abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154068017
Het is nu buiten heerlijk! Effe alle ramen en deuren maar open gezet hier. Maar de warmte wordt ook wel lekker vast gehouden door onze huizen!
pi_154068043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:23 schreef Duikbril112 het volgende:
Het is nu buiten heerlijk! Effe alle ramen en deuren maar open gezet hier. Maar de warmte wordt ook wel lekker vast gehouden door onze huizen!
Daar heb je dan weer tot ver in december iets aan wat stookkosten bespaart.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154068201
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ok. Gekeken met geluid. Je moet een koelbox slopen (als je die al had).
En hoe kom je aan zo'n gigantisch ijsblok?
En hoelang houd zo'n ijsblok het vol? Dat zagen we volgens mij niet in het filmpje.
Ongeschikt, dat is mijn voorlopige oordeel.
In de USA hebben ze gigantisch grote koelkasten en diepvriezen, daar kopen ze dan ook verpakkingen drank (water met een kleurstofje en een smaakstofje :')) van 3-5 liter in plaats van 1 liter. Wellicht omdat het daar niet extreem is dat je een uur moet rijden om naar een supermarkt te gaan? Mensen die thuis een vrieskist hebben staan kunnen ook gemakkelijk zo'n ijsblok maken, in een diepvriesvak van een koelkast wordt het natuurlijk lastiger. In dat geval zou dit inderdaad redelijk goed moeten werken. Koude lucht door het ijs, de koude blijft relatief goed die koelbox (geen perfecte afsluiting maar goed genoeg) en de ventilator blaast die koude naar je toe. Of dat het een grote ruimte drastisch doet afkoelen weet ik niet maar waar je zit zal het goed werken. :)

Ik kan me voorstellen dat deze jongen zich op de armere Americanen richt, daar heb je nog meer economische tweedeling dan hier, lang niet iedereen daar kan een airco betalen terwijl ze het wel veel harder nodig hebben dan wij (in het grootste deel van de USA wordt het warmer in de zomer dan hier).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154068204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:18 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

En waar kan ik die positieve verhalen dan lezen? En komt er echt een koude luchtstroom uit die buis en hoelang gaat een gemiddeld ijsblok mee bij een koelsessie?
Als het ijsblok snel smelt dan komt er gedurende korte tijd erg koude lucht uit. Als ie langzaam smelt dan komt er gedurende langere tijd minder koude lucht uit. Doe er je voordeel mee.

De vraag blijft hoe je zo'n gigantisch ijsblok maakt. Als dat in je eigen vriesvak gaat dan heeft de vriezer al ruimschoots de warmte opgewekt die je met het ijsblok weer probeert te verdrijven.
pi_154068254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja Jodocus, ik ben gewoon serieus. Jij duidelijk niet. En bovendien heb ik verstand van dit soort zaken en ken ik de onderliggende principes en natuurwetten.

Maar ik zal even lachen om je. :D
Echt dom dan dat hij er een heel filmpje aan wijdt en het zo slecht werkt dat media het overnemen. Ik verwacht op korte termijn van slimme mensen als jij wel iets dat goed werkt.
pi_154068267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In de USA hebben ze gigantisch grote koelkasten en diepvriezen, daar kopen ze dan ook verpakkingen drank (water met een kleurstofje en een smaakstofje :')) van 3-5 liter in plaats van 1 liter. Wellicht omdat het daar niet extreem is dat je een uur moet rijden om naar een supermarkt te gaan? Mensen die thuis een vrieskist hebben staan kunnen ook gemakkelijk zo'n ijsblok maken, in een diepvriesvak van een koelkast wordt het natuurlijk lastiger. In dat geval zou dit inderdaad redelijk goed moeten werken. Koude lucht door het ijs, de koude blijft relatief goed die koelbox (geen perfecte afsluiting maar goed genoeg) en de ventilator blaast die koude naar je toe. Of dat het een grote ruimte drastisch doet afkoelen weet ik niet maar waar je zit zal het goed werken. :)
Als je gewoon voor 5 euro een kaartje voor het zwembad koopt. Of gewoon in de vaart springt, dat is een stuk efficiënter.
pi_154068302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je gewoon voor 5 euro een kaartje voor het zwembad koopt. Of gewoon in de vaart springt, dat is een stuk efficiënter.
Als je geen airco kan betalen dan moet je je behelpen.
#NoDAPL
pi_154068386
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Echt dom dan dat hij er een heel filmpje aan wijdt en het zo slecht werkt dat media het overnemen. Ik verwacht op korte termijn van slimme mensen als jij wel iets dat goed werkt.
Media zijn dom en doen geen research. Ze schrijven de grootste onzin en onnozelheid.
Verder heb ik aangegeven wat echt werkt: de split airco, met de koelunit buiten.
Die knutselwerkjes kunnen niet werken omdat zij niet het vermogen hebben of ergens vandaan kunnen halen (in kilowatts) om een ruimte een graad te verwarmen of af te koelen. Gewoon natuurkunde is dat. Daar is energie voor nodig. In zo'n ijsblok zit bijzonder weinig energie. Er bestaat helaas geen magie in deze. En dit soort filmpjes zijn gewoon niet-serieus entertainment.
pi_154068431
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als het ijsblok snel smelt dan komt er gedurende korte tijd erg koude lucht uit. Als ie langzaam smelt dan komt er gedurende langere tijd minder koude lucht uit.
Het zal er tussen in zitten. Het zal niet snel smelten aangezien het redelijk goed geïsoleerd ligt maar aangezien de openingen niet perfect afsluiten zal er genoeg warme lucht in die doos komen dat het ijs wel smelt. Het is behelpen maar voor een poor man's airco vind ik het wel aardig al is het een beetje simpel.

quote:
De vraag blijft hoe je zo'n gigantisch ijsblok maakt. Als dat in je eigen vriesvak gaat dan heeft de vriezer al ruimschoots de warmte opgewekt die je met het ijsblok weer probeert te verdrijven.
1. Niet met een vriesvak maar een met vrieskist wat in de USA heel erg normaal is en waar ze fors groter zijn en wat ook in Nederland redelijk gebruikelijk is.
2. Die vrieskist staat niet in een ruimte waarin je leeft, daar heb je weinig last van. Op de lange termijn zal wellicht een groot deel van die warmte alsnog in je leefruimte stromen maar het gaat hier om het bestrijden van piektemperaturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Media zijn dom en doen geen research. Ze schrijven de grootste onzin en onnozelheid.
Verder heb ik aangegeven wat echt werkt: de split airco, met de koelunit buiten.
Die knutselwerkjes kunnen niet werken omdat zij niet het vermogen hebben of ergens vandaan kunnenhalen (in kilowatts) om een ruimte een graad te verwarmen of af te koelen. Gewoon natuurkunde is dat. Er bestaat helaas geen magie in deze. En dit soort filmpjes zijn gewoon niet-serieus entertainment.
Ja, de wetten van de thermodynamica blijven gelden maar jij ziet bepaalde nuances over het hoofd. Zie punt 2.
Een gewone ventilator helpt, dit is een soort van ventilator op anabole steroïden dankzij de koude lucht die het blaast. Je lichaam zal goed afkoelen en daar gaat het om.
#NoDAPL
pi_154068462
Ik vind het trouwens vooral fout dat De Telegraaf er haar logo op doet terwijl het filmpje niet van haar is.
#NoDAPL
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:40:18 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154068516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij overtuigt echt de mensen met 0 argumenten. :')
Lees eens een biologieboek, dan zou je begrijpen dat het voor het lichaam te warm is als een mens zweet en dat de temperatuur waarbij dat gebeurt niet de ideale temperatuur kan zijn voor het lichaam onder die omstandigheden. Ik stel dat de KNMI een ouderwetse definitie hanteert van hittegolf door te stellen dat het om de temperatuur in De Bilt gaat. We leven in 2015, sinds 20-30 jaar zijn er de middelen voor een organisatie zoals de KNMI om voor heel Nederland de temperatuur bij te houden en dus had de KNMI al lang per plaats moeten spreken van een hittegolf in plaats van te doen alsof dat ene plaatje het voor heel Nederland bepaalt. Jij mag daar iets anders over vinden maar jij zal toch iets meer moeten doen dan te roepen dat jij het onzin vindt alvorens jouw mening interessant is.

Maar goed, ik ben nu een trol aan het voederen dus ik zet jou maar op de negeerlijst vanaf nu.
Ik geniet van temperaturen van rond of boven de 40 graden. Net als vele andere mensen. Derhalve de rest van je post niet gelezen. Met je kulargumenten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154068543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
a, de wetten van de thermodynamica blijven gelden maar jij ziet bepaalde nuances over het hoofd. Zie punt 2.
Nee. Ik heb mij post nog wat aangevuld.
Hoeveel energie denk je dat er zich in zo'n ijsblok bevindt. En denk je serieus dat je een gemiddelde kamer daarmee een graad kunt afkoelen?
pi_154068555
Bespaar je de moeite Dven, ik lees het niet. Het is dat ik je avatar zag.
#NoDAPL
pi_154068587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het trouwens vooral fout dat De Telegraaf er haar logo op doet terwijl het filmpje niet van haar is.
De meeste video's die je op Telegraaf ziet worden gewoon van youtube gehaald. Dat doe ik doorgaans zelf ook. Als je zoekt op airco home made, kom je weer dezelfde zelfbouwer tegen waarin hij een airco gemaakt heeft van een grote plastic emmer en er een soort elektronische temperatuur meter bij houdt.

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_154068648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bespaar je de moeite Dven, ik lees het niet. Het is dat ik je avatar zag.
Het is over het algemeen dat men over, ook waar natuurkundige wetten in het spel zijn, erg makkelijk denkt over technologie.
Het is denk ik verloren gegaan maar je beweerde dat de ontwikkeling van accutechniek net zoiets was als de wet van Moore zoals we die kennen van de ontwikkeling van processoren.
Dat is niet zo en het lijkt er niet op. Not even close zelfs.
pi_154068662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:43 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

De meeste video's die je op Telegraaf ziet worden gewoon van youtube gehaald. Dat doe ik doorgaans zelf ook. Als je zoekt op airco home made, kom je weer dezelfde zelfbouwer tegen waarin hij een airco gemaakt heeft van een grote plastic emmer en er een soort elektronische temperatuur meter bij houdt.

Het is prima als de Telegraaf verwijst naar zo'n filmpje maar daar niet naar verwijzen en vervolgens je eigen merk er op plakken alsof je zelf ook maar iets met het filmpje te maken hebt is nogal bedenkelijk. Eigenlijk zouden we eens contact moeten opnemen met die jongen, eens zien of dat De Telegraaf een bedrag heeft betaald voor het gebruik van die video, daar ben ik nu wel benieuwd naar. :)
#NoDAPL
pi_154068813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
Het is denk ik verloren gegaan maar je beweerde dat de ontwikkeling van accutechniek net zoiets was als de wet van Moore. Dat is niet zo en het lijkt er niet op. Not even close zelfs.
Dat heb ik niet beweerd! Ik ben een van de laatste mensen in Nederland die dat zou beweren. Ik heb gesteld dat we nog nauwelijks de mogelijkheden van de batterij hebben ontgonnen aangezien nu pas de technologie en inzichten ontwikkeld worden waarmee we veel krachtigere batterijen kunnen gaan maken en dat het een kwestie van tijd is voordat die ontwikkeld worden. Ik heb dat juist gesteld omdat ik een beetje verstand heb van batterijen. Als je ervoor zorgt dat in eenzelfde hoeveelheid materiaal veel meer lading kan worden opgeslagen door het materiaal sterk te plooien dan krijg je met hetzelfde gewicht en hetzelfde volume veel meer capaciteit. Als je ervoor zorgt dat in eenzelfde hoeveelheid materiaal veel meer lading kan worden opgelagen door het materiaal op een bepaalde manier te bewerken...
De materiaalkunde zit de laatste decennia in een stroomversnelling, de nanotechnologie - een integratie van allerlei disciplines - is pas de laatste decennia een beetje op gang aan het komen, onze kennis over batterijen is de laatste decennia sterk toegenomen, allerlei verschillende principes worden tot in den treure methodisch onderzocht. Het geldbedrag voor dit onderzoek is fors toegenomen dankzij de opkomst van laptops, mobiele telefoons, tabletten etc.
Jij hebt geen idee wat voor onderzoek er nu allemaal plaatsvindt naar batterijen. De puzzelstukjes liggen klaar, het is een kwestie van empirisch heel erg veel proberen en dan komen er vanzelf mooie resultaten uit. Datgene wat werkt daarvan leer je weer en daarmee ga je verder experimenteren.
Neem het rustig van mij aan dat we de komende decennia veel krachtigere batterijen zullen krijgen. Met welke factor zullen we moeten afwachten maar 1000 km. op autobatterijen met de snelheden waar nu een brandstofauto mee rijdt zijn is zeker plausibel.

Vergelijk het maar met onze kennis van het brein. Die is nog steeds zeer gering aangezien we nog maar sinds kort een aardige temporele en (&&) spatiële resolutie hebben voor de MRI-technologie. Dat is drastisch verbeterd en het verbetert nog verder. Dit heeft de middelen gegeven om bijv. in detail er achter te komen wat het verschil is tussen een autistisch brein en een normaal brein. Alleen moet je vervolgens bij voldoende mensen met voldoende testen onderzoek gaan doen om het in kaart te brengen. Hetzelfde principe, de middelen zijn al aardig en worden steeds beter maar daarmee heb je niet direct de resultaten. Met de ontwikkeling van de nucleaire bom gold ook hetzelfde principe. De missie naar de maan ook. Soms weet je in de wetenschap dat er een sterke vooruitgang gaat komen in de komende decennia zonder dat je precies kan zeggen hoe lang het gaat duren. Dat is het mooie van empirisch onderzoek, het is niet zoals met puur theoretisch onderzoek dat je moet afwachten wanneer een geniaal iemand eens een nieuw briljant inzicht krijgt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-07-2015 20:57:56 ]
#NoDAPL
pi_154068849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is energietechnisch trouwens net zo iets als je kamer in de winter proberen te verwarmen met een aansteker. In die orde van grootte moet je het zien. Je merkt wel iets, zoveel is zeker.
pi_154068937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is energietechnisch trouwens net zo iets als je kamer in de winter te verwarmen met een aansteker. In die orde van grootte moet je het zien.
Eerder een flink aantal kaarsen. Bij mijn weten zitten veel mensen op 1 plaats, als je geen professionele airco kan betalen en je lichaam kan op die ene plaats flink afkoelen dan is het veel beter dan geen oplossing.
#NoDAPL
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:01:42 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154069076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eerder een flink aantal kaarsen.
Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.
http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/1857/

http://www.quora.com/How-(...)light-candle-produce
are we infinite or am I alone
pi_154069117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een "standaard kaars" levert 80 watt, een theelichtje levert minder energie, ongeveer 34 W.
http://www.thenakedscientists.com/HTML/questions/question/1857/

http://www.quora.com/How-(...)light-candle-produce
Niet slecht voor een kaars. :)
Jammer dat het zo snel op is en dat er licht kankerverwekkende stoffen bij vrijkomen, dat laatste weerhoudt mij er van om een kaars aan te doen, anders zou ik het regelmatig doen.
#NoDAPL
pi_154069123
Maar, het koelt nu af. Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
pi_154069127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat heb ik niet beweerd!
Ik kan hem zo voor je quoten. Don't push me Bram! ;)
We moeten het inderdaad hebben van briljante mensen met geniale inzichten. Of van iets minder briljant onderzoek met meer, iets minder briljante mensen.
Maar het lijkt in deze vaak op wensdenken in de zin dat "ze" vanzelf wel weer iets uitvinden.
Maar dat gaat offtopic. Het is hier inmiddels lekker koel buiten en dat gaat oostwaarts.
pi_154069141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:03 schreef Toefjes het volgende:
Maar, het koelt nu af. Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
Het wordt morgen en dinsdag nog 30 graden dus we zullen in onze huizen nog even met die hitte opgescheept zitten. ;)
#NoDAPL
pi_154069153
Hier kon in elk geval weer relatief lekker hardgelopen worden O+ was wel benauwd, maargoed, hè? Niet te hard, niet te ver, ben niet jaloers op de mensen in NL! :+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')