Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:57 schreef CrashO het volgende:
("Maar negers werken toch helemaal niet?") , dan is het keiharde racisme ja.
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het bovenstaande is dus pure discriminatie.
Dat is hetzelfde als aan een dikzak die een salade eet vragen. "Maar fatties eten toch alleen maar hamburgers?". De context maakt het gewoon discriminatie, of het nou een vraag of een stelling is veranderd er niks aan. En in het geval van de `neger` in de winkel, doordat het discriminatie op huidskleur is, maakt het de vraag in dat geval racisme.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, dat is een vraag. ''Negers werken niet'' zou een stelling zijn, en racisme kunnen zijn.
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom? Ik geef dikke mensen net zo goed de kans. De dikke liep de hele dag te hijgen, klaagde over rugpijn, doorgezakte voorvoet en hielspoor en kon niets van de grond oppakken of neerzetten.
Haar vetheid was een handicap die haar niet in staat stelde haar werk goed te doen en zou, als ik haar in dienst zou houden, uiteindelijk leiden tot blijvende schade aan haar lichaam.
Omdat via de stembus ik verantwoordelijk ben gemaakt voor haar als ze uitvalt koos ik eieren voor mijn geld.
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Logisch dat je haar ontslagen hebt hoor. Daar zeg ik niks van.
De rest is allemaal onderbuikdiscriminatie. Het zou best kunnen dat dat mens juist zo dik geworden is als gevolg van haar lichamelijke klachten, in plaats van andersom. Dat weet jij allemaal helemaal niet, je lult maar wat.
Nee, een slechte conditie is een handicap. Chronische rugpijn is een handicap. Een doorgezakte voorvoet is een handicap. Hielspoor is een handicap.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vetheid is een handicap. Hoe het veroorzaakt is doet niet te zake.
Nee, want racistische uitspraken vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. Beter gezegd: ze vallen onder het 'behoudens ieders verplichting volgens de wet'.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:49 schreef MakkieR het volgende:
Je kunt je toch beroepen op de wet vrijheid van meningsuiting. Ongelooflijk dat agenten zich hiervoor laten gebruiken.
Jawel joh, al die mensen zijn huilend in een hoek gekropen en hebben daar wekenlang depressief gezeten met zelfmoordgedachtes. Allemaal omdat een onbekend iemand op internet een post heeft neergezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Plastic_beker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee maar alle gekkenheid op een stokje, als dit racisme is kan ik ook nog wel ff door gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich ECHT gekwetst door voelen
Dat was smaad en puur gericht op 1 persoon. Lijkt me niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Staat tegenover dat Micha Kat wel 10 maanden cel heeft gekregen...
https://www.villamedia.nl(...)d-tot-10-maanden-cel
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:57 schreef Inspireme het volgende:
Dat het maar tijd wordt.![]()
![]()
Zit geschift volk daarop!
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef beantherio het volgende:
Ik neem aan dat degenen die die opmerkingen gemaakt hebben het geen probleem zullen vinden om er verantwoordelijkheid voor te nemen.
Om maar iets te noemen......quote:Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Flikker ze van die berg af zou ik zeggen.
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Ik denk trouwens dat dit valt onder aanzetten tot moord:
[..]
Om maar iets te noemen......
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:01 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wordt ook toegepast op haatbaarden dus waarom ook niet op rechtsextremisten?
Bestrijding van racisme en discriminatie noem ik geen "censuur". En de makers van de postings mogen gewoon tegen justitie uitleggen waarom het niet onder dat kopje valt. Nothing to see here, move along.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Ja, jullie vinden zo'n gedachtenpolitie en censuur wel een goed idee?
Vraag eens aan mensen uit de voormalige DDR hoe fijn dat wel niet was.
Pls. Dat site nooit bezocht? Ik heb het even over het algemeen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Want iemand die een paar opmerkingen over zwarte mensen neerpent is gelijk extreemrechts.. okee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |