Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor
.
Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meerquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:34 schreef R2R het volgende:
Netjes hoor! En mooie vooruitgang.
Reken voor de grap eens uit wat jij aan uurloon krijgt als je in plaats van stucen (een week lang) je baan doet, en verreken dat met wat die stucadoor kost, soms blijkt dat je dan zelfs goedkoper uit bent als je het door een ander laat doen.
Groot gelijk. Ik vind het al knap genoeg je de rest van het stucwerk zelf hebt gedaan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:40 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meer. En de 'gemoedsrust' is me ook wel wat waard, ik merkte dat ik meteen meer ontspannen was toen we besloten om dit stukje toch maar wel uit te besteden
. Zag er stiekem toch wel tegenop.
Lang? De stukken die nog niet droog zijn hebben een laagdikte van 15-20mm, met een normale droogtijd van 1 dag/mm heeft het nog een week of 2 voordat ik het langzaam vindquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
Totaal geen last meer vanquote:Op zondag 25 oktober 2015 20:15 schreef Peacefulll het volgende:
Ziet er ontzettend goed uit Chico! Wat een werk hebben jullie er aan, maar wat zullen jullie trots zijn op het resultaat straks![]()
Hoe gaat het met je pols nu?
Lang?quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoorquote:Op zondag 25 oktober 2015 22:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Lang?![]()
Mijn muren hadden 4 weken nodig
Elke zak gips die gebruikt word is +- 25-30 liter water voor nodig om het zo vloeibaar te krijgen dat het aangebracht kan worden. En in mijn huis waren bijv. 21 zakken gebruikt. Als je dan rekent hoe veel water dat is en hoeveel er dus gewoon moet verdampen en met de lucht naar buiten moet. Dat is best veel water, dus vandaar dat het zo lang duurt.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips
Ik zou vooral naar Puala luisteren, zij (en andere klushelden) weten er veel meer van dan ik johquote:Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips
Komende zaterdag stopcontacten/schakelaars (af)monteren, daarvoor moeten nog wat draden getrokken worden. Muren gronden en verven, paar kleine stukken opschuren voordat we gaan verven. En dan vloer min of meer egaliseren met een plamuurmes, vloer leggen en klein gedoe zoals lampen/plintenquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:42 schreef Puala het volgende:
Ooh dat gaat zeker hard![]()
En witten plafond. En verder Chico? Wat moet er nog gebeuren voor de kamer in gebruik genomen kan worden?
Al geprobeerd, maar een van die witte verbindingsdraden is meer dan een halve centimeter korter dan de andere twee en het bleef terug buigenquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Die lamp, gewoon even richten. Beetje buigen en doen. Zo doen ze het ook als je hem laat repareren. Je volgende zal ook weer krom zijn.
Massaproductie! Komt wel goed.
www.homesweethome.nl Ze hebben ook een winkel (Besselink licht), en een conceptstore in Villa Arenaquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:42 schreef Tink89 het volgende:
Waar heb je die prachtige lamp gekocht? Zou perfect passen in mijn nieuwe slaapkamer...
Oef, da's idd niet goedkoop. Ik was gisteren met een verlichtingsplannetje bezig. Denk dat ik misschien ga DIY-en met fineer...quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:19 schreef Chicolade het volgende:
[..]
www.homesweethome.nl Ze hebben ook een winkel (Besselink licht), en een conceptstore in Villa Arena. Je kunt ze helemaal zelf samenstellen qua maat/kleur/ophangmethode. Dit is de Bling 40 antraciet icm Dot plafondbevestiging en diffuser. Ze zijn alleen niet goedkoop
, maar ik ben vreselijk moeilijk met lampen en had een financiële meevaller.
Bijgeleverde pluggen en schroeven, voorgeboord met 8mm. Whiteboard is gemaakt van een dikke glazen plaat met metaal erachter, weegt ook wel behoorlijk watquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:24 schreef Barrah het volgende:
Dat is of een piepklein whiteboard, of enorme pluggen alsof er een olifant aan moet kunnen hangen... Hoeveel mm heb je gebruikt? Voor een whiteboard is 5mm dik en lang zat namelijk.
Gaatje van 10 mm boren. Daarna een plug van 8 mm in een plug van 10 mm steken. Pluggen de muur in, vastdraaien en de boel zit muurvast. De enige methode met bagger muren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:17 schreef Chicolade het volgende:
Toch best knap dat we in het waardeloze wandje tussen keuken en gang het enige kiezeltje/steentje tegenkomen. Niets dat een beetje roodband niet kan fixen, binnenkort maar een nieuwe poging doen om het whiteboard op te hangen, want hier viel de plug gewoon uit
.
Het zal een zwaar kreng zijn, maar onderschat niet de kracht van een schroef+plug. Zeker bij afschuivende krachten zoals hier. In een kennelijk betonnen muur hadden vier pluggen van 5mm of 6mm met bijpassende schroeven zeker volstaan. Aan de andere kant, als je het bijbehorende bevestigingsmateriaal gebruikt kun je daarover nooit gezeik krijgen. Succes met het herstellen!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Bijgeleverde pluggen en schroeven, voorgeboord met 8mm. Whiteboard is gemaakt van een dikke glazen plaat met metaal erachter, weegt ook wel behoorlijk wat.
Beton? Tufsteen! Brokkelt af waar je bij staat, met zo nu en dan opeens een hard stukje waardoor alles er omheen afbrokkeltquote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef Barrah het volgende:
[..]
Het zal een zwaar kreng zijn, maar onderschat niet de kracht van een schroef+plug. Zeker bij afschuivende krachten zoals hier. In een kennelijk betonnen muur hadden vier pluggen van 5mm of 6mm met bijpassende schroeven zeker volstaan. Aan de andere kant, als je het bijbehorende bevestigingsmateriaal gebruikt kun je daarover nooit gezeik krijgen. Succes met het herstellen!
Och, we kunnen altijd nog een chemisch anker gebruiken mocht dat nodig zijnquote:Op donderdag 29 oktober 2015 07:49 schreef jpajs het volgende:
[..]
Gaatje van 10 mm boren. Daarna een plug van 8 mm in een plug van 10 mm steken. Pluggen de muur in, vastdraaien en de boel zit muurvast. De enige methode met bagger muren.
Vroeger had je van die asbest pasta. Beetje nat maken in je mond, gat vullen, schroef er in en muurvast. Dan maakte het niet uit hoe groot het gat was.
Mooi! Waar was dat?quote:Op maandag 2 november 2015 16:18 schreef Chicolade het volgende:
Vandaag een dagje vrij genomen om even langs een goedkope badkamerzaak in Utrecht te gaan. Binnen een kwartier stonden we weer buiten, inclusief een bestelling voor een passende glazen douchedeur. Was nog in de aanbieding ook, dus dat kwam mooi uit
.
[ afbeelding ]
www.badkamerwarenhuis.nlquote:
Uit ervaring weet ik dat dit prima kan, goed schuren maar dat moet je sowieso doen. Voor buiten is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef missaqua het volgende:
Wat ik begreep was dat je met acryllak wel over alkydlak kan schilderen maar andersom niet
Kan gewoon, maar houdt er rekening mee dat acryllak echt dramatisch is om te verwerken als je er geen ervaring mee hebt. Je moet veel sneller werken, en het vloeit niet zo uit als alkyd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:29 schreef Chicolade het volgende:
Kan ik 'zomaar' (na schuren) met acryllak over alkyllak gaan? De kozijnen die met alkydlak zijn geverfd vergelen terwijl je ernaar kijkt, en de pot met lak is bijna op dus we overwegen om nu over te stappen naar waterbasis. Tenzij we dan opnieuw alles kaal moeten maken en gronden etc.
Ik heb ervaring met zowel alkyd als acryl. Van acryl is mijn ervaring dat sommige merken erg dik zijn. Dit versterkt het (inderdaad) minder goede vloeien van acryl. Door het te verdunnen (dat kan bij acryl gewoon met water) wordt het een stuk beter. Je zult dan misschien wel een tweede of derde laag moeten aanbrengen, maar het eindresultaat wordt daarvan sowieso strakker.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je moet veel sneller werken, en het vloeit niet zo uit als alkyd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |