abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154772717
Ik heb een klusje gevonden dat ik met 1 hand ook prima kan doen; kitten 8-). Het is nog niet zo strak als ik zou willen :+ (dus geen foto's gemaakt) en ik moet nog even kijken hoe we de restjes grijze siliconenkit uit de witte voegen gaan krijgen :'), maar het begin is er!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 07:50:49 #52
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154784048
Verven kan ook met één hand! :7

* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder :')
O+
pi_154790974
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 07:50 schreef Saisai het volgende:
Verven kan ook met één hand! :7

* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder :')
Ja, maar kitten enzo vind ik veel leuker :+. Verven is een beetje saai en ik kan niet echt een verfbakje vasthouden dus dat doe ik liever niet :@ . </verwend kreng> Ook slim ja, heeft dat nog vertraging opgeleverd? :P

Ik weet opeens wat ik met de achterwand in de keuken wil! Ik ben pas een paar keer van gedachten veranderd :') maar dit keer lijken 'hexagon' tegeltjes me wel heel vet! Gewoon in het wit (of lichtgrijs?), maar dat is net wat minder standaard en volgens mij wordt de keuken daar wel meteen wat minder 'neutraal' van. Nu nog (goedkoop) tegels scoren en mijn vriend overtuigen dat we toch wel gaan tegelen in de keuken :+. Dat wordt denk ik wel iets voor na de verhuizing, hij ziet me al aankomen met al dat extra werk :').

Inspiratieplaatjes:

(deze maat/patroon, maar dan wit of lichtgrijs met een lichte voeg O+)

(maar dan een wat grotere tegels en egaal/mat)

Ofwel: waarschijnlijk gaan we alsnog gewoon verven met schrobvaste verf en besluiten we over een jaar dat het wel goed is zo :+.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:53:39 #54
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154806873
tegels zijn wel écht heel fijn in de keuken. Ik vind ze tof, de zeshoek-tegeltjes! :Y

En neuh, niet echt, beetje vertraging misschien, maar we waren al klaar met de grote opvallende dingen. Ik was toen bezig met die houtworm kruidenierskast. Die heb ik het hele huis doorgeduwd met mn reet :')
O+
pi_154852048
Het was weer een weekend van ups en downs :+. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden O+ (was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).

Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.

Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen :P.

En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.

Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen :+. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op }:|. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan :').

pi_154856042
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Chicolade het volgende:
Het was weer een weekend van ups en downs :+. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden O+ (was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).

[ afbeelding ]
Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.

Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen :P.

[ afbeelding ]

En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.

[ afbeelding ]

Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen :+. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op }:|. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan :').

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dat wordt een mooi vloertje. :Y

Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.

En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?
pi_154860833
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.

En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?
Belgisch hardsteen, schijnt de standaard te zijn. Wij gaan voor een rechte, want er komt een schuifdeur tot op de grond voor, dus ventilatie gaat sowieso niet via de vloer als de deur dicht is :P. Onze maat was niet via de normale kanalen (webshops, bouwmarkten) te krijgen, en via deze zaak is het goedkoper dan bij bijv. holonite op maat laten maken.
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:26:17 #58
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154861297
Mooie vloer, lijkt wel wat op die van ons O+
O+
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:57:58 #59
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_154861862
Waanzinnig mooie vloer! Het begint al op Te schieten. Succes!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_154869230
Mooie vloer! O+ Is dat laminaat?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_154872669
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:01 schreef Unfckingtitled het volgende:
Mooie vloer! O+ Is dat laminaat?
:Y Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben :P. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
  PR/Manusje van alles maandag 3 augustus 2015 @ 21:27:06 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154878714
mooie vloer!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_154885135
Ongelofelijk dat daar zoveel werk in gaat zitten zeg.
Vorige eigenaar vond het kennelijk wel best.
pi_154889433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:46 schreef autofan1992 het volgende:
Ongelofelijk dat daar zoveel werk in gaat zitten zeg.
Vorige eigenaar vond het kennelijk wel best.
Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.
Die staan er bekend om het wel best te vinden ;)
pi_154889534
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

:Y Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben :P. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
Thanks! Op de site is de kleur heeeeeel anders inderdaad :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_154890403
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Omdat dat de vakmensen zijn ;) zeg ik als dochter van een steenhouwer.

Bij wie zijn jullie geweest Chico?
Kwak
pi_154890708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:11 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.
Die staan er bekend om het wel best te vinden ;)
Inderdaad, de vorige eigenaar was een woningbouwvereniging en die vinden alles wel best zolang het niets kost, want die wonen er zelf niet :+.

Vooruitgang: al het houtwerk (op 1 kozijn na) zit in de grondverf, en het heeft goed genoeg gepakt op een groot deel van het houtwerk om meteen af te gaan lakken (ipv nog een laag grondverf) *O*. Mijn moeder is een schat, die heeft het tot haar persoonlijke missie gemaakt om al het houtwerk rondom de gang zo snel mogelijk af te maken zodat we in elk geval de eerste helft van het huis af hebben voor de verhuizing. We willen voor we verhuizen de keuken, studeerkamer, gang, toilet en badkamer af hebben. En dan maar verder klussen in de woon- en slaapkamer als we er eenmaal wonen.

(Rode streep is een drempel, omdat de dekvloer in de woonkamer/slaapkamer een cm lager ligt dan in de gang/keuken/studeerkamer)

En het kitwerk in de badkamer is af. Het verdient misschien geen schoonheidsprijs :@, maar het is waterdicht en heb de meeste grijze meuk nog uit de voegen gekregen.

Tijd voor lijstjes! Er moet nog een enorme hoeveelheid dingen gedaan worden, en van de schuingedrukte dingen weet ik vrij zeker dat het niet op tijd gaat lukken, maar ik hou van to do lijstjes ondanks dat ze steeds langer worden :+. Afwerking zoals lampen ophangen komt allemaal later wel, als dat er ook nog eens bij komt te staan dan wordt de lijst wel heel wanhopig lang ;).

quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (2x) en kitten
• Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
Vensterbank op maat maken en afkitten
Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren (2x) en aflakken
Vloertje en plafond in meterkast maken
Vloertje en plafond in gangkast maken
Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Oude plinten verwijderen
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
• Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Algemeen
• Schakelmateriaal afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen, vloer leggen
Plinten bevestigen
quote:
Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), aflakken en kitten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, vullen en afsmeren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
• Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
En een (kleine) issue: ik krijg de afzuigkap niet los van de muur. Hij zit zo te zien vast met slagpluggen, en de plug houdt de kap op zijn plaats, ook als de schroef er al uit is }:|. Die kap moet eigenlijk wel van de muur af, om de muur recht te krijgen (tegen het keukenblad). Of ik moet de muur niet waterpas stucen, maar ik weet niet of dat wel mooi wordt (zie zijaanzicht op de slechte paint hieronder) ... iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?

pi_154890818
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat dat de vakmensen zijn ;) zeg ik als dochter van een steenhouwer.

Bij wie zijn jullie geweest Chico?
Ook dat ja :P. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.

We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach :+.
pi_154891785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:25 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ook dat ja :P. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.

We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach :+.
ah, een keurig bedrijf, lid van de Bond ABN (je hebt nl ook "steenhouwers" die alleen maar dingen importeren uit India en China en evt een beetje bijzagen, dit zijn gewoon vaklui).
Kwak
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45:53 #70
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154895473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:19 schreef Chicolade het volgende:
iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?
Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.
pi_154895516
Hergebruik van pluggen zou ik sowieso niet zo snel doen.
pi_154895696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:45 schreef Barrah het volgende:

[..]

Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.
Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vinden :@. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen :+.
pi_154895822
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:42:24 #74
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154900281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vinden :@. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen :+.
Niemand die later ziet dat er een net iets andere plug is gebruikt ;)
Als er een betere oplossing mogelijk is moet je daar voor gaan natuurlijk, maar als je hem echt niet los krijgt is die er mogelijk niet.
pi_154909599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:58 schreef Puala het volgende:
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar
Het is gelukt! Combinatie van priem + mesje + tang werkte prima :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')