quote:Op zondag 8 februari 2015 19:41 schreef Chicolade het volgende:
Zo. Dus. Na een halfjaar gefrustreerd gezocht te hebben naar een (vrije sector) huurwoning, waar men niets voor mij kan/wil betekenen, kwam ik tot dezelfde onromantische conclusie als veel starters in de hoofdstad: 'dan maar kopen'. Met dank aan de aantrekkende woningmarkt bleek het opeens ook mogelijk om een hypotheek te krijgen, en voor ik het wist was ik bezig met het bezichtigen van *ahum* práchtige *kuch* voormalig huurwoningen waar de woningbouw vanaf wil.
En eentje wordt er nu van mij!![]()
Komende week ga ik het (voorlopig) koopcontract tekenen voor een flatje op 1 hoog op een voor mij prima locatie (buiten de ring, maar in de buurt van winkels, groen en op 5 minuten fietsen van mijn werk).
Er moet nog wel 'het een en ander' gebeuren voordat ik er kan/wil wonen: hypotheek rond krijgen, verbouwing plannen en verbouwing uitvoeren. Die laatste twee zullen de grootste uitdaging worden, mijn vriend en ik hebben allebei 0 ervaring met klussen die meer dan een boor en wat kwasten vereisen, maar gelukkig hebben we wel familieleden met kennis/ervaring die ons hiermee hopelijk kunnen helpen.
In de afgelopen maanden hebben we flink gesloopt ...quote:Op zondag 8 februari 2015 19:46 schreef Chicolade het volgende:
Tijd voor foto's! Ze komen van de makelaar, heb zelf nog niet echt veel betere kunnen maken. De woonkamer, we gaan nog kijken of we die CV-buizen zo laten zitten of dat het struikelrisico te groot is. Vloer en muren hier moeten ontdaan worden van tapijtlijm en geribbeld foambehang.
De toekomstige slaapkamer, gezien vanuit de woonkamer. Idee is om hier een muurtje op te trekken. De enige andere slaapkamer is te smal voor een 2-persoonsbed en veel geschikter als studeerkamer.
De keuken, met toegang tot de badkamer. Vre-se-lijk. Kom je met je natte haar uit de douche en sta je meteen naast het fornuis in de eetgeuren, naast een enorm raam dat uitkijkt op de weg. En hopelijk kan dat oerlelijke systeemplafond ook weg.
Badkamer. Die douchekop zag ik afgelopen weekend ook bij een sanitairzaak als 'vintage' maar ik vermoed dat deze echt origineel is.
SPOILER: BadkamerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ToiletOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: KeukenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder!![]()
![]()
Amsterdamquote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:45 schreef Joran-Joran het volgende:
In welke stad is dit en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?![]()
![]()
Wat betreft je achterwand: Mijn ouders hebben sinds begin dit jaar schrobvast (donker) stucwerk en dat bevalt ze prima.![]()
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat betreft je achterwand: Mijn ouders hebben sinds begin dit jaar schrobvast (donker) stucwerk en dat bevalt ze prima.Goed om te horen!
Telefoon heeft weer stroom, dus toch maar even een foto gemaakt van de reden dat we een nieuw blad krijgen.
Ligt het trouwens aan mij, of is het kitwerk niet bepaald netjes? Ik moest even inwendig huilen toen ik zag dat er in mijn mooie verse muurtje gebikt was, en er vervolgens kit in gesmeerd was om het 'recht te trekken'. Kit mag ik er nu zelf weer uit gaan peuteren want ik fix dit liever met stuc.
Je verzamelt trouwens aardig wat tijdens zo'n verbouwing, we moesten het gereedschap even uit de woonkamer slepen (naar de studeerkamer) omdat ze morgen het rookkanaal slopen, en kon het niet laten even een foto te maken. En dan staat nog niet eens alles erop.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chicolade op 15-07-2015 22:27:50 ]![]()
oh die fout in het blad had ik ook niet geaccepteerd hoorquote:Op woensdag 15 juli 2015 22:20 schreef Chicolade het volgende:
[..]Goed om te horen!
Telefoon heeft weer stroom, dus toch maar even een foto gemaakt van de reden dat we een nieuw blad krijgen.
[ afbeelding ]
Ligt het trouwens aan mij, of is het kitwerk niet bepaald netjes? Ik moest even inwendig huilen toen ik zag dat er in mijn mooie verse muurtje gebikt was, en er vervolgens kit in gesmeerd was om het 'recht te trekken'. Kit mag ik er nu zelf weer uit gaan peuteren want ik fix dit liever met stuc.
[ afbeelding ]
Je verzamelt trouwens aardig wat tijdens zo'n verbouwing, we moesten het gereedschap even uit de woonkamer slepen (naar de studeerkamer) omdat ze morgen het rookkanaal slopen, en kon het niet laten even een foto te maken. En dan staat nog niet eens alles erop.
[ afbeelding ].
Ik zag eerst dat eerste kitrandje (2e foto) en las toen je opmerking over dat het niet netjes was. Dat vond ik nog wel mee vallen. Die derde foto is wel echt jammer hoor...Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...![]()
Wat een beunwerk zeg, ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen. Gelukkig komt er nog een ander blad, dat kitten moet je dan maar zelf doen of uitbesteden aan een ander want deze lui kunnen het kennelijk niet.![]()
Nee, dit kit ziet er niet uit. En het is ook helemaal niet nodig om het zo slordig te doen. Ziet eruit als een haastklus. Volgende keer lekker op die mensen hun vingers kijken.
Echter als je nog een achterwand plaatst zie je er niks van. (als)![]()
Balen zeg van dat blad en de kit afwerking![]()
Lekker laten fixen moeten ze het de eerste keer maar goed doen
I solemnly swear i'm up to no good![]()
De muur fixen met kit.![]()
![]()
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Eindelijk het rookkanaal weg! Ben echt ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!
En wat de rest ook al zegt: die kitranden zien er niet uit!Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.![]()
Het rookkanaal is eruit. En wat ben ik blij dat we dat niet zelf gedaan hebben, de aannemer heeft flink moeite gehad met het slopen (alle stenen zaten halftands, als ik de term goed onthouden heb, en er zat ook nog een achterwand in). Hoe dan ook: tijd voor foto's!
De rookkanalen zijn goed gebruikt in het verleden.
Zo goed, dat zelfs de muur erachter nog aangetast is en behandeld moet worden met isolerende voorstrijk.
Hij is eruit! Ongelooflijk hoeveel licht en ruimte dat geeft. En vorige week hebben we al de muur/vloerbalken voor het wandje tussen slaapkamer en woonkamer gemaakt, dus krijgen nu een goed idee hoeveel ruimte we hebben. Afstand tussen raam en muur is meer dan 5 meter.
Plafond en vloer moeten nog afgewerkt worden. In het plafond moeten er een paar stukje kiezelbeton weggeslepen worden, en we moeten nog een vloertje storten. Plafond is, voor zover ik weet: steenwol, trespa (waterdicht afgekit), houten balken, pur, gipsplaat. Vloer weet ik niet zeker (ik was er niet bij) maar is in elk geval ook steenwol, trespa en van dat mooie plaatmateriaal.
Maar nu eerst al die stenen afvoeren, bijna 1.5 kuub aan stenen die met puinzakken naar beneden getild moeten worden. We zijn nu op de helft, en toen waren de puinzakken op (moet gestort incl. zak omdat er roet op de stenen zit, daar hadden we geen rekening mee gehouden) en we hebben geen auto dus geen idee wanneer we de rest af kunnen voeren
.
![]()
![]()
Ik had die aannemer de stenen ook mee laten nemen. Geen denken aan dat ik daar mee ga sjouwen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:13 schreef Chicolade het volgende:
Het rookkanaal is eruit. En wat ben ik blij dat we dat niet zelf gedaan hebben, de aannemer heeft flink moeite gehad met het slopen (alle stenen zaten halftands, als ik de term goed onthouden heb, en er zat ook nog een achterwand in). Hoe dan ook: tijd voor foto's!
De rookkanalen zijn goed gebruikt in het verleden.
[ afbeelding ]
Zo goed, dat zelfs de muur erachter nog aangetast is en behandeld moet worden met isolerende voorstrijk.
[ afbeelding ]
Hij is eruit! Ongelooflijk hoeveel licht en ruimte dat geeft. En vorige week hebben we al de muur/vloerbalken voor het wandje tussen slaapkamer en woonkamer gemaakt, dus krijgen nu een goed idee hoeveel ruimte we hebben. Afstand tussen raam en muur is meer dan 5 meter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plafond en vloer moeten nog afgewerkt worden. In het plafond moeten er een paar stukje kiezelbeton weggeslepen worden, en we moeten nog een vloertje storten. Plafond is, voor zover ik weet: steenwol, trespa (waterdicht afgekit), houten balken, pur, gipsplaat. Vloer weet ik niet zeker (ik was er niet bij) maar is in elk geval ook steenwol, trespa en van dat mooie plaatmateriaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar nu eerst al die stenen afvoeren, bijna 1.5 kuub aan stenen die met puinzakken naar beneden getild moeten worden. We zijn nu op de helft, en toen waren de puinzakken op (moet gestort incl. zak omdat er roet op de stenen zit, daar hadden we geen rekening mee gehouden) en we hebben geen auto dus geen idee wanneer we de rest af kunnen voeren
.
[ afbeelding ]
Share your talent, move the world.![]()
Die uren moeten dan ook betaald worden, cv...
Is er geen manier om die stenen buitenom te laten gaan? Container onder je raam of balkon en gaan. Scheelt een hoop traplopen. En je voert ze toch af als puin neem ik aan.
Eigenlijk zou je een stortkoker willen gebruiken maar tegen de tijd dat je die vanaf boven hebt hangen zijn je stenen al beneden.![]()
Offerte was exclusief afvoeren van puin, dat zou het meteen heel veel duurder gemaakt hebben en we hadden tevoren al zelf aangegeven dat we dat zelf wel kunnen. Duurt een dag, maar wij zijn nog jong (in tegenstelling tot de aannemer). We hadden zijn inzicht en ervaring nodig, domme kracht hebben we zelf wel.
Container onder het raam kan niet, daar zit de tuin van de onderburen en aan de andere kant de stoep/straatkant waar we niets neer mogen zetten. Daarbij is afvoeren per zak gratis, en zit de stort op 5 minuten rijden. Alles zit ondertussen in zakken, en staat niet meer in de weg, dus dat verslepen we volgende week wel als we weer de auto van ouders kunnen lenen
.
![]()
Mooi project!
En, complimenten voor de beginnende klussers, daar wordt de krachtwijk weer een stukje leuker van.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.![]()
Ik geloof dat onze planning niet helemaal uit gaat komen... Ik wilde gewoon 'even' wat behangresten weg krabben voordat ik de muur afwerk met Fix&Finish, maar toen kwam opeens de halve muur mee (want verzand antieke stuclaag) dus nu ben ik alles er maar af aan het bikken met een plamuurmes. Alles zat los, dat was ook niet werkbaar geweest. Daar gaat de planning, ik had deze week het stucwerk in deze slaapkamer af willen hebben maar nu moet ik eerst een raaplaag erop smeren en de spullen daarvoor halen. En even kijken hoe dat moet met de elektra, de dozen zijn al bedraad en steken wat uit.
Nouja, doe het goed of doe het niet ... maar ik hoop dat we in de woonkamer en op de rest van de muren wel toe kunnen met alleen een laagje Fix&Finish.
En crosspost, die spijker zat iets beter vast dan gedacht.
quote:![]()
Tegenvaller! Je doet er weinig aan. Dan maar even de planning anders.
Wellicht kun je een ruimte later doen zodat de rest door kan?
En die hamer is wel erg
Laat die handjes wapperen!![]()
Neequote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:02 schreef Saisai het volgende:
Hé ik zat ineens te denken.. heet jij Marleen?. Hoezo?
![]()
Dat ziet er bekend uit, zo heb ik in mijn hele huis al het stucwerk van de muren getrokken. Wat een stofbende wordt het dan hčquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:35 schreef Chicolade het volgende:
Ik geloof dat onze planning niet helemaal uit gaat komen... Ik wilde gewoon 'even' wat behangresten weg krabben voordat ik de muur afwerk met Fix&Finish, maar toen kwam opeens de halve muur mee (want verzand antieke stuclaag) dus nu ben ik alles er maar af aan het bikken met een plamuurmes. Alles zat los, dat was ook niet werkbaar geweest. Daar gaat de planning, ik had deze week het stucwerk in deze slaapkamer af willen hebben maar nu moet ik eerst een raaplaag erop smeren en de spullen daarvoor halen. En even kijken hoe dat moet met de elektra, de dozen zijn al bedraad en steken wat uit.
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat menig kat/buurtkindje stinkend jaloers is op onze indoor zandbakquote:Op zondag 19 juli 2015 01:51 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dat ziet er bekend uit, zo heb ik in mijn hele huis al het stucwerk van de muren getrokken. Wat een stofbende wordt het dan hč![]()
[ afbeelding ].
Oh ja het werk in andere ruimtes gaat gewoon doorquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:46 schreef Gieliovd het volgende:
Tegenvaller! Je doet er weinig aan. Dan maar even de planning anders.
Wellicht kun je een ruimte later doen zodat de rest door kan?
En die hamer is wel erg. Ik had alleen graag deze week het grootste deel van het stucwerk af gehad, want ik kan niet zomaar weer een week vrij nemen om het af te maken
.
![]()
Goed bezig!Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Die smalle stukjes in de gang (naast de deur) waren trouwens een klein drama om te stucen, ze zijn duidelijk smaller dan mijn rei, maar ook smaller dan mijn pleisterspaan. Dus daar heb ik het er slordig op moeten kwakken met een paletmes en gister de halve middag moeten schuren (met schuurgaas) om het weer een beetje acceptabel/recht te krijgen. En nu heb ik mijn linkerhand overbelast dus au
.
![]()
De tegels zitten erin in de badkamer. Kijk dan hoe mooi
. Credits voor de Fokker die het zo strak kreeg ondanks de scheve oude tegels, het nog veel schevere stucwerk en de bijna maatvaste tegels
.
![]()
![]()
Moeten nu nog 'even' kitten en alle meuk ophangen. Of nouja, ik zeg nu wel 'we' maar ik heb tijdens het tegelen ook al geen vinger uitgestoken en ik vermoed dat ik dit weekend de rol van opzichter en koffieschenker op me moet gaan nemen, want oeps. Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.
![]()
![]()
Als je nog iemand nodig hebt om je in de watten te leggen, dan laat je het maar wetenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
. Credits voor de Fokker die het zo strak kreeg ondanks de scheve oude tegels, het nog veel schevere stucwerk en de bijna maatvaste tegels
.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten nu nog 'even' kitten en alle meuk ophangen. Of nouja, ik zeg nu wel 'we' maar ik heb tijdens het tegelen ook al geen vinger uitgestoken en ik vermoed dat ik dit weekend de rol van opzichter en koffieschenker op me moet gaan nemen, want oeps. Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.
[ afbeelding ].
![]()
Ik dacht dat het gewoon wat spierpijn was en spierpijn heeft me nooit echt tegengehoudenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:29 schreef Puala het volgende:
Die badkamer ziet er goed uit hoor![]()
![]()
Enne, doorgaan als t pijn doet is not done he?![]()
![]()
Beterschap. Ik word nu al knettergek van het toekijken, ik weet niet of ik dit nog lang vol kan houden
. Verveel me echt verschrikkelijk en er is nog zoveel te doen in huis
. En op mijn werk kan ik ook niet goed functioneren met maar 1 hand
![]()
Gister hebben de mannen al het puin weggebracht, dit keer gelukkig met een hulpmiddel.
En de woon- en slaapkamer beginnen vorm te krijgen nu het frame erin zit (waar ik wederom geen vinger bij heb uitgestoken) en de kamer wat opgeruimd is.
Morgen gaat de elektra in het wandje erin, en hopelijk ook al dichtmaken met gipsplaten en steenwol. De rest van de week komen de hulptroepen schuren/verven, en hopelijk komende zaterdag alvast de vloer uitzoeken (en daarna vind ik dat het wel weer genoeg rust is geweest).
![]()
Dat weet ik wel... Maar ik heb maar 1 rug en daar ben ik zuinig op.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:39 schreef Barrah het volgende:
Die uren moeten dan ook betaald worden, cv...
Is er geen manier om die stenen buitenom te laten gaan? Container onder je raam of balkon en gaan. Scheelt een hoop traplopen. En je voert ze toch af als puin neem ik aan.
Eigenlijk zou je een stortkoker willen gebruiken maar tegen de tijd dat je die vanaf boven hebt hangen zijn je stenen al beneden.Als ik een rugblessure kan voorkomen dat heb ik daar wel wat geld voor over.
Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doenquote:Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel... Maar ik heb maar 1 rug en daar ben ik zuinig op.Als ik een rugblessure kan voorkomen dat heb ik daar wel wat geld voor over.
![]()
![]()
Strak stukje tegelwerk.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]En beterschap natuurlijk.
Jij weet ook overal een positieve draai aan te geven, is het niet?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doen
Dat leer je met verbouwen. De beste workout is trouwens een plafond slopen, mocht je nog een keer willen sportenquote:Op zondag 26 juli 2015 18:24 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Jij weet ook overal een positieve draai aan te geven, is het niet?![]()
![]()
Was niet van plan om hier het plafond eruit te slopen. Om moet er bij jou nog wat uit?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat leer je met verbouwen. De beste workout is trouwens een plafond slopen, mocht je nog een keer willen sporten
We gaan even naar mijn topic voor het antwoord op die vraag![]()
Maar Chico, je want ziet er mooi strak uit zeg!En het vordert ook zonder jou merk je
maar ik snap de frustratie wel. Ik geloof dat ik echt niet blij had geweest als ik dat tijdens mijn verbouwing had gehad. Wat zei de arts qua herstel? Ben je realistisch genoeg?
![]()
![]()
Tegelwerk is mooi!Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Waarom staat deze niet in ons klusblunder topicquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.
Sterkte en beterschap toegewenst ! Maar het resultaat qua klussen mag er zeker zijn![]()
![]()
Dit, geen sportschoolabo nodig en wel de spieropbouwquote:Op zondag 26 juli 2015 18:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doen. Beste work-out hier is toch het puin twee trappen naar beneden zeulen
.
Nouja de arts snapte mij niet zo goed, die dacht dat ik wel even een paar dagen thuis zou zitten en dat ik wel rust kon houden als ze me sterke pijnstillers gafquote:Op zondag 26 juli 2015 18:45 schreef Puala het volgende:
We gaan even naar mijn topic voor het antwoord op die vraag![]()
Maar Chico, je want ziet er mooi strak uit zeg!En het vordert ook zonder jou merk je
maar ik snap de frustratie wel. Ik geloof dat ik echt niet blij had geweest als ik dat tijdens mijn verbouwing had gehad. Wat zei de arts qua herstel? Ben je realistisch genoeg?
. "Ja maar het doet toch pijn?" (ja met pijnstillers niet meer he). De mevrouw in de thuiszorgwinkel snapte het beter en zei dat ik in elk geval 'voorlopig' die brace om moet houden als ik aan het werk ga, om te voorkomen dat ik hem belast, en dat ik hem in rust af kan doen "maar volgens mij zit jij nooit rustig op de bank"
. Maar ik heb dus echt geen idee hoe lang dit gaat duren
. Een week rust houden (wat ik nu doe) is het langst wat ik ooit heb gedaan, zelfs na een knieoperatie probeerde ik na een paar dagen alweer hinkelend mezelf te redden
. Ik ga het zien, pijn = stoppen en langer wachten met volledig belasten. Lastigste is om nu rechts niet te overbelasten, dat zou pas zuur zijn
.
Ik ben daar al zo'n regular, eens per week een blunder is genoegquote:Op zondag 26 juli 2015 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waarom staat deze niet in ons klusblunder topic
Sterkte en beterschap toegewenst ! Maar het resultaat qua klussen mag er zeker zijn.
![]()
Weet wat je doet... Peesontsteking duurt lang om te genezen. En als je blijft belasten nog veel langer...quote:Op zondag 26 juli 2015 20:29 schreef Chicolade het volgende:Nouja de arts snapte mij niet zo goed, die dacht dat ik wel even een paar dagen thuis zou zitten en dat ik wel rust kon houden als ze me sterke pijnstillers gaf
. "Ja maar het doet toch pijn?" (ja met pijnstillers niet meer he). De mevrouw in de thuiszorgwinkel snapte het beter en zei dat ik in elk geval 'voorlopig' die brace om moet houden als ik aan het werk ga, om te voorkomen dat ik hem belast, en dat ik hem in rust af kan doen "maar volgens mij zit jij nooit rustig op de bank"
. Maar ik heb dus echt geen idee hoe lang dit gaat duren
. Een week rust houden (wat ik nu doe) is het langst wat ik ooit heb gedaan, zelfs na een knieoperatie probeerde ik na een paar dagen alweer hinkelend mezelf te redden
. Ik ga het zien, pijn = stoppen en langer wachten met volledig belasten. Lastigste is om nu rechts niet te overbelasten, dat zou pas zuur zijn
.
![]()
![]()
Als die het voor elkaar krijgt om een ruzie zo erg te maken dat hij niet meer in hetzelfde bed mag/wil liggen dan is het huis te klein en een bank in de woonkamer ook nog te dichtbij vermoed ikquote:. Maar het is een prima oplossing als een van beiden ziek is en daardoor loopt te spoken, of als er vrienden blijven slapen, aangezien er niet echt een logeerkamer is
.
![]()
Het ziet er super mooi uit allemaal! Lurk al een tijdje stiekem mee. Veel vooruitgang!
Wat angelfrouk ook zegt, wel echt oppassen met peesontsteking! Ik heb het gehad aan mijn rechter pols en heb doordat het getaped werd bij de fysio nog twee maanden door gesport (want met tape deed het geen pijn, net zoals jij met de pijnstillers) en het heeft uiteindelijk 8 maanden geduurd voor het echt weg was bij normale handelingen. Het is nu een jaar en 3 maanden later en ik kan pas sinds een maand weer sporten zonder brace. Dus echt niet belasten, ook niet als het door de brace even geen pijn doet.. En inderdaad oppassen dat je nu niet alles met je andere hand gaat doen en die ook overbelast haha. Ik was net zoals jij (maar dan met sport ipv klussen haha) maar dat heb ik nu wel echt afgeleerd
.
![]()
Moet jij nodig zeggenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:29 schreef Puala het volgende:
Enne, doorgaan als t pijn doet is not done he?![]()
![]()
Beterschap!
Ziet er erg mooi uit, jullie doen het ook lekker. Gaat nog vlotjes ook! Een Fok!'er heeft getegeld? Wow dat is wel cool.
Ga zo door en jij vooral even rustig. Anders duurt het alleen maar langer.
Zeg ik die altijd maar doorgaat, ook al is het kapot. Vinger gaat ook al niet zo lekker.Laat die handjes wapperen!![]()
Tja, hier een zelfde verhaal. Collega en ik tegelijk peesontsteking. Collega onder behandeling van de huisarts, kreeg een brace zoals die van Chico. Mocht ze mee doorwerken. Duurde uiteindelijk bijna een half jaar voor het over was. Ik heb 7 weken een gipsspalk gekregen van de handfysio en kan na een week of 9 weer volledig aan het werk.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Het ziet er super mooi uit allemaal! Lurk al een tijdje stiekem mee. Veel vooruitgang!
Wat angelfrouk ook zegt, wel echt oppassen met peesontsteking! Ik heb het gehad aan mijn rechter pols en heb doordat het getaped werd bij de fysio nog twee maanden door gesport (want met tape deed het geen pijn, net zoals jij met de pijnstillers) en het heeft uiteindelijk 8 maanden geduurd voor het echt weg was bij normale handelingen. Het is nu een jaar en 3 maanden later en ik kan pas sinds een maand weer sporten zonder brace. Dus echt niet belasten, ook niet als het door de brace even geen pijn doet.. En inderdaad oppassen dat je nu niet alles met je andere hand gaat doen en die ook overbelast haha. Ik was net zoals jij (maar dan met sport ipv klussen haha) maar dat heb ik nu wel echt afgeleerd
.
![]()
Ik heb een klusje gevonden dat ik met 1 hand ook prima kan doen; kitten. Het is nog niet zo strak als ik zou willen
(dus geen foto's gemaakt) en ik moet nog even kijken hoe we de restjes grijze siliconenkit uit de witte voegen gaan krijgen
, maar het begin is er!
![]()
Verven kan ook met één hand!
* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder
O+![]()
Ja, maar kitten enzo vind ik veel leukerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 07:50 schreef Saisai het volgende:
Verven kan ook met één hand!
* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder. Verven is een beetje saai en ik kan niet echt een verfbakje vasthouden dus dat doe ik liever niet
. </verwend kreng> Ook slim ja, heeft dat nog vertraging opgeleverd?
Ik weet opeens wat ik met de achterwand in de keuken wil! Ik ben pas een paar keer van gedachten veranderdmaar dit keer lijken 'hexagon' tegeltjes me wel heel vet! Gewoon in het wit (of lichtgrijs?), maar dat is net wat minder standaard en volgens mij wordt de keuken daar wel meteen wat minder 'neutraal' van. Nu nog (goedkoop) tegels scoren en mijn vriend overtuigen dat we toch wel gaan tegelen in de keuken
. Dat wordt denk ik wel iets voor na de verhuizing, hij ziet me al aankomen met al dat extra werk
.
Inspiratieplaatjes:
(deze maat/patroon, maar dan wit of lichtgrijs met een lichte voeg)
(maar dan een wat grotere tegels en egaal/mat)
Ofwel: waarschijnlijk gaan we alsnog gewoon verven met schrobvaste verf en besluiten we over een jaar dat het wel goed is zo.
![]()
tegels zijn wel écht heel fijn in de keuken. Ik vind ze tof, de zeshoek-tegeltjes!
En neuh, niet echt, beetje vertraging misschien, maar we waren al klaar met de grote opvallende dingen. Ik was toen bezig met die houtworm kruidenierskast. Die heb ik het hele huis doorgeduwd met mn reet
O+![]()
Het was weer een weekend van ups en downs. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden
(was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).
Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.
Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen.
En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.
Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op
. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan
.
![]()
![]()
![]()
Dat wordt een mooi vloertje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Chicolade het volgende:
Het was weer een weekend van ups en downs. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden
(was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).
[ afbeelding ]
Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.
Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen.
[ afbeelding ]
En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.
[ afbeelding ]
Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op
. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan
.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]![]()
Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.
En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?![]()
Belgisch hardsteen, schijnt de standaard te zijn. Wij gaan voor een rechte, want er komt een schuifdeur tot op de grond voor, dus ventilatie gaat sowieso niet via de vloer als de deur dicht isquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dat wordt een mooi vloertje.![]()
Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.
En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?. Onze maat was niet via de normale kanalen (webshops, bouwmarkten) te krijgen, en via deze zaak is het goedkoper dan bij bijv. holonite op maat laten maken.
![]()
Waanzinnig mooie vloer! Het begint al op Te schieten. Succes!Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
quote:Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben
. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
![]()
mooie vloer!Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:46 schreef autofan1992 het volgende:
Ongelofelijk dat daar zoveel werk in gaat zitten zeg.
Vorige eigenaar vond het kennelijk wel best.
Die staan er bekend om het wel best te vinden![]()
![]()
Thanks! Op de site is de kleur heeeeeel anders inderdaadquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:11 schreef Chicolade het volgende:
[..]Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben
. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.![]()
Omdat dat de vakmensen zijnquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dat wordt een mooi vloertje.![]()
En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?zeg ik als dochter van een steenhouwer.
Bij wie zijn jullie geweest Chico?Kwak![]()
Inderdaad, de vorige eigenaar was een woningbouwvereniging en die vinden alles wel best zolang het niets kost, want die wonen er zelf nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:11 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.
Die staan er bekend om het wel best te vinden.
Vooruitgang: al het houtwerk (op 1 kozijn na) zit in de grondverf, en het heeft goed genoeg gepakt op een groot deel van het houtwerk om meteen af te gaan lakken (ipv nog een laag grondverf). Mijn moeder is een schat, die heeft het tot haar persoonlijke missie gemaakt om al het houtwerk rondom de gang zo snel mogelijk af te maken zodat we in elk geval de eerste helft van het huis af hebben voor de verhuizing. We willen voor we verhuizen de keuken, studeerkamer, gang, toilet en badkamer af hebben. En dan maar verder klussen in de woon- en slaapkamer als we er eenmaal wonen.
(Rode streep is een drempel, omdat de dekvloer in de woonkamer/slaapkamer een cm lager ligt dan in de gang/keuken/studeerkamer)
En het kitwerk in de badkamer is af. Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar het is waterdicht en heb de meeste grijze meuk nog uit de voegen gekregen.
Tijd voor lijstjes! Er moet nog een enorme hoeveelheid dingen gedaan worden, en van de schuingedrukte dingen weet ik vrij zeker dat het niet op tijd gaat lukken, maar ik hou van to do lijstjes ondanks dat ze steeds langer worden. Afwerking zoals lampen ophangen komt allemaal later wel, als dat er ook nog eens bij komt te staan dan wordt de lijst wel heel wanhopig lang
.
quote:Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (2x) en kitten
• Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren (2x) en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken
Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Oude plinten verwijderen
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter
Badkamer
• Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen
Algemeen
• Schakelmateriaal afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen, vloer leggen
• Plinten bevestigenEn een (kleine) issue: ik krijg de afzuigkap niet los van de muur. Hij zit zo te zien vast met slagpluggen, en de plug houdt de kap op zijn plaats, ook als de schroef er al uit isquote:Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), aflakken en kitten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)
Woonkamer
• Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, vullen en afsmeren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
• Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw
Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten. Die kap moet eigenlijk wel van de muur af, om de muur recht te krijgen (tegen het keukenblad). Of ik moet de muur niet waterpas stucen, maar ik weet niet of dat wel mooi wordt (zie zijaanzicht op de slechte paint hieronder) ... iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?
![]()
![]()
Ook dat jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Omdat dat de vakmensen zijnzeg ik als dochter van een steenhouwer.
Bij wie zijn jullie geweest Chico?. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.
We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach.
![]()
ah, een keurig bedrijf, lid van de Bond ABN (je hebt nl ook "steenhouwers" die alleen maar dingen importeren uit India en China en evt een beetje bijzagen, dit zijn gewoon vaklui).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:25 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ook dat ja. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.
We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach.
Kwak![]()
Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:19 schreef Chicolade het volgende:
iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?![]()
Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vindenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:45 schreef Barrah het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen
.
![]()
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar![]()
Niemand die later ziet dat er een net iets andere plug is gebruiktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:53 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vinden. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen
.
![]()
Als er een betere oplossing mogelijk is moet je daar voor gaan natuurlijk, maar als je hem echt niet los krijgt is die er mogelijk niet.![]()
Het is gelukt! Combinatie van priem + mesje + tang werkte primaquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:58 schreef Puala het volgende:
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar.
![]()
Goed bezig weerquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:13 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Het is gelukt! Combinatie van priem + mesje + tang werkte prima.
![]()
![]()
De wastafel hangt en de kraan werkt.
En het ging bijna in 1x goed.
Slang van watertoevoer was net een cm te kort, kortste verlengstuk was 30cm dus nu is hij veel te lang
En meer goed nieuws: Grohe gaat gratis ronde rozetten opsturen, zij snappen ook niet waarom er vierkante rozetten in de doos zaten. Levertijd: max 10 werkdagen
. *nog even geduld hebben*
![]()
Sjonge Chico...wat ben jij ...zijn jullie goed bezig![]()
# stille lurker met een graniet aanrechtblad uit één stuk van jawel...de graf steenhouwer.![]()
Productief weekend gehad. Lijstje en foto update! Alle elektra zit in de muren
Wandje is afgesmeerd (net als allerlei gaten op verschillende plekken in het huis), en begonnen met het recht trekken van het holle wandje in de keuken (maar dat ging minder soepel dus geen foto's).![]()
En er zit weer een vloertje in het rookkanaal.
quote:Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (2x) en kitten
• Afzuigkap demonteren en achterwand stucen (wel aan begonnen)
• Muren opschuren, gronden en verven
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren (2x) en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken
Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Oude plinten verwijderen
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter
Badkamer
• Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen
Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), aflakken en kitten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)
Woonkamer
• Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, vullen en afsmeren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
• Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw
Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten![]()
Moet ook wel snel gaan, we willen over 3 weken al verhuizen en dan moet op zijn minst het halve huis af zijn.
Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer omquote:.
![]()
Balen zegquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:51 schreef Chicolade het volgende:
Moet ook wel snel gaan, we willen over 3 weken al verhuizen en dan moet op zijn minst het halve huis af zijn.
[..]
Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer om.
Maar ja ook niet gek gezien de hoeveelheid werk die er verzet is he?
Beetje hard van stapel gelopen misschien?
Maar ja 3 weken. Optimistisch![]()
![]()
Zou het?quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Balen zegMaar ja ook niet gek gezien de hoeveelheid werk die er verzet is he?
Beetje hard van stapel gelopen misschien?
Maar ja 3 weken. OptimistischHet is altijd rennen of stilstaan bij mij
. Ik vond het nog meevallen, we zijn zondag maar 5 uurtjes bezig geweest.
![]()
Ook 5 uur zwaar werk is werkquote:Op maandag 10 augustus 2015 12:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zou het?Het is altijd rennen of stilstaan bij mij
. Ik vond het nog meevallen, we zijn zondag maar 5 uurtjes bezig geweest.
En ja ik vind het ook moeilijk om rust te houden
![]()
![]()
Pas maar op met al dat belasten van je pols; voordat je het weet loop je een chronische beschadiging op o.i.d. en dan ben je veel verder van huisquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:51 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer om.
![]()
![]()
Ik dacht dat het 'over' was, had al een paar dagen geen brace meer om gehad en geen pijn meer oidquote:Op maandag 10 augustus 2015 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Pas maar op met al dat belasten van je pols; voordat je het weet loop je een chronische beschadiging op o.i.d. en dan ben je veel verder van huis. Ja ik moet heel erg oppassen, ik heb op mijn werk ook beide handen nodig en mijn administratieve klusjes en overig bureauwerk begint op te raken.
![]()
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:40 schreef BeeJee78 het volgende:
Mooi! Komt er nog iets tussen de douche en het meubel? Glasplaat of zo?. In eerste instantie een douchegordijn (
) maar de bedoeling is om dat tzt te vervangen door een glazen douchedeur (als ik weer een beetje zicht heb op de financiën, we moeten nog het hele huis verven en een boel meubels aanschaffen. Dat gaat toch voor
).
![]()
Ziet er goed uit!Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
We hebben verf uitgekozen/gekocht. Een 'warme' grijstint, in eerste instantie een goedkopere verf gemengd met voorstrijk, en als de kleur bevalt met de duurdere schrobvaste verf er overheen. En als de kleur niet bevalt, met een andere kleur er overheen
. Ik ga wel los met gordijnen/kussens ofzo, om kleur in huis te brengen.
Verder was de muur in de keuken gelukkig nog te 'redden' met een schuurmachine (ondanks mijn dramatische stucwerk met 1 pootje in brace, ik durf er niet eens een foto van online te zetten), ik ben nu wel blij dat we nog een nieuw blad krijgen, smerig gipsstof.
De groene deur is niet groen meer.
Het kozijn is vakkundig op maat gemaakt (en ondertussen in de grondverf gezet).
En het laatste stukje in de gang is gestuct, die hoeft nu alleen nog deels geschuurd, gekit en dan verven. Baggerfoto, de muren golven een beetje maar ook weer niet zo erg
.
![]()
![]()
Wij dachten ook 'warm grijs' te hebben uitgezocht, maar op de muur bleek het meer lichtroze.
De schilder had ons al gewaarschuwd uit te kijken met pastelkleuren. De veilige weg is kiezen voor een grijs met een beetje groen of blauw er in.
Hopelijk pakt het bij jullie wel goed uit!![]()
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:38 schreef Barrah het volgende:
Wij dachten ook 'warm grijs' te hebben uitgezocht, maar op de muur bleek het meer lichtroze.
De schilder had ons al gewaarschuwd uit te kijken met pastelkleuren. De veilige weg is kiezen voor een grijs met een beetje groen of blauw er in.
Hopelijk pakt het bij jullie wel goed uit!. Maar mede daarom de gepigmenteerde grondverf, dan kunnen we nog van gedachten veranderen voordat we dure verf kopen in een kleur die we niet mooi vinden
. Ik ben vooral bang dat de muren er gewoon 'vies' vergrijsd uitzien, in dat geval moeten we voor een donkerdere tint gaan.
![]()
Vies is niet erg. Een beetje vuile kleur maakt de muren juist zachter. Met contrasterende meubels, vloer, accessoires e.d. wordt het alsnog fris en gezellig.
Wat je niet wilt is leven in een kinderkamer.
Tot overmaat van ramp hebben wij ook nog pastelblauw en RAL9010 in de woonkamer. De muren leken net engelse drop. Ben blij dat het lichtroze nu overgeschilderd is met een "koele" lichtgrijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |