quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
38,2 in Maastricht. Nog 0,4 en we hebben 'm!
Gaat vandaag net niet lukken denk ik. Komt zaterdag wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Dat zou kunnen, dat scheelt nogal, hier is trouwens geen zon meer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:22 schreef okedoei het volgende:
[..]
Op mijn thermometer staat 39
Misschien in de zon ofzo
SPANNNUNDDquote:Op donderdag 2 juli 2015 16:32 schreef JDx het volgende:
Hoogste officiële temperatuur vandaag gemeten is tot nu toe 38 graden in Arcen.
Dat was niet officieel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:41 schreef Ryan3 het volgende:
Gefeliciteerd hè jongens, het record is verbroken in Roermond!
Onderscheppen!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb nu al een bloemetje gestuurd..
Dat is gewoon 17 graden Celcius warmer dan in Leiden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Nu doet ie het, voor zo lang het het houdt. Raar maar waar, je moet dat zware ding wat de motor bevat op een metalen buis zetten door met een schroef een deuk in die buis te maken.quote:
Ja lekker relaxed hier he.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is gewoon 17 graden Celcius warmer dan in Leiden.
In mijn dorp werd het net ineens bewolkt en heel wat koeler, nu is het maar 29 graden Celsius buiten, binnen 27 op de benedenverdieping.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:24 schreef Silenus het volgende:
Ja, het liefst heel de avond en morgen heel de dag tussen pak hem beet 6 en 10.quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het liefst heel de avond en morgen heel de dag tussen pak hem beet 6 en 10.
Gisteravond waren we rond 17:30 aan het strand van Wassenaar en ze lagen te zuchten en te puffen, niemand durfde als eerste te vragen wanneer we weer naar huis gingen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat het weten hoe het hen is bevallen.
Dat vind ik zo verschrikkelijk slap. Ik heb een grote hekel aan hitte maar als je het doet dan moet je het goed doen. Die mensen hebben zich opgegeven om 80 kilometer te lopen, dan moet je niet na 50 al stoppen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:44 schreef aloa het volgende:
Veel evenementen afgelast door hitte
Vitens vraagt klanten bewuster met water om te gaan ANP
De komende dagen blijft het 'on-Nederlands warm' en dat heeft gevolgen voor diverse evenementen. Zo wordt de Kennedymars in Someren zaterdag ingekort van 80 naar 50 kilometer. De wandelaars moeten voor 12.00 uur 's middags binnen zijn. Daarna is het niet verantwoord om inspannende activiteiten te ondernemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.Ik zou hardlopen nu niet bepaald willen aanraden met dit weer maar je kan prima wandelen. Moeten we dat nu echt afgelasten omdat er een paar brekebeentjes (oudere mensen, zieke mensen) meededen die overleden? Laat iedereen voor zichzelf een goede afweging maken of dat hij/zij dat aankan.quote:Ook wandel- en hardloopevenement Samenloop voor Hoop in Weert is komend weekend afgelast evenals de Swaddekuier, een wandeling door Nationaal Landschap De Friese Wouden.
FolkloredreiDat is nu wel terecht. Soms vraag ik me af waarom de baasjes niet eventjes de vacht lekker kort maken voordat het zo warm wordt, de hond zal er blij mee zijn.quote:Voor honden is het ook te warm en daarom gaat zaterdag en zondag de internationale hondenshow Limburgia in Echt niet door.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat zal voor jou een binnenpretje hebben opgeleverd.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:24 schreef JDx het volgende:
[..]
[..]
Gisteravond waren we rond 17:30 aan het strand van Wassenaar en ze lagen te zuchten en te puffen, niemand durfde als eerste te vragen wanneer we weer naar huis gingen!
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik zo verschrikkelijk slap. Ik heb een grote hekel aan hitte maar als je het doet dan moet je het goed doen. Die mensen hebben zich opgegeven om 80 kilometer te lopen, dan moet je niet na 50 al stoppen.Ik dacht dat jij vond dat de sterken de lasten moesten dragen? Nu geef jij ineens af op de zwakken in de samenleving en roep je dat prestaties geleverd moeten wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ik geef niet af op de zwakke mensen, ik geef af op de mensen die de sterke mensen niet de kans geven om een prestatie te leveren. Ik ben zelf redelijk sportief met wandelen en duursporten, ik hou er niet van als mij wordt verteld dat ik niet prestatie X of Y mag leveren in georganiseerd verband omdat het warm is en omdat een paar zwakkere mensen die meededen het niet aankonden. Je moet wel een beetje realiteitszin hebben, als je heel het jaar lang een sedimentaire levensstijl hebt en dan ineens 4 dagen achter elkaar 30 km. gaat wandelen met zulk weer dan ben je niet snugger bezig.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij vond dat de sterken de lasten moesten dragen? Nu geef jij ineens af op de zwakken in de samenleving en roep je dat prestaties geleverd moeten worden
Inderdaad!quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef 99.999 het volgende:
En terecht, laat mensen lekker genieten van het mooie weer!
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde. Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor mij was dit de nekslag van de Nijmeegse vierdaagse: het inkorten als het warm wordt. Waar is de heroiek gebleven? Gewoon 4 dagen lang met een rugzak van minstens 10 kg. 50 km. wandelen zoals het een kerel betaamt.
bram, in jouw visie zouden de sterke mensen hun prestatie in moeten leveren omdat het anders niet eerlijk is, toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geef niet af op de zwakke mensen, ik geef af op de mensen die de sterke mensen niet de kans geven om een prestatie te leveren..
Nee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bram, in jouw visie zouden de sterke mensen hun prestatie in moeten leveren omdat het anders niet eerlijk is, toch?
Het jaar dat ik liep was het ook erg warm (30+) maar is er ook niks ingekort. De veertig mocht wel eerder starten. Het was te doen maar wel veel extra uitvallers. Dagenlang in de brandende zon ver lopen is best pittigquote:Op donderdag 2 juli 2015 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde. Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.
Je hoeft trouwens geen 10 kilo bepakking mee te nemen als je als man 50 loopt. Zonder volstaat ook om in aanmerking te komen voor het 4Daagsekruis.
Tja, dat heb ik nu bij jouw politieke ideeen, of had je niet door dat ik die allegorisch gebruikte?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee.
Je moet de sterke mensen laten doen wat ze goed kunnen en wat ze graag willen doen. Wie is de organisatie om het af te gelasten omdat ooit eens met hitte een ongetraind iemand die een broze gezondheid had overleed? Van al die honderdduizenden mensen of meer die meededen. Het is irrationeel. Ik begrijp het vanuit het perspectief van de organisatie maar ik krijg er de kriebels van.
Het is natuurlijk onmogelijk om zoiets te vergelijken. Je organiseert het in een periode van het jaar waarin het vaak zeer warm of heet is, vaker nu dan in het verleden en vaker in de nabije toekomst dan nu dankzij de globale opwarming (wat de oorzaken daarvan ook zijn, dat doet er nu even niet toe).quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de nekslag zijn? Het is in de afgelopen 100 jaar twee keer voorgekomen dat er één of twee van de vier wandeldagen zijn ingekort. Het is een prestatietocht; ik denk niet dat de prestatie '40 km lopen bij 33 graden' minder is dan '50 lopen bij 23'. En de organisatie dacht blijkbaar hetzelfde.
Daarom gaf ik aan dat het voor mij de nekslag was. Ik gun het hen van harte als nog veel mensen mee willen doen maar voor mij heeft deze wandeltocht wat charme verloren. Nu doe ik het sowieso voor mezelf en niet voor een medaille of wat dan ook maar als ik me opgeef voor 4*50 dan wil ik ook 4*50 km. wandelen, net als dat ik niet wil dat een marathon naar 35 km. wordt ingekort omdat het warm is of dat een halve triathlon wordt ingekort omdat het warm is. Al moet ik zeggen dat ik 4*30 met gezellige mensen in een rustig tempo ook erg leuk vind. Bij mij is het een beetje alles of niets: als ik ga voor het presteren dan is het compromisloos en als het gaat om de gezelligheid dan ben ik totaal niet bezig met presteren.quote:Gezien het jaarlijkse aantal aanmeldingen kun je trouwens ook niet echt spreken van een nekslag.
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee.
Je moet de sterke mensen laten doen wat ze goed kunnen en wat ze graag willen doen.
Van de twee overleden mensen in 2006 was er een een zeer ervaren loper (meer dan 20x, geloof ik). De ander liep voor het eerst maar was in goede conditie. Je bent er zoals gewoonlijk weer dingen bij aan het verzinnen om je verhaal kracht bij te zetten, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Wie is de organisatie om het af te gelasten omdat ooit eens met hitte een ongetraind iemand die een broze gezondheid had overleed? Van al die honderdduizenden mensen of meer die meededen. Het is irrationeel. Ik begrijp het vanuit het perspectief van de organisatie maar ik krijg er de kriebels van.
Jij doet graag mee aan zo'n vierdaagse. Zou het in jou opkomen om niet zelf een paar liter water mee te nemen en dat onderweg eens bij te vullen als het nodig is (dat kan op zat plaatsen) als jij met zulk weer de vierdaagse zou lopen? Ik heb een keer de 100 km. gewandeld in een tijd van het jaar waarin het vaak heet is, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om dat zonder water te doen, al kreeg je onderweg elke paar kilometer drinken en 'eten' aangereikt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.
[..]
Van de twee overleden mensen in 2006 was er een een zeer ervaren loper (meer dan 20x, geloof ik). De ander liep voor het eerst maar was in goede conditie. Je bent er zoals gewoonlijk weer dingen bij aan het verzinnen om je verhaal kracht bij te zetten, maar dat maakt het nog niet waar.
De overweging van de organisatie om te stoppen was de onmogelijkheid om op een dergelijke korte termijn voldoende waterpunten en hulpdiensten te kunnen organiseren langs de route. Daar hebben ze van geleerd en nu kan dat wel. Toen ik in 2013 over de VG liep was het ook wel 30 graden.
Afgelasting was ook niet direct mijn keuze, maar wel begrijpelijk. Het heeft werkelijk niets te maken met het dwarszitten van 'goede' mensen, en al was het wel zo- jij propageert normaal gesproken niets anders.
Dat had ik door maar ik zie geen discrepantie.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik nu bij jouw politieke ideeen, of had je niet door dat ik die allegorisch gebruikte?
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je die instelling ook eens toepassen op andere onderwerpen. Het staat je normaal gesproken nogal tegen.
[..]
- jij propageert normaal gesproken niets anders.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.
Dat verbaasd mij niets.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat had ik door maar ik zie geen discrepantie.
Iedereen neemt eten en drinken mee. Het gaat er om dat de risico's op een gegeven moment te groot kunnen worden. Het is niet bepaald een individueel tochtje.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet graag mee aan zo'n vierdaagse. Zou het in jou opkomen om niet zelf een paar liter water mee te nemen en dat onderweg eens bij te vullen als het nodig is (dat kan op zat plaatsen) als jij met zulk weer de vierdaagse zou lopen? Ik heb een keer de 100 km. gewandeld in een tijd van het jaar waarin het vaak heet is, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om dat zonder water te doen, al kreeg je onderweg elke paar kilometer drinken en 'eten' aangereikt.
Leg eens uit hoe je zwakkeren aan hun lot overlaat door sterkere mensen niet toe te staan om hun wandelprestatietocht te maken? Daar gaat de analogie nogal mank.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet geeft Janneke een groot glas ijsthee.
Het feit dat je dat niet begrijpt maakt het bij voorbaat kansloos om het te willen uitleggen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je zwakkeren aan hun lot overlaat door sterkere mensen niet toe te staan om hun wandelprestatietocht te maken? Daar gaat de analogie nogal mank.
Ja, er wordt een hoop rotzooi verkocht.quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu doet ie het, voor zo lang het het houdt. Raar maar waar, je moet dat zware ding wat de motor bevat op een metalen buis zetten door met een schroef een deuk in die buis te maken.
In plaats van dat ze nu netjes een gaatje boren en daarin een schroefdraad verwerken. Ik heb ook twee schroefjes vast moeten zetten met moertjes. Lekker handig als je er niet of amper bij kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |