Je moet maar zo zien, je valt vanzelf in slaapquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
30,3 graden Celsius @ Eindhoven @22u20.
http://www.knmi.nl/actueel/
Ik ben al even aan het wachten om de ramen open te doen maar nu heeft dat nog geen zin. Beneden gaat het niet lukken (dat duurt nog te lang) en ik ga gedwongen later en korter moeten slapen als ik goed aan warmtebeheer wil doen.
Op mijn slaapkamwer is het al boven de 27. Leuk man, dit pokkeweer.
Als ik een klamboenet zou hebben dan zou ik het doen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:28 schreef okedoei het volgende:
Gewoon in de tuin slapen. Vannacht gedaan.
Dat is het hem juist, ik val niet in slaap als het zo heet is en wanneer ik eindelijk in slaap val dan word ik voordat de eerste diepe slaapfase voorbij is wakker doordat mijn nek kletsnat is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je moet maar zo zien, je valt vanzelf in slaap
Ye, nog steeds warrumquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
30,3 graden Celsius @ Eindhoven @22u20.
http://www.knmi.nl/actueel/
Ik ben al even aan het wachten om de ramen open te doen maar nu heeft dat nog geen zin. Beneden gaat het niet lukken (dat duurt nog te lang) en ik ga gedwongen later en korter moeten slapen als ik goed aan warmtebeheer wil doen.
Op mijn slaapkamwer is het al boven de 27. Leuk man, dit pokkeweer.
iewlquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is het hem juist, ik val niet in slaap als het zo heet is en wanneer ik eindelijk in slaap val dan word ik voordat de eerste diepe slaapfase voorbij is wakker doordat mijn nek kletsnat is.
Ik heb een hangmat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als ik een klamboenet zou hebben dan zou ik het doen.
Helpt een badhanddoek niet op je kussen zodat die het zweet absorbeert?quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is het hem juist, ik val niet in slaap als het zo heet is en wanneer ik eindelijk in slaap val dan word ik voordat de eerste diepe slaapfase voorbij is wakker doordat mijn nek kletsnat is.
Zou je dat t-shirtje niet beter uit laten?quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:44 schreef MakkieR het volgende:
Hier is het momenteel 24 graden in de woonkamer dus met een T-shirtje en een laken moet het slapen straks goed te doen zijn.
In geval van nood (T>27) doe ik het maar het slaapt ook niet echt lekker. Hoe dan ook lijdt de slaap er onder.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helpt een badhanddoek niet op je kussen zodat die het zweet absorbeert?
25,5quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:44 schreef MakkieR het volgende:
Hier is het momenteel 24 graden in de woonkamer dus met een T-shirtje en een laken moet het slapen straks goed te doen zijn.
Denk het niet, tenzij het nog steeds bloody hot is, maar 24 graden moet toch te doen zijn lijkt mij.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:47 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou je dat t-shirtje niet beter uitlaten?
Was het maar 40 graden koeler dan nu!quote:
Zou zomaar kunnen. Records moeten ooit een keer verbroken worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:04 schreef Zwansen het volgende:
Bizar, in 71 jaar is het maximaal 38,6 geweest. Nu praten we over 40 en sommigen over 41?
Eerst zien, dan geloven.
Zou je dan kunnen spreken van een natnek?quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar deze liever niet als het even kan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:10 schreef okedoei het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Records moeten ooit een keer verbroken worden.
Bullshit, het is prima als een eenmaal gevestigd record nooit meer wordt gebroken. Bijvoorbeeld het record van de meest obese man/vrouw, of het meest ellendige weer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:10 schreef okedoei het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Records moeten ooit een keer verbroken worden.
Lekker de hele dag met 35 graden in de hangmat liggen met een koelbox vol met bier naast je is niks voor jou?quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar deze liever niet als het even kan.
Speek voor jezelf! Ik niet! Dat heb ik nooit gedaan en dat zal ik nooit doen. Al ben ik geen fan van regen maar ik heb veel liever dat het regent dan dat het dit weer is, die regen daar pas je je wel aan aan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef MakkieR het volgende:
Het is even een paar dagen afzien, straks zitten we weer te klagen over kou, regen, wind, storm, onweer etc.
quote:Joggers wheezed, electric wires warped, and Britain sweated through its hottest July day on record as a wide swath of Western Europe sweltered in a heat wave.
..
Britain's Met Office, the weather forecasting service, said it the hottest July day since records began in the 1800s based on the 36.7C recorded at London's Heathrow airport.
At Wimbledon, even an Australian like Bernard Tomic complained of dizzying heat: temperatures hovering near 34C made it one of the hottest days on record at the tournament.
Forecaster Meteo France said Paris reached 39.7C, the highest temperature recorded in July since 1947, and the second-highest since record-keeping began in 1873.
..
French officials said the heat wave was just beginning. On Tuesday, southwest France saw temperatures reaching 42C and Cordoba in southern Spain recorded nearly 44C.
"We have a lot of heat-wave days ahead of us," Gourand said, noting that a wide swath of southern France from Toulouse to Lyon was facing heat of up to 41C until the middle of next week.
29.5 hierquote:
Koop net als ik een mediflow waterkussen. Gekocht omdat ik altijd een stijve nek had na het slapen, mooi bijeffect: het water koelt je hoofd lekker. Ik zweet nogal snel maar met dit kussen niet. En geen stijve nek meer. Kost 70 euro maar dan heb je ook wat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In geval van nood (T>27) doe ik het maar het slaapt ook niet echt lekker. Hoe dan ook lijdt de slaap er onder.
Niet echt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:19 schreef okedoei het volgende:
[..]
Lekker de hele dag met 35 graden in de hangmat liggen met een koelbox vol met bier naast je is niks voor jou?
Oh. Ja dan kan ik het me voorstellen dat je liever een graad of 20 ofzo hebt.quote:
En Radio Decibel op...quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Echt weer zon saaie nederlander met zijn tokkie volkswagen of nog erger..opel
De meeste mensen zijn helemaal niet zo enthousiast.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:44 schreef Szikha het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast is![]()
Tijdje terug was het in Israël ook ontzettend heet. Auto's vlogen spontaan in brand. Ik kan heel slecht tegen warmte. Was blij terug in Nederland te zijn en nu begint het hier weer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ndiensten-hitte.htmlquote:Op donderdag 2 juli 2015 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Had ik toch gelijk hoewel het sarcastisch bedoeld wasVandaag minder treinen door hitte.
Link ben ik kwijt, maar staat op ad.nl
Hier ook, maar jij komt ook uit Rotterdam toch?quote:
Dat enthousiasme valt wel mee. Alleen de echte huidkankerkwekers vinden dit lekker. Prima, geen last van.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:44 schreef Szikha het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast is![]()
Tijdje terug was het in Israël ook ontzettend heet. Auto's vlogen spontaan in brand. Ik kan heel slecht tegen warmte. Was blij terug in Nederland te zijn en nu begint het hier weer.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Echt weer zon saaie nederlander met zijn tokkie volkswagen of nog erger..opel
Als het goed is blijft het in het kustgebied vandaag onder de 30. Regen aan het einde van de dag voorspellen ze, zou lekker zijn.quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het goed is blijft het in het kustgebied vandaag onder de 30. Regen aan het einde van de dag voorspellen ze, zou lekker zijn.
Is het in jouw wereld voor iedereen vakantie? Dit is walgelijk kutweer vind ik zelf. Gisteren om 23:30 zat ik te verstikken zowat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:19 schreef okedoei het volgende:
[..]
Lekker de hele dag met 35 graden in de hangmat liggen met een koelbox vol met bier naast je is niks voor jou?
Mwa gevoelstemperatuur is wel erger in het noorden dan het zuiden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het goed is blijft het in het kustgebied vandaag onder de 30. Regen aan het einde van de dag voorspellen ze, zou lekker zijn.
Dat is een aardig idee.quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koop net als ik een mediflow waterkussen. Gekocht omdat ik altijd een stijve nek had na het slapen, mooi bijeffect: het water koelt je hoofd lekker. Ik zweet nogal snel maar met dit kussen niet. En geen stijve nek meer. Kost 70 euro maar dan heb je ook wat.
Als het na een paar dagen ondraaglijk opwarmen straks een maand lang 20-25 blijft vind ik het prima!quote:
Tot nu is het prima draaglijk eigenlijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:01 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het na een paar dagen ondraaglijk opwarmen straks een maand lang 20-25 blijft vind ik het prima!
Zit je op een eiland? Of heb je airco op het werk?quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tot nu is het prima draaglijk eigenlijk.
Airco op het werk en ver van zee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Zit je op een eiland? Of heb je airco op het werk?
15-25 is de ideale temperatuur voor de mens, niet te koud en niet te warm.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:01 schreef JDx het volgende:
[..]
Als het na een paar dagen ondraaglijk opwarmen straks een maand lang 20-25 blijft vind ik het prima!
Dat is dan weer het voordeel van een klein kamertje, je diepvries onttrekt genoeg warmte van het water dat je zo'n ruimte nog aardig kan koelen. Zo zou ik het nadeel van mijn kleine slaapkamer in een voordeel kunnen ombuigen als ik eens een diepvries zou kopen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:40 schreef JDx het volgende:
Wij zitten in een pand uit 1880 zonder airco, maar heb mezelf opgesloten in een klein kamertje en zelf maar een airconditioner gemaakt. Werkt best, straks de ijsblokjes weer vervangen voor flessen water uit de diepvries
[ afbeelding ]
Inderdaad, al vond ik warmer ook niet vervelend in drogere gebieden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
15-25 is de ideale temperatuur voor de mens, niet te koud en niet te warm.
Je kan ook een koelkast in de muur zetten, met de achterkant in de ene kamer en de opening aan jouw kant en dan gewoon open zetten!quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is dan weer het voordeel van een klein kamertje, je diepvries onttrekt genoeg warmte van het water dat je zo'n ruimte nog aardig kan koelen. Zo zou ik het nadeel van mijn kleine slaapkamer in een voordeel kunnen ombuigen als ik eens een diepvries zou kopen.
Hitte alleen is genoeg om hoofdpijn van te krijgen, daar heb je geen zon voor nodig. Vooral als het aanhoudende hitte is, na een paar dagen tot een week. Het heeft iets te maken met de veranderende bloeddruk ter hoogte van bloedvaten in het hoofd wat weer te maken heeft met dat het vocht in je lichaam verandert (niveau en verdeling).quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat enthousiasme valt wel mee. Alleen de echte huidkankerkwekers vinden dit lekker. Prima, geen last van.
Hitte en benauwdheid trek ik heel goed. Het is vooral de zon waar ik een pleurishekel aan heb. Ik krijg er hoofdpijn van. Zonder zon en met af en toe een bui vind ik het een stuk lekkerder.
Ik denk dat dat niet lang gaat werken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:43 schreef JDx het volgende:
[..]
Je kan ook een koelkast in de muur zetten, met de achterkant in de ene kamer en de opening aan jouw kant en dan gewoon open zetten!
Een mens kan ook heel erg gemakkelijk zonder jas naar buiten als het 15 graden Celsius is. Hell, het kan als het 5 graden is maar ik beperkte me nog even tot wat comfortabel is. Misschien moet je dan wat sneller wandelen maar 15 graden Celsius is nog prima om zonder jas naar buiten te gaan. Het schijnt zelfs een positieve werking op je weerstand te hebben als je de koude opzoekt en dit opbouwt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Inderdaad, al vond ik warmer ook niet vervelend in drogere gebieden.
Maar in Nederland, kan je het beste 's nachts 15 graden hebben en overdag 22/23 graden. Net warm genoeg om zonder jas naar buiten te kunnen en niet te koud om ziek te worden.
Elke ochtend koud afdouchen helpt ookquote:Op donderdag 2 juli 2015 10:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een mens kan ook heel erg gemakkelijk zonder jas naar buiten als het 15 graden Celsius is. Hell, het kan als het 5 graden is maar ik beperkte me nog even tot wat comfortabel is. Misschien moet je dan wat sneller wandelen maar 15 graden Celsius is nog prima om zonder jas naar buiten te gaan. Het schijnt zelfs een positieve werking op je weerstand te hebben als je de koude opzoekt en dit opbouwt.
https://www.theaterdevest(...)h_wonder_ontrafeld_/
http://www.utnieuws.nl/ni(...)t_met_koud_afdouchen
Ook jij en ik kunnen dat trainen. Zelf merk ik ook dat die kou vooral in je koppie zit als ik geen jas of trui aan doe als het een tikkeltje fris is (rond de 10 graden), je went er snel aan. Helaas geldt dat niet voor hitte.
Klopt, je kan je prima aanpassen aan het weer. Warm of koud maakt weinig uit. De geest is veelal sterker dan het lichaam.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Elke ochtend koud afdouchen helpt ook
Voor de koudetraining wel. Met dit hete weer schijnt lauw beter te zijn omdat anders je lichaam zich aan de acute koude aanpast.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zit wat in jaquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor de koudetraining wel. Met dit hete weer schijnt lauw beter te zijn omdat anders je lichaam zich aan de acute koude aanpast.
Wat heb je het toch zwaar, Bram.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aanpassen aan kou: je wat warmer aankleden of wat intensiever bewegen. Gemakkelijk en laagdrempelig.
Aanpassen aan hitte: veel geld spenderen aan een airco, een diepvries kopen, een klamboenet kopen zodat je buiten kan slapen, de hele dag met je voeten in een bak met water. Duur en omslachtig.
Geef mij maar kou.
Meid, wat heb je het toch zwaar!quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aanpassen aan kou: je wat warmer aankleden of wat intensiever bewegen. Gemakkelijk en laagdrempelig.
Aanpassen aan hitte: veel geld spenderen aan een airco, een diepvries kopen, een klamboenet kopen zodat je buiten kan slapen, de hele dag met je voeten in een bak met water. Duur en omslachtig.
Geef mij maar kou.
Kou hoeft ook niet, doe maar gewoon normaal.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geef mij maar kou.
Zwart lichtmetaal.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:01 schreef JDx het volgende:
[..]zie dat je verstand hebt van autos.
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI, daar rijden er maar een paar van in Nederland, probeer ze maar eens te vinden met 150k op de teller.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice, rijden heerlijk inderdaad, velgen zijn origineel Audi 8V S-Line, geleverd in zwart!quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zwart lichtmetaal.
Ik rij z'n "tokkie" Volkswagen broertje met dezelfde motor, heerlijke auto...
Niet echt, je lichaam gaat dan werken om het op 37 grade te houden, dwz het gaat meer stoken.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is toch ook algemeen bekend dat je het beste lauwe/warme thee kan drinken bij warm weer?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet echt, je lichaam gaat dan werken om het op 37 grade te houden, dwz het gaat meer stoken.
Het ging over wennen aan kou en wat dat doet voor je weerstand. Het was een reactie opquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet echt, je lichaam gaat dan werken om het op 37 grade te houden, dwz het gaat meer stoken.
werkt dat echt ?quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:40 schreef JDx het volgende:
Wij zitten in een pand uit 1880 zonder airco, maar heb mezelf opgesloten in een klein kamertje en zelf maar een airconditioner gemaakt. Werkt best, straks de ijsblokjes weer vervangen voor flessen water uit de diepvries
[ afbeelding ]
Dit is overleven, maar de winter is pure Aids. Oudjes vallen op straat, breken heupen of andere lichaamsdelen. Ook gewone mensen trouwens. Auto's slippen, kettingbotsingen. Vervelende pubers gooien ijsballen naar toevallig passerende auto's.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geef mij maar kou.
Tuurlijk, een heatertje is ook gewoon een warme staaf met een blower erachter.quote:
Dan kan je beter van deze gebruiken. Die smelten ook minder snel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:23 schreef JDx het volgende:
[..]
Tuurlijk, een heatertje is ook gewoon een warme staaf met een blower erachter.
[ afbeelding ]
Ze smelten alleen wel snel, heb ze net vervangen door 4 bevroren SPA flessen.
En 4 anderen in de diepvries. Het moet wel een klein kamertje zijn hoor, anders schiet het niet op.
Je kan ook een tuinslang oprollen en ervoor hangen en daar langzaam koud water door laten stromen, beetje dit idee:quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan kan je beter van deze gebruiken. Die smelten ook minder snel.
[ afbeelding ]
Dus in het westen van het land krijgen ze ook nog eens een verkoelende bui terwijl het daar al niet heet is terwijl in het oosten van het land waar het wel belachelijk heet is het droog blijft.quote:
Hoop dat het klopt, altijd gezellig onweer op werk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus in het westen van het land krijgen ze ook nog eens een verkoelende bui terwijl het daar al niet heet is terwijl in het oosten van het land waar het wel belachelijk heet is het droog blijft.
Het is niet eerlijk. Ik zou een klachtenbrief naar Piet Paulusma schrijven. Dit kan zo niet langer!quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dus in het westen van het land krijgen ze ook nog eens een verkoelende bui terwijl het daar al niet heet is terwijl in het oosten van het land waar het wel belachelijk heet is het droog blijft.
Vet maar het kost wel heel erg veel water, zelfs al is de stand laag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Je kan ook een tuinslang oprollen en ervoor hangen en daar langzaam koud water door laten stromen, beetje dit idee:
[ afbeelding ]
Wie is Piet Paulusma?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet eerlijk. Ik zou een klachtenbrief naar Piet Paulusma schrijven. Dit kan zo niet langer!
Ik hou er ook van. Zeker op zo'n warme dag, het koelt direct 4-5 graden af.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Hoop dat het klopt, altijd gezellig onweer op werk.
Het is in het westen ietwat benauwd anders met al die wolken, daar hebben jullie oosterlingen geen last van.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En terecht, laat mensen lekker genieten van het mooie weer!quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:13 schreef JDx het volgende:
Godver al die regen lost op vlak voordat het in Nederland is.
Venlo toevallig?quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het meest nabije weerstation geeft inmiddels 37,7 graden aan.
Maasbracht. Nu geeft 'ie overigens 38,6 graden aan, een evenaring van het nationale warmterecord.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Venlo toevallig?Ach ja bij mij op 't werk is het binnen nog warmer als buiten dus tsja.
Benieuwd of het officieel gehaald is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maasbracht. Nu geeft 'ie overigens 38,6 graden aan, een evenaring van het nationale warmterecord.
Waar is het 19 dan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:25 schreef JDx het volgende:
Wat een verschillen, 19 in zuidwest en 37 in zuidoost.
Is eens 150km verschil.
[..]
Benieuwd of het officieel gehaald is.
Zeeland.quote:
Het weerstation van Maasbracht meet momenteel 39,2 graden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:37 schreef Silenus het volgende:
Warmste dag ooit in juli is gehaald in Maastricht: 37,3.
Is dat een officieel KNMI station?quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het weerstation van Maasbracht meet momenteel 39,2 graden.
Wow das idd een verschil in ons klein landjequote:Op donderdag 2 juli 2015 15:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Zeeland.
http://www.buienradar.nl/weerkaarten/temperatuur
Was net zelfs 18, maar alweer opgelopen naar 20,6
Nee, ik heb ook geen idee waar exact het zich in Maasbracht bevindt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is dat een officieel KNMI station?
Zo'n beetje het hele kustgebied is bewolkt, zelfs in Leiden al.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:39 schreef Roguee het volgende:
Het is hier inmiddels wel wat bewolkter geworden.
Ja ik zit in Amersfoort, ook een klein briesje maar inderdaad geen regen (nog).quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Zo'n beetje het hele kustgebied is bewolkt, zelfs in Leiden al.
Maar de regen is nog ver weg.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Huh? Hier is het 20,9. Niet eens boven de 26 geweest vandaag.quote:
Op mijn thermometer staat 39quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Huh? Hier is het 20,9. Niet eens boven de 26 geweest vandaag.
http://www.buienradar.nl/(...)=ta&stationcode=6210
mijn auto vond het 46 gradenquote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
38,2 in Maastricht. Nog 0,4 en we hebben 'm!
Gaat vandaag net niet lukken denk ik. Komt zaterdag wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Dat zou kunnen, dat scheelt nogal, hier is trouwens geen zon meer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:22 schreef okedoei het volgende:
[..]
Op mijn thermometer staat 39
Misschien in de zon ofzo
SPANNNUNDDquote:Op donderdag 2 juli 2015 16:32 schreef JDx het volgende:
Hoogste officiële temperatuur vandaag gemeten is tot nu toe 38 graden in Arcen.
Dat was niet officieel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:41 schreef Ryan3 het volgende:
Gefeliciteerd hè jongens, het record is verbroken in Roermond!
Onderscheppen!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb nu al een bloemetje gestuurd..
Dat is gewoon 17 graden Celcius warmer dan in Leiden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Nu doet ie het, voor zo lang het het houdt. Raar maar waar, je moet dat zware ding wat de motor bevat op een metalen buis zetten door met een schroef een deuk in die buis te maken.quote:
Ja lekker relaxed hier he.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is gewoon 17 graden Celcius warmer dan in Leiden.
In mijn dorp werd het net ineens bewolkt en heel wat koeler, nu is het maar 29 graden Celsius buiten, binnen 27 op de benedenverdieping.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Ja, het liefst heel de avond en morgen heel de dag tussen pak hem beet 6 en 10.quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het liefst heel de avond en morgen heel de dag tussen pak hem beet 6 en 10.
Gisteravond waren we rond 17:30 aan het strand van Wassenaar en ze lagen te zuchten en te puffen, niemand durfde als eerste te vragen wanneer we weer naar huis gingen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat het weten hoe het hen is bevallen.
Dat vind ik zo verschrikkelijk slap. Ik heb een grote hekel aan hitte maar als je het doet dan moet je het goed doen. Die mensen hebben zich opgegeven om 80 kilometer te lopen, dan moet je niet na 50 al stoppen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:44 schreef aloa het volgende:
Veel evenementen afgelast door hitte
Vitens vraagt klanten bewuster met water om te gaan ANP
De komende dagen blijft het 'on-Nederlands warm' en dat heeft gevolgen voor diverse evenementen. Zo wordt de Kennedymars in Someren zaterdag ingekort van 80 naar 50 kilometer. De wandelaars moeten voor 12.00 uur 's middags binnen zijn. Daarna is het niet verantwoord om inspannende activiteiten te ondernemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.Ik zou hardlopen nu niet bepaald willen aanraden met dit weer maar je kan prima wandelen. Moeten we dat nu echt afgelasten omdat er een paar brekebeentjes (oudere mensen, zieke mensen) meededen die overleden? Laat iedereen voor zichzelf een goede afweging maken of dat hij/zij dat aankan.quote:Ook wandel- en hardloopevenement Samenloop voor Hoop in Weert is komend weekend afgelast evenals de Swaddekuier, een wandeling door Nationaal Landschap De Friese Wouden.
FolkloredreiDat is nu wel terecht. Soms vraag ik me af waarom de baasjes niet eventjes de vacht lekker kort maken voordat het zo warm wordt, de hond zal er blij mee zijn.quote:Voor honden is het ook te warm en daarom gaat zaterdag en zondag de internationale hondenshow Limburgia in Echt niet door.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat zal voor jou een binnenpretje hebben opgeleverd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:24 schreef JDx het volgende:
[..]
[..]
Gisteravond waren we rond 17:30 aan het strand van Wassenaar en ze lagen te zuchten en te puffen, niemand durfde als eerste te vragen wanneer we weer naar huis gingen!
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik zo verschrikkelijk slap. Ik heb een grote hekel aan hitte maar als je het doet dan moet je het goed doen. Die mensen hebben zich opgegeven om 80 kilometer te lopen, dan moet je niet na 50 al stoppen.Ik dacht dat jij vond dat de sterken de lasten moesten dragen? Nu geef jij ineens af op de zwakken in de samenleving en roep je dat prestaties geleverd moeten wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ik geef niet af op de zwakke mensen, ik geef af op de mensen die de sterke mensen niet de kans geven om een prestatie te leveren. Ik ben zelf redelijk sportief met wandelen en duursporten, ik hou er niet van als mij wordt verteld dat ik niet prestatie X of Y mag leveren in georganiseerd verband omdat het warm is en omdat een paar zwakkere mensen die meededen het niet aankonden. Je moet wel een beetje realiteitszin hebben, als je heel het jaar lang een sedimentaire levensstijl hebt en dan ineens 4 dagen achter elkaar 30 km. gaat wandelen met zulk weer dan ben je niet snugger bezig.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij vond dat de sterken de lasten moesten dragen? Nu geef jij ineens af op de zwakken in de samenleving en roep je dat prestaties geleverd moeten worden
Inderdaad!quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef 99.999 het volgende:
En terecht, laat mensen lekker genieten van het mooie weer!
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde. Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.
bram, in jouw visie zouden de sterke mensen hun prestatie in moeten leveren omdat het anders niet eerlijk is, toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geef niet af op de zwakke mensen, ik geef af op de mensen die de sterke mensen niet de kans geven om een prestatie te leveren..
Nee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bram, in jouw visie zouden de sterke mensen hun prestatie in moeten leveren omdat het anders niet eerlijk is, toch?
Het jaar dat ik liep was het ook erg warm (30+) maar is er ook niks ingekort. De veertig mocht wel eerder starten. Het was te doen maar wel veel extra uitvallers. Dagenlang in de brandende zon ver lopen is best pittigquote:Op donderdag 2 juli 2015 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde. Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.
Je hoeft trouwens geen 10 kilo bepakking mee te nemen als je als man 50 loopt. Zonder volstaat ook om in aanmerking te komen voor het 4Daagsekruis.
Tja, dat heb ik nu bij jouw politieke ideeen, of had je niet door dat ik die allegorisch gebruikte?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee.
Je moet de sterke mensen laten doen wat ze goed kunnen en wat ze graag willen doen. Wie is de organisatie om het af te gelasten omdat ooit eens met hitte een ongetraind iemand die een broze gezondheid had overleed? Van al die honderdduizenden mensen of meer die meededen. Het is irrationeel. Ik begrijp het vanuit het perspectief van de organisatie maar ik krijg er de kriebels van.
Het is natuurlijk onmogelijk om zoiets te vergelijken. Je organiseert het in een periode van het jaar waarin het vaak zeer warm of heet is, vaker nu dan in het verleden en vaker in de nabije toekomst dan nu dankzij de globale opwarming (wat de oorzaken daarvan ook zijn, dat doet er nu even niet toe).quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde.
Daarom gaf ik aan dat het voor mij de nekslag was. Ik gun het hen van harte als nog veel mensen mee willen doen maar voor mij heeft deze wandeltocht wat charme verloren. Nu doe ik het sowieso voor mezelf en niet voor een medaille of wat dan ook maar als ik me opgeef voor 4*50 dan wil ik ook 4*50 km. wandelen, net als dat ik niet wil dat een marathon naar 35 km. wordt ingekort omdat het warm is of dat een halve triathlon wordt ingekort omdat het warm is. Al moet ik zeggen dat ik 4*30 met gezellige mensen in een rustig tempo ook erg leuk vind. Bij mij is het een beetje alles of niets: als ik ga voor het presteren dan is het compromisloos en als het gaat om de gezelligheid dan ben ik totaal niet bezig met presteren.quote:Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee.
Je moet de sterke mensen laten doen wat ze goed kunnen en wat ze graag willen doen.
Van de twee overleden mensen in 2006 was er een een zeer ervaren loper (meer dan 20x, geloof ik). De ander liep voor het eerst maar was in goede conditie. Je bent er zoals gewoonlijk weer dingen bij aan het verzinnen om je verhaal kracht bij te zetten, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Wie is de organisatie om het af te gelasten omdat ooit eens met hitte een ongetraind iemand die een broze gezondheid had overleed? Van al die honderdduizenden mensen of meer die meededen. Het is irrationeel. Ik begrijp het vanuit het perspectief van de organisatie maar ik krijg er de kriebels van.
Jij doet graag mee aan zo'n vierdaagse. Zou het in jou opkomen om niet zelf een paar liter water mee te nemen en dat onderweg eens bij te vullen als het nodig is (dat kan op zat plaatsen) als jij met zulk weer de vierdaagse zou lopen? Ik heb een keer de 100 km. gewandeld in een tijd van het jaar waarin het vaak heet is, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om dat zonder water te doen, al kreeg je onderweg elke paar kilometer drinken en 'eten' aangereikt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.
[..]
Van de twee overleden mensen in 2006 was er een een zeer ervaren loper (meer dan 20x, geloof ik). De ander liep voor het eerst maar was in goede conditie. Je bent er zoals gewoonlijk weer dingen bij aan het verzinnen om je verhaal kracht bij te zetten, maar dat maakt het nog niet waar.
De overweging van de organisatie om te stoppen was de onmogelijkheid om op een dergelijke korte termijn voldoende waterpunten en hulpdiensten te kunnen organiseren langs de route. Daar hebben ze van geleerd en nu kan dat wel. Toen ik in 2013 over de VG liep was het ook wel 30 graden.
Afgelasting was ook niet direct mijn keuze, maar wel begrijpelijk. Het heeft werkelijk niets te maken met het dwarszitten van 'goede' mensen, en al was het wel zo- jij propageert normaal gesproken niets anders.
Dat had ik door maar ik zie geen discrepantie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik nu bij jouw politieke ideeen, of had je niet door dat ik die allegorisch gebruikte?
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.
[..]
- jij propageert normaal gesproken niets anders.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.
Dat verbaasd mij niets.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat had ik door maar ik zie geen discrepantie.
Iedereen neemt eten en drinken mee. Het gaat er om dat de risico's op een gegeven moment te groot kunnen worden. Het is niet bepaald een individueel tochtje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet graag mee aan zo'n vierdaagse. Zou het in jou opkomen om niet zelf een paar liter water mee te nemen en dat onderweg eens bij te vullen als het nodig is (dat kan op zat plaatsen) als jij met zulk weer de vierdaagse zou lopen? Ik heb een keer de 100 km. gewandeld in een tijd van het jaar waarin het vaak heet is, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om dat zonder water te doen, al kreeg je onderweg elke paar kilometer drinken en 'eten' aangereikt.
Leg eens uit hoe je zwakkeren aan hun lot overlaat door sterkere mensen niet toe te staan om hun wandelprestatietocht te maken? Daar gaat de analogie nogal mank.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.
Het feit dat je dat niet begrijpt maakt het bij voorbaat kansloos om het te willen uitleggen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je zwakkeren aan hun lot overlaat door sterkere mensen niet toe te staan om hun wandelprestatietocht te maken? Daar gaat de analogie nogal mank.
Ja, er wordt een hoop rotzooi verkocht.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu doet ie het, voor zo lang het het houdt. Raar maar waar, je moet dat zware ding wat de motor bevat op een metalen buis zetten door met een schroef een deuk in die buis te maken.
In plaats van dat ze nu netjes een gaatje boren en daarin een schroefdraad verwerken. Ik heb ook twee schroefjes vast moeten zetten met moertjes. Lekker handig als je er niet of amper bij kan.
Hier is het weer 29 graden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, er wordt een hoop rotzooi verkocht.
Hier (Zaanstad) nu 21 graden buiten, met een uurtje geleden windkracht 7 uit het westen. Wel even lekker.
Het "koudefront" lijkt langzaam oostwaarts te trekken dus er is hoop Bram. Eindhoven toch?quote:
Iets bedacht door ambtenaren: maw niets substantieelsquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:25 schreef Geralt het volgende:
Topic niet meer gelezen verder, maar wat is het hitteplan nou goddomme?
Dat is in werking getreden, maar ik merk er niks van en ik weet niet wat het is
Wie ow wie kan mij nou eindelijk eens vertellen wat dit plan precies behelst en hoe en waar ik kan merken dat het in werking getreden is?![]()
![]()
Het is een plan. Dat in werking is getreden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Iets bedacht door ambtenaren: maw niets substantieels
quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is een plan. Dat in werking is getreden.
Wat is er precies in gang gezet? Ik heb werkelijk geen idee namelijk
http://www.rivm.nl/Docume(...)/Nationaal_Hitteplanquote:Het Nationaal Hitteplan geeft een overzicht van de verantwoordelijkheden en maatregelen die gelden in de zorg rondom een periode van aanhoudende hitte.
In het Nationale Hitteplan wordt aangegeven wie verantwoordelijk is voor het attenderen en waarschuwen voor perioden van aanhoudende hitte. Het plan geeft ook aan wat de werkwijze is voor het doorgeven van waarschuwingsberichten aan verschillende betrokkenen. Zorgverleners zullen zich moeten voorbereiden op perioden van aanhoudende hitte en tijdens deze hitteperioden maatregelen treffen.
Dat wil ik toch ook weer niet zeggen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Iets bedacht door ambtenaren: maw niets substantieels
ah, tx for the infoquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat wil ik toch ook weer niet zeggen.
Wanneer de waarschuwingsfase is ingegaan moeten GGD's extra personeel inzetten, moeten apothekers risicogroepen in hun bestand actief benaderen om voorzorgsmaatregelen te treffen, dat soort dingen. Zorginstellingen treffen hun maatregelen.
Ook zullen een hoop groepen eromheen dankzij dat plan eigen plannen in werking stellen. Evenementen afgelasten of aanpassen bijvoorbeeld. Daar geldt het hitteplan dus als trigger, net zoals een weeralarm een trigger is voor veel organisaties om eigen processen te starten.
Daarbij telt zo'n weeralarm of hittealarm als een objectief startpunt waardoor je willekeur uitsluit.
Je mag die prestatie uiteraard wel leveren zonder georganiseerd verband. Niemand die jou kan verbieden om de Nijmeegse vierdaagse alleen te gaan lopen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geef niet af op de zwakke mensen, ik geef af op de mensen die de sterke mensen niet de kans geven om een prestatie te leveren. Ik ben zelf redelijk sportief met wandelen en duursporten, ik hou er niet van als mij wordt verteld dat ik niet prestatie X of Y mag leveren in georganiseerd verband omdat het warm is en omdat een paar zwakkere mensen die meededen het niet aankonden. Je moet wel een beetje realiteitszin hebben, als je heel het jaar lang een sedimentaire levensstijl hebt en dan ineens 4 dagen achter elkaar 30 km. gaat wandelen met zulk weer dan ben je niet snugger bezig.
Prestaties moeten niet gevierd worden, het overwinnen van mentale blokkaders, het sterker worden en het slagen in constructieve uitdagingen die je voor jezelf stelt mag je vieren.
Ja, het is hier inmiddels 26 graden Celsius. Ik dacht bij mezelf: "goh, ik kan nu al lekker afkoelen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het "koudefront" lijkt langzaam oostwaarts te trekken dus er is hoop Bram. Eindhoven toch?
Een vette tropische regenbui hier. De duivel schijt toch altijd weer op dezelfde hoop.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het is hier inmiddels 26 graden Celsius. Ik dacht bij mezelf: "goh, ik kan nu al lekker afkoelen.
Hier wel, in Oostzaan, bliksem en het stort naarbinnen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:05 schreef JDx het volgende:
Achterlijke weerberichten, alles wat ik wil komt nooit uit, waar is die fucking regen, de voorspelling was zelfs 100% rond 22:00 en er is nu NIETS in Den Haag.
Ja dat gaat lekker in de Zaan. Het is nu ook bijna overal in NL onder de 22 graden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:11 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hier wel, in Oostzaan, bliksem en het stort naarbinnen.
Heerlijk toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja dat gaat lekker in de Zaan. Het is nu ook bijna overal in NL onder de 22 graden.
Back to normal. Zaterdag mogelijk nog weerterreur. Ik kan er overigens niet zo mee zitten. Het is doorgaans maar een paar dagen afwijkend weer.quote:
Nee nog niet, mijn been is nogsteeds bloed rood. En de stroom viel net uit, hele buurt hier zonder stroom behalve wij.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Back to normal. Zaterdag mogelijk nog weerterreur. Ik kan er overigens niet zo mee zitten. Het is doorgaans maar een paar dagen afwijkend weer.
Ben je al aan het vervellen van gister?
Dit bedoel ik dusquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:01 schreef JDx het volgende:
[..]zie dat je verstand hebt van autos.
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI, daar rijden er maar een paar van in Nederland, probeer ze maar eens te vinden met 150k op de teller.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je bent vroeg terug. Dat ging in mijn tijd anders.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:32 schreef roos94 het volgende:
Net dat discofeestje gehad. Was prima te doen want airco al was het pak nog steeds erg warm
Een heerlijke klassieker ja.quote:Op donderdag 2 juli 2015 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een vette tropische regenbui hier. De duivel schijt toch altijd weer op dezelfde hoop.
Lijkt wel het intro van dit:
Belachelijk slechte remaster dit trouwens. Kut op Dirk.
Deze is de shit.
was een discofeestje voor mijn clienten(met een verstandelijke beperkingquote:Op donderdag 2 juli 2015 23:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bent vroeg terug. Dat ging in mijn tijd anders.
Ah zo. Als het maar leuk was Katja. En zo heb je nog wat aan je avond.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
was een discofeestje voor mijn clienten(met een verstandelijke beperking)
leuk was het zeker. Alleen morgen weer 06.30 uur op, dus even proberen zo te slapen in de warmte..quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah zo. Als het maar leuk was Katja. En zo heb je nog wat aan je avond.
Sterkte. Hier 5:30 en ik ga nog lang niet naar bed. De baas zal weer blij met me zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
leuk was het zeker. Alleen morgen weer 06.30 uur op, dus even proberen zo te slapen in de warmte..
Veel airco's in de buurt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:21 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Nee nog niet, mijn been is nogsteeds bloed rood. En de stroom viel net uit, hele buurt hier zonder stroom behalve wij.
Denkertje deze man. Ziet meteen een oorzakelijk verband.quote:
Nogal wiedes, gisteravond koelde het eerder en meer af dan werd verwacht.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie dat de voorspellingen voor morgen een beetje naar beneden zijn bijgesteld. Dat hitterecord gaat waarschijnlijk toch niet gebroken worden.
Maar bijvoorbeeld Arcen en Maastricht, plaatsen waar het record vandaan moet komen, laten nog wel dezelfde voorspellingen zien.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie dat de voorspellingen voor morgen een beetje naar beneden zijn bijgesteld. Dat hitterecord gaat waarschijnlijk toch niet gebroken worden.
Laten we hopen dat het in Maastricht niet gaat regenen en onweren. Dat lijkt lekker, maar de dag erna als de zon weer schijnt en de temperaturen omhoog schieten is het niet te harden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld Arcen en Maastricht, plaatsen waar het record vandaan moet komen, laten nog wel dezelfde voorspellingen zien.
Het zal vooral afhangen van of en wanneer onweer begint in het zuidoosten.
Hopelijk vroeger dan verwacht.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld Arcen en Maastricht, plaatsen waar het record vandaan moet komen, laten nog wel dezelfde voorspellingen zien.
Het zal vooral afhangen van of en wanneer onweer begint in het zuidoosten.
Het geeft de kans om het binnen een beetje te laten afkoelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het in Maastricht niet gaat regenen en onweren. Dat lijkt lekker, maar de dag erna als de zon weer schijnt en de temperaturen omhoog schieten is het niet te harden.
Hier in Den Haag ook vies warm.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:04 schreef roos94 het volgende:
Het is echt niet normaal benauwd in Rotterdam..
Ik moet nog vroeger opquote:Op donderdag 2 juli 2015 23:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
leuk was het zeker. Alleen morgen weer 06.30 uur op, dus even proberen zo te slapen in de warmte..
Luchtvochtigheid van 90%....quote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:04 schreef roos94 het volgende:
Het is echt niet normaal benauwd in Rotterdam..
heb een slordige tien jaar in verschillende keukens gewerkt en dit weer was een hel op aarde. Bloedheet, hoge luchtvochtigheid, oven, koelkasten en grill die veel hitte afgeven en de tent afgeladen vol omdat niemand zin heeft om te koken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
En het is nu al 32 graden op het werk![]()
Ik werk in het OV en dan hebb ik nog airco ookquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heb een slordige tien jaar in verschillende keukens gewerkt en dit weer was een hel op aarde. Bloedheet, hoge luchtvochtigheid, oven, koelkasten en grill die veel hitte afgeven en de tent afgeladen vol omdat niemand zin heeft om te koken.
Als ik op weersites kijk is het op Rotterdam AirPort 25 graden, hier is het 29quote:Op vrijdag 3 juli 2015 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Vond het in rotterdam juist lekker. ben nu in duitsland en hier is het niet uit te houden
Een feest van herkenning zomer 2003 vroeg een collega of ik met hem mee wilde rijden, ipv dat ik de ICE nam van Frankfurt. Op de snelweg en met hitte vroeg waarom de airco het niet deed. Had ie niet, vond het de paar knaken meer in de maand te duur.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:16 schreef venomsnake het volgende:
Gister met een auto zonder airco van Munchen terug gereden. Dat was echt ranzig, vooral in de file. Snikheet gewoon![]()
.
Ik heb de eerste lolbroek dit jaar nog niet gesignaleerd die het Arko grapje maaktquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:32 schreef Ringo het volgende:
Vroegah. Propten mijn ouders ons 's zomers in hun Lada, op een achterbank van zwart skai zo heet dat je huid smolt als je zat. Airco? Raampie kon je opendraaien!
Ik heb Arko is eigenlijk zeggen, ik ben een sukkel.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb de eerste lolbroek dit jaar nog niet gesignaleerd die het Arko grapje maakt
Nuquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:32 schreef Ringo het volgende:
Vroegah. Propten mijn ouders ons 's zomers in hun Lada, op een achterbank van zwart skai zo heet dat je huid smolt als je zat. Airco? Raampie kon je opendraaien!
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu
Pfff wat is het warm in de auto, heb je geen airco, je broer heeft airco.
Ja, dat weet ik (stoelverwarming passagier hoger zet), en ja ik heb airco, maar die heb ik uitgezet
Waarom dat dan?
Jij vond airco toch altijd onzin?
Zelfde kan je doen voor bv een afwasmachine
Nee, is hier 22 graden, maar jij snapt de grap niet.quote:
Bestaan er nog auto's zonder airco.... Zelfs het A-segment heeft al tijdenlang gewoon airco.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:16 schreef venomsnake het volgende:
Gister met een auto zonder airco van Munchen terug gereden. Dat was echt ranzig, vooral in de file. Snikheet gewoon![]()
.
Met 26,5 graad mag je eigenlijk niet klagen. Hier al dagenlang 29 graden beneden en boven wil ik het niet eens meten.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:31 schreef Re het volgende:
binnen een prettige 26,5, geen graad afgekoeld dus sinds vannacht...
maar vanmiddag dus al flinke verkoeling eigenlijk?
Je bent gek als je er eentje koopt zonder, die raak je aan de straatstenen niet meer kwijtquote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef mtk het volgende:
[..]
Bestaan er nog auto's zonder airco.... Zelfs het A-segment heeft al tijdenlang gewoon airco.
Ik heb er eentje tweedehands gekocht. Bedoeling is wel dat ik m op rij en niet meer door verkoopquote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent gek als je er eentje koopt zonder, die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt
waar?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:53 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hoi,
Ik wou even zeggen dat het hier ook warm is.
Groetjes & doei.
Deze oude toyota uit 2004 niet, beide ramen open en gaan!!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef mtk het volgende:
[..]
Bestaan er nog auto's zonder airco.... Zelfs het A-segment heeft al tijdenlang gewoon airco.
Dat smelten is natuurlijk zwaar overdreven maar je vel plakte wel aan het (nep)leer.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:32 schreef Ringo het volgende:
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:31 schreef Re het volgende:
binnen een prettige 26,5, geen graad afgekoeld dus sinds vannacht...
maar vanmiddag dus al flinke verkoeling eigenlijk?
Nee, vanavond pas in het oosten van het land.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:20 schreef Downwards het volgende:
Eind van de middag lijkt het al koeler te worden en voor vanavond zijn de voorspellingen helemaal gunstig. Morgen zelfs regen.
Vooral als je alleen woont of met zijn tweeën woont, het met de hand afwassen is dan waarschijnlijk gemakkelijker dan een machine te gebruiken. Niet dat ik niet een hekel heb aan de afwas.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Zelfde kan je doen voor bv een afwasmachine
Onze Lada had gewoon een achterbank van textielquote:Op zaterdag 4 juli 2015 10:32 schreef Ringo het volgende:
In De Bilt.quote:
Bij mij was het beneden 27 (gek genoeg vind ik dat momenteel relaxed na die 28,5 die ik gisteren had en die ik vanavond waarschijnlijk weer ga krijgen), boven respectievelijk 30 en 34.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:47 schreef mtk het volgende:
Met 26,5 graad mag je eigenlijk niet klagen. Hier al dagenlang 29 graden beneden en boven wil ik het niet eens meten.
Hey we zijn het eens met mekaarquote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In De Bilt.
Daar hebben de overige 17 miljoen inwoners van Nederland niets mee te maken! Hier was het al lang officieel een hittegolf. Of dat het KNMI dat wel of niet een hittegolf noemt zal mij worst wezen. Al heb ik liever dat dit de laatste hittegolf in Nederland is zolang ik er leef.
Aan boord zeiden we altijd dat ze bij het KNMI zwart plastic voor de ramen hadden geplakt zodat ze beter op hun beeldschermen konden kijken.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In De Bilt.
Daar hebben de overige 17 miljoen inwoners van Nederland niets mee te maken! Hier was het al lang officieel een hittegolf. Of dat het KNMI dat wel of niet een hittegolf noemt zal mij worst wezen. Al heb ik liever dat dit de laatste hittegolf in Nederland is zolang ik er leef.
Een afwasmachine is geweldig, net als airco.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vooral als je alleen woont of met zijn tweeën woont, het met de hand afwassen is dan waarschijnlijk gemakkelijker dan een machine te gebruiken. Niet dat ik niet een hekel heb aan de afwas.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-door-hitte.dhtmlquote:30 procent meer doden door hitte
Het snikhete weer met temperaturen boven de 30 graden eist duidelijk zijn tol. Er zijn de voorbije dagen merkelijk meer overlijdens bij oudere mensen. De begrafenisondernemers spreken van een stijging van het sterftecijfer met meer dan 30 procent. Ook in de rusthuizen valt het op dat zwakkere en zieke mensen sneller bezwijken onder de hitte. Daar is nu een hitteplan van kracht.
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan boord zeiden we altijd dat ze bij het KNMI zwart plastic voor de ramen hadden geplakt zodat ze beter op hun beeldschermen konden kijken.
Meer ruimte voor lastenverlichtingen?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-door-hitte.dhtml
Een airco lijkt me geweldig. Een afwasmachine, daar zie ik geen voordeel in zolang de afwas niet groot is. Als je met de hand afwast dan ben je binnen 5 minuten klaar (1 persoon of 2 personen), als je een afwasmachine gebruikt dan ben je half zo lang bezig met het inruimen en uitruimen maar verspreid over twee momenten aangezien tussendoor de afwasmachine ook nog een lange tijd nodig heeft om het werk te doen. Zelf ben ik dan toch liever in 5 minuten achter elkaar klaar. Tip voor wie met de hand afwast, gebruik Neutral (Unilever) of een soortgelijk merk, dat is veel prettiger voor je huid.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een afwasmachine is geweldig, net als airco.
Mensen die al met 1 been in het graf stonden. Ze gaan nu een maandje of een paar maanden eerder dood door de hitte. Het is niet erg boeiend. De hitte verlost hen eerder uit hun lijden, dat is misschien wel mooi.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-door-hitte.dhtml
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:22 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat een geklaag over het weer, ik woon op de bovenste verdieping n sinds ze dubbele dakisolatie hebben aangebracht is hier met alle rolluiken dicht 33,5 graden hier binnen. Op mijn balkon is het ruim 38 graden, daar hangt een thermometer
Kom op fokkers zijn echte bikkels!
En passief roken veroorzaakt hartaanvallen bij mensen in de risicogroep. Maw roken verlost hen eerder uit hun lijden, dat is misschien wel mooi.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen die al met 1 been in het graf stonden. Ze gaan nu een maandje of een paar maanden eerder dood door de hitte. Het is niet erg boeiend. De hitte verlost hen eerder uit hun lijden, dat is misschien wel mooi.
Helaas veroorzaakt passief roken meeroken heel wat meer ellende dan alleen dat! Dat is voor hier echter offtopic dus daar kunnen we elders al dan niet over discussiëren.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En passief roken veroorzaakt hartaanvallen bij mensen in de risicogroep. Maw roken verlost hen eerder uit hun lijden, dat is misschien wel mooi.
Ben voorzichtig met dat fietsen in het donker.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:52 schreef -Hakuna- het volgende:
Ga nu Tour de France kijken vanavond na zonsondergang zelf nog een rondje Limburg fietsen. Valkenburg bij maanlicht.![]()
Mijn volgende keuken krijgt in het kader van de effecientie twee vaatwassers.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een airco lijkt me geweldig. Een afwasmachine, daar zie ik geen voordeel in zolang de afwas niet groot is. Als je met de hand afwast dan ben je binnen 5 minuten klaar (1 persoon of 2 personen), als je een afwasmachine gebruikt dan ben je half zo lang bezig met het inruimen en uitruimen maar verspreid over twee momenten aangezien tussendoor de afwasmachine ook nog een lange tijd nodig heeft om het werk te doen. Zelf ben ik dan toch liever in 5 minuten achter elkaar klaar. Tip voor wie met de hand afwast, gebruik Neutral (Unilever) of een soortgelijk merk, dat is veel prettiger voor je huid.
Heel efficiënt. Je kunt ze dan zien als een kast die tevens afwast. Nooit meer uitruimen. Je moet wel voldoende bestek en servies enzo hebben. In de zin van veel dingen dubbel zodat wij niet misgrijpen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 14:27 schreef mtk het volgende:
[..]
Mijn volgende keuken krijgt in het kader van de effecientie twee vaatwassers.
Per dag een pan of drie/vier, borden, bestek, schalen, snijplank(en), glazen, koffiebekers, vaak een vergiet, lekbakje van de espressomachine, melkkannetje, broodtrommel, hondenvoerbak, en wat er verder nog zo bijkomt.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een airco lijkt me geweldig. Een afwasmachine, daar zie ik geen voordeel in zolang de afwas niet groot is. Als je met de hand afwast dan ben je binnen 5 minuten klaar (1 persoon of 2 personen), als je een afwasmachine gebruikt dan ben je half zo lang bezig met het inruimen en uitruimen maar verspreid over twee momenten aangezien tussendoor de afwasmachine ook nog een lange tijd nodig heeft om het werk te doen. Zelf ben ik dan toch liever in 5 minuten achter elkaar klaar. Tip voor wie met de hand afwast, gebruik Neutral (Unilever) of een soortgelijk merk, dat is veel prettiger voor je huid.
Voor mij voor 1 persoon 1 bord, 1 mes, 1 lepel, 1 vergiet, 1 grote snijplank, 1 kookpan en 1 koekenpan en 0-2 broodtrommels, soms een glas of een kan aangezien ik enkel water drink. Als ik bijv. aardbeien heb gegeten dan spoel ik het bord even af met warm water, voor enkel een paar boterhammetjes vind ik het niet nodig om direct het bord af te wassen.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Per dag een pan of drie/vier, borden, bestek, schalen, snijplank(en), glazen, koffiebekers, vaak een vergiet, lekbakje van de espressomachine, melkkannetje, broodtrommel, hondenvoerbak, en wat er verder nog zo bijkomt.
Hij loopt zeker 1 keer per dag.
Grootstw voordeek van een vaatwasser is dat de keuken altijd opgeruimd isquote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schopje CUL.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij voor 1 persoon 1 bord, 1 mes, 1 lepel, 1 vergiet, 1 grote snijplank, 1 kookpan en 1 koekenpan en 0-2 broodtrommels, soms een glas of een kan aangezien ik enkel water drink. Als ik bijv. aardbeien heb gegeten dan spoel ik het bord even af met warm water, voor enkel een paar boterhammetjes vind ik het niet nodig om direct het bord af te wassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |