kartonnen dozen zijn niet zo duurquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb aan een van kant van de benedenverdieping helaas geen gordijnen of zonnewering. Heef iemand enig idee wat het kost om zonnewering te plaatsen?
dacht dat het na zaterdag weer was afgelopen, maar we krijgen er nog een flinke week achteraan dus?quote:
Plaats rolluiken aan de buitenkant, dat werkt stukken beter dan zo'n rolgordijntje binnen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb aan een van kant van de benedenverdieping helaas geen gordijnen of zonnewering. Heef iemand enig idee wat het kost om zonnewering te plaatsen?
Ik zou wel weten waar ik zou slapen, luxepaard.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Onze kelder heeft nog wel een plekje over. Max 16 graden
.
Zegt het global warming jou niets?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik geloof er geen klap van. Dit zou een verpulvering zijn van het oude hitterecord.
Dat is het plan maar ik heb geen idee wat het kost, waar je ze koopt, of dat je ze gemakkelijk zelf kan installeren (lijkt me van wel) etc.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Plaats rolluiken aan de buitenkant, dat werkt stukken beter dan zo'n rolgordijntje binnen.
Daar was ik al bang voor.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:15 schreef Re het volgende:
[..]
kartonnen dozen zijn niet zo duur... maar een beetje geode zonnenwering loopt aardig in de kosten (700-1200 Euro of zo)
grow shops hebben plastic folie die 99% van het licht weerkaatst.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat biedt mogelijkheden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
grow shops hebben plastic folie die 99% van het licht weerkaatst.
Leuk, voorbijgangers en buren verblinden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
grow shops hebben plastic folie die 99% van het licht weerkaatst.
volgens mij wil God het Philips-stadion dood hebben!quote:
het is witte plastic, geen aluminiumfolie...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Leuk, voorbijgangers en buren verblinden.
dan vallen de mussen van het dakquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:25 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik wil niet eens weten hoe 40-45 graden voelt in Nederland.
Jawel, maar voorspellingen van andere weerbureaus zijn een stuk gematigder. Alleen buienradar heeft momenteel zulke uitschieters. Ik denk dan eerder dat hun weermodellen niet kloppen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zegt het global warming jou niets?
Buienradar geeft ook op lokaal niveau een prognose waar je bij de KNMI genoegen moet nemen voor 1 dorpje wat dichter bij de kust ligt, voldoende dichter bij de kust dat die hele grote plas water daar een meer matigende werking op heeft. Dat scheelt al snel een paar graden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:38 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Jawel, maar voorspellingen van andere weerbureaus zijn een stuk gematigder. Alleen buienradar heeft momenteel zulke uitschieters. Ik denk dan eerder dat hun weermodellen niet kloppen.
Deo volente.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:36 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
volgens mij wil God het Philips-stadion dood hebben!
Weeronline.nl, weerplaza.nl en meteoconsult geven lagere temperatuursvoorspellingen en die zijn ook op plaatsniveau.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Buienradar geeft ook op lokaal niveau een prognose waar je bij de KNMI genoegen moet nemen voor 1 dorpje wat dichter bij de kust ligt, voldoende dichter bij de kust dat die hele grote plas water daar een meer matigende werking op heeft. Dat scheelt al snel een paar graden.
Ik vond 42 in Las Vegas prima te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:25 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Ik wil niet eens weten hoe 40-45 graden voelt in Nederland.
Ja met de auto mag je wel om 7uur bij de parkeerplaats staan, anders heb je geen plek meer. Moet er niet aan denken om vast te staan in de file ofzo met dat weer. Elke auto mag dan tegenwoordig airco hebben, maar ik denk dat menig auto wel moeite heeft met de hitte op lange termijn met airco vol aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:58 schreef Villas__Rubin het volgende:
Net effe een peuk gerookt in de volle zon, en trek het nu al niet veel langer dan een paar minuten. Vind de zon nu al verzengend... kun je nagaan hoe dit zaterdag gaat worden. Ik denk dat ik dan echt de deur niet ga uitkomen. Ben wel van plan te gaan zwemmen, maar ja, dan verbrand je toch levend man! Valt niet tegenop te smeren volgens mij.
En als ik al denk aan het naar het strand toe fietsen.....
dat is met luchtvochtigheid van 10% jaquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik vond 42 in Las Vegas prima te doen.
Hier is 25 al vies.
lol, nou daar zou ik me sowieso al niet aan wagen nee om bij het srand van de zee te komen zaterdag! Ik zie de toestanden nu al weer voor mequote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:03 schreef JDx het volgende:
Ja met de auto mag je wel om 7uur bij de parkeerplaats staan, anders heb je geen plek meer. Moet er niet aan denken om vast te staan in de file ofzo met dat weer. Elke auto mag dan tegenwoordig airco hebben, maar ik denk dat menig auto wel moeite heeft met de hitte op lange termijn met airco vol aan.
Vorig jaar dachten we slim met de tram te gaan, was er een stroomstoring
Ja ben dus heel benieuwd naar aankomende nachten vooral. Denk dat ik in de parkeergarage ga slapen.quote:
Nee -20 kan je je nog tegen kleden, 40 graden is kansloos. Alles wat ik wilde is gewoon een zomer lang 21-22 graden, maar het gaat weer van 14-15 vorige week naar 38quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:09 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
lol, nou daar zou ik me sowieso al niet aan wagen nee om bij het srand van de zee te komen zaterdag! Ik zie de toestanden nu al weer voor me![]()
Wou aan een rivier gaan liggen. Maar moet het echt nog maar zien hoor...
Het kutte is eigenlijk dat er haast geen ontsnappen aan is, die temperaturen.
Dit ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee -20 kan je je nog tegen kleden, 40 graden is kansloos. Alles wat ik wilde is gewoon een zomer lang 21-22 graden, maar het gaat weer van 14-15 vorige week naar 38
Nou inderdaad. Van mijn part voeren we het offeren weer in. Kinderoffers desnoods!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit ja.
Het lijkt wel of er geen tussenweg meer bestaat. Het is of 15 graden of gelijk het dubbele. Tijd om te onderhandelen met de weergoden.
Waar is Donar als je hem nodig hebt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:13 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dit ja.
Het lijkt wel of er geen tussenweg meer bestaat. Het is of 15 graden of gelijk het dubbele. Tijd om te onderhandelen met de weergoden.
Ik ben al een verdieping lager gaan zitten, morgen vroeg beginnen en dan de middag maar vrij nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:21 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Waar is Donar als je hem nodig hebt.![]()
In mijn huis is het op het moment zeer aangenaam, geen last van de warmte. Zit zelfs aan de koffie.
Wel respect voor de mensen die met dit weer moeten werken.
Laat het weten hoe het hen is bevallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:57 schreef JDx het volgende:
Wij hebben momenteel gasten uit het buitenland en ik zei gisteren dus als je sightseeing wil doen, dan moet je dat vandaag (gisteren) en morgen (vandaag) doen, want vanaf woensdag wordt het over de 30 graden, dat is niks.
Euhhhh, dat zijn we wel gewend, ik zeg maar, maar... in Nederland voelt het... nee nee... ben benieuwd!
En ik lekker bij getraind op de racefiets. Ben net terug van een rondje Vaals, Valkenburg, Heerlen. Deze temperatuur zo tussen de 25-30 graden vind ik prima wielren weer. Misschien dat ik morgen een rondje Tevenerheide (loopt een van de mooiste fietsroutes) maak, daar zitten echte high landers (dat zijn grote wilde stieren met grote horens)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo, ff lekker bijgekleurd deze middag
Zal ik doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat het weten hoe het hen is bevallen.
Die beesten lopen hier in Den Haag ook gewoon los in de duinen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:53 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
En ik lekker bij getraind op de racefiets. Ben net terug van een rondje Vaals, Valkenburg, Heerlen. Deze temperatuur zo tussen de 25-30 graden vind ik prima wielren weer. Misschien dat ik morgen een rondje Tevenerheide (loopt een van de mooiste fietsroutes) maak, daar zitten echte high landers (dat zijn grote wilde stieren met grote horens)
Moet wel een beetje mijn slank figuur en conditie op peil houden.![]()
Nu douchen en straks wandelen tegen zonsondergang in het Hakuna bos, heb al een jurkje klaarliggen wat ik ga aandoen.
http://www.theguardian.co(...)pain-portugal-francequote:Concern on continent as heatwave set to drive temperatures beyond 40C
'Exceptionally intense’ conditions prompt weather alerts in Spain, Portugal and France, with elderly people and children most at risk
Several European governments have issued weather warnings as a heatwave sweeping through Portugal, Spain and France pushes temperatures above 40C (104F), raising concerns for elderly people and children.
Paris, which has activated its national heatwave emergency plan, is particularly sensitive to the risks after a European-wide heatwave in 2003 led to nearly 20,000 deaths, killing thousands of isolated elderly people in France.
The French ecology minister, Ségolčne Royal, has called on those in charge of air-conditioned public spaces, such as libraries, cinemas and shopping malls, to let in the public for respite from the heat. “I don’t think this heatwave will have the same consequences as the one in 2003 because we weren’t as prepared at that time,” Royal said.
French authorities have set up a heatwave register in certain towns where isolated elderly people can be checked up on by a phonecall or home visit. Royal recommended that the most vulnerable – older people and children – wet their heads and hair and wrap themselves in cool, wet towels.
A total of 26 departments in France are on high alert, including the Lot and Dordogne in the south-west, where temperatures are expected to exceed 40C, as well as Burgundy and Paris.
The high temperatures, brought on by a mass of hot air flowing north from Africa to Europe in recent days, are expected to last all week and extend further north to the UK and Belgium.
Health officials in the UK have urged vulnerable groups including the elderly, young children and people with breathing difficulties to stay cool. The All England Lawn Tennis Club has warned spectators and players at Wimbledon to take measures to combat temperatures expected to easily exceed 30C (86F) on Tuesday.
“These are not usual meteorological phenomena, [they are] of an exceptional intensity and with a very high level of risk for the population,” a spokesman for Spain’s national weather office said.
Madrid city hall was advising everyone to remain hydrated by drinking at least three litres of water per day and avoiding alcohol. Temperatures in the countryside around Córdoba in southern Spain were expected to rise to 44C (111F).
In the Andalusian capital of Seville, where temperatures reached 42C (108F), children and adults soaked their feet in city fountains while others jumped from bridges into the Guadalquivir river. Beaches across Spain’s southern coast were packed as the heatwave coincided with the start of the high season for tourism.
Officials in Spain and Portugal also cautioned that the scorching temperatures posed a serious danger of forest fires, with Portuguese authorities warning of a particularly high risk in wooded central and northern areas of the country.
After an uncommonly dry winter and spring, almost 54% of the Portuguese mainland was enduring extreme or severe drought at the end of May, official statistics show. With little rainfall in June, that percentage is expected to rise.
Wtfquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:35 schreef Infection het volgende:
Zaterdag mogelijk 70 graden
http://speld.nl/2015/06/30/zaterdag-mogelijk-70-graden/
Hier ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:39 schreef vigen98 het volgende:
Het begint hier trouwens al benauwd te worden
Ik kom ze soms tegen in de regio maar hier helaas enkel in weides. Mooie dieren, dat is nog eens wat anders dan 'onze' (Americaansequote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Zal ik doen.
[..]
Die beesten lopen hier in Den Haag ook gewoon los in de duinen.
Den haag heeft duinen.Weer iets bijgeleerd...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Die beesten lopen hier in Den Haag ook gewoon los in de duinen.
Ik vind deze leuker:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:35 schreef Infection het volgende:
Zaterdag mogelijk 70 graden
http://speld.nl/2015/06/30/zaterdag-mogelijk-70-graden/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |