Het is eerst vragen en dan opeisen als ze niet willen. Daarna mag jij klagen dat het onterecht is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik hoop voor sommige fokkers dat Danny geen gegevens zal doorgeven
quote:
Grappig dan dat de figuren die dat soort "grapjes" maken elders ook gewoon laten blijken niet vreemd van racisme te zijn.De user in die quote is daar een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ][url=http://forum.fok.nl/topic/1899440/28/1]hier[/url]
Al snap ik natuurlijk ook wel dat de meeste van deze berichten gewoon (slechte) humor zijn, die ňok in NWS gewoon blijven staan. Ze zijn duidelijk met een humoristische noot bedoeld. Maar veel mensen lijken tegenwoordig direct de racisme / discriminazzziiee kaart te trekken.
Niet om lullig te doen. Maar dit soort "humor" is gewoon loepzuiver in-your-face racisme. Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]hier
Al snap ik natuurlijk ook wel dat de meeste van deze berichten gewoon (slechte) humor zijn, die ňok in NWS gewoon blijven staan. Ze zijn duidelijk met een humoristische noot bedoeld. Maar veel mensen lijken tegenwoordig direct de racisme / discriminazzziiee kaart te trekken.
Het is de (erg) dunne grens tussen belediging en humor ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen. Maar dit soort "humor" is gewoon loepzuiver in-your-face racisme. Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.
Alleen daar wordt je niet voor vervolgt maar past ook in de context van art 67 svquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.
Haha Smack is de sigaar! Ik ga hem gelijk aangeven.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]hier
2012 ja, zal wel over het hoofd gezien zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]hier
Dat is toch echt wat anders.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het is de (erg) dunne grens tussen belediging en humor ja.
Net als de belgen met hun gloeilampjes, Duitsers met de fiets van mijn opa, gingers zonder ziel, dikzakken in de mac en de joodse vrouw met grote neus op haar bezem.
Neehoor, dat wil ik absoluut niet zeggen.quote:Daarom zei er ook `slechte` grap bij. Dat het niet smaakvol is staat vast. Maar wil je serieus zeggen dat je vindt dat er voor zulke opmerkingen een strafrechtelijk onderzoek nodig is?
Dit bijvoorbeeld, ja. Gewoon een staaltje selectieve verontwaardiging.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:21 schreef Mani89 het volgende:
Kijk anders even op marokko.nl met de zoekterm "joden".
Hey! Die tweede is mijn sigquote:
En wie zegt dat men dat niet doet?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld, ja. Gewoon een staaltje selectieve verontwaardiging.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hey! Die tweede is mijn sigHeb ik dat gezegd? WAT ERRUG WAT ERRUG
quote:
Manmanmanmanman.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen. Maar dit soort "humor" is gewoon loepzuiver in-your-face racisme. Zoals "humor" over dikkerds of lelijkerds ook gewoon zuivere discriminatie is.
Het is geen racisme of discriminatie, want niemand wordt benadeeld. Als ik jou een vieze vette zeug noem, ben ik niet discriminerend bezig. Ik ontzeg je niet de toegang tot mijn supermarkt ofzo.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ooit een bericht gelezen over justitie dat IP-adressen bij een site als Marokko.nl opvraagt? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat baseer je op iets anders dan je duim?
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
2012 ja, zal wel over het hoofd gezien zijn.
Het is racistisch, inhoudelijk helemaal niks. Hebben we gewoon geen reet aan hier.
Ah, je duim dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ooit een bericht gelezen over justitie dat IP-adressen bij een site als Marokko.nl opvraagt? Dacht het niet.
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is geen racisme of discriminatie, want niemand wordt benadeeld. Als ik jou een vieze vette zeug noem, ben ik niet discriminerend bezig. Ik ontzeg je niet de toegang tot mijn supermarkt ofzo.
Het gaat meestal om geldquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik deel je mening. Het gaat om de context. Wat ik bijvoorbeeld wél racistisch vond, waren de opmerkingen op Facebook onder de foto van Oranje-spelers. Daar zin grenzen overschreden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het is de (erg) dunne grens tussen belediging en humor ja.
Net als de belgen met hun gloeilampjes, Duitsers met de fiets van mijn opa, gingers zonder ziel, dikzakken in de mac en de joodse vrouw met grote neus op haar bezem.
Context is alles in dit soort zaken. Plaatst iemand zo'n opmerking ergens in een bericht over (toevallig zwarte) zwarte pieten haters, dan kan dit naar mijn mening en is het een vorm van uitlating.
Zegt iemand zoiets tegen bijvoorbeeld een zwarte verkoper in een winkel ("Maar negers werken toch helemaal niet?") , dan is het keiharde racisme ja.
Daarom zei er ook `slechte` grap bij. Dat het niet smaakvol is staat vast. Maar wil je serieus zeggen dat je vindt dat er voor zulke opmerkingen een strafrechtelijk onderzoek nodig is?
Die opmerkingen vond ik wél grappig by the way!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening. Het gaat om de context. Wat ik bijvoorbeeld wél racistisch vond, waren de opmerkingen op Facebook onder de foto van Oranje-spelers. Daar zin grenzen overschreden.
Niet lui maar wel zwaar gehandicapt. Ik heb net van een het contract niet verlengd. Ongeschikt voor lichamelijk werk.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wel als je zegt dat alle dikke mensen lui zijn. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is niet een willekeurig moslimtopic, dat gaat over IS.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.
Doodsverwensingen is algemeen goed .
Hopelijk kopt ze snel een kogel.
Een bom is leuker
Dat ze maar snel een bom op haar kop gooien.
NWS / Vrouwen hebben ook een eigen mening volgens de islam......
humor jongen, lachen
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet lui maar wel zwaar gehandicapt. Ik heb net van een het contract niet verlengd. Ongeschikt voor lichamelijk werk.
Nee, waarom?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.
Dat is cynisme en onverschilligheid. Geen racisme en ook geen discriminatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Blind voor de werkelijkheid , kijk eens in een willekeurig moslim topic.
Doodsverwensingen is algemeen goed .
Hopelijk kopt ze snel een kogel.
Een bom is leuker
Dat ze maar snel een bom op haar kop gooien.
NWS / Vrouwen hebben ook een eigen mening volgens de islam......
humor jongen, lachen
Nee, maar het valt wel onder zinloze one liner bagger.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is cynisme en onverschilligheid. Geen racisme en ook geen discriminatie.
Hij beweert dat alle mensen zwaar gehandicapt zijn. Dikke onzin, gebaseerd op een vooroordeel, maar roep het hard en massaal, en geen enkele dikkerd komt nog aan een baan waarbij hij of zij lichamelijk werk dient te verrichten. Terwijl dat juist beter is voor dikkerds.quote:
Klopt niet. Dikke man wordt ontslagen contract-niet-verlengd omdat hij het werk niet goed aankan. Niet omdat hij dik is. Als dat de reden was, was hij nooit aangenomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:38 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hij beweert dat alle mensen zwaar gehandicapt zijn. Dikke onzin, gebaseerd op een vooroordeel, maar roep het hard en massaal, en geen enkele dikkerd komt nog aan een baan waarbij hij of zij lichamelijk werk dient te verrichten. Terwijl dat juist beter is voor dikkerds.
Voor de duidelijkheid, mij persoonlijk boeit het geen ene fuk. Maar het valt me wel op dat het de normaalste zaak van de wereld is om mensen met bepaalde eigenschappen dag in dag uit te discrimineren (we zien vaak niet eens meer dat het discriminatie is). Terwijl we altijd heel moeilijk doen om de discriminatie van bepaalde andere groepen, die het nu dus ook voor elkaar gekregen hebben om de politie op ondeugende mensen af te sturen. Er wordt op dit vlak al heel lang met twee maten gemeten.
Als dat de policy van fok is, dan zal dat wel zo zijn. Dan moet je het maar gauw weghalen. Ikzelf kan altijd wel lachen om dat cynisme, mits leuk gebracht.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, maar het valt wel onder zinloze one liner bagger.
Net als posts waarin staat dat de bootjes van vluchtelingen maar gezonken moeten worden.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om wat de betreffende user hierboven beweerde, namelijk "alle dikkerds zijn zwaar gehandicapt en kunnen geen lichamelijk werk aan".quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt niet. Dikke man wordt ontslagen contract-niet-verlengd omdat hij het werk niet goed aankan.
Dat is een vooroordeel.quote:En ja, het een is een gevolg van het ander.
Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
("Maar negers werken toch helemaal niet?") , dan is het keiharde racisme ja.
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.
Dat is hetzelfde als aan een dikzak die een salade eet vragen. "Maar fatties eten toch alleen maar hamburgers?". De context maakt het gewoon discriminatie, of het nou een vraag of een stelling is veranderd er niks aan. En in het geval van de `neger` in de winkel, doordat het discriminatie op huidskleur is, maakt het de vraag in dat geval racisme.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.
Haar vetheid was een handicap die haar niet in staat stelde haar werk goed te doen en zou, als ik haar in dienst zou houden, uiteindelijk leiden tot blijvende schade aan haar lichaam.
Omdat via de stembus ik verantwoordelijk ben gemaakt voor haar als ze uitvalt koos ik eieren voor mijn geld.
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.
De rest is allemaal onderbuikdiscriminatie. Het zou best kunnen dat dat mens juist zo dik geworden is als gevolg van haar lichamelijke klachten, in plaats van andersom. Dat weet jij allemaal helemaal niet, je lult maar wat.
Nee, een slechte conditie is een handicap. Chronische rugpijn is een handicap. Een doorgezakte voorvoet is een handicap. Hielspoor is een handicap.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.
Nee, want racistische uitspraken vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. Beter gezegd: ze vallen onder het 'behoudens ieders verplichting volgens de wet'.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:49 schreef MakkieR het volgende:
Je kunt je toch beroepen op de wet vrijheid van meningsuiting. Ongelooflijk dat agenten zich hiervoor laten gebruiken.
Jawel joh, al die mensen zijn huilend in een hoek gekropen en hebben daar wekenlang depressief gezeten met zelfmoordgedachtes. Allemaal omdat een onbekend iemand op internet een post heeft neergezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Plastic_beker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee maar alle gekkenheid op een stokje, als dit racisme is kan ik ook nog wel ff door gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich ECHT gekwetst door voelen
Dat was smaad en puur gericht op 1 persoon. Lijkt me niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Staat tegenover dat Micha Kat wel 10 maanden cel heeft gekregen...
https://www.villamedia.nl(...)d-tot-10-maanden-cel
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:57 schreef Inspireme het volgende:
Dat het maar tijd wordt.![]()
![]()
Zit geschift volk daarop!
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef beantherio het volgende:
Ik neem aan dat degenen die die opmerkingen gemaakt hebben het geen probleem zullen vinden om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
Om maar iets te noemen......quote:Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Flikker ze van die berg af zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |