Warm grijs zit wel in de lijn van gamma, geloof in de loft of soft shades collectiequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:29 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Maar mede daarom de gepigmenteerde grondverf, dan kunnen we nog van gedachten veranderen voordat we dure verf kopen in een kleur die we niet mooi vinden
. Ik ben vooral bang dat de muren er gewoon 'vies' vergrijsd uitzien, in dat geval moeten we voor een donkerdere tint gaan.
quote:Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (21x) en kitten
• Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
• Koof maken, aftimmeren en afwerken
Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond stukjes schuren, rookmelder weghalen en witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren, gronden en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken
Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Oude plinten verwijderen
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken
Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter
Badkamer
• Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop + kitten rozetten
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen
Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)
Woonkamer
• Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, voorstrijk, afsmeren en egaliseren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
• Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw
Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
Dat scheelt toch een hele hoopquote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:12 schreef Tink89 het volgende:
Toch fijn als je niet de meterkast in hoeft om je wc-lampje aan te doen
Ik volg!
Omdat de verf mat is, en siliconenkit glanst. Ik verf netter/strakker dan dat ik kan kittenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:58 schreef Barrah het volgende:
Waarom zou je de kit willen overschilderen?
Ik zou eerst schilderen en daarna de kieren volkitten met siliconenkit.
Ik vind persoonlijk dat een kitrand juist meer opvalt / er gekker uit ziet als je hem probeert te verstoppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:11 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Omdat de verf mat is, en siliconenkit glanst. Ik verf netter/strakker dan dat ik kan kitten.
Daar hebben we inderdaad al een paar verpakkingen van staanquote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:49 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
eerst kitten met den braven acrylaatkit anti crack ( ik verzin de naam ook niet ) te koop bij de betere bouwmaterialenhandel
Kitrand aanbrengen, genoeg finisher erop spuiten en afstrijken met een kittooltje geeft een nog strakker resultaatquote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:30 schreef R2R het volgende:
Als je alles afplakt langs de te maken kitrand, je hand nat maakt met water en een klein beetje afwasmiddel, kan je de kitrand mooi afstrijken. Zorg dat er niet teveel kit op zit.
Daarna de afplaktape verwijderen en nog een keer afstrijken, en jij kan ook mooi kitten.
• Houtwerk schuren, aflakken en kitten
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven
Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
Studeerkamer
• Plafond witten
Toilet
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
Badkamer
• Ophangen, aansluiten en] afkitten wastafelmeubel
Slaapkamer
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren en aflakken
• Plafond witten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)
Woonkamer
• Plafond witten
• Radiatorombouw
Algemeen
• Plinten
Ja, nu wil ik grijs met blauwquote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:30 schreef Puala het volgende:
Grijs is 98% altijd een combi met iets. Dus euhm, sterkte met zoekenmaar wel balen, dubbel werk en dat is niet handig vlak voor het verhuizen.
Zelfs met kleurstaal zijn wij in dezelfde kuil gestapt. Zachte kleuren pakken totaal anders uit op een groot oppervlakte. Verfspeciaalzaken hebben extra grote stalen (a4 formaat) die je vaak mag lenen. Dat is wel aan te bevelen bij pastelkleuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Saisai het volgende:
Daarom altijd kleurstaaltjes meenemen naar huis. Pas daar kun je echt zien wat de kleur doet in combinatie met je meubels en de lichtinval.
Als je genoeg meeneemt hoef je ook geen verf meer te kopen. Plak je gewoon je muur vol stalenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:23 schreef Saisai het volgende:
Ik neem altijd gewoon een stapel mee en maak mijn eigen A4
en die hang ik dan op de muur en bekijk ik van verschillende punten in de kamer bij dag- en nacht.
Topidee!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je genoeg meeneemt hoef je ook geen verf meer te kopen. Plak je gewoon je muur vol stalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+
• Houtwerk schuren, aflakken en kitten
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven en nog een laag
Gang
• Laatste stukje stucen
Studeerkamer
• Plafond witten
• Radiatorbuizen primer, ]schuren(2x), gronden en aflakken
Toilet
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
Badkamer
• Ophangen, aansluiten en] afkitten wastafelmeubel
Slaapkamer
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren en aflakken
• Plafond witten
Woonkamer
• Plafond witten
• Radiatorombouw
Algemeen
• Plinten
Ruik ik daar sarcasme?quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:46 schreef Chicolade het volgende:
Dikke domper, motivatie is even onder het nulpunt gedaald. We moeten ons huidige huis echt uit, en nu gaan we dus verhuizen naar een bouwval. Ik ben een beetje klusmoe op het moment, het beheerst mijn hele leven en het vooruitzicht dat we straks alsnog niet kunnen relaxen valt wat zwaar.
Geen sarcasme.. meer een soort opluchting dat je laatste post niet meer super depri zwart neerslachtig wasquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:31 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ruik ik daar sarcasme?Soms zijn moodswings best handig, een uur later had ik het al geaccepteerd en kon ik weer lachen
[..]
Nouquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:18 schreef Puala het volgende:
Chico, hoe slaapt dat nou in je eigen huis? Ondanks het kamperen
We kochten een basic huurwoning, in een week was dat een bouwval en sinds dit weekend is het een bewoonbare bouwplaatsquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:40 schreef Barrah het volgende:
Gefeliciteerd met je verhuizing!
Jullie verhuizen niet naar een bouwval. Wat jullie destijds kochten was een bouwval!
Point taken! Maar wat je nu hebt is desondanks veel beter dan wat het was toen je de sleutel kreeg. En als deze laatste zaken zijn geregeld ben je het tijdelijke ongemak van wonen in een bouwplaats al gauw weer vergeten johquote:Op dinsdag 1 september 2015 10:44 schreef Chicolade het volgende:
We kochten een basic huurwoning, in een week was dat een bouwval en sinds dit weekend is het een bewoonbare bouwplaats
Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:18 schreef fietsie het volgende:
Fijn dat verhuizen ondanks alles wel gelukt is.
Maarre, als je goed stofzuigd is een paar schoenen op het kale beton toch niet echt nodig? Eventueel even een dweil erdoor halen?
Ditquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Warme voeten en stofdoeken tegelijkquote:
Mijn betonvloer doet dat nietquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.quote:
OK da's ruk dan ja.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.
Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstofquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is die betonvloer afgewerkt met een cementdekvloer ? Of is hij anders afgewerkt ?
Geen probleem hoorquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstof
Ik ben zeker voorstander van chemiequote:Op woensdag 2 september 2015 14:26 schreef Barrah het volgende:
Je weet dat die vraag hier binnen drie posts resulteert in het antwoord 'gebruik chemische ankers'?![]()
Ik zou een assortibakje spaanplaatschroeven en een assortibakje pluggen halen. Heb je voor 95% van de ophangklussen de juiste combinatie van schroef en plug wel in huis. Kost weinig en gaat jaren mee.
Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.quote:Op zondag 6 september 2015 22:29 schreef Chicolade het volgende:
De eerste week in huis ook weer overleefd!En we hebben niet stilgezeten. De toilet heeft een vloertje (en een spoelknop + zitting) gekregen. Komende week de boel kitten, fonteintje monteren en dingen als een pleerolhouder ophangen.
[ afbeelding ]
De keuken heeft eindelijk een goede kleur: blauwgrijs (dus grijs met een blauwtint). Drie keer is scheepsrecht. Vanochtend alle kastjes opgehangen, stopcontacten afgemonteerd en de rest van de middag bezig geweest met dozen van zolder halen en alles in kastjes/lades stoppen. Het was een soort pakjesavond, sommige dingen stonden al zo lang in de opslag dat ik niet eens meer wist dat ik ze had
![]()
. Vaatwasser heeft overuren gedraaid zodat alles schoon de kast in kon. Aanrecht naast de spoelbak staat vol met zooi, daar komt later wel een foto van als ik opgeruimd heb
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wat doe je als je een was gedraaid hebt (die heerlijk fris ruikt) en er daarna achter komt dat het wasrek nergens te bekennen is, en je wél nog een paar dozen met (elektra)draad hebt liggen?
[ afbeelding ]
Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.quote:Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:
*pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamenquote:Op maandag 7 september 2015 14:33 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.
Chico, ziet er goed uit! Wat heb jij veel kleurstaaltjes geprobeerd zeg. Ben je nu tevreden met wat je hebt?
Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:20 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Schuin vanaf rand pot richting de muur neem ik aan? (is qua hoek wat haalbaarder dan andersom)
[..]
Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamen. Maar ben er nu erg blij mee ja! Het is een 'custom' kleur geworden: basis was een standaardkleur van Sigma, die net iets teveel naar babyblauw neigde bij normaal daglicht. Gelukkig hadden ze bij de verfhandel zelf al aangegeven dat het geen probleem is om het wat donkerder/minder blauw te maken, en nu past de kleur gewoon perfect
. Hopelijk morgen de rest van de potten (in de oude kleur) ook bij laten mengen, de verhoudingen van het bijmengen zijn genoteerd dus het zou geen probleem moeten zijn om alle potten in deze nieuwe kleur te maken.
Ik ben gewoon een beetje lastig, al helemaal als het op kleuren aankomt.
[ afbeelding ]
Fotootje van de kleur bij daglicht van een paar dagen geleden, dit is in elk geval echt niet babyblauw
Jullie kleur is ook mooi ja! Gek genoeg vind ik blauw echt een mooie kleur, maar toen het bij ons op de muren zat klopte het gewoon nietquote:Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.
[ afbeelding ]
Onze meisjes-kinderkamer wel in andere tint gemaakt om verwarring te voorkomen.
[ afbeelding ]
Beetje dezelfde smaak als jij in elk geval
40 graden machinewas en mag in de droger op lage temperatuurquote:Op maandag 21 september 2015 10:38 schreef AnneX het volgende:
En vraag ook even naar de wasinstructies![]()
...gezien de plaats van ophangen! Keuken en achter de spoelbak.
Fijn, dat het huiselijk en vertrouwder wordt.
Mčn, wat hebben jullie hard gewerkt.
Ja, daar ging de planning van het weekendquote:Op maandag 28 september 2015 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit
Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet?
Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaidquote:Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
Los gaat een stuk makkelijker. Yihaa!quote:Op maandag 28 september 2015 22:52 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid. Hij lekt nu bijna niet meer
. Die krijgen we nooit meer los
.
Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.
Het duurt een paar maanden, maar hij is nu toch bijna afquote:Op dinsdag 29 september 2015 07:50 schreef laziness het volgende:
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:05 schreef Chicolade het volgende:
En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.
Dat zou een heel goed idee zijn als er iets meer ruimte zat tussen de pot en het fonteintje: in de huidige situatie zou het betekenen dat je schuin op de pot moet gaan zitten omdat je anders je knieën niet kwijt kanquote:Op dinsdag 29 september 2015 19:30 schreef jpajs het volgende:
[..]
Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken.
Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:41 schreef Chicolade het volgende:
Af!
[ afbeelding ]
Totdat je naar boven kijkt natuurlijk.
[ afbeelding ]
En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt.
[ afbeelding ]
En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta.
Linksboven: riolering toilet van de bovenburen, rechts met isolatiemateriaal: rookgasafvoerpijp van de CV van de onderburen, rechts zonder isolatiemateriaal: onze eigen rookgasafvoerpijp van de CV. Gat in het midden: centrale afzuiging.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
Lomp = goed, dat ben ik ookquote:Op maandag 5 oktober 2015 21:56 schreef Saisai het volgende:
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad
Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nahquote:Op woensdag 7 oktober 2015 18:55 schreef Andromache het volgende:
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
Komt er dan ook een klustopic?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |