abonnement Unibet Coolblue
pi_154069236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten. ;)
En nu dit weer:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ijk-weer-zondag.html

Blijft ons dan werkelijk niets bespaard? The horror! :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154069251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten. ;)
Ah, ik zit in Rotterdam, morgen 26 en dinsdag 28 graden, morgen een lichte bui waar ik van ga genieten op een festival _O_ Maar zal landinwaarts nog wel een stukje warmer zijn natuurlijk.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:09:06 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154069258
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik kan hem zo voor je quoten. Don't push me Bram! ;)
Citeer het maar, daar staat hetzelfde verhaal in als wat ik hier nu heb gehouden.

quote:
We moeten het inderdaad hebben van briljante mensen met geniale inzichten.
Het onderzoek naar batterijen kan nog heel erg lang verder gaan zonder een nieuw briljant inzicht. Gewone PhD's kunnen daar nog heel erg veel aan bijdragen in de komende jaren.

quote:
Maar het lijkt in deze vaak op wensdenken in de zin dat "ze" vanzelf wel weer iets uitvinden.
Niet vanzelf! Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoe groot die onderzoekssector op dit moment is! Vergelijk eens het aantal toepassingen waarvoor je batterijen nodig hebt tussen nu en 20 jaar geleden en hoeveel extra vermogen je hiervoor nodig hebt. Dan krijg je een beetje een idee over hoeveel geld er momenteel besteed wordt aan dat onderzoek. De inzichten zijn, de manipulatiemogelijkheden zijn fors toegenomen en het geld en de onderzoekers zijn er, wat resteert is heel erg veel variaties uitproberen op een systematische manier, met de resultaten hiervan weer van alles leren en zodoende weer wat efficiėnter verder zoeken. Dat komt allemaal wel goed, neem het rustig van mij aan, ik houd dat onderzoek naar batterijen aardig bij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:09:44 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154069277
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En nu dit weer:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ijk-weer-zondag.html

Blijft ons dan werkelijk niets bespaard? The horror! :D
Ik had gehoopt morgen een flink stuk te kunnen fietsen. Als ik eerder had geweten wat voor mooi weer het sinds ongeveer 6 uur was vandaag dan zou ik het vandaag hebben gedaan. Ik hou trouwens van zware windstoten. O+
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154069300
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.
http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/1857/

http://www.quora.com/How-(...)light-candle-produce
Mensen die nadenken en daardoor de grootheden snappen. Zeer goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:13:21 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154069377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mensen die nadenken en daardoor de grootheden snappen. Zeer goed.
Het wordt echter een probleem als je je blindstaart op die grootheden en niet kijkt naar de situationele context, daar zit het verschil tussen een natuurkundige en een ingenieur. De natuurkundige denkt: "die homemade airco levert meer warmte binnen dan dat het koelt". De ingenieur denkt: "weliswaar levert die airco binnen meer warmte dan dat het koelt maar die warmte komt voor het grootste deel in een andere binnenruimte terecht waar je niet lang in verblijft en waar die persoon zit wordt het koel."
Denk er eens over na waarom een ventilator werkt ondanks dat het warmte geeft. Grootheden zijn belangrijk maar er is meer in de praktijk dan enkel die grootheden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154069382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt er blijkbaar geen idee van hoe groot die onderzoekssector op dit moment is!
Don't get me started. En de resultaten zijn om moedeloos van te worden vooralsnog. Maar dat is offtopic.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:15:36 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154069442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Don't get me started. En de resultaten zijn om moedeloos van te worden vooralsnog. Maar dat is offtopic.
Er zijn best veelbelovende resultaten, alleen is dat nog in laboratoriumomstandigheden. Heb geduld.
Hoop trouwens maar dat die doorbraken er komen in de komende decennia want anders hebben wij een heel erg groot probleem wanneer die fossiele brandstoffen te schaars worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154070516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn best veelbelovende resultaten, alleen is dat nog in laboratoriumomstandigheden. Heb geduld.
Hoop trouwens maar dat die doorbraken er komen in de komende decennia want anders hebben wij een heel erg groot probleem wanneer die fossiele brandstoffen te schaars worden.
Mijn laatste offtopic post dan hier: het is inderdaad hopen, vertrouwen en geloven want anders hebben we een probleem. Er is echter geen enkele en ik herhaal geen enkele ontwikkeling in de laboratoria gaande die ook maar een sprankje hoop geeft op die ontwikkeling die wij eisen, verwachten en dringend nodig hebben. Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen. Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154072048
Ik heb deze zomer voor het eerst proefondervindelijk ondervonden dat die eerste dagen jezelf gewoon vol die zon in gooien (in volle zon anderhalf uur gaan zonnen, ook al trek je het niet) helpt om daarna ook gelijk goed tegen die hitte te kunnen. Ik trek de warmte van de afgelopen dagen behoorlijk goed. Vind het zelfs wel lekker eigenlijk. Dat is wel eens anders geweest.
pi_154079656
Waar blijft die fucking onweer, wacht er al een week op.
  zondag 5 juli 2015 @ 15:35:36 #112
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154087006
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen.
Met de huidige primitieve technologie wel, met nanotechnologie, het sterk plooien van molecuen met de juiste ruimtelijke structuur en op de juiste plaatsen geladen deeltjes, is het wel mogelijk.

quote:
Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.
Ik heb ze niet opgeslagen maar ik ben in de afgelopen jaren diverse veelbelovende concepten tegengekomen. Je moet een beetje geduld hebben.
Hoe dan ook is het geen optie om niet maximaal in te zetten op de ontwikkeling van betere batterijen want de beschaving zoals we die kennen zal verdwijnen zo gauw de fossiele brandstoffen te schaars worden als die technologie er niet komt, dat zal jij ongetwijfeld met met mij eens zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-07-2015 15:41:33 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 juli 2015 @ 15:38:12 #113
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154087098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:55 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik heb deze zomer voor het eerst proefondervindelijk ondervonden dat die eerste dagen jezelf gewoon vol die zon in gooien (in volle zon anderhalf uur gaan zonnen, ook al trek je het niet) helpt om daarna ook gelijk goed tegen die hitte te kunnen. Ik trek de warmte van de afgelopen dagen behoorlijk goed. Vind het zelfs wel lekker eigenlijk. Dat is wel eens anders geweest.
Je kan dan beter gaan wandelen in de volle zon dan zonnen, in ieder geval heb je dan normaal gesproken niet een uur lang die UV-stralen met volle intensiteit op exact dezelfde plaatsen. :s)
Bovendien is het in de schaduw warm genoeg. Ik trok de warmte redelijk goed deze keer, ik heb relatief weinig gezweet 's nachts, dat scheelt heel erg veel. De warmte in de ochtend (ochtendzon, de temperatuur liep vanochtend nog op naar 32 graden) ervaar ik wel als verlammend.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 6 juli 2015 @ 15:31:46 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154115339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn laatste offtopic post dan hier: het is inderdaad hopen, vertrouwen en geloven want anders hebben we een probleem. Er is echter geen enkele en ik herhaal geen enkele ontwikkeling in de laboratoria gaande die ook maar een sprankje hoop geeft op die ontwikkeling die wij eisen, verwachten en dringend nodig hebben. Het is vaak ook een kwestie van schaarse grondstoffen die bovendien heel duur zijn om te winnen. Noem mij 1 ontwikkeling met wereldwijde potentie.

Rond de 17de minuut. De koolstofnanobuis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube

Gewoon koolstof maar dankzij de moleculaire structuur een veel krachtigere geleider dan bijvoorbeeld koper.
Een van de concepten die veelbelovend is voor veel krachtigere batterijen. Het zal waarschijnlijk wel nog decennia duren voordat ze voldoende hebben achterhaald hoe dit precies te manipuleren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-07-2015 15:50:34 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')