al maanden dat ik een keukenmachine mag 'als we verhuisd zijn' en vond het afkitten van het blad wel een mooie mijlpaal.

maandag 28 september 2015 @ 07:43:21 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156442307
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156443234
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
Ja, daar ging de planning van het weekend }:|. Dat is toch wel een dingetje met kit: het gaat nooit in 1x zoals ik het wil, en dan moet het opnieuw en moet je weer wachten tot het droog is enzo.
pi_156443940
Die keukenmachine :9~
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156461311
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.

Geen idee hoe we dit moeten fixen, hebben al een nieuwe knelring gepakt, maar de buis is ondertussen ook beschadigd en kan niet nog korter. Buis is ook nog eens megascheef afgezaagd, want weinig ruimte onder het fonteintje, geen idee of dat van invloed is? En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet? Iemand nog goede ideeën?

Dit geeft denk ik wel prima weer waarom ik liever niet met water werk, het gaat elke keer weer mis :').
pi_156461648
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet?
Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
pi_156462024
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Chicolade op 28-09-2015 22:58:27 ]
pi_156466120
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.
Los gaat een stuk makkelijker. Yihaa!
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:50:19 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156466354
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156469935
Er lagen vanmorgen maar 2 hele druppels op het vaatdoekje 8-). Vanavond nog een keer wat strakker aan laten draaien, en dan geloof ik het wel weer :D. En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:50 schreef laziness het volgende:
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Het duurt een paar maanden, maar hij is nu toch bijna af :D.
pi_156469949
heel netjes geworden
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:33:34 #188
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_156470345
Ziet er weer super uit, hulde!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:58:08 #189
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156474582
Anders wat loctite erop (liefst tussen) spuiten als je het met aandraaien alleen niet dicht krijgt?
pi_156479170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:05 schreef Chicolade het volgende:
En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.
Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Jeroentje.
pi_156622746
Af! *O*

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
pi_156623142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Dat zou een heel goed idee zijn als er iets meer ruimte zat tussen de pot en het fonteintje: in de huidige situatie zou het betekenen dat je schuin op de pot moet gaan zitten omdat je anders je knieën niet kwijt kan :P.
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:46:33 #193
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156624482
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:41 schreef Chicolade het volgende:
Af! *O*

[ afbeelding ]

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

[ afbeelding ]

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

[ afbeelding ]

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
pi_156626676
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
Linksboven: riolering toilet van de bovenburen, rechts met isolatiemateriaal: rookgasafvoerpijp van de CV van de onderburen, rechts zonder isolatiemateriaal: onze eigen rookgasafvoerpijp van de CV. Gat in het midden: centrale afzuiging.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:56:19 #195
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156628697
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
O+
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:55:09 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_156672172
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:13:45 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156674646
Je toilet is erg mooi geworden hoor Chico ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156683611
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:56 schreef Saisai het volgende:
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
Lomp = goed, dat ben ik ook O+.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:55 schreef Andromache het volgende:
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:20:08 #199
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_156685687
[..]

Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
[/quote]

Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
pi_156687109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
Komt er dan ook een klustopic? :D O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')