En wie zegt dat men dat niet doet?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld, ja. Gewoon een staaltje selectieve verontwaardiging.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hey! Die tweede is mijn sigHeb ik dat gezegd? WAT ERRUG WAT ERRUG
quote:
Manmanmanmanman.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen. Maar dit soort "humor" is gewoon loepzuiver in-your-face racisme. Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.
Het is geen racisme of discriminatie, want niemand wordt benadeeld. Als ik jou een vieze vette zeug noem, ben ik niet discriminerend bezig. Ik ontzeg je niet de toegang tot mijn supermarkt ofzo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen. Maar dit soort "humor" is gewoon loepzuiver in-your-face racisme. Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.
Ooit een bericht gelezen over justitie dat IP-adressen bij een site als Marokko.nl opvraagt? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat baseer je op iets anders dan je duim?
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
2012 ja, zal wel over het hoofd gezien zijn.
Het is racistisch, inhoudelijk helemaal niks. Hebben we gewoon geen reet aan hier.
Ah, je duim dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ooit een bericht gelezen over justitie dat IP-adressen bij een site als Marokko.nl opvraagt? Dacht het niet.
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is geen racisme of discriminatie, want niemand wordt benadeeld. Als ik jou een vieze vette zeug noem, ben ik niet discriminerend bezig. Ik ontzeg je niet de toegang tot mijn supermarkt ofzo.
Het gaat meestal om geldquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik deel je mening. Het gaat om de context. Wat ik bijvoorbeeld wél racistisch vond, waren de opmerkingen op Facebook onder de foto van Oranje-spelers. Daar zin grenzen overschreden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het is de (erg) dunne grens tussen belediging en humor ja.
Net als de belgen met hun gloeilampjes, Duitsers met de fiets van mijn opa, gingers zonder ziel, dikzakken in de mac en de joodse vrouw met grote neus op haar bezem.
Context is alles in dit soort zaken. Plaatst iemand zo'n opmerking ergens in een bericht over (toevallig zwarte) zwarte pieten haters, dan kan dit naar mijn mening en is het een vorm van uitlating.
Zegt iemand zoiets tegen bijvoorbeeld een zwarte verkoper in een winkel ("Maar negers werken toch helemaal niet?") , dan is het keiharde racisme ja.
Daarom zei er ook `slechte` grap bij. Dat het niet smaakvol is staat vast. Maar wil je serieus zeggen dat je vindt dat er voor zulke opmerkingen een strafrechtelijk onderzoek nodig is?
Die opmerkingen vond ik wél grappig by the way!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening. Het gaat om de context. Wat ik bijvoorbeeld wél racistisch vond, waren de opmerkingen op Facebook onder de foto van Oranje-spelers. Daar zin grenzen overschreden.
Niet lui maar wel zwaar gehandicapt. Ik heb net van een het contract niet verlengd. Ongeschikt voor lichamelijk werk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is niet een willekeurig moslimtopic, dat gaat over IS.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.
Doodsverwensingen is algemeen goed .
Hopelijk kopt ze snel een kogel.
Een bom is leuker
Dat ze maar snel een bom op haar kop gooien.
NWS / Vrouwen hebben ook een eigen mening volgens de islam......
humor jongen, lachen
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet lui maar wel zwaar gehandicapt. Ik heb net van een het contract niet verlengd. Ongeschikt voor lichamelijk werk.
Nee, waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.
Dat is cynisme en onverschilligheid. Geen racisme en ook geen discriminatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.
Doodsverwensingen is algemeen goed .
Hopelijk kopt ze snel een kogel.
Een bom is leuker
Dat ze maar snel een bom op haar kop gooien.
NWS / Vrouwen hebben ook een eigen mening volgens de islam......
humor jongen, lachen
Nee, maar het valt wel onder zinloze one liner bagger.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is cynisme en onverschilligheid. Geen racisme en ook geen discriminatie.
Hij beweert dat alle mensen zwaar gehandicapt zijn. Dikke onzin, gebaseerd op een vooroordeel, maar roep het hard en massaal, en geen enkele dikkerd komt nog aan een baan waarbij hij of zij lichamelijk werk dient te verrichten. Terwijl dat juist beter is voor dikkerds.quote:
Klopt niet. Dikke man wordt ontslagen contract-niet-verlengd omdat hij het werk niet goed aankan. Niet omdat hij dik is. Als dat de reden was, was hij nooit aangenomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:38 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hij beweert dat alle mensen zwaar gehandicapt zijn. Dikke onzin, gebaseerd op een vooroordeel, maar roep het hard en massaal, en geen enkele dikkerd komt nog aan een baan waarbij hij of zij lichamelijk werk dient te verrichten. Terwijl dat juist beter is voor dikkerds.
Voor de duidelijkheid, mij persoonlijk boeit het geen ene fuk. Maar het valt me wel op dat het de normaalste zaak van de wereld is om mensen met bepaalde eigenschappen dag in dag uit te discrimineren (we zien vaak niet eens meer dat het discriminatie is). Terwijl we altijd heel moeilijk doen om de discriminatie van bepaalde andere groepen, die het nu dus ook voor elkaar gekregen hebben om de politie op ondeugende mensen af te sturen. Er wordt op dit vlak al heel lang met twee maten gemeten.
Als dat de policy van fok is, dan zal dat wel zo zijn. Dan moet je het maar gauw weghalen. Ikzelf kan altijd wel lachen om dat cynisme, mits leuk gebracht.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, maar het valt wel onder zinloze one liner bagger.
Net als posts waarin staat dat de bootjes van vluchtelingen maar gezonken moeten worden.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat de betreffende user hierboven beweerde, namelijk "alle dikkerds zijn zwaar gehandicapt en kunnen geen lichamelijk werk aan".quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt niet. Dikke man wordt ontslagen contract-niet-verlengd omdat hij het werk niet goed aankan.
Dat is een vooroordeel.quote:En ja, het een is een gevolg van het ander.
Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
("Maar negers werken toch helemaal niet?") , dan is het keiharde racisme ja.
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.
Dat is hetzelfde als aan een dikzak die een salade eet vragen. "Maar fatties eten toch alleen maar hamburgers?". De context maakt het gewoon discriminatie, of het nou een vraag of een stelling is veranderd er niks aan. En in het geval van de `neger` in de winkel, doordat het discriminatie op huidskleur is, maakt het de vraag in dat geval racisme.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.
Haar vetheid was een handicap die haar niet in staat stelde haar werk goed te doen en zou, als ik haar in dienst zou houden, uiteindelijk leiden tot blijvende schade aan haar lichaam.
Omdat via de stembus ik verantwoordelijk ben gemaakt voor haar als ze uitvalt koos ik eieren voor mijn geld.
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.
De rest is allemaal onderbuikdiscriminatie. Het zou best kunnen dat dat mens juist zo dik geworden is als gevolg van haar lichamelijke klachten, in plaats van andersom. Dat weet jij allemaal helemaal niet, je lult maar wat.
Nee, een slechte conditie is een handicap. Chronische rugpijn is een handicap. Een doorgezakte voorvoet is een handicap. Hielspoor is een handicap.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.
Nee, want racistische uitspraken vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. Beter gezegd: ze vallen onder het 'behoudens ieders verplichting volgens de wet'.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:49 schreef MakkieR het volgende:
Je kunt je toch beroepen op de wet vrijheid van meningsuiting. Ongelooflijk dat agenten zich hiervoor laten gebruiken.
Jawel joh, al die mensen zijn huilend in een hoek gekropen en hebben daar wekenlang depressief gezeten met zelfmoordgedachtes. Allemaal omdat een onbekend iemand op internet een post heeft neergezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Plastic_beker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee maar alle gekkenheid op een stokje, als dit racisme is kan ik ook nog wel ff door gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich ECHT gekwetst door voelen
Dat was smaad en puur gericht op 1 persoon. Lijkt me niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Staat tegenover dat Micha Kat wel 10 maanden cel heeft gekregen...
https://www.villamedia.nl(...)d-tot-10-maanden-cel
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:57 schreef Inspireme het volgende:
Dat het maar tijd wordt.![]()
![]()
Zit geschift volk daarop!
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef beantherio het volgende:
Ik neem aan dat degenen die die opmerkingen gemaakt hebben het geen probleem zullen vinden om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
Om maar iets te noemen......quote:Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Flikker ze van die berg af zou ik zeggen.
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Ik denk trouwens dat dit valt onder aanzetten tot moord:
[..]
Om maar iets te noemen......
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Pls. Dat site nooit bezocht? Ik heb het even over het algemeen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.
Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Zou nog wel eens onder smaad kunnen vallen..quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:05 schreef Inspireme het volgende:
Moet je die tegenreactie van die geblondeerde circus clown eens zien
mongoolquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Zou 'oom agent' eigenlijk ook op andere sites rondkijken?
Ik bedoel, er vertrekken 'ethnische medelanders' naar Syrië en zo om fijn met IS mee te strijden, dus het zou wellicht een idee zijn als oom agent daar waar die medelanders digitaal overleggen een kijkje nam?
Oh, wacht ..... dan zou oom agent taalkundig iets breder onderlegd moeten zijn (Arabisch in woord en geschrift) én andere sites / fora moeten weten te vinden dan de bekendere grotere sites / fora.
Hmmmm ..... misschien kan oom agent aan uncle NSA hulp vragen? Uncle NSA heeft tijd over nu dat in Duitsland en Frankrijk niet meer zo makkelijk voor ze te spioneren valt om hun en onze bondgenoten persoonlijk digitaal te begeleiden (in Nederland deden ze dat al nooit, anders hadden ze het steenkolenengels van onze bewindslieden natuurlijk en passant even voor ze verbeterd).
Tja, de politie; die plukt laaghangend fruit (verkeersovertredinkjes). Moeilijkere zaken daar komen ze niet eens aan toe (verkeerscontrole Tour reclamekaravaan).
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:05 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
mongool
je moet niet praten over dingen als je er geen verstand van hebt. Er zijn meerdere van die IS-sites uit de lucht gehaald. Omdat jij er toevallig niet van hebt gehoord betekent niet dat het niet gebeurt.
Mensen mogen dan de slimste soort ter wereld zijn maar jezus christus wat zitten er veel onbenullen onder ons.
Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit komt niet eens voor de rechter man. Geloof je het zelf? Die heeft wel wat beters te doen.
Maar jij vindt het ook geen probleem dat jij straks voor de rechter komt vanwege die post die ik als vooorbeeld neerzette van jou? Want dat is in juridische zin nog erger, namelijk aanzetten tot geweld.
Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoor nog geen argument waarom ik ongelijk zou hebben. Enkel een verkapte "hypocriet"-beschuldiging. En dat soort reacties interpreteer ik als het toegeven van het eigen ongelijk: dan heb je namelijk blijkbaar geen argumenten.
Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat zo ongeveer alles wat je op internet kwakt wel als strafbaar kan worden aangemerkt.
Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet echt een kant waar we heen moeten willen. Het begint hiermee en voor je het weet wordt je van je bed gelicht voor ongeveer niks.
Sinds wanneer is een IP adres juridisch gezien een persoonsgegeven? Een IP adres is een computer/router/netwerk adres. Die berichten kunnen door allerlei mensen geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.
Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee, maar dat wil natuurlijk niemand (ik ook niet). Maar als mensen het genoemde soort postings gaan maken dan heb ik er weinig medelijden mee.
Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd. Dat past niet in een rechtsstaat. (Wel in een bananenrepubliek uiteraard)quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
De grote vraag is of justitie wat negerslaven gebruikt om het internet af te struinen naar dit soort reacties. Ze hebben zoveel neger dwangerabeiders verzameld in hun gebouwen dat de kkk er jaloers op zou worden.
De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Iets met glijdende schaal. Dit is overduidelijk gewoon een proefbalonnetje aangezien de reacties behoorlijk mild zijn en enorm oud.
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dit soort zaken: er wordt zeer selectief onderzoek gedaan, waarmee er veel te veel ruimte is voor het uitvoerend personeel om eigen voorkeuren te volgen, al dan niet politiek gemotiveerd.
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
Fok heeft meer mensen die religie tot een ras hebben gebombardeerd dan racisten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.
Laten we wel zijn,GeenStijl heeft net als FOK! een hoog gehalte aan racisten die, als de policy het zou toestaan, hier dezelfde bagger zouden neerplempen.Waarom zou je ook verwachten dat die enigszins kritisch zijn?
Ik hoor 10 keer liever KKKAASKOP dan dat ik in een politiestaat leef.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De reacties zijn in de loop der jaren ook steeds extremer geworden. De algemene opvattingen over wat een normale manier is om met elkaar om te gaan verschuiven ook. Ook dat zijn glijdende schalen.
Als we iedereen op gaan pakken die wel eens iets ongepast of grofs of het internet gepost heeft blijven er weinig over om het justitieel apparaat te betalenquote:
We passen het ook op jou toe.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
Grappig dat je de baan die deze mevrouw bekleedde (opzettelijk?) weglaat. Past niet helemaal in je straatje gok ik zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve als je als allochtoon roept dat IS een joods complot is,dan mag je geen baan hebben en mag je aan de publieke schandpaal.Volgens dezelfde figuren.
Het past niet in een rechtsstaat om niet agressieve uitspraken strafbaar te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het past niet in een rechtsstaat om onderzoek te doen naar de eventuele strafbaarheid van een uitspraak?
Omdat jij ongetwijfeld wel eens een uitspraak hebt gedaan die als haatdragend kan worden betiteld. Dan verdien je het dus ook om strafrechtelijk vervolgd te worden. Of gaat dat dan 'opeens' niet meer op?quote:
Wel eens gehoord van bv gelijkheidsbeginsel en opportuniteitsbeginsel? Worden hier allebei geschonden. Dat is passend in een bananenrepubliek, maar niet in een fatsoenlijke rechtsstaat. Blijkbaar geef jij niet zo veel om een rechtsstaat, niet dat dat me verbaast...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |